LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 1 KONKRETAUS TIKSLO „BENDROJI EUROPOS PRIEGLOBSČIO SISTEMA“ 2 NACIONALINIO TIKSLO „VALSTYBIŲ NARIŲ GEBĖJIMAI PLĖTOTI, STEBĖTI IR VERTINTI SAVO PRIEGLOBSČIO POLITIKĄ IR PROCEDŪRAS“ 3 VEIKSMO „PRIEGLOBSČIO SISTEMOS VERTINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO
NR. PMIF-1.2.3-K-01 PATVIRTINIMO
2021 m. vasario 26 d. Nr. A1-171
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 29–30 punktais:
1. T v i r t i n u Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 1 konkretaus tikslo „Bendroji Europos prieglobsčio sistema“ 2 nacionalinio tikslo „Valstybių narių gebėjimai plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką ir procedūras“ 3 veiksmo „Prieglobsčio sistemos vertinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. PMIF-1.2.3-K-01 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2021 m. vasario 26 d. įsakymu Nr. A1-171
PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 1 KONKRETAUS TIKSLO „BENDROJI EUROPOS PRIEGLOBSČIO SISTEMA“ 2 NACIONALINIO TIKSLO „VALSTYBIŲ NARIŲ GEBĖJIMAI PLĖTOTI, STEBĖTI IR VERTINTI SAVO PRIEGLOBSČIO POLITIKĄ IR PROCEDŪRAS“ 3 VEIKSMO „PRIEGLOBSČIO SISTEMOS VERTINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. PMIF-1.2.3-K-01
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 1 konkretaus tikslo „Bendroji Europos prieglobsčio sistema“ 2 nacionalinio tikslo „Valstybių narių gebėjimai plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką ir procedūras“ 3 veiksmo „Prieglobsčio sistemos vertinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. PMIF‑1.2.3-K-01 (toliau – PFSA) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo (toliau – PMIF) 2014–2020 metų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pagal Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos, patvirtintos Europos Komisijos 2015 m. kovo 20 d. sprendimu Nr. C (2015) 1731, kuriuo patvirtinama Lietuvos nacionalinė programa dėl paramos iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų laikotarpiu (kartu su vėlesniais pakeitimais), 1 konkretaus tikslo „Bendroji Europos prieglobsčio sistema“ 2 nacionalinio tikslo „Valstybių narių gebėjimai plėtoti, stebėti ir vertinti savo prieglobsčio politiką ir procedūras“ 3 veiksmą „Prieglobsčio sistemos vertinimas“ (toliau – Veiksmas), taip pat institucija, atliekanti paraiškų vertinimą, atranką ir iš PMIF lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.
2. PFSA parengtas vadovaujantis:
2.1. 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/32/ES dėl tarptautinės apsaugos suteikimo ir panaikinimo bendros tvarkos (toliau – Direktyva 2013/32/ES);
2.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas);
2.3. Lietuvos migracijos politikos gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 79 „Dėl Lietuvos migracijos politikos gairių patvirtinimo“ (toliau ‒ Lietuvos migracijos politikos gairės);
2.4. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. A1-284 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano patvirtinimo“;
2.5. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT);
3. PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – UTPĮ), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-641 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklių patvirtinimo“, ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-145 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Projekto atranka pagal Veiksmą bus atliekama projektų konkurso būdu. Pagal PFSA finansuoti bus atrinktas vienas projektas.
5. Pagal PFSA projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 65 000 (šešiasdešimt penkių tūkstančių) eurų, iš kurių iki 48 750 (keturiasdešimt aštuonių tūkstančių septynių šimtų penkiasdešimties) eurų – PMIF lėšos ir iki 16 250 (šešiolikos tūkstančių dviejų šimtų penkiasdešimties) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
6. Veiksmo tikslas – įvertinti Lietuvos Respublikos prieglobsčio suteikimo procedūrų ir prieglobsčio prašytojų priėmimo (įskaitant ir sulaikymą) sistemą ir pateikti rekomendacijas atsakingoms institucijoms, siekiant užtikrinti sąžiningas bei veiksmingas prieglobsčio suteikimo procedūras, numatytas Direktyvos 2013/32/ES preambulės 4 ir 8 punktuose, Lietuvos Respublikoje.
