VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS

VIRŠININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2007 M. SPALIO 9 D. ĮSAKYMO NR. VA-66 „DĖL KONSULTACIJŲ IR INFORMACIJOS TEIKIMO VALSTYBINĖJE MOKESČIŲ INSPEKCIJOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“

PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 8 d. Nr. VA-41

Vilnius

 

 

Pakeičiu Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisykles, patvirtintas Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2007 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. VA-66 „Dėl Konsultacijų ir informacijos teikimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 3.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.7. Konsultavimo telefonas – vienas iš paklausėjams konsultuoti ir informuoti skirtų Valstybinės mokesčių inspekcijos mokamų telefonų numerių: +370 5 260 5060 arba 1882.“

2. Pakeičiu 3.14.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.14.3. internetinis seminaras – seminaras, organizuojamas nuotoliniu būdu per interneto platformą;“.

3. Pakeičiu 3.16 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.16. Pokalbis internetu (angl. live chat) – Valstybinės mokesčių inspekcijos teikiama administracinė paslauga – paklausėjo, prisijungusio prie Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainės e. VMI autorizuotų paslaugų srities Mano VMI ar kitos Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinės sistemos, kurioje įdiegta pokalbio internetu paslauga, ir konsultanto bendravimas internetu realiuoju laiku, apsikeičiant rašytine informacija (tik šioje administracinėje paslaugoje nurodytomis temomis), kuri pokalbio dalyvių matoma Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainės e. VMI autorizuotų paslaugų srities Mano VMI (ar kitos Valstybinės mokesčių inspekcijos interneto svetainės) aplinkoje.“

4. Pakeičiu 3.20 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.20. Virtualusis asistentas SIMAS – Valstybinės mokesčių inspekcijos informacinis išteklius, dirbtinio intelekto technologija gebantis suprasti ir visiškai autonomiškai realiuoju laiku be žmogaus pagalbos atsakyti bendrojo pobūdžio mokestinėmis temomis į paklausėjo natūralia šnekamąja lietuvių, anglų kalba užduotas tekstines užklausas.“

5. Pripažįstu netekusiu galios 5.1.2 papunktį.

6. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Jeigu paklausėjas pageidauja gauti konsultaciją ir / ar informaciją, nurodytą taisyklių 8.1 papunktyje, tokiu atveju autentifikuoti paklausėjo nereikia.

Jeigu paklausėjas ar paklausėjo atstovas pageidauja gauti konsultaciją ir / ar informaciją, nurodytą taisyklių 8.2 papunktyje, tai konsultacija ir / ar informacija gali būti suteikta tik autentifikavus paklausėją ar paklausėjo atstovą taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka (kai paklausėjo atstovas įtrauktas į VMI informacines sistemas kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo). Jeigu paklausėjo ar paklausėjo atstovo nepavyksta tinkamai autentifikuoti, tuomet jam gali būti suteikta tik bendro pobūdžio konsultacija ir / ar informacija.

Pokalbio įrašas gali būti pateikiamas tik autentifikuotam paklausėjui ar paklausėjo atstovui taisyklių 14 ir 15 punktuose nustatyta tvarka.“

7. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Konsultantas, prieš suteikdamas konsultaciją ir / ar informaciją (įskaitant teikiamą konsultaciją ir / ar informaciją atskambinimo paklausėjui metu), nurodytą taisyklių 8.2 papunktyje, privalo paklausėją autentifikuoti vienu iš šių būdų:

10.1. paklausėjas autentifikuojamas pagal telefono numerį, jeigu paklausėjas yra Mano VMI naudotojas, kurio Mano VMI paskyroje yra nurodytas telefono numeris, pagal kurį autentifikuojamas paklausėjas. Siekdamas užtikrinti tinkamą paklausėjo autentifikavimą šiuo būdu, konsultantas privalo paklausėjui pateikti papildomą autentifikavimo klausimą. Jeigu paklausėjo pateikti duomenys sutampa su konsultanto turimais duomenimis, paklausėjas laikomas tinkamai autentifikuotas;

