LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO
2021 M. LIEPOS 20 D. ĮSAKYMO NR. 3-353
„DĖL PRITARIMO PROJEKTUI AR NUMATOMAI VEIKLAI KELIŲ APSAUGOS ZONOSE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 8 d. Nr. 3-280
Vilnius
P a k e i č i u Pritarimo projektui ar numatomai veiklai kelių apsaugos zonose tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2021 m. liepos 20 d. įsakymu Nr. 3-353 „Dėl Pritarimo projektui ar numatomai veiklai kelių apsaugos zonose tvarkos aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 4.6 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.6. įrengti tiesiogiai kelių transporto priemonių eismo poveikį (triukšmą, oro taršą ir t. t.) mažinančias priemones (triukšmo užtvaras, pylimus, želdinius), bet ne arčiau kaip 1 metras nuo kelio juostos ribos; 1 metro nuo kelio juostos ribos reikalavimas netaikomas akcinės bendrovės „Via Lietuva“ (toliau – valstybinės reikšmės kelio valdytojas) užsakymu įrengiamoms transporto priemonių eismo poveikį mažinančioms priemonėms (šiuo atveju visi darbai turi būti atliekami kelio juostos ribose); visais atvejais šios priemonės neturi mažinti matomumo sąlygų kelyje daugiau, nei leistina pagal tai reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus;“.
2. Pakeičiu 4.8 papunktį ir jį išdėstau taip:
„4.8. įrengti ir rekonstruoti naudingųjų iškasenų tiekimo požeminius ir antžeminius statinius, išlaikant teisės aktuose reglamentuojamus gabaritus ir laisvos nuo kliūčių zonos plotį bei pasirašius atitinkamą sutartį su valstybinės reikšmės kelio valdytoju dėl šio objekto įrengimo, priežiūros, rekonstrukcijos ir iškėlimo, jeigu šis objektas patenka į kelio juostos ribas;“.
3. Pakeičiu 5.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.1. statyti ir (ar) rekonstruoti statinius, įrengti įrenginius, įskaitant pastatus, kurie susiję su transporto priemonių ir eismo dalyvių aptarnavimu, šiomis sąlygomis:
5.1.1. ne mažesniu atstumu nuo kelio dangos išorinio krašto nei atstumas nuo kelio dangos išorinio krašto iki artimiausių pastatų ir antžeminių statinių (išskyrus susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius), esančių šalia tos pačios kelio pusės ruožo, ribojamo sankryžų, jeigu toje pačioje kelio ruožo, ribojamo sankryžų, pusėje kelio apsaugos zona yra kompaktiškai užstatyta; šio papunkčio sąlygos netaikomos:
5.1.1.1. miestų ir miestelių teritorijose galiojančiuose detaliuosiuose planuose suplanuotose statybos zonose;
5.1.1.2. miestų ir miestelių teritorijose, įsiterpusiose tarp šalia (nutolusių ne didesniu kaip po 300 metrų atstumu į abi puses išilgine kelio kryptimi) tos pačios kelio pusės apsaugos zonoje esančių ir (ar) galiojančiuose teritorijų planavimo dokumentuose suplanuotų pastatų ir (ar) antžeminių statinių (išskyrus kitus automobilių kelius, šių kelių statinius, gatves, aikšteles, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius), kuriuose nustatyta tiksli jų padėtis kelio atžvilgiu, neartinant esamo arba suplanuoto užstatymo į kelio pusę;
5.1.1.3. miestų ir miestelių teritorijose, atskirtose nuo kelių (statmena kelio ašiai kryptimi) tos pačios kelio pusės apsaugos zonoje esančiais ir (ar) galiojančiuose teritorijų planavimo dokumentuose suplanuotais pastatais ir (ar) antžeminiais statiniais (išskyrus kitus automobilių kelius, šių kelių statinius, gatves, aikšteles, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius), kuriuose nustatyta tiksli jų padėtis kelio atžvilgiu;
5.1.2. gyvenamosios ir visuomeninės paskirties pastatai (išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus) statomi ir (ar) rekonstruojami ir (ar) įrengiamos minėtos paskirties patalpos kitos paskirties statiniuose (atitinkamai keičiant patalpų paskirtį) tik įvertinus kelių eismo sukeliamą triukšmą (pagal prognozinius 30 metų eismo duomenis) minėtuose pastatuose bei šių pastatų aplinkoje ir statytojui numačius priemones, užtikrinančias, kad nebus viršyti leistini kelių eismo sukeliamo triukšmo ribiniai dydžiai;“.
4. Pakeičiu 5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„5.2. įrengti kapines ir numatyti laidojimo vietas ne mažesniu atstumu nuo kelio dangos išorinio krašto nei atstumas nuo kelio dangos išorinio krašto iki artimiausių pastatų ir antžeminių statinių (išskyrus susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius), esančių šalia tos pačios kelio pusės ruožo, ribojamo sankryžų, jeigu toje pačioje kelio ruožo, ribojamo sankryžų, pusėje kelio apsaugos zona yra kompaktiškai užstatyta.“
5. Papildau 51 punktu:
„51. Jeigu Aprašo 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodytos sąlygos nėra tenkinamos, atitinkami Aprašo 5.1 ir 5.2 papunkčiuose nurodyti objektai statomi, įrengiami ir (ar) rekonstruojami laikantis Aprašo 4.1–4.3, 4.9, 4.10 ir 4.12 papunkčiuose nurodytų sąlygų, o pastatai, kurie nėra susiję su transporto priemonių ir eismo dalyvių aptarnavimu, statomi už kelių apsaugos zonų ribų.“
6. Pakeičiu 9.4 papunktį ir jį išdėstau taip:
„9.4. esamos situacijos schemą ir aprašymą, pagrindžiančius, kad tos pačios kelio ruožo, ribojamo sankryžų, pusės apsaugos zonoje yra ir kitų pastatų ir antžeminių statinių (išskyrus susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius) ir kad apsaugos zona minėtoje kelio ruožo pusėje yra kompaktiškai užstatyta (tai yra užstatymo tankis didesnis kaip 20 procentų), jeigu siekiama, kad projektui ar numatomai veiklai būtų taikomos Aprašo 5 punkte nurodytos išimtys (išskyrus Aprašo 5.1.1.1–5.1.1.3 papunkčiuose nurodytas išimtis); šioje schemoje turi būti nurodyti atstumai nuo kelio dangos išorinio krašto iki artimiausių pastatų ir antžeminių statinių (išskyrus susisiekimo komunikacijas, inžinerinius tinklus ir hidrotechninius statinius);“.
7. Papildau 9.5 papunkčiu:
8. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:
„14. Kelio savininkas ar valdytojas per 20 darbo dienų nuo prašymo pritarti projektui ir kartu su šiuo prašymu teikiamų dokumentų gavimo dienos, jeigu atitinkamų dokumentų ir projektų rengimą reglamentuojančiuose teisės aktuose nenurodyta kitaip, priima motyvuotą sprendimą pritarti ar nepritarti projektui ar numatomai veiklai apsaugos zonoje ir šį sprendimą praneša pareiškėjui.“