7. Pagal PFSA yra remiamos šios veiklos:
7.1. Lietuvos Respublikos prieglobsčio suteikimo procedūrų ir prieglobsčio prašytojų priėmimo (įskaitant ir sulaikymą) sistemos įvertinimas ir rekomendacijų pateikimas pagal PFSA 17 punkte nustatytus reikalavimus;
7.2. apskritojo stalo diskusijų, seminarų, susitikimų ir (ar) kitokių renginių, skirtų Lietuvos Respublikos prieglobsčio suteikimo procedūrų ir prieglobsčio prašytojų priėmimo (įskaitant ir sulaikymą) įvertinimui ir pateiktoms rekomendacijoms aptarti, organizavimas pagal PFSA 18 punkte nustatytus reikalavimus.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Pagal PFSA galimi pareiškėjai yra viešieji juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos ar jų padaliniai, teisėtai veikiantys Lietuvos Respublikoje.
9. Pagal PFSA projektas gali būti vykdomas su partneriu (-iais). Partneriais gali būti viešieji juridiniai asmenys, tarptautinės organizacijos ar jų padaliniai, teisėtai veikiantys Lietuvos Respublikoje.
10. Vienas pareiškėjas pagal kvietimą teikti paraiškas gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką, vertinama tik viena jo pateikta paraiška. Tokiu atveju įgaliotoji institucija raštu kreipiasi į pareiškėją, prašydama per 3 darbo dienas nurodyti, kuri paraiška turi būti vertinama. Pareiškėjui per 3 darbo dienas nepateikus prašomos informacijos, vertinama anksčiausiai įgaliotojoje institucijoje užregistruota paraiška. Kitos pareiškėjo pateiktos paraiškos atmetamos ir pareiškėjas apie tai informuojamas raštu .
III SKYRIUS
PROJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI
11. Projektas turi atitikti PAFT 20 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus. Projekto atitiktis bendriesiems projektų reikalavimams nustatoma atliekant projekto tinkamumo finansuoti vertinimą.
12. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų – projektu turi būti prisidedama prie Lietuvos migracijos politikos gairių 13 punkto nuostatų įgyvendinimo. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei į paraišką įtrauktos PFSA 7 punkte nurodytos veiklos.
13. Projektas turi atitikti prioritetinius projektų atrankos kriterijus, nurodytus PFSA 2 priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams projektų atrankos kriterijams skiriami balai. Didžiausias pagal kiekvieną kriterijų galimas skirti balų skaičius nurodytas PFSA 2 priede. Pagal PFSA privaloma surinkti minimali balų suma – 40 balų.
14. Projekto veiklų įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei projekto sutarties įsigaliojimo diena, bet ne ankstesnė nei PFSA paskelbimo Teisės aktų registre data. Projekto veiklas pradėjęs vykdyti anksčiau, nei pasirašoma projekto sutartis, projekto vykdytojas įsipareigoja iš savo lėšų apmokėti su šių veiklų vykdymu susijusias išlaidas, jei jos bus pripažintos netinkamomis finansuoti.
15. Pagal PFSA teikiami projektai turi būti įgyvendinami ne ilgiau nei iki 2022 m. kovo 31 d. imtinai. Projekto vykdymo laikotarpis gali būti pratęstas PAFT nustatyta tvarka, tačiau ne ilgiau nei iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai.
17. Vykdant PFSA 7.1 papunktyje nurodytą veiklą:
17.1. turi būti atliktas Lietuvos Respublikos prieglobsčio suteikimo procedūrų ir prieglobsčio prašytojų priėmimo (įskaitant ir sulaikymą) sistemos ex post vertinimas šiais aspektais: efektyvumo (kaip efektyviai pasiekiami tikslai, naudojant prieinamus išteklius), veiksmingumo (ar laiku ir efektyviai pasiekiami tikslai), atitikties 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2013/33/ES, kuria nustatomos normos dėl tarptautinės apsaugos prašytojų priėmimo, ir 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvai 2013/32/ES dėl tarptautinės apsaugos suteikimo ir panaikinimo bendros tvarkos;
17.2. turi būti identifikuotas (-i) iššūkis (-iai), kuris (kurie) kilo Lietuvos Respublikos prieglobsčio suteikimo sistemai nuo 2015 m., įvertinta, ar jis (jie) buvo įveiktas (-i) ir, jeigu nebuvo įveiktas (-i), – pateiktas (-i) konkretus (-ūs) pasiūlymas (-ai), kaip įveikti kilusį (-ius) iššūkį (-ius), įskaitant pasiūlymą (-us) dėl Lietuvos Respublikos teisės aktų tobulinimo (jeigu reikia);
17.3. atliekant vertinimą ir rengiant rekomendacijas, turi būti atsižvelgta į Europos prieglobsčio paramos biuro (EASO) gaires dėl priėmimo sąlygų ir naujo migracijos ir prieglobsčio pakto dokumentus, priimtus 2020 m. rugsėjo 23 d., kurie skelbiami adresu https://ec.europa.eu/info/publications/migration-and-asylum-package-new-pact-migration-and-asylum-documents-adopted-23-september-2020_lt;