10.2. paklausėjas autentifikuojamas pagal telefono numerį ir Mano VMI sugeneruotą 6 skaitmenų PIN kodą. Tokiu atveju paklausėjas turi būti Mano VMI naudotojas, kurio Mano VMI paskyroje jis turi būti nurodęs telefono numerį (pagal kurį jis autentifikuojamas kaip paklausėjas) ir Mano VMI paskyroje pažymėjęs, kad autentifikavimui papildomai naudos Mano VMI sugeneruotą PIN kodą. Paklausėjui paskambinus konsultavimo telefonu, yra paprašoma jo telefono klaviatūroje suvesti konkrečiai jam Mano VMI sugeneruotą PIN kodą. Jeigu paklausėjo Mano VMI paskyroje nurodytas telefono numeris sutampa su telefono numeriu, iš kurio paklausėjas skambina, ir Mano VMI sugeneruotas PIN kodas sutampa su PIN kodu, kurį paklausėjas suveda telefono klaviatūroje, paklausėjas laikomas tinkamai autentifikuotas;

10.3. paklausėjas autentifikuojamas klausimais, jeigu jis nėra Mano VMI naudotojas. Paklausėjui paskambinus konsultavimo telefonu, konsultantas paprašo paklausėjo nurodyti savo asmens kodą, vardą, pavardę ir užduoda tris klausimus, leidžiančius įsitikinti skambinančiojo tapatybe. Jeigu paklausėjo nurodytas asmens kodas, vardas ir pavardė sutampa su paklausėjo asmens duomenimis konsultanto naudojamoje informacinėje sistemoje ir į tris klausimus atsakoma teisingai, paklausėjas laikomas tinkamai autentifikuotas. Jeigu paklausėjas į bent vieną iš trijų klausimų atsako neteisingai – laikomas neautentifikuotas;

10.4. paklausėjas, paskambinęs konsultavimo telefonu, autentifikuojasi mobiliuoju parašu. Jeigu konsultantas gauna neautentifikuoto paklausėjo, turinčio galimybę autentifikuotis mobiliuoju parašu, skambutį, pasiūlo paklausėjui autentifikuotis mobiliuoju parašu. Tokiu atveju paklausėjas nukreipiamas į savarankiško autentifikavimosi paslaugą.“

8. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Konsultantas pokalbio konsultavimo telefonu metu gali pasiūlyti paklausėjui įrašyti / pakeisti paklausėjui autentifikuoti skirtą telefono numerį Mano VMI ir / arba pažymėti, kad paklausėjas autentifikavimui papildomai naudos Mano VMI sugeneruotą kodą.“

9. Pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.1. prisistatyti paklausėjui, nurodydamas savo vardą;“.

10. Pakeičiu 13.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.6. konsultacijos ir / ar informacijos teikimo metu paaiškėjus, kad VMI nėra kompetentinga teikti konsultacijos ir / ar informacijos paklausėjo užduotu klausimu, konsultantas privalo apie tai informuoti paklausėją, pagal galimybes nurodydamas, į kokią kompetentingą instituciją paklausėjas galėtų kreiptis (išskyrus taisyklių 13.7 ir 13.11 papunkčiuose nurodytais atvejais), t. y. nurodydamas tos institucijos pavadinimą, adresą, telefono numerį, elektroninio pašto adresą, interneto nuorodą;“.

11. Pakeičiu 13.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.7. konsultacijos ir / ar informacijos teikimo metu paaiškėjus, kad paklausėjo pateiktas klausimas yra susijęs su Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kompetencija, konsultantas, paklausėjui sutikus, jo skambutį peradresuoja „Sodros“ informacijos centrui (tel. +370 5 250 0883 arba 1883);“.

12. Pakeičiu 13.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.10. jeigu paklausėjas įžeidinėja konsultantą, jam grasina arba paklausėjo elgesys kelia pagrįstų įtarimų, kad paklausėjas yra apsvaigęs nuo alkoholio, narkotinių, psichotropinių ar kitų svaigiųjų medžiagų ir dėl to neįmanoma tinkamai suteikti konsultaciją (informaciją), konsultantas, įspėjęs paklausėją apie galimą pokalbio nutraukimą, pokalbį konsultavimo telefonu nutraukia. Šiuo atveju, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nuostatomis, paklausėjui gali būti taikoma administracinė atsakomybė;“.

13. Papildau 13.11 papunkčiu:

13.11. konsultacijos ir / ar informacijos teikimo metu paaiškėjus, kad paklausėjo pateiktas klausimas yra susijęs su Policijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos kompetencija (toliau – Policijos departamentas), konsultantas, paklausėjui sutikus, jo skambutį peradresuoja Policijos departamento informacijos centrui (tel. +370 700 60 000).“

14. Pakeičiu 14 punktą ir jį išdėstau taip:

14. Paklausėjui, kuris pokalbio metu buvo autentifikuotas vienu iš taisyklių 10 punkte nurodytų būdų, pageidaujant, turi būti sudarytos sąlygos susipažinti su savo asmens duomenimis, perklausant pokalbio įrašą. Paklausėjas su prašymu gali kreiptis šiais būdais:

14.1. konsultavimo telefonu;

14.2. per Mano VMI;

14.3. paštu;

14.4. atvykdamas į AVMI;

14.5. el. paštu.“

15. Papildau 141 punktu:

141. Prašymai, pateikti taisyklių 14.3–14.5 papunkčiuose nurodytais būdais, turi būti pasirašyti. Jeigu prašymas perklausyti pokalbio įrašą teikiamas taisyklių 14.2–14.5 papunkčiuose nurodytais būdais, rekomenduojama užpildyti Prašymą susipažinti su savo asmens duomenimis, kurio forma yra Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje aprašo, patvirtinto Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2018 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. VA-33 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Valstybinėje mokesčių inspekcijoje aprašo patvirtinimo“, 2 priedas, kuri viešai skelbiama VMI interneto svetainėje adresu www.vmi.lt, skilties „Asmens duomenų sauga“ dalyje „Duomenų subjekto teisės“.“

16. Pakeičiu 15.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

15.5. telefono numerį, į kurį paklausėjas skambino (+370 5 260 5060, 1882 arba ekstremalios situacijos metu: +370 5 219 1 777) dėl konsultacijos ir / ar informacijos, užfiksuotos pokalbio įraše;“.

17. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Paklausėjas taip pat turi teisę gauti telefoninio pokalbio įrašo kopiją, jeigu jis prašyme kartu su informacija, nurodyta šių taisyklių 15.1–15.6 papunkčiuose, išreiškia tokį pageidavimą ir jeigu tai yra įmanoma įgyvendinti (pvz., pagal paklausėjo prašyme pateiktus duomenis įmanoma autentifikuoti pokalbio įrašą). Tokiu atveju prašymas pateikiamas taisyklių 14, 141 punktuose ir 15.1–15.6 papunkčiuose nustatyta tvarka, papildomai nurodant el. pašto adresą, gyvenamosios vietos adresą ar AVMI, kuriuo / kurioje norėtų gauti pokalbio įrašo kopiją. Teikiant telefoninio pokalbio įrašo kopiją, o paklausėjui ją naudojant, neturi būti pažeistos kitų asmenų teisės.“

18. Pakeičiu 18 punktą ir jį išdėstau taip:

18. Bendro pobūdžio informacija žodžiu gali būti teikiama, atvykus į AVMI informuojantį padalinį arba paskambinus konsultavimo telefonu.“

19. Pakeičiu 22 punktą ir jį išdėstau taip:

22. Informacija, kurios laikymą paslaptyje VMI privalo užtikrinti (pvz., apie paklausėjo iš trečiųjų šaltinių gautas pajamas, patirtas išlaidas ar kita informacija), teikiama tik tada, kai yra nustatoma paklausėjo asmens tapatybė pagal jo pateiktą asmens tapatybę patvirtinantį ar tapatybę nustatantį dokumentą arba kai asmuo yra autentifikuojamas telefonu taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka. Jeigu dėl tokios informacijos kreipiasi paklausėjo atstovas, jis taip pat turi pateikti asmens tapatybę patvirtinantį ar tapatybę nustatantį dokumentą ir atstovavimą liudijantį dokumentą, suteikiantį teisę gauti šią informaciją, arba asmuo yra autentifikuojamas telefonu taisyklių 10 punkte nustatyta tvarka. Atstovavimą liudijančio dokumento pateikti nereikia, kai paklausėjo atstovas yra VMI informacinėse sistemose įtrauktas kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo, turintis teisę gauti prašomą informaciją. Jeigu šiame punkte paminėtų dokumentų nepateikia arba paklausėjo atstovas nėra įtrauktas į VMI informacines sistemas kaip paklausėjui atstovaujantis asmuo, jam suteikiama tik bendro pobūdžio paslaptyje nelaikoma informacija (pvz., koks mokesčio tarifas, deklaracijos pateikimo ir mokesčio sumokėjimo terminas ir pan.).“

20. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Jeigu paklausėjas savo paklausime paprašo arba jeigu, konsultantui paskambinus savo iniciatyva, paklausėjas sutinka, į nesudėtingą rašytinį paklausimą konsultaciją ir / ar informaciją gali suteikti VMI prie FM MID paklausėjo nurodytu telefonu. Jeigu atskleidžiama informacija apie mokesčių mokėtoją, kurios laikymą paslaptyje VMI privalo užtikrinti, tai prieš tokį pokalbį telefonu konsultantas privalo paklausėją autentifikuoti vienu iš taisyklių 10 punkte nurodytų būdų. Suteikus konsultaciją konsultavimo telefonu, atsakymas raštu neteikiamas.“

