MOKSLO, INOVACIJŲ IR TECHNOLOGIJŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL DALYVAVIMO „EUREKA“ PROGRAMOJE sąlygų aprašO PATVIRTINIMO
2014 m. gruodžio 22 d. Nr. 2V-183
Vilnius
Vadovaudamasis Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2010 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 4-305/V-546, 10.2 punktu ir Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ir Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2010 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. 4-402/V-752 „Dėl pavedimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai“:
2. Laikau netekusiu galios Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus 2011 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. 2V-92 „Dėl Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.
PATVIRTINTA
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros direktoriaus
2014 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. 2V-183
DALYVAVIMO „EUREKA“ PROGRAMOJE SĄLYGŲ APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja paraiškų, siekiant vykdyti Europos tyrimų plėtros ir bendradarbiavimo programos „Eureka“ (toliau – „Eureka“) projektus, teikimo, šių paraiškų vertinimo bei tvirtinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje (toliau – Agentūra) tvarką.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Bendradarbiavimo sutartis (angl. Cooperation agreement) – „Eureka“ projekto partnerių pasirašytas susitarimas, kuriame yra nustatyti kiekvieno projekto partnerio įsipareigojimai siekiant bendrų projekto tikslų ir nustatytos projekto rezultatų intelektinės nuosavybės ir sklaidos nuostatos.
2.2. Dalyvavimo paraiška – paraiška, parengta pagal šio Aprašo reikalavimus, siekiant pradėti vykdyti „Eureka“ projektą.
2.3. Ekspertų taryba – kaip apibrėžta Ekspertinio vertinimo organizavimo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūroje tvarkos apraše, patvirtintame Agentūros direktoriaus 2011 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 2V-27.
2.4. „Eureka“ aukšto lygio pareigūnų posėdis – tai „Eureka“ valstybių narių valstybės institucijų atstovų posėdis, skirtas programos „Eureka“ pažangos ir ministrų sprendimų įgyvendinimo stebėsenai vykdyti ir naujiems „Eureka“ projektams tvirtinti.
2.5. „Eureka“ projektas (toliau – projektas) – pagal „Eureka“ programos reikalavimus įgyvendinamų planingų ir tarpusavyje susijusių veiksmų seka mokslinių tyrimų srityje ir (ar) technologijų kryptyje, siekiant per nustatytą laikotarpį nustatytais finansiniais ištekliais pasiekti užsibrėžtus tikslus, uždavinius ir rezultatus.
2.6. Klasteris – tai ilgalaikė „Eureka“ strateginės reikšmės pramoninė iniciatyva, kurios tikslas numatyti strategines kryptis Europos konkurencingumui didinti atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje.
2.7. Mokslo ir studijų institucija – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme.
2.9. Partneris – juridinis asmuo, kartu su kitais juridiniais asmenimis vykdantis „Eureka“ projektą.
2.10. Projekto koordinatorius – juridinis asmuo, koordinuojantis „Eureka“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje ir visų projekto vykdytojų vardu teikiantis dalyvavimo paraišką pagal šiame Apraše nustatytus reikalavimus.
2.11. Projekto vadovas – projekto koordinatoriaus darbuotojas, administruojantis „Eureka“ projekto įgyvendinimą Lietuvoje.
2.12. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, atitinkantis Aprašo 5 punkto reikalavimus ir vykdantis „Eureka“ projektą Lietuvoje.
2.13. Skėtis – tai teminė strateginė „Eureka“ iniciatyva, kurios tikslas yra padėti inicijuoti naujus individualius „Eureka“ projektus atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje, atlikti jos analizę, nustatyti pagrindines plėtros kryptis.
2.15. Universiteto ligoninė – kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.
2.16. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187/1, p. 1-78) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamas sąvokas.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS IR PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS
3. Pagal projektams keliamus tikslus ir bendradarbiavimo formas, galimi trys projektų tipai:
3.1. individualūs projektai, parengti pagal „Eureka“ programos reikalavimus atitinkamoje mokslinių tyrimų srityje ar technologijų kryptyje;
4. Dalyvavimo paraiškos gali būti teikiamos, jei įgyvendinti pagrindiniai projektų tinkamumo kriterijai:
4.2. projektą kartu vykdo ne mažiau kaip du nepriklausomi partneriai iš skirtingų „Eureka“ valstybių narių;
5. Dalyvavimo paraiškas pagal šį Aprašą gali teikti Lietuvos Respublikoje registruoti juridiniai asmenys:
7. Projekto vykdytojas yra netinkamas pagal šį Aprašą, jei:
7.1. jam yra iškelta byla dėl bankroto, jis yra likviduojamas arba jis priskiriamas sunkumų turinčios įmonės kategorijai;
7.2. yra neįvykdęs įsipareigojimų, susijusių su socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.3. yra neįvykdęs su mokesčių mokėjimu susijusių įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
7.4. teikdamas informaciją, kurios reikalaujama kaip būtinos sąlygos teikiant dalyvavimo paraišką, pateikia neteisingą informaciją;
7.6. bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Agentūros valstybės tarnautojams ar darbuotojams, ar ekspertams, ar ekspertų tarybų nariams;
8. Jei Agentūra nustato, kad dalyvavimo paraiškoje buvo pateikta klaidinga informacija, Agentūra turi teisę:
9. Atsižvelgiant į Reglamento Nr. 651/2014 1 straipsnio 4 dalies c punktą, finansavimas nėra teikiamas įmonei, jei ji yra priskiriama sunkumų turinčios įmonės kategorijai, kaip nustatyta Reglamente Nr. 651/2014.
III SKYRIUS
DALYVAVIMO PARAIŠKŲ TEIKIMas
11. Dalyvavimo paraiškos gali būti teikiamos nuolat. Agentūra taip pat gali organizuoti atskirus tematinius kvietimus, kuriuose gali būti nustatyti papildomi reikalavimai (pavyzdžiui, projektų trukmei, skiriamos paramos dydžiui, projekto partneriams ir pan.). Kvietimai teikti paraiškas yra skelbiami Agentūros interneto svetainėje adresu http://www.mita.lt.
13. Projekto koordinatorius turi pateikti:
IV SKYRIUS
DALYVAVIMO PARAIŠKŲ VERTINIMAS
14. Vertinant dalyvavimo paraiškas, yra atliekamas:
15. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Agentūros direktoriaus įsakymu sudaryta Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė.
16. Administracinės atitikties vertinimo metu tikrinama, ar pateikti visi prašomi dokumentai bei reikiama informacija, taip pat ar paraiška atitinka šio Aprašo II skyriaus reikalavimus. Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, užpildo Dalyvavimo paraiškos administracinės atitikties vertinimo lentelę (2 priedas) ir priima sprendimą dėl paraiškos teikimo (neteikimo) ekspertiniam vertinimui.
17. Tuo atveju, jei dalyvavimo paraiškoje yra netikslumų, Agentūra turi teisę paprašyti projekto vadovo patikslinti paraiškoje pateiktą informaciją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas. Projekto vadovui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos, dalyvavimo paraiška atmetama. Apie priimtą Administracinės atitikties vertinimo darbo grupės sprendimą dėl dalyvavimo paraiškos atmetimo Agentūra informuoja per 3 darbo dienas projekto vadovą, išsiųsdama jam informacinį pranešimą bei nurodydama paraiškos atmetimo priežastis.
18. Jeigu Administracinės atitikties vertinimo darbo grupė, atlikusi administracinės atitikties vertinimą, remdamasi dalyvavimo paraiška ir patikslinta informacija, nustato, kad dalyvavimo paraiška atitinka visus šio Aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus, atliekamas ekspertinis vertinimas.
19. Ekspertinio vertinimo metu dalyvavimo paraišką vertina ne mažiau nei trys ekspertai, atrinkti Agentūros nustatyta tvarka.
20. Ekspertai įvertina dalyvavimo paraišką vadovaudamiesi Dalyvavimo paraiškų vertinimo metodika (3 priedas) ir pateikia vertinimo išvadas užpildydami Dalyvavimo paraiškos vertinimo anketą (4 priedas) bei individualių ir klasterinių projektų atveju – Dalyvavimo paraiškos finansinio vertinimo anketą (5 priedas).
21. Ekspertų išvados apibendrinamos ekspertų tarybos posėdyje. Ekspertų taryba teikia siūlymą Agentūrai teikti (neteikti) tvirtinti projektą. Agentūra, atsižvelgdama į ekspertų tarybos rekomendacijas, nustato maksimalias projekto vykdytojams tenkančias lėšas.
22. Ekspertų tarybos į posėdžius gali kviesti projekto vadovą, projekto vykdytojų atstovus, ekspertus.
V SKYRIUS
PROJEKTų TVIRTINIMAS
24. Dalyvavimo paraiška yra tinkama ir projektas gali būti teikiamas tvirtinti „Eureka“ aukšto lygio pareigūnų posėdyje, jei yra ekspertų tarybos siūlymas pritarti projekto teikimui tvirtinti.