17.4. taikant pasirinktą vertinimo metodiką, nepakanka atlikti tik dokumentų analizę, turi būti įtraukti ir pokalbiai su prieglobsčio politikos Lietuvos Respublikoje formuotojais ir vykdytojais (pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Valstybės sienos apsaugos tarnyba), Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Migracijos departamentas) atstovais);
17.5. vertinimas turi apimti šių sistemos elementų įvertinimą:
17.5.1. teisės sritis: prieglobsčio suteikimo procedūrų (prašymų suteikti prieglobstį priėmimo tvarka, jų nagrinėjimo efektyvumas), apeliacinės sistemos veiksmingumas (lyginant su Europos Sąjungos Teisingumo Teismo praktika ir kitose Europos Sąjungos valstybėse narėse veikiančiomis apeliacinėmis sistemomis). Ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas pažeidžiamumo nustatymo procedūrai ir valstybės garantuojamos teisinės pagalbos prieglobsčio srityje vertinimui (valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimo organizavimas ir valdymas, teikiamų teisinių paslaugų apimtis ir pakankamumas);
18. Į PFSA 7.2 papunktyje nurodytus renginius turi būti įtraukti Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Vidaus reikalų ministerijos, Migracijos departamento, Valstybės sienos apsaugos tarnybos atstovai. Jeigu reikia, gali būti įtraukti kitų suinteresuotų institucijų ir (ar) organizacijų atstovai.
19. Paraiškoje neturi būti numatyta apribojimų, kurie įgyvendinant projektą turėtų neigiamos įtakos moterų ir vyrų lygybės, nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI DĖL DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO
20. De minimis pagalbos gavėju laikomas pareiškėjas (projekto vykdytojas) ir (ar) partneris, kuris yra ūkio subjektas ir kuris iš projekto finansavimo lėšų planuoja įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto, suteikiančių jam ekonominę naudą.
21. Pagal PFSA valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, neteikiama. De minimis pagalba, reglamentuota de minimis reglamento 3 straipsnyje, gali būti teikiama ūkio subjektams, vadovaujantis de minimis reglamentu. Įgaliotoji institucija paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu, pildydama Patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (PAFT 26 priedas), turi įvertinti, ar projekto finansavimas nereiškia valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suteikimo ūkio subjektui. Jeigu de minimis pagalba teikiama, įgaliotoji institucija paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu, pildydama Projekto atitikties de minimis pagalbos taisyklėms patikros lapą (PAFT 27 priedas), turi įsitikinti, kad ūkio subjektui teikiamas finansavimas neviršija nustatytų de minimis pagalbos ribų ir atitinka kitus de minimis reglamente nustatytus reikalavimus, taikomus de minimis pagalbai.
22. Jeigu ūkio subjektui teikiama de minimis pagalba:
22.1. pagal de minimis reglamento 3 straipsnio nuostatas, bendra de minimis pagalbos, suteiktos vienai įmonei (kaip ji apibrėžta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje), suma neturi viršyti 200 000 (dviejų šimtų tūkstančių) eurų per trejų finansinių metų laikotarpį. Ši riba taikoma, neatsižvelgiant į de minimis pagalbos formą arba į siekiamus tikslus ir į tai, ar Lietuvos Respublikos suteikta de minimis pagalba yra visa arba iš dalies finansuojama Europos Sąjungos lėšomis.
22.2. įgaliotoji institucija, vertindama paraišką, patikrina ūkio subjekto teisę gauti bendrą vienai įmonei, kaip nurodyta de minimis reglamento 2 straipsnio 2 dalyje, suteikiamą de minimis pagalbą. Įgaliotoji institucija turi patikrinti visas su ūkio subjektu susijusias įmones, nurodytas ūkio subjekto pateiktame Atitikties de minimis pagalbos gavėjams taikomiems reikalavimams klausimyne pagal de minimis reglamentą (PAFT 29 priedas) ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, taip pat patikrinti, ar planuojama teikti de minimis pagalba neviršys leidžiamo de minimis pagalbos dydžio, kaip nustatyta de minimis reglamento 3 straipsnyje. Atsakingai institucijai priėmus sprendimą finansuoti projektą, įgaliotoji institucija per 5 darbo dienas registruoja konkrečiam ūkio subjektui suteiktos de minimis pagalbos sumą Registre.
V SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
23. Projekto išlaidos turi atitikti joms taikomus reikalavimus, nustatytus PAFT V skyriuje ir Instrukcijose dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-608 „Dėl Instrukcijų dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams patvirtinimo“ (toliau – Instrukcijos dėl išlaidų atitikties).
24. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, bet neviršija PFSA 5 punkte nurodytos sumos projektui įgyvendinti.
25. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Instrukcijomis dėl išlaidų atitikties. Pagal PFSA tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra tokios:
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
|
1. |
Statybos, remonto ir kitų darbų išlaidos |
Netinkamos finansuoti išlaidos |
|
2. |
Įrangos, įrenginių ir kito turto įsigijimo išlaidos |
Netinkamos finansuoti išlaidos |
|
3. |
Projekto vykdymo išlaidos |
Tinkamomis finansuoti laikomos: 3.1. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio išlaidos. Darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo nuostatomis. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos darbo sutartys, jei darbas yra pagrindinis, arba papildomos esamos darbo sutartys, jei, be pagrindinių pareigų, sulygstama ir dėl papildomų funkcijų įgyvendinant projektą (tokiu atveju darbo sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, nurodomas atlygis už papildomas funkcijas įgyvendinant projektą). Nuostatos dėl esamų darbo sutarčių papildymo arba atskirų darbo sutarčių sudarymo netaikomos tarptautinėms organizacijoms ar jų padaliniams. Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatos ir atskiros darbo sutartys nesudaromos; 3.2. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokestis už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, jei darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, mokami taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių ir jam nustatytos darbo savaitės trukmę. Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos remiantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Jei projekto vykdytojas yra tarptautinė organizacija ar jos padalinys ir Lietuvos Respublikos nacionalinės teisės nuostatos jam netaikomos, tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju darbo santykiais, darbo užmokestis už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas mokami pagal faktiškai patirtas išlaidas, vadovaujantis jo veiklą reglamentuojančiais teisės aktais; 3.3. renginių organizavimo ir (ar) vykdymo išlaidos PFSA 7.2 papunktyje nurodytoms veikloms vykdyti; 3.4. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir prekių, reikalingų PFSA 7 punkte nurodytoms veikloms vykdyti, išlaidos, jei jos atitinka PAFT ir Instrukcijose dėl išlaidų atitikties prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus; 3.5. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, komandiruočių, tarpmiestinių kelionių išlaidos. Netinkamos finansuoti yra darbuotojų kelionių į darbovietę ir iš jos išlaidos.
Jei apmokamos tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, tarpmiestinių kelionių Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos, taikomas fiksuotasis įkainis, nustatytas remiantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt. Pareiškėjas gali nurodyti ir mažesnius transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių dydžius (pvz., vadovaudamasis faktiniais dydžiais pareiškėjo institucijoje). Visoms kelionių išlaidoms turi būti taikomas vienodas fiksuotasis įkainis. |
|
4. |
Informavimo apie projektą išlaidos |
|
|
5. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma netiesioginėms išlaidoms apmokėti apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (PAFT 5 priedas). |
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
26. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi lietuvių kalba užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta PAFT 2 priede, ir kartu pateikti šiuos priedus:
26.1. dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius projekto biudžetą (pavyzdžiui, 3 tiekėjų pasiūlymai dėl prekių ir (ar) paslaugų kainos, nuorodos į rinkoje esančias kainas ir kt.);
26.3. jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), – Partnerio deklaraciją (-as) (PAFT 2 priedo 1 priedas). Partnerio deklaraciją pildo kiekvienas partneris atskirai;
26.4. jeigu projekto biudžete numatytos išlaidos, kurios nėra tinkamos finansuoti, bet būtinos projektui įgyvendinti, – projekto finansavimo šaltinius (netinkamų finansuoti išlaidų padengimą) pagrindžiančius dokumentus (pavyzdžiui, pažyma, kurioje nurodytas banko ar kitų juridinių asmenų sprendimas suteikti paskolą konkrečiam projektui, paskolos sutartis ir kt.);
26.5. jeigu projekto biudžete tinkamų finansuoti išlaidų suma numatyta su pridėtinės vertės mokesčiu (toliau – PVM), – užpildytą Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (PAFT 2 priedo 3 priedas);
26.6. jei teikiama de minimis pagalba, kaip nustatyta PFSA 20 punkte (t. y. iš projekto finansavimo lėšų planuojama įsigyti įrangos, įrenginių ar kito turto, suteikiančių pareiškėjui ir (ar) projekto vykdytojui ekonominę naudą):
26.6.1. Organizacijos ar fizinio asmens atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus klausimyną ir turto įsigijimo fakto patvirtinimą (PAFT 25 priedas). Su paraiška teikiamas tik PFSA 20 punkte sąlygas atitinkančio de minimis pagalbos gavėjo, gaunančio de minimis pagalbą, kaip ji apibrėžta PFSA 3.2.2 papunktyje, užpildytas Organizacijos atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus klausimynas ir turto įsigijimo fakto patvirtinimas;
26.6.2. Projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (PAFT 2 priedo 4 priedas), jei teikiama de minimis pagalba;
27. Pareiškėjas PAFT III skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka teikia užpildytą paraišką ir jos priedus įgaliotajai institucijai, kartu pateikdamas ir skaitmenines paraiškos bei pridedamų dokumentų kopijas vienu iš šių būdų: siunčia paštu, pristato pats arba per kurjerį, siunčia elektroniniu paštu, jei paraiška pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu, kaip nurodyta PAFT 354.2 papunktyje. Jei paraiška teikiama PAFT 354.2 papunktyje nustatytu būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės jų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami. Kitu, šiame punkte nenumatytu, būdu atsiųsta ar pristatyta arba kitu nei įgaliotosios institucijos adresu atsiųsta ar pristatyta paraiška neregistruojama ir nevertinama.
28. Pareiškėjas informuojamas ir konsultuojamas PAFT II skyriuje nustatyta tvarka. Konkreti įgaliotosios institucijos kontaktinė informacija nurodoma kvietimo teikti paraiškas skelbime.
29. Įgaliotoji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą PAFT III skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka, pildydama Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (PAFT 3 priedas), projekto naudos ir kokybės vertinimą – PAFT III skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka, pildydama Naudos ir kokybės vertinimo lentelę (PFSA 2 priedas).
30. Vertindama paraišką, įgaliotoji institucija gali raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis paprašyti pareiškėjo pateikti paraiškai vertinti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (ar) dokumentus per įgaliotosios institucijos nustatytą terminą, kuris neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas įgaliotosios institucijos sprendimu, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomą informaciją ir (ar) dokumentus, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Jeigu įgaliotoji institucija prašo paraišką tikslinti daugiau kaip vieną kartą, vėliau ji gali nustatyti ir trumpesnį nei 7 dienų paraiškos patikslinimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 1 darbo diena
31. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės jų pateikimo dienos. Jei dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą neįmanoma įvertinti paraiškų, jis gali būti pratęstas motyvuotu atsakingos institucijos sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 30 dienų. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgaliotoji institucija informuoja pareiškėjus raštu.
32. Sprendimą dėl projekto finansavimo priima atsakinga institucija PAFT 86–87 punktuose nustatyta tvarka.
33. Įgaliotoji institucija PAFT IV skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal PAFT 4 priede nustatytą formą, pritaikytą PFSA, parengia ir raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos rašto gavimo dienos. Pareiškėjas turi teisę raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreiptis į įgaliotąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių pratęsti projekto sutarties pasirašymo terminą. Jeigu pareiškėjas raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis atsisako pasirašyti projekto sutartį ar per pasiūlyme pasirašyti projekto sutartį nustatytą terminą jos nepasirašo, įgaliotoji institucija per 7 dienas nuo atsisakymo pasirašyti projekto sutartį gavimo dienos arba pasiūlyme pasirašyti projekto sutartį nustatyto termino pabaigos raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja atsakingą instituciją ir pareiškėją, kad pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį neteko galios. Tokiu atveju atsakinga institucija sprendimą dėl projekto finansavimo pripažįsta netekusiu galios ne vėliau kaip per 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos informacijos apie tai, kad pareiškėjas per įgaliotosios institucijos nustatytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti, gavimo dienos.
34. Projekto sutarties originalas rengiamas ir teikiamas pasirašyti kaip popierinis dokumentas arba kaip elektroninis dokumentas, pasirašomas elektroniniu parašu.
VII SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
37. Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas PAFT IV skyriaus trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka, jeigu projekto vykdytojas patiria išlaidų, įgyvendinant projektą atsirandančių dėl atsakingos institucijos ir (arba) įgaliotosios institucijos keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pavyzdžiui, jei prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie teikiant paraišką nebuvo keliami.
38. Projekto vykdytojas privalo vykdyti informavimo apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą veiklas PAFT VI skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
PFSA KEITIMO TVARKA