Aprašas: h

 

ŠILUTĖS RAJONO savivaldybės

taryba

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. lapkričio 28 d. Nr. T1-178

Šilutė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005-04-15 įsakymu Nr. ĮV-149 (Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019-09-25 įsakymo Nr. ĮV-607 redakcija) patvirtintų Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos pavyzdinių nuostatų 9 ir 10 punktais, Šilutės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Šilutės rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatus (pridedama).

2. Pavesti Šilutės rajono savivaldybės administracijai:

2.1. Įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parinkti Šilutės rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos narių kandidatūras.

2.2. Patvirtinti Šilutės rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybą 3 (trejų) metų kadencijai.

3. Pripažinti netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės tarybos 2016-10-27 sprendimą Nr. T1-463 „Dėl Šilutės rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sudarymo ir veiklos nuostatų patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Vytautas Laurinaitis

 

 

PATVIRTINTA

Šilutės rajono savivaldybės

tarybos 2019 m. lapkričio mėn. 28 d.

sprendimu Nr. T1-178

 

ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilutės rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos (toliau – Vertinimo taryba) nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Vertinimo tarybos funkcijas, teises, sudarymą bei darbo organizavimo tvarką.

2. Vertinimo taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu, Kultūros vertybių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005-09-29 nutarimu Nr. 1053 „Dėl Kultūros vertybių registro įsteigimo ir Kultūros vertybių registro nuostatų patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005-04-15 įsakymu Nr. ĮV-150 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005-06-22 įsakymu Nr. ĮV-259 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tyrimų apimties aprašas), Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011-06-15 įsakymu Nr. ĮV-446 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos patvirtinimo“, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašu, patvirtintu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2011-07-11 įsakymu Nr. Į-230 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašo patvirtinimo“, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.

3. Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO TARYBOS FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

4. Vertinimo taryba atlieka funkcijas, numatytas Nuostatų 4.1–4.8 papunkčiuose dėl vietinio reikšmingumo kultūros paveldo objektų ir vietovių:

4.1. Sprendžia dėl apsaugos reikalingumo nekilnojamosioms kultūros vertybėms, vertingųjų savybių patikslinimo arba nustačius, kad kultūros paveldo objektas ar vietovė yra sunykę, sunaikinti ar kitaip prarastos jų vertingosios savybės, dėl apsaugos nereikalingumo.

4.2. Nustato nekilnojamosioms kultūros vertybėms reikšmingumo lygmenį.

4.3. Pagal tyrimų duomenis, nustatytus Tyrimų apimties apraše, nustato nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingąsias savybes.

4.4. Pagal tyrimų duomenis apibrėžia kultūros paveldo objektų teritorijų ir apsaugos zonų ar kultūros paveldo vietovių teritorijų ribas.

4.5. Tikslina kultūros paveldo objektų ar vietovių apskaitos duomenis.

4.6. Priima sprendimus dėl tikslingumo rengti Vertinimo tarybos akto projektą.

4.7. Konsultuoja tarybos aktų projektų rengėjus dėl nekilnojamųjų kultūros vertybių vertingųjų savybių nustatymo, jų teritorijų ir apsaugos zonų apibrėžimo.

4.8. Atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytas funkcijas.

5. Vertinimo taryba, nustačiusi, kad jai pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas tarybos akto projekte, yra ne vietinis, o nacionalinis ar regioninis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių tarybos akto projektą nagrinėti Departamento sudarytoms taryboms.

6. Vertinimo taryba turi teisę:

6.1. Gauti iš Departamento ir savivaldybės institucijų informaciją, reikalingą funkcijoms vykdyti.

6.2. Gauti iš Departamento metodinę pagalbą, susijusią su Nuostatų 2 punkte nurodytų teisės aktų taikymu.

6.3. Pasitelkti institucijos, sudariusios Vertinimo tarybą, atstovus, kai Vertinimo tarybos sprendimai skundžiami teismine tvarka.

6.4. Dalyvauti valstybės ir savivaldybės institucijų posėdžiuose, pasitarimuose ir konferencijose, kuriuose svarstomi nekilnojamojo kultūros paveldo klausimai, teikti pasiūlymus.

6.5. Prireikus, Vertinimo taryboje nesant reikalingos srities ar sričių paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės specialistų bei atitinkamos srities mokslininkų, turinčių atitinkamos srities daktaro laipsnį, kviesti į Vertinimo tarybos posėdžius reikalingų sričių specialistus, galinčius pateikti išvadas dėl svarstomų klausimų.

6.6. Teikti informaciją visuomenės informavimo priemonėms apie savo veiklą.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO TARYBOS SUDARYMAS IR PERSONALINĖ SUDĖTIS

 

7. Vertinimo tarybos sudarytojas – Šilutės rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė). Savivaldybės taryba tvirtina Vertinimo tarybos nuostatus. Savivaldybės administracija įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka parenka ir perka kandidatų į Vertinimo tarybos narius intelektines paslaugas bei tvirtina Vertinimo tarybos personalinę sudėtį 3 (trejų) metų laikotarpiui. Vertinimo taryboje turi būti ne mažiau kaip 5 nariai.

