VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAŠARŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. kovo 4 d. Nr. B1-164

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo 18 straipsnio 3 dalimi ir Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 21.2 papunkčiu:

1. T v i r t i n u pridedamą Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašą.

2. S u d a r a u Pašarų saugos pažeidimų ir nesąžiningos pašarų ūkio subjektų veiklos bylų nagrinėjimo komisiją (toliau – Komisija):

Komisijos pirmininkas – Deividas Kliučinskas, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus pavaduotojas;

Komisijos pirmininko pavaduotojas – Sigitas Siriukaitis, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Veterinarinių vaistų ir pašarų skyriaus patarėjas, l. e. p. skyriaus vedėjas-valstybinis veterinarijos inspektorius;

Komisijos nariai:

Rita Brinienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Teisės skyriaus vyriausioji specialistė,

Kristina Janulevičienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Veterinarinių vaistų ir pašarų skyriaus vyriausioji veterinarijos gydytoja-valstybinė veterinarijos inspektorė,

Rūta Lukoševičienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Veterinarinių vaistų ir pašarų skyriaus vyriausioji veterinarijos gydytoja-valstybinė veterinarijos inspektorė;

Vilma Žiauberienė, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Teisės skyriaus vedėja.

3. S k i r i u Komisijos sekretoriumi Moniką Žilinskaitę, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Teisės skyriaus vyriausiąją specialistę.

4. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pavaduotojui pagal administruojamą sritį.

 

 

Direktorius                                                                                                         Mantas Staškevičius

 

PATVIRTINTA

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos

direktoriaus 2022 m. kovo 4 d.

įsakymu Nr. B1-164

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAŠARŲ ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ NAGRINĖJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato pašarų saugos pažeidimų / nesąžiningos pašarų ūkio subjekto veiklos protokolo, kurio forma nustatyta Aprašo priede (toliau – protokolas), surašymo, Pašarų saugos pažeidimų ir nesąžiningos pašarų ūkio subjektų veiklos bylų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo ir pasirengimo pašarų saugos pažeidimų ar nesąžiningos pašarų ūkio subjekto veiklos bylos (toliau – byla) nagrinėjimui tvarką.

2. Protokolus turi teisę surašyti Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) departamentų, nurodytų Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos administracijos struktūros, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1743 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos administracijos struktūros patvirtinimo“, 35–44 punktuose, vadovai ar juos pavaduojantys asmenys (toliau – atsakingi pareigūnai).

3. Aprašas taikomas pašarų ūkio subjektams, atsakingiems pareigūnams ir Komisijai.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 178/2002, nustatančiame maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančiame Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančiame su maisto saugos klausimais susijusias procedūras, su visais pakeitimais, Lietuvos Respublikos pašarų įstatyme ir teisės aktuose, nurodytuose Pašarų įstatymo priede.

 

II SKYRIUS

PROTOKOLO SURAŠYMO TVARKA

 

5. Atsakingas pareigūnas, gavęs Sprendimą dėl produkto (-ų) tiekimo rinkai uždraudimo, priimtą Produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonių taikymo tvarkos apraše, patvirtintame Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. B1-487 „Dėl Produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašas), nustatyta tvarka, ar informaciją, kad pašarų ūkio subjektas galimai užsiima (užsiėmė) nesąžininga pašarų ūkio subjekto veikla, atlieka galimo pašarų saugos pažeidimo ar nesąžiningos pašarų ūkio subjekto veiklos (toliau – teisės aktų pažeidimas) tyrimą, kurio metu nustato, ar padarytas teisės aktų pažeidimas, už teisės aktų pažeidimą atsakingus asmenis, visas su teisės aktų pažeidimo tinkamu įvertinimu (kvalifikavimu) susijusias aplinkybes.

6. Galimo teisės aktų pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 3 (tris) mėnesius nuo Sprendimo dėl produkto (-ų) tiekimo rinkai uždraudimo priėmimo (Ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašo 2 priedas) ar informacijos apie galimai nesąžiningą pašarų ūkio subjekto veiklą gavimo dienos. Jei atsiranda aplinkybių, dėl kurių teisės aktų pažeidimo tyrimas negali būti baigtas per nustatytą terminą, jo terminas gali būti pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip 1 (vienam) mėnesiui.

7. Atsakingas pareigūnas, baigęs galimo teisės aktų pažeidimo tyrimą ir nustatęs teisės aktų pažeidimą, ne vėliau kaip per 14 (keturiolika) kalendorinių dienų nuo teisės aktų pažeidimo tyrimo pabaigimo surašo protokolą. Protokolas surašomas ir tais atvejais, kai nesaugaus pašaro jau nėra (jis parduotas, sunaudotas ar kt.), tačiau visos teisės aktų pažeidimo tyrimo metu nustatytos aplinkybės leidžia daryti pagrįstą išvadą, kad rinkai buvo tiekiamas nesaugus pašaras, nustatytas asmuo, atsakingas už teisės aktų pažeidimą, ir kitos atsakomybei už teisės aktų pažeidimą taikyti būtinos aplinkybės.

8. Protokolas surašomas 2 (dviem) egzemplioriais dalyvaujant atsakomybėn pagal Pašarų įstatymo 15 ar 21 straipsnį traukiamam asmeniui (toliau – atsakomybėn traukiamas asmuo) ar jo įgaliotam atstovui. Protokolas gali būti surašomas ir nedalyvaujant atsakomybėn traukiamam asmeniui ar jo įgaliotam atstovui, jei yra objektyvių duomenų, kad atsakomybėn traukiamas asmuo tinkamai informuotas apie protokolo surašymo datą, laiką ir vietą. Tinkamu atsakomybėn traukiamo asmens informavimu laikomas pranešimo jam išsiuntimas Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka.

9. Atsakomybėn traukiamo asmens įgaliotu atstovu pagal Pašarų įstatymą laikomas atsakomybėn traukiamo juridinio asmens vadovas ar kitas darbuotojas, veikiantis neviršijant juridinio asmens vadovo vadovaujantis įstatymais ar kitais teisės aktais jam suteiktų įgaliojimų, taip pat įstatymų nustatyta tvarka fizinio asmens įgaliotas atstovas. Atsakomybėn traukiamo asmens atstovas turi pateikti asmens tapatybės dokumentą ir dokumentą, kuriuo patvirtinamas atsakomybėn traukiamo asmens vadovo statusas, arba įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vadovo įgaliojimą ar kitą dokumentą, kuriuo suteikiama teisė atstovauti asmeniui VMVT ir prireikus pasirašyti protokolą. Kai surašant protokolą dalyvauja juridinio asmens atstovas, pagal įstatymą laikoma, kad dalyvauja pats juridinis asmuo.

10. Protokolą pasirašo atsakingas pareigūnas ir atsakomybėn traukiamas asmuo ar jo įgaliotas atstovas. Jei atsakomybėn traukiamas asmuo ar jo įgaliotas atstovas atsisako pasirašyti protokolą arba surašant protokolą nedalyvauja, apie tai pažymima protokole. Atsisakymo pasirašyti protokolą arba nedalyvavimo jį surašant faktą parašu patvirtina atsakingas pareigūnas. Atsisakymo pasirašyti protokolą arba nedalyvavimo jį surašant faktas ir tai patvirtinanti informacija turi būti nurodoma visuose protokolo egzemplioriuose.

11. Vienas protokolo egzempliorius įteikiamas arba ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo jo surašymo registruotu laišku išsiunčiamas atsakomybėn traukiamam asmeniui, kitas – kartu su kita bylos nagrinėjimui svarbia medžiaga ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo jo surašymo perduodamas Komisijos pirmininkui. Dokumentai, surašyti ne lietuvių kalba, Komisijai teikiami išversti (ir teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinti) į lietuvių kalbą.

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) VMVT valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį (toliau – VMVT darbuotojai). Komisijos sekretorių skiria VMVT direktorius.

13. Komisijos veiklos forma yra posėdžiai, kurie šaukiami prireikus.

14. Komisijos posėdžius organizuoja ir Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas, o jo laikinai nesant ar negalint eiti savo pareigų, – Komisijos pirmininko pavaduotojas.

15. Komisijos pirmininkui ir Komisijos pirmininko pavaduotojui nusišalinus ar negalint eiti savo pareigų, Komisijos posėdžiui vadovauja vienas iš Komisijos narių, išrinktas Komisijos posėdyje kitų Komisijos narių pirmininkauti Komisijos posėdžiui. Komisijos narys, pirmininkaujantis Komisijos posėdžiui, turi Aprašo 18 punkte nurodytas teises.

16. Komisijos posėdžius Komisijos pirmininko pavedimu organizuoja, juos techniškai aptarnauja ir protokoluoja Komisijos sekretorius, o jo laikinai nesant ar negalint eiti savo pareigų, – VMVT direktoriaus įsakymu paskirtas kitas VMVT darbuotojas.

17. Komisijos posėdžio metu gali būti daromas garso įrašas, kuris yra neatsiejama Komisijos posėdžio protokolo dalis.

18. Komisijos pirmininkas turi teisę:

18.1. spręsti Aprašo 25 punkte nustatytus klausimus;

18.2. nustatyti Komisijos posėdžio datą, laiką ir vietą;

18.3. skelbti Komisijos posėdžio pradžią;

18.4. suteikti asmenims, dalyvaujantiems Komisijos posėdyje, teisę pareikšti savo nuomonę, užduoti jiems klausimų;

18.5. įspėti, o kai nepaisoma įspėjimo, pašalinti iš Komisijos posėdžio salės asmenį, pažeidžiantį posėdžio tvarką;

18.6. skelbti Komisijos posėdžio pertraukas;

18.7. pasirašyti Komisijos posėdžio protokolą;

18.8. skelbti Komisijos posėdžio pabaigą;

18.9. skelbti ir pasirašyti nutarimą;

18.10. kitas teisės aktuose ir Apraše nustatytas teises.

19. Komisija turi teisę:

19.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų informaciją, reikalingą bylai išspręsti ir sprendimui priimti;

19.2. pareikalauti iš pašarų ūkio subjekto, kuriam surašytas protokolas, per nurodytą terminą pateikti įrodymus, reikalingus bylai išspręsti, gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu;

19.3. į bylos nagrinėjimo posėdį kviesti specialistus;

19.4. atlikti kitus įstatymuose ar kituose teisės aktuose nustatytus veiksmus, reikalingus bylai išnagrinėti ir sprendimui priimti.

20. Komisija, iš esmės išnagrinėjusi bylą, priima sprendimą, kuris įforminamas nutarimu.

21. Visi Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių, įskaitant Komisijos pirmininką. Komisijos nariai neturi teisės atsisakyti balsuoti arba susilaikyti balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko balsas.

22. Esant interesų konfliktui ar kitų abejonių dėl Komisijos nario ar Komisijos pirmininko nešališkumo, Komisijos narys ar Komisijos pirmininkas privalo nusišalinti pats arba būti nušalintas nuo bylos nagrinėjimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis.

23. Komisijos nario ar Komisijos pirmininko nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant sprendimą. Vėliau pareikšti nušalinimą arba nusišalinti galima tik tais atvejais, kai pareiškiantis nušalinimą ar nusišalinantis asmuo apie nušalinimo ar nusišalinimo pagrindą sužinojo po Komisijos sprendimo priėmimo.

24. Komisija bylas išnagrinėja ir atsakomybėn traukiamiems asmenims nuobaudas skiria Pašarų įstatymo 17 straipsnyje nustatytais terminais ir sąlygomis.

 

IV SKYRIUS

PASIRENGIMO BYLOS NAGRINĖJIMUI TVARKA

 

25. Komisijos pirmininkas, gavęs protokolo originalą kartu su visa reikalinga medžiaga, sprendžia šiuos būtinus pasirengimo bylos nagrinėjimui klausimus:

25.1. patikrina, ar teisingai surašytas protokolas ir kita bylos medžiaga;

25.2. prireikus nurodydamas terminą įpareigoja atsakingą pareigūną papildomai pateikti įrodymus ar paaiškinimus raštu dėl nustatytų teisės aktų pažeidimų;

25.3. nustato bylos nagrinėjimo proceso šalis ir sprendžia dėl kitų bylos nagrinėjimo proceso dalyvių dalyvavimo bylos nagrinėjimo procese. Bylos nagrinėjimo proceso šalimis Apraše vadinamas atsakomybėn traukiamas asmuo ir nukentėjusieji asmenys, jeigu jų yra. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai yra bylos nagrinėjimo proceso šalys, liudytojai, specialistai ir (ar) kiti Komisijos sprendimu pakviesti dalyvauti bylos nagrinėjimo procese asmenys;

25.4. sprendžia dėl kitų veiksmų, reikalingų parengti bylą nagrinėti Komisijos posėdyje, atlikimo.

26. Komisijos pirmininkas, nustatęs, kad protokolas surašytas netinkamai (protokole yra rašymo apsirikimų, aiškių aritmetinių klaidų ar kitų netikslumų), grąžina jį atsakingam pareigūnui. Atsakingas pareigūnas, ištaisęs protokolo klaidas, kurių ištaisymas nekeičia protokolo esmės, pataisytą protokolą pateikia Komisijai Aprašo 11 punkte nustatyta tvarka.

27. Komisijos pirmininkas, nusprendęs, kad nėra kliūčių bylai nagrinėti, įtraukia bylos nagrinėjimą į Komisijos posėdžio darbotvarkę ir ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų iki numatomo Komisijos posėdžio atsakomybėn traukiamam asmeniui, prireikus ir kitiems bylos nagrinėjimo proceso dalyviams registruotu laišku ir (ar) elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą, kuriame nurodoma:

27.1. adresatas;

27.2. posėdžio data, laikas ir vieta;

27.3. bylos, apie kurią pranešama, pavadinimas;

27.4. nustatyti teisės aktų pažeidimai;

27.5. bylos nagrinėjimo proceso šalių pagrindinės teisės ir pareigos;

27.6. kad bylos nagrinėjimo proceso dalyviai privalo pateikti visus savo turimus byloje įrodymus;

27.7. kad atsakomybėn traukiamo asmens, jeigu jis buvo laiku ir tinkamai Aprašo nustatyta tvarka informuotas apie bylos nagrinėjimo datą, vietą ir laiką, ar jo įgalioto atstovo neatvykimas į bylos nagrinėjimą nekliudo ją nagrinėti;

27.8. pareiga pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir (ar) dokumentą, įrodantį atsakomybėn traukiamo asmens vadovo statusą, arba kitą dokumentą, įstatymų nustatyta tvarka suteikiantį teisę atstovauti bylos nagrinėjimo proceso šaliai byloje.

28. Komisijos posėdžiai vyksta lietuvių kalba, todėl bylos nagrinėjimo proceso dalyviai, nemokantys lietuvių kalbos, Komisijos posėdžio metu turi teisę savo lėšomis naudotis vertėjo paslaugomis. Bylos nagrinėjimo proceso dalyvis, norintis Komisijos posėdžio metu naudotis vertėjo paslaugomis, Komisijai turi pateikti prašymą raštu ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki nustatytos bylos nagrinėjimo posėdžio datos.

29. Tinkamu pranešimu apie bylos nagrinėjimo datą, laiką ir vietą laikytinas pranešimas, išsiųstas registruotu laišku ar elektroninio pašto adresu, kurį nurodė atsakomybėn traukiamas asmuo ar jo įgaliotas atstovas protokole. 

30. Pranešimo įteikimas reiškia, kad bylos nagrinėjimo proceso šaliai yra išaiškintos jos procesinės teisės ir pareigos.

31. Bylos medžiaga parengiama ir Komisijos nariams pateikiama susipažinti ne vėliau kaip prieš 3 (tris) darbo dienas iki Komisijos posėdžio.

32. Bylos nagrinėjimo proceso šalys turi Pašarų įstatymo 18 straipsnio 5 dalyje nustatytas teises.

33. Bylos nagrinėjimo proceso šalys privalo:

33.1. pateikti visus savo turimus su byla susijusius duomenis atsakingam pareigūnui ar Komisijai pareikalavus;

33.2. savo procesinėmis teisėmis naudotis sąžiningai;

33.3. raštu informuoti Komisiją apie savo adreso pasikeitimą bylos nagrinėjimo proceso metu. Nesant tokios informacijos, bylos nagrinėjimo proceso šaliai pranešimas siunčiamas paskutiniu Komisijai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos ar registruotos buveinės adresu ir laikoma, kad bylos nagrinėjimo proceso šalis buvo laiku ir tinkamai informuota.

 

V SKYRIUS

BYLŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

 

34. Bylos nagrinėjamos viešai žodinio arba rašytinio proceso tvarka. Komisijos sprendimu ar bylos nagrinėjimo proceso šalių prašymu Komisijos posėdis arba jo dalis gali būti skelbiama uždara, jeigu tai būtina siekiant apsaugoti valstybės, tarnybos, komercinę, banko ar profesinę paslaptį.

35. Byla nagrinėjama rašytinio proceso tvarka, kai į bylos nagrinėjimą nėra kviečiamos bylos nagrinėjimo proceso šalys ir kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai, išskyrus atvejus, kai bylos nagrinėjimo proceso šalis, kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai pateikia Komisijai prašymą bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka ar pati Komisija nusprendžia, kad byla turi būti nagrinėjama žodinio proceso tvarka. Apie bylos nagrinėjimą rašytinio proceso tvarka pranešama bylos nagrinėjimo proceso šalims ir kitiems bylos nagrinėjimo proceso dalyviams šio Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka.

36. Byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, kai į bylos nagrinėjimą kviečiamos bylos nagrinėjimo proceso šalys ir kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai. Bylos gali būti nagrinėjamos nuotoliniu būdu. Bylos nagrinėjimo proceso šalis prašymą bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka Komisijai turi pateikti likus ne mažiau kaip 5 (penkioms) darbo dienoms iki paskirtos posėdžio datos. Jeigu bylos nagrinėjimo proceso šalys nagrinėjant bylą nedalyvauja, byla gali būti išnagrinėta, jei bylos nagrinėjimo proceso šalys apie bylos nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir vietą Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka buvo laiku ir tinkamai informuotos ir jei iki bylos nagrinėjimo pradžios bylos nagrinėjimo proceso šalys nepateikia savo neatvykimą pateisinančių dokumentų, kuriuose nurodytas neatvykimo priežastis Komisija pripažįsta svarbiomis.

37. Komisija gali atidėti bylos nagrinėjimą, jeigu į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko bylos nagrinėjimo proceso šalis, kai Komisija nusprendžia, kad šios šalies dalyvavimas yra būtinas.

38. Kai bylos nagrinėjimas atidedamas dėl to, kad būtina išreikalauti naujų įrodymų, Komisija nustato jų pateikimo terminą.

39. Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir vietą ir apie tai pasirašytinai supažindina bylos nagrinėjime dalyvaujančius bylos nagrinėjimo proceso dalyvius, o bylos nagrinėjime nedalyvavusiems bylos nagrinėjimo proceso dalyviams – praneša Aprašo 27 punkte nustatyta tvarka.

40. Komisija gali sustabdyti bylos nagrinėjimą bylos nagrinėjimo proceso šalims apskundus teismui VMVT Sprendimus dėl produkto (-ų) tiekimo rinkai uždraudimo ar kitais atvejais, kai Komisija pripažįsta, kad bylos nagrinėjimą sustabdyti būtina. Bylos nagrinėjimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas bylos nagrinėjimo proceso dalyvių pareiškimu arba Komisijos iniciatyva. Atnaujinta byla nagrinėjama Apraše nustatyta tvarka.

41. Komisijos posėdis žodinio proceso tvarka vyksta nepertraukiamai, išskyrus poilsiui skiriamą laiką.

42. Komisijos pirmininkui leidus ir Komisijos nariams pritarus, Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti ir kiti asmenys, tačiau jie neturi balsavimo teisės.

43. Komisijos posėdžio tvarka:

43.1. Komisijos pirmininkas paskirtu laiku pradeda Komisijos posėdį ir paskelbia Komisijos sudėtį bei praneša, kas yra Komisijos sekretorius;

43.2. Komisijos pirmininkas praneša, kokia byla bus nagrinėjama, koks asmuo traukiamas atsakomybėn;

43.3. Komisijos sekretorius praneša, kas atvyko į Komisijos posėdį, nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina byloje dalyvaujančių asmenų įgaliojimus. Jei bylos nagrinėjimo proceso dalyvis (-iai) neatvyksta, Komisijos sekretorius informuoja, ar jam (jiems) buvo tinkamai pranešta apie posėdžio datą, laiką ir vietą, o Komisija nusprendžia, ar galima be jų nagrinėti bylą;

43.4. Komisija išsprendžia bylos nagrinėjimo proceso dalyvių prašymus;

43.5. Komisijos pirmininkas pradeda bylos nagrinėjimą iš esmės:

43.5.1. Komisijos pirmininkas paskelbia protokolą,

43.5.2. išklausomos bylos nagrinėjimo proceso šalys (pirmiausia atsakomybėn traukiamas asmuo), po to – kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai. Kalbėjimo trukmė neribojama, tačiau Komisijos pirmininkas gali įspėti bylos nagrinėjimo proceso dalyvį, jeigu šis nukrypsta nuo bylos esmės,

43.5.3. bylos nagrinėjimo proceso šalims gali būti užduodami klausimai: pirmas klausimus užduoda Komisijos pirmininkas ir Komisijos nariai, po to – kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai,

43.5.4. jeigu bylos nagrinėjimo metu apklausiami liudytojai, juos apklausti turi teisę ir bylos nagrinėjimo proceso šalys, jos taip pat turi teisę siūlyti savo liudytojus,

43.5.5. ištiriami kiti įrodymai, pavyzdžiui, apžiūrimi daiktiniai įrodymai, paskelbiami rašytiniai įrodymai ir kt. Jeigu bylos nagrinėjimo metu yra pateikiama naujų įrodymų, bylos nagrinėjimo proceso šalys turi teisę nedelsdamos su jais susipažinti ir pateikti dėl jų savo paaiškinimus. Bylos nagrinėjimo proceso šalių prašymu bylos nagrinėjimas gali būti atidedamas, nustatant 5 (penkių) darbo dienų terminą paaiškinimams dėl naujų įrodymų pateikti,

43.5.6. išsprendžiami nauji bylos nagrinėjimo proceso dalyvių prašymai;

43.6. išklausiusi bylos nagrinėjimo proceso dalyvių pasisakymus ir ištyrusi kitus įrodymus, Komisija Komisijos pirmininko siūlymu išeina į pasitarimų kambarį priimti nutarimo dėl bylos. Apie tai Komisijos pirmininkas paskelbia posėdžių salėje esantiems asmenims;

43.7. grįžusi iš pasitarimų kambario, Komisija paskelbia priimto nutarimo dėl bylos rezoliucinę dalį arba praneša apie šio nutarimo priėmimo ir paskelbimo atidėjimą.

44. Komisija, nagrinėdama bylą, turi teisę:

44.1. pakeisti nuorodą į Pašarų įstatymo straipsnį ar straipsnio dalį, nustatančius atsakomybę už padarytą teisės aktų pažeidimą, jeigu protokole nurodyta teisės aktų pažeidimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta nurodant šio įstatymo straipsnį ar straipsnio dalį, nustatančius atsakomybę už padarytą teisės aktų pažeidimą;

44.2. papildyti nuorodą į kitą Pašarų įstatymo straipsnį ar straipsnio dalį, nustačius, kad teisės aktų pažeidimas turi požymių, nustatytų ir kitame Pašarų įstatymo straipsnyje ar straipsnio dalyje.

45. Kiekvienai nagrinėjamai bylai rašomas atskiras Komisijos posėdžio protokolas, kuriame nurodoma:

45.1. protokolo sudarytojo pavadinimas, nagrinėjančios bylą Komisijos sudėtis, Komisijos sekretorius, bylos nagrinėjimo proceso dalyviai, taip pat, ar jie atvyko, o jei neatvyko, ar jiems buvo tinkamai ir laiku pranešta apie Komisijos posėdžio datą, laiką ir vietą;

45.2. Komisijos posėdžio pradžios ir pabaigos laikas;

45.3. bylos pavadinimas ir esmė;

45.4. kad bylos nagrinėjimo proceso dalyviams išaiškintos jų teisės ir pareigos;

45.5. nutartis (-ys).

46. Komisijos posėdžio protokolas parengiamas, pasirašomas Komisijos sekretoriaus ir Komisijos pirmininko per 3 (tris) darbo dienas nuo Komisijos posėdžio dienos.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS NUTARIMAI BYLOS NAGRINĖJIMO POSĖDYJE

 

47. Komisijos posėdyje Komisija priima tokius nutarimus:

47.1. nutarimus dėl bylos;

47.2. kitus nutarimus, kurie priimami Komisijos posėdžio metu, siekiant nustatyta tvarka organizuoti bylos nagrinėjimo procesą.

48. Komisija Aprašo 47.2 papunktyje nurodytus nutarimus gali priimti posėdžių metu protokoline nutartimi ir įrašyti į protokolą.

49. Komisijos nutarimas dėl bylos priimamas pasitarimų kambaryje. Komisijos nariai neturi teisės skelbti nuomonių, pareikštų besitariant pasitarimų kambaryje.

50. Nutarimo dėl bylos priėmimas ir paskelbimas atidedamas, bet ne ilgiau kaip 5 (penkioms) darbo dienoms nuo paskutinio Komisijos posėdžio dienos. Nutarimą dėl bylos, kurio priėmimas ir paskelbimas buvo atidėtas, Komisijos posėdyje gali paskelbti Komisijos pirmininkas. Komisijos narių ir (ar) asmenų, dėl kurių priimtas nutarimas dėl bylos, dalyvavimas tokiame posėdyje nėra privalomas. Tokio posėdžio metu Komisijos posėdžio protokolas nerašomas ir garso įrašas nedaromas.

51. Komisijos priimto ir Komisijos pirmininko pasirašyto nutarimo dėl bylos kopija per 5 (penkias) darbo dienas nuo nutarimo dėl bylos paskelbimo dienos registruotu laišku, elektroninėmis ryšių priemonėmis išsiunčiama asmenims, dėl kurių priimtas nutarimas dėl bylos.

52. Komisijos narys, nesutinkantis su Komisijos sprendimu, jeigu jis balsavo prieš šį sprendimą, gali raštu išdėstyti savo atskirąją nuomonę, kuri viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos.

53. Komisija, išnagrinėjusi bylą, priima vieną iš šių nutarimų:

53.1. skirti nuobaudą

53.2. bylą nutraukti nesant teisės aktų pažeidimo ar praėjus Pašarų įstatymo 17 straipsnyje nustatytam nuobaudų skyrimo terminui;

53.3. bylą sustabdyti;

53.4. grąžinti bylą papildomam tyrimui atlikti.

54. Skirdama nuobaudą, Komisija atsižvelgia į Pašarų įstatymo 16 straipsnyje nustatytas atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.

55. Komisijos nutarime dėl bylos nurodomi Pašarų įstatymo 18 straipsnio 8 dalyje įtvirtinti rekvizitai.

 

VII SKYRIUS

NUTARIMŲ SKELBIMAS

 

56. Komisijos nutarimo dėl bylos rezoliucinė dalis per 3 (tris) darbo dienas nuo įsigaliojimo paskelbiama VMVT interneto svetainėje.

57. Jei Komisijos nutarimo dėl bylos rezoliucinėje dalyje yra viešai neskelbtinų duomenų, Komisija visus viešai neskelbtinus duomenis pašalina. Pašalintų duomenų vietoje pasviruoju šriftu skliaustuose įrašomi žodžiai „(duomenys neskelbtini)“.

58. Jei pašalinus iš Komisijos nutarimo dėl bylos visus viešai neskelbtinus duomenis tokio nutarimo paskelbimas netektų prasmės, toks nutarimas VMVT interneto svetainėje neskelbiamas.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Nutarimai dėl nuobaudų skyrimo skundžiami Pašarų įstatymo 19 straipsnyje nustatyta tvarka.

60. Paskirtos baudos, nustatytos Pašarų įstatymo 15 ar 21 straipsnyje, sumokamos, o nesumokėtos išieškomos Pašarų įstatymo 20 straipsnyje nustatyta tvarka.

______________

 

Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo

pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašo

priedas

 

(Pašarų saugos pažeidimų / nesąžiningos pašarų ūkio subjekto veiklos (kas nereikalinga, išbraukti) protokolo formos pavyzdys)

 

VALSTYBINĖ MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBA

 

PAŠARŲ SAUGOS PAŽEIDIMŲ / NESĄŽININGOS PAŠARŲ ŪKIO SUBJEKTO VEIKLOS (kas nereikalinga, išbraukti)

PROTOKOLAS

 

 

 

Nr.

 

(data)

 

 

 

(vieta)

 

Aš, _______________________________________________________________________________,

(Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos valstybės tarnautojo ar darbuotojo, dirbančio pagal darbo sutartį, surašiusio protokolą (toliau – pareigūnas), vardas, pavardė, pareigos)

vadovaudamasis (-asi) Lietuvos Respublikos pašarų įstatymu, n u s t a č i a u, kad ______________

________________________________________________________________________________

                               (atsakomybėn traukiamo asmens pavadinimas / vardas, pavardė, kodas / asmens kodas, adresas, tel., faks.)

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

                                                       (jei yra, pašarų ūkio subjekto vadovo vardas, pavardė, asmens kodas)

tiekė rinkai nesaugų (-ius) pašarą (-us) / užsiėmė nesąžininga pašarų ūkio subjekto veikla (kas nereikalinga, išbraukti)

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________,

(pašaro pavadinimas, pagaminimo data / tinkamumo naudoti terminas, partijos numeris, tiekimo rinkai vieta ir data / gamintojo adresas ir (ar) veiklos vieta, ir (ar) nesąžiningos veiklos aprašymas)

kuris (-ie) neatitiko šių pašarų saugą / pašarų ūkio subjekto veiklą (kas nereikalinga, išbraukti)

reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

(teisės pažeidimo padarymo vieta, data (laikas) ir esmė, teisės akto pavadinimas, pažeistos nuostatos)

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________,

ir tokia veikla užtraukia pašarų ūkio subjektui atsakomybę, nustatytą Pašarų įstatymo _____ str. _____ d.

Nukentėjusių asmenų skaičius:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

Liudytojai (jeigu jų yra):

_______________________________________________________________________________

 

(vardas, pavardė, adresas, telefonas)

 

 

 

 

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė, adresas, telefonas)

 

 

 

 

 

(parašas)

 

 

Liudytojų parodymai pridedami: taip / ne (kas nereikalinga, išbraukti).

Atsakomybėn traukiamo pašarų ūkio subjekto ar jo įgalioto atstovo paaiškinimas:

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

(atsakomybėn traukiamo pašarų ūkio subjekto ar jo įgalioto atstovo vardas, pavardė)

 

(parašas)

 

(data)

 

Pašarų ūkio subjektui duoti nurodymai, taikytos produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonės:

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Priemonės, kurių ėmėsi pašarų ūkio subjektas, vykdydamas jam duotus nurodymus:

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Kiti duomenys, būtini bylai išspręsti (lengvinančios, sunkinančios aplinkybės ir kt.):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

Pašarų ūkio subjektas pageidauja bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka / rašytinio proceso tvarka (kas nereikalinga, išbraukti):

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

Pašarų ūkio subjektas traukiamas atsakomybėn pagal Pašarų įstatymo ________ str. ____d. pirmą kartą / pakartotinai (kas nereikalinga, išbraukti):

_______________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

                                                    (ankstesnių pažeidimų data, vieta, esmė, jei yra, patikrinimo akto data, numeris)

PRIDEDAMA:

1. ................................................................................................................................................

2. ................................................................................................................................................

3. ................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareigūno pareigos)

 

(parašas)

 

(vardas, pavardė)

 

 

Su protokolu susipažinau ir vieną iš dviejų jo egzempliorių gavau

 

 

 

 

 

 

(atsakomybėn traukiamo pašarų ūkio subjekto ar jo atstovo vardas, pavardė)

 

(parašas)

 

(data)