VALSTYBINĖS MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ BYLŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. vasario 23 d. Nr. B1-245
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimo Nr. 992 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymą“ 1.1 papunkčiu, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 744 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos nuostatų patvirtinimo“, 20.4 papunkčiu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos maisto įstatymo 12(5) straipsnį, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 34 straipsnio 10 dalį, Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo 18 straipsnio 3 dalį, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo 12 straipsnio 1 punktą:
1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašą (pridedama).
2. S u t e i k i u įgaliojimus Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) Priežiūros departamento ir jo apygardos skyrių valstybės tarnautojams tirti Lietuvos Respublikos maisto įstatymo, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo ir Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo (toliau – Lietuvos Respublikos specialieji įstatymai) pažeidimus, surašyti šių įstatymų pažeidimo protokolus (toliau – protokolai);
3. N u s t a t a u, kad Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylas pagal VMVT Priežiūros departamento ir jo apygardos skyrių valstybės tarnautojų surašytus protokolus nagrinėja VMVT direktoriaus įsakymu sudaryta Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylų nagrinėjimo komisija.
4. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:
4.1. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2015 m. birželio 29 d. įsakymą Nr. B1-648 „Dėl Lietuvos Respublikos maisto įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
4.2. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 16 d. įsakymą Nr. B1-216 „Dėl Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
4.3. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2022 m. kovo 4 d. įsakymą Nr. B1-164 „Dėl Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
4.4. Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2024 m. sausio 10 d. įsakymą Nr. B1-60 „Dėl Pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminių gamybos ir tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimų nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir Pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminių gamybos ir tiekimo rinkai reikalavimų pažeidimų nagrinėjimo komisijos sudarymo“.
5. P a v e d u:
5.1. įsakymo vykdymą VMVT Priežiūros departamentui ir jo apygardos skyriams ir Poveikio priemonių taikymo skyriui;
PATVIRTINTA
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus
2024 m. vasario 23 d. įsakymu Nr. B1-245
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ BYLŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBOJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos maisto įstatymo, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo, Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo, Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo (toliau – Lietuvos Respublikos specialieji įstatymai) pažeidimo protokolų surašymo pagrindus ir tvarką, Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylų nagrinėjimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką ir Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų bylų (toliau – bylos) nagrinėjimo tvarką.
2. Aprašas taikomas maisto tvarkymo subjektams, su maistu besiliečiančių gaminių ir medžiagų gamintojams ir tiekėjams, pašarų ūkio subjektams, įskaitant subjektus vykdančius pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminių gamybos ir tiekimo rinkai veiklą (toliau – ūkio subjektai), Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau – VMVT) Priežiūros departamento ir jo apygardos skyrių valstybės tarnautojams, įgaliotiems tirti Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimus ir surašyti Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų pažeidimų protokolus (toliau – įgaliotieji pareigūnai), ir Komisijai.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas 2002 m. sausio 28 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (EB) Nr. 178/2002, nustatančiame maistui skirtų teisės aktų bendruosius principus ir reikalavimus, įsteigiančiame Europos maisto saugos tarnybą ir nustatančiame su maisto saugos klausimais susijusias procedūras, Maisto įstatyme, Alkoholio kontrolės įstatyme, Pašarų įstatyme, Pluoštinių kanapių įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir šių įstatymų įgyvendinamuosiuose teisės aktuose.
II SKYRIUS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SPECIALIŲJŲ ĮSTATYMŲ PAŽEIDIMŲ
PROTOKOLŲ SURAŠYMO PAGRINDAI IR TVARKA
4. Lietuvos Respublikos maisto įstatymo pažeidimo protokolas surašomas, kai įgaliotasis pareigūnas, atsižvelgdamas į Sprendimą dėl produkto (-ų) tiekimo rinkai uždraudimo, kurio forma nustatyta Produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašo, patvirtinto Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymu Nr. B1-487 „Dėl Produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašas), 2 priede, atlieka galimo Maisto įstatymo pažeidimo tyrimą ir nustato Maisto įstatymo pažeidimo sudėties požymių.
5. Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimo protokolas surašomas, kai įgaliotasis pareigūnas, ūkio subjekto veiklos patikrinimo metu ar po patikrinimo nustatęs Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimų ar iš kitos valstybės institucijos gavęs duomenų, kad galėjo būti pažeistas Alkoholio kontrolės įstatymas, atlieka Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimo tyrimą ir nustato Alkoholio kontrolės įstatymo pažeidimo sudėties požymių.
6. Lietuvos Respublikos pašarų įstatymo pažeidimo protokolas surašomas, kai įgaliotasis pareigūnas, atsižvelgdamas į Sprendimą dėl produkto (-ų) tiekimo rinkai uždraudimo, kurio forma nustatyta Ribojimo priemonių taikymo tvarkos aprašo 2 priede, atlieka galimo Pašarų įstatymo pažeidimo tyrimą ir nustato Pašarų įstatymo pažeidimo sudėties požymių.
7. Lietuvos Respublikos pluoštinių kanapių įstatymo pažeidimo protokolas surašomas, kai įgaliotieji pareigūnai, vadovaudamiesi Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklėmis, patvirtintomis Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2015 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. B1-59 „Dėl Ūkio subjektų veiklos patikrinimų taisyklių patvirtinimo“, atlieka maisto tvarkymo subjekto ar pašarų ūkio subjekto veiklos patikrinimą ir jo metu nustato, kad:
7.1. maisto tvarkymo subjektas ar pašarų ūkio subjektas vykdo pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų produktų gamybą, kurios metu susidaro pluoštinių kanapių tarpinių produktų, kuriuose tetrahidrokanabinolio (delta-9-tetrahidrokanabinolio (Δ9-THC) ir delta-9-tetrahidrokanabinolio rūgšties (Δ9-THCA) suminis kiekis) (toliau – THC) kiekis viršija leidžiamą 0,2 procento ribą (toliau – pluoštinių kanapių tarpiniai produktai), bet neturi Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento išduoto leidimo vykdyti pluoštinių kanapių gaminių gamybą, kurios metu susidaro pluoštinių kanapių tarpinių produktų. Įgaliotieji pareigūnai ne vėliau kaip kitą darbo dieną po tokios veiklos nustatymo apie tai informuoja Policijos departamentą prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos;
7.2. pluoštinių kanapių tarpiniai produktai nėra įtraukiami į apskaitą ir nesunaudojami pluoštinių kanapių gaminiams, atitinkantiems Pluoštinių kanapių įstatymo reikalavimus, gaminti arba nėra tvarkomi kaip atliekos, įskaitant šalinimą Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo nustatyta tvarka;
7.3. ant tiekiamų rinkai pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminių pakuočių nėra aiškiai nurodyta galutinė gaminio vartojimo / naudojimo paskirtis ir vartojimo / naudojimo būdas;
7.4. Lietuvos Respublikoje ir (ar) kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse gauti ar pagaminti ir tiekiami rinkai pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminiai yra gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriose THC kiekis viršija leidžiamą 0,3 procento ribą arba neviršija leidžiamos ribos, bet neturi tai patvirtinančios pažymos, kurią išduoda Valstybinė augalininkystės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos ar kitos Europos Sąjungos valstybės narės atsakinga institucija;
7.5. importuojami pluoštinių kanapių produktai ir maisto ir (ar) pašarų gaminiai, gauti ar pagaminti iš pluoštinių kanapių, kuriuose THC kiekis viršija leidžiamą 0,3 procento ribą arba neviršija leidžiamos ribos, bet neturi tai patvirtinančio dokumento, kurį išduoda trečiosios šalies atsakinga institucija;
7.6. kiekviena Lietuvos Respublikoje ar kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje pagaminta ir Lietuvos Respublikos rinkai tiekiama pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminių (išskyrus gaminius iš pluoštinių kanapių sėklų) partija neturi Nacionalinio maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo instituto arba Europos Sąjungos valstybių narių akredituotos laboratorijos išduoto laboratorinių tyrimų protokolo su tyrimų rezultatų vertinimo išvada, kuria patvirtinama, kad pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminiuose THC kiekis neviršija didžiausio leidžiamo THC kiekio, nustatyto Pluoštinių kanapių įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje;
7.7. importuojami pluoštinių kanapių maisto ir (ar) pašarų gaminiai viršija didžiausius leidžiamus THC kiekius, nurodytus Pluoštinių kanapių kontrolės įstatymo 5 straipsnio 7 dalyje, arba neviršija leidžiamų THC kiekių, bet neturi tai patvirtinančio dokumento, kurį išduoda trečiosios šalies atsakinga institucija. Importuojant iš pluoštinių kanapių sėklų pagamintus maisto ir (ar) pašarų gaminius, šiame papunktyje nurodyto dokumento nereikalaujama.
