TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS HUMANITARINĖS PAGALBOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 20 d. Nr. 1-359

Tauragė

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo 11 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 20 straipsnio 7 dalimi, Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Tauragės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

 

1.       Patvirtinti pridedamą Tauragės rajono savivaldybės humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašą.

2.       Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                               Dovydas Kaminskas

 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės tarybos

2023 m. gruodžio 20 d. sprendimu Nr. 1-359

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS HUMANITARINĖS PAGALBOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.       Tauragės rajono savivaldybės humanitarinės pagalbos teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja humanitarinės pagalbos teikimo būdus ir lėšų skyrimo iš Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto tvarką.

2.       Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymu, Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 278 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų vystomojo bendradarbiavimo veiklos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais.

3.       Lėšos humanitarinei pagalbai teikti yra numatomos Savivaldybės biudžete ir skiriamos iš Sporto ir kultūros ugdymo programos priemonės „Tarptautinio bendradarbiavimo plėtra“.

4.       Klausimus, susijusius su humanitarinės pagalbos teikimu, svarsto savivaldybės mero potvarkiu sudaryta Savivaldybės humanitarinės pagalbos teikimo komisija (toliau – Komisija).

5.       Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinami ir Komisijos veiklos nuostatai, kuriuose nustatomi Komisijos veiklos tikslai ir funkcijos, narių teisės ir pareigos, darbo organizavimo tvarka.

 

II SKYRIUS

HUMANITARINĖS PAGALBOS TEIKIMAS 

 

6.       Humanitarinė pagalba teikiama, kai gaunamas valstybės, kitos šalies savivaldybės, kurioje įvyko stichinė ar dėl žmogaus veiklos kylanti nelaimė (toliau – nelaimė), kreipimasis ar prašymas teikti humanitarinę pagalbą arba kreipimąsi ar prašymą teikti humanitarinę pagalbą paskelbia Jungtinės Tautos arba Jungtinių Tautų specializuotosios agentūros, Tarptautinio Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimui priklausanti organizacija, kitos tarptautinės organizacijos arba Europos Sąjungos institucijos.

7.       Teikiant humanitarinę pagalbą, vadovaujamasi 1949 m. Ženevos konvencijomis dėl karo aukų apsaugos, jų 1977 m. ir 2005 m. papildomaisiais protokolais ir kitais tarptautiniais teisės aktais, Jungtinių Tautų Generalinės Asamblėjos 1991 m. rezoliucija Nr. 46/182 dėl Jungtinių Tautų humanitarinės pagalbos koordinavimo stiprinimo ir 2008 m. priimtu Europos Sąjungos Tarybos, Taryboje posėdžiavusių valstybių narių vyriausybių atstovų, Europos Parlamento ir Europos Komisijos bendru pareiškimu „Europos konsensusas dėl humanitarinės pagalbos“ (2008/C 25/01).

8.       Nesant nelaimės ištiktos valstybės, kitų šalių savivaldybių, ar Jungtinių Tautų ir Jungtinių Tautų specializuotųjų agentūrų, Tarptautinio Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimui priklausančių organizacijų, kitų tarptautinių organizacijų arba Europos Sąjungos institucijų prašymo arba kreipimosi, skubi humanitarinė pagalba Aprašo 10.3 papunktyje nurodytu būdu gali būti teikiama Užsienio reikalų ministro siūlymu.

9.       Priimant sprendimus dėl humanitarinės pagalbos teikimo, vadovaujamasi tarptautinių organizacijų arba nelaimės ištiktų valstybių atlikta poreikių nustatymo ataskaita, kai ji parengta, ir atsižvelgiama į Užsienio reikalų ministerijos rekomendacijas, finansines galimybes ir nelaimės mastą, kuris nustatomas pagal aukų, sužeistųjų, pabėgėlių ir (arba) kitų pagalbos reikalaujančių žmonių skaičių.

10.     Skubi ir ilgalaikė humanitarinė pagalba gali būti teikiama šiais būdais:

10.1. apmokant gelbėtojų, medicinos personalo ir ekspertų paslaugų teikimo, kelionių į nelaimės ištiktas valstybes ir grįžimo atgal išlaidas;

10.2. apmokant išlaidas, susijusias su transporto priemonių ir jų ekipažų siuntimu į nelaimės ištiktas valstybes humanitarinei pagalbai gabenti arba humanitarinės krizės paveiktiems gyventojams pervežti iš krizės paveiktos vietovės į kitą vietovę arba valstybę;

10.3. apmokant gydymo ir sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas;

10.4. mokant įnašus piniginėmis lėšomis tarptautinėms organizacijoms, jų agentūroms arba Europos Sąjungos institucijoms, kai priima sprendimą prisidėti prie tarptautinės bendruomenės iniciatyvų skirti pinigines lėšas humanitarinių krizių prevencijai, nenumatytiems humanitarinės pagalbos teikimo atvejams ir kitų bendrų iniciatyvų;

10.5. pervedant pinigines lėšas į nelaimės ištiktų valstybių ir jų kompetentingų institucijų, Jungtinių Tautų ir Jungtinių Tautų specializuotųjų agentūrų, Tarptautinio Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimui priklausančių organizacijų, kitų tarptautinių organizacijų arba Europos Sąjungos institucijų sąskaitas, kai gaunamas nelaimės ištiktos valstybės kreipimasis ar prašymas arba tokį kreipimąsi ar prašymą teikti humanitarinę pagalbą nelaimės ištiktai valstybei paskelbia Jungtinės Tautos arba Jungtinių Tautų specializuotosios agentūros, Tarptautinio Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimui priklausanti organizacija, kitos tarptautinės organizacijos arba Europos Sąjungos institucijos;

10.6. Humanitarinei pagalbai skirtos lėšos gali būti pervedamos į nelaimės ištiktų valstybių vietos arba regionų valdžios institucijų ar jų asociacijų sąskaitas.

11.     Humanitarinei pagalbai skirtos lėšos gali būti naudojamos karo pabėgėlių laikinam apgyvendinimui, transportavimui, buitinėms, higienos, sveikatos ar maisto prekėms nupirkti.

12.     Gavus ar savarankiškai išanalizavus viešai paskelbtą nelaimės ištiktos valstybės, Jungtinių Tautų arba Jungtinių Tautų specializuotosios agentūros, Tarptautinio Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio judėjimui priklausančios organizacijos, kitos tarptautinės organizacijos arba Europos Sąjungos institucijos prašymą suteikti humanitarinę pagalbą nelaimės ištiktai valstybei, pagal kompetenciją įvertinamas humanitarinės pagalbos poreikio pagrįstumas.

13.     Jeigu vertinimo metu nustatoma, kad prašymas suteikti humanitarinę pagalbą nelaimės ištiktai valstybei yra pagrįstas, atsakingas asmuo raštu arba elektroniniu paštu apie prašymą informuoja Užsienio reikalų ministeriją ir nurodo nelaimės ištiktos valstybės poreikius, humanitarinės pagalbos rūšį (skubi ar ilgalaikė) ir Savivaldybės galimybes suteikti prašomą skirti humanitarinę pagalbą.

14.     Atsižvelgdama į Aprašo 9 punkte nurodytus humanitarinės pagalbos teikimo kriterijus, prašymą suteikti humanitarinę pagalbą nelaimės ištiktai valstybei apsvarsto Komisija ir teikia Savivaldybės tarybai rekomendaciją dėl sprendimo suteikti humanitarinę pagalbą priėmimo. Komisijos rekomendacijoje nurodoma: nelaimės ištikta valstybė, humanitarinės pagalbos skyrimo tikslas, galimas humanitarinės pagalbos teikimo būdas, dydis, nukentėjusios valstybės įstaiga, institucija, vietos ar regiono valdžios institucija ar jų asociacija, tarptautinė organizacija ar agentūra, kuriai skiriama humanitarinė pagalba, ir kita susijusi informacija.

15.     Jeigu priimamas sprendimas teikti humanitarinę pagalbą kartu su kita institucija, gali būti sudaroma biudžeto lėšų naudojimo sutartis su kita nepavaldžia biudžetine įstaiga Lietuvos Respublikos Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

16.     Savivaldybės tarybai priėmus sprendimą suteikti humanitarinę pagalbą šio Aprašo 10 punkte nurodytu būdu (-ais), atsakingas asmuo ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo raštu arba elektroniniu paštu informuoja Užsienio reikalų ministeriją ir nurodo suteiktos humanitarinės pagalbos rūšį, būdą, dydį ir kitą su suteikta humanitarine pagalba susijusią informaciją.

17.     Teikiant humanitarinę pagalbą, prekės ir paslaugos perkamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. 

18.     Humanitarinė pagalba teikiama neatlygintinai.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19.     Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

20.     Šis Aprašas gali būti keičiamas ar naikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

_________________________________________