VI SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
28. Projekto vadovas dėl vertinimo procedūrinių veiksmų ne vėliau kaip per 5 (penkias) darbo dienas nuo informacinio pranešimo gavimo dienos turi teisę pateikti skundą Technologinės plėtros komitetui. Technologinės plėtros komiteto sprendimai yra galutiniai ir neskundžiami.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Dėl patvirtintų projektų finansavimo jų vykdytojai gali kreiptis į Agentūrą jos nustatyta tvarka. Agentūra skiria finansavimą atsižvelgdama į šio Aprašo 10 punkte nustatytas maksimalias projekto vykdytojams tenkančias lėšas, išlaidų pagrįstumą ir Agentūros turimus asignavimus.
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
1 priedas
(Projekto koordinatoriaus rašto dėl dalyvavimo paraiškos pateikimo forma)
(Rašoma ant institucijos firminio blanko)
Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai 20...-...-... Nr.
DĖL „EUREKA“ DALYVAVIMO PARAIŠKOS PATEIKIMO
Informuojame, kad 20 m. ... mėn. ... d. Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūrai elektroniniu būdu pateikėme dalyvavimo paraišką:
________________________________________________________________________________
programos pavadinimas
programos projektui _______________________________________________________________
projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas
Duomenys apie pateiktą dalyvavimo paraišką:
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. |
|
|||
Projekto trukmė mėnesiais (pradžia/pabaiga) |
|
|||
Projekto bendra vertė (tūkst. Eur) Projekto vykdytojų lėšos (tūkst. Eur) Iš jų: Agentūros lėšos (tūkst. Eur) Nuosavos (projekto koordinatoriaus/vykdytojų ir kt.) lėšos (tūkst. Eur) |
|
|||
|
||||
|
||||
|
||||
Projekto vertė kiekvienam projekto etapui Iš viso (tūkst. Eur) Agentūros lėšos (tūkst. Eur) Nuosavos lėšos (tūkst. Eur) |
20-- |
20-- |
20-- |
20-- |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Projekto koordinatorius (institucija, jos padalinys) |
|
|||
Projekto vykdytojai (institucija, jos padalinys) |
|
|||
Projekto vadovas (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos adresas, el. paštas, tel. Nr., fakso Nr.) |
|
|||
Projekto koordinatoriaus ir vykdytojų darbo grupių nariai (mokslo laipsnis, vardas, pavardė, pareigos institucijoje) |
|
Pasirašydami patvirtiname, kad informacija, pateikta dalyvavimo paraiškoje ir kituose pridedamuose dokumentuose, šio dokumento pasirašymo dieną yra teisinga.
Projekto koordinatoriaus vadovas ............................................
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Projekto koordinatoriaus vyr. buhalteris
(Parašas) (Vardas, pavardė)
Projekto vadovas
(Parašas) (Vardas, pavardė)
_________________________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
2 priedas
DALYVAVIMO Paraiškos administracinĖS ATITIKTIES vertinimo LENTELĖ
________________
(pildymo data)
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. .............................................................................................
Projekto koordinatorius.......................................................................................................................
Projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas......................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją...........................................................
Projekto tipas.......................................................................................................................................
Eil. Nr. |
Administracinės atitikties vertinimo kriterijai |
Taip |
Ne |
Pastabos |
1. |
Pateiktas projekto koordinatoriaus raštas |
|
|
|
2. |
Dalyvavimo paraiškos visos skiltys užpildytos |
|
|
|
3. |
Projektas atitinka Aprašo 5 punkto reikalavimus |
|
|
|
4. |
Pateikti visi dalyvavimo paraiškos formoje reikalaujami priedai |
|
|
|
5. |
Projekto vykdytojas atitinka bent vieną Aprašo 7 punkte nurodytą kriterijų |
|
|
|
6. |
Projektą kartu vykdo ne mažiau kaip du nepriklausomi partneriai iš skirtingų „Eureka“ valstybių narių |
|
|
|
7. |
Projekte dalyvauja ūkio subjektas ar universiteto klinika, registruota Lietuvos Respublikoje |
