PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTO „PERĖJIMAS NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ SOSTINĖS REGIONE, VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PASLAUGOS PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠO IR SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PASLAUGOS PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖJE PARTNERIŲ ATRANKOS KOMISIJOS PATVIRTINIMO

 

2023 m. liepos 25 d. Nr. A1-1013

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi, projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių atrankos tvarkos aprašo ir Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintais Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių atrankos tvarkos aprašo ir Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1, 2 punktais, 10 punktu, Palangos miesto mero 2023 m. liepos 24 d. potvarkiu Nr. M1-238 „Dėl įgaliojimo suteikimo Palangos miesto savivaldybės administracijos direktoriui“:

1. Tvirtinu projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ socialinių dirbtuvių paslaugos Palangos miesto savivaldybėje partnerių atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

2. Sudarau Socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių paraiškų vertinimo ir atrankos komisiją (toliau – Komisija):

2.1. Irena Šatkauskienė

2.2. Rasa Piekienė

2.3. Jūratė Macienė

Socialinės rūpybos skyriaus vedėja, Komisijos pirmininkė,

Socialinės rūpybos skyriaus vyriausioji specialistė,

Buhalterijos buhalterė.

 

3.    Pavedu Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo pavaduotojai Renatai Jucienei vertinti paraiškų formaliuosius kriterijus ir atlikti Komisijos sekretoriaus pareigas.

 

 

 

Direktorė                                                                                                            Violeta Staskonienė


 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės administracijos

direktoriaus 2023 m. liepos 25 d. įsakymo

Nr. A1-1013

1 punktu

 

PROJEKTO „PERĖJIMAS NUO INSTITUCINĖS GLOBOS PRIE BENDRUOMENINIŲ PASLAUGŲ SOSTINĖS REGIONE, VIDURIO IR VAKARŲ LIETUVOS REGIONE“ SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PASLAUGOS PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖJE PARTNERIŲ ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ (toliau – Projektas) socialinių dirbtuvių paslaugos Palangos miesto savivaldybėje partnerių atrankos tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato reikalavimus pareiškėjams, jų teikiamoms paraiškoms, partnerių atrankos konkurso organizavimo tvarką, socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių paraiškų vertinimo ir atrankos komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, paraiškų vertinimo kriterijus ir kitus klausimus, susijusius su partnerių atranka.

2. Palangos miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija) organizuoja socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių atrankos konkursą (toliau – konkursas), vadovaudamasi projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir vakarų Lietuvos regione“ socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių atrankos tvarkos aprašu ir Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas) direktoriaus 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-58 „Dėl projekto „Perėjimas nuo institucinės globos prie bendruomeninių paslaugų Sostinės regione, Vidurio ir Vakarų Lietuvos regione“ socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių atrankos tvarkos aprašo ir socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

3. Konkurso tikslas – atrinkti Projekto socialinių dirbtuvių partnerius, kurie Projekto įgyvendinimo laikotarpiu, bet ne trumpiau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., teiks socialinių dirbtuvių paslaugą Palangos miesto savivaldybės gyventojams. Projekto partneriai šiame Tvarkos apraše yra suprantami kaip šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka Savivaldybių administracijos atrinkti partneriai, su kuriais Departamentas ir savivaldybė, kurioje partneris Projekto įgyvendinimo laikotarpiu vykdys veiklą, sudaro jungtinės veiklos sutartį vykdyti socialinių dirbtuvių veiklą.

4. Palangos miesto savivaldybėje numatomas atrinkti socialinių dirbtuvių partnerių Projekte skaičius – 1.

5. Preliminari planuojama Projekto pradžia – 2024 m. vasario 1 d. Socialinių dirbtuvių paslaugos Projekte vykdymo trukmė – iki 2025 m. gruodžio 31 d. su galimybe pratęsti Projektą Departamentui pratęsus Projekto įgyvendinimo laikotarpį. Socialinių dirbtuvių partneriai apie planuojamą pratęsti Projektą Departamento informuojami ne vėliau kaip iki einamųjų metų rugsėjo 30 d., nurodant planuojamą pratęsimo laikotarpį.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Apraše ir kituose teisės aktuose, kurie reglamentuoja socialinių paslaugų teikimą, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TIKSLINĖ GRUPĖ IR TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

7. Socialinių dirbtuvių paslaugų tikslinė grupė: darbingo amžiaus asmenys, turintys intelekto ir (ar) psichikos negalią.

8. Socialinių dirbtuvių tikslas – ugdyti darbingo amžiaus asmenų, turinčių intelekto ir (ar) psichikos negalią (toliau – asmenys), socialinius ir darbinius įgūdžius, skatinti jų savarankiškumą ir gyvenimą bendruomenėje ir, atsižvelgiant į asmenų individualius poreikius, užimtumą atviroje darbo rinkoje.

9. Socialinėse dirbtuvėse, pasitelkiant socialinių darbuotojų, individualios priežiūros specialistų, užimtumo specialistų (prekių gamybos ar paslaugų teikimo meistro) ir rinkodaros specialistų komandos pagalbą, ugdomi, palaikomi ir (ar) atkuriami asmenų socialiniai ir darbiniai įgūdžiai. Personalo struktūra ir skaičius formuojami taip, kad bendras paslaugos gavėjų skaičius vienu metu būtų ne daugiau nei 12 asmenų ir dirbtų ne mažiau nei du darbuotojai, atsakingi už veiklos organizavimą ir asmenų saugumą. 6 asmenims numatomas ne mažiau kaip 1 darbuotojas.

10. Socialinių dirbtuvių veikla siekiama ugdyti asmenų savarankiškumą ir gyvenimo bendruomenėje įgūdžius bei, atsižvelgiant į jų individualius poreikius, rengti atvirai darbo rinkai.

11. Socialinėse dirbtuvėse sukuriama produkcija realizuojama ar paslaugos teikiamos šalies ir (ar) užsienio šalių prekių ir paslaugų rinkoje.

12. Socialinių dirbtuvių paslauga teikiama vadovaujantis Departamento direktoriaus 2023 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-58 patvirtintu Socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo tvarkos aprašu.

13. Dirbtuvių veiklos trukmė organizuojama atsižvelgiant į asmens (jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) poreikius ir galimybes nuo 6 iki 10 val. per dieną.

14. Pareiškėjas socialinėse dirbtuvėse paslaugą turi suteikti ne mažiau kaip 10 unikalių asmenų. Asmenims teikiamos darbinio užimtumo ir savarankiškumo ugdymo paslaugos gali būti teikiamos skirtingose vietose. Vienu metu socialinėse dirbtuvėse paslaugas gauti privalo ne mažiau kaip 8 asmenys.

15. Socialinių dirbtuvių paslaugos negali būti teikiamos stacionarios socialinės globos įstaigos teritorijoje, asmens namuose arba darbas negali būti atliekamas ir veikla vystoma nuotoliniu būdu (išskyrus atvejus kai paskelbta ekstremali situacija ir veiklos vykdyti negalima kontaktiniu būdu).

 

III SKYRIUS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PARTNERIUI

 

16. Pareiškėjai, siekdami tapti socialinių dirbtuvių partneriais Projekte, turi atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

16.1. teisinis statusas:

16.1.1. nevyriausybinė organizacija, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme;

16.1.2. valstybės ir savivaldybių biudžetinė įstaiga;

16.1.3. viešasis juridinis asmuo;

16.1.4. privatus juridinis asmuo;

16.2. pareiškėjui nėra iškelta byla dėl bankroto arba restruktūrizavimo, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos arba jis (jie) nėra likviduojamas (-i), nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka (ši nuostata netaikoma biudžetinėms įstaigoms);

16.3. pareiškėjas neturi su mokesčių ir socialinio draudimo įmokų mokėjimu susijusių skolų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus arba pagal kitos valstybės teisės aktus, kiekvienu atveju skola neviršija 50 eurų (ši nuostata netaikoma įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų, ir pareiškėjams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra atidėti mokesčių arba socialinio draudimo įmokų mokėjimo terminai);

16.4. pareiškėjo vadovas, pagrindinis akcininkas (turintis daugiau nei 50 proc. akcijų) ar savininkas, ūkinės bendrijos tikrasis narys (-iai) ar mažosios bendrijos atstovas (-ai), turintis (-ys) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar buhalteris (-iai), ar kitas (kiti) asmuo (asmenys), turintis (-ys) teisę surašyti ir pasirašyti partnerio apskaitos dokumentus, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl partnerio per paskutinius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą arba realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams (šis apribojimas netaikomas, jei partnerio veikla yra finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų);

16.5. pareiškėjui, jei jis perkėlė gamybinę veiklą valstybėje narėje arba į kitą valstybę narę, nėra taikoma arba nebuvo taikoma išieškojimo procedūra (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

16.6. pareiškėjui nėra taikomas apribojimas (iki 5 metų) neskirti Europos Sąjungos finansinės paramos dėl trečiųjų šalių piliečių nelegalaus įdarbinimo (ši nuostata netaikoma viešiesiems juridiniams asmenims);

16.7. pareiškėjui nėra taikomas apribojimas gauti finansavimą dėl to, kad per sprendime dėl lėšų grąžinimo nustatytą terminą lėšos nebuvo grąžintos arba grąžinta tik dalis lėšų (šis apribojimas netaikomas įstaigoms, kurių veikla finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir (arba) savivaldybių biudžetų, ir (arba) valstybės pinigų fondų);

16.8. pareiškėjas Juridinių asmenų registrui yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“ (ši nuostata netaikoma, kai pareiškėjas yra fizinis asmuo; ši nuostata taikoma tik tais atvejais, kai finansines ataskaitas būtina rengti pagal įstatymus, taikomus juridiniam asmeniui, užsienio juridiniam asmeniui ar kitai organizacijai arba jų filialui);

16.9. jungtinės veiklos sutarčiai įgyvendinti pareiškėjas turi patvirtinti, kad turi ar pasitelks pakankamus žmogiškuosius ir materialinius išteklius (socialinį darbuotoją, individualios priežiūros specialistą, rinkodaros specialistą, prekių gamybos ar paslaugų teikimo meistrą, patalpas, kitą reikalingą įrangą (kompiuteris, telefonas, internetas).

 

IV SKYRIUS

SPECIALIEJI REIKALAVIMAI SOCIALINIŲ DIRBTUVIŲ PARTNERIŲ ATRANKAI

 

17. Pareiškėjas, siekdamas tapti socialinių dirbtuvių partneriu (toliau – Pareiškėjas) turi pateikti preliminarią socialinių dirbtuvių veiklos koncepciją, kurioje aprašoma:

17.1. socialinių dirbtuvių veiklos kryptis (teikiamos paslaugos ir (ar) gaminamos prekės);

17.2. socialinėse dirbtuvėse teikiamų paslaugų ir (ar) pagamintų prekių realizacijos rinkoje kryptys;

17.3. socialinių dirbtuvių komandos (socialinio darbuotojo, individualios priežiūros specialisto, prekių gamybos ar paslaugų teikimo meistro, rinkodaros specialisto) funkcijos ir atsakomybės;

17.4. turimos (ar planuojamos įsigyti / nuomoti) patalpos ir jų pritaikymas socialinių dirbtuvių paslaugos teikimui;

17.5. Pareiškėjo patirtis teikiant socialines paslaugas, asmeninę ir kitą pagalbą asmenims;

17.6. 3 svarbiausi Pareiškėjo pasiekimai įgyvendinant asmenų įtrauktį į savarankišką ir bendruomenės gyvenimą;

17.7. rizikos, su kuriomis Pareiškėjas gali susidurti įgyvendindamas socialinių dirbtuvių veiklą, ir jų valdymo planas;

17.8. socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo viešinimo planas;

17.9. užimtumo ir socialinių įgūdžių ugdymo procesų aprašymas. Kokias funkcijas atliks asmenys, kaip dirbs komandoje, kaip bus ugdomi įgūdžiai, kaip bus atliekamas socialinių dirbtuvių paslaugos gavėjų individualių planų sudarymas ir įgyvendinimas, o taip pat aprašyti darbo principai ir metodai taikomi teikiant paslaugą asmeniui.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

17. Tinkamos finansuoti išlaidos iš Projekto lėšų:

17.1. prekių gamybos ir paslaugų teikimo meistro darbo užmokestis, kuris negali viršyti 1654,35 Eur per mėnesį (su darbdavio mokesčiais);

17.2. rinkodaros specialisto darbo užmokestis finansuojamas ne daugiau, kaip 0,5 etato ir negali sudaryti daugiau kaip 1500 Eur per mėnesį (su darbdavio mokesčiais) už etatą;

17.3. kompensacija asmenis, už patirtas dalyvavimo Projekte sąnaudas, ne daugiau kaip 50 Eur per mėnesį asmeniui, bet ne daugiau kaip 12 asmenų. Jei socialinėse dirbtuvėse paslaugą gauna daugiau asmenų, kompensacija dalijama proporcingai asmenų skaičiui ir asmens dalyvavimo paslaugoje laikui;

17.4. išlaidos, susijusios su socialinių dirbtuvių paslaugos administravimu, ne daugiau kaip 5585 Eur per 12 mėn.

18. Netinkamos finansuoti išlaidos iš Projekto lėšų:

18.1. socialinio darbuotojo darbo užmokestis;

18.2. individualios priežiūros specialisto darbo užmokestis;

18.3. socialinių dirbtuvių veiklos ir organizavimo išlaidos.

 

VI SKYRIUS

DIRBTUVIŲ VEIKLOS FINANSAVIMAS

 

19. Socialinių dirbtuvių paslauga finansuojama iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų ir iš savivaldybių biudžetų lėšų.

20. Pajamos, gautos iš parduotos produkcijos ir (ar) teikiamų paslaugų turi sudaryti ne mažiau kaip 5 proc. iš Europos Sąjungos ir iš savivaldybių biudžetų skirto finansavimo, tačiau negali viršyti 150 proc. dirbtuvių metinio biudžeto.

21. Pajamos, gautos iš parduotos produkcijos ir (ar) teikiamų paslaugų gali būti naudojamos tik dirbtuvių reikmėms ar asmenų motyvavimui ir ugdymui.

 

VII SKYRIUS

KVIETIMO SKELBIMAS IR PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

22. Konkursas skelbiamas viešai Palangos miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.palanga.lt), skelbime nurodoma:

22.1. organizuojamo konkurso tikslas;

22.2. finansuojamos paslaugos ir jų turinio reikalavimai;

22.3. partnerių atrankos kriterijai (Aprašo 1 priedas);

22.4. Paraiškos forma, Projekto įgyvendinimo sąmatos forma (Aprašo 2 priedas) ir Pareiškėjo atitikties deklaracijos forma (Aprašo 3 priedas);

22.5. numatomų atrinkti Socialinių dirbtuvių partnerių Projekte skaičius savivaldybėje;

22.6. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

22.7. informacija apie tai, kad paraiškos Savivaldybės administracijai turi būti siunčiamos elektroniniu paštu, elektroninio pašto adresas, kuriuo turi būti pateikta paraiška;

22.8. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas.

23. Paraiška turi būti:

23.1. pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos;

23.2. užpildyta pagal nustatytą formą, lietuvių kalba, kompiuteriu ir pasirašyta Pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę bei pareigas;

23.3. paraiška kartu su visais pridedamais dokumentais pateikta vertinimui vienu elektroniniu laišku, .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojant Microsoft Office programinę įrangą;

23.4. konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

24. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuris patikrina paraiškos būti socialinių dirbtuvių paslaugos partneriu Projekte ir Pareiškėjo atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:

24.1. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytą subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

24.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos ir valandos;

24.3. paraiška užpildyta lietuvių kalba, kompiuteriu ir pasirašyta Pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę bei pareigas, paraiška kartu su visais pridedamais dokumentais pateikta vertinimui vienu elektroniniu laišku, .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojant Microsoft Office programinę įrangą;

24.4. Pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

24.5. Pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

24.6. Pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;

24.7. Pareiškėjas pateikė pilnai užpildytą paraiškos formą;

24.8. Pareiškėjas planuoja vykdyti socialinių dirbtuvių veiklą ne trumpiau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.;

24.9. tas pats Pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

24.10. Pareiškėjo prašoma skirti suma atitinka Tvarkos aprašo VI skyriuje nurodytus tinkamų finansuoti išlaidų dydžius.

25. Savivaldybės administracijos darbuotojais, nustatęs, kad:

25.1. tas pats Pareiškėjas konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, Socialinių dirbtuvių paslaugos partnerių paraiškų vertinimo ir atrankos Komisijai, kurios sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, teikia vertinti vėliausiai pateiktą paraišką, išskyrus atvejus, kai Pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną raštu informuoja paskirtą darbuotoją, kurią paraišką teikti Komisijai vertinti. Paraišką, kuri buvo pateikta ankščiau, Komisijai siūloma atmesti vadovaujantis Aprašo 21 punktu;

25.2. kartu su paraiška nepateikti visi Tvarkos aprašo 16.2–16.8 papunkčiuose įvardintus reikalavimus pagrindžiantys dokumentai (arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo), raštu kreipiasi į Pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus. Trūkstamus privalomus pateikti dokumentus Pareiškėjo prašoma pateikti vieną kartą.

26. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšų projektams neskiriama, jei paraiška ir (ar) Pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Tvarkos aprašo 24 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams (pvz., neteisingas atsiskaitomosios sąskaitos numeris ar kredito įstaigos rekvizitai, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį), paraiškos, kitų dokumentų pateikimas kita, nei Aprašo prieduose nustatyta, forma ir pan.). Taip pat paraiškos atmetamos, nevertinamos, jei Pareiškėjas Tvarkos aprašo 25.1 papunktyje numatytu atveju neinformavo paskirto darbuotojo, kurią paraišką teikti Komisijai vertinti.

27. Paskirtas darbuotojas, įvertinęs paraiškos (-ų) Projekte ir Pareiškėjo (-ų) atitiktį formaliesiems kriterijams, paraišką (-as) perduoda Komisijos sekretoriui, pateikia gautos (-ų) paraiškos (-ų) suvestinę, kurioje nurodo informaciją apie paraiškos (-ų) atitiktį Tvarkos aprašo 24 punkte nurodytiems formaliesiems kriterijams (atitinka / neatitinka; kokio (kokių) Aprašo 24 punkte nurodyto (-ų) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų) neatitinka, atmetimo priežastis (-ys)), ir susijusius dokumentus.

28. Komisijos sekretorius, Komisijos pirmininko pavedimu, organizuoja Komisijos posėdį. Paskirto darbuotojo siūlymai dėl paraiškos (-ų), neatitinkančios (-ių) formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo ir susiję dokumentai pateikiami Komisijai. Komisija, įvertinusi Komisijos sekretoriaus pateiktą informaciją, priima protokolinį sprendimą dėl paraiškos (-ų) atitikties formaliesiems kriterijams (atmetimo / neatmetimo), kuriame pateikiami teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai. Jei Komisijos narių balsai priimant sprendimą dėl paraiškos (-ų) atitikties formaliesiems kriterijams (atmetimo / neatmetimo) pasiskirsto po lygiai, Komisijos pirmininko balsas yra lemiamas.

29. Komisijos sekretorius apie Komisijos priimtą sprendimą dėl paraiškos atitikties formaliesiems kriterijams atmetimo Pareiškėjo nurodytu elektroniniu pašto adresu informuoja Pareiškėją, kurio paraiška atmesta dėl neatitikties formaliesiems kriterijams, ir pateikia sprendimo kopiją.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

30. Paraiškas vertina Komisija, kurios sudėtį įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, iš ne mažiau kaip trijų asmenų.

31. Paskirtas Savivaldybės administracijos darbuotojas, prieš pradėdamas registruoti paraiškas ir tikrinti jų atitiktį formaliesiems kriterijams, ir Komisijos nariai, prieš gaudami bet kokią su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusią informaciją, privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (toliau – Konfidencialumo pasižadėjimas) (Aprašo 4 priedas) ir Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (toliau – Nešališkumo deklaracija) (Aprašo 5 priedas). Konfidencialumo pasižadėjimą taip pat privalo pasirašyti Pareiškėjo atstovas, jei jis dalyvauja posėdyje, kiti posėdžio dalyviai.

