Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2013 M. LIEPOS 24 D. NUTARIMO NR. 711 „DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ DYDŽIO NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. spalio 25 d. Nr. 807
Vilnius
1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimą Nr. 711 „Dėl vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„Lietuvos Respublikos Vyriausybė
NUTARIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 3 ir 10 dalimis, 305 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Nustatyti, kad šiuo nutarimu nauja redakcija išdėstytos Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisyklės konkrečiame komunalinių atliekų tvarkymo regione esančiose savivaldybėse pradedamos taikyti nustatant naujus vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžius po to, kai Valstybinė energetikos reguliavimo taryba pirmą kartą patvirtina konkretaus komunalinių atliekų tvarkymo regiono regioninę kainą. Iki Valstybinė energetikos reguliavimo taryba pirmą kartą patvirtina konkretaus komunalinių atliekų tvarkymo regiono regioninę kainą, vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžiai konkretaus komunalinių atliekų tvarkymo regione esančiose savivaldybėse nustatomi pagal iki 2023 m. sausio 1 d. galiojusią tvarką.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 711
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2023 m. spalio 25 d. nutarimo Nr. 807
redakcija)
VIETINĖS RINKLIAVOS AR KITOS ĮMOKOS UŽ KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMĄ IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ IR ATLIEKŲ TVARKYMĄ TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato bendruosius vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą dydžio nustatymo reikalavimus, kuriais savivaldybių tarybos vadovaujasi tvirtindamos vietinės rinkliavos ar kitos įmokos už komunalinių atliekų surinkimą iš atliekų turėtojų ir atliekų tvarkymą (toliau – įmoka) dydžius.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatyme, Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatyme, Lietuvos Respublikos geriamojo vandens tiekimo ir nuotekų tvarkymo įstatyme.
II SKYRIUS
KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO ADMINISTRAVIMO, KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ TVARKYMO LĖŠŲ ADMINISTRAVIMO, KOMUNALINIŲ ATLIEKŲ SURINKIMO IR VEŽIMO IŠ ATLIEKŲ TURĖTOJŲ SĄNAUDOS
3. Iki kiekvienų kalendorinių metų pabaigos prognozuojamos kitų kalendorinių metų:
3.1. komunalinių atliekų tvarkymo administravimo ir (ar) komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudos atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo administravimo ir (ar) komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas, į galimus savivaldybės arba komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administratoriaus (toliau – administratorius) darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos pakeitimus ir kitus veiksnius (pavyzdžiui, teisės aktų, reglamentuojančių atliekų tvarkymą, pakeitimus, naujų technologijų ir atliekų tvarkymo metodų diegimą, naujos atliekų tvarkymo ir (ar) programinės įrangos įsigijimą ir priežiūrą, naujų atskirai surenkamų atliekų rūšių atsiradimą, komunalinių atliekų tvarkymo sistemos plėtrą, atliekų turėtojų skaičiaus pokyčius), lemiančius Taisyklių 5 ir 6 punktuose nurodytų sąnaudų pokyčius;
3.2. komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų sąnaudos vadovaujantis komunalinių atliekų surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo sąnaudų prognozėmis, parengtomis atsižvelgiant į savivaldybės ar administratoriaus sudarytų analogiškų komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugų pirkimo sutarčių ir (ar) gautų nepriklausomų ekspertų, institucijų arba rinkos dalyvių konsultacijų dėl galimų komunalinių atliekų surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo paslaugų kainų duomenis (jei komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų sąnaudų prognozavimo metu savivaldybė nėra pasirašiusi komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugos teikimo sutarties su bent vienu atitinkamos paslaugos teikėju ir (ar) ateinančiais kalendoriniais metais planuojama patirti Taisyklių 7.6–7.10 papunkčiuose nurodytų sąnaudų), ir (ar) atsižvelgiant į praėjusių kalendorinių metų faktines ir (ar) einamųjų metų pirmo pusmečio faktines ir antro pusmečio prognozuojamas komunalinių atliekų surinkimo savivaldybės teritorijoje ir vežimo sąnaudas, į komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugos įkainius ir į atitinkamų paslaugų kainų indeksavimą, nurodytus sutartyse, pasirašytose su atitinkamą paslaugą savivaldybės teritorijoje teikiančiais atliekų tvarkytojais, parinktais Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
4. Jeigu iš anksto einamųjų kalendorinių metų pabaigoje prognozuojant kitų kalendorinių metų Taisyklių 3.1 ir (ar) 3.2 papunkčiuose nurodytas sąnaudas paaiškėja, kad prognozuotos praėjusių kalendorinių metų Taisyklių 3.1 ir (ar) 3.2 papunkčiuose nurodytos sąnaudos skiriasi nuo faktinių tų kalendorinių metų sąnaudų (faktinės sąnaudos didesnės arba mažesnės už iš anksto nustatytas), skirtumas išlyginamas apskaičiuojant kitų kalendorinių metų Taisyklių 3.1 ir (ar) 3.2 papunkčiuose nurodytas sąnaudas.
