ŠAKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL RAJONO SAVIVALDYBĖS BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PASKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2015 m. gegužės 28 d. Nr. T-61
Šakiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktu ir 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. liepos 24 d. įsakymu Nr. D1-612 „Dėl Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės pavyzdinių taisyklių patvirtinimo“, rajono savivaldybės taryba nusprendžia,
patvirtinti rajono savivaldybės butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir Savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems paskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Šakių rajono savivaldybės tarybos
2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. T-61
RAJONO SAVIVALDYBĖS BUTŲ IR KITŲ PATALPŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ VALDYMO ORGANŲ, JUNGTINĖS VEIKLOS SUTARTIMI ĮGALIOTŲ ASMENŲ IR SAVIVALDYBĖS VYKDOMOSIOS INSTITUCIJOS PASKIRTŲ BENDROJO NAUDOJIMO OBJEKTŲ ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ĮSTATYMŲ IR KITŲ TEISĖS AKTŲ JIEMS PRISKIRTŲ FUNKCIJŲ VYKDYMU, PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Butų ir kitų patalpų savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato Šakių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 42 punktą ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 4.83 straipsnio 3 dalį vykdomos daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų (toliau – patalpų savininkai) bendrijų valdymo organų, jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų, Civilinio kodekso 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų administratorių (toliau – valdytojai), veiklos, susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir kontrolės tvarką.
II. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS ORGANIZAVIMAS IR VYKDYMAS
3. Šakių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu valdytojų veiklos priežiūrai ir kontrolei vykdyti paskiriamas rajono savivaldybės administracijos darbuotojas (darbuotojai) (toliau – priežiūros ir kontrolės vykdytojas).
4. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas sudaro valdytojų sąrašą, kurį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Informacija apie valdytojus gaunama iš Juridinių asmenų registro ir Nekilnojamojo turto registro. Šis sąrašas atnaujinamas pasikeitus duomenims.
5. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, vadovaudamasis valdytojų sąrašu, organizuoja ir vykdo jų veiklos priežiūrą ir kontrolę, kurios turinį sudaro:
5.1. kompleksinis planinis valdytojų veiklos patikrinimas pagal priežiūros ir kontrolės vykdytojo sudarytą grafiką ir užduotį, tačiau ne rečiau kaip kartą per 2 metus;
5.2. patalpų savininkų skundų, prašymų ir pranešimų dėl valdytojų veiklos nagrinėjimas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka ir terminais, valdytojų konsultavimas, jų veiklos klausimais;
6. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas, prieš pradėdamas kompleksinį valdytojų veiklos patikrinimą ir iki jo likus ne mažiau kaip 15 darbo dienų, raštu (registruotu paštu arba elektroniniu būdu) informuoja valdytoją apie numatomą vykdyti patikrinimą.
7. Valdytojas, gavęs Savivaldybės administracijos pranešimą apie numatomą patikrinimą, per 10 darbo dienų priežiūros ir kontrolės vykdytojui privalo pateikti šiuos duomenis:
7.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (susirinkimų protokolai, Registrų centro Juridinių asmenų registro išrašas);
7.9. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones;
7.12. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ir balsavimą raštu;
8. Vykdant kompleksinį patikrinimą, pagal valdytojo priežiūros ir kontrolės vykdytojui pateiktus duomenis tikrinama:
8.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo atitiktis nustatytiems teisės aktų reikalavimams – tikrinami valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentai, nustatytos kadencijos laikymasis (pagal patalpų savininkų sprendimo protokolus, jungtinės veiklos sutartį, juridinių asmenų registro duomenis);
8.2. patalpų savininkų, bendrijos narių apskaitos tvarkymas – ar yra patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašai; jų atitiktis nustatytiems reikalavimams;
8.3. daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų aprašo (toliau – aprašas) sudarymas ir tvarkymas, jo atitiktis teisės aktų reikalavimams – ar aprašas sudarytas, ar jo forma, turinys atitinka teisės aktų reikalavimus;
8.4. daugiabučio namo (toliau – namas) bendrojo naudojimo objektų atnaujinimo, pagal privalomuosius statinių naudojimo ir priežiūros reikalavimus, planavimas ir lėšų kaupimo organizavimas – ar rengiami ir nustatyta tvarka teikiami patalpų savininkams ilgalaikiai ir metiniai planai, pasiūlymai dėl lėšų kaupimo namui atnaujinti, ar sukauptos lėšos laikomos atskiroje sąskaitoje ir naudojamos pagal paskirtį;
8.5. namo bendrojo naudojimo objektų priežiūros paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimų organizavimas – ar yra bendrojo naudojimo objektų valdytojo patvirtintos paslaugų ir atnaujinimo darbų pirkimo taisyklės (išskyrus atvejus, kai bendrojo naudojimo objektų valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą), ar paslaugos ir rangos darbai perkami vadovaujantis nustatyta tvarka;
8.6. informacijos patalpų savininkams teikimas pagal teisės aktų reikalavimus – ar laikomasi nustatytų reikalavimų dėl informacijos teikimo patalpų savininkams ir skelbimo apie savo veiklą (interneto svetainėje, el. paštu, skelbimų lentoje ir kitais būdais), ar gauta (jei gauta, nurodomas skaičius) skundų dėl informacijos pateikimo patalpų savininkams;
8.7. metinės veiklos ataskaitos rengimas ir jos pateikimas patalpų savininkams – ar rengiamos metinės veiklos ataskaitos, ar nustatytais terminais ir tvarka teikiamos patalpų savininkams, ar jų turinys atitinka teisės aktų ar patalpų savininkų sprendimu nustatytus reikalavimus;
8.8. patalpų savininkų susirinkimų ir balsavimo raštu organizavimas – ar šaukiami teisės aktų nustatytais atvejais ar patalpų savininkų prašymu patalpų savininkų susirinkimai ar organizuojamas balsavimas raštu, ar susirinkimai šaukiami tam tinkamose patalpose, ar yra skundų dėl patalpų savininkų sprendimų priėmimo organizavimo;
9. Atlikus patikrinimą, surašomas Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo aktas (toliau – aktas) (priedas):
9.1. kuriame nurodomi reikalavimai ir terminas, ne trumpesnis kaip 10 darbo dienų, trūkumams pašalinti;
10. Jei valdytojas atsisako pasirašyti aktą, tai pažymima akte ir jis įteikiamas atsisakiusiam jį pasirašyti valdytojui.
11. Valdytojas raštu per akte nustatytus terminus privalo informuoti priežiūros ir kontrolės vyktytoją apie akte įrašytų reikalavimų įvykdymą, pridėdamas įvykdymą patvirtinančių dokumentų kopijas.
12. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas turi teisę Lietuvos Respublikos administracinių teisių pažeidimo kodekso nustatytais atvejais ir tvarka surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir pateikti juos Savivaldybės administracinei komisijai, kreiptis į teismą dėl bendrijos likvidavimo ar jungtinės veiklos sutarties pripažinimo netekusia galios, jei patikrinimo metu nustatoma, kad bendrijos valdymo organų ar jungtinės veiklos sutartimi įgaliotų asmenų veikla neatitinka nustatytų reikalavimų ir kyla grėsmė pastato naudojimo funkcionalumui ir saugumui bei teikti pasiūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl administratoriaus skyrimo ar keitimo.
13. Jei valdytojas, vykdydamas savo funkcijas, padaro mažareikšmį pažeidimą, kuris nesukelia žalos namo butų ir kitų patalpų savininkų interesams ar padarytą pažeidimą ir jo padarinius jis ištaiso, priežiūros ir kontrolės vykdytojas pateikia jam rašytinį įspėjimą, kuriame nurodo padarytą mažareikšmį pažeidimą ir jo ištaisymo būdą, nustatydamas ne ilgesnį kaip vieno mėnesio terminą ir reikalavimą pašalinus pažeidimą informuoti apie tai priežiūros ir kontrolės vykdytoją. Jei valdytojas per metus nuo padaryto mažareikšmio pažeidimo padaro kitų jo veiklos pažeidimų, priežiūros ir kontrolės vykdytojas skiria jam Taisyklių 12 punkte nurodytas poveikio priemones.
III. PRIEŽIŪROS IR KONTROLĖS APSKAITA, ATSKAITOMYBĖ IR ATSAKOMYBĖ
14. Priežiūros ir kontrolės vykdytojas registruoja aktus ir kartu su pridėtais dokumentais (pranešimai apie reikalavimų įvykdymą) saugo tam skirtuose segtuvuose. Aktas turi būti susietas su patikrinimo metu gautais dokumentais.
15. Pasibaigus kalendoriniams metams, priežiūros ir kontrolės vykdytojas per 15 darbo dienų nuo metų pabaigos parengia ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui metinę veiklos ataskaitą.
Rajono savivaldybės butų ir kitų patalpų
savininkų bendrijų valdymo organų, jungtinės
veiklos sutartimi įgaliotų asmenų ir savivaldybės
vykdomosios institucijos paskirtų bendrojo
naudojimo objektų administratorių veiklos,
susijusios su įstatymų ir kitų teisės aktų jiems
priskirtų funkcijų vykdymu, priežiūros ir
kontrolės taisyklių
priedas
|
(viešojo administravimo subjekto pavadinimas)
Daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos patikrinimo
AKTAS Nr._________
20__m. ____________________d.
(vieta)
Aš, daugiabučių namų bendrojo naudojimo objektų valdytojų veiklos priežiūros ir kontrolės vykdytojas_____________________________________________________________
(pareigos, vardas ir pavardė)
patikrinau_______________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo pavadinimas, buveinės adresas)
dalyvaujant______________________________________________________________________
(bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovo pareigos, vardas ir pavardė, tel., el. p.)
veiklą, susijusią su įstatymų ir kitų teisės aktų jam priskirtų funkcijų vykdymu, ir n u s t a č i a u:
1. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas atsakingas už________________________
___________________________________________________________________________________
(nurodoma, kokio namo, jo adresas ar kiek namų, jų dislokacijos vieta, bendras namo(-ų)
_______________________________________________________________________administravimą_________________________ plotas, butų ir kitų patalpų skaičius)
2. Bendrojo naudojimo objektų valdytojas pateikė šią informaciją ir dokumentus:
(nurodoma dokumento reg. data, Nr., lapų, bylų, dokumentų skaičius ir kita; jei valdytojas administruoja keliolika ar daugiau namų, informacija apie jo veiklą pasirenkama atrankos būdu)
2.1. valdytojo paskyrimo ar išrinkimo dokumentą (paskyrimo aktas, protokolas)
_______________________________________________________________________________________________
2.2. butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių sąrašą(-us)_______________________
2.3. bendrojo naudojimo objektų aprašą(-us)_____________________________________
2.4. metinį namo(-ų) priežiūros ūkinį-finansinį planą(-us)_______________________
2.5. ilgalaikį namo(-ų) atnaujinimo planą(-us)___________________________________ 2.6. kaupiamųjų lėšų namui atnaujinti sąskaitos(-ų) sutartį(-is)______________________
2.7. informaciją (išrašą) apie sukauptų lėšų naudojimą einamaisiais metais_____________ 2.8. paslaugų ir rangos darbų pirkimo taisykles (išskyrus atvejus, kai valdytojas yra perkančioji organizacija pagal Viešųjų pirkimų įstatymą)________________________________
2.9. informaciją ar dokumentus apie einamaisiais metais vykdytus pirkimus____________ 2.10. informaciją apie interneto svetainę, skelbimų lentas, taikomas informacijos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams priemones____________________________________________ 2.11. duomenis apie butų ir kitų patalpų savininkų pretenzijas dėl informacijos teikimo_________________________________________________________________________ 2.12. metinę veiklos ataskaitą, jos pateikimo butų ir kitų patalpų savininkams duomenis_______________________________________________________________________ 2.13. informaciją apie einamaisiais metais šauktus butų ir kitų patalpų savininkų, bendrijos narių susirinkimus ar balsavimą raštu _________________________________________________
2.14. ir kitus (nurodyti, kokius)
3. Bendrojo naudojimo objektų valdytojo veiklos aprašymas ir įvertinimas (pagal šio akto 2 punkte pateiktą informaciją aprašoma, kaip vykdomos valdytojui pavestos funkcijos, kokie esminiai trūkumai).
4. Reikalavimai trūkumams pašalinti (nurodomi reikalavimai ir jų įvykdymo terminai).
Priežiūros ir kontrolės vykdytojas _____________________________________________
(parašas, data)
Bendrojo naudojimo objektų valdytojo atstovas___________________________________
(parašas, data)