8. Vertinimo tarybos nariu negali būti Savivaldybės ir jai pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį.

9. Vertinimo taryba sprendžia visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių klausimus dėl vietinio reikšmingumo kultūros paveldo objektų ir vietovių.

10. Tvirtinant Vertinimo tarybos personalinę sudėtį, pagal Vertinimo tarybos narių turimą kvalifikaciją vertinti vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių nekilnojamąsias kultūros vertybes, nustatoma kiekvieno nario specializacija Vertinimo taryboje.

11. Vertinimo tarybos nariais gali būti kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti archeologinio, povandeninio, mitologinio, etnokultūrinio, architektūrinio, urbanistinio, inžinerinio, istorinio, memorialinio, dailės, sakralinio, želdynų (toliau – atitinkamos sritys), nekilnojamojo kultūros paveldo specialistai, turintys paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės kvalifikacinį atestatą ar atitinkamos srities mokslininkai, turintys atitinkamos srities daktaro laipsnį. Vertinimo tarybos nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus reikalavimus.

12. Vertinimo tarybos personalinė sudėtis turi būti keičiama nepasibaigus kadencijai, kai Vertinimo tarybos narys:

12.1. Raštu atsisako dalyvauti Vertinimo tarybos darbe.

12.2. Be pateisinamos priežasties nedalyvauja daugiau kaip ketvirtadalyje Vertinimo tarybos posėdžių per metus.

12.3. Praranda nepriekaištingą reputaciją.

12.4. Praranda šių Nuostatų 11 punkte nurodytą kvalifikacinį atestatą ar mokslinį laipsnį.

13. Tos pačios institucijos sudarytos Vertinimo tarybos nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

14. Vertinimo tarybos nariai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka ir terminais turi pateikti privačių interesų deklaracijas.

15. Vertinimo tarybos pirmo posėdžio metu iš savo narių išsirenka pirmininką ir jo pavaduotoją, kai už Vertinimo tarybos pirmininko ir jo pavaduotojo kandidatūras balsuoja daugiau kaip pusė visų Vertinimo tarybos narių.

 

IV SKYRIUS

VERTINIMO TARYBOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

16. Vertinimo tarybos posėdžiams vadovauja Vertinimo tarybos pirmininkas, jam nesant – jo pavaduotojas. Vertinimo tarybos pirmininkas be atskiro įgaliojimo atstovauja Vertinimo tarybai pagal kompetenciją visose valstybės ir savivaldybės institucijose bei įstaigose ir teismuose. Vertinimo tarybos pirmininkas gali įgalioti Vertinimo tarybos narį atstovauti Vertinimo tarybai valstybės ir savivaldybės institucijose bei įstaigose ir teismuose.

17. Vertinimo tarybos darbą organizuoja Savivaldybės administracijos paskirtas sekretorius, kuris nėra Vertinimo tarybos narys ir neturi teisės būti Vertinimo tarybos aktų projektų rengėju ir pristatyti Vertinimo tarybos aktų projektų Vertinimo tarybos posėdžiuose. Vertinimo tarybos sekretorius:

17.1. Derina su Vertinimo tarybos pirmininku (jam nesant su jo pavaduotoju) posėdžių laiką ir jų darbotvarkes.

17.2. Informaciją apie Vertinimo tarybos posėdį likus 3 (trims) darbo dienoms iki planuojamo Vertinimo tarybos posėdžio dienos skelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

17.3. Protokoluoja Vertinimo tarybos posėdžius.

17.4. Tvarko Vertinimo tarybos dokumentus.

17.5. Atlieka kitas funkcijas, nurodytas Savivaldybės tarybos patvirtintuose Vertinimo tarybos nuostatuose.

18. Vertinimo tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja daugiau kaip pusė visų Vertinimo tarybos narių.

19. Vertinimo tarybos nariams nusprendus, kad yra tam poreikis, gali būti organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai arba posėdžiai gali būti pravedami elektroninėmis ryšio priemonėmis (el. paštu).

20. Vertinimo tarybos narys neturi teisės dalyvauti svarstant ar priimant Vertinimo tarybos sprendimus, kurie sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Vertinimo tarybos narys, prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu, privalo informuoti Vertinimo tarybos pirmininką (arba jo pavaduotoją) apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą. Jeigu Vertinimo tarybos narys nenusišalina svarstant ar priimant Vertinimo tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, Vertinimo tarybos pirmininko (ar jį pavaduojančio pavaduotojo) siūlymu ir tam pritariant daugiau kaip pusei posėdyje dalyvaujančių narių, Vertinimo tarybos narys gali būti nušalintas nuo tokių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo. Apie Vertinimo tarybos nario pareikštą nusišalinimą arba Vertinimo tarybos priimtą sprendimą nušalinti Vertinimo tarybos narį, nurodoma Vertinimo tarybos posėdžio protokole.

21. Vertinimo tarybos narys gali nedalyvauti Vertinimo tarybos posėdyje tik dėl šių pateisinamų priežasčių: Vertinimo tarybos nario ar jo artimųjų, kuriems reikalinga slauga, ligos; Vertinimo tarybos nario artimųjų mirties; Vertinimo tarybos nario komandiruotės; Vertinimo tarybos nario atostogų; dėl kitų svarbių priežasčių, kurias pripažinti pateisinamomis turi teisę Vertinimo tarybos pirmininkas (ar jo pavaduotojas), gavęs raštišką Vertinimo tarybos nario, nedalyvavusio Vertinimo tarybos posėdyje, paaiškinimą ir jį pagrindžiančius dokumentus, ant jų uždėdamas raštišką vizą su prierašu, kad nedalyvavimo priežastys yra pripažįstamos pateisinamomis. Šis Vertinimo tarybos nario raštiškas paaiškinimas perduodamas Vertinimo tarybos sekretoriui.

22. Vertinimo tarybos posėdžiuose Vertinimo tarybos aktų projektus, parengtus vadovaujantis Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais, pristato Vertinimo tarybos aktų projektų rengėjai, kurie yra atsakingi už Vertinimo tarybos aktų projektuose pateiktos faktinės informacijos tikrumą. Vertinimo tarybos posėdžiuose gali dalyvauti ir pasisakyti Nuostatų 4.6–4.8 papunkčiuose nurodytus klausimus pristatantys asmenys, valstybės ir savivaldybės institucijų atstovai bei objektų (įskaitant žemės sklypų, kuriuose jie yra), kurių nekilnojamųjų kultūros vertybių registravimo ar vertingųjų savybių patikslinimo klausimas įtrauktas į Vertinimo tarybos posėdžio darbotvarkę, valdytojai. Kiti asmenys gali dalyvauti Vertinimo tarybos posėdžiuose, iš anksto suderinę su Vertinimo tarybos pirmininku ar jo pavaduotoju.

23. Vertinimo tarybos aktų projektai gali būti svarstomi Vertinimo tarybos posėdyje tik kai juose dalyvauja ir juos pristato Vertinimo tarybos aktų projektų rengėjai. Vertinimo tarybos posėdyje turi dalyvauti bent vienas svarstomo klausimo atitinkamos srities Vertinimo tarybos narys. Jei tokių narių Vertinimo taryboje nėra, sprendimai gali būti priimami turint ne mažiau dviejų atitinkamos srities specialistų, turinčių ekspertizės specialisto kvalifikacinę kategoriją arba mokslinį laipsnį (ne Vertinimo tarybos narių), raštiškas išvadas.

24. Priimant sprendimus balsuoti „už“ arba „prieš“ turi teisę visi posėdyje dalyvaujantys Vertinimo tarybos nariai, išskyrus dėl šių sprendimų nusišalinusius arba nušalintus Vertinimo tarybos narius. Vertinimo tarybos sprendimai priimami, kai už juos balsuoja daugiau kaip pusė visų posėdyje dalyvaujančių Vertinimo Tarybos narių, kurie solidariai atsako tik už tuos Vertinimo tarybos priimtus sprendimus, kurie buvo priimti jų balsais.

25. Vertinimo tarybos sprendimai, atliekant Nuostatų 4.1–4.5 papunkčiuose nurodytas funkcijas, įforminami Vertinimo tarybos aktais, išskyrus atvejus, kai Vertinimo taryba priima sprendimą nesuteikti apsaugos nekilnojamosioms kultūros vertybėms. Šiuo atveju ir atliekant nuostatų 4.6–4.8 papunkčiuose nurodytas funkcijas priimti sprendimai įforminami Vertinimo tarybos protokolu.

26. Vertinimo tarybos posėdžio protokolo forma turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011-07-4 įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus. Protokole nurodoma: posėdžio vieta ir data, registravimo numeris, posėdyje dalyvavę Vertinimo tarybos nariai, Vertinimo tarybų aktų projektų rengėjai, kiti posėdžio dalyviai, Vertinimo tarybos posėdyje svarstyti klausimai, priimtas sprendimas, balsavimo rezultatai, atskirosios Vertinimo tarybos narių ir kitų posėdžio dalyvių nuomonės, jeigu tokios buvo pareikštos, taip pat Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005-04-15 įsakymu Nr. ĮV-150, nurodyti kriterijai, lėmę sprendimo priėmimą, balsavimo rezultatai ir jų pagrindimas bei informacija apie tyrimus (jei tyrimai buvo atliekami), kita reikiama informacija.

27. Vertinimo Tarybos posėdžio protokolą, suderintą su Vertinimo tarybos nariais, pasirašo Vertinimo tarybos posėdžio pirmininkas ir Vertinimo tarybos sekretorius. Vertinimo tarybos sprendimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje, prieš tai juos nuasmeninus ir pašalinus iš jų kitus asmens duomenis, kurie, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, negali būti viešai skelbiami.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

28. Vertinimo tarybos veiklą organizuoja ir už tinkamą jos organizavimą atsako Vertinimo tarybos sudarytojas – Savivaldybė. Tarybų veiklai reikalingas lėšas, patalpas bei kitą reikalingą techninę ir metodinę pagalbą skiria Vertinimo tarybos sudarytojas.

29. Vertinimo tarybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.