32. Vertintinas paraiškas Komisijos pirmininkas paskirsto Komisijos nariams.

33. Kiekvieną paraišką įvertina du Komisijos nariai. Kiekviena paraiška vertinama atskirai, užpildant Socialinių dirbtuvių partnerių Projekte atrankos vertinimo anketą (Aprašo 6 priedas) (toliau – paraiškos vertinimo anketa) ir skiriant paraiškai balus pagal paraiškos vertinimo anketoje nurodytus Projekto turinio kriterijus ir atitiktį paslaugos teikimo kriterijams. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 110. Savivaldybės administracija gali pati nustatyti, kiek paraiškų bus finansuojama, tačiau, nepriklausomai nuo finansuojamų paraiškų skaičiaus, privaloma surinkti mažiausia balų suma – 50. Paraiškos, kurios nesurinko 50 balų, nefinansuojamos.

34. Jeigu Komisijai, vertinančiai gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos ir (ar) dokumentų, galinčių turėti esminę įtaką vertinant paraišką, t. y. Komisija dėl informacijos ir (ar) dokumentų stokos negali nuspręsti, kiek skirti balų pagal atitinkamą vertinimo kriterijų, Komisijos sekretorius Pareiškėjo nurodytu elektroninio pašto adresu kreipiasi į Pareiškėją su prašymu paaiškinti ir (ar) patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) dokumentus, nurodydamas šio prašymo motyvus. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją ir (ar) dokumentus, kurių Komisija negali gauti iš Savivaldybės administracijos. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant paraišką. Jeigu Pareiškėjas per Komisijos sekretoriaus nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ir (ar) nepatikslina, nepateikia prašomų pateikti dokumentų, Komisijos sekretorius apie tai informuoja Komisiją ir nurodo, kodėl Pareiškėjo nepaaiškinta ir (ar) nepatikslinta informacija, nepateikti prašomi pateikti dokumentai turi esminę įtaką vertinant paraišką. Pareiškėjui nepaaiškinus ir (ar) nepatikslinus informacijos, nepateikus prašomų pateikti dokumentų, Komisijos pirmininkas pateikia Komisijai siūlymą tokią paraišką atmesti. Komisija, atsižvelgdama į Komisijos pirmininko siūlymą ir argumentus, pritaria arba nepritaria paraiškos atmetimui.

35. Paraiškos vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno Komisijos nario skirto balo pagrindimas.

36. Komisijos nariai turi vertinti ir skirti balus už paraiškos atitiktį šio Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytai socialinių dirbtuvių veiklos koncepciją:

36.1. paraiškoje aprašytos ir pagrįstos socialinių dirbtuvių veiklos kryptys bei socialinėse dirbtuvėse teikiamų paslaugų ir (ar) pagamintų prekių realizacijos rinkoje kryptys;

36.2. paraiškoje pakankamai ir išsamiai aprašytos socialinių dirbtuvių komandos (socialinio darbuotojo, individualios priežiūros specialisto, prekių gamybos ar paslaugų teikimo meistro, rinkodaros specialisto) funkcijos ir atsakomybės;

36.3. Pareiškėjo turimos (ar planuojamos įsigyti / nuomoti) patalpos ir turimos ar planuojamos įsigyti būtinoji įranga ir priemonės pakankamos ir pritaikytos socialinių dirbtuvių paslaugos teikimui;

36.4. paraiškoje pateikti 3 svarbiausi Pareiškėjo pasiekimai įgyvendinant asmenų įtrauktį į savarankišką ir bendruomenės gyvenimą pakankamai aiškūs ir išsamūs;

36.5. detaliai įvardintos rizikos, su kuriomis Pareiškėjas gali susiduri įgyvendindamas socialinių dirbtuvių veiklą ir pateiktas jų valdymo planas;

36.6. pateiktas socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo viešinimo planas;

36.7. detalizuotas užimtumo ir socialinių įgūdžių ugdymo procesų aprašymas:

36.7.1. kokias funkcijas atliks asmenys, kaip dirbs komandoje;

36.7.2. kaip bus ugdomi įgūdžiai;

36.7.3. kaip bus atliekamas socialinių dirbtuvių paslaugos poreikių vertinimas;

36.7.4. kokie bus taikomi darbo principai ir metodai teikiant paslaugą asmeniui;

36.8. patvirtinimas, kad socialinių dirbtuvių paslaugos teikimo vieta nesutampa su stacionarios socialinės globos įstaigos adresu ir nėra teikiama jos teritorijoje;

36.9. patvirtinimas, kad socialinių dirbtuvių paslauga nebus teikiama asmens namuose, o darbas nebus atliekamas ir veikla nebus vystoma nuotoliniu būdu (išskyrus atvejus kai paskelbta ekstremali situacija ir veiklos vykdyti kontaktiniu būdu negalima).

