LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2002 M. VASARIO 18 D. ĮSAKYMO NR. 3-66 „DĖL DIDŽIAUSIŲJŲ LEIDŽIAMŲ NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONIŲ AR JŲ JUNGINIŲ TECHNINIŲ PARAMETRŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. balandžio 24 d. Nr. 3-185
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2002 m. vasario 18 d. įsakymą Nr. 3-66 „Dėl didžiausiųjų leidžiamų naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių techninių parametrų patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL DIDŽIAUSIŲJŲ LEIDŽIAMŲ NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONIŲ AR JŲ JUNGINIŲ TECHNINIŲ PARAMETRŲ APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 17 straipsnio 3 dalimi, Kelių eismo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gruodžio 11 d. nutarimu Nr. 1950 „Dėl Kelių eismo taisyklių patvirtinimo“, 211 punktu ir įgyvendindamas 1996 m. liepos 25 d. Tarybos direktyvą 96/53/EB, nustatančią tam tikrų Bendrijoje nacionaliniam ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausius leistinus matmenis ir tarptautiniam vežimui naudojamų kelių transporto priemonių didžiausią leistiną masę (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 2 tomas, p. 478), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2015/719 (OL 2015 L 115, p. 1),
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2002 m. vasario 18 d. įsakymu Nr. 3-66
(Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro
2017 m. balandžio 24 d. įsakymo
Nr. 3-185 redakcija)
DIDŽIAUSIŲJŲ LEIDŽIAMŲ NAUDOJANTIS KELIAIS TRANSPORTO PRIEMONIŲ AR JŲ JUNGINIŲ TECHNINIŲ PARAMETRŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Didžiausiųjų leidžiamų naudojantis keliais transporto priemonių ar jų junginių techninių parametrų aprašas (toliau – Aprašas) nustato M2, M3 kategorijų motorinių transporto priemonių (toliau – autobusai), N2, N3 kategorijų motorinių transporto priemonių (toliau – krovininiai automobiliai), O kategorijos priekabų ar puspriekabių ir jų junginių, taip pat traktorių, savaeigių mašinų ir jų junginių didžiausiąjį ilgį, plotį, aukštį, masę, ašies (ašių) apkrovą ir kitus techninius parametrus, leidžiamus transporto priemonei ar jų junginiui važiuojant keliais.
2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme ir Lietuvos Respublikos kelių transporto kodekse.
II SKYRIUS
DIDŽIAUSIEJI LEIDŽIAMI NAUDOJANTIS KELIAIS KROVININIŲ AUTOMOBILIŲ, AUTOBUSŲ IR JŲ JUNGINIŲ MATMENYS
4. Ilgiai:
4.10. pakrauto krovininio automobilio (kėbulo tipas BAF), kuris
sujungtas su priekaba ir specialiai suprojektuotas vienam ar keliems
automobiliams vežti 20,75 m;
5. Pločiai:
7. Nuimamųjų antstatų ir standartinių krovinių vežimo priemonių, pvz., konteinerių, nuimamųjų kėbulų, parametrai įskaičiuoti į Aprašo 4, 5, 6, 9, 11, 12 ir 14 punktuose nurodytus parametrus. Jeigu ant autobuso yra pritvirtinami nuimami įtaisai (pvz., slidžių dėžės), autobuso ilgis, įskaitant įtaisus, neturi viršyti Aprašo 4 punkte nustatyto ilgio.
8. Krovininių automobilių, autobusų ir jų junginių techniniai parametrai turi būti tokie, kad šios transporto priemonės galėtų važiuoti žiedu, kurio išorinis spindulys yra 12,50 m, vidinis spindulys – 5,30 m. Autobusams taikomi papildomi reikalavimai:
8.1. jeigu autobusas nejuda ir jo vairuojamieji ratai yra nukreipti taip, kad pajudėjus autobusui jo tolimiausias išorinis taškas gali nubrėžti 12,50 m spindulio žiedą, žiedo išorėje esanti autobuso vertikali liečiamoji plokštuma nustatoma ant žemės brėžiant liniją; jeigu tai sujungtas autobusas, jo nejudančios dalys turi būti išdėstytos išilgai tos plokštumos;
9. Didžiausias atstumas nuo puspriekabės sukabinamojo šerdeso iki
puspriekabės galinio išorinio taško 12,00 m.
10. Didžiausias atstumas nuo puspriekabės, kuri naudojama vykdant
kombinuotąjį vežimą, sukabinamojo šerdeso iki puspriekabės galinio išorinio
taško 12,15 m.
11. Didžiausias atstumas nuo krovininio automobilio, sujungto su priekaba,
krovinio skyriaus priekinio išorinio taško iki priekabos galinio išorinio taško, atėmus
atstumą tarp krovininio automobilio krovinio skyriaus galinio išorinio
taško ir priekabos priekinio išorinio taško 15,65 m.
12. Didžiausias atstumas nuo krovininio automobilio, sujungto su priekaba,
krovinio skyriaus priekinio išorinio taško iki priekabos galinio išorinio taško 16,40 m.
13. Atstumas tarp krovininio automobilio, sujungto su priekaba, galinės ašies ir priekabos priekinės ašies turi būti ne mažesnis kaip 3 m.
III SKYRIUS
DIDŽIAUSIOJI LEIDŽIAMA NAUDOJANTIS KELIAIS KROVININIŲ AUTOMOBILIŲ, AUTOBUSŲ IR JŲ JUNGINIŲ MASĖ
15. Krovininiai automobiliai:
15.2. dviašiai, kurių varikliai varomi elektra, vandeniliu, dujinės būsenos
gamtinėmis dujomis, įskaitant biometaną (suslėgtosiomis gamtinėmis dujomis ir
suskystintosios būsenos gamtinėmis dujomis), suskystintosiomis naftos dujomis
ir mechanine energija iš transporto priemonės įrengtos kaupimo sistemos / šaltinių,
įskaitant atliekinę šilumą (toliau – alternatyvieji degalai) 19 t;
15.5. turintys tris ir daugiau ašių, kai varančiosios ašies ratai suporinti
ir jų pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba kai kiekvienos varančiosios ašies
ratai suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios ašies apkrova neviršija 9,5 t 26 t;
15.6. turintys tris ir daugiau ašių, kai naudojami alternatyvieji degalai ir
kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba
kai kiekvienos varančiosios ašies ratai suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios
ašies apkrova neviršija 9,5 t 27 t;
15.7. turintys keturias ašis, kurių bent dvi ašys yra vairuojamosios, kai
varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba
kai kiekvienos varančiosios ašies ratai suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios
ašies apkrova neviršija 9,5 t 32 t;
16. Didžiausioji krovininio automobilio, turinčio keturias ir daugiau ašių, leidžiamoji masė, išreikšta tonomis, daugiau kaip penkis kartus neturi viršyti atstumo, išreikšto metrais, tarp pačiame priekyje ir pačiame gale esančių atskirų krovininio automobilio ašių (ne ašių grupių).
17. Autobusai:
17.3. turintys tris ir daugiau ašių, kai varančiosios ašies ratai suporinti ir jų
pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba kai kiekvienos varančiosios ašies ratai
suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios ašies apkrova neviršija 9,5 t 26 t;
17.4. turintys tris ir daugiau ašių, kai naudojami alternatyvieji degalai ir kai
varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba kai
kiekvienos varančiosios ašies ratai suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios
ašies apkrova neviršija 9,5 t 27 t;
17.7. turintys keturias ašis, kurių bent dvi ašys yra vairuojamosios, kai
varančiosios ašies ratai suporinti ir jų pakaba pneumatinė ar jai lygiavertė arba
kai kiekvienos varančiosios ašies ratai suporinti ir didžiausioji kiekvienos varančiosios
ašies apkrova neviršija 9,5 t 32 t;
19. Transporto priemonių junginiai, susidedantys iš:
19.3. dviašio krovininio automobilio, sujungto su triaše puspriekabe, kuriuo,
vykdant kombinuotąjį vežimą, magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km spinduliu
nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus vandenų stočių
teritorijų, kuriose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuotojo vežimo vienetai,
vežami vienas arba keli kombinuotojo vežimo vienetai (puspriekabės, nuimamieji
kėbulai ir konteineriai, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip 45 pėdos) 42 t;
19.4. dviašio krovininio automobilio, sukabinto su dviaše puspriekabe, kai atstumas d (metrais) tarp puspriekabės ašių:
19.7. triašio krovininio automobilio, sujungto su dviaše ar triaše puspriekabe,
kuriuo, vykdant kombinuotąjį vežimą, magistraliniais keliais ir kitais keliais 50 km
spinduliu nuo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, oro uostų, geležinkelio ir vidaus
vandenų stočių teritorijų, kuriose iškraunami ir (arba) pakraunami kombinuotojo
vežimo vienetai, vežami vienas arba keli kombinuotojo vežimo vienetai (puspriekabės,
nuimamieji kėbulai ir konteineriai, kurių bendras maksimalus ilgis ne didesnis kaip
45 pėdos) 44 t;
IV SKYRIUS
DIDŽIAUSIOSIOS LEIDŽIAMOS NAUDOJANTIS KELIAIS KROVININIŲ AUTOMOBILIŲ, AUTOBUSŲ IR JŲ JUNGINIŲ AŠIES (AŠIŲ) APKROVOS
22. Bendroji priekabų ir puspriekabių dvigubųjų ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo d (metrais) tarp ašių, neturi viršyti:
23. Bendroji priekabų ir puspriekabių trigubųjų ašių apkrova, priklausomai nuo atstumo d (metrais) tarp ašių, neturi viršyti:
24. Jeigu atstumas d (metrais) tarp priekabų ir puspriekabių trigubąją ašį sudarančių atskirų ašių yra nevienodas, t. y. nepatenka į tą pačią Aprašo 23.1 arba 23.2 papunktyje nustatytą ribą, bendroji trigubosios ašies apkrova nustatoma pagal mažesnį atstumą d (metrais) tarp ašių. Didesniu, negu nurodyta Aprašo 23.2 papunktyje, atstumu d (metrais) esanti ašis nepriskiriama trigubajai ašiai. Tokia ašis priskiriama dvigubajai ašiai pagal Aprašo 22.1, 22.2 arba 22.3 papunktyje nurodytą atstumą d (metrais), kuris yra mažesnis, arba laikoma paviene ašimi, kai atstumas iki artimiausios ašies yra didesnis, negu nurodytas Aprašo 22.4 papunktyje.
26. Bendroji krovininio automobilio dvigubosios ašies apkrova, priklausomai nuo atstumo d (metrais) tarp ašių, neturi viršyti:
V SKYRIUS
DIDŽIAUSIEJI LEIDŽIAMI NAUDOJANTIS KELIAIS TRAKTORIŲ IR SAVAEIGIŲ MAŠINŲ IR JŲ JUNGINIŲ TECHNINIAI PARAMETRAI