5. Į komunalinių atliekų tvarkymo administravimo sąnaudas įtraukiamos savivaldybės administracijos ir (ar) administratoriaus patiriamos sąnaudos, būtinos Atliekų tvarkymo įstatymo 30 straipsnio 3 dalyje nurodytoms komunalinių atliekų tvarkymo sistemos administravimo funkcijoms atlikti.
6. Į komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudas įtraukiamos sąnaudos, nurodytos Atliekų tvarkymo įstatymo 305 straipsnio 2 dalyje.
7. Į komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų sąnaudas įtraukiamos:
7.5. buityje susidarančių atliekų, kurių dėl dydžio ir (ar) pavojingumo negalima mesti į mišrių komunalinių atliekų surinkimo priemones ar į priemones, skirtas komunalinių atliekų sraute susidarančioms pakuočių atliekoms ir antrinėms žaliavoms rūšiuoti ir surinkti, surinkimo apvažiuojant ir vežimo sąnaudos;
7.6. komunalinių atliekų surinkimo infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo, plėtros sąnaudos;
III SKYRIUS
ĮMOKOS DYDŽIO NUSTATYMAS
8. Į apskaičiuojamą įmokos dydį įtraukiamos regioninio atliekų tvarkymo centro komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos (reguliuojamosios veiklos) sąnaudos, komunalinių atliekų tvarkymo administravimo, komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo sąnaudos, komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugų sąnaudos (toliau – bendrosios būtinosios sąnaudos).
9. Į bendrąsias būtinąsias sąnaudas negali būti įtrauktos:
9.1. šiukšlių ir atliekų, kurių turėtojo nustatyti neįmanoma arba kurių turėtojas neegzistuoja, tvarkymo sąnaudos;
9.2. gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymo ir kitos su gaminių ar pakuočių atliekų tvarkymu susijusios (įskaitant gaminių ar pakuočių atliekų surinkimo infrastruktūros įrengimo, priežiūros, atnaujinimo, plėtros) sąnaudos, kurias pagal Atliekų tvarkymo įstatymą ir (ar) Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą turi apmokėti gamintojai ir importuotojai;
9.3. visuomenės švietimo ir informavimo komunalinių atliekų tvarkymo klausimais sąnaudos, kurios pagal Atliekų tvarkymo įstatymą apmokamos Atliekų prevencijos ir tvarkymo programos lėšomis ir (ar) kurias pagal Pakuočių ir pakuočių atliekų tvarkymo įstatymą patiria gamintojai ir importuotojai;
10. Bendrosios būtinosios sąnaudos skirstomos į:
10.1. pastoviąsias – tai sąnaudos, kurių dydis nekinta priklausomai nuo suteiktų komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų apimties (pavyzdžiui, atliekų tvarkymo infrastruktūros objektų (atliekų sąvartyno, atliekų apdorojimo įrenginių, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelių) nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudos, Taisyklių 5, 6, 11 punktuose nurodytos sąnaudos);
11. Regioninio atliekų tvarkymo centro komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos (reguliuojamos veiklos), teikiamos konkrečiai savivaldybei, pastoviosios sąnaudos (pridedamos prie Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytų sąnaudų) apskaičiuojamos dauginant konkrečiam komunalinių atliekų srautui (mišrios komunalinės atliekos, atskirai surenkamos biologinės atliekos, atskirai surenkamos tekstilės atliekos, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse priimamos ar didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse atiduodamos tvarkyti komunalinės atliekos, žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelėse priimamos komunalinės atliekos, kitos atskirai surenkamos ar priimamos komunalinės atliekos) apskaičiuojamą komunalinių atliekų tvarkymo regioninės kainos dedamosios pastoviąją dalį iš tą dedamąją atitinkančiam komunalinių atliekų (kurias planuojama surinkti savivaldybės teritorijoje ateinančiais metais ir sutvarkyti regioniniam atliekų tvarkymo centrui teikiant komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą) srautui priklausančių atliekų kiekio tonomis.
12. Regioninio atliekų tvarkymo centro komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos (reguliuojamos veiklos), teikiamos konkrečiai savivaldybei, kintamosios sąnaudos (pridedamos prie Taisyklių 10.2 papunktyje nurodytų sąnaudų) apskaičiuojamos dauginant konkrečiam komunalinių atliekų srautui (mišrios komunalinės atliekos, atskirai surenkamos biologinės atliekos, atskirai surenkamos tekstilės atliekos, didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse priimamos ar didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelėse atiduodamos tvarkyti komunalinės atliekos, žaliųjų atliekų kompostavimo aikštelėse priimamos komunalinės atliekos, kitos atskirai surenkamos ar priimamos komunalinės atliekos) apskaičiuojamą komunalinių atliekų tvarkymo regioninės kainos dedamosios kintamąją dalį iš tą dedamąją atitinkančiam komunalinių atliekų (kurias planuojama surinkti savivaldybės teritorijoje ateinančiais metais ir sutvarkyti regioniniam atliekų tvarkymo centrui teikiant komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą) srautui priklausančių atliekų kiekio tonomis.
13. Nekilnojamojo turto objektai, vadovaujantis nekilnojamojo turto objektų rūšių sąrašu, kurį pagal Atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 2 dalį nustato aplinkos ministras (toliau – Sąrašas), skirstomi į kategorijas savivaldybės tarybos sprendimu pasirinktinai pagal nekilnojamojo turto objektų rūšis, įvertinus nekilnojamojo turto objekto paskirtį, plotą, nekilnojamojo turto objektuose vykdomą ekonominę veiklą, tai, kokia (individuali arba kolektyvinė) atliekų surinkimo priemonė priskirta nekilnojamojo turto objektui, ar nekilnojamojo turto objekte gyvenantys asmenys kompostuoja namų ūkiuose susidarančias biologines atliekas jų susidarymo vietoje (toliau – nekilnojamojo turto objektų kategorija).
15. Pastovioji įmokos dalis nustatoma visiems nekilnojamojo turto objektų, nurodytų Sąraše, savininkams arba kitiems Atliekų tvarkymo įstatymo 301 straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims (toliau – įgalioti asmenys). Pastovioji įmokos dalis nustatoma pagal įmokos pastoviąją dedamąją ir vieną iš Taisyklių 18.1–18.5 papunkčiuose nurodytų pastoviųjų sąnaudų paskirstymo kriterijų (nustatant pastoviąją įmokos dalį ir įmokos pastoviąją dedamąją taikomas toks pat kriterijus, pasirinktas iš Taisyklių 18.1–18.5 papunkčiuose nurodytų kriterijų).
16. Pastoviosios įmokos dalies nemoka nekilnojamojo turto objektų, registruotų Nekilnojamojo turto registre, savininkai ar jų įgalioti asmenys, kurių nekilnojamojo turto objekte yra įvykusi ir (ar) nepašalinta statinio avarija arba statinių naudojimą sustabdė statinio naudojimo priežiūrą atliekantis viešojo administravimo subjektas vadovaudamasis Statybos įstatymo nuostatomis, arba nekilnojamojo turto objektų, registruotų Nekilnojamojo turto registre, savininkai ar jų įgalioti asmenys, kurie negali naudotis nekilnojamojo turto objektu dėl įstatymų arba teismo sprendimu apribotos nuosavybės teisės į šį nekilnojamojo turto objektą.
17. Įmokos pastovioji dedamoji nustatoma tokia, kad būtų padengtos Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytos pastoviosios sąnaudos.
18. Įmokos pastovioji dedamoji nustatoma paskirstant pastoviąsias sąnaudas kiekvienos kategorijos nekilnojamojo turto objektams tik pagal vieną iš šių pastoviųjų sąnaudų paskirstymo kriterijų (pasirinktinai):
18.1. bendrą plotą (taikoma gyvenamosios paskirties patalpoms ar pastatams, negyvenamosios paskirties patalpoms ar pastatams; netaikoma pastatams, naudojamiems galvijams, gyvuliams, paukščiams auginti (kiaulidėms, karvidėms, arklidėms, veršidėms, paukštidėms ir kitiems kitos (fermų) paskirties pastatams), žemės ūkiui tvarkyti skirtiems pastatams (svirnams, angarams, garažams ir kitiems kitos (ūkio) paskirties pastatams), sandėliavimo paskirties pastatams, lengvųjų automobilių garažams, esantiems namų valdoje arba po daugiabučiais gyvenamaisiais namais, ir automobilių saugykloms, esančioms po daugiabučiais gyvenamaisiais namais);
18.2. nekilnojamojo turto objekto paskirtį ir nekilnojamojo turto objektų skaičių (netaikoma lengvųjų automobilių garažams, esantiems namų valdoje arba po daugiabučiais gyvenamaisiais namais, ir automobilių saugykloms, esančioms po daugiabučiais gyvenamaisiais namais);
18.5. naudojamų komunalinių atliekų konteinerių skaičių, tūrį (dydį) ir ištuštinimo dažnį (taikoma visų kategorijų nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai ar jų įgalioti asmenys naudojasi individualiomis atliekų surinkimo priemonėmis arba kolektyvinėmis atliekų surinkimo priemonėmis, kai konkrečios kategorijos nekilnojamojo turto objektams priskirta įrengta konteinerių aikštelė, kuria naudotis gali tik tos kategorijos nekilnojamojo turto objektų, kuriems priskirta ši konteinerių aikštelė, savininkai ar jų įgalioti asmenys).
19. Įmokos pastovioji dedamoji nustatoma vienodo dydžio visiems tos pačios kategorijos nekilnojamojo turto objektams.
20. Kintamoji įmokos dalis nekilnojamojo turto objektų, nurodytų Sąraše, savininkams arba įgaliotiems asmenims nustatoma pagal įmokos kintamąją dedamąją ir vieną iš Taisyklių 24.1–24.3 arba 25.1–25.4 papunkčiuose nurodytų kintamųjų sąnaudų paskirstymo kriterijų (nustatant kintamąją įmokos dalį ir įmokos kintamąją dedamąją taikomas toks pat kriterijus, pasirinktas iš Taisyklių 24.1–24.3 arba 25.1–25.4 papunkčiuose nurodytų kriterijų).
21. Kintamąją įmokos dalį moka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, kuriems teikiama komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslauga.
22. Kintamosios įmokos dalies nemoka nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, deklaravę savivaldybei arba administratoriui, kad tam tikrą laikotarpį per einamuosius metus (ne trumpesnį kaip metų ketvirtis ir ne ilgesnį kaip metai) nebus naudojamasi nekilnojamojo turto objektu ir iš šio objekto komunalinės atliekos nebus surenkamos (toliau – deklaruotas laikotarpis). Deklaruoti galima ir ilgesnį kaip metai laikotarpį, kurį nebus naudojamasi nekilnojamojo turto objektu, jeigu asmuo pateikia savivaldybei arba administratoriui išvykimą į užsienį ar kitą Lietuvos gyvenamąją vietovę įrodančius dokumentus ar jų kopijas. Nekilnojamojo turto objektų savininkai, deklaruodami, kad nesinaudos nekilnojamojo turto objektu, taip pat deklaruoja, kad naudojimosi šiuo nekilnojamojo turto objektu teisės neperleidžiamos tretiesiems asmenims.
Per 30 kalendorinių dienų nuo deklaruoto laikotarpio pabaigos visi nekilnojamojo turto objektų savininkai arba jų įgalioti asmenys, deklaravę, kad nesinaudos nekilnojamojo turto objektu, pateikia savivaldybei arba administratoriui pažymas, sąskaitas ir (ar) kitus dokumentus, įrodančius, kad nesinaudota nekilnojamojo turto objektu (toliau – įrodantys dokumentai), ar šių dokumentų kopijas (pavyzdžiui, viešojo geriamojo vandens tiekėjo ir nuotekų tvarkytojo pažymą apie per deklaruojamą laikotarpį sunaudotą vandens kiekį, jeigu vykdomas viešasis geriamojo vandens tiekimas, elektros energijos tiekėjo išduotą pažymą apie per deklaruojamą laikotarpį sunaudotą elektros energijos kiekį, nekilnojamojo turto objekto savininko arba jo įgalioto asmens pažymą apie deklaruotu laikotarpiu nekilnojamojo turto objekte autonomiškai (be žmogaus priežiūros ir dalyvavimo) veikusius elektra maitinamus prietaisus ir (ar) įrenginius). Nepateikus įrodančių dokumentų ar jų kopijų savivaldybei arba administratoriui, už deklaruotą laikotarpį apskaičiuojamas įmokos kintamosios dalies dydis. Jeigu deklaruojamas laikotarpis ilgesnis negu metai, įrodantys dokumentai ar jų kopijos teikiami savivaldybei arba administratoriui periodiškai, bet ne dažniau negu 2 kartus per metus.
23. Įmokos kintamoji dedamoji nustatoma tokia, kad būtų padengtos Taisyklių 10.2 papunktyje nurodytos kintamosios sąnaudos.
24. Įmokos kintamoji dedamoji nustatoma paskirstant kintamąsias sąnaudas kiekvienos kategorijos nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai ar jų įgalioti asmenys naudojasi individualiomis atliekų surinkimo priemonėmis arba kolektyvinėmis atliekų surinkimo priemonėmis, kai konkrečios kategorijos nekilnojamojo turto objektams priskirta įrengta konteinerių aikštelė, kuria naudotis gali tik tos kategorijos nekilnojamojo turto objektų, kuriems priskirta ši konteinerių aikštelė, savininkai ar jų įgalioti asmenys, tik pagal vieną iš šių kintamųjų sąnaudų paskirstymo kriterijų (pasirinktinai):
25. Įmokos kintamoji dedamoji nustatoma paskirstant kintamąsias sąnaudas kiekvienos kategorijos nekilnojamojo turto objektams, kurių savininkai ar jų įgalioti asmenys naudojasi kolektyvinėmis atliekų surinkimo priemonėmis (tai yra neturi tik šiam konkrečiam nekilnojamojo turto objektui naudotis priskirtos konteinerių aikštelės), tik pagal vieną iš šių kintamųjų sąnaudų paskirstymo kriterijų (pasirinktinai):
25.1. bendrą plotą (taikoma gyvenamosios paskirties patalpoms ar pastatams, negyvenamosios paskirties patalpoms ar pastatams; netaikoma pastatams, naudojamiems galvijams, gyvuliams, paukščiams auginti (kiaulidėms, karvidėms, arklidėms, veršidėms, paukštidėms ir kitiems kitos (fermų) paskirties pastatams), žemės ūkiui tvarkyti skirtiems pastatams (svirnams, angarams, garažams ir kitiems kitos (ūkio) paskirties pastatams), sandėliavimo paskirties pastatams, lengvųjų automobilių garažams, esantiems namų valdoje arba po daugiabučiais gyvenamaisiais namais, ir automobilių saugykloms, esančioms po daugiabučiais gyvenamaisiais namais);
25.2. nekilnojamojo turto objekto paskirtį ir nekilnojamojo turto objektų skaičių (netaikoma lengvųjų automobilių garažams, esantiems namų valdoje arba po daugiabučiais gyvenamaisiais namais, ir automobilių saugykloms, esančioms po daugiabučiais gyvenamaisiais namais);
26. Nustatant įmokos dedamąsias pagal Taisyklių 18.5, 24.1–24.3, 25.3 ar 25.4 papunkčiuose nurodytus kriterijus, gali būti nustatomos mišrių komunalinių ir atskirai rūšiuojamuoju būdu surenkamų komunalinių atliekų susikaupimo normos (toliau – atliekų susikaupimo norma). Atsižvelgiant į nustatytas atliekų susikaupimo normas, kiekvienos rūšies nekilnojamojo turto objektui nustatoma minimali komunalinių atliekų tvarkymo paslaugos apimtis. Atliekų susikaupimo norma skaičiuojama kilogramais arba kubiniais metrais vienam gyventojui ar darbuotojui.
27. Įmokos dydis turi būti perskaičiuojamas kartą per metus, jei Atliekų tvarkymo įstatymo 302 straipsnio 8 dalyje nustatyta tvarka pakoreguota regioninė kaina.
28. Įmokos dydis gali būti perskaičiuojamas kartą per metus, praėjus ne mažiau kaip 12 mėnesių nuo naujo įmokos dydžio įsigaliojimo pradžios, jei metinis vartotojų kainų indeksas yra lygus 110 ar didesnis ir jei prognozuojant sąnaudas Taisyklių 3 punkte nustatyta tvarka neįvertintas galimas metinis vartojimo prekių ir paslaugų kainų pokytis. Įmokos dydis gali būti perskaičiuojamas, kai Valstybės duomenų agentūra Oficialiosios statistikos portale paskelbia kiekvieno mėnesio metinį vartotojų kainų indeksą. Perskaičiuojant įmokos dydį, perskaičiuojama įmokos dalis, susijusi su komunalinių atliekų tvarkymo administravimo, komunalinių atliekų tvarkymo lėšų administravimo, komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo iš atliekų turėtojų paslaugų sąnaudomis, dauginant šią įmokos dalį iš indeksavimo koeficiento, kuris nustatomas Valstybės duomenų agentūros paskelbtą metinį vartotojų kainų indeksą dalijant iš 100.
29. Taisyklių 27 ir (ar) 28 punktuose nustatyta tvarka perskaičiuotas (naujas) įmokos dydis taikomas nuo artimiausio mokestinio laikotarpio pradžios.
30. Nustatant įmoką komunalinių atliekų tvarkymo paslaugų kainodaros solidarumo principas komunalinių atliekų tvarkymo regione (toliau – regionas) gali būti įgyvendinamas regiono savivaldybių sutarimu (priimant sprendimą regiono savivaldybių pasirinkta sprendimų įtvirtinimo forma), taikant koeficientus, nustatytus atsižvelgiant į atstumus iki regioninių įrenginių, į kuriuos vežamos savivaldybės komunalinių atliekų tvarkymo sistemoje surinktos atliekos (išskyrus didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles ir žaliųjų atliekų kompostavimo aikšteles), vežamų atliekų kiekius ir (ar) savivaldybės teritorijoje registruotų atliekų turėtojų skaičių, užtikrinant, kad kalendorinių metų laikotarpiu nebus viršyta regiono savivaldybių per kalendorinius metus regioniniam atliekų tvarkymo centrui už atitinkamą jo teikiamą komunalinių atliekų tvarkymo paslaugą mokėtina suma, apskaičiuojama taikant Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatytą regioninę kainą.