VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PERTVARKYTŲ VILNIAUS RAJONO ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ NUOSTATŲ BEI ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ DIDŽIAUSIŲ LEISTINŲ PAREIGYBIŲ SKAIČIAUS PATVIRTINIMO
2014 m. gegužės 30 d. Nr.T3-172
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 43 straipsnio 3, 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 6 straipsnio 7 punktu, 9 straipsnio 2 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais ir atsižvelgdama į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. T3-127 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų steigimo, reorganizavimo, likvidavimo, pertvarkymo ir struktūrinių pertvarkymų 2012-2015 metų plano dalinio pakeitimo“, į 2014 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. T3-128 „Dėl kai kurių Vilniaus rajono švietimo įstaigų vidaus struktūros pertvarkymo ir reorganizavimo“ bei į Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. kovo 28 d. sprendimą Nr. T3-98 „Dėl Vilniaus rajono savivaldybės ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo grupių steigimo bendrojo ugdymo mokyklose“, Vilniaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Vilniaus r. Pagirių gimnazijos, Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos, Vilniaus r. Rudausių mokyklos - daugiafunkcio centro nuostatų naujas redakcijas (pridedama).
2. Įgalioti 1 punkte nurodytų švietimo įstaigų vadovus iki 2014 m. rugpjūčio 31 d. pasirašyti ir įregistruoti savo vadovaujamos švietimo įstaigos patvirtintus nuostatus Juridinių asmenų registre bei atlikti kitus su tuo susijusius veiksmus teisės aktų nustatyta tvarka.
3. Patvirtinti didžiausią leistiną pareigybių skaičių šioms Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigoms:
4. Pavesti švietimo įstaigų vadovams iki 2014 m. rugsėjo 1 d. parengti ir patvirtinti savo vadovaujamos švietimo įstaigos struktūrą ir pareigybių sąrašą, kuris įsigalios nuo 2014 m. rugsėjo 1 d., neviršijant 3 punkte nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.
5. Pripažinti netekusia galios nuo 1 punkte patvirtintų nuostatų įregistravimo dienos Juridinių asmenų registre:
5.1. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2013 m. birželio 28 d. sprendimo Nr. T3-237 „Dėl Vilniaus r. Pagirių gimnazijos nuostatų patvirtinimo“ 1 p. tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Pagirių gimnazijos nuostatai.
5.2. Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2008 m. lapkričio 27 d. sprendimo Nr. T-352 „Dėl Vilniaus r. švietimo įstaigų nuostatų patvirtinimo“ 3 punkto tą dalį, kuria patvirtinti Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos nuostatai.
6. Šį sprendimą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre ir Savivaldybės tinklalapyje.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2014 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr. T3- 172
VILNIAUS R. PAGIRIŲ GIMNAZIJOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Pagirių gimnazijos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Pagirių gimnazijos (toliau – Gimnazija) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbas ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšas, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Gimnazijos oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Pagirių gimnazija, trumpasis pavadinimas – Pagirių gimnazija. Gimnazija įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191316692.
3. Mokyklos įsteigimo data: 1976 m. rugpjūčio 1 d. įsteigta Pagirių aštuonmetė mokykla, kuri 1985 metais reorganizuota į Pagirių vidurinę mokyklą, 2006 metais akreditavus vidurinio ugdymo programą – į Pagirių gimnaziją.
6. Gimnazijos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė, identifikavimo kodas -111104987, Rinktinės g. 50, LT-00318 Vilnius.
7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
7.3. priima sprendimą dėl Gimnazijos reorganizavimo, pertvarkymo, gimnazijos struktūros pertvarkos vykdymo ar likvidavimo;
7.5. skiria ar atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus.
14. Gimnazijoje vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo, vidurinio ugdymo ir neformaliojo švietimo programos. Išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, baigusiems Pradinio ugdymo programos I dalį, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai, vidurinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, brandos atestatai ir jų priedai.
15. Gimnazijos skyriai:
15.1. pavadinimas – Vilniaus r. Pagirių gimnazijos Vaidotų pradinio ugdymo skyrius;
15.1.1. skyriaus įsteigimo data: 2005-09-01 (Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2005 m. balandžio 14 d. sprendimas Nr. T3-101);
15.1.4. skyriaus vykdoma švietimo programa – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir pradinio ugdymo programa;
15.2. pavadinimas – Vilniaus r. Pagirių gimnazijos skyrius Mažųjų Lygainių mokykla – daugiafunkcis centras;
15.2.1. mokyklos – daugiafunkcio centro įsteigimo data: 2014-09-01 (Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 25 d. sprendimas Nr. T3-128);
15.2.2. mokyklos – daugiafunkcio centro buveinė – Vilniaus r., Pagirių sen., Mažųjų Lygainių k., Ilgučio g. 4;
15.2.4. mokyklos – daugiafunkcio centro vykdoma švietimo programa – pradinio ugdymo programa; vykdomas ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų poreikių vaikams pritaikytas ikimokyklinio ugdymo ir priešmokyklinio ugdymo programas.
15.3. pavadinimas – Vilniaus r. Pagirių gimnazijos Keturiasdešimt Totorių pagrindinio ugdymo skyrius;
15.3.1. skyriaus įsteigimo data: 2010-09-01 (Vilniaus rajono savivaldybės tarybos 2010 m. birželio 23 d. sprendimas Nr. T3-207);
15.3.4. skyriaus vykdoma švietimo programa – pradinio ugdymo programa ir pagrindinio ugdymo programos I dalis; vykdomas ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas pagal ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo ir specialiųjų poreikių vaikams pritaikytas ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo programas.
16. Gimnazija yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su savivaldybės herbu, sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką; savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais.
II. GIMNAZIJOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Gimnazijos švietimo veiklos rūšys:
18.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Gimnazijos veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.
21. Gimnazijos veiklos uždaviniai:
22. Vykdydama jai pavestus uždavinius Gimnazija:
22.1. vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Gimnazijos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. rengia pagrindinio ugdymo antrosios dalies ir vidurinio ugdymo programas papildančius bei mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų švietimo programas;
22.3. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies bei vidurinio ugdymo, neformaliojo vaikų švietimo programas, mokymo sutartyse sutartus įsipareigojimus, užtikrina geros kokybės švietimą;
22.4. vykdo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.5. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.6. sudaro palankias sąlygas veikti mokinių organizacijoms, skatinančioms mokinių dorovinį, tautinį, pilietinį sąmoningumą, patriotizmą, puoselėjančioms kultūrinę ir socialinę brandą, padedančioms tenkinti saviugdos ir saviraiškos poreikius;
22.7. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, profesinį orientavimą bei vaiko minimalios priežiūros priemones;
22.8. įvertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, skiria specialųjį ugdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
22.9. organizuoja tėvų (rūpintojų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (klubus, būrelius, stovyklas, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.12. kuria ugdymo turinio reikalavimams įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;
22.14. viešai skelbia informaciją apie Gimnazijos veiklą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
III. GIMNAZIJOS TEISĖS IR PAREIGOS
23. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
24. Gimnazija, įgyvendindama jai pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, privalo:
24.1. suprantamai ir aiškiai, taisyklinga lietuvių kalba perteikti ugdymo turinį, kai teisės aktais nustatyta, kad atitinkamas ugdymo turinys perteikiamas lietuvių kalba;
24.2. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
24.7. skelbti informaciją apie Gimnazijos vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, pedagogų kvalifikaciją, išorinio vertinimo rezultatus, gimnazijos bendruomenės tradicijas ir pasiekimus teisės aktų nustatyta tvarka;
IV. GIMNAZIJOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
25. Gimnazijos veikla organizuojama pagal:
25.1. direktoriaus patvirtintą mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Gimnazijos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
25.2. direktoriaus patvirtintą Gimnazijos metinį veiklos planą kuriam yra pritarusi Gimnazijos taryba;
26. Gimnazijai vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir atleidžiamas iš jų teisės aktų nustatyta tvarka.
27. Gimnazijos direktorius tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas Vilniaus rajono savivaldybės tarybai, savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui.
28. Direktorius:
28.1. tvirtina Gimnazijos struktūrą, Gimnazijos darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. nustato Gimnazijos struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, neformaliajam vaikų švietimui, Gimnazijos struktūrinių padalinių vedėjų veiklos sritis;
28.3. tvirtina mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Gimnazijos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
28.4. priima mokinius (vaikus) Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.5 vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėse nustato mokinių teises, pareigas ir atsakomybę;
28.8. sudaro mokiniams (vaikams) ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.9. organizuoja ir koordinuoja Gimnazijos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Gimnazijos veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
28.14. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Gimnazijos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
28.15. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.17. bendradarbiauja su mokinių tėvais (rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams ugdymui, skyrių vedėjams;
29. Gimnazijos direktorius atsako už:
29.3. tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Gimnazijos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Gimnazijos veiklos rezultatus;
V. GIMNAZIJOS SAVIVALDA
32. Taryba sudaroma iš mokinių tėvų (rūpintojų), mokytojų, mokinių. Tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Gimnazijos direktorius.
33. Į Tarybą lygiomis dalimis tėvus (rūpintojus) deleguoja klasių tėvų (rūpintojų) komitetų pirmininkų susirinkimas, mokytojus – mokytojų taryba, mokinius – mokinių taryba
34. Tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Gimnazijos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
35. Tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Tarybos posėdyje. Tarybos pirmininku negali būti mokinys ir gimnazijos direktorius.
36. Taryba:
36.2. pritaria Gimnazijos strateginiam planui, Gimnazijos metiniam veiklos planui, Gimnazijos darbo tvarkos taisyklėms, aptaria kitus Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Gimnazijos direktoriaus;
36.3. teikia pasiūlymus Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Gimnazijos vidaus struktūros tobulinimo;
36.5. išklauso Gimnazijos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Gimnazijos direktoriui dėl Gimnazijos veiklos tobulinimo;
36.6. svarsto mokytojų metodinės tarybos, mokinių ir tėvų (rūpintojų) savivaldos institucijų ar Gimnazijos bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Gimnazijos direktoriui;
36.7. teikia pasiūlymus dėl Gimnazijos darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, Gimnazijos ikimokyklinio ugdymo grupių darbo laiko, talkina formuojant Gimnazijos materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
38. Gimnazijos taryba už savo veiklą vieną kartą per metus atsiskaito ją rinkusiems Gimnazijos bendruomenės nariams.
39. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Gimnazijos savivaldos institucija mokytojų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Gimnazijos direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Gimnazijoje dirbantys mokytojai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, bibliotekininkai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
41. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Gimnazijos direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
42. Mokytojų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Gimnazijos direktoriaus teikiamais klausimais, deleguoja narius į Mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų (išskyrus psichologus) atestacijos komisiją ir Gimnazijos tarybą.
43. Gimnazijoje sudaromos metodinės grupės ir metodinė taryba. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos mokiniui specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Gimnazijos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Gimnazijoje, teikia Gimnazijos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
44. Metodinės grupės nariai yra vieno ar kelių mokomųjų dalykų mokytojai, klasės vadovai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą organizuoja ir koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui. Gimnazijos metodinės tarybos nariai yra metodinių grupių vadovai. Metodinei tarybai vadovauja tarybos narių išrinktas vadovas. Jos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
45. Gimnazijoje nuolat veikia Gimnazijos mokinių savivaldos institucija - Mokinių taryba. Jos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Gimnazijos direktorius. Mokinių tarybos nariai yra klasių susirinkimų deleguoti atstovai.
46. Mokinių taryba padeda organizuoti Gimnazijos renginius, akcijas, vykdyti prevencines programas, teikia siūlymų dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą, dalyvauja rengiant Gimnazijos veiklą reglamentuojančius dokumentus, svarsto Gimnazijos direktoriaus teikiamus klausimus, susitaria dėl tarybos veiklos organizavimo, deleguoja narius į Gimnazijos tarybą.
48. Mokinių prezidentas:
48.1. mokinių prezidentu gali būti I – IV gimnazijos klasių mokinys. Jis renkamas slaptu balsavimu dvejiems metams;
49. Tėvų (rūpintojų) savivaldos institucija - Tėvų taryba renkama klasių tėvų (rūpintojų) susirinkimuose, deleguojant asmenis į tarybą. Tėvų (rūpintojų) tarybai vadovauja susirinkimo išrinktas vadovas. Tėvų (rūpintojų) taryba aptaria su klasių vadovais mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymų Gimnazijos tarybai ir direktoriui.
50. Gimnazijoje veikia klasių tėvų komitetai, kuriems vadovauja komitetų pirmininkai, renkami komitetų posėdžiuose. Klasių tėvų komitetų nariai išrenkami kiekvienų mokslo metų pradžioje, klasių tėvų susirinkimuose balsų dauguma. Klasių tėvų komitetai kartu su klasių vadovais planuoja klasių tėvų susirinkimus ir padeda klasių vadovams spręsti iškilusias problemas.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
52. Darbuotojai į darbą Gimnazijoje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
53. Gimnazijos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. GIMNAZIJOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR GIMNAZIJOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
55. Gimnazija valdo patikėjimo teise perduotą savivaldybės turtą, jį naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
56. Gimnazijos lėšos:
56.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
56.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Gimnazija turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Gimnazijos veiklą skelbiama Gimnazijos direktoriaus nustatyta tvarka. Vieši pranešimai skelbiami gimnazijos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, gimnazijos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje.
61. Nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Gimnazijos taryba bei Gimnazijos direktorius atsižvelgdami į įvykusius pokyčius dėl Gimnazijos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
62. Gimnazijos nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Gimnazijos tarybai pritarus.
63. Gimnazija reorganizuojama, pertvarkoma arba vykdoma Gimnazijos struktūros pertvarka ar likviduojama teisės aktų nustatyta tvarka.
64. Pranešimai apie Gimnazijos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2014 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr.T3-172
VILNIAUS R. RIEŠĖS PAGRINDINĖS MOKYKLOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos (toliau – Mokyklos) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir mokymo formas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Oficialusis Mokyklos pavadinimas – Vilniaus r. Riešės pagrindinė mokykla, trumpasis pavadinimas – Riešės pagrindinė mokykla. Mokykla įregistruota Juridinių asmenų registre, kodas 191319845.
3. Mokykla įsteigta – 1864 m. (Lietuvos centrinio valstybės archyvo 2000-11-23 pažymėjimas Nr. 2/264).
6. Mokyklos savininkas – Vilniaus rajono savivaldybė (toliau – Savininkas), identifikavimo kodas 111104987, LT-09318, Rinktinės g. 50, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba:
12. Vykdomos švietimo programos – ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo ir pagrindinio ugdymo programos; išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai: mokymosi pasiekimų pažymėjimai, pradinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimai, pažymėjimai, pradinio išsilavinimo pažymėjimai, pagrindinio išsilavinimo pažymėjimai.
13. Mokyklos skyriaus pavadinimas: Vilniaus r. Riešės pagrindinės mokyklos skyrius Karvio mokykla – daugiafunkcis centras.
14. Mokykla yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, atributiką, gali turėti atsiskaitomosios ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos registruotose bankuose. Mokyklai suteiktas paramos gavėjo statusas.
15. Mokykla savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais bei šiais Nuostatais.
II. MOKYKLOS VEIKLOS SRITYS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Kitos švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos veiklos tikslas – teikti kokybišką ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, pradinį ir pagrindinį išsilavinimą, siekti kiekvieno mokinio mokymosi pažangos, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį bei teikti mokiniui tautinės ir etninės kultūros pagrindus.
21. Mokyklos veiklos uždaviniai:
22. Mokyklos funkcijos:
22.1. vadovaudamasi švietimo ir mokslo ministro tvirtinamomis bendrosiomis programomis, atsižvelgdama į vietos ir Mokyklos bendruomenės reikmes, taip pat mokinių poreikius ir interesus, konkretina ir individualizuoja ugdymo turinį;
22.2. vykdo ikimokyklinio ugdymo, priešmokyklinio ugdymo, pradinio ugdymo, pagrindinio ugdymo pirmosios ir antrosios dalies programas lenkų kalba, neformaliojo vaikų švietimo programas;
22.4. perteikia jaunam žmogui tautinės ir etninės kultūros pagrindus, Europos ir pasaulio humanistinės kultūros tradicijas ir vertybes;
22.6. ugdo kritiškai mąstantį, gebantį atsakingai priimti sprendimus bei savarankiškai veikti šiuolaikinėje žinių visuomenėje žmogų ir formuoja jo mokymosi visą gyvenimą nuostatą;
22.9. organizuoja mokinių neformalųjį švietimą, tėvų (globėjų) pageidavimu jų apmokamas papildomas paslaugas (ekskursijas, stovyklas, būrelius) teisės aktų nustatyta tvarka;
22.13. vykdo mokinių pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą (PUPP) Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.14. išduoda mokymosi pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programos mokymosi pasiekimus įteisinančius dokumentus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.17. teikia informacinę pedagoginę, psichologinę bei socialinę pedagoginę pagalbą mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;
III. MOKYKLOS TEISĖS IR PAREIGOS
24.Mokykla įgyvendindama iškeltą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:
25. Mokykla, įgyvendindama jai iškeltus tikslus ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, įsipareigoja užtikrinti:
25.1. sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams ugdymo aplinką;
IV. MOKYKLOS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos veikla organizuojama pagal:
26.1. direktoriaus patvirtintą Mokyklos strateginį planą, kuriam yra pritarusios Mokyklos taryba ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
27. Mokyklai vadovauja direktorius.
27.1. Mokyklos direktorius konkurso būdu į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka;
28. Direktoriaus funkcijos:
28.1. tvirtina Mokyklos struktūrą ir darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
28.2. įgyvendina Mokyklos uždavinius, funkcijas, nustato direktoriaus pavaduotojo ugdymui veiklos sritis;
28.3. tvirtina Mokyklos mokytojų ir darbuotojų pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
28.4. priima mokinius Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
28.6. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
28.7. vadovauja Mokyklos strateginio ir metinio veiklos plano, veiklos programos rengimui, jų įgyvendinimui, organizuoja ir koordinuoja Mokyklos veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti;
28.13. analizuoja, valdo, naudoja Mokyklos turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą teisės aktų nustatyta tvarka;
28.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
28.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir Mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
28.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojui ugdymui;
29. Mokyklos direktorius atsako už:
29.1. informacijos skelbimą apie Mokykloje vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokytojų kvalifikaciją, svarbiausius išorinio vertinimo rezultatus, bendruomenės tradicijas ir pasiekimus;
29.2. demokratinį Mokyklos valdymą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų Mokyklos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą;
29.7. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
30. Mokyklos mokytojų metodinei veiklai organizuoti sudaromos mokytojų metodinės grupės ir Metodinė taryba.
31. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus, mokymo(-si) ir ugdymo(-si) priemones bei patyrimą, kurį mokiniai sukaupia ugdymo procese), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos.
32. Metodinė taryba nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą Mokykloje, teikia Mokyklos direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
33. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai. Metodinės tarybos ir metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
34. Metodinės grupės nariai yra kelių dalykų mokytojai. Metodinėms grupėms vadovauja šių grupių narių išrinkti pirmininkai, o jų veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
V. MOKYKLOS SAVIVALDA
36. Mokykloje veikia mokyklos savivaldos institucijos: Mokyklos taryba, Mokytojų taryba, Mokinių taryba.
37. Mokyklos taryba – aukščiausioji mokyklos savivaldos institucija, jungianti mokytojų, mokinių, mokinių tėvų (globėjų) atstovus svarbiems Mokyklos veiklos uždaviniams spręsti.
38. Mokyklos taryba sudaroma iš 9 asmenų: 3 mokytojų, 3 mokinių tėvų, 3 mokinių, ir veikia pagal Mokyklos direktoriaus patvirtintus Tarybos nuostatus.
39. Tėvus į Mokyklos tarybą renka ir deleguoja Tėvų komitetas, mokytojus — Mokytojų taryba, mokinius — Mokinių taryba atviru balsavimu balsų dauguma.
40. Mokyklos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių balsų dauguma. Mokyklos direktorius Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
41. Mokyklos tarybai vadovauja pirmininkas, išrinktas atviru balsavimu Mokyklos tarybos posėdyje. (Mokyklos tarybos pirmininku negali būti Mokyklos direktorius bei mokinys).
42. Mokyklos tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.
43. Mokyklos tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokyklos tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.
45. Mokyklos tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos tarybos nutarimu. Mokyklos tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos administracija (Mokyklos direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui).
46. Mokyklos taryba:
46.2. aprobuoja Mokyklos strateginį planą, Mokyklos metinę veiklos programą, suderina Mokyklos ugdymo planą, Mokyklos darbo tvarkos taisykles, nuostatus, kitus Mokyklos veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Mokyklos direktoriaus;
46.3. teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos nuostatų pakeitimo ar papildymo, Mokyklos vidaus struktūros tobulinimo;
46.5. išklauso Mokyklos metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Mokyklos direktoriui dėl Mokyklos veiklos tobulinimo;
49. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Mokyklos savivaldos institucija, sprendžianti mokytojų profesinius ir bendruosius ugdymo klausimus. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos direktorius, pavaduotojas ugdymui, visi Mokykloje dirbantys mokytojai, klasių auklėtojai, bibliotekininkas, socialinis pedagogas, psichologas, visuomenės sveikatos priežiūros specialistas.
50. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos direktorius, jei jo nėra – Mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
51. Mokytojų tarybos dokumentus pagal dokumentacijos planą ir dokumentų valdymo taisykles tvarko Mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.
52. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami ne rečiau, kaip vieną kartą per pusmetį, taip pat prasidedant ir baigiantis mokslo metams. Į posėdį gali būti kviečiami ir kitų mokyklos savivaldos institucijų atstovai. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokytojų tarybos posėdis. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
53. Mokytojų taryba:
53.6. svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Mokyklos direktoriaus teikiamais klausimais;
53.7. renka atstovus į Mokyklos tarybą atviru balsavimu, svarsto ir priima sprendimus dėl mokinių kėlimo į aukštesnę klasę.
54. Mokinių taryba – Mokykloje nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija, atstovaujanti visiems Mokyklos mokiniams.
55. Mokinių tarybos narių skaičių ir veiklos kadencijos trukmę nustato Mokyklos direktorius. Mokinių tarybos nariai renkami visuotinio mokinių susirinkimo metu. Mokyklos mokinių tarybai vadovauja Mokinių tarybos narių išrinktas pirmininkas, o jam nesant – jo pavaduotojas. Mokinių tarybos veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
56. Mokinių taryba:
56.2. teikia siūlymus dėl mokymo organizavimo, vaikų neformaliojo švietimo programų plėtros, socialinės veiklos, organizuoja savanorių judėjimą;
57. Mokyklos mokinių taryba veikia pagal direktoriaus patvirtintus Mokyklos mokinių tarybos nuostatus.
58. Klasių mokinių komiteto nariai renkami atviru balsavimu vieneriems metams. Komiteto narių skaičių nustato pačios klasių mokinių bendruomenės.
60. Klasės komitetas inicijuoja, kartu su klasės vadovu organizuoja veiklą klasėje, teikia siūlymus Mokyklos Mokinių tarybai.
62. Mokyklos tėvų komitetas susideda iš klasių tėvų atstovų. Kiekvienos klasės tėvai išrenka po vieną atstovą į Mokyklos tėvų komitetą. Tėvų komiteto nariai atviru balsavimu renka pirmininką.
64. Tėvų komitetas gali:
64.2 teikti siūlymus dėl mokyklos veiklos programos ir strateginių tikslų įgyvendinimo ir juos analizuoti;
64.3. teikti siūlymus dėl mokyklos ugdymo proceso ir mokinių laisvalaikio organizavimo Mokyklos tarybai;
64.4. bendradarbiauti su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis sprendžiant iškilusias problemas Mokykloje;
64.5. aptarti su klasės vadovais mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus;
66. Mokinių ugdymo organizavimo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams (rūpintojams) aktualiais klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti tėvų komiteto pasitarimus.
67. Ugdymo turinio formavimo ir ugdymo proceso organizavimo klausimais Mokyklos direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.
68. Mokyklos savivaldos institucijos veikia bendradarbiaudamos tarpusavyje ir su kitomis Mokyklos savivaldos institucijomis.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
70. Darbuotojai į darbą Mokykloje priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
71. Mokyklos darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. MOKYKLOS TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
73. Mokykla patikėjimo teise valdo Vilniaus rajono savivaldybės tarybos perduotą turtą, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
74. Mokyklos lėšos:
74.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
76. Mokykla buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
79. Mokyklos nuostatus, jų pakeitimus, papildymus savo sprendimu tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba, Mokyklos tarybai pritarus.
80. Mokyklos nuostatų pakeitimus ar papildymus gali inicijuoti savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, Mokyklos taryba bei Mokyklos direktorius, atsižvelgdamas į įvykusius pokyčius dėl Mokyklos statuso pakeitimo ir kitas priežastis.
81. Mokykla reorganizuojama, likviduojama ar pertvarkoma, vykdoma Mokyklos struktūros pertvarka teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Mokykla turi interneto svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus, informacija apie Mokyklos veiklą skelbiama Mokyklos direktoriaus nustatyta tvarka. Pranešimai skelbiami mokyklos internetiniame puslapyje, kvietimuose, skelbimuose, mokyklos informaciniuose stenduose, periodinėje spaudoje. Pranešimai, kuriuos pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos interneto svetainėje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
83. Pranešimai apie Mokyklos likvidavimą, reorganizavimą ar pertvarkymą bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) arba pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku.
PATVIRTINTA
Vilniaus rajono savivaldybės tarybos
2014 m. gegužės 30 d.
sprendimu Nr.T3-172
VILNIAUS R. RUDAUSIŲ MOKYKLOS-DAUGIAFUNKCIO CENTRO
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vilniaus r. Rudausių mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai (toliau- Nuostatai) reglamentuoja Vilniaus r. Rudausių mokyklos-daugiafunkcio centro (toliau - Mokykla-daugiafunkcis centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, buveinę, mokyklos grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą ir formas, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimus įteisinančių dokumentų išdavimą, Mokyklos-daugiafunkcio centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas, jų naudojimo tvarką, finansinės veiklos kontrolę ir Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Mokyklos-daugiafunkcio centro oficialusis pavadinimas – Vilniaus r. Rudausių mokykla-daugiafunkcis centras, trumpasis pavadinimas – Rudausių mokykla-daugiafunkcis centras, juridinio asmens kodas 191325741.
3. Mokykla įsteigta 1994 m. liepos 7 d. Vilniaus rajono valdybos potvarkiu Nr. 400 p. Mokyklos veiklos pradžios data: 1994-09-01.
6. Mokyklos-daugiafunkcio centro savininkas– Vilniaus rajono savivaldybė (toliau savininkas), identifikavimo kodas – 111104987, Rinktinės g. 50, LT- 09318, Vilnius. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Vilniaus rajono savivaldybės taryba, kuri:
7. Mokyklos-daugiafunkcio centro buveinė: Mokyklos g. 2, Rudausių k., Nemenčinės sen., LT- 15166 Vilniaus r.
10. Mokyklos-daugiafunkcio centro pagrindinė paskirtis - 7 (6)–10 metų mokinių mokymas pagal pradinio ugdymo programą, 6 (5) metų vaikų – pagal priešmokyklinio ugdymo programą ir vaikų iki 6 (5) metų – pagal ikimokyklinio ugdymo programą. Šioje mokykloje - daugiafunkciame centre vykdomos ir kitos neformaliojo vaikų švietimo ir (ar) suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos, sudaromos sąlygos vietos bendruomenei reikalingoms kultūros, socialinėms ir kitoms paslaugoms teikti.
13. Mokykla-daugiafunkcis centras vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo programas.
14. Mokykla-daugiafunkcis centras yra viešas juridinis asmuo, turintis antspaudą su Vilniaus rajono savivaldybės herbu ir savo pavadinimu, savo atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikoje įregistruotuose bankuose. Mokyklai-daugiafunkciam centrui suteiktas paramos gavėjo statusas.
15. Mokykla-daugiafunkcis centras savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimais, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. Mokyklos-daugiafunkcio centro VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAI, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMUS ĮTEISINANČIŲ DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS
18. Kitos Mokyklos-daugiafunkcio centro švietimo veiklos rūšys:
19. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
20. Mokyklos-daugiafunkcio centro tikslas: sudaryti sąlygas įgyti kokybišką išsilavinimą kiekvienam mokiniui, besimokančiam pagal pradinio ugdymo programą, plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį, įsigijusį kompetencijas, būtinas sėkmingai socialinei integracijai ir mokymuisi visą gyvenimą. Plėtoti socialinių, edukacinių, kultūrinių paslaugų infrastruktūrą kaimo bendruomenėje, teikiant kokybiškas socialines, edukacines, kultūrines paslaugas, atitinkančias vietos bendruomenės poreikius.
21. Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniai:
21.1. ikimokyklinio ugdymo programos:
21.1.2.skatinti vaiko savarankiškumą, iniciatyvumą, atskleisti ir ugdyti jo gebėjimus, puoselėti individualybę;
21.1.3. užtikrinti ikimokyklinio ugdymo tęstinumą, palengvinti vaiko perėjimą nuo ugdymosi šeimoje prie institucinio ugdymo;
21.2. priešmokyklinio ugdymo programos:
21.2.4. individualizuoti ugdymo tikslus ir turinį atsižvelgiant į grupės specifiką, individualius vaikų poreikius, ypatumus;
21.3. pradinio ugdymo programos:
21.3.1. ugdymo procese atsižvelgti į individualius fizinius, psichologinius, sociokultūrinius ypatumus;
21.3.2. taikyti ugdymo metodus, atitinkančius vaiko amžiaus tarpsnio ir individualius ypatumus, ugdymo srities specifiką;
21.3.3. sukurti ugdymo turinį, atitinkantį ugdymo tikslus, jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų raidos ypatumus, ugdymosi poreikius ir interesus;
22. Mokykla-daugiafunkcis centras atlieka šias funkcijas:
22.1. formuoja ugdymo turinį ir organizuoja darbą pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintas bendrąsias ugdymo programas, bendrojo ugdymo mokyklų bendruosius arba nustatyta tvarka suderintus individualius ugdymo planus, užtikrina ugdymo planų įgyvendinimą;
22.6. išduoda mokymosi pagal pradinio ugdymo programas pasiekimus įteisinančius dokumentus Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.8. vykdo žalingų įpročių: rūkymo, alkoholio vartojimo ir narkomanijos, smurto ir patyčių prevenciją;
22.9. Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą grindžia demokratiniais principais, sudaro sąlygas mokiniams ugdytis pilietiškumo nuostatas dalyvaujant savivaldoje, skatina mokinių organizacijų veiklą;
22.12. nuolat kontroliuoja kaip vykdo sutartyse numatytus įsipareigojimus mokytojai, kiti administracijos darbuotojai, pagalbinis personalas, mokiniai ir Mokyklos-daugiafunkcinio centro partneriai;
22.14. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, vykdo sveikatos priežiūrą.
22.15. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią mokymosi ir darbo aplinką;
22.18. organizuoja mokinių pavėžėjimą į Mokyklą-daugiafunkcį centrą ir iš jo į namus, teisės aktų nustatyta tvarka;
22.19. viešai skelbia informaciją apie Mokyklos - daugiafunkcio centro veiklą Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
22.24.teikia bendrąsias socialines paslaugas (informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, ir kitas socialines paslaugas);
23. Mokyklos-daugiafunkcio centro mokiniams Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išduodami mokymosi pasiekimus įteisinantys pažymėjimai:
III. Mokyklos - daugiafunkcio centro TEISĖS IR PAREIGOS
24. Mokykla-daugiafunkcis centras, įgyvendindamas jam pavestą tikslą ir uždavinius, vykdydamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
25. Mokykla-daugiafunkcis centras, siekdamas tikslo ir įgyvendindamas jam pavestus uždavinius, atlikdamas jam paskirtas funkcijas, privalo:
25.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
25.6. sudaryti palankias veiklos sąlygas Mokyklos-daugiafunkciame centre veikiančioms mokinių ir jaunimo organizacijoms.
IV. Mokyklos-daugiafunkcio centro VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
26. Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos organizavimo teisinis pagrindas:
26.1. Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginis planas, patvirtintas Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai ir Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai ar jos įgaliotam asmeniui;
26.2. Mokyklos-daugiafunkcio centro metinis veiklos planas, patvirtintas Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai;
27. Mokyklai-daugiafunkciam centrui vadovauja direktorius, kuris konkurso būdu skiriamas į pareigas ir atleidžiamas iš jų Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
28. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atskaitingas ir pavaldus Vilniaus rajono savivaldybės tarybai ar jos pavedimu Vilniaus rajono savivaldybės vykdomajai institucijai.
29. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius:
29.1. tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro vidaus struktūrą, etatinių darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas savivaldybės biudžete Mokyklai-daugiafunkciam centrui patvirtintų lėšų darbo užmokesčiui;
29.3. tvirtina mokytojų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančio personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas, atlieka kitas su darbo santykiais susijusias funkcijas teisės aktų nustatyta tvarka;
29.7. sudaro mokiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi, mokymusi ir darbu susijusiais aspektais;
29.8. organizuoja ir koordinuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą, analizuoja, vertina ir valdo materialinius ir intelektualinius išteklius;
29.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja jų vykdymą, užtikrina, kad būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų;
29.11. Mokyklos-daugiafunkcio centro vardu sudaro sutartis Mokyklos-daugiafunkcio centro funkcijoms vykdyti;
29.12. organizuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro dokumentų saugojimą ir valdymą teisės aktų nustatyta tvarka;
29.13. valdo, naudoja Mokyklos-daugiafunkcio centro turtą, lėšas ir jais disponuoja teisės aktų nustatyta tvarka, vadovaudamasis visuomenės naudos, efektyvumo, racionalumo, viešosios teisės principais;
29.14. rūpinasi metodinės veiklos organizavimu, darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro sąlygas mokytojams ir kitiems pedagoginiams darbuotojams kelti kvalifikaciją ir atestuotis Švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
29.16. bendradarbiauja su mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais), pagalbą mokiniui, mokytojui ir mokyklai teikiančiomis įstaigomis, teritorinėmis policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
29.18. užtikrina racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą įstaigos vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;
29.19. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti vykdyti direktoriaus pavaduotojams;
29.20. organizuoja ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ugdymo bei neformalaus švietimo programų vykdymo patikrinimą;
29.22. sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro vaiko gerovės komisiją ir tvirtiną jos darbo reglamentą;
29.23. užtikrina ir prižiūri vaiko minimalios priežiūros priemonių vykdymą Mokykloje-daugiafunkciniame centre;
30. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius atsako:
30.1. už Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi Mokykloje-daugiafunkciame centre;
30.2. už demokratinį Mokyklos-daugiafunkcio centro valdymą, etikos normų laikymąsi, skaidriai priimamus sprendimus, bendruomenės narių informavimą;
30.4. sveiką, saugią, užkertančią kelią bet kokioms smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;
31. Mokyklos-daugiafunkcio centro metodinei veiklai organizuoti ir koordinuoti sudaromos dalykų metodinės grupės. Metodinės grupės skirtos mokytojams kartu su pagalbos specialistais pasirengti ugdyti mokinius: planuoti ir aptarti ugdymo turinį (programas, mokymo ir mokymosi metodus, kontekstą, mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdus), pritaikyti jį mokinių individualioms reikmėms, nagrinėti praktinę veiklą, plėtoti mokytojų profesinės veiklos kompetencijas, suderintas su Mokyklos-daugiafunkcio centro strateginiais tikslais, ir kartu siekti mokinių ir mokyklos pažangos, nustato mokytojų metodinės veiklos prioritetus, mokytojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, inicijuoja pedagoginių inovacijų diegimą, teikia direktoriui suderintus metodinių grupių siūlymus dėl ugdymo turinio formavimo ir jo įgyvendinimo organizavimo gerinimo.
32. Metodinės grupės nariai yra vieno arba kelių mokomųjų dalykų mokytojai. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius arba pavaduotojas ugdymui.
V. Mokyklos-daugiafunkcio centro SAVIVALDA
36. Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenė savivaldą organizuoja, kuria jos formas ir institucijas remdamasi Mokyklos-daugiafunkcio centro filosofija ir švietimo tikslais, Mokyklos-daugiafunkcio centro vykdomomis švietimo programomis ir tradicijomis.
37. Mokykloje-daugiafunkciame centre veikia šios savivaldos institucijos: Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, mokytojų taryba, klasių (grupių) tėvų komitetai.
38. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba yra aukščiausioji Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokytojams, tėvams (globėjams, rūpintojams) ir vietos bendruomenei, telkianti tėvų (globėjų, rūpintojų), mokytojų ir kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės narių atstovus svarbiausiems Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos sričių klausimams aptarti, kolegialiai nagrinėti ir spręsti.
39. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba vadovaujasi humaniškumo, demokratiškumo, viešumo, racionalumo ir tęstinumo principais.
40. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos priimti nutarimai, neprieštaraujantys Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, yra privalomi visai Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenei.
41. Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius gali teikti iš naujo svarstyti tuos Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimus, kurie prieštarauja Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams.
42. Jei Vilniaus rajono savivaldybės taryba ar švietimo priežiūrą vykdančios institucijos nustato, kad Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos priimti sprendimai prieštarauja įstatymams ir kitiems teisės aktams, siūlo Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai juos svarstyti iš naujo.
43. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatus tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
44. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatai gali būti keičiami ar papildomi Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimu paprasta balsų dauguma. Inicijuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nuostatų pakeitimą gali:
45. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybą sudaro 9 nariai: 3 pedagogai, 3 tėvai (globėjai, rūpintojai), 3 darbuotojai.
49. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai vadovauja pirmininkas. Pirmininką renka ir atšaukia Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai slaptu balsavimu pirmojo posėdžio metu.
50. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narį gali atšaukti jį išrinkusi institucija. Į atšaukto nario vietą išrenkamas naujas narys.
51. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos dokumentus tvarko Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos sekretorius, išrenkamas iš Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos narių atviru balsavimu balsų dauguma.
52. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja 2/3 narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma.
53. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdį šaukia pirmininkas savo iniciatyva arba Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nutarimu. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdį gali inicijuoti Mokyklos-daugiafunkcio centro administracija (direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui).
54. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos pasėdžiai šaukiami ne rečiau kaip 3 kartus per metus. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdis.
55. Į Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžius gali būti kviečiami kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, administracija, mokytojai, ugdytinių tėvai (globėjai, rūpintojai) ir kiti asmenys.
56. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba atlieka šias funkcijas:
56.1. nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos perspektyvas, pagrindines darbo kryptis, ugdymo ir mokymo organizavimo tvarką;
56.2. pritaria Mokyklos-daugiafunkcio centro metiniam veiklos planui, strateginiam planui, vidaus darbo tvarkos taisyklėms, ugdymo planui, nuostatams, kitiems veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus;
56.3. inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės ir visuomenės bendravimą, telkia Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenę Mokyklos-daugiafunkcio centro uždaviniams spręsti, ugdo, plėtoja Mokyklos-daugiafunkcio centro kultūrą;
56.4. vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovų veiklą, pareikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus atestuotis;
56.5. teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro darbo tobulinimo, saugių darbo, mokinių ugdymo sąlygų sudarymo.
56.6. svarsto lėšų panaudojimo klausimus, pritaria Mokyklos-daugiafunkcio centro pajamų ir išlaidų sąmatai, analizuoja ūkinę, finansinę veiklą;
56.7. aptaria siūlymus dėl vadovėlių užsakymo, mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo sistemos parinkimo, papildomos veiklos ir renginių organizavimo klausimus;
56.10. nagrinėja ir vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro psichologinio mikroklimato, demokratinių santykių formavimąsi, inicijuoja Mokyklos-daugiafunkcio centro, šeimos, visuomenės bendradarbiavimą, analizuoja bendradarbiavimo galimybes ir patirtį.
56.11. teikia siūlymus direktoriui dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatų keitimo ar papildymo, vidaus struktūros tobulinimo;
56.12. išklauso direktoriaus metines ataskaitas ir teikia siūlymus dėl Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tobulinimo;
56.13. svarsto Mokytojų tarybos, mokinių ir tėvų (globėjų, rūpintojų) savivaldos institucijų ar Mokyklos-daugiafunkcio centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriui;
56.14 pasirenka Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;
57. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai privalo dalyvauti Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos posėdžiuose.
58. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba gali sustabdyti kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų sprendimų įgyvendinimą, kol jų teisingumą ir teisėtumą ištirs kompetentingos institucijos.
59. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos nariai turi teisę gauti visą informaciją apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą.
60. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba už savo veiklą atsiskaito kartą per metus jos narius rinkusiems bendruomenės nariams: bendrame susirinkime arba mokytojų tarybos posėdyje.
61. Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos atsiskaitymo formas ir būdus nustato Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba.
62. Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba paleidžiama:
63. Mokytojų taryba yra nuolat veikianti Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucija mokytojų profesiniams bei bendriems ugdymo klausimams spręsti.
64. Mokytojų taryba savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Jungtinių Tautų vaiko teisių konvencija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Švietimo ir mokslo ministerijos norminiais aktais, Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatais, mokytojų tarybos nuostatais.
66. Mokytojų tarybos nuostatus, pritarus Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybai, tvirtina Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius.
67. Mokytojų tarybos nuostatų pakeitimą gali inicijuoti:
68. Mokytojų tarybą sudaro Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Mokykloje-daugiafunkciame centre dirbantys mokytojai, priešmokyklinės ar ikimokyklinės ugdymo grupės pedagogai, bibliotekininkas, sveikatos priežiūros specialistai, pagalbos mokiniui specialistai ir kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys darbuotojai.
69. Mokytojų tarybai vadovauja Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius, jei jo nėra – Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotojas ugdymui.
70. Mokytojų tarybos dokumentus pagal tvarko mokytojų tarybos sekretorius, išrenkamas atviru balsavimu balsų dauguma.
71. Mokytojų tarybos posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 mokytojų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, sprendžiamasis balsas priklauso mokytojų tarybos pirmininkui.
72. Mokytojų tarybos posėdžius šaukia Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius. Mokytojų tarybos posėdžiai šaukiami prasidedant ir baigiantis mokslo metams, taip pat ne rečiau kaip vieną kartą per pusmetį. Prireikus gali būti sušauktas neeilinis mokytojų tarybos posėdis.
73. Į mokytojų tarybos posėdžius gali būti kviečiami ir kitų Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijų atstovai, kiti asmenys. Jie turi patariamojo balso teisę.
74. Mokytojų taryba:
74.5. aptaria skirtingų gebėjimų mokinių ugdymo organizavimo principus, jų ugdymo ir mokymo programas, metodus;
74.7. nustato bendrąją mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo bei panaudojimo tvarką;
74.9. aptaria švietimo reformos įgyvendinimo ir pedagoginės veiklos tobulinimo būdus, mokytojų pedagoginės ir dalykinės kompetencijos ugdymo galimybes;
74.10. priima nutarimus vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministerijos bendraisiais ugdymo planais ir kitais teisės aktais;
74.14. vertina Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovų veiklą, reikšdama nuomonę apie vadovų ketinimus atestuotis;
74.15. teikia Mokyklos-daugiafunkcio centro vadovybei, atestacijos komisijai siūlymus dėl mokytojų kvalifikacijos tobulinimo;
75. Mokytojų tarybos teisės:
75.1. gauti iš Mokyklos-daugiafunkcio centro administracijos visą informaciją apie Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklą;
77. Mokyklos-daugiafunkcio centro mokinių savivaldos institucijos demokratiniais rinkimų principais kuriamos atsižvelgiant į mokinių poreikius, Mokyklos-daugiafunkcio centro veiklos tradicijas.
78. Mokykloje-daugiafunkciame centre yra klasių mokinių ir darželio grupių tėvų komitetai, kurie bendradarbiauja su mokytojais, grupių auklėtojomis, kitomis Mokyklos-daugiafunkcio centro savivaldos institucijomis.
79. Klasių mokinių ir darželio grupių tėvų komitetai bendradarbiauja su Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriumi, aptaria svarbiausias Mokyklos-daugiafunkcio centro aktualijas, svarsto mokinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti mokyklos renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką.
VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
81. Darbuotojus į darbą Mokykloje-daugiafunkciame centre priima ir iš jo atleidžia Mokyklos-daugiafunkcio centro direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
82. Mokyklos-daugiafunkcio centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. Mokyklos-daugiafunkcio centro TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR MOKYKLOS VEIKLOS PRIEŽIŪRA
84. Mokykla-daugiafunkcis centras patikėjimo teise valdo, naudoja ir disponuoja Vilniaus rajono savivaldybės perduotą turtą įstatymų ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
85. Mokykla-daugiafunkcis centras išlaikomas iš Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto ir valstybės tikslinių dotacijų, turi paramos ir labdaros gavėjo statusą, Mokyklą-daugiafunkcį centrą gali remti fiziniai ir juridiniai asmenys.
86. Mokykla-daugiafunkcis centras gali turėti kitų lėšų, naudojamų įstatymų numatyta tvarka. Jas sudaro fizinių ir juridinių asmenų parama ir labdara bei kitos teisėtai įgytos lėšos. Šios lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Vilniaus rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.
87. Mokyklos-daugiafunkcio centro lėšas sudaro:
87.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Vilniaus rajono savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Vilniaus rajono savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
87.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus.
89. Mokykla-daugiafunkcis centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
92. Mokykla-daugiafunkcis centras turi internetinę svetainę, atitinkančią teisės aktų nustatytus reikalavimus.
93. Mokyklos-daugiafunkcio centro vieši pranešimai, kuriuos pagal šiuos Nuostatus ar Lietuvos Respublikos teisės aktus reikia skelbti viešai, skelbiami Mokyklos-daugiafunkcio centro internetinėje svetainėje, vietinėje spaudoje, prireikus teisės aktų nustatyta tvarka įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos interneto svetainėje.
94. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatus, jų pakeitimus ar papildymus svarsto ir derina Mokyklos-daugiafunkcio centro taryba, tvirtina Vilniaus rajono savivaldybės taryba.
95. Mokyklos-daugiafunkcio centro nuostatai keičiami ir papildomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, Vilniaus rajono savivaldybės tarybos, Mokyklos-daugiafunkcio centro direktoriaus ar Mokyklos-daugiafunkcio centro tarybos iniciatyva.
96. Mokykla-daugiafunkcis centras reorganizuojamas, likviduojamas ar pertvarkomas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
97. Pranešimai apie Mokyklos-daugiafunkcio centro likvidavimą, reorganizavimą, bei kitais Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų ir kituose įstatymuose numatytais atvejais įstatymų nustatyta tvarka ir terminais skelbiami viešai (Lietuvos teritorijoje leidžiamame dienraštyje) ir (arba) pranešama visiems įstatymų numatytiems asmenis pasirašytinai ir (arba) registruotu laišku. Pranešimuose nurodoma visa informacija, kurią pateikti reikalauja Lietuvos Respublikos civilinis kodeksas ir Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas.