MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DALYVAVIMO IR Finansavimo europos interesų grupės „Concert-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo patvirtinimo
2019 m. balandžio 2 d. Nr. 2V-109
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546 „Dėl Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų patvirtinimo“, 10.2 papunkčiu,
Tvirtinu Dalyvavimo ir finansavimo Europos interesų grupės „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašą (pridedama).
Direktorius Kęstutis Šetkus
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo ir finansavimo Europos interesų grupės „CONCERT-Japan” iniciatyvos (toliau – „CONCERT-Japan“ iniciatyva) sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nacionalines dalyvių dalyvavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygas, paraiškų, siekiant gauti finansavimą vykdant „Concert-Japan“ iniciatyvos projektus, teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Aprašas parengtas vadovaujantis 2016 m. gegužės 10 d. pasirašytu Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros ir Japonijos mokslo ir technologijų agentūros bendradarbiavimo susitarimu bei 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Bendrasis bendrosios išimties reglamentas).
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Atsakingasis vykdytojas – pareiškėjo/lėšų gavėjo darbuotojas, administruojantis projekto įgyvendinimą.
3.2. Baigiamoji ataskaita – projekto visų etapų įgyvendinimą apibendrinanti ataskaita, pateikiama Apraše nustatyta tvarka ir formomis.
3.3. Eksperimentinė plėtra - suprantama, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
3.4. „CONCERT-Japan“ projektas (toliau – projektas) – pagal „CONCERT-Japan“ iniciatyvos reikalavimus projekto vykdytojų įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
3.5. Dalyvavimo paraiška – paraiška, pateikta „CONCERT-Japan“ iniciatyvos nustatyta tvarka, siekiant vykdyti projektą.
3.6. Didelė įmonė – juridinis asmuo, neatitinkantis labai mažos, mažos arba vidutinės įmonės apibrėžimo, pateikto Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.7. Finansinė ataskaita – projekto išlaidas pagrindžiantis finansinis atsiskaitomasis dokumentas, pateikiamas lėšų skyrimo sutartyje nustatyta forma ir terminais.
3.9. Finansuojamoji dalis – projektui finansuoti skiriama lėšų dalis, išreikšta procentais, kuri skaičiuojama nuo projekto vykdymo tinkamų išlaidų bendros sumos su šioms išlaidoms tenkančiu prekių, paslaugų pirkimo (importo) pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM).
3.10. Finansuojančių organizacijų forumas – iš visų „CONCERT-Japan“ iniciatyvos jungtiniame kvietime dalyvaujančių šalių atstovų sudaryta darbo grupė, priimanti sprendimą dėl finansuotinų projektų sąrašo.
3.11. Jungtinio kvietimo sekretoriatas – „CONCERT-Japan“ iniciatyvos jungtinius kvietimus administruojanti institucija, kurios būstinė yra Paryžiuje.
3.12. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau – MVĮ) – kaip šios sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme.
3.13. Lėšų gavėjas – juridinis asmuo, vykdantis projektą, kuriam pagal šį Aprašą skirtos lėšos projektui finansuoti.
3.16. Pagrindinis projekto lyderis – konsorciumo dalyvis, teikiantis dalyvavimo paraišką viso konsorciumo vardu, Europos interesų grupei “CONCERT-Japan” jungtinio kvietimo sekretoriatui.
3.18. Projekto etapas – projekto įgyvendinimo laikotarpio dalis, apimanti ne ilgiau kaip vienerius finansinius metus, kurie prasideda sausio 1 d. ir baigiasi gruodžio 31 d.
3.19. Projekto darbo grupė – darbo santykiais su pareiškėju (lėšų gavėju) susiję ir projekto veiklas vykdantys asmenys.
3.20. Taikomieji moksliniai tyrimai – suprantami, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
II SKYRIUS
DALYVAVIMO SĄLYGOS
5. Siekiant vykdyti projektą, dalyvavimo paraiška teikiama elektroniniu būdu vadovaujantis „CONCERT-Japan“ jungtiniame kvietime teikti paraiškas nustatyta tvarka, kuris skelbiama Agentūros ir „CONCERT-Japan“ iniciatyvos interneto svetainėse.
6. Dalyvavimo paraiškos Aprašo 5 punkte nustatyta tvarka gali būti teikiamos, jei įgyvendintos visos šios sąlygos:
6.1. projektą kartu vykdys ne mažiau kaip 3 nepriklausomi dalyviai, iš kurių vienas – iš Japonijos, du – iš dviejų skirtingų Europos šalių, dalyvaujančių „CONCERT-Japan“ iniciatyvos jungtiniame kvietime;
6.2. projekto dalyviai atitinka tinkamumo finansuoti sąlygas, kurias nustato kiekviena šalis, dalyvaujanti „CONCERT-Japan“ iniciatyvos jungtiniame kvietime;
6.3. projekto dalyviai yra nurodę 2 projekto lyderius (iš kurių vienas yra pagrindinis projekto lyderis): vieną – iš Japonijos pusės, kitą – iš Europos šalies, dalyvaujančios „CONCERT-Japan“ iniciatyvos jungtiniame kvietime, pusės;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Finansines paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti MVĮ ar didelės įmonės.
9. Pareiškėjas yra netinkamas, jei:
9.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis yra bet kokioje panašioje situacijoje, numatytoje Lietuvos Respublikos įstatymuose ar kituose teisės aktuose;
9.2. yra priskiriamas sunkumų patiriančios įmonės kategorijai, kaip apibrėžta Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 18 punkte;
9.3. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.4. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
9.5. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant paraiškas arba pasirašant lėšų skyrimo sutartį, pateikia neteisingą informaciją;
9.6. pareiškėjas nėra rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto ar Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų;
9.7. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams ar ekspertams, vertinantiems finansines paraiškas;
IV SKYRIUS
BENDRIEJI FINANSAVIMO PRINCIPAI
11. Pagal šį Aprašą įmonių finansavimui taikomos valstybės pagalbos nuostatos, nustatytos Bendrajame bendrosios išimties reglamente.
12. Agentūra šio Aprašo nustatyta tvarka skiria lėšas tik toms tiesioginėms „CONCERT-Japan“ iniciatyvos patvirtintų projektų veikloms, kurios nefinansuojamos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ar kitų viešųjų lėšų finansavimo šaltinių.
13. Pareiškėjas planuoja tik tuos mokslinius tyrimus, darbus, smulkios įrangos įsigijimą, žmonių išteklius ir kitas priemones, be kurių neįmanoma pasiekti projekto rezultatų. Lėšos skiriamos projekto etapui. Dėl tolesnio projekto etapo finansavimo pareiškėjai kreipiasi šiame Apraše nustatyta tvarka.
14. Finansuojamoji dalis priklauso nuo projekto sąmatos pagrįstumo, einamųjų metų valstybės asignavimų, skirtų iniciatyvai vykdyti, pareiškėjo ankstesnių projekto etapų sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei Bendrajame bendrosios išimties reglamente valstybės pagalbai nustatytų reikalavimų.
16. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis nurodyta gali siekti:
16.1. Pagalbos kiekvienam valstybės pagalbos gavėjui finansuojamoji dalis pramoniniams tyrimams neviršija:
17. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 25.3 papunktyje, negali viršyti 20 proc. visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
18. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama Aprašo 25.4 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 20 proc. visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
19. Lėšos šio Aprašo 25.1 papunktyje nurodytoms išlaidoms finansuoti skiriamos atsižvelgiant į bendruosius ir atitinkamos kategorijos darbuotojams Lietuvos Respublikos įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus darbo užmokesčiui bei vadovaujantis šiais principais:
19.1. darbuotojas projekte gali dirbti ne daugiau kaip 1 etatu. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti pareiškėjo / lėšų gavėjo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo užmokesčio;
19.2. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos su pareiškėjo / lėšų gavėjo darbuotojais;
19.3. pareiškėjai negali sudaryti darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių su skirtingas projekto veiklas vykdančiais asmenimis arba savanoriško darbo sutarties ir darbo sutarties su tuo pačiu projekto veiklas vykdančiu ar skirtingais projekto veiklas vykdančiais asmenimis.