|
|
|
8. |
Projekto trukmė yra ne ilgesnė negu 36 mėnesiai (netaikoma skėtiniams projektams) |
|
|
|
Siūlymas (dalyvavimo paraišką teikti/neteikti ekspertiniam vertinimui, prašyti dalyvavimo paraišką patikslinti)
………………………………………………………………………………………………………
Darbo grupė:
(Pareigos) (Parašas) (Vardas, pavardė)
________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
3 priedas
DALYVAVIMO paraiškos vertinimo metodika
Ekspertai, vertindami dalyvavimo paraišką, vadovaujasi:
1. nešališkumo, teisingumo bei objektyvumo principais;
2. šiais vertinimo kriterijais:
I. PAGRINDINIAI TINKAMUMO KRITERIJAI
Eilės Nr. |
Kriterijai |
|
1.1. |
Projektas yra karinės paskirties |
Taip/Ne |
1.2. |
Projekto tikslas yra sukurti produktą, procesą, paslaugą |
Taip/Ne |
Eilės Nr. |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Kriterijai |
Reikalavimai sėkmingam projektui |
Balų (0–10) paskyrimo principai |
1.3. |
C1.1 |
Partnerių finansinės galimybės |
· Partnerių finansiniai dokumentai užtikrina finansinį pajėgumą sėkmingai dalyvauti projekte |
· · · Vienas ar keli partneriai gali būti finansiškai nepajėgūs dalyvauti projekte |
1.4. |
C1.2 |
Partnerių bendradarbiavimo sutartis (BS) |
· · BS nustatyti kiekvieno partnerio įsipareigojimai ir teisės bei numatyti visi aspektai, tiesiogiai susiję su projekto vykdymu ir rezultatų panaudojimu, t. y. intelektinės nuosavybės teisės, pasitraukimas iš projekto, finansiniai įsipareigojimai, apibrėžti: projekto trukmė, etapai, veiklos, ištekliai, konkurencija ir pan. Be to, joje numatyti galimų komercinių konfliktų sprendimo būdai |
· · Partneriai sudarė BS, kurioje išdėstyti pagrindiniai jų įsipareigojimai ir teisės, bet nenumatyti tam tikri įsipareigojimai kitais svarbiais klausimais, pvz., inte · |
II. PAGRINDINIS ĮVERTINIMAS
Eilės Nr. |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Kriterijai |
Reikalavimai sėkmingam projektui |
Balų (0–10) paskyrimo principai |
2. |
B1 |
Bendradarbiavimas ir partneriai |
||
|
||||
2.1. |
B1.1 |
Tinkama partnerystė |
· Partneriai turi būtiną mokslinių tyrimų srities, bendradarbiavimo ir projektų valdymo patirtį, siekiant įgyvendinti projekto tikslus ir gauti rezultatus · Visi partneriai turi strateginių ir (arba) komercinių interesų, siekiant projekto rezultatų · Sėkmingas projekto užbaigimas reikalauja indėlio iš visų projekto partnerių · Būtinas kiekvieno partnerio bendradarbiavimas su ūkio subjektu. Visi partneriai turi aiškiai apibrėžtą vaidmenį projekte. Projekte nėra persidengiančių veiklų |
· · Partneriai yra nepakankamai kvalifikuoti pasiekti projekto tikslus, tačiau numatytas kvalifikacijos kėlimas · |
2.2. |
B1.2 |
Bendradarbiavimo metu sukurta pridėtinė vertė |
· Projekte numatytas aiškus rizikos, kainos, „know how“ ir naudos pasidalijimas · Projekto tikslai ir rezultatai turės įtakos visiems projekto partneriams · |
· · Bendradarbiavimas naudingas keliems projekto partneriams, tik keli partneriai, dalyvaudami projekte, turi galimybę tobulėti · Bendradarbiavimas nebus naudingas projekto partneriams, nėra galimybių tobulėti bei keistis žiniomis |
|
|
|
||
2.3. |
B1.3 |
Partnerių žmonių, infrastruktūriniai ištekliai |
· Kiekvienas partneris turi pakankamą ir kvalifikuotą personalą projektui įgyvendinti · Kiekvienas partneris turi būtiną infrastruktūrą projektui įgyvendinti |
· · · Personalo kvalifikacija ir turima infrastruktūra nepakankama projektui įgyvendinti
|
2.4. |
B1.4 |
Partnerių vadybiniai gebėjimai |
· Pagrindinis partneris turi atitinkamą projektų valdymo patirtį · Pagrindinis partneris sugeba suburti komandą ir užtikrinti sėkmingą jos darbą · Kiekvieno partnerio pasiūlyta darbo grupė turi reikalingus projekto valdymo įgūdžius · Partneriai sugeba sėkmingai panaudoti projekto rezultatus |
· · Projekto partneriai neturi pakankamai projektų valdymo įgūdžių ir patirties. Nors vienas projekto partneris turi vadybinių sugebėjimų įgyvendinti projekto rezultatus · |
3. |
B2 |
Projekto struktūra |
||
|
|
Projekto planas |
||
3.1. |
B2.1 |
Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
