LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3D-240 „DĖL VALSTYBINĖMS (PERDUOTOMS SAVIVALDYBĖMS) ŽEMĖS ŪKIO FUNKCIJOMS ATLIKTI SKIRTŲ LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO METODIKŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gegužės 6 d. Nr. 3D-368
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. 3D-240 „Dėl valstybinėms (perduotoms savivaldybėms) žemės ūkio funkcijoms atlikti skirtų lėšų apskaičiavimo metodikų patvirtinimo“ ir papildau jį 3 punktu:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos žemės ūkio
ministro 2024 m. gegužės 6 d.
įsakymu Nr. 3D-368
Lėšų, skirtų pelkių hidrologinio rEžimo atkūrimO durpžemiuose, įