neįgaliųjų REIKALų departamentO
PRIE socialinės apsaugos ir darbo ministerijos DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL NEįgaliųjų asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2023 METAIS konkurso nuostatų patvirtinimo
2022 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-69
Vilnius
Įgyvendindama Neįgaliųjų socialinės integracijos 2021–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. A1-817 „Dėl Neįgaliųjų socialinės integracijos 2021–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 4.2.1 papunktį ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, tvirtinu Neįgaliųjų asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2023 metais konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Neįgaliųjų reikalų departamento prie
Socialinės apsaugos ir darbo
ministerijos direktoriaus
2022 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. V-69
NEĮGALIŲJŲ ASOCIACIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROJEKTŲ FINANSAVIMO
2023 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neįgaliųjų asociacijų veiklos rėmimo projektų finansavimo 2023 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų skatinti neįgaliųjų teises ginančių neįgaliųjų asociacijų veiklą, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, partneriams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);
2.2. neįgaliųjų asociacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka neįgaliesiems ir (ar) neįgaliųjų interesams atstovauti įsteigta asociacija, vienijanti neįgalius asmenis ir (ar) neįgaliuosius atstovaujančius įstatyminius atstovus, ir (ar) neįgaliųjų nevyriausybines organizacijas, kurių ne mažiau kaip 1/2 narių sudaro neįgalūs asmenys ir (ar) neįgaliuosius atstovaujantys įstatyminiai atstovai, ir (ar) neįgaliųjų interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 1/2 narių yra neįgalūs asmenys ir (ar) neįgaliuosius atstovaujantys įstatyminiai atstovai;
2.3. pareiškėjas – neįgaliųjų asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.2 papunktyje, atitinkanti Nuostatų 19 punkte keliamus reikalavimus ir teikianti paraišką bei siekianti gauti valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti;
2.4. partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas, projekto vykdytojas vykdo projekto veiklas (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį arba kitą bendradarbiavimo pagrindą įrodantį dokumentą), tačiau nėra pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo, išskyrus tuo atveju, jeigu pareiškėjo įsteigta viešoji įstaiga, filialas, atstovybė ir (ar) vienijamas juridinis asmuo vykdo Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą. Projekto partneriu nelaikomas asmuo, prisidedantis prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjas, prekių tiekėjas (pvz., rėmėjas);
2.6. projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD);
2.7. projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);
2.8. šeimos nariai – kartu su neįgaliuoju gyvenantys tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai, seneliai, vaikai (įvaikiai), broliai, seserys, neįgaliojo sutuoktinis arba asmuo, su kuriuo neįgalusis gyvena ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka susitarė sudaryti santuoką arba, kurie bendrai gyvena ne mažiau kaip vienerius metus neįregistravę santuokos (sugyventiniai);
2.9. periodinis leidinys – tuo pačiu pavadinimu, vienodai apipavidalintas, numeruotas arba datuotas, paprastai vienodo formato ir apimties reguliariai (ne mažiau kaip keturi numeriai per metus) leidžiamas popierinio arba elektroninio formato leidinys;
2.10. A pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira A paraiška) – projektai kurių pareiškėjai vienija nuo 30 iki 300 (imtinai) fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų;
2.11. B pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira B paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija daugiau kaip 300 fizinių asmenų ir (ar) apima iki 6 (imtinai) neįgaliųjų asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, turinčių nevyriausybinės organizacijos žymą, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 80 000 (aštuoniasdešimt tūkstančių) eurų;
2.12. C pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira C paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima nuo 7 iki 14 (imtinai) neįgaliųjų asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, turinčių nevyriausybinės organizacijos žymą, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų;
2.13. D pareiškėjų grupė (informacinėje sistemoje pildoma atskira D paraiška) – projektai, kurių pareiškėjai vienija ar apima 15 ir daugiau neįgaliųjų asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, turinčių nevyriausybinės organizacijos žymą, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, kurios iš viso vienija ne mažiau nei 300 fizinių asmenų, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 160 000 (vienas šimtas šešiasdešimt tūkstančių) eurų.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).
4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose yra nereglamentuotos Konkurso atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.
5. Konkursą organizuoja Departamentas, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
8. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektus, skirtus skatinti neįgaliųjų teises ginančių asociacijų veiklą, atstovauti neįgaliesiems, ginant jų teises, telkiant neįgaliuosius bendroms veikloms, skatinant neįgaliuosius dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant neįgaliųjų, jų šeimos narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
9. Siektinas Konkurso rezultatas – nenutrūkstamas neįgaliųjų teises ginančių asociacijų veiklos skatinimas, neįgaliųjų atstovavimas, ginant jų teises, telkiant bendroms veikloms, skatinant dalyvauti visuomeniniame gyvenime, didinant neįgaliųjų, jų šeimos narių ir visuomenės informuotumą negalios klausimais.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
10. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Konkretaus projekto vykdymo trukmę numato pareiškėjas, teikdamas paraišką.
11. Projekto veiklų vykdymo teritorija – Lietuvos Respublika, išskyrus Nuostatų 15.1.4 papunktyje nurodytą tarptautinio bendradarbiavimo veiklą.
12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma (iš viso A, B, C ir D pareiškėjų grupėms) – 1 678 000 (vienas milijonas šeši šimtai septyniasdešimt aštuoni tūkstančiai) eurų. Mažiausia vienam (visų pareiškėjų grupių) projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 15 000 (penkiolika tūkstančių) eurų. Didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos (A, B, C ir D pareiškėjų grupėms) numatytos Nuostatų 2.10-2.13 papunkčiuose.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
14. Finansavimo prioritetai teikiami projektams, kuriuose:
14.1. Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti numatoma skirti ne mažiau kaip 50 procentų nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
14.2. numatoma vykdyti bent vieną iš Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytų veiklų (smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš neįgaliuosius prevencijos ir pagalbos nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems neįgaliesiems veiklą ar neįgaliųjų dalyvavimo atviroje darbo rinkoje skatinimo veiklą, ar informacijos prieinamumo žmonėms su negalia skatinimo veiklą, ar įtraukiojo ugdymo skatinimo veiklą) ir jai skirti ne mažiau kaip 5 procentus nuo visų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų;
15. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
15.1. neįgaliųjų teisių gynimas:
15.1.1. nuolatinio pobūdžio atstovavimas (teikiant teisines konsultacijas, atstovaujant neįgaliuosius mediacijos procesuose, išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijose ir (ar) valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse ir pan., teikiant pasiūlymus teisės aktų projektams);
15.1.2. švietėjiška veikla (paskaitos, kampanijos, akcijos, renginiai, įvairios priemonės, orientuotos į visuomenės ir viešąsias paslaugas teikiančių specialistų švietimą neįgaliųjų teisių klausimais), konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su neįgaliųjų teisių gynimu;
15.1.3. metodinė pagalba neįgaliųjų asociacijos nariams (informavimas, konsultavimas, metodinės švietėjiškos pagalbos teikimas teisės aktų reikalavimų taikymo, teisės aktų pakeitimų, projektų rašymo, jų įgyvendinimo ir pan. klausimais);
15.2. prioritetinės veiklos:
15.2.1. smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos prieš neįgaliuosius prevencija ir pagalba nuo smurto, neapykantos nusikaltimų ir neapykantos kalbos nukentėjusiems neįgaliesiems (teisinės konsultacijos, informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas, atstovavimas, mokymai, įvairios priemonės, skirtos kovoti su smurtu, neapykantos nusikaltimais ir neapykantos kalba prieš neįgaliuosius, šviesti išnaudojimo ir smurto atpažinimo, prevencijos ir šalinimo klausimais, didinti informuotumą ir sąmoningumą apie neapykantos nusikaltimus ir neapykantos kalbą);
15.2.2. informacijos prieinamumo žmonėms su negalia skatinimo veikla (įvairios priemonės, orientuotos į informacijos prieinamumą, konferencijos, seminarai, mokymai ir kiti renginiai, susiję su negalią turintiems asmenims prieinama aplinka, galimybe gauti informaciją alternatyviais jos pateikimo formatais). Šiai veiklai nėra priskiriamos su Nuostatų 15.7 papunktyje nurodyta periodinių leidinių leidybos veikla susijusios veiklos ir išlaidos;
15.2.3. neįgaliųjų dalyvavimo atviroje darbo rinkoje skatinimo veikla (įvairios priemonės, orientuotos į neįgaliųjų dalyvavimą atviroje darbo rinkoje, mokymai ir kiti renginiai, susiję su neįgaliųjų užimtumo atviroje darbo rinkoje skatinimu, darbdavių išankstinio požiūrio pokyčiu negalią turinčių žmonių atžvilgiu, sėkmingų negalią turinčių žmonių įdarbinimo pavyzdžių viešinimu, informacija apie darbo vietų steigimą ir pritaikymą, pagalbą įdarbinant ir pradėjus dirbti ir pan.);
15.3. specialistų kvalifikacijos tobulinimas (tiesiogiai su neįgaliaisiais dirbančių specialistų kvalifikacijos tobulinimas, paraišką teikiančios neįgaliųjų asociacijos, jos filialų, atstovybių ir (ar) vienijamų juridinių asmenų, partnerių (jei projektas vykdomas kartu su partneriu), kitų neįgaliųjų asociacijų darbuotojų vadybos įgūdžių lavinimas);
15.5. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami aktyvaus poilsio renginiai neįgaliesiems ir pareiškėjo, projekto vykdytojo narių dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose aktyvaus poilsio renginiuose;
15.6. pareiškėjo, projekto vykdytojo organizuojami kultūros renginiai neįgaliesiems ir pareiškėjo, projekto vykdytojo narių dalyvavimas kitų juridinių asmenų organizuojamuose kultūros renginiuose;
15.7. periodinių leidinių (ne mažiau kaip keturi numeriai per metus, ne mažesnis kaip 500 egzempliorių vieno numerio tiražas, jei leidžiamas popierinis periodinis leidinys (įskaitant Brailio raštu ir garsiniu formatu leidžiamą tiražą), susijusių su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių neįgaliesiems sudarymu, leidyba reginčiųjų raštu, Brailio raštu, elektroniniu formatu, garsiniu formatu, įskaitant ir QR kodus, kuriais pateikiama informacija lietuvių gestų kalba. Ne mažiau nei 40 procentų periodinio leidinio informacijos turi būti parengta lengvai suprantama kalba. Publikuojamų straipsnių turinys turi būti susijęs su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių sudarymu:
15.7.1. leidybos publikacijų rengimas šiomis neįgaliesiems aktualiomis temomis: neįgaliųjų ugdymas, sveikatos apsauga, švietimas, mokslas, socialinė apsauga, socialinė politika, socialinės atskirties mažinimas, kultūra, sportas, aplinkos prieinamumas neįgaliesiems, neįgaliųjų užimtumas, profesinis rengimas, profesinė reabilitacija, dalyvavimas atviroje darbo rinkoje, laisvalaikis;
15.7.2. leidybos publikacijų rengimas šiomis temomis pagal pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklos pobūdį: žmonių su negalia integracijos politika ir jos įgyvendinimo priemonės, neįgaliųjų teisės, su neįgaliaisiais susiję projektai, mokslo pasiekimų, įvairių tyrimų populiarūs pristatymai, analitiniai straipsniai, neįgaliųjų socialinės integracijos geroji patirtis Lietuvoje ir užsienio šalyse, nevyriausybinių organizacijų ir jų vienijamų narių veikla, neįgaliųjų saviraiška, kultūrinės programos ir aktualijos.
16. Vykdydamas Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:
16.1. periodinis leidinys būtų išplatinamas neįgaliesiems, jų šeimų nariams, su neįgaliaisiais dirbantiems specialistams, visuomenės nariams. Dalį išleistų leidinių pareiškėjas, projekto vykdytojas turi perduoti viešosioms bibliotekoms, fiksuodamas perdavimo faktą;
16.2. rengiant ir leidžiant periodinius leidinius nebūtų pažeistos Lietuvos Respublikos autorių teisių ir gretutinių teisių įstatymo, Lietuvos Respublikos visuomenės informavimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių leidybą ir informacijos sklaidą, nuostatos;
17. Vykdant Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą ir leidžiant popierinį periodinį leidinį, veiklų įgyvendinimo plane turi būti pateikta informacija, pagrindžianti tokio formato leidinio poreikį tikslinei grupei.
18. Pareiškėjui, projekto vykdytojui vykdant Nuostatų 15.7 papunktyje numatytą veiklą rekomenduojama, kad visa svarbiausia periodinio leidinio informacija būtų pateikiama neįgaliesiems prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai skaitoma kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PARTNERIAMS, TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS
19. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. yra Juridinių asmenų registre ne trumpiau kaip dvejus metus įregistruota asociacija, kaip ji apibrėžta Nuostatų 2.2 papunktyje, dirbanti neįgaliųjų socialinės integracijos srityje;
19.2. vienija ne mažiau kaip 30 neįgalių asmenų ir (ar) neįgaliuosius atstovaujančių įstatyminių atstovų ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių ir (ar) apima neįgaliųjų asociacijas, pareiškėjo įsteigtas viešąsias įstaigas, kitas viešąsias įstaigas, turinčias nevyriausybinės organizacijos žymą, filialus ar atstovybes ne mažiau kaip pusėje savivaldybių arba ne mažiau kaip pusėje apskričių;
19.5. nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota įstatymo nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
19.6. paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
19.7. formaliųjų kriterijų atitikties vertinimo metu, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsniu, laikoma, kad pareiškėjas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus;
19.8. prašoma skirti suma nėra mažesnė nei Nuostatų 12 punkte nurodyta mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už Nuostatų 2.10, 2.11, 2.12 ar 2.13 papunktyje numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;
20. Pareiškėjas savo projekto veiklai vykdyti gali pasitelkti partnerį (-ius). Partneris turi atitikti šiuos reikalavimus:
20.1. yra Juridinių asmenų registre įregistruota nevyriausybinė organizacija, dirbanti neįgaliųjų socialinės integracijos srityje;
21. Projektų veiklos skiriamos šioms tikslinėms asmenų grupėms – dalyviams:
21.4. neįgaliųjų asociacijos, jos filialų, atstovybių ir (ar) vienijamų juridinių asmenų, partnerių (jei projektas bus vykdomas kartu su partneriu), kitų neįgaliųjų asociacijų darbuotojams;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
23. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiekti:
23.1. esminius kiekybinius rodiklius:
23.1.1. vykdant Nuostatų 15.1 papunktyje nurodytą teisių gynimo veiklą, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių;
23.1.2. vykdant vieną iš Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytų prioritetinių veiklų, įtraukti dalyvius iš ne mažiau kaip 5 apskričių;
23.1.3. kompetentingai (-oms) valstybės (prioritetą teikiant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, Lietuvos Respublikos sveikatos ministerijai, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijai) ar savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (-oms) (pvz., Regionų plėtros taryboms) pateikti ne mažiau nei 5 pasiūlymus, rekomendacijas teisėkūros ir (ar) teisės aktų taikymo procese arba pateikti motyvuotus pasiūlymus / atsakymus ne mažiau nei 50 procentų Departamento ar kitų institucijų teikiamų (persiunčiamų) derinti teisės aktų projektų (motyvuose nurodant aktualumą / neaktualumą atstovaujamos negalios sričiai (pobūdžiui);
23.2. projekto įgyvendinimo kokybinius rodiklius:
23.2.1. skatinti neįgaliųjų įsitraukimą į pilietinę visuomenę (pvz., dalyvavimas savanoriškose veiklose, iniciatyvose ir kt.);
23.2.2. atstovaujant neįgaliuosius valstybės, savivaldybių institucijose bei įstaigose, valstybės, savivaldybių institucijų bei įstaigų darbo grupėse, pateikti pasiūlymų teisės aktų pakeitimams ir (ar) inicijuoti jų pakeitimus, inicijuoti memorandumų pasirašymus ir kt., siekiant gerinti neįgaliųjų gyvenimo kokybę, ginti jų teises, užtikrinti prigimtinį orumą, visapusišką ir veiksmingą dalyvavimą visuomenėje.
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
24. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti prašomų (skirtų) valstybės biudžeto lėšų):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) (projekto išlaidų sąmatoje turi būti nurodomas darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
25.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 8 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte nurodytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
25.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (tuo atveju, kai vykdytojai yra įdarbinami pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio organizacijoje pagal darbo sutartį) (projekto išlaidų sąmatoje turi būti nurodomas kiekvieno vykdytojo darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės (etato) dydis ir darbo trukmė mėnesiais);
25.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
25.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.2. transporto išlaikymo (degalų, eksploatacijos, draudimo, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso ar kito transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju, mokamų transporto stovėjimo vietų bilietų vykdytojams) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
25.2.2.3. komandiruočių (įskaitant ir tarptautines, jei pasirinkta vykdyti Nuostatų papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla) išlaidos (projekto dalyvių, dirbančių pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje ar partnerinėje (-ėse) organizacijoje (-ose) pagal darbo sutartis, kelionių į organizuojamus renginius išlaidos – kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams įsigyti, pagal darbo sutartis projekte dirbančių asmenų dienpinigiams ir apgyvendinimo išlaidoms komandiruočių metu). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ nustatytų piniginių dydžių;
25.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos, taip pat išlaidos patalpoms, technikai, skirtai renginiams organizuoti, nuomoti. Planuojant iš Departamento prašomas (skiriamas) išlaidas konferencijos, seminaro, renginio salės kartu su įranga nuomos paslaugoms apmokėti, rekomenduojama vadovautis Europos socialinio fondo agentūros nurodytomis prekių ir paslaugų rinkos kainomis (https://www.esf.lt/lt/dokumentai-ir-leidiniai/paraiskos-rengimas/662);
25.2.2.5. vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (profesinės kvalifikacijos, įgūdžių, žinių tobulinimo, mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
25.2.2.6. ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, teisininkų, konsultantų) paslaugų, tiesiogiai susijusių su projekto įgyvendinimo metu vykdoma veikla, įsigijimo išlaidos (pagal sudarytas atlygintinų paslaugų sutartis). Su projekte įdarbintais asmenimis gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
25.2.2.7. komunalinių paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo išlaidos, įskaitant šildymui skirto skystojo ir kietojo kuro įsigijimo, atvežimo, paruošimo išlaidas, elektros energijos, skirtos apšvietimui, šildymui ir kitoms reikmėms, išlaidos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo išlaidos ir pan.);
25.2.2.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
25.2.2.8.1. išlaidos kitoms, Nuostatų 25.2.2.1-25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytoms projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (kanceliarinėms prekėms, ūkio prekėms, įrangai) (išskyrus ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė) įsigyti;
25.2.2.8.2. išlaidos kitoms Nuostatų 25.2.2.1-25.2.2.7 papunkčiuose neišvardytoms paslaugoms įsigyti:
25.2.2.8.2.1. išlaidos maitinimui (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 25 eurai per parą vieno asmens maitinimui, jeigu planuojamų veiklų, renginių trukmė ilgesnė kaip 4 val.);
25.2.2.8.2.2. išlaidos apgyvendinimui Lietuvos Respublikos teritorijoje, jeigu planuojamų veiklų, renginių trukmė ilgesnė kaip 1 diena (iš Departamento gali būti prašoma (skiriama) ne daugiau kaip 40 eurų per parą vieno asmens apgyvendinimui arba ne daugiau kaip 20 eurų per parą vienam asmeniui patalpų eksploatavimo išlaidoms (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, valymo, skalbimo ir pan.), jeigu asmenys apgyvendinami ir veikla vykdoma pareiškėjui, projekto vykdytojui nuosavybės teise priklausančiame ar kitu teisiniu pagrindu valdomame objekte);
25.2.2.8.2.3. išlaidos projekto veiklų (renginių) sklaidos ir viešinimo priemonėms bei paslaugoms (straipsnių, TV laidų ir pan.) įsigyti;
25.2.2.8.2.4. išlaidos, skirtos Nuostatų 15.7 papunktyje nurodytai periodinių leidinių leidybos veiklai (periodinio leidinio spausdinimo, įrašymo išlaidos (išlaidos medžiagoms, pozityvų gamybos, spaudos, įrišimo, įrašymo, pakavimo ir pan. darbams), periodinio leidinio platinimo išlaidos (pašto, kurjerių paslaugos);
25.2.2.8.2.5. autoriniams atlyginimams (pagal autorines sutartis) ir atlygiui (pagal atlygintinų paslaugų sutartis) už suteiktas paslaugas, skirtas projekto reikmėms. Projekte įdarbintiems asmenims gali būti mokami autoriniai atlyginimai ir (ar) su jais gali būti sudaromos atlygintinų paslaugų sutartys, jei mokama už kitą, su tiesioginiu darbu projekte nesusijusią veiklą;
25.2.2.8.2.6. projekto dalyvių kelionių į užsienyje organizuojamus renginius išlaidos (kelionės į renginio, projekto veiklų vykdymo vietą ir grįžimo atgal bilietams, apgyvendinimo išlaidoms), jei vykdoma Nuostatų 15.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla. Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti finansuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų nuo visų dalyvavimo renginyje reikalingų išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas). Kelionės į projekto vykdymo vietą ir grįžimo atgal išlaidos, užsienyje vykdomų veiklų limitai negali viršyti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gruodžio 2 d. nutarimu Nr. 1515 „Dėl viešųjų renginių ir aukšto meistriškumo sporto treniruočių stovyklų dalyviams skiriamų neapmokestinamųjų piniginių kompensacijų dydžių ir mokėjimo tvarkos taisyklių patvirtinimo“ nustatytų piniginių dydžių;
25.2.2.8.2.8. tarptautinio renginio dalyvio mokesčiui apmokėti (jei vykdoma Nuostatų 15.1.4 papunktyje numatyta tarptautinio bendradarbiavimo veikla), kai projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų mokesčio išlaidų apmoka iš kitų finansavimo šaltinių (visi kiti finansavimo šaltiniai, išskyrus valstybės biudžeto lėšas);
26. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 25.1.1 ir 25.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
27.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;
27.3. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir (arba) einamajam remontui, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūrai;
27.5. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
27.7. užsienio svečių dalyvavimo (kelionės, maitinimo, apgyvendinimo ir kt.) projekto veiklose išlaidos, išskyrus atvejus, kai projekto veikloms vykdyti kviečiami specialistai, ekspertai, lektoriai iš užsienio;
27.9. reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;
27.11. pramoginio pobūdžio renginiams (renginiams, kurie nėra tiesiogiai skirti Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti, o tik suteikia renginio dalyviams galimybę maloniai praleisti laiką) ir jų organizavimui reikalingos išlaidos;
27.12. priemonėms, įrangai, prekėms, paslaugoms, kurios nėra būtinos projektui įgyvendinti ir Nuostatuose nustatytam Konkurso tikslui pasiekti;
27.13. pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, neatitinkančio Nuostatų 20 punkte nustatytų reikalavimų, vykdomoms veikloms ir išlaidoms;
27.14. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d.;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
29. Paraiškoje pateikiama taisyklių 16 punkte nurodyta informacija. Kartu turi būti pateikiama:
29.1. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo laikotarpis ir trukmė, vykdymo vieta, dalyvių skaičius (bendras, kiek iš jų negalią turinčių, iš jų – vaikų), trumpas veiklos aprašymas, jos vykdytojas (-ai), poveikis (nauda) tikslinei asmenų grupei, esminiai kiekybiniai rodikliai ir projekto įgyvendinimo kokybiniai rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 23 punkte;
29.2. detali projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant išlaidų rūšis, matavimo vienetus, kiekius ir vieneto kainas, kiek lėšų reikalinga, prašoma iš Departamento ir skiriama iš kitų finansavimo šaltinių, planuojamų išlaidų ir jų skaičiavimų detalizavimą, pagrindimą bei sąsają su konkrečiomis projekto veiklomis, išskiriant partneriui (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu) planuojamas išlaidas ir sumas.
30. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte ir šiame Nuostatų punkte nurodytų kitų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
30.2. pareiškėjo parengto dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjas yra asociacija, dirbanti neįgaliųjų socialinės integracijos srityje, ir atitinka Nuostatų 2.2, 19.2 papunkčiuose ir Nuostatų 2.10, 2.11, 2.12 ar 2.13 papunkčiuose nustatytus reikalavimus (pareiškėjo savivaldybėse arba apskrityse vienijamų ir (ar) apimamų neįgaliųjų asociacijų, pareiškėjo įsteigtų viešųjų įstaigų, kitų viešųjų įstaigų, turinčių nevyriausybinės organizacijos žymą, filialų ar atstovybių, įregistruotų Juridinių asmenų registre, atstovų sąrašas, jame nurodant kiekvieno juridinio asmens pavadinimą, juridinio asmens kodą (jei yra), teisinę formą, viešosios įstaigos steigėją, adresą, savivaldybę arba apskritį, kurioje veikia, vadovo, atstovo vardą, pavardę, telefono numerį ir el. pašto adresą, vienijamų fizinių narių skaičių, iš jų neįgaliųjų ir (ar) neįgaliuosius atstovaujančių įstatyminių atstovų skaičių);
30.3. dokumento (-ų), patvirtinančio (-čių) pareiškėjo iš kitų finansavimo šaltinių skiriamas lėšas, jeigu pareiškėjas sąmatoje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 25.2.2.3, 25.2.2.8.2.6 ir 25.2.2.8.2.8 papunkčiuose arba leidžiamame leidinyje planuoja išlaidas, nurodytas Nuostatų 16.3 papunktyje (banko išrašas, pareiškėjo ir rėmėjų garantiniai raštai dėl projekto veiklų finansavimo iš kitų finansavimo šaltinių);
30.4. dokumento (-ų) (sutartis, susitarimus), įrodančio (-ių) pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais) (jeigu projekto veiklos vykdomos kartu su partneriu);
31. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, taisyklių 16 ir 17 punktuose bei Nuostatų 29 ir 30 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia elektroninio pašto adresu sppd@sppd.lt.
33. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką ir tik į jai skirtą pareiškėjų grupę, nurodytą Nuostatų 2.10-2.13 papunkčiuose. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 34 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Pateikus paraišką į netinkamą pareiškėjų grupę, paraiška nėra vertinama. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.
34. Konkursui paraiška kartu su taisyklių 17 punkte ir Nuostatų 30 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23.59 val. Lietuvos Respublikos laiku. Informacija apie Konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos skelbiama SPPD interneto svetainėje.
35. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia Konkurso skelbime nurodyti Departamento ir SPPD specialistai. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento Programų koordinavimo ir įgyvendinimo skyriaus vyriausioji specialistė Jolita Karvelienė, elektroninis paštas jolita.karveliene@ndt.lt, tel. 8 659 73543, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma naudojantis tomis pačiomis ryšio priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo Departamente ar SPPD dienos. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
37. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
38. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis Konkurso Nuostatuose nurodytais vertinimo kriterijais.
39. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
39.1. problemos iškėlimą ir pagrindimą (problemos aktualios, aiškiai įvardintos, pakankamai aprašytos, pagrįstos duomenimis, kitais pagrindžiančiais faktais), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1-3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.2. projekto tikslus ir uždavinius (projekto tikslas ir uždaviniai konkretūs, aiškiai suformuluoti, atitinka Konkurso tikslą, projekto uždaviniai realūs, išmatuojami ir pasiekiami), vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;
39.3. projekto veiklų aprašymo aiškumą, pagrįstumą, nuoseklumą ir detalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1-3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.4. projekto veiklos atitikimą Nuostatų 21 punkte nurodytų tikslinių asmenų grupių poreikiams, vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1-3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.5. veiklų pagrįstumą ir naudą (veiklos pagrįstos ir būtinos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, apima sprendžiamos problemos sudėtines dalis, turi aiškią naudą projekto tikslinei asmenų grupei), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
39.6. darbo organizavimą (detalizuotos projekte dirbančių asmenų funkcijos, planuojamas projekte dirbančių asmenų skaičius ir patirtis yra pakankama projektui sėkmingai administruoti ir įgyvendinti, turima pakankamai materialinių išteklių projektui įgyvendinti (turimos patalpos, įranga, ryšio, transporto priemonės, inventorius ir kt.), vertinant nuo 0 (nulio) iki 6 (šešių) balų: 0 – neatitinka, 1-5 – iš dalies atitinka, 6 – atitinka;
39.7. laukiamus rezultatus (projekto laukiami rezultatai aiškūs, detalizuoti, realūs, išmatuojami ir pasiekiami, susiję su Nuostatų 23.2 papunktyje nurodytų kokybinių rodiklių siekimu, paremti problemos iškėlimu ir pagrindimu), vertinant nuo 0 (nulio) iki 8 (aštuonių) balų: 0 – neatitinka, 1-7 – iš dalies atitinka, 8 – atitinka;
39.8. viešinimo priemones ir jų efektyvumą (numatytos konkrečios viešinimo priemonės yra aiškiai aprašytos, detalizuotos ir pagrįstos, pakankamos ir efektyvios, kad supažindintų tikslinę asmenų grupę ir visuomenę apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir jo rezultatus, projekto metu vykdomas veiklas ir galimybę jose dalyvauti), vertinant nuo 0 (nulio) iki 4 (keturių) balų: 0 – neatitinka, 1-3 – iš dalies atitinka, 4 – atitinka;
39.9. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą vertinant 0 (nuliu) arba 3 (trimis) balais: 0 – neatitinka, 3 – atitinka;
39.10. planuojamų išlaidų aiškumą, realumą, pagrįstumą, detalumą ir racionalumą, tikslumą (planuojamos išlaidos aiškiai suformuluotos, detalizuoti skaičiavimai, išlaidos realios, suplanuotos racionaliai, pagal vidutines rinkos kainas, pagrįstos rinkos duomenimis, analize, išlaidos teisingai suskaičiuotos, nėra aritmetinių klaidų), vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;
39.11. planuojamų išlaidų būtinumą ir adekvatumą (planuojamos išlaidos yra būtinos projektui įgyvendinti, kaštų ir naudos santykis yra adekvatus, išlaidos tiesiogiai susijusios su konkrečiomis projekto veiklomis, pagrįstas jų poreikis), vertinant nuo 0 (nulio) iki 8 (aštuonių) balų: 0 – neatitinka, 1-7 – iš dalies atitinka, 8 – atitinka.
40. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 72. Privaloma surinkti minimali balų suma – 36. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
41. Jei Komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, Komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas Komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 39 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.
42. Jei Komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 39 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei Nuostatuose nurodomas konkrečios paslaugos gavėjo ar veiklos dalyvio įkainis ir ekspertai nurodo mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
43. Komisija, rengdama siūlymus Departamento direktoriui dėl valstybės biudžeto lėšų projektams skyrimo, vadovaujasi SPPD parengta galutine projektų vertinimo suvestine, išskyrus atvejus, kai Komisija pati atlieka projekto vertinimą. Valstybės biudžeto lėšos skirstomos visiems 36 balus ir daugiau surinkusiems projektams. Komisijos konkrečiam projektui finansuoti siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos apskaičiuojamos pagal formulę, įvertinant projektui prašomą skirti lėšų sumą ir projekto surinktų balų vidurkį:
LKx = Bx / 72 x Lp, kur:
LKx – konkrečiam projektui finansuoti Komisijos siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos;
Bx – konkrečiam projektui ekspertų skirtų balų vidurkis;
72 – galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius;
Lp – konkrečiam projektui prašoma skirti lėšų suma.
Jeigu pareiškėjas klaidingai apskaičiavo prašomą lėšų sumą, Komisijai pagal formulę skaičiuojant siūlomas skirti valstybės biudžeto lėšas imama ekspertų perskaičiuota patikslinta prašoma lėšų suma.
Jeigu pagal formulę apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, lėšos kiekvienam projektui mažinamos pagal surinktų balų skaičių:
Balai |
Lėšų mažinimo proc. |
72-71 |
0 |
70-66 |
5 |
65-61 |
10 |
60-56 |
15 |
55-51 |
20 |
50-46 |
25 |
45-41 |
30 |
40-36 |
35 |
Jeigu sumažinus lėšas, atsižvelgiant į surinktus balus, bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma dar viršija Konkursui skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui mažinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Jeigu pagal formulę ir (ar) pagal surinktus balus apskaičiuota bendra visiems projektams siūloma skirti lėšų suma yra mažesnė nei Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma, apskaičiuotos lėšos kiekvienam projektui didinamos vienodu procentu iki Konkursui skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos, tačiau neviršijant konkrečiam projektui ekspertų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkio.
Gavęs mažesnį finansavimą, pareiškėjas gali mažinti paraiškoje nurodytas veiklas ir laukiamus rezultatus, tačiau juos tikslinant turi būti nepažeisti Nuostatų 14 punkte (jei pareiškėjui buvo skirti papildomi balai už atitiktį finansavimo prioritetams), Nuostatų 15.7 papunktyje ir Nuostatų 19.4 papunktyje nustatyti reikalavimai.
Jeigu, įvertinus paraišką, projektui siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 12 punkte nurodyta mažiausia galima skirti lėšų suma, šio projekto siūloma nefinansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
47. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – pasibaigus metams, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
47.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
47.4. veiklų įvykdymo ataskaita (jei projektui skirta mažiau nei 30 tūkst. eurų valstybės biudžeto lėšų – teikiama pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., ir jei projektui skirta 30 tūkst. eurų ar daugiau valstybės biudžeto lėšų – teikiama pirmajam ataskaitiniam pusmečiui pasibaigus iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
47.4.1. informacija apie tiesioginę naudą (paslaugas) gavusių asmenų (pagal bendrą nesikartojantį tiesioginių naudos (paslaugų) gavėjų sąrašą) skaičių;
47.4.3. informacija apie periodinių leidinių, susijusių su neįgaliųjų socialine integracija ir lygių galimybių neįgaliesiems sudarymu, leidybą, kaip tai nurodyta Nuostatų 15.7 papunktyje ir jo papunkčiuose;
47.4.5. projekto įgyvendinimo metu pasiekti esminiai kiekybiniai rodikliai, nurodyti Nuostatų 23.1 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
47.4.6. projekto įgyvendinimo metu pasiekti kokybiniai rodikliai, nurodyti Nuostatų 23.2 papunktyje (pildoma pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams);
48. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.
49. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne daugiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
50. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Departamento paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Departamento paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Departamento paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
51. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
XII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
52. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
53. Departamentas vykdo projektų įgyvendinimo stebėseną (analizuoja, vertina ir prognozuoja projektų įgyvendinimo būklę ir teikia rekomendacijas).
54. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, turi bendradarbiauti su Departamentu, paprašius, pateikti prašomą informaciją, susijusią su projekte vykdomomis veiklomis.
55. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis Konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
56. Departamento veiksmai ir neveikimas, Departamento direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) Komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Departamentui per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) Komisijos sprendimą. Jei Departamentas patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) Komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) Komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
57. Departamentas ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 10 darbo dienų privalo informuoti Departamento ir SPPD atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo, projekto vykdytojo kontaktinius duomenis.
58. Departamentas savo interneto svetainėje skelbia Konkursui vykdyti skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
59. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas Konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
60. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su Konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose.
61. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei naudoti Departamento patvirtintą logotipą, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. Viešinimo medžiaga pagal galimybes turi būti pateikiama neįgaliesiems prieinama forma, t. y. papildomai parengta lengvai skaitoma kalba, pritaikyta asmenims su klausos ir regos negalia.
62. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.