PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS KOMISIJOS SUDARYMO IR KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. balandžio 11 d. Nr. A-177

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 ir 17 punktais, atsižvelgdamas į Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinius nuostatus, patvirtintus Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2019 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. V-23 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“, ir Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2019-03-08 raštą Nr. (3.13)-SD-307 „Dėl atstovo delegavimo į būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją“:

1. S u d a r a u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

1.1. Saulius Glinskis – Architektūros skyriaus vedėjas;

1.2. Mindaugas Malinauskas – Statybos ir infrastruktūros ūkio skyriaus vyriausiasis specialistas;

1.3. Rasa Sakalauskienė – Socialinės paramos skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininko pavaduotoja)

1.4. Virginija Savickienė – Socialinės paramos skyriaus vedėja (komisijos pirmininkė);

1.5. Seniūnijos seniūnas (asmens gyvenamosios vietos).

2. K v i e č i u dalyvauti komisijos darbe:

2.1. Joną Dumšą – Lietuvos žmonių su negalia sąjungos atstovą;

2.2. Aureliją Petronienę – Panevėžio rajono neįgaliųjų draugijos pirmininkę.

3. S k i r i u komisijos sekretore Dalią Grigaliūnienę, Socialinės paramos skyriaus socialinę darbuotoją darbui su neįgaliaisiais.

4. T v i r t i n u Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatus (pridedama).

5. N u s t a t a u prašymų pateikimo terminą – iki balandžio 1 d.

6. P r i p a ž į s t u  netekusiais galios:

6.1. Savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. balandžio 8 d. įsakymą Nr. A-424 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir komisijos nuostatų patvirtinimo“.

6.2. Panevėžio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. rugsėjo 27 d. įsakymą Nr. A-570 „Dėl Savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. balandžio 8 d. įsakymo Nr. A-424 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės administracijos direktorius                                                             Eugenijus Lunskis

 

 

patvirtinta

Savivaldybės administracijos

direktoriaus

2019 m. balandžio 11 d.

įsakymu Nr. A-177

 

Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos

nuostatai

 

I. Bendrosios nuostatos

 

1. Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos nuostatai (toliau – nuostatai) nustato Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau – komisija) paskirtį ir funkcijas, komisijos narių teises ir atsakomybę, darbo organizavimą, sprendimų priėmimą, posėdžio protokolų parengimą.

2. Komisija sudaroma Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. vasario 19 d. įsakymu Nr. A1-103 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašo patvirtinimo“ galiojimo laikotarpiui.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Savivaldybės administracijos direktoriui.

4. Savo veikloje komisija vadovaujasi šiais nuostatais, socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems tvarkos aprašu (toliau – Tvarkos aprašas) bei kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II. komisijos PASKIRTIS ir funkcijos

 

6. Komisijos paskirtis – padėti Panevėžio rajono savivaldybės administracijai (toliau – Savivaldybės administracija) organizuoti būsto pritaikymą asmenims su negalia. Veikdama pagal savo paskirtį, komisija atlieka šias funkcijas:

6.1. įvertina būsto ir gyvenamosios aplinkos (toliau – būsto) pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

6.2. sprendžia dėl būsto pritaikymo poreikio tenkinimo, svarsto ir patvirtina Socialinės paramos skyriaus atsakingo specialisto (toliau – atsakingas specialistas) sudarytas būsto pritaikymo eiles, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

6.3. ne vėliau kaip iki einamųjų metų birželio 1 d. priima sprendimą dėl būsto pritaikymo (arba jo nepritaikymo), dėl būsto pritaikymo preliminaraus darbų aprašo ir išlaidų sąmatos patvirtinimo arba nepatvirtinimo;

6.4. priima sprendimus dėl pareiškėjo būsto pritaikymo eilės praleidimo Tvarkos aprašo nustatytais atvejais;

6.5. priima sprendimus dėl būsto pritaikymo neįgaliajam darbų vykdymo, jei būsto mokestinė vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo neįgaliajam darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

6.6. priima sprendimus dėl pakartotinio būsto pritaikymo, nepraėjus 10 metų nuo paskutinio sprendimo pritaikyti neįgaliojo būstą priėmimo dienos, tikslingumo kai neįgaliajam dėl pasikeitusios sveikatos būklės ar ugdymosi poreikių reikalingi papildomi būsto pritaikymo darbai arba neįgaliesiems, kuriems buvo skirtas laiptų kopiklis arba kurių amžius prašymo nagrinėjimo komisijos posėdyje dieną buvo nuo 7 iki 24 metų;

6.7. priima sprendimus dėl būsto pritaikymo (arba nepritaikymo) jei būste neįgalusis faktiškai negyvena dėl to, kad būstas nėra pritaikytas jo poreikiams;

6.8. teikia siūlymus Savivaldybės vykdomajai institucijai dėl daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų pritaikymo neįgaliojo specialiesiems poreikiams, jei pareiškėjas pateikia daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sprendimą nesutikti, kad bendrojo naudojimo objektai būtų pritaikyti neįgaliojo specialiesiems poreikiams, ir jį teikia tvirtinti Savivaldybės vykdomajai institucijai;

6.9. priima sprendimus skirti būsto pritaikymo išlaidų kompensaciją, jei pareiškėjas parduoda jo poreikiams nepritaikytą būstą ir perka pritaikytą būstą;

6.10. priima sprendimus dėl perkamų mobilių techninės pagalbos įrenginių (mobilios vonios ir mobilaus tualeto) nesant techninių galimybių įrengti būste sanitarinius įrenginius arba pritaikyti esančius būste;

6.11. priima sprendimus dėl keltuvo (lifto) tarp aukštų būsto viduje įrengimo individualiuose namuose;

6.12. jeigu neįgaliojo specialiesiems poreikiams ketinama pritaikyti daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektus ir pareiškėjas teikdamas prašymą nepateikė daugumos daugiabučio namo butų ir kitų patalpų savininkų sutikimo, informuoja pareiškėją apie sutikimo būtinumą ir pažymi tai akte;

6.13. nagrinėja skundus dėl būsto pritaikymo, įgyvendinamo vadovaujantis Tvarkos aprašu, organizavimo ir vykdymo;

6.14. kontroliuoja, kaip vykdomi būsto pritaikymo darbai, ir vertina atliktus būsto pritaikymo darbus – apžiūri pritaikytą būstą ir prireikus teikia rangovui ar pačiam darbus organizavusiam pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo;

6.15. įvertina neįgaliesiems pritaikytus būstus ir nustačiusi, kad būstas pritaikytas ir pritaikymo darbai atlikti tinkamai, pasirašo darbų užbaigimo aktą;

6.16. viešina informaciją apie būsto pritaikymą neįgaliesiems savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt .

7. Vykdydama jai pavestas funkcijas, komisija atlieka šiuos uždavinius:

7.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus atsakingo specialisto pateiktus dokumentus;

7.2. vyksta apžiūrėti būstų, įvertina būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį;

7.3. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą.

 

Iii. komisijos narių teisės

 

8. Komisijos nariai turi teisę:

8.1. gauti informaciją apie komisijos posėdžius bei kitą su komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

8.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl komisijos posėdžių darbotvarkės;

8.3. likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio ir posėdžio metu gauti svarstyti pateiktus prašymus pritaikyti būstą ir visus kitus komisijai pateiktus dokumentus;

8.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę komisijos posėdžio protokole;

8.5. teikti pastabas dėl komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

IV. KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

9. Pagrindinės komisijos darbo formos yra:

9.1. posėdžiai;

9.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį bei priimant perduodamą pritaikytą būstą.

10. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja komisijos pirmininkas:

10.1. šaukia komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

10.2. kviečia komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį neįgaliesiems;

10.3. kviečia komisijos narius vykti įvertinti pritaikytą būstą ir vadovauja komisijai apžiūroje.

11. Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas komisijos sekretorius (savivaldybės administracijos darbuotojas):

11.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia komisijos pirmininkui tvirtinti;

11.2. komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę apie tai raštu informuoja komisijos narius;

11.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia komisijos sprendimams priimti;

11.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas registruojamas ir saugomas Socialinės paramos skyriuje;

11.5. atsako už komisijos dokumentų tvarkymą, saugo komisijai pateiktus dokumentus ir komisijos posėdžio protokolų originalus per visą komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda Archyvų skyriui;

11.6. teikia kitą reikalingą informaciją, susijusią su svarstomais prašymais pritaikyti būstą;

11.7. prireikus ar komisijos narių prašymu pateikia savivaldybės administracijos susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas posėdžio metu;

11.8. teikia Socialinės paramos skyriui komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

11.9. vykdo kitus komisijos pirmininko pavedimus.

12. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

13. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

14. Komisija kontroliuoja būsto pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja komisijos pirmininkas po to, kai atsakingas specialistas gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio pareiškėjo arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio pareiškėjo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką atsakingas specialistas suderina su pareiškėju bei su komisijos nariais.

15. Nepritaikyto būsto apžiūrą organizuoja atsakingas specialistas. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio neįgaliajam nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis komisijos narių (neįgaliųjų asociacijos atstovo dalyvavimas būtinas).

16. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

17. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus, įvertina būsto pritaikymo pokytį pagal užpildytus Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktus ir prireikus teikia Socialinės paramos skyriui, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai.

18. Savivaldybės administracijos direktorius tvirtina būsto pritaikymo neįgaliajam darbų užbaigimo aktą, kai jį pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai, pareiškėjas (neįgalusis) ir rangovas

 

V. KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

19. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į komisijos protokolą.

 

VI. KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

20. Komisijos posėdžio bei būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

20.1. posėdžio data ir vieta;

20.2. posėdyje dalyvavusieji komisijos nariai;

20.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

20.4. apžiūrimo būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;

20.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

20.6. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

21. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per komisijos nustatytą laikotarpį elektroniniu paštu arba raštu pateikia komisijos nariams derinti. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per komisijos nustatytą laikotarpį. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo komisijos pirmininkas, visi komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolo originalas pateikiamas Socialinės paramos skyriui, o protokolo kopija išsiunčiama visiems komisijos nariams.

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose nuostatuose, sprendžia komisijos pirmininkas.

23. Kiekvienas komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

24. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

___________________________