20. Lėšų gavėjas turi teisę perkelti lėšų skyrimo sutarties išlaidų sąmatoje numatytas projekto lėšas iš vienos išlaidų kategorijos eilutės į kitą, neviršydamas 20 proc. išlaidų kategorijų eilutėje, į kurią perkeliamos lėšos, numatytų lėšų sumos bei išlaikydamas šio Aprašo nustatytus maksimalius biudžeto reikalavimus išlaidų eilutėms. Viršijus 20 proc. ribą, būtinas Agentūros sutikimas projekto biudžeto keitimams.
21. Lėšų gavėjas negali prašyti kompensuoti iš lėšų projektui finansuoti PVM, kurio jis iš tikrųjų nesumoka, t. y. to PVM, kuris, remiantis Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatymu, gali būti traukiamas į PVM atskaitą ir susigrąžintas iš Lietuvos Respublikos biudžeto ir (ar) gali būti susigrąžintas kitais būdais (remiantis kitais galiojančiais teisės aktais, pasirašytomis sutartimis ir pan.). Lėšų gavėjas įsipareigoja neprašyti kompensuoti PVM iš lėšų projektui finansuoti nuo to momento, kai įgyja teisę susigrąžinti PVM bet kokiais kitais būdais. Minėta nuostata galioja ir tuo atveju, kai projekto vykdytojas turėjo ar įgijo teisę susigrąžinti PVM, nepaisant grąžinimo būdų, tačiau savo teise dėl nežinojimo ar kitų priežasčių nepasinaudojo. Lėšų gavėjas, kuris du kartus susigrąžino PVM, privalo grąžinti į biudžetą PVM permoką.
22. Lėšų gavėjas negali traukti į PVM atskaitą ar kitaip susigrąžinti to PVM, kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti. Jei lėšų gavėjas, pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, įgyja teisę susigrąžinti PVM (nepaisant grąžinimo būdų) (pvz., įsiregistruoja PVM mokėtojais ir įgyja teisę PVM traukti į atskaitą), kuris jau buvo kompensuotas iš lėšų projektui finansuoti, tai tokiu atveju lėšų gavėjas įsipareigoja šia teise nepasinaudoti.
23. Atliekant darbus, perkant prekes, paslaugas turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas. Planuojant darbus, būtina numatyti gautos produkcijos mokslinį ir ekonominį efektą ir siekti geriausio kainos / efektyvumo santykio, taupaus resursų naudojimo. Lėšų gavėjai, pirkdami prekes ir paslaugas, įsigydami arba kurdami ilgalaikį turtą, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, jeigu jie yra perkančiosios organizacijos. Jeigu lėšų gavėjai nėra perkančiosios organizacijos pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydami pirkimus, kurių vertė yra iki 58 tūkst. eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais, o vykdydami pirkimus, kurių vertė viršija 58 tūkst. eurų be pirkimo PVM, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais.
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS IŠLAIDOS
24. Tinkamos išlaidos turi būti:
25. Tinkamų išlaidų, kurioms finansuoti šiame Apraše nustatyta tvarka gali būti skiriamos lėšos, kategorijos:
25.1. išlaidos projekto darbo grupei: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į garantinį fondą;
26. Netinkamos išlaidos yra:
26.2. debeto palūkanos, finansinių operacijų išlaidos, uostų, komiso rinkliavos ir nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kiti grynai finansinių sandorių kaštai;
26.4. pirkimo ir (arba) importo PVM, kurį pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus galima įtraukti į PVM atskaitą, net jeigu toks PVM į atskaitą įtrauktas nebuvo;
VI SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMAS
28. Apie galimybę pateikti finansinę paraišką pareiškėjai informuojami atskiru informaciniu pranešimu (elektroniniu paštu).
30. Pareiškėjai, siekiantys gauti finansavimą, pateikia finansinę paraišką (3 priedas) su šiais priedais:
30.1. dokumentai, įrodantys įmonės priskyrimą MVĮ, t. y. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto deklaraciją (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą) (jei taikoma);
30.2. prašomų finansuoti prekių ir paslaugų išlaidų kainas įrodančius ir pagrindžiančius dokumentus;
VII SKYRIUS
FINANSINIŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS
32. Finansines paraiškas vertina Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė, sudaryta iš ne mažiau kaip 3 narių (toliau – Vertinimo darbo grupė).
33. Vertinant finansines paraiškas, yra atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimas.
34. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar finansinė paraiška atitinka šio Aprašo III ir VI skyrių reikalavimus. Vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo finansinės paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas) ir priima sprendimą dėl finansinės paraiškos teikimo finansiniam vertinimui.
35. Tuo atveju, jei administracinės atitikties vertinimo metu trūksta informacijos ir duomenų, finansinėje paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti, kad pareiškėjas paaiškintų, papildytų ar patikslintų finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją, ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Pareiškėjui per nustatytą terminą nepateikus reikalaujamos informacijos, finansinė paraiška atmetama. Apie priimtą Vertinimo darbo grupės sprendimą dėl finansinės paraiškos atmetimo Agentūra informuoja pareiškėją per 3 darbo dienas išsiųsdama jam informacinį pranešimą ir nurodydama atmetimo priežastis.
36. Jeigu Vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi finansine paraiška ir papildoma informacija pagal užklausas, nustato, kad finansinė paraiška atitinka administracinės atitikties vertinimo kriterijus, atliekamas tinkamumo finansuoti vertinimas.
37. Tinkamumo finansuoti vertinimo metu vertinama finansinės paraiškos atitiktis šio Aprašo IV skyriaus reikalavimams bei įmonės finansinis pajėgumas savo lėšomis prisidėti prie projekto vykdymo. Vykdant finansinį vertinimą gali būti pasitelkiami išorės ekspertai.
38. Jeigu tinkamumo finansuoti vertinimo metu kyla neaiškumų ar trūksta informacijos, Agentūra turi teisę paprašyti pareiškėją paaiškinti, papildyti ar patikslinti finansinėje paraiškoje pateiktą informaciją ir nustatyti terminą informacijai pateikti. Jei pareiškėjas nustatytu terminu nepateikia trūkstamos informacijos arba jei pareiškėjo pateikta trūkstama informacija yra nepakankama, finansinė paraiška vertinama pagal turimą informaciją.
VIII SKYRIUS
SPRENDIMO PRIĖMIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMAS
40. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo bei finansuojamosios dalies priima Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į turimus asignavimus ir Vertinimo darbo grupės siūlymus. Sprendimas dėl lėšų skyrimo tvirtinamas Agentūros direktoriaus įsakymu.
IX SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMO SUTARČIŲ SUDARYMAS
42. Priėmus sprendimą skirti lėšas, tarp pareiškėjo ir Agentūros ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos turi būti sudaroma lėšų skyrimo sutartis.
43. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį finansinėje paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant lėšų skyrimo sutartį, Agentūra per 5 darbo dienas informuoja lėšų gavėją apie jam skirtų lėšų dydį, o lėšų gavėjas patikslina išlaidų sąmatą ir ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Agentūros pranešimo gavimo ją pateikia Agentūrai. Lėšų gavėjui nurodytu terminu nepatikslinus išlaidų sąmatos, Agentūra gali priimti sprendimą dėl sprendimo skirti lėšas panaikinimo.
44. Lėšų gavėjas per 10 darbo dienų nuo lėšų skyrimo sutarties gavimo dienos asmeniškai, per kurjerį arba registruotu laišku grąžina Agentūrai visus pasirašytos sutarties ir jos priedų egzempliorius registruoti.
X SKYRIUS
MOKĖJIMAI IR ATSISKAITYMAI
46. Agentūra perveda lėšų gavėjui lėšas dalimis pagal lėšų skyrimo sutartį avansu ir (arba) kompensavimo būdu.
47. Lėšų gavėjas atsiskaito lėšų skyrimo sutartyje nustatytais terminais ir formomis teikdamas finansines ataskaitas kartu su Jungtinio kvietimo sekretoriatui pateiktos projekto dalykinės ataskaitos elektronine versija (originalo kalba).
48. Baigiamoji ataskaita (laisva forma, iki 4 lapų) teikiama įvykdžius projektą kartu su Jungtinio kvietimo sekretoriatui pateiktos projekto baigiamosios ataskaitos elektronine versija (originalo kalba). Baigiamojoje ataskaitoje turi būti pateikiama nekonfidenciali informacija apie projekto planuotus uždavinius ir jų įgyvendinimą, įvertinama gautų rezultatų reikšmė ir nauda lėšų gavėjui, trumpai aprašomas planuojamas gautų rezultatų panaudojimas ateityje, aprašomos padarytos išvados, problemos, su kuriomis susidurta projekto vykdymo metu bei mokslinė/technologinė produkcija.
49. Jei lėšų gavėjas lėšų skyrimo sutartyje nurodytu terminu nepateikia atsiskaitymo dokumentų ir dėl ne laiku atlikto atsiskaitymo neinformuoja Agentūros, Agentūra tai raštu primena lėšų gavėjui. Jeigu lėšų gavėjas ir po priminimo per rašte nustatytą terminą nepateikia atsiskaitymo dokumentų, Agentūra turi teisę nutraukti su lėšų gavėju sudarytą sutartį ir/ar pareikalauti grąžinti pervestas lėšas (ar jų dalį).
50. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos lėšų gavėjui per 20 darbo dienų nuo finansinių ataskaitų patvirtinimo Agentūroje dienos.
51. Naudojant lėšas ne pagal paskirtį arba jų neišnaudojus, lėšų gavėjas jas privalo grąžinti Agentūrai lėšų skyrimo sutartyje nustatyta tvarka. Šio Aprašo 52 punkte nustatyta tvarka nepatvirtinus finansinės ataskaitos, lėšų gavėjas sutartyje nustatytais terminais privalo grąžinti gautas lėšas projekto vykdymui.
52. Finansinės ataskaitos yra tvirtinamos Agentūros direktoriaus ar jo įgaliotų Agentūros darbuotojų sprendimu. Apie ataskaitų patvirtinimą lėšų gavėjas informuojamas elektroninėmis priemonėmis per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo.
XI SKYRIUS
KONTROLĖ
54. Visi atlikti darbai, moksliniai tyrimai ir kita planuota veikla turi būti kruopščiai dokumentuota ir patikrinama. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų tikslinį panaudojimą ir buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
55. Agentūra turi teisę projekto vykdymo vietoje atlikti patikrą ir gauti iš lėšų gavėjo Agentūrai reikalingą informaciją ir projekto vykdymo dokumentus.
56. Jei nustatoma neatitikimų, kurie nepažeidžia lėšų skyrimo sutarties, tačiau yra taisytini, Agentūra raštu informuoja lėšų gavėją apie neatitikimus ir nurodo jų pašalinimo terminus.
XII SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Lėšų gavėjai, skelbdami viešai informaciją apie projekte siekiamus ir pasiektus rezultatus nurodo, kad projektas gavo dalinį finansavimą iš Agentūros.
Dalyvavimo ir finansavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo
1 priedas
REIKALAVIMAI TINKAMOMS IŠLAIDOMS
Išlaidų kategorija |
Tinkamos išlaidos |
Sąnaudas pateisinantys dokumentai |
Išlaidos projekto darbo grupei: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą. |
Projektą tiesiogiai vykdančio personalo, dirbančio pagal darbo sutartis, su darbo santykiais susijusios sąnaudos už laiką, dirbtą vykdant projektą. Socialinio draudimo įmokos – darbdavio mokamos socialinio draudimo įmokos, įmokos į Garantinį fondą. Darbo užmokestis apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos darbo kodeksu ir kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais. Atostoginiai, apskaičiuoti už projekte išdirbtą laikotarpį, kai darbuotojas priimtas darbui tik projekte. Darbo užmokesčio dydis pagrindžiamas įmonės istoriniais duomenimis, t. y. 3-6 mėn. iki fiannsinės paraiškos pateikimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai darbo užmokesčio priskaitymo pažyma |
Įsakymai (potvarkiai), žiniaraščiai (mokėjimo, atsiskaitymo ir pan.), mokėjimo dokumentai.
|
Išlaidos komandiruotėms |
Projektą vykdančių darbuotojų komandiruočių išlaidos: kelionės išlaidos, dienpinigiai, gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, sveikatos draudimo išlaidos ir pan. Komandiruočių išlaidos apskaičiuojamos neviršijant Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidų normų užsienyje ir dienpinigių normų Lietuvoje, taikomų biudžetinėms įstaigoms. Komandiruočių į užsienį išlaidos yra tinkamos išlaidos įgyvendinant projektus, jei kelionės trumpalaikės, tiesiogiai susijusios su projekto vykdymu ir būtinos vykdant projektą ir vyksta pas projekto partnerius. Būtina nurodyti komandiruočių skaičių, maršrutus, vykstančių į komandiruotę asmenų skaičių. |
Komandiruotės išlaidas pateisinantys dokumentai: bilietų pirkimo sąskaitos faktūros, kelionės bilietai (ekonominės klasės), kvitai, sąskaitos už gyvenamojo ploto nuomos paslaugas, kelionės lapas, kuriame nurodyta nuvažiuotų kilometrų skaičius ir kuro sunaudojimas, kiti pateisinantys dokumentai, mokėjimo dokumentai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos paslaugoms, susijusiomis su taikomųjų mokslinių tyrimų ir eksperimentinė plėtros darbų pirkimu ir su renginių (seminarų, konferencijų ir pan.), organizavimu projekto tematika |
Patalpų (su įranga) nuomos Lietuvoje, maitinimo išlaidos, kviestinių ekspertų (ne projekto partnerių) apgyvendinimo išlaidos. Pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis Dalyvavimo ir finansavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo 23 punktu. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šioms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 20 proc. visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų. |
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Išlaidos trumpalaikiam turtui (medžiagoms, atsargoms ir panašioms prekėms) |
Išlaidos su projekto vykdymo tiesioginėmis reikmėmis susijusiems pirkiniams, kurie pagal lėšų gavėjo taikomą apskaitos tvarką nėra ilgalaikis turtas ir yra būtini projektui vykdyti. Lėšų projektui finansuoti dalis, skiriama šioms išlaidoms finansuoti, negali viršyti 20 proc. visų pareiškėjo/lėšų gavėjo tinkamų išlaidų.
|
Viešųjų pirkimų komisijos posėdžių protokolai, tiekėjų apklausos pažymos arba kiti dokumentai, pagrindžiantys skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principų laikymąsi, sąskaitos faktūros, mokėjimo dokumentai, sutartys, priėmimo–perdavimo aktai, dokumentai, įrodantys išlaidų priskyrimą projektui. |
Dalyvavimo ir finansavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo
2 priedas
FINANSINĖS PARAIŠKOS ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES VERTINIMO LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Finansinės paraiškos (toliau – Paraiška) registracijos Nr........................................................................
Pareiškėjo pavadinimas....................................................................................................... ....................
Projekto pavadinimas (santrumpa)........................................................................................................ .
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Pareiškėjas atitinka Dalyvavimo ir finansavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo (toliau – Aprašas) 8 punkte nustatytus reikalavimus pareiškėjams |
|
|
|
2. |
Pateikti visi paraiškos priedai ir/ar papildomi dokumentai |
|
|
|
3. |
Pareiškėjas neatitinka nė vieno Aprašo 9 punkte nurodyto kriterijaus |
|
|
|
4. |
Pareiškėjas pateikė visas finansines ir Jungtinio kvietimo sekretoriatui teikiamas dalykines ataskaitas už ankstesnį laikotarpį (kai kreipiamasi dėl tolesnio finansavimo) |
|
|
|
5. |
Pareiškėjo ankstesnės ataskaitos yra nustatyta tvarka patvirtintos (kai kreipiamasi dėl tolesnio finansavimo) |