21. Pakeičiu 49 punktą ir jį išdėstau taip:

49. Paklausėjai – didieji mokesčių mokėtojai, kurių sąrašas skelbiamas VMI interneto svetainėje, didelės vertės turtu disponuojantys fiziniai asmenys ir jų sutuoktiniai, norėdami aptarti rašytiniuose paklausimuose išdėstytus klausimus susitikimo metu, turi nurodyti apie tai pateiktame rašytiniame paklausime arba iš anksto kreiptis į VMI prie FM Didžiųjų mokesčių mokėtojų stebėsenos ir konsultavimo departamentą dėl susitikimo organizavimo.“

22. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. E. seminarų įrašus mokesčių mokėtojai gali peržiūrėti VMI interneto svetainėje adresu www.vmi.lt, skiltyje „Seminarai“.“

23. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Mokesčių mokėtojai, norintys dalyvauti seminare (išskyrus e. seminarą), gali savarankiškai registruotis į pageidaujamą seminarą konsultavimo telefonu arba VMI interneto svetainėje adresu www.vmi.lt, skiltyje „Seminarai“. Pasirinkę pageidaujamą seminarą, mokesčių mokėtojai registruojasi, nurodydami savo vardą ir elektroninio pašto adresą, taip pat sutikimą (nesutikimą) dalyvauti seminaro kokybės vertinimo apklausoje. Su privatumo pranešimu mokesčių mokėtojai gali susipažinti VMI svetainėje adresu www.vmi.lt, skiltyje „Administracinė informacija“–„Duomenų sauga“–„Privatumo politikos“. “

24. Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Jeigu mokesčių mokėtojai, užsiregistravę į seminarą, nori atšaukti savo dalyvavimą tame seminare, apie tai turi informuoti konsultavimo telefonu arba el. paštu vmirenginiai@vmi.lt, ne vėliau kaip likus 3 dienoms iki seminaro pradžios. Seminaro organizatoriai pasilieka teisę neregistruoti į kitus seminarus tų mokesčių mokėtojų, kurie, užsiregistravę į seminarą, jame nedalyvauja ir būna nepranešę taip, kaip nustatyta šiame taisyklių punkte.“

25. Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Priminimas apie įvyksiantį internetinį seminarą su jame nurodytu seminaro laiku bei prisijungimo nuoroda išsiunčiamas seminaro dalyviui elektroninio pašto adresu dieną prieš internetinį seminarą ir prieš valandą iki jo.“

26. Pakeičiu 72.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

72.1. teikia bendro pobūdžio konsultacijas ir / ar informaciją neautentifikuotiems paklausėjams dirbtiniu intelektu bendrosiomis mokestinėmis temomis specialioje komunikavimo platformoje, kurios įskiepis įdiegtas VMI interneto svetainėje adresu www.vmi.lt;“.

27. Pakeičiu 72.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

72.3. konsultacijas teikia valstybine arba anglų kalba.“

28. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Šios taisyklės nesusijusios su asmenų skundų ir prašymų registravimu, nagrinėjimu ir atsakymų rengimu pagal Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo (toliau – TGIDPNĮ) nuostatas, išskyrus taisyklių 83 punkte numatytus atvejus. Paklausėjo prašoma VMI turima informacija (taip, kaip ji apibrėžta TGIDPNĮ) teikiama, taip pat asmenų skundai apie mokesčių administratoriaus veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padarytą asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimą nagrinėjami Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka.“

29. Papildau 83 punktu:

83. Kai kreipiamasi konsultavimo telefonu į VMI su prašymu atlikti mokesčių teisės aktuose nustatytus veiksmus (toliau – Prašymas) (pavyzdžiui, išduoti verslo liudijimą, užpildyti mokesčio deklaraciją ir pan.), mutatis mutandis taikomi taisyklių 10–17 ir 82 punktai, o kai konsultavimo telefonu kreipiamasi dėl verslo liudijimo išdavimo, mutatis mutandis papildomai taikomas ir taisyklių 7 punktas. Teikiant ir priimant Prašymus, taip pat vadovaujamasi atitinkamų Prašymų pateikimą reglamentuojančiais teisės aktais. Prašymą teikiantis asmuo atsako už konsultavimo telefonu kartu su Prašymu teikiamų duomenų teisingumą.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                                                   Edita Janušienė