Pagėgių savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS 2022–2024 METŲ KORUPCIJOS PREVENCIJOS  PROGRAMOS IR PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO PLANO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gegužės 26 d. Nr. T-92

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos korupcijos prevencijos įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 7 straipsnio 1 dalies 4 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015−2025 metų programos patvirtinimo“,  Pagėgių savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Pagėgių savivaldybės 2022–2024 metų korupcijos prevencijos programą ir programos įgyvendinimo priemonių planą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. liepos 25 d. sprendimą Nr. T-127 „Dėl Pagėgių savivaldybės 2019–2021 metų korupcijos prevencijos programos ir programos įgyvendinimo priemonių plano patvirtinimo“.

3. Sprendimą paskelbti Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

 

 

 

Savivaldybės meas                                                                                             Vaidas Bendaravičius

 

PATVIRTINA

Pagėgių savivaldybės

tarybos 2022 m. gegužės 26 d.

sprendimu Nr. T-92

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS

2022–2024 METŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Pagėgių savivaldybės korupcijos prevencijos 2022–2024 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Lietuvos Respublikos nacionaline kovos su korupcija 2015–2025 metų programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. kovo 10 d. nutarimu Nr. XII-1537 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinės kovos su korupcija 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, taip pat atsižvelgta į Lietuvos Respublikos vietos savivaldos ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymų nuostatas.

2. Programa skirta korupcijos prevencijai užtikrinti Pagėgių savivaldybės (toliau – Savivaldybė) institucijose – Savivaldybės taryboje, Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės valdomose įmonėse  – biudžetinėse ir viešosiose įstaigose, kurių viena iš steigėjų – savininkė arba dalininkė – yra Savivaldybė (toliau kartu – Savivaldybės institucijos, įmonės ir įstaigos).

3. Programa siekiama šalinti prielaidas korupcijai atsirasti ir plisti, paskatinti visuomenę aktyviai reikšti nepakantumą korupcijai, teikti paramą numatytoms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti, vykdyti glaudų Savivaldybės bendradarbiavimą su vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis, kitais asmenimis, ginant prigimtines ir kitas bendras žmogaus teises ir laisves.

4. Programos strateginės kryptys yra:

4.1. korupcijos prevencija;

4.2. antikorupcinis švietimas.

5. Programa grindžiama korupcijos prevencija, visuomenės ir Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojų antikorupciniu švietimu ir mokymu, siekiant kompleksiškai šalinti šio neigiamo socialinio reiškinio priežastis ir sąlygas.

6. Programa sudaroma trejiems metams ir įgyvendinama vadovaujantis Programos įgyvendinimo priemonių planu, kuriame numatytos prevencinės priemonės, skirtos išvengti socialinių, ekonominių grėsmių, ginti visuotinai pripažįstamas žmogaus teises, laisves bei viešąjį interesą, ir priemonės, skirtos gerinti antikorupcinį Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojų, valstybės tarnautojų ir visos Pagėgių savivaldybės bendruomenės švietimą.

7. Korupcijos prevencija įgyvendinama vadovaujantis šiais principais:

7.1. teisėtumo – korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonės įgyvendinamos laikantis Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimų ir užtikrinant asmens teisių ir laisvių apsaugą; korupcijos prevencijos subjektai turi užtikrinti, kad savo veiksmais ar neveikimu jie nesudarys sąlygų korupcinio pobūdžio teisės pažeidimams;

7.2. visuotinumo – korupcijos prevencijos subjektais gali būti visi asmenys;

7.3. sąveikos – korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių veiksmingumas užtikrinamas derinant visų korupcijos prevencijos subjektų veiksmus, keičiantis subjektams reikalinga informacija ir teikiant vienas kitam kitokią pagalbą;

7.4. nuolatinumo – korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių veiksmingumas užtikrinamas nuolat tikrinant ir peržiūrint korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemonių įgyvendinimo rezultatus bei teikiant pasiūlymus dėl atitinkamų priemonių veiksmingumo didinimo atitinkamam subjektui, kuris pagal savo kompetenciją įgaliotas įgyvendinti tokius pasiūlymus;

7.5. proporcingos korupcijos prevencijos veiklos – korupcijos prevencijos veikla turi būti vykdoma atsižvelgiant į viešojo sektoriaus subjekto dydį ir (ar) administracinius pajėgumus, o priemonės taikomos tik tos, kurios būtinos korupcijai atspariai aplinkai sukurti, siekiant kuo mažesnės administracinės naštos;

7.6. subsidiarumo – už korupcijos rizikos valdymą pirmiausia atsakingi patys viešojo sektoriaus subjektai ar privataus sektoriaus subjektai; savarankiška įstaiga, kuriai viešojo sektoriaus subjektas pavaldus, atskaitingas ar priskirtas pagal valdymo sritį, ir (ar) Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba siūlo korupcijai atsparios aplinkos kūrimo priemones ar pati jas įgyvendina tik tiek, kiek tai reikalinga korupcijos rizikai šiame subjekte veiksmingai suvaldyti;

7.7. skaidrumo – korupcijos prevencijos veikla turi būti vieša ir suprantama, atvira visuomenei;

7.8. asmens teisių apsaugos – korupcijos prevencijos veikla turi būti vykdoma užtikrinant teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą, apsaugant asmenų teises ir teisėtus interesus, vadovaujantis asmens duomenų teisinės apsaugos reikalavimais;

7.9. įtraukimo – į korupcijos prevenciją įtraukiama pilietinė visuomenė; viešojo sektoriaus subjektai imasi priemonių, skirtų jų darbuotojų antikorupciniam sąmoningumui didinti, teikti visuomenei informaciją apie antikorupcinės aplinkos kūrimą ir skatinti prisidėti prie jos kūrimo.

8. Programos paskirtis – užtikrinti Savivaldybės institucijų veiklos skaidrumą, atvirumą, teisinių ir antikorupcinių principų laikymąsi, ilgalaikėmis priemonėmis ir procedūromis užkirsti kelią korupcijos atsiradimui ir plėtrai Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose.

9. Programos nuostatos yra privalomos visoms Savivaldybės institucijoms, įmonėms ir įstaigoms.

10. Programoje nurodytų priemonių vykdymą kontroliuoja Savivaldybės meras ir Savivaldybės tarybos sprendimu sudaryta Pagėgių savivaldybės tarybos Antikorupcijos komisija (toliau – Antikorupcijos komisija).

11. Programoje vartojamos sąvokos atitinka teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

APLINKOS IR ANTIKORUPCINĖS VEIKLOS ANALIZĖ

 

12. 2021 m. rugsėjo – lapkričio mėnesiais Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus“ atliko tyrimą „Lietuvos korupcijos žemėlapis 2021“, kurį inicijavo LR Specialiųjų tyrimų tarnyba (lentelė Nr. 1).

12.1. Buvo tiriamos trys tikslinės grupės: Lietuvos gyventojai, verslo įmonių vadovai ir valstybės tarnautojai. Iš viso buvo apklausti 1005 Lietuvos gyventojai, 503 verslo įmonių vadovai, 697 valstybės tarnautojai.

12.2. Tyrimo tikslas – įvertinti korupcinę situaciją Lietuvoje bei palyginti ją su ankstesnių metų rezultatais. Tyrimo uždaviniai: įvertinti tikslinių grupių požiūrį į korupciją, korupcijos paplitimą įvairiose institucijose, nustatyti respondentų korupcinę patirtį, įvertinti antikorupcinį potencialą, sprendimų priėmimo atvirumą Lietuvoje. Taip pat 2021 m. Lietuvos korupcijos žemėlapyje buvo specialus klausimų blokas apie STT įvaizdį, viešuosius pirkimus, civilinį turto konfiskavimą, COVID-19 pandemijos valdymą, demokratiją Lietuvoje, žiniasklaidą.

12.3. Tarp Lietuvos gyventojams aktualių problemų korupcija užima 4-ą vietą (iš 18) po mažų atlyginimų, kylančių kainų ir sveikatos apsaugos problemų. Kaip labai rimtą problemą korupciją nurodė 35% gyventojų. Tai yra tiek pat, kaip ir 2020 m. Įmonių vadovai korupciją, kaip labai rimtą problemą, paminėjo 5-6-oje vietoje – 26% (2020 m. – 30%), o valstybės tarnautojai – 6-oje vietoje – 31% (2020 m. – 33%). Tarp įmonių vadovų ir valstybės tarnautojų pastebimas tolimesnis korupcijos, kaip problemos, reikšmės mažėjimas, o tarp gyventojų ši tendencija sustojo. Verslininkams buvo pateiktas ir klausimas apie verslą stabdančias problemas. Korupcija buvo minima 8-9-oje vietoje po ekonominio nestabilumo, kompetentingų darbuotojų stokos, mokesčių ir kitų problemų. Korupciją paminėjo 7% (2020 m. – 15%) įmonių vadovų. Korupcijos, kaip labai rimtos problemos suvokimas 2021 m. (karantino, covid-19 pandemijos metu) netgi kiek sumažėjo.

12.4. 26% Lietuvos gyventojų mano, kad korupcijos mastai per 5 metus išaugo, 34% –kad nepakito ir 28% – kad sumažėjo. 2001 m. manančių, kad korupcijos mąstai per 5 metus padidėjo buvo 53%, 2004 m. – 54%, 2008 m. buvo 77%, 2011 m. – 53%, 2014 m. – 35%, 2016 m. – 42%, 2018 m. – 25%, 2019 m. – 20%,2020 m. – 19% t.y. nuo 2008 m. iki 2020 m. buvo stebima vertinimų gerėjimo tendencija (išskyrus 2016 m.), o 2021 m. užfiksuotas blogesnis rezultatas vertinimuose. Panaši tendencija ir 12 mėnesių dinamikos vertinime. 2007 m. manančių, kad korupcijos mastai per 12 mėn. padidėjo, buvo – 54%. 2016 m. – 36%, 2018 m. – 20%, 2019 m. – 15%, 2020 m. – 14%, o paskutinio tyrimo metu korupcijos augimą nurodė 23% respondentų (t.y. daugiau). Ateities atžvilgiu yra daugiau optimistų (25%), negu pesimistų (20%). Tačiau prieš metus rezultatas buvo geresnis. Įmonių vadovai korupcijos dinamikos atžvilgiu yra skeptiškesni nei prieš metus, tačiau dominuoja optimistiški vertinimai (pvz., manančių, kad korupcijos lygis per 3 metus sumažės yra 31%, o kad padidės – 20%). Valstybės tarnautojų korupcijos procesų vertinimai yra optimistiški, bet blogesni nei 2020 m. Šiuo metu teigia, kad per 5 metus korupcijos lygis sumažėjo 66%, per 12 mėn. sumažėjo 41%, per 3 metus sumažės – 59% tarnautojų (korupcijos augimą prognozuoja tik 7%).

12.5. Kaip labiausiai paplitusius korupcinius reiškinius („labai paplitę“) gyventojai nurodė naudojamasi tarnybiniu automobiliu asmeniniais tikslais – 37%, kai asmuo gydytojui atsidėkoja pinigais po sėkmingai atliktos operacijos  – 32%, kai per pažintis yra įsidarbinama į valstybės instituciją – 27%.  Labai dažnai buvo minimos tokios korupcijos formos kaip nepotizmas, politinių partijų narių protegavimas. Šios situacijos buvo dažniausiai minimos ir 2020 m.

12.6. Atvirame klausime 2021 m. gyventojų nuomone labiausiai korumpuotos institucijos: sveikatos apsaugos institucijos – 49%, teismai – 38%, Seimas – 31%, savivaldybės  – 23%. Lyginant su 2020 m. pokyčiai nėra esmingi. Įmonių atstovų nuomone, labiausiai korumpuotos yra gydymo įstaigos – 36% (buvo 31%), antroje vietoje teismai – 29% (buvo 32%), trečioje – Seimas – 25% (buvo 27%) ir ketvirtoje savivaldybės – 24% (buvo 29%). Kaip ir ankstesniuose tyrimuose, valstybės tarnautojai atvirame klausime kaip labiausiai korumpuotas įstaigas nurodė sveikatos apsaugos institucijas – 47% (2020 m. buvo 47%). Toliau seka savivaldybės – 38%,  Seimas 33% ir teismai – 30%. Taigi, visoms trims tikslinėms grupėms atvirame klausime labiausiai korumpuotų institucijų ketvertukas yra tas pats: gydymo įstaigos, teismai, Seimas ir savivaldybės. 2001 m. atvirame klausime beveik visos institucijos buvo minimos rečiau (teismai – 20%, gydymo įstaigos – 12%, Seimas – 12%).

12.7. Dauguma gyventojų (65%) mano, kad kyšis padeda spręsti problemas. Ši dalis per 20 metų, lyginant su 2021 m., sumažėjo (buvo 72%). 21% gyventojų duotų kyšį, kad išspręstų savo problemas, dar 39% pažymėjo, kad tai priklauso nuo aplinkybių. Patiems respondentams per 12 mėnesių kyšį siūlė 4% atvejų.

12.8. Sutinka, kad kyšis padeda spręsti problemas, 41% įmonių vadovų (tai mažiau nei 2020 m. – 44%). Duotų kyšį 9% įmonių vadovų, dar 31% tą darytų priklausomai nuo aplinkybių. 21% valstybės tarnautojų nurodė, kad kyšis padeda spręsti problemas (2020 m. 24%).

12.9. Per 12 mėnesių kyšį yra davę 10% gyventojų, o per 5 metus – 24% (maždaug tiek pat, kiek ir praėjusiais metais, tačiau tai beveik dvigubai mažiau nei prieš 20 metų, 2001 m. – 46%). Per 12 mėnesių kyšį yra davę 5% įmonių atstovų, o per 5 metus  – 10%. Tai daugiau nei 2020 m. 2% valstybės tarnautojų nurodė, kad per 12 mėn. jiems yra tekę duoti kyšį, tai maždaug tiek pat, kaip prieš metus (2020 m. – 1%, 2019 m. – 2%, 2018 m. – 4%, 2016 m. – 6%). Per 5 metus davė kyšį – 11% (2020 m. – 9%, 2019 m. – 9%, 2018 m. – 12%, 2016 m. – 19%).

12.10. 17% valstybės tarnautojų nurodė, kad jų įstaiga dažniau ar rečiau patiria politikų spaudimą dėl jų privačių interesų (2020 m. buvo 17%, 2019 m. buvo 15%, 2018 m. buvo 19%). Taip pat 14% respondentų nurodė, kad jų įstaiga patyrė politikų spaudimą dėl jų atstovaujamų partijų interesų (2020 m. buvo 15%, 2019 m. buvo 11%, 2018 m. buvo 16%).

12.11. Kaip ir ankstesniais metais buvo matuojami kyšių prievartavimo indeksai (dalis respondentų, kurių manymu, įstaigoje, kurioje jis apsilankė buvo norima gauti kyšį) ir kyšių davimo indeksai (dalis respondentų, kurių teigimu, jie apsilankymo įstaigoje metu davė kyšį). Tarp intensyviau gyventojų lankomų įstaigų didžiausi su kyšiais susieti indeksai yra respublikinėse ligoninėse (prievartavimo – 0,23, davimo – 0,17), miestų ir rajonų ligoninėse (kyšių prievartavimo indeksas siekia 0,22, o kyšių davimo – 0,16). Lyginant su 2020 m. šie indeksai padidėjo. Tačiau per 20 metų, nuo 2001 jie esmingai sumažėjo.

12.12. Didžiausi gyventojų pasinaudojimo pažintimis indeksai yra būdingi įsidarbinant į privatų sektorių (0,30), dėl chirurginių operacijų (0,15). Didžiausias prievartavimo indeksas yra dėl chirurginių operacijų (0,25). Pastarieji rodikliai per metus padidėjo.

12.13.  2021 m. nebuvo nei vienos institucijos ar procedūros, kur lankėsi/ naudojosi įmonių vadovai (ne mažiau N=100), kur kyšio prievartavimo ar davimo indeksai būtų bent kiek žymesni (viršytų 0,1).

12.14. Valstybės tarnautojų manymu, labiausiai kyšio yra tikimasi miestų ir rajonų ligoninėse (0,19), respublikinėse ligoninėse (0,16), savivaldybių administracijose (0,13), savivaldybių įmonėse (0,16). Čia paminėtos institucijos, kuriose lankėsi ne mažiau 100 respondentų.

12.15. Dėl korupcijos paplitimo gyventojai pirmiausiai kaltina teisėjus 82% ir prokurorus 81%, politikus 79%, tai panašus rezultatas kaip ir 2020 m. Įmonių vadovai dėl korupcijos pirmiausiai kaltina politikus 75%, prokurorus 75% ir teisėjus 74%. Valstybės tarnautojai dėl korupcijos labiausiai kaltina politikus 79%, teisėjus 68% ir verslininkus 67%.

12.16. Į klausimą, kokios institucijos ir socialinės grupės labiausiai gali prisidėti prie korupcijos mažinimo, gyventojai dažniausiai atsakė, kad tai STT – 58% (buvo 56%), teisėsaugos institucijos – 52% (buvo 50%), Seimas – 45% (buvo 54%), Vyriausybė - 48% (buvo 52%). Valstybės tarnautojai pirmiausiai nurodė Specialiųjų tyrimų tarnybą – 66% (buvo 61%), teisėsaugos institucijas – 66% (buvo 66%), Seimą – 62% (buvo 66%).

12.17. 52% gyventojų žino, kur reikėtų kreiptis dėl korupcijos atvejų (2020 m. buvo 50%), 21% praneštų, 10% norėtų dalyvauti antikorupcinėje veikloje. Įmonių vadovų rodikliai šiuo požiūriu yra aukštesni: 71% žino, 27% praneštų. Dar daugiau žino, kur reikėtų kreiptis, valstybės tarnautojai - 84%, praneštų apie korupciją - 56% tarnautojų.

12.18. Dauguma apklaustųjų žino ar yra girdėję apie STT: gyventojai 87%, įmonių vadovai 94%, valstybės tarnautojai 99%. Dauguma pasitiki STT: gyventojai 48% (nepasitiki 17%), įmonių vadovai 58% (nepasitiki 13%), valstybės tarnautojai 75% (nepasitiki 10%).

12.19. Svarbiausiu informacijos šaltiniu apie korupcijos procesus gyventojams išlieka televizija (46%), nors jos reikšmė mažėja, o didėja internetinė žiniasklaida (28%). Įmonių vadovams pirmoje vietoje yra internetinė žiniasklaida 44%, o televizija antroje – 35%. Valstybės tarnautojams televizijos ir internetinės žiniasklaidos vaidmuo yra vienodas – 32%.

12.20. 41% gyventojų nuomone sprendimų priėmimas Lietuvoje yra uždaras (2020 m. – 43%, 2019 m. – 34%) ir 10% – atviras, įmonių vadovų vertinimai yra panašūs – 43% nuomone sprendimų priėmimas yra uždaras (10% atviras). Geriau sprendimų priėmimo procesą įvertino valstybės tarnautojai, jų manymu sprendimų priėmimas yra atviras – 31% ir 16% teigia, kad uždaras. 

12.21. 2021 m. tyrimo anketoje buvo pateikti klausimai apie teismų darbą. Apklausti gyventojai ir įmonių vadovai nesutinka su teiginiu, kad teismai yra nešališki. Geresnius vertinimus pateikė valstybės tarnautojai. Daugelis apklaustųjų nurodė, kad teismų sprendimams reikšmingą įtaką turi politikai: tai 48% gyventojų nuomonė, 48% įmonių vadovų nuomonė, 29% valstybės tarnautojų nuomonė.

12.22. Nesutinka, kad COVID-19 pandemijos valdymas yra skaidrus 42% gyventojų, 49% įmonių vadovų ir 28% valstybės tarnautojų. Sutinka, kad Vyriausybės vykdomas pandemijos valdymas yra skaidrus 13% gyventojų, 13% įmonių vadovų ir 24% valstybės tarnautojų.

12.23. Gyventojai ir įmonių vadovai demokratijos būklę Lietuvoje įvertino panašiai: teigiamai 16% abejose grupėse, o neigiamai 26% gyventojų ir 30% įmonių vadovų. Valstybės tarnautojų vertinimai žymiai geresni: 37% teigiamų vertinimų ir tik 5% neigiamai.

12.24. 49% įmonių vadovų yra girdėję apie užsakomuosius straipsnius, palankiai nušviečiančius įmonių reikalus, 40% yra girdėję, kad už atlygį žiniasklaida paskelbia apie įmonės konkurentus nepalankią informaciją. 87% įmonių vadovų sutinka, kad nepalankios žiniasklaidos publikacijos gali stipriai pakenkti asmens ar įmonės reputacijai. Įmonių vadovai gana skeptiškai įvertino žiniasklaidos priemonių skaidrumą, pvz., nacionalinė TV – 28% skaidri ir 52% neskaidri, nacionalinė spauda 23% skaidri – 51% neskaidri, regioninė TV 21% skaidri ir 46% neskaidri. 69% įmonių vadovų nurodė, kad Lietuvos žiniasklaidos priemonės nepakankamai viešina informaciją apie savo finansinius šaltinius (tik 12% - pakankamai).

12.25. Taigi, lyginant su 2020 m., korupcijos kaip labai svarbios problemos suvokimas esmingai nepakito, įmonių vadovams ir valstybės tarnautojams ši svarba netgi sumažėjo. Kita vertus nustojo mažėti ir net didėjo korupcijos dinamikos suvokimas, kiek padaugėjo teigiančių, kad davė kyšius, kiek padidėjo kyšininkavimo indeksai. Tarp spontaniškai minimų (atviras klausimas) labiausiai korumpuotų institucijų visose tikslinėse grupėse yra tas pats ketvertukas: gydymo įstaigos, teismai, Seimas ir savivaldybės. Dėl korupcijos pirmiausiai yra kaltinami teisėjai, prokurorai ir politikai. Didelė dalis gyventojų, įmonių vadovų teigia, kad sprendimų priėmimas Lietuvoje yra uždaras, teismai priima šališkus sprendimus, COVID-19 pandemijos valdymas nėra skaidrus, demokratijos būklė vertinama greičiau neigiamai. Gana nepalankiai buvo įvertintos žiniasklaidos priemonės (dėl neskaidrumo ir šališkumo).

Labiausiai rezultatų dėl kovos su korupcija yra tikimasi iš STT.

 

Lentelė Nr. 1

 

 

 

13. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, taip pat Pagėgių savivaldybės 2019–2021 m. korupcijos prevencijos programa ir jos įgyvendinimo priemonių planu, patvirtintais Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. liepos 25 d. sprendimu Nr. T-127, Savivaldybėje ir jos institucijose įgyvendintos ir įgyvendinamos šios Kovos su korupcija programos priemonės:

13.1. Sudaryta ir veikia nuolatinė Antikorupcijos komisija, sudaryta 2019 m. gegužės 16 d. sprendimu Nr. T-78 „Dėl Pagėgių savivaldybės antikorupcijos komisijos sudarymo“, ir atnaujinta sudėtis 2019 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-152 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 16 d. sprendimo Nr. T-78 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“, bei 2020 m. rugpjūčio 28 d. sprendimu Nr. T-161 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos 2019 m. gegužės 16 d. sprendimo Nr. T-78 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos sudarymo“ pakeitimo“.

13.2. Komisija dirba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymu, Komisijos veiklos nuostatais, patvirtintais Pagėgių savivaldybės tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. T-50 „Dėl Pagėgių savivaldybės tarybos antikorupcijos komisijos nuostatų patvirtinimo“ ir kitais teisės aktais. Komisija pagal kompetenciją Savivaldybėje įgyvendina valstybės politiką korupcijos prevencijos srityje, išskiria prioritetines ir kontrolės kryptis nuosekliai įgyvendinant priemones, didinančias korupcijos prevencijos veiksmingumą, svarsto organizacinius ir su Pagėgių savivaldybės kovos su korupcija programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano vykdymu susijusius klausimus.

13.3. Savivaldybėje, vadovaujantis teisės aktais, atliekamas antikorupcinis teisės aktų projektų vertinimas. Antikorupciniu požiūriu Savivaldybės tarybai tvirtinti teikiami teisės aktų projektai ir Savivaldybės administracijos direktoriaus pasirašomų įsakymų projektai, kurie priskirtini prie vertintinų pagal Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalį:

13.3.1. valstybės ar savivaldybių turto valdymu, naudojimu ar disponavimu juo;

13.3.2. subsidijų, dotacijų, kompensacijų, rentų, pašalpų, premijų ir kitų išmokų mokėjimu iš valstybės ar savivaldybių biudžetų;

13.3.3. finansinės paramos teikimu ir naudojimu, įskaitant Europos Sąjungos ar kitų fondų finansinę paramą;

13.3.4 labdaros, paramos teikimu;

13.3.5. politinių partijų ar politinių kampanijų finansavimu;

13.3.6. viešaisiais pirkimais, vandentvarkos, energetikos, transporto ir pašto paslaugų srities perkančiųjų organizacijų pirkimais ar koncesijos suteikimu;

13.3.7. konkursų eiti asmens, dirbančio viešojo sektoriaus subjekte, pareigas organizavimu, reputacijos, kvalifikacijos, atestacijos ir rotacijos reikalavimų asmenims, dirbantiems viešojo sektoriaus subjekte, nustatymu, panaikinimu ar pakeitimu;

13.3.8. prekių ar paslaugų, teikiamų pagal viešąsias sutartis, teikimu;

13.3.9. licencijų, leidimų išdavimu ar suteikimu, licencijuojamos ūkinės komercinės veiklos ar ūkinės komercinės veiklos, kuriai vykdyti reikalingas valstybės ar savivaldybės institucijų leidimas, subjektų kvalifikacijos ir dalykinės reputacijos reikalavimų nustatymu, panaikinimu ar pakeitimu;

13.3.10. akcizais apmokestinamų prekių gamyba, saugojimu, naudojimu, įsigijimu, prekyba ir kontrole;

13.3.11. teisės pažeidimų tyrimu, atsakomybės už teisės pažeidimus sąlygomis;

13.3.12. žemėtvarka, teritorijų planavimu, statyba;

13.3.13. produktų saugos reikalavimų nustatymu, panaikinimu ar pakeitimu;

13.3.14. sveikatos apsauga;

13.3.15. aplinkos apsauga;

13.3.16. energetika;

13.3.17. migracija, pilietybės įgijimu ir netekimu;

13.3.18. mokesčių administravimu;

13.3.19. administracinių ir viešųjų paslaugų teikimu;

13.3.20. nacionalinės ar regioninės reikšmės infrastruktūros plėtra.

13.4. nuolat kreipiamasi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą (STT) dėl informacijos apie asmenis, siekiančius eiti pareigas Savivaldybės administracijoje, vadovaujančias pareigas (vadovas ar jo pavaduotojas) biudžetinėse ar viešosiose įstaigose ir valdomose įmonėse;

13.5. nuolat vykdomas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei valdomų įmonių darbuotojų antikorupcinis švietimas;

13.6. Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt viešinamos galimybės ir būdai (telefonu ar el. paštu) pranešti apie Savivaldybės institucijose, įstaigose ar įmonėse pastebėtus galimus korupcijos atvejus, taip pat Savivaldybės pastatuose ir seniūnijose yra įrengtos dėžutės anoniminiams pranešimams su užrašu „Pranešk apie Korupciją“;

13.7. Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt skelbiama ir nuolat atnaujinama visa būtina su Savivaldybės veikla susijusi informacija (struktūra ir kontaktai, korupcijos prevencija, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniai, darbo užmokestis, viešieji pirkimai, teritorijų planavimas ir statyba, informacija susijusi su asmens duomenų apsauga, su Pranešėjų apsauga, licencijos ir leidimai ir kt.), vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms aprašo patvirtinimo“;

13.8. Siekiant didinti viešumą ir atskaitingumą visuomenei Savivaldybės tarybos posėdžių garso ir vaizdo įrašai skelbiami interneto svetainėje www.pagegiai.lt, daroma Tarybos posėdžių tiesioginė transliacija. Taip pat skelbiami Savivaldybės tarybos sprendimai, sprendimų projektai, rengimo medžiaga, Savivaldybės mero potvarkiai, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai, taip pat kita teisinė informacija;

13.9. Išplėstas viešųjų pirkimų arsenalas, pradėta daugiau vykdyti pirkimų CVPIS priemonėmis, naudojantis viešosios įstaigos Centrinės perkančiosios organizacijos funkcijas, elektroniniu katalogu. Pagėgių savivaldybės administracijos sudarytos sutartys dėl paslaugų teikimo, darbų ir prekių pirkimo visos viešinamos Savivaldybės interneto svetainėje, (išskyrus sutartis su fiziniais asmenimis dėl asmens duomenų reikalavimų) (http://www.cvpp.lt/index.php?option=com_vptpublic&task=sutartys&Itemid=109&filter_show=1&filter_limit=10&vpt_unite=pag%C4%97gi%C5%B3+savivaldyb%C4%97s+administracija&filter_tender=&filter_number=&filter_proctype=&filter_authority=&filter_jarcode=&filter_cpv=&filter_valuefrom=&filter_valueto=&filter_contractdate_from=&filter_contractdate_to=&filter_expirationdate_from=&filter_expirationdate_to=&filter_supplier=&filter_supplier_jarcode=&filter_agreement_type=), taip pat www.pagegiai.lt svetainės skiltyje Viešieji pirkimai viešinamos kiekvienų metų pirkimų suvestinės ir planai (http://www.pagegiai.lt/index.php?3984749333);

13.10 Savivaldybės internetiniame puslapyje www.pagegiai.lt skelbiama ir nuolat atnaujinama informacija apie visą Savivaldybei priklausantį nekilnojamąjį turtą ir jo naudojimo būdus, bei nuomojamo bei išnuomoto turto sutarčių sudarymo ir pabaigos datas.

13.11 2019−2021 metais organizuoti Tarptautinės antikorupcijos dienos renginiai, akcijos, kurių tikslas yra ugdyti gebėjimus kurti ir meninės raiškos priemonėmis atskleisti nepakantumą korupcijai bei jos apraiškoms – kyšininkavimui, papirkimui, piktnaudžiavimui tarnyba, didinti antikorupcinio švietimo sklaidą ir skatinti Savivaldybės bendruomenę įsitraukti į antikorupcinę veiklą;

 

 

 

 

 

13.12. 2019−2021 m. Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai ir Savivaldybės įstaigų darbuotojai dalyvavo mokymuose, seminaruose korupcijos prevencijos ir teisės aktų antikorupcinio vertinimo temomis;

13.13. Savivaldybė, savivaldybės institucijos, įmonės ar įstaigos kreipėsi į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybą dėl informacijos apie asmenį, siekiantį eiti arba einantį savivaldybės įstaigoje ar įmonėje pareigas, numatytas Korupcijos prevencijos įstatymo 17 straipsnio 3 dalyje (2019 m. – 6, 2020 m. – 7, 2021 m. − 6);

13.14. 2019–2021 metų laikotarpyje Savivaldybės administracijoje atlikti 3 tarnybiniai patikrinimai;

13.15. Antikorupcinis švietimas yra įtrauktas į švietimo įstaigų ugdymo planus, siekiant ugdyti mokinių antikorupcinį požiūrį.

13.16. Savivaldybės įstaigos ir valdomos įmonės yra paskyrusios atsakingus asmenis už korupcijos prevenciją savo įstaigose, taip pat skelbia visą informaciją apie korupcijos prevenciją savo interneto svetainėse.

13.17. 2019–2021 m. savivaldybės korupcijos programos priemonių įgyvendinimui nebuvo nenumatytas biudžetinis finansavimas.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR VERTINIMO KRITERIJAI

 

14. Programos strateginis tikslas – stiprinti korupcijos prevenciją ir kontrolę Savivaldybės institucijose, įstaigose, valdomose įmonėse, identifikuoti ir šalinti sąlygas, skatinančias korupcijos atsiradimą.

15. Pirmasis tikslasdidinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės administracija, Savivaldybės institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis, siekti didesnio procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei.

Uždaviniai pirmajam Programos tikslui pasiekti:

15.1. užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą;

15.2. pašalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi, sukurti ir įgyvendinti Nulinės tolerancijos korupcijai politiką;

15.3. maksimaliai padidinti priimamų sprendimų viešumą ir skaidrumą, pagerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje.

16. Antrasis tikslasugdyti Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose dirbančių ar einančių pareigas asmenų atsparumą korupcijai bei didinti Savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai.

Uždaviniai antrajam Programos tikslui pasiekti:

16.1. padėti formuotis tarnautojų ir darbuotojų dorovinėms vertybėms, užtikrinti kūrybingą, geranorišką darbo aplinką, ugdyti pagarbą vienas kitam bei stiprinti tarnautojo ir darbuotojo autoritetą;

16.2. vykdyti Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojų bei Savivaldybės gyventojų antikorupcinį švietimą;

16.3. skelbti viešai informaciją apie Programos priemonių vykdymą ir kitą su korupcijos prevencija susijusią informaciją;

16.4. fiksuoti pranešimus apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ir viešai skelbti informaciją apie tokių gautų pranešimų skaičių ir jų pateikimą teisėsaugos institucijoms;

16.5. nustatyti tikslinių grupių (Savivaldybės gyventojų, Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą.

17. Trečiasis tikslasužtikrinti skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą bei Savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšų efektyvų panaudojimą.

Uždaviniai trečiajam Programos tikslui pasiekti:

17.1. sustiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencines priemones, kurios leistų sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę įvairiuose viešųjų pirkimų etapuose;

17.2. užtikrinti skaidrų ir efektyvų Savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimą.

18. Programoje nustatytų tikslų pasiekimas vertinamas pagal šiuos kokybę ir kiekybę apibūdinančius kriterijus:

18.1. įgyvendintų Programos priemonių skaičių;

18.2. neįgyvendintų Programos priemonių skaičių;

18.3. iki nustatytų terminų įgyvendintų priemonių skaičių;

18.4. antikorupciniu požiūriu ištirtų Savivaldybės veiklos sričių skaičiaus pokytį;

18.5. anoniminių ir oficialių pranešimų apie galimai padarytas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas teikiant administracines ir viešąsias paslaugas skaičiaus pokytį;

18.6. Savivaldybės bendruomenės nuomonės tyrimų rezultatus, parodančius pasitikėjimą Savivaldybės institucijomis ir įstaigomis;

18.7. renginių, skirtų antikorupciniam švietimui, ir jų dalyvių skaičių.

19. Kiekvienas konkretus korupcijos prevencijos ir antikorupcinio švietimo uždavinys ir priemonė vertinami pagal Programos priemonių plane nustatytus vertinimo kriterijus.

20. Už duomenų, reikalingų nustatyti, ar šie kriterijai pasiekti, surinkimą pagal kompetenciją atsako Programos priemonių plane nurodyti vykdytojai.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMAS, ATSKAITOMYBĖ, KONTROLĖ, VERTINIMAS, KEITIMAS, PAPILDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

21. Programai įgyvendinti sudaromas Programos įgyvendinimo 2022–2024 metų priemonių planas (priedas), kuriame numatomos korupcijos prevencijos priemonės, jų įgyvendinimo terminai, atsakingi vykdytojai, laukiami rezultatai, įgyvendinimo vertinimo kriterijai.

22. Už konkrečios Programos priemonės įgyvendinimą pagal kompetenciją atsako priemonių plane nurodyti vykdytojai.

23. Už korupcijos prevencijos politikos įgyvendinimą, Programos įgyvendinimo organizavimą, kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje atsako Savivaldybės meras ir Antikorupcijos komisija. Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys atsako už konkrečių Programos priemonių įgyvendinimo organizavimą, kontrolę, metodinės pagalbos teikimą korupcijos prevencijos srityje.

24. Programos priemonių plano vykdymą kontroliuoja Savivaldybės meras ir Antikorupcijos komisija, o įgyvendina Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai ar jų įgalioti asmenys.

25. Įgyvendinant Korupcijos prevencijos programos priemonių planus, būtina nuolatinė prevencinė kontrolė. Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovai turi kontroliuoti, kaip tarnautojai ir darbuotojai laikosi kovos su korupcija principų, kokių imasi veiksmų antikorupcinėms priemonėms įgyvendinti.

26. Programos veiksmingumo stebėseną, korupcijos rizikos valdymo vertinimą Savivaldybėje atlieka Savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

27. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai pasibaigus metams, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 d., pateikia Savivaldybės institucijų ir įstaigų vadovams ar jų paskirtiems asmenims, atsakingiems už Programos įgyvendinimo organizavimą (koordinavimą), ataskaitą apie Programos priemonių įgyvendinimo eigą, jų veiksmingumą.

28. Už Programos įgyvendinimo organizavimą (koordinavimą) atsakingas asmuo pasibaigus metams apibendrina iš vykdytojų gautą informaciją apie priemonių įgyvendinimą, jų veiksmingumą, pasiektus rezultatus ir susistemintus duomenis pateikia Savivaldybės merui ir Antikorupcijos komisijai. Savivaldybės meras apie įgyvendintas arba įgyvendinamas priemones skelbia savo metinėse veiklos ataskaitose.

29. Programos rezultatyvumas nustatomas vadovaujantis kiekybės ir kokybės rodikliais:

29.1. įvykdytų ir neįvykdytų Programos įgyvendinimo priemonių skaičiumi;

29.2. didėjančiu nepakantumu korupcijai, t. y. pranešimų apie galimus korupcinio pobūdžio nusikaltimus skaičiaus didėjimu;

29.3. surengtų kvalifikacijos kėlimo seminarų (kursų), kitų renginių kovos su korupcija klausimais ir juose dalyvavusių darbuotojų (asmenų) skaičiumi;

29.4. antikorupciniuose renginiuose dalyvavusių asmenų skaičiumi;

29.5. parengtų Savivaldybės teisės aktų projektų, įvertintu antikorupciniu požiūriu, skaičiumi.

30. Pagrindiniu Programos įgyvendinimo rodikliu laikytinas išaugęs pasitikėjimas Savivaldybės institucijomis.

31. Priemonių vykdytojai per vieną mėnesį nuo jiems priskirtos Programos įgyvendinimo priemonės įvykdymo termino pabaigos pateikia Antikorupcijos komisijai informaciją apie priemonių įgyvendinimo eigą ir pasiektus rezultatus.

32. Programos įgyvendinimo priemonių vykdytojai, atsižvelgdami į kintančias aplinkybes ir veiksnius, turinčius ar galinčius turėti įtakos Programos priemonėms įgyvendinti, teikia Savivaldybės merui bei Antikorupcijos komisijai motyvuotus pasiūlymus dėl įgyvendinamų Programos priemonių koregavimo ar pakeitimo efektyvesnėmis, detalizuodami jų tikslus, vykdymo procesą ir vertinimo kriterijus.

33. Savivaldybės institucijos, įmonės, įstaigos, nevyriausybinės organizacijos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys iki einamųjų metų III ketvirčio pabaigos gali teikti Savivaldybės merui bei Antikorupcijos komisijai pasiūlymus dėl Programos nuostatų, tikslų ir uždavinių atnaujinimo, priemonių plano keitimo ar (ir) pildymo. Pasiūlymai gali būti skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Atsižvelgusi į Antikorupcijos komisijos veiklos ir Programos įgyvendinimo ataskaitą ar sociologinių tyrimų rezultatus bei kitą reikšmingą informaciją, Programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą Savivaldybės taryba savo sprendimu gali koreguoti ir atnaujinti visą Programos įgyvendinimo laikotarpį, bet ne vėliau kaip likus 6 mėnesiams iki Programos įgyvendinimo pabaigos.

34. Prireikus atskiroms korupcijos prevencijos priemonėms įgyvendinti gali būti numatytas papildomas finansavimas.

 

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Programa įsigalioja kitą dieną po paskelbimo Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

36. Su Programa ir priemonių planu supažindinami visi Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, darbuotojai per dokumentų valdymo sistemą „Webpartner“. Už kitose Savivaldybės valdomose įmonėse ir įstaigose dirbančių ir einančių pareigas asmenų tinkamą informavimą yra atsakingi tų įmonių ir įstaigų vadovai.

37. Už Programos ir priemonių įgyvendinimą paskirti atsakingi asmenys, nesilaikantys šioje Programoje nustatytų reikalavimų, atsako pagal galiojančius Lietuvos Respublikos teisės aktus.

38. Kovos su korupcija programa skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt, skiltyje „Korupcijos prevencija“.

39. Šios Programos įgyvendinimo priemonių plano ataskaita viešai skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.

____________________________

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės tarybos

2022 m. gegužės 26 d. sprendimu

Nr. T-92

 

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS KORUPCIJOS PREVENCIJOS 2022−2024 M.

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONIŲ PLANAS

 

 

Priemonės Nr.

Priemonė

Vykdytojas (-ai)

Įvykdymo terminas

Laukiamo rezultato vertinimo kriterijai

 

1 tikslas – didinti visuomenės pasitikėjimą Savivaldybės administracija, Savivaldybės  institucijomis, įmonėmis ir įstaigomis, siekti didesnio procedūrų skaidrumo, viešumo, atskaitingumo visuomenei

1 uždavinys. Užtikrinti kokybišką norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą

1.1.1.

Organizuoti Savivaldybės institucijų, kuriose atliekamas teisės aktų antikorupcinis vertinimas, tarnautojų, darbuotojų ir Savivaldybės tarybos narių mokymus teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo klausimais: 4 val. trukmės mokymai vieną kartą per metus.

Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos atsakingas už korupcijos prevenciją ir priežiūrą asmuo

Kiekvienais metais iki gruodžio

31 d.

Įvykdytų mokymų skaičius;

Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos ir Savivaldybės įstaigų darbuotojų, dalyvavusių mokymuose, skaičius;

mokymų trukmė (val.)

1.1.2.

 

Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje nustatytais atvejais atlikti norminių teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Ypatingą dėmesį skirti antikorupciniu požiūriu vertinant teisės aktų projektus, dėl kurių gali kilti interesų konfliktai, taip pat visuomenei reikšmingais klausimais.

 

Savivaldybės administracijos atsakingas už korupcijos prevenciją ir priežiūrą asmuo, Antikorupcijos komisija.

 

Nuolat rengiant teisės akto projektą 

 

Atliktų teisės aktų antikorupciniu požiūriu vertinimų skaičius.

2 uždavinys. Pašalinti prielaidas, sudarančias sąlygas Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojams pasinaudoti tarnybine padėtimi, sukurti ir įgyvendinti Nulinės tolerancijos korupcijai politiką

1.2.1.

 

 

 

1.2.2.

Parengti ir patvirtinti Nulinės tolerancijos korupcijai politikos gaires, kurios būtų privalomos Savivaldybės institucijoms, įmonėms ir įstaigoms.

Savivaldybės administracijos direktorius

Iki 2023 m. rugsėjo 1 d.

Parengtos ir Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos Nulinės tolerancijos korupcijai politikos gairės

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų interneto svetainėse nuolat skelbti informaciją apie gautas dovanas, gautą bei suteiktą paramą.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai

Nuo 2022 m. balandžio 1 d.

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų, skelbiančių informaciją, skaičius

1.2.3.

Interneto svetainėse skelbti Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų vadovų išsamias darbotvarkes.

Savivaldybės valdomoje bendrovėje, įstaigose už darbotvarkių sudarymą atsakingi asmenys

Nuo 2022 m. balandžio 1 d. (nuolat)

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų, skelbiančių jų vadovų darbotvarkes, skaičius

3 uždavinys. Maksimaliai padidinti priimamų sprendimų viešumą ir skaidrumą, pagerinti informacijos sklaidą administracinių paslaugų teikimo ir viešųjų paslaugų administravimo teikimo srityje

1.3.1.

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų interneto svetainėse skelbti informaciją apie per praėjusius metus įvykdytus (vykdomus) projektus, jų finansavimo šaltinius, patirtas išlaidas ir sukurtą ar planuojamą sukurti pridėtinę vertę.

Savivaldybės valdomoje bendrovėje ir įstaigose už projektų vykdymą atsakingi asmenys

Nuo 2022 m. gegužės 1 d., kas 6 mėn.

Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų, skelbiančių informaciją, skaičius

 

1.3.2.

Savivaldybės administracijos interneto svetainėje reguliariai atnaujinti paslaugų teikimo aprašus, siekiant supaprastinti administracinių ir kitų paslaugų teikimo procedūras.

Savivaldybės administracijos direktorius

Per 5 darbo dienas po naujo arba atnaujinto aprašymo patvirtinimo

Atnaujintų bei naujai pateiktų administracinių paslaugų aprašymų skaičius

2 tikslas – ugdyti Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose dirbančių ar einančių pareigas asmenų atsparumą korupcijai bei didinti Savivaldybės gyventojų nepakantumą korupcijai

1 uždavinys. Padėti formuotis tarnautojų ir darbuotojų dorovinėms vertybėms, užtikrinti kūrybingą, geranorišką darbo aplinką, ugdyti pagarbą vienas kitam bei stiprinti tarnautojo ir darbuotojo autoritetą.

2.1.1.

Parengti, patvirtinti ir paskelbti Savivaldybės įmonių ir įstaigų etikos ir antikorupcinio elgesio kodeksus.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai

Iki 2022 m. gruodžio 31 d.

Parengtų ir paskelbtų etikos antikorupcinio elgesio kodeksų skaičius; jų santykis su bendru institucijų Savivaldybėje skaičiumi

2 uždavinys. Vykdyti Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų darbuotojų bei Savivaldybės gyventojų antikorupcinį švietimą

2.2.1.

Organizuoti mokymus bei kitus renginius, skirtus antikorupciniam švietimui vykdyti, kviesti juose dalyvauti vietos bendruomenių atstovus ir seniūnaičius.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai arba jų paskirti asmenys

Iki kiekvienų metų gruodžio

31 d.

Suorganizuotų renginių skaičius Savivaldybės institucijose, įmonėse ir įstaigose;

renginiuose dalyvavusiųjų skaičius

 

2.2.2.

Organizuoti renginį, skirtą Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti.

Antikorupcijos komisija

Kiekvienų metų gruodžio

9 d.

Suorganizuotas renginys, skirtas Tarptautinei antikorupcijos dienai paminėti, renginio apimtis (val.); dalyvių skaičius

2.2.3.

Patobulinti bei atnaujinti antikorupcinio švietimo programas bendrojo ugdymo mokyklose, skatinti inovatyvias jų taikymo (diegimo) formas.

Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros, sporto ir civilinės metrikacijos skyrius, Savivaldybės švietimo įstaigų vadovai

Kiekvienais mokslo metais

Bendrojo ugdymo mokyklų ir programų, kuriose įgyvendintos antikorupcinio ugdymo programos, skaičius;

atnaujintų bei patobulintų antikorupcinio švietimo programų skaičius

3 uždavinys. Skelbti viešai informaciją apie Programos priemonių vykdymą ir kitą su korupcijos prevencija susijusią informaciją

2.3.1.

Skelbti Savivaldybės korupcijos prevencijos programą ir jos įgyvendinimo priemonių planą bei pasiektus rezultatus Savivaldybės interneto svetainėje.

Antikorupcijos komisija, Savivaldybės administracijos atsakingas už korupcijos prevenciją ir priežiūrą asmuo

 

Kartą per metus

Paskelbtų informacinių pranešimų apie korupcijos prevencijos priemonių įgyvendinimo rezultatus skaičius; paskelbtų pranešimų apie korupcijos programos, jos priemonių plano pakeitimus skaičius

4 uždavinys. Fiksuoti pranešimus apie korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas ir viešai skelbti informaciją apie tokių gautų pranešimų skaičių ir jų pateikimą teisėsaugos institucijoms

2.4.1.

Vadovaujantis Pranešėjo apsaugos įstatymo nuostatomis, sukurti Savivaldybės įmonėse ir įstaigose vidinius pranešimų apie galimai padarytas  korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas arba netinkamą darbuotojų ar valstybės tarnautojų elgesį, kanalus, užtikrinančius pranešėjų anonimiškumą; fiksuoti bei dokumentuoti šiuos ir kitus gautus pranešimus apie galimai padarytas korupcinio pobūdžio nusikalstamas veikas arba netinkamą darbuotojų ar valstybės tarnautojų elgesį ir skelbti informaciją apie tokius pranešimus Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų interneto svetainėse.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai ar jų paskirti asmenys

Nuolat

Gautų ir paskelbtų interneto svetainėse pranešimų skaičius;

perduotų teisėsaugos institucijoms pranešimų skaičius

2.4.2

Sudaryti galimybes gyventojams pateikti anoniminius pranešimus apie korupcinio pobūdžio apraiškas Savivaldybės administracijoje, įstaigose ar įmonėse, užtikrinti asmenims galimybę anonimiškai telefonu ir elektroniniu paštu pranešti apie korupcijos apraiškas Savivaldybės administracijoje, savivaldybės biudžetinėse, viešosiose įstaigose ar įmonėse.

Savivaldybės administracijos atsakingas už korupcijos prevenciją ir priežiūrą asmuo, Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai

Nuolat

Įstaigų svetainėse ir patalpose sudarytos galimybės visuomenei pateikti anoniminius pranešimus, susijusius su korupcijos apraiškomis

5 uždavinys. Nustatyti tikslinių grupių (Savivaldybės gyventojų, Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis) požiūrį į korupciją, įvertinti antikorupcinį potencialą

2.5.1.

Atlikti anoniminę Savivaldybės administracijoje, kitose Savivaldybės institucijose ir įstaigose dirbančių tarnautojų apklausą, siekiant nustatyti darbuotojų tolerancijos korupcijai indeksą, skelbti apklausos rezultatus įstaigos interneto svetainėje.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai ar jų paskirti asmenys

2 kartus Korupcijos prevencijos 2022-2024 programos įgyvendinimo priemonių plano galiojimo laikotarpiu

Apklaustų asmenų skaičius; nustatytas darbuotojų tolerancijos korupcijai indeksas

3 tikslas – užtikrinti skaidrų ir racionalų prekių, darbų ir paslaugų pirkimą bei Savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšų efektyvų panaudojimą

1 uždavinys. Sustiprinti viešųjų pirkimų priežiūrą, rengti ir įgyvendinti papildomas prevencines priemones, kurios leistų sumažinti korupcijos pasireiškimo tikimybę įvairiuose viešųjų pirkimų etapuose

3.1.1.

Atlikti Savivaldybės įstaigų (perkančiųjų organizacijų) parengtų ir patvirtintų viešųjų pirkimų organizavimo taisyklių kokybės ar atitikimo teisės aktų nuostatams auditą bei pateikti rekomendacijas jų tobulinimui.

Centralizuotas vidaus audito skyrius

1 kartą Korupcijos prevencijos 2022-2024 programos įgyvendinimo priemonių plano galiojimo laikotarpiu

Audituotų Savivaldybės įmonių, įstaigų skaičius;

pateiktų rekomendacijų taisyklių tobulinimui skaičius;

 

2 uždavinys. Užtikrinti skaidrų ir efektyvų savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimą

3.2.1.

Užtikrinti skaidrų Savivaldybės ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, periodiškai viešinant ataskaitą apie Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą įmonių ir įstaigų interneto svetainėse, nurodant lėšų panaudojimo paskirtį ir pasiektus rezultatus; sudaryti sąlygas Savivaldybės institucijų, įmonių ir įstaigų interneto svetainėse pareikšti Savivaldybės bendruomenės nariams nuomonę dėl biudžeto lėšų panaudojimo efektyvumo.

Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai

Kiekvienais metais iki IV ketv. pabaigos

Pateiktų Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo ataskaitų skaičius;

įmonių ir įstaigų, pateikusių ataskaitas, skaičius;

Savivaldybės bendruomenės narių, pareiškusių nuomonę dėl Savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimo efektyvaus panaudojimo, skaičius

3.2.2.

Skelbti Savivaldybės ir jos įmonių, įstaigų internete informaciją apie visų verčių viešuosius pirkimus.

Savivaldybės administracijos Dokumentų valdymo ir teisės skyrius, Savivaldybės valdomos bendrovės ir įstaigų vadovai

Nuolat

100 proc. paviešintų viešųjų pirkimų

 

________________________________