|
|
|
6. |
Pareiškėjas anksčiau nėra daręs įtakos Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (toliau – Agentūra) darbuotojams, ekspertams |
|
|
|
7. |
Pareiškėjas nėra rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto ar Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų |
|
|
|
8. |
Projektas yra oficialiai patvirtintas Finansuojančių organizacijų forumo posėdyje |
|
|
|
Siūlymas (paraišką teikti/neteikti finansiniam vertinimui, prašyti paraišką patikslinti)
………………………………………………………………………………………………………
Darbo grupė:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
______________
Dalyvavimo ir finansavimo „CONCERT-Japan“ iniciatyvoje sąlygų aprašo
3 priedas
(Finansinės paraiškos forma)
FINANSINĖ PARAIŠKA
Data
1. Duomenys apie projektą
1.1. Projekto pavadinimas |
|
1.2. Vykdymo terminai (projekto pradžia ir pabaiga) |
2. Pareiškėjo duomenys
2.1. Pareiškėjo pavadinimas |
|
|
2.2. Atsiskaitomosios sąskaitos banke numeris ir banko rekvizitai |
||
2.3. Pareiškėjo vadovo vardas, pavardė |
||
2.4. Projekto vykdytojo pedagoginis vardas ir mokslo laipsnis, vardas, pavardė, institucijos padalinys, kuriame dirba, pareigos, telefono ir fakso numeriai, el. pašto adresas |
||
2.5. Pareiškėjas nėra bankrutuojantis, likviduojamas arba reorganizuojamas |
£ Taip, nėra |
£ Ne |
2.6. Pareiškėjo vadovas ar vyriausiasis buhalteris neturi neišnykusio teistumo dėl nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ar verslo tvarkai arba finansų sistemai |
£ Taip, neturi |
£ Ne |
2.7. Pareiškėjas įvykdė visus įsipareigojimus, susijusius su socialinio draudimo įmokų mokėjimu ir mokesčių mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus |
£ Taip |
£ Ne |
3. Projekto lėšos
3.1. Bendras projekto biudžetas, Eur |
|
|||
3.2. Lietuvos dalis projekte, Eur / proc. |
|
|||
3.3. Pareiškėjui tenkanti projekto finansinė dalis, Eur / proc. |
|
|||
3.4. Pareiškėjui tenkantis projekto etapo, kuriam pareiškėjas prašo lėšų, biudžetas |
||||
|
Taikomieji moksliniai tyrimai (TMT)* |
Eksperimentinė plėtra (EP)* |
Iš viso, Eur |
|
Iš viso, Eur: |
|
|
|
|
Prašomos lėšos, Eur: |
|
|
|
|
Finansavimo intensyvumas (proc.): |
|
|
|
|
* Veiklos atitiktis TMT ir EP etapams (tinkamą pažymėti): |
||
Taikomieji moksliniai tyrimai |
Žinių taikymo koncepcijos formulavimas |
□ |
Koncepcijos įgyvendinamumo įrodymas/patvirtinimas |
□ |
|
Maketo (modelio), meno objekto projekto kūrimas ir testavimas |
□ |
|
Maketo (modelio) patikrinimas imituojant realias sąlygas, meno objekto projekto pristatymas visuomenei |
□ |
|
Eksperimentinė plėtra |
Prototipo (bandomosios versijos) kūrimas |
□ |
Prototipo (bandomosios versijos) demonstravimas |
□ |
|
Bandomosios partijos gamyba (versijos galutinis išbandymas) |
□ |
|
Sukurto naujo produkto įvertinimas (bandomieji sukurto naujo produkto pavyzdžiai, įvertinti vartotojo ir (arba) užsakovo) |
□ |
4. Projekto aprašymas
4.1. Bendri projekto tikslai ir uždaviniai: |
|
4.2. Projekto etapo, kuriam prašomos lėšos, tikslai ir uždaviniai: |
5. Projekto darbų planas
5.1. Preliminarus pareiškėjo darbuotojų numatomų atlikti darbų vykdant projektą visų projekto metų kalendorinis planas |
||
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas |
Metai |
|
|
|
5.2. Išsamus pareiškėjo numatomų atlikti darbų/veiklų kalendorinis planas projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą (ketvirčiais) |
|||
Eil. Nr. |
Darbo pavadinimas (būtinumas projekto vykdymui, aprašant kiekvieno darbuotojo indėlį į projektą) |
Pareiškėjo darbuotojas (vardas, pavardė) |
Metų ketvirtis |
|
|
|
|
6. Projekto išlaidų sąmata
6.1. Detali projekto išlaidų sąmata projekto etapui, kuriam prašoma skirti finansavimą. Sąmata turi būti sudaryta taip, kad prašoma lėšų suma užtikrintų projekto įgyvendinimą per tam tikrą laikotarpį |
|||||||||
Eil. Nr. |
Išlaidų pavadinimas |
... m. |
|||||||
I ketv., Eur |
II ketv., Eur |
III ketv., Eur |
IV ketv., Eur |
Iš viso, Eur |
Iš viso,% |
||||
1. |
Išlaidos personalui (darbo užmokestis su socialinio draudimo ir kt. įmokomis) |
TMT |
|
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|
|||
2. |
Išlaidos komandiruotėms |
TMT |
|
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|
|||
3. |
Išlaidos trumpalaikiam turtui (medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams) |
TMT |
|
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
Išlaidos paslaugoms, susijusiomis su taikomaisiais mokslinių tyrimais ar eksperimentine plėtra ir renginių (seminarų, konferencijų ir pan.) organizavimu |
TMT |
|
|
|
|
|
|
|
EP |
|
|
|
|
|
|
|||
Iš viso : |
|
|
|
|
|
|
|
||
Prašoma iš Agentūros |
|
|
|
|
|
|
|
||
Projekto darbo grupė
Projekto darbo grupės darbo užmokestis |
|||||||
Eil. Nr. |
Vardas, pavardė |
Pareigybė institucijoje, pedagoginis vardas, mokslo laipsnis |
Darbo užmokestis institucijoje (su visais mokesčiais), Eur |
Pareigybė projekte |
Darbo užmokestis projekte, su visais mokesčiais Eur |
||
mėnesinis |
mėnesių, kuriais bus mokamas darbo užmokestis, skaičius |
iš viso |
|||||
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2. Išlaidų, įtrauktų į projekto išlaidų sąmatą (išskyrus darbo užmokestį), pagrindimas (pagal planuojamus darbus, veiklas, išlaidų būtinumo, ekonomiškumo paaiškinimai) ir apskaičiavimas (nurodant kiekius, kainas, pateikiant komercinius pasiūlymus arba nuorodas į tinklalapius ir pan.):
6.2.1. Numatomos komandiruotės ir jų pagrindimas:
Eil. Nr. |
Tikslas ir pagrindimas |
Vieta |
Data |
Trukmė (d.) |
Dalyvių skaičius |
Komandiruotės išlaidos vienam dalyviui (Eur) |
Iš viso (Eur) |
||
Trans-portas |
Apgyven-dinimas |
Dienpi-nigiai |
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2.2. Numatomų įsigyti medžiagų, atsargų ar panašių produktų sąrašas ir pagrindimas:
Eil. Nr. |
Medžiagų, atsargų ar panašių produktų sąrašas arba smulkių medžiagų grupė* |
Pagrindimas |
Tiekėjas |
Vieneto arba smulkių medžiagų grupės kaina (Eur) |
Kiekis |
Iš viso (Eur) |
|
|
|
|
|
|
|
* jei prekių kaina yra lygi ar viršija 500 Eur už vienetą, reikia pateikti pagrindimą dėl turto priskyrimo trumpalaikio turto kategorijai
7. Pareiškėjo deklaracija
Pasirašydami patvirtiname, kad:
§ šioje paraiškoje ir jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga;
§ pareiškėjas nėra rimtai pažeidęs jokios kitos sutarties dėl paramos skyrimo iš Lietuvos Respublikos nacionalinio biudžeto ar Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų;
§ sutinkame, kad paraiškoje pateikti duomenys būtų apdorojami ir saugomi Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros duomenų bazėje;
§ sutinkame, kad informacija apie pateiktą paraišką (pareiškėjo pavadinimas, projekto pavadinimas, trumpas projekto aprašymas, paraiškos unikalus kodas ir prašoma lėšų suma) būtų skelbiama Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros interneto svetainėje (www.mita.lrv.lt).
PATEIKIAMI PAPILDOMI DOKUMENTAI:
1. Dokumentai, įrodantys įmonės priskyrimą MVĮ, t. y. smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto deklaraciją (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą)
3. Darbo grupės narių darbo užmokestį pagrindžiančius dokumentus (finansinę paraišką teikiant pirmą kartą arba kai keičiasi darbo grupės nariai).
____________________________________ _________________
Institucijos vadovas arba jo įgaliotas atstovas (parašas)
(pareigos, vardas, pavardė)
____________________________________ _________________
Projekto atsakingasis vykdytojas (vardas, pavardė) (parašas)