· Atskleista projekto tikslo ir uždavinių svarba ir aktualumas mokslo/technologijų pažangai · Atskleista mokslinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti · |
· · Projekto tikslo ir uždavinių aktualumas atskleistas, nėra pakankamai aiški mokslinių/technologinių tyrimų svarba programos tikslams pasiekti ir mokslo/technologijų pažangai, pasirinkti metodai tinkami pasiekti projekto rezultatus · |
3.2. |
B2.2 |
Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
· Projekto plane numatytos aiškiai apibrėžtos veiklos, etapai ir tarpiniai rezultatai · Projekto plane pateiktas realus projekto įgyvendinimo kalendorinis darbų planas, įvertinant turimus išteklius ir biudžetą · Numatyti, jei galima kiekybine išraiška, atskirų projekto etapų monitoringo rodikliai |
· · Numatyti projekto etapai, tarpiniai rezultatai ir kalendorinis darbų planas, bet trūksta aiškumo tam tikrais klausimais (realaus, aiškaus įgyvendinimo). Projekto eigos monitoringas galimas tik bendraisiais aspektais · |
|
|
|
||
3.3. |
B2.3 |
Kaštai ir finansinė struktūra |
· Aiškus kaštų paskirstymas atitinka darbus, kuriuos vykdys kiekvienas partneris · Finansavimas yra pakankamai aiškiai detalizuotas, numatant kiekvieno partnerio indėlį/arba kitą paramą, kurią gauna kiekvienas partneris · Prireikus užtikrinama parama iš kitų šaltinių |
· · · |
3.4. |
B2.4 |
Kiekvieno projekto vykdytojo finansiniai įsipareigojimai (vertinami tik ūkio subjektų finansiniai ištekliai) |
· Kiekvieno projekto vykdytojo prisiimti įsipareigojimai atitinka jo finansinį indėlį (įskaitant ir Agentūros), raštišką įsipareigojimą pasirašo įgaliotas asmuo · Kiekvienas projekto vykdytojas aiškiai parodo, kad jis turi finansinius išteklius (įskaitant ir Agentūros), būtinus projekte numatytoms veikloms vykdyti · Kiekvieno projekto vykdytojo finansinis indėlis (įskaitant ir Agentūros) yra reikšmingas bendram projekto įgyvendinimui užtikrinti |
· · · Vienas ar daugiau projekto vykdytojų nėra įsipareigoję finansiškai ir (arba) jų finansinis indėlis nėra pakankamas |
4. |
T1 |
Technologinė pažanga
|
||
4.1. |
T1.1 |
Technologinio išbaigtumo laipsnis ir rizika |
· Projekte sukurta pagrindinė technologija turi būti ypatingai pažangi, inovatyvi ir turėti didelę įtaką tolesniam pramonės vystymuisi · Kuriama technologija rizikinga, tačiau partneriai yra ypač patyrę šioje technologinėje srityje |
· · · |
4.2. |
T1.2 |
Technologiniai pasiekimai |
· Projekte vykdomi moksliniai tyrimai darys didelę įtaką pažangai vystant kuriamą technologiją · Projekto rezultatai, kuriant technologiją, pasiūlys vieną ar daugiau iš esmės naujų sprendimų, kurie sudarys pagrindą naujos kartos pramonės šakoms ar pokyčiams esamose infrastruktūrose atsirasti · Sukurta technologija tampa ypač pažangia ir inovacine technologija šioje srityje |
· · · |
5. |
T2 |
Inovacijos Technologijos taikymo įvertinimas – inovacijų rezultatai naujuose produktuose, procesuose, paslaugose ar sistemose arba inovacijų dėka efektyvesnis sukurtų technologijų komercinis eksploatavimas |
||
5.1. |
T2.1 |
Inovatyvumas (naujumas) |
· Produktas, procesas ar paslauga, sukurti projekto metu, parodo visiškai naują jau esamos technologijos taikymą arba projekto metu sukuriama visiškai nauja technologija · Inovacijos išdavoje sukuriamas žymiai aukštesnės kokybės naujas produktas, procesas ar paslauga · Inovacija formuoja pagrindą naujų pramonės šakų atsiradimui · Inovacija sukuriama remiantis naujausiais mokslinių tyrimų rezultatais |
· · · Inovacija nesukurs naujo ar reikšmingai pagerinto produkto, proceso ar paslaugos |
5.2. |
T2.2 |
Geografinė/sektorinė įtaka |
· Sukurtas produktas, procesas ar paslauga yra absoliučiai nauji · |
· · · Projekto metu sukurti produktai, |
6. |
M1 |
Rinka ir pelningumas Bendras rinkos įvertinimas ir partnerių galimybių patekti į šią rinką įvertinimas |
||
6.1. |
M1.1 |
Rinkos apimtis |
· Potenciali produkto, proceso ar paslaugos rinka yra labai didelė · Produktas, procesas ar paslauga dominuos tam tikroje rinkos nišoje · |
· · · Nepanašu, kad projekto metu sukurti produktai, procesai ar paslaugos turi pelningą rinką |
6.2. |
M1.2 |
Rinkos prieinamumas ir rizikingumas |
· Vienas ar daugiau partnerių turi galimybių patekti į pasaulinę rinką arba jau užima tam tikrą poziciją joje · Partneriai tikisi aktyviai dalyvauti pasaulinėje rinkoje · Projekte yra numatytos patekimo į rinką kliūtys ir (arba) svarbūs klientai arba numatyti būdai, kaip sumažinti patekimo į rinką laiką ir kaštus · Įvertinta, kad konkurentų patekimo į rinką rizika yra mažiausia |
· · Projekto partneriai gali patekti į rinką tik keliose valstybėse. Kai kurios patekimo į rinką kliūtys yra įvardytos ir tam tikros priemonės rizikai sumažinti yra numatytos. Tuo pat metu konkurentai gali paleisti į rinką panašų produktą · |
6.3. |
M1.3 |
Investicijų grąža |
· Numatytas tinkamas įėjimo į pasirinktą rinką laikas, garantuojantis didelį pelną kiekvienam projekto partneriui |
· · Projekto metu sukurto produkto proceso ar paslaugos potenciali ir reali rinka leidžia gauti vidutinį pelną nors vienam partneriui, kai tuo metu kiti partneriai turi netiesioginės komercinės naudos · |
7. |
M2 |
Privalumai prieš konkurentus Projekto poveikio į ilgalaikę dalyvių konkurenciją įvertinimas |
||
7.1. |
M2.1 |
Strateginė projekto svarba |
· Artimiausiu metu projekto partneriai sugebės konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Tai gali vesti prie ilgalaikio konkurencinių pozicijų sustiprinimo · Projekto rezultatai atvers ypač svarbias strategines sritis projekto partneriams · Projekto išdavoje išauga pagrindinių produktų pardavimo apimtys ypač konkurencingose rinkos dalyse · Projekte sukuriamos naujos produktų grupės arba pailginamas esamų produktų, procesų ar paslaugų gyvavimo ciklas |
· · Artimiausiu metu pasiekti projekto rezultatai padidins vieno ar keleto partnerių konkurencingumą. Projekto metu gauti rezultatai leidžia padidinti sukurtų produktų pardavimus ar sukuria pagrindą tų produktų gyvavimo ciklui pailginti. · |
7.2. |
M2.2 |
Partnerių tobulėjimas bei galimybė parodyti savo sugebėjimus projekte |
· Mokslinių tyrimų išdavoje sukuriamas pagrindas ilgalaikiam konkurencingumui · Bendradarbiaudami projekte partneriai tobulina turimus ir įgyja naujus įgūdžius ir žinias · Partneriai, dalyvaudami projekte, turi galimybę bendradarbiaujant tobulėti komercinėje, mokslinėje, technologinėje · |
· · Tikimasi, kad projekto išdavoje be svarbiausių rezultatų bus gauta apčiuopiamos, taip pat ir nematerialios naudos. Projekto rezultatai svarbūs daugumai partnerių, tikimasi, kad dėl jų išaugs kompetencija ir konkurencingumas. Bent vienas iš partnerių pagerins savo įvaizdį tarp klientų · Mažai tikėtina, kad be projekto rezultatų bus gauta svarbios, apčiuopiamos ar nematerialios naudos |
1. Ekspertai, vertindami dalyvavimo paraišką, pagal kiekvieną kriterijų skiria balus – nuo 0 iki 10, kai 0 balų – mažiausias įvertinimas,
o 10 balų – didžiausias. Ekspertų paskirti balai yra dauginami iš svertinių koeficientų. Kiekvienos vertinimo kriterijų grupės (C, B, T ir M) maksimali balų suma yra 100. Maksimali bendra projekto balų suma yra 400.
2. Ekspertai pildo Dalyvavimo paraiškos vertinimo anketą (Aprašo 4 priedas), kurioje surašo įvertinimą balais, padaugina iš svertinių koeficientų, juos susumuoja ir parašo galutinę bendrą balų sumą, taip pat pateikia eksperto balų skyrimo paaiškinimus pagal kiekvieną vertinimo kriterijų.
______________________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
4 priedas
DALYVAVIMO paraiškOS vertinimo anketa
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. .........................................................................................................................................................................
Projekto koordinatorius ..................................................................................................................................................................................................
Projekto numeris, santrumpa ir pavadinimas.................................................................................................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją......................................................................................................................................
Projekto tipas..................................................................................................................................................................................................................
I. PROJEKTO VERTINIMAS
Eilės Nr. |
Vertinimo aspektas |
Vertinimo kriterijus |
Eil. Nr. pagal „Eureka“ |
Įvertinimas |
Įvertinimo paaiškinimas (privalomas) |
||
Taip/Ne |
|||||||
1. |
Bendrasis |
1.1. Ar projektas yra karinės paskirties? |
|
|
|
||
1.2. Ar projekto tikslas yra sukurti produktą, procesą, paslaugą? |
|
|
|
||||
|
|
Balai (0–10) |
„Eureka“ svertinis koeficientas |
Galutinė balų suma |
|
||
1.3. Partnerių finansinės galimybės |
C1.1 |
|
5 |
|
|
||
1.4. Partnerių bendradarbiavimo sutartis |
C1.2 |
|
5 |
|
|
||
|
|
|
C suma |
|
5 |
|
|
2. |
Bendradarbiavimas ir partneriai |
2.1. Tinkama partnerystė |
B1.1 |
|
1,25 |
|
|
2.2. Bendradarbiavimo metu sukurta pridėtinė vertė |
B1.2 |
|
1,25 |
|
|
||
2.3. Partnerių žmonių, infrastruktūriniai ištekliai |
B1.3 |
|
1,25 |
|
|
||
2.4. Partnerių vadybiniai gebėjimai |
B1.4 |
|
1,25 |
|
|
||
3. |
Projekto struktūra |
3.1. Projekto tikslai, uždaviniai ir metodologija |
B2.1 |
|
1,25 |
|
|
3.2. Projekto etapai ir tarpiniai rezultatai |
B2.2 |
|
1,25 |
|
|
||
3.3. Kaštai ir finansinė struktūra |
B2.3 |
|
1,25 |
|
|
||
3.4. Kiekvieno projekto vykdytojo finansiniai įsipareigojimai (vertinami tik ūkio subjektų finansiniai ištekliai) |
B2.4 |
|
1,25 |
|
|
||
|
|
|
B suma |
|
1,25 |
|
|
4. |
Technologinė pažanga |
4.1. Technologinio išbaigtumo laipsnis ir rizika |
T1.1 |
|
2,5 |
|
|
4.2. Technologiniai pasiekimai |
T1.2 |
|
2,5 |
|
|
||
5. |
Inovacijos |
5.1. Inovatyvumas (naujumas) |
T2.1 |
|
2,5 |
|
|
5.2. Geografinė/sektorinė įtaka |
T2.2 |
|
2,5 |
|
|
||
|
|
|
T suma |
|
2,5 |
|
|
6. |
Rinka ir pelningumas |
6.1. Rinkos apimtis |
M1.1 |
|
2 |
|
|
6.2. Rinkos prieinamumas ir rizikingumas |
M1.2 |
|
2 |
|
|
||
6.3. Investicijų grąža |
M1.3 |
|
2 |
|
|
||
7. |
Privalumai prieš konkurentus |
7.1. Strateginė projekto svarba |
M2.1 |
|
2 |
|
|
7.2. Partnerių tobulėjimas bei galimybė parodyti savo sugebėjimus projekte |
M2.2 |
|
2 |
|
|
||
|
|
|
M suma |
|
2 |
|
|
|
|
|
C+B+T+M suma |
|
|
|
|
II. BENDROSIOS PASTABOS APIE PROJEKTĄ (pateikiama eksperto nuomonė iki 1 puslapio)
...........................................................................................................................................................................................................................
III. EKSPERTO IŠVADA apie projekto mokslinę/technologinę vertę (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. PROJEKTĄ SIŪLAU TEIKTI TVIRTINTI
2. PROJEKTO NESIŪLAU TEIKTI TVIRTINTI
Ekspertas.......................................................................................................... .......................................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
_________________________________
Dalyvavimo „Eureka“ programoje sąlygų aprašo
5 priedas
DALYVAVIMO PARAIŠKOS FINANSINIO VERTINIMO ANKETA
Dalyvavimo paraiškos registracijos Nr. .........................................................................................................................................................................
Projekto koordinatorius ..................................................................................................................................................................................................
Projekto, numeris, santrumpa ir pavadinimas ................................................................................................................................................................
Technologinė kryptis pagal „Eureka“ programos klasifikaciją......................................................................................................................................
Projekto tipas...................................................................................................................................................................................................................
I. PROJEKTO BIUDŽETO VERTINIMAS
Eil.Nr. |
Vertinimo aspektas |
Vertinimo kriterijus |
Eksperto komentarai (privalomas) |
Eksperto siūlymai (privalomas) |
1. |
Pramoniniai tyrimai[1] ir bandomoji taikomoji veikla[2]
|
1.1. Planuojami moksliniai tyrimai atitinka/nevisiškai atitinka/neatitinka pramoninių mokslinių tyrimų ir bandomosios taikomosios veiklos apibrėžimus ir pagalbos intensyvumą 1.2. Planuojami vykdyti pramoniniai tyrimai ir bandomoji taikomoji veikla atitinka/nevisiškai atitinka/neatitinka koordinatoriaus nustatytus laikotarpius kalendoriniame darbų plane |
|
|
2.
|
Projekto darbo grupė |
2.1. Projekto darbo grupė optimali/nevisai optimali/neoptimali, kiekvieno darbo grupės nario indėlis aiškiai pagrįstas. Visų/iš dalies visų darbo grupės narių dalyvavimas projekto tikslams pasiekti yra/nėra būtinas |
|
|
2.2. Visų/iš dalies visų darbo grupės narių dalyvavimo trukmė projekte yra/nėra optimali |
|
|
||
3. |
Darbo užmokesčio fondas (DUF) |
Projekto DUF atitinka/nevisai atitinka/neatitinka Agentūros nustatytus finansavimo „Eureka“ programos principus |
|
|
4. |
Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams, išlaidos pagal sutartis |
4.1. Išlaidos medžiagoms, atsargoms ir panašiems produktams ir (arba) išlaidos pagal sutartis yra būtinos projektui įgyvendinti (gal įmanoma atlikti darbus turimais ištekliais) |
|
|
4.2. Numatomi įkainiai yra pagrįsti ekonomiškai naudingiausiu vertinimo kriterijumi |
|
|
||
5. |
Išlaidos priemonėms ir įrangai |
5.1. Numatomos išlaidos priemonėms ir įrangai yra būtinos/nevisiškai būtinos/nebūtinos projektui įgyvendinti (gal įmanoma atlikti darbus projekto vykdytojų turimais ištekliais arba pirkti paslaugas) |
|
|
5.2. Numatomi įkainiai yra pagrįsti ekonomiškai naudingiausiu vertinimo kriterijumi |
|
|
||
6. |
Komandiruočių išlaidos |
6.1. Numatytos komandiruočių išlaidos būtinos/nevisiškai būtinos/nebūtinos projektui įgyvendinti |
|
|
6.2. Optimalus komandiruočių skaičius būtinas projektui įgyvendinti |
|
|
||
7. |
Sąmatos parengimo kokybė |
7. Išlaidos yra optimalios vertinant teisingumo ir sąžiningumo principais |
|
|
8. |
Projekto trukmė ir biudžetas |
8.1. Projekto trukmė yra optimali/neoptimali |
|
|
8.2. Siūlomi projekto trukmė ir biudžetas, atsižvelgiant į aukščiau pateiktus komentarus |
|
|
II. EKSPERTO REKOMENDACIJA DĖL PROJEKTO BIUDŽETO (tinkamą teiginį palikti, netinkamą išbraukti)
1. SĄMATA PAGRĮSTA IR REALI
2. IŠLAIDAS MAŽINTI IR PROJEKTUI SKIRTI IKI .................... tūkst. Eur.
Ekspertas.......................................................................................................... .......................................
(parašas) (vardas, pavardė) (data)
_________________________________
[1] Pramoniniai tyrimai – suplanuoti moksliniai tyrimai arba labai svarbūs tyrimai, kuriais siekiama įgyti naujų žinių ir gebėjimų, reikalingų naujiems produktams, procesams ar paslaugoms kurti arba esamiems produktams, procesams ar paslaugoms labai patobulinti. Jie apima sudėtinių sistemų dalių kūrimą ir gali apimti prototipų kūrimą laboratorijos aplinkoje arba aplinkoje, kurioje modeliuojamos sąsajos su esama sistema, taip pat bandomųjų linijų kūrimą, kai to reikia pramoniniams tyrimams ir visų pirma bendram technologiniam patvirtinimui (2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187/1, p. 1-78).
[2] Bandomoji taikomoji veikla – mokslinių, technologinių, verslo ir kitų atitinkamų žinių bei gebėjimų įgijimas, sujungimas, formavimas ir taikymas siekiant sukurti naujus arba patobulintus produktus, procesus arba paslaugas. Į šią sąvoką taip pat gali būti įtraukta veikla, kurios tikslas yra, pavyzdžiui, naujų produktų, procesų arba paslaugų koncepcinis formulavimas, planavimas ir dokumentavimas (2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187/1, p. 1-78).