Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Lietuvos respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimo Nr. 1725 „DĖL VALSTYBĖS PARAMOS DAUGIABUČIAMS NAMAMS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) TEIKIMO IR DAUGIABUČIŲ NAMŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪROS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO IR DAUGIABUČIO NAMO ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) PROJEKTUI ĮGYVENDINTI SKIRTO KAUPIAMOJO ĮNAŠO IR (AR) KITŲ ĮMOKŲ DIDŽIAUSIOS MĖNESINĖS ĮMOKOS NUSTATYMO“ pakeitimo

 

2020 m. sausio 22 d. Nr. 40

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimą Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“:

1.1. pakeisti 2.1.1. papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.1.1. daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies parengimo, projekto vykdymo priežiūros ir projekto ekspertizės išlaidas, kurios neturi viršyti: 5 procentų statybos rangos darbų kainos su PVM, numatytos daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų plane, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – didesnis kaip 3000 kv. metrų; 7 procentų, kai daugiabučio namo naudingasis plotas – nuo 1500 iki 3000 kv. metrų; 10 procentų, kai daugiabučio namo naudingasis plotas neviršija 1499,99 kv. metrų. Rengiant daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektus rekomenduojama taikyti tipinius atnaujinimo (modernizavimo) projektus, kurie skelbiami viešosios įstaigos Būsto energijos taupymo agentūros (toliau – Agentūra) interneto svetainėje;“;

1.2. pakeisti 2.5 papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.5. Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) parengimo paslaugos, projekto ekspertizės paslaugos, statybos techninės priežiūros paslaugos ir statybos rangos darbai daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti perkami per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas. Nemažiau kaip 2 (du) kartus nepavykus šių paslaugų ar darbų įsigyti per VšĮ CPO LT administruojamas elektronines pirkimų sistemas, suderinus su Agentūra, šios paslaugos ir (ar) darbai, taikant aplinkos ministro patvirtintus tipinius paslaugų ir (ar) darbų pirkimo dokumentus, perkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo perkančioji organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, arba aplinkos ministro įsakymu patvirtintame Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų ir statybos rangos darbų pirkimo tvarkos apraše nustatyta tvarka, kai pirkimus vykdo kiti subjektai, arba šias paslaugas ir (ar) darbus nupirkti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu įgaliotas asmuo, vykdantis projekto įgyvendinimo administravimo funkcijas, daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimu pagal įgaliojimą gali pavesti VšĮ CPO LT.

Daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto (ar jo dalies) rengimo, projekto (ar jo dalies) ekspertizės atlikimo, statybos techninės priežiūros paslaugų, statybos rangos darbų (toliau – paslaugos ar darbai) pagrindinės sutarties sąlygos sutarties galiojimo laikotarpiu nekeičiamos, išskyrus tokias pagrindinės sutarties sąlygas, kurias pakeitus nebūtų pažeisti lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo ir skaidrumo principai ir sutarties tikslai, ir tokiems pagrindinės sutarties sąlygų pakeitimams gautas Agentūros pritarimas. Paslaugų ar darbų pirkimai, išskyrus pirkimus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) investicijų planui parengti, vykdomi pasirašius šio nutarimo 1 punktu patvirtintų Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių 6 punkte nurodytą valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo sutartį (toliau – Sutartis).“;

1.3. pakeisti 2.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:

2.6 Lengvatiniam kreditui atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimui suteikti, siekiant įvertinti daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų mokumą, finansuotojas turi teisę raštu arba pagal sutartis su komunalines (šilumos energijos ir (ar) karšto vandens, geriamojo vandens, elektros energijos, dujų, atliekų vežimo) paslaugas teikiančiais asmenimis kreiptis į komunalines paslaugas teikiančius asmenis dėl informacijos apie daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų įsiskolinimus gavimo, o komunalines paslaugas teikiantys asmenys pagal gautus raštu prašymus arba sutarties pagrindu finansuotojui suteikia šią informaciją, nurodydami komunalinių paslaugų teikėjui įsiskolinusio daugiabučio namo buto ar kitos patalpos savininko buto ar kitos patalpos numerį, su butu ar kita patalpa susijusio įsiskolinimo dydį ir pradelstų mokėjimų laiką. Informacijos apie daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkus, įsiskolinusius komunalines paslaugas teikiantiems asmenims, formą nustato Aplinkos ministerija.“;

1.4. papildyti 2.7 papunkčiu:

2.7. Statybos rangos darbų pirkimas vykdomas tik gavus finansuotojo sprendimą lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti, jeigu daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą numatomą įgyvendinti skolintomis lengvatinio kredito lėšomis.“;

1.5. papildyti 2.8 papunkčiu:

2.8. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia finansuotojų, teikiančių lengvatinius kreditus daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektams finansuoti, sąrašą, nurodydama finansuotojo pavadinimą, lengvatinio kredito sąlygas ir reikalavimus lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti.“;

1.6. papildyti 2.9 papunkčiu:

2.9. Agentūra savo interneto svetainėje skelbia projektų, dėl kurių įgyvendinimo šio Nutarimo 1 punkte patvirtintų Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių nustatyta tvarka pasirašytos Sutartys, sąrašą, nurodydama informaciją apie: daugiabutį namą (adresas, naudingasis plotas, butų skaičius), projektą (bendra investicijų vertė, investicijų vertė, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, siekiama pastato energinio naudingumo klasė, planuojamas šilumos energijos sutaupymas), Sutarties pasirašymo datą, valstybės paramos (projektavimui, techninei priežiūrai, projekto įgyvendinimui administruoti, energinį efektyvumą didinančioms priemonėms) planuojamą lėšų poreikį, projekto administratorių, butų ir kitų patalpų savininkų pasirinktą finansuotoją, Sutartyje numatytą projekto įgyvendinimo terminą.“.

2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtintas Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisykles:

2.1. pakeisti 7 punktą ir jį išdėstyti taip:

7. Valstybės paramos sutartis pasirašoma, jeigu projektą, dėl kurio įgyvendinimo ji pasirašoma, Agentūra įrašė į Paraiškų teikimo ir atrankos tvarkos aprašo nustatyta tvarka sudarytą einamųjų metų finansuojamų projektų sąrašą. Jeigu projektą numatoma įgyvendinti skolintomis lengvatinio kredito lėšomis, projekto administratorius, kreipdamasis į Agentūrą dėl Valstybės paramos sutarties pasirašymo, privalo pateikti Agentūrai daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo ar balsavimo raštu dėl lėšų projektui įgyvendinti skolinimosi protokolą (jeigu nebuvo pateiktas anksčiau). Valstybės paramos sutartis gali būti pasirašoma ir nepasibaigus Paraiškų teikimo ir atrankos tvarkos aprašo nustatyta tvarka paskelbto kvietimo teikti paraiškas daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) paraiškų teikimo terminui, jeigu nustatyta tvarka pateikta paraiška atitinka kvietime nurodytas sąlygas ir nustatytus prioritetinius paraiškų atrankos ir vertinimo kriterijus ir projektą Agentūros sprendimu numatoma įtraukti į einamųjų metų finansuojamų projektų sąrašą. Pasirašant Valstybės paramos sutartį Agentūra privalo įsitikinti, kad projektas yra tinkamas įgyvendinti ir atitinka Taisyklių 2 ir 3 punktuose nustatytas sąlygas valstybės paramai teikti.“;

2.2. pakeisti 8 punktą ir jį išdėstyti taip:

8. Projektas iš Paraiškų teikimo ir atrankos tvarkos aprašo nustatyta tvarka sudaryto einamųjų metų finansuojamų projektų sąrašo išbraukiamas, jeigu Projekto administratorius per 30 darbo dienų nuo šio sąrašo paskelbimo dienos nesikreipia į Agentūrą dėl Valstybės paramos sutarties pasirašymo ir (ar) per  20 darbo dienų nuo Valstybės paramos sutarties projekto gavimo dienos negrąžina pasirašytos Valstybės paramos sutarties Agentūrai, o vietoje jo į šį sąrašą eilės tvarka įtraukiamas rezerviniame projektų sąraše, jeigu toks sąrašas sudaromas Paraiškų teikimo ir atrankos tvarkos aprašo nustatyta tvarka, esantis projektas.“;

2.3. pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Valstybės paramos sutartis nutraukiama, jeigu Projekto administratorius per 30 darbo dienų nuo jos sudarymo dienos nesiima veiksmų, susijusių su projekto įgyvendinimu (nevykdo paslaugų ar darbų pirkimo projektui parengti ar įgyvendinti (išskyrus atvejus, nepriklausančius nuo Projekto administratoriaus veiksmų ar neveikimo)), arba paaiškėjus, kad dėl nenumatytų priežasčių projekto įgyvendinti neįmanoma. Nutraukus Valstybės paramos sutartį arba nepasiekus šių Taisyklių 3 punkte nustatytų sąlygų valstybės paramai teikti, visa pagal Valstybės paramos sutartį išmokėta valstybės parama Valstybės paramos sutartyje nustatytais terminais pervedama į Agentūros nurodytą sąskaitą arba išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymuose, šiose Taisyklėse ir Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka, jeigu per Valstybės paramos sutartyje nustatytą terminą išmokėtos valstybės paramos lėšos į Agentūros sąskaitą nepervedamos.“;

2.4. pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:

17. Dėl lengvatinio kredito suteikimo Projekto administratorius į finansuotoją kreipiasi prieš vykdydamas pirkimus projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, projekto vykdymo priežiūrai ir projekto ekspertizei, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikti ir (ar) projektui įgyvendinti (statybos rangos darbams atlikti), jeigu projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo, projekto vykdymo priežiūros, projekto ekspertizės, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą ir (ar) projekto įgyvendinimo (už atliktus statybos rangos darbus apmokėti) išlaidas numatoma apmokėti lengvatinio kredito lėšomis. Kreipiantis dėl lengvatinio kredito suteikimo finansuotojui pateikiami šie dokumentai ar jų Projekto administratoriaus patvirtintos kopijos (jeigu finansuotojas šių dokumentų reikalauja):

17.1. finansuotojo nustatytos formos paraiška;

17.2. Valstybės paramos sutartis;

17.3. investicijų planas;

17.4. butų ir kitų patalpų savininkų susirinkimo ar balsavimo raštu protokolas;

17.5. pavedimo organizuoti daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto parengimą ir (ar) įgyvendinimą, ir (ar) finansavimą sutartis, jeigu kreipiasi asmuo, kuriam projekto parengimo, įgyvendinimo ir (ar) finansavimo organizavimas pavestas tokia sutartimi;

17.6. Agentūros išduota pažyma apie valstybės pagalbos ir (ar) nereikšmingos (de minimis) pagalbos teikimą;

17.7. Nekilnojamojo turto registro išrašas apie daugiabučiame name esančius butus ir kitas patalpas, jų savininkus (fizinio asmens vardas ir pavardė, asmens kodas; juridinio asmens pavadinimas, kodas);

17.8. informacija apie daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytoją (bendrijos įstatai arba jungtinės veiklos sutartis, arba savivaldybės vykdomosios institucijos (toliau – savivaldybės institucija), sprendimas dėl bendrojo naudojimo objektų administratoriaus skyrimo;

17.9. kiti finansuotojo nurodyti dokumentai ar informacija, reikalinga priimti sprendimui suteikti lengvatinį kreditą.“;

2.5. pakeisti 19 punktą ir jį išdėstyti taip:

19. Lengvatinio kredito sutartis projekto daliai (techniniam darbo projektui) parengti, projekto vykdymo priežiūrai ir projekto ekspertizei, kai ji privaloma pagal Statybos įstatymą, atlikti pasirašoma ne didesnei lengvatinio kredito sumai, negu numatyta Valstybės paramos sutartyje, kai Projekto administratorius finansuotojui pateikia projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros sutarties kopiją, ir (ar) projekto ekspertizės sutarties kopiją. Jeigu projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros, ir (ar) projekto ekspertizės paslaugos perkamos ne per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas, kreipiantis dėl lengvatinio kredito sutarties sudarymo, kartu su nurodytais dokumentais ar jų kopijomis Projekto administratorius finansuotojui turi pateikti Agentūros išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros, ir (ar) projekto ekspertizės sutartis tinkama finansuoti. Agentūra, išduodama dokumentą, patvirtinantį, kad projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros sutartis, ir (ar) projekto ekspertizės sutartis tinkamos finansuoti, įsitikina, kad projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros, ir (ar) projekto ekspertizės paslaugos nupirktos Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka, nupirktų paslaugų kaina neviršija Valstybės paramos sutartyje nustatytos projekto parengimo kainos. Šį dokumentą Projekto administratoriui Agentūra paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia per 10 darbo dienų nuo Projekto administratoriaus kreipimosi. Agentūra, nustačiusi, kad projekto dalies (techninio darbo projekto) parengimo ir (ar) projekto vykdymo priežiūros, ir (ar) projekto ekspertizės paslaugos nupirktos nesilaikant Valstybės paramos sutartyje nustatytos tvarkos ir (ar) jų kaina viršija Valstybės paramos sutartyje nustatytą kainą, apie tai nurodo dokumente ir per 10 darbo dienų paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia jį Projekto administratoriui. Šiuo atveju lengvatinis kreditas neteikiamas, kol pašalinami pastebėti trūkumai (darbai nuperkami nustatyta tvarka), arba prireikus Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka patikslinamas investicijų planas ir Valstybės paramos sutartis.“;

2.6. pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:

21. Lengvatinio kredito sutartis projektui įgyvendinti (statybos darbams atlikti) pasirašoma, kai Projekto administratorius finansuotojui pateikia statybą leidžiančio dokumento (jeigu nepateikta anksčiau) ir statybos rangos darbų sutarties projektui įgyvendinti kopijas. Jeigu statybos rangos darbai perkami ne per viešosios įstaigos CPO LT, atliekančios centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektronines pirkimų sistemas, kreipiantis dėl lengvatinio kredito sutarties sudarymo, kartu su nurodytais dokumentais ar jų kopijomis Projekto administratorius finansuotojui turi pateikti ir Agentūros išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbų sutartis tinkama finansuoti. Agentūra, išduodama dokumentą, patvirtinantį, kad statybos rangos darbų sutartis tinkama finansuoti, įsitikina, kad statybos rangos darbai nupirkti Nutarime, Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka, nupirktų darbų kaina neviršija investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje nustatytos statybos rangos darbų kainos ir nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina pagal kiekvieną investicijų plane numatytą priemonę, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų bendrosioms ir individualioms investicijoms, neviršija šių darbų kainos, nustatytos investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje. Šį dokumentą Projekto administratoriui (pridedant kopiją finansuotojui) Agentūra paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia per 10 darbo dienų nuo Projekto administratoriaus kreipimosi. Agentūra, nustačiusi, kad statybos rangos darbai nupirkti nesilaikant Nutarime, Valstybės paramos sutartyje nustatytos tvarkos ir (ar) jų kaina pagal nors vieną investicijų plane nustatytą priemonę viršija investicijų plane nustatytą statybos rangos darbų kainą, ir (ar) nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų individualioms investicijoms, viršija šių darbų kainą, nustatytą investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje, šias aplinkybes nurodo dokumente ir per 10 darbo dienų paštu arba elektroniniu paštu išsiunčia jį Projekto administratoriui. Šiuo atveju lengvatinis kreditas statybos rangos darbams atlikti neteikiamas, kol pašalinami pastebėti trūkumai (darbai nuperkami nustatyta tvarka), arba prireikus Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka patikslinamas investicijų planas ir Valstybės paramos sutartis.

Statybos rangos darbų pirkimai, Valstybės paramos sutartyje nustatyta tvarka vykdomi pagal iš anksto parengtą atnaujinimo (modernizavimo) techninį darbo projektą tik gavus statybą leidžiantį dokumentą ir turint finansuotojo sprendimą lengvatinio kredito sutarčiai sudaryti. Sudarant statybos rangos darbų sutartį Projekto administratorius privalo įsitikinti, kad nupirktų darbų kaina neviršija investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje nustatytos statybos rangos darbų kainos ir nupirktų darbų kaina, tenkanti energinį efektyvumą didinančioms priemonėms, taip pat darbų kaina pagal kiekvieną investicijų plane numatytą priemonę, tenkanti butų ir kitų patalpų savininkų bendrosioms ir individualioms investicijoms, neviršija šių darbų kainos, nustatytos investicijų plane ir Valstybės paramos sutartyje.“;

2.7. pakeisti 24 punktą ir jį išdėstyti taip:

24. Statybos rangos darbų išlaidos apmokamos statybos rangovui, kai Projekto administratorius pateikia finansuotojui Agentūros (ar jos įgalioto atstovo) arba savivaldybės institucijos (ar jos įgalioto atstovo), kai projektas įgyvendinamas pagal Programą atitinkančią savivaldybės programą, vizuotą statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktą ir sąskaitas faktūras. Statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktas Agentūrai ar savivaldybės institucijai vizuoti (pagal kompetenciją išreikšti pritarimą) teikiamas po to, kai jį, patvirtindami, kad statybos rangos darbai atlikti pagal atnaujinimo (modernizavimo) techninį darbo projektą, parengtą vadovaujantis investicijų planu, pasirašo statybos rangovas, statybos techninis prižiūrėtojas ir Projekto administratorius. Statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktą Agentūra (ar jos įgaliotas atstovas) arba savivaldybės institucija (ar jos įgaliotas atstovas) vizuoja ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jo pateikimo. Prieš pasirašydama šį aktą, Agentūra (ar jos įgaliotas atstovas) arba savivaldybės institucija (ar jos įgaliotas atstovas), kai projektas įgyvendinamas pagal Programą, atitinkančią savivaldybės programą, vizualiai įsitikina, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti darbai ir įgyvendintos priemonės atitinka investicijų plane nurodytas atnaujinimo (modernizavimo) priemones, patikrina, ar statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti atliktų darbų įkainiai atitinka statybos rangos darbų sutartyje ar jos priede, kuris yra neatsiejama statybos rangos dalis, nurodytus įkainius, įvertina, ar atliekami statybos rangos darbai atitinka kalendoriniame darbų vykdymo grafike nustatytus darbų atlikimo terminus. Nustačiusi, kad statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktuose nurodyti atlikti darbai neatitinka atnaujinimo (modernizavimo) techniniame darbo projekte nurodytų darbų arba statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akte nurodyti darbai neatlikti, arba statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akte nurodyti atliktų darbų įkainiai neatitinka statybos rangos darbų sutartyje nurodytų įkainių, Agentūra (ar jos įgaliotas atstovas) arba savivaldybės institucija (ar jos įgaliotas atstovas) statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akto nevizuoja ir per 3 darbo dienas grąžiną jį Projekto administratoriui tikslinti, nurodydama grąžinimo priežastis. Pagal Agentūros (ar jos įgalioto atstovo) arba savivaldybės institucijos (ar jos įgalioto atstovo) pateiktas pastabas patikslintas statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktas šiame punkte nustatyta tvarka teikiamas iš naujo. Jeigu atlikus statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akto patikrinimo procedūrą nustatoma, kad atlikti rangos darbai atsilieka nuo kalendoriniame darbų vykdymo grafike nustatyto termino, Agentūra (ar jos įgaliotas atstovas) arba savivaldybės institucija (ar jos įgaliotas atstovas) apie tai raštu informuoja Projekto administratorių. Statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo akto formą nustato Agentūros direktorius. Kai projektas įgyvendinamas pagal Programą, atitinkančią savivaldybės programą, šiame punkte nustatyta tvarka savivaldybės institucijos (ar jos įgalioto atstovo) vizuotų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktų kopijas Projekto administratorius Agentūrai pateikia per 5 darbo dienas nuo savivaldybės institucijos (ar jos įgalioto atstovo) vizavimo dienos.

Paskutinis atliktų statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktas turi būti ne mažesnis kaip 5 procentų statybos rangos darbų vertės. Už atliktus statybos rangos darbus pagal paskutinį aktą apmokama, kai statybos rangovas Statybos įstatyme nustatyta tvarka Projekto administratoriui pateikia dokumentą, kuriuo užtikrinamas garantinio laikotarpio prievolių įvykdymas.

Už atliktus statybos rangos darbus, naudojant lengvatinio kredito lėšas, gali būti tiesiogiai apmokama statybos rangos darbus atlikusiam subtiekėjui, jeigu finansuotojui, kreipiantis dėl lengvatinio kredito išmokėjimo, kartu su šiame punkte nurodytu statybos rangos darbų priėmimo ir perdavimo aktu ir sąskaita faktūra pateikiama su Agentūra suderinta trišalė užsakovo, statybos rangovo ir subtiekėjo sudaryta sutartis, kurioje aprašoma tiesioginio atsiskaitymo su subtiekėju tvarka, atsižvelgiant į pirkimo dokumentuose ir subtiekimo sutartyje nustatytus reikalavimus.“.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

Aplinkos ministras                                                                                          Kęstutis Mažeika