8. Galimo Lietuvos Respublikos specialiojo įstatymo (toliau – Specialusis įstatymas) pažeidimo tyrimas turi būti baigtas ne vėliau kaip per 6 (šešis) mėnesius nuo tyrimo pradžios, be ne vėliau kaip likus 2 mėnesiams iki atitinkamame Specialiajame įstatyme nustatyto nuobaudų už Specialiojo įstatymo pažeidimus skyrimo termino pabaigos. Jei atsiranda aplinkybių, dėl kurių Specialiojo įstatymo pažeidimo tyrimas negali būti baigtas per nustatytą terminą, jo terminas, gali būti pagrįstai pratęsiamas, bet ne ilgiau kaip 2 (dviem) mėnesiams:
8.1. jeigu ūkio subjektas vengia atsakomybės (pvz.: slepia aplinkybes, atsisako vykdyti pareigūno teisėtus nurodymus, laiku nepateikia prašomų duomenų ar kitais veiksmais (neveikimu) vilkina Specialiojo įstatymo pažeidimo tyrimą);
8.2. jeigu Specialiojo įstatymo pažeidimo tyrimas sudėtingas (pvz.: didelė tyrimo apimtis, reikia surinkti papildomų duomenų, nagrinėjami nauji ir specifiniai teisiniai klausimai ir kt.);
9. Baigęs Specialiojo įstatymo pažeidimo tyrimą, jei nėra Aprašo 10 punkte nurodytų aplinkybių, įgaliotasis pareigūnas surašo atitinkamą Aprašo 4–7 punktuose nurodytą Specialiojo įstatymo pažeidimo protokolą (toliau – protokolas) (Aprašo priedas).
10. Ūkio subjektas neatsako už Specialiojo įstatymo pažeidimą ir, baigus Specialiojo įstatymo galimo pažeidimo tyrimą, protokolas nėra surašomas, jeigu nustatoma, kad:
10.2. produktas tapo nesaugus vėliau dėl trečiojo asmens veiksmų (netinkamai, neatsargiai gabenant ar saugant (sandėliuojant) produktą), dėl kitų nuo ūkio subjekto valios nepriklausančių priežasčių;
10.3. tuo metu, kai nesaugus produktas buvo patiektas rinkai, mokslo ir technikos pažanga nebuvo tokio lygio, kad būtų galima nustatyti galimą riziką;
10.4. produktas buvo naudojamas pažeidžiant produkto gamintojo nustatytas naudojimo taisykles, dėl kurių nesilaikymo atsirado žalos;
11. Protokolas surašomas 2 (dviem) egzemplioriais, dalyvaujant atsakomybėn traukiamo maisto tvarkymo subjekto ir (ar) pašarų ūkio subjekto (toliau – atsakomybėn traukiamas asmuo) atstovui. Atsakomybėn traukiamo asmens (juridinio asmens) atstovu laikomas juridinio asmens vadovas ir kiti asmenys, veikiantys neviršydami įgaliojimų, suteiktų pagal įstatymus ar kitus teisės aktus. Atstovas turi pateikti dokumentą, kuriuo patvirtinama jo tapatybė, ir dokumentą, kuriuo patvirtinamas juridinio asmens vadovo statusas, arba įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą įgaliojimą ar kitą dokumentą. Kai su priimtu sprendimu supažindinamas atsakomybėn traukiamo juridinio asmens atstovas, laikoma, kad su sprendimu supažindintas ir atsakomybėn traukiamas asmuo.
12. Protokolą pasirašo įgaliotasis pareigūnas ir atsakomybėn traukiamo asmens atstovas. Jei atsakomybėn traukiamo asmens atstovas atsisako pasirašyti protokolą, apie tai padaromas įrašas protokole, nurodant atstovo pareigas, vardą, pavardę ir dokumento, kurį atstovas atsisakė pasirašyti, pavadinimą. Šį faktą parašu patvirtina protokolą surašęs įgaliotasis pareigūnas ir kitas įgaliotasis pareigūnas, esant galimybei ir kviestinis asmuo (nurodomas vardas ir pavardė). Atsisakymas pasirašyti protokolą ir tai patvirtinanti informacija turi būti nurodoma visuose jo egzemplioriuose.
13. Pirmas protokolo egzempliorius įteikiamas arba ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo jo surašymo registruotu laišku išsiunčiamas atsakomybėn traukiamam asmeniui, antras egzempliorius kartu su kita bylos nagrinėjimui svarbia medžiaga ne vėliau kaip per 3 (tris) darbo dienas nuo jo surašymo išsiunčiamas nagrinėti VMVT Poveikio priemonių taikymo skyriui. Dokumentai, surašyti ne lietuvių kalba, VMVT Poveikio priemonių taikymo skyriui teikiami išversti (teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinti) į lietuvių kalbą.
III SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
14. Komisija sudaroma iš ne mažiau kaip 5 (penkių) VMVT valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartį. Komisijos pirmininkas, pavaduotojas, bent vienas narys ir sekretorius skiriami iš VMVT Poveikio priemonių skyriaus valstybės tarnautojų.
16. Komisijos posėdžius organizuoja ir Komisijai vadovauja Komisijos pirmininkas, o jo laikinai nesant ar jam negalint eiti savo pareigų – Komisijos pirmininko pavaduotojas.
17. Komisijos pirmininko ir Komisijos pirmininko pavaduotojo laikinai nesant ar jiems negalint eiti savo pareigų, Komisijos posėdžiui vadovauja vienas iš Komisijos narių, išrinktas Komisijos posėdyje kitų Komisijos narių vadovauti Komisijos posėdžiui. Komisijos narys, Komisijos narių išrinktas vadovauti Komisijos posėdžiui, turi Aprašo 20 punkte nurodytas teises.
18. Jei Komisijos narys Komisijos posėdyje negali dalyvauti, VMVT direktorius gali laikinai paskirti kitą VMVT darbuotoją Komisijos nario pareigoms atlikti.
19. Komisijos posėdžius Komisijos pirmininko pavedimu organizuoja, juos techniškai aptarnauja, protokoluoja Komisijos sekretorius. Jo laikinai nesant ar jam negalint eiti pareigų, VMVT direktoriaus įsakymu paskiriamas kitas VMVT darbuotojas.
20. Komisijos pirmininkas turi teisę:
20.4. suteikti asmenims, dalyvaujantiems Komisijos posėdyje, teisę pareikšti savo nuomonę, užduoti jiems klausimus;
20.6. įspėti, o kai nepaisoma įspėjimo, pašalinti iš Komisijos posėdžio asmenį, kuris pažeidžia Komisijos posėdžio tvarką;
21. Komisija turi teisę:
21.1. gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų informaciją, reikalingą bylai išspręsti ir sprendimui priimti;
21.2. pareikalauti iš atsakomybėn traukiamo asmens, dėl kurio galimai padaryto Specialiojo įstatymo pažeidimo surašytas protokolas, per nustatytą terminą pateikti įrodymus, reikalingus bylai išspręsti, gauti paaiškinimus žodžiu ir raštu;
21.3. į bylos nagrinėjimo posėdį nuomonei pateikti kviesti VMVT specialistus arba prašyti pateikti specialisto nuomonę, vertinimą raštu (el. paštu) per 2 (dvi) darbo dienas nuo Komisijos paklausimo pateikimo;
23. Visi Komisijos sprendimai priimami balsų dauguma, dalyvaujant ne mažiau kaip pusei Komisijos narių. Komisijos nariai neturi teisės atsisakyti balsuoti arba susilaikyti balsuojant. Balsams pasidalijus po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko ar Komisijos nario, vadovaujančio Komisijos posėdžiui, balsas.
24. Esant interesų konfliktui ar kitų abejonių dėl Komisijos nario nešališkumo, Komisijos narys privalo nusišalinti pats arba būti nušalintas nuo bylos nagrinėjimo, vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nuostatomis.
25. Komisijos nario nušalinimas ar nusišalinimas turi būti motyvuotas ir pareikštas iki Komisijai priimant sprendimą.
IV SKYRIUS
PASIRENGIMAS BYLŲ NAGRINĖJIMUI
28. Komisijos pirmininkas, gavęs įgaliotųjų pareigūnų surašytą protokolą kartu su visa reikalinga medžiaga, sprendžia arba paveda Komisijos nariui spręsti šiuos būtinus pasirengimo bylos nagrinėjimui klausimus:
28.2. prireikus įpareigoja protokolą surašiusį įgaliotąjį pareigūną ar kreipiasi į kitą instituciją su prašymu per 3 (tris) darbo dienas (arba nurodo kitą įvykdymo terminą) papildomai pateikti įrodymus ar paaiškinimus raštu dėl nustatytų pažeidimų;
28.3. nustato bylos nagrinėjimo proceso šalis ir sprendžia dėl kitų bylos nagrinėjimo proceso dalyvių dalyvavimo bylos nagrinėjimo procese;
29. Manydamas, kad nėra kliūčių bylai nagrinėti, Komisijos pirmininkas informuoja Komisijos sekretorių, kuris įtraukia bylos nagrinėjimą į Komisijos posėdžio darbotvarkę ir ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų iki numatomo Komisijos posėdžio bylos nagrinėjimo proceso dalyviams registruotu laišku išsiunčia pranešimą apie bylos nagrinėjimą, kuriame nurodomas:
29.6. neatvykimo pasekmės (pvz., byla gali būti išnagrinėta bylos nagrinėjimo proceso šalims nedalyvaujant);
30. Nagrinėjant bylą institucijoje, skiriančioje baudas už Specialiajame įstatyme nurodytus pažeidimus, dalyvauja:
30.1. asmuo, įtariamas pažeidęs Maisto, Pašarų, Alkoholio kontrolės ar Pluoštinių kanapių įstatymo reikalavimus (įtariamas pažeidėjas);
30.2. atsakingos institucijos sprendimu kiti asmenys, su kurių interesais tiesiogiai susijusi nagrinėjama byla;
31. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai turi teisę:
31.1. susipažinti su bylos medžiaga, duoti rašytinius ir žodinius paaiškinimus, pateikti įrodymus, prašymus;
32. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai privalo:
32.1. pateikti visus savo turimus su byla susijusius duomenis įgaliotajam pareigūnui ar Komisijai pareikalavus;
32.3. raštu informuoti Komisiją apie savo adreso pasikeitimą bylos nagrinėjimo proceso metu. Nesant tokios informacijos, bylos nagrinėjimo proceso dalyviui pranešimas apie bylos nagrinėjimą siunčiamas paskutiniu Komisijai žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos ar registruotos buveinės adresu ir laikoma, kad bylos nagrinėjimo proceso dalyvis buvo laiku ir tinkamai informuotas.
33. Apie Specialiojo įstatymo pažeidimo bylos nagrinėjimo vietą ir laiką proceso šalims turi būti pranešta raštu ir protokolo kopija turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 10 (dešimt) darbo dienų iki posėdžio pradžios. Kartu pranešama, kokia tvarka proceso šalys gali susipažinti su bylos medžiaga, teikti rašytinius ir žodinius paaiškinimus. Tinkamu pranešimu apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką laikytinas pranešimas, išsiųstas registruotu laišku Juridinių asmenų registre nurodytu proceso šalies buveinės adresu, išskyrus atvejus, kai proceso šalis nurodė kitą korespondencijos įteikimo adresą, arba pranešimas, išsiųstas Juridinių asmenų registre nurodytu proceso šalies elektroninių siuntų pristatymo adresu, arba pranešimas, pasirašytinai įteiktas proceso šaliai Specialiojo įstatymo reikalavimų pažeidimo nustatymo metu.
34. Pranešime apie bylos nagrinėjimą atitinkamam bylos proceso dalyviui yra išaiškinamos jo procesinės teisės ir pareigos.
35. Proceso šalys iki bylos nagrinėjimo paaiškinimus gali teikti per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis negu 14 (keturiolika) darbo dienų nuo dienos, kurią asmuo, įtariamas pažeidęs Specialiojo įstatymo reikalavimus, gauna protokolą.
36. Jeigu bylos nagrinėjimo metu yra pateikiama naujų įrodymų, proceso šalys turi teisę nedelsdamos su jais susipažinti ir per 5 (penkias) darbo dienas nuo naujų įrodymų gavimo dienos pateikti dėl jų savo paaiškinimus.
V SKYRIUS
BYLŲ NAGRINĖJIMAS KOMISIJOS POSĖDYJE
38. Bylos nagrinėjimas vyksta viešai žodinio, įskaitant nuotoliniu būdu, arba rašytinio proceso būdu. VMVT savo iniciatyva arba proceso šalių prašymu gali paskelbti posėdį, kuriame nagrinėjama byla, ar jo dalį uždarą, kai tai būtina, siekiant apsaugoti valstybės, tarnybos, profesinę paslaptį arba proceso šalių komercinę paslaptį.
40. Byla nagrinėjama žodinio proceso tvarka, nepertraukiamai, išskyrus poilsiui skiriamą laiką, dalyvaujant proceso šalims ir kitiems bylos nagrinėjimo proceso dalyviams. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviams pareiškus prašymą, ar neatvykus į bylos nagrinėjimą, byla gali būti nagrinėjama rašytinio proceso tvarka.
41. Jeigu proceso šalys posėdyje nedalyvauja, byla gali būti išnagrinėta tik tais atvejais, kai yra duomenų, kad joms buvo laiku ir tinkamai pranešta apie bylos nagrinėjimo vietą ir laiką, kad joms buvo suteikta teisė susipažinti su bylos medžiaga ir duoti paaiškinimus ir kad iki bylos nagrinėjimo jos nepateikė savo neatvykimą pateisinančių dokumentų, kuriuose nurodytas neatvykimo į posėdį priežastis VMVT pripažįsta svarbiomis.
42. Komisija, nagrinėdama bylą, turi teisę pakeisti nuorodą į Specialiojo įstatymo straipsnį ar straipsnio dalį, numatančius atsakomybę už šį pažeidimą, jeigu protokole nurodyta pažeidimo esmė yra įrodyta, tačiau suklysta, nurodant Specialiojo įstatymo straipsnį ar straipsnio dalį, numatančius atsakomybę už padarytą pažeidimą.
43. Komisijos posėdžio tvarka:
43.1. Komisijos pirmininkas pradeda Komisijos posėdį ir paskelbia Komisijos sudėtį, praneša, kas yra Komisijos posėdžio sekretorius;
43.3. Komisijos sekretorius praneša, kas atvyko į Komisijos posėdį. Komisija nustato atvykusiųjų tapatybę, patikrina byloje dalyvaujančių asmenų įgaliojimus. Jei kas nors iš bylos nagrinėjimo proceso dalyvių neatvyksta, Komisijos posėdžio sekretorius informuoja, ar jiems buvo tinkamai pranešta apie posėdžio datą, laiką ir vietą, o Komisija nusprendžia, ar galima be jų nagrinėti bylą;
43.5. Komisijos pirmininkas pradeda bylos nagrinėjimą iš esmės:
43.5.2. išklausomos bylos nagrinėjimo proceso šalys (pirmiausia atsakomybėn traukiamas asmuo). Kalbėjimo trukmė neribojama, tačiau Komisijos posėdžio pirmininkas gali įspėti kurią nors iš bylos nagrinėjimo proceso šalių, jeigu ši nukrypsta nuo bylos esmės,
43.5.3. bylos nagrinėjimo proceso šalims gali būti užduodami klausimai: pirmiausia klausimus užduoda Komisijos pirmininkas, Komisijos nariai, po to – kiti bylos nagrinėjimo proceso dalyviai (pirmoji – proceso šalis, jei ji yra),
43.5.4. ištiriami kiti įrodymai, pvz., išklausomi arba pagarsinami liudytojų parodymai, specialistų paaiškinimai ir ekspertų išvados, apžiūrimi daiktiniai įrodymai, paskelbiami rašytiniai įrodymai ir kt.,
43.6. išklausiusi bylos nagrinėjimo proceso dalyvių pasisakymus ir ištyrusi kitus įrodymus, Komisija Komisijos pirmininko siūlymu išeina į pasitarimų kambarį nutarimui dėl bylos priimti. Apie tai Komisijos pirmininkas paskelbia posėdyje esantiems asmenims;
44. VMVT, išnagrinėjusi bylą, priima motyvuotą nutarimą:
44.3. nutraukti bylą, kai nepadarytas Specialiojo įstatymo reikalavimų pažeidimas arba praėjus tyrimo atlikimo terminams;
44.4. grąžinti bylą protokolą surašiusiems ir pažeidimo tyrimą atlikusios institucijos įgaliotiems pareigūnams papildomam tyrimui atlikti. Papildomas tyrimas negali viršyti Apraše nustatytų terminų, būtinų Komisijos nutarimui priimti;
44.5. atidėti bylos nagrinėjimą, jeigu į bylos nagrinėjimo posėdį neatvyko bylos nagrinėjimo proceso dalyvis, kai Komisija nusprendžia, kad be jo negalima nagrinėti bylos;
44.6. sustabdyti bylos nagrinėjimą bylos nagrinėjimo proceso šalims apskundus teismui VMVT sprendimus dėl rinkos ribojimo priemonių taikymo ar kitais atvejais, kai Komisija pripažįsta, kad bylos nagrinėjimą sustabdyti būtina. Bylos nagrinėjimas atnaujinamas išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas bylos nagrinėjimo proceso dalyvių pareiškimu arba Komisijos iniciatyva. Atnaujinta byla nagrinėjama Apraše nustatyta tvarka.
45. Išnagrinėjus bylą, priimtame nutarime turi būti nurodytas:
45.3. duomenys apie pažeidėją (pažeidėjo pavadinimas, kodas, buveinė, telefono ryšio numeris, leidimo numeris, išdavimo data);
46. VMVT nutarimai per 3 (tris) darbo dienas nuo jų priėmimo išsiunčiami asmenims, dėl kurių šie nutarimai priimti.
47. Komisija, atidėdama bylos nagrinėjimą, paskiria kito bylos nagrinėjimo posėdžio datą, laiką ir vietą ir apie tai pasirašytinai supažindina bylos nagrinėjime dalyvaujančius proceso dalyvius, o nedalyvavusiems bylos nagrinėjime praneša Aprašo 33 punkte nustatyta tvarka. Bylos nagrinėjimo atidėjimas negali viršyti Specialiajame įstatyme nustatytų bylos nagrinėjimo terminų, būtinų Komisijos nutarimui priimti.
48. Skirdama nuobaudą, Komisija atsižvelgia į Specialiajame įstatyme nustatytas atsakomybę lengvinančias ir sunkinančias aplinkybes.
50. Komisijos narys, nesutinkantis su Komisijos sprendimu, jeigu jis balsavo prieš šį sprendimą, gali išdėstyti raštu savo atskirąją nuomonę, kuri viešai neskelbiama, bet pridedama prie bylos.
51. Komisijos posėdžio protokolas parengiamas per 2 (dvi) darbo dienas nuo Komisijos posėdžio. Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius.
52. Bylos nagrinėjimo proceso dalyviai turi teisę susipažinti su Komisijos posėdžio protokolu ir per 1 (vieną) darbo dieną po Komisijos posėdžio protokolo surašymo pateikti Komisijai pastabas raštu dėl Komisijos posėdžio protokolo.
VI SKYRIUS
NUTARIMŲ SKELBIMAS
54. Informacinis pranešimas apie Komisijos nutarimą dėl bylos (toliau – informacinis pranešimas) per 3 (tris) darbo dienas nuo Komisijos nutarimo dėl bylos įsigaliojimo paskelbiamas VMVT interneto svetainėje.
55. Jei Komisijos nutarime dėl bylos yra viešai neskelbtinų duomenų, informaciniame pranešime visi viešai neskelbtini duomenys pašalinami. Pašalintų duomenų vietoje pasviruoju šriftu skliaustuose įrašomi žodžiai „(duomenys neskelbtini)“. Jei pašalinus iš informacinio pranešimo visus viešai neskelbtinus duomenis informacinio pranešimo paskelbimas netektų prasmės, informacinis pranešimas VMVT interneto svetainėje neskelbiamas.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Paskirtos baudos, sumokamos, o nesumokėtos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
Lietuvos Respublikos specialiųjų įstatymų
pažeidimų bylų nagrinėjimo Valstybinėje
maisto ir veterinarijos tarnyboje tvarkos
aprašo
priedas
(Lietuvos Respublikos specialiojo įstatymo pažeidimo protokolo formos pavyzdys)
VALSTYBINĖ MAISTO IR VETERINARIJOS TARNYBA
LIETUVOS RESPUBLIKOS ____________________________ĮSTATYMO PAŽEIDIMO
(įstatymo pavadinimas)
PROTOKOLAS
_________________ Nr. _____________
(data)
__________________
(parengimo vieta)
Aš, ________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________,
(protokolą surašiusio Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos valstybės tarnautojo (toliau – įgaliotasis pareigūnas) vardas, pavardė, pareigos)
vadovaudamasis (-asi) Lietuvos Respublikos _______________ įstatymu, nustačiau, kad ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(atsakomybėn traukiamo asmens pavadinimas / vardas, pavardė, kodas / asmens kodas, adresas, tel., faks.)
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
(jei yra, ūkio subjekto vadovo vardas, pavardė, asmens kodas)
tiekė rinkai nesaugų (-ius): _________________________________________________________
(produkto pavadinimas, pagaminimo data,
_______________________________________________________________________________
tinkamumo vartoti / naudoti terminas, partijos numeris, tiekimo rinkai vieta ir data ir (ar) kt.)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________,
kuris (-ie) neatitiko šių produktų saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų:
________________________________________________________________________________
(teisės pažeidimo padarymo vieta, data (laikas) ir esmė, teisės akto pavadinimas, pažeistos nuostatos)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________,
ir tuo pažeidė __________ įstatymo _____ str. _____ d. _____ p.
(įstatymo pavadinimas)
Nukentėjusių asmenų, iš jų vaikų, skaičius (jeigu jų yra):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Liudytojai (jeigu jų yra):
_______________________________________________________________________________
|
||
(vardas, pavardė, adresas, telefonas) |
||
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
||
(vardas, pavardė, adresas, telefonas) |
||
|
|
|
|
|
(parašas) |
|
Liudytojų parodymai pridedami: taip / ne (kas nereikalinga, išbraukti).
Atsakomybėn traukiamo ūkio subjekto (toliau – atsakomybėn traukiamas asmuo) ar jo įgalioto atstovo paaiškinimas:
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
|
|
|
|
|
(atsakomybėn traukiamo asmens ar jo įgalioto atstovo vardas, pavardė) |
|
(parašas) |
|
(data) |
Ūkio subjektui teikti nurodymai, taikytos produktų tiekimo rinkai ribojimo priemonės:
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Priemonės, kurių ėmėsi ūkio subjektas, vykdydamas jam teiktus nurodymus:
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Kiti duomenys, būtini bylai išspręsti (lengvinančios, sunkinančios aplinkybės ir kt.):
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Ūkio subjektas pageidauja bylą nagrinėti žodinio proceso tvarka / rašytinio proceso tvarka (kas nereikalinga, išbraukti):
_______________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Ūkio subjektas _____________ įstatymą pažeidė pirmą kartą /pakartotinai (kas nereikalinga,
(įstatymo pavadinimas)
išbraukti): _______________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(ankstesnių pažeidimų data, vieta, esmė, jei yra, patikrinimo akto data, numeris)
PRIDEDAMA:
1. ................................................................................................................................................
2. ................................................................................................................................................
3. ................................................................................................................................................
|
|
|
|
|
(įgaliotojo pareigūno pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas, pavardė) |
Su protokolu susipažinau ir vieną iš dviejų jo egzempliorių gavau
|
|
|
|
|
(atsakomybėn traukiamo asmens ar jo atstovo vardas, pavardė) |
|
(parašas) |
|
(data) |