37. Komisija vertina Pareiškėjo turimus (ar planuojamus pasitelkti) žmogiškuosius išteklius socialinių dirbtuvių paslaugų teikimui (ar žmogiškieji ištekliai turi pakankamą kompetenciją pagal jiems numatytas funkcijas teikti socialinių dirbtuvių paslaugą).

38. Komisijos sekretorius, gavęs Komisijos narių užpildytas paraiškų vertinimo anketas, apibendrina Komisijos narių vertinimus, parengdamas paraiškų vertinimo suvestinę, joje nurodydamas kiekvienai paraiškai Komisijos narių skirtų balų vidurkį, ir prašo Komisijos pirmininko organizuoti Komisijos posėdį.

39. Jei, vadovaujantis Tvarkos aprašo 40 punktu, paraiškai vertinti yra paskirtas trečiasis Komisijos narys, apskaičiuojant galutinį vidurkį, imami dviejų (iš trijų pasitelktų) Komisijos narių pateikti vertinimai, kurie yra artimiausi pagal paraiškai skirtus balus. Esant panašiems Komisijos narių paraiškai skirtiems balams, pasirenkamas Pareiškėjui palankesnis vertinimas.

40. Apibendrinęs gautus Komisijos vertinimus ir siūlymus finansuoti paraiškas, Komisijos pirmininkas gali paskirti paraišką papildomai įvertinti trečiajam Komisijos nariui, jei:

40.1. Komisijos narių tos pačios paraiškos vertinimo balai skiriasi daugiau nei 20 balų;

40.2. vienas Komisijos narys siūlo vertinamą paraišką finansuoti, o kitas – ne.

41. Komisijos sekretorius, gavęs Komisijos pirmininko pavedimą, organizuoja posėdį, kurio metu Komisija supažindinama su paraiškos (-ų) vertinimais ir siūlymais dėl paraiškos (-ų) finansavimo, atsako į kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.

42. Komisija, įvertinusi Komisijos sekretoriaus paraiškos (-ų) vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su paraiškos (-ų), jų vertinimu susijusią informaciją, priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo paraiškos (-ų) finansavimo ar nefinansavimo argumentus ir pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą dėl Pareiškėjo paskyrimo Projekto socialinių dirbtuvių paslaugos partneriu. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, ne vėliau kaip iki 2023 m. rugsėjo 11 d., priima sprendimą dėl Pareiškėjo paskyrimo socialinių dirbtuvių paslaugos Projekte partneriu.

43. Pareiškėjai informuojami apie sprendimą raštu.

44. Pareiškėjas, gavęs informaciją apie projektui skirtą finansavimą, pasirašo Partnerystės deklaraciją (Aprašo 7 priedas) ir atsiunčia Komisijos sekretoriui.

45. Komisijos sekretorius Pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašytą Partnerystės deklaraciją (Aprašo 7 priedas) atsiunčia Departamentui el. pašto adresu centras@ndt.lt iki 2023 m. rugsėjo 15 d.

 

X SKYRIUS

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Partneriai yra atsakingi už teikiamų dokumentų ir duomenų teisingumą.

47. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, fakso numerio, el. pašto adreso ir kt.) Pareiškėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti telefonu.

48. Atrankos dalyviui el. paštu Savivaldybės administracijos siunčiami paklausimai, prašymai, susiję su paraiškos teikimu atrankai bei vertinimu, laikomi oficialiais.

49. Atrankos dalyvis sutinka, kad informacija, pateikta atrankai paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama.

 

_____________________

part_61e0d145e6b64325bf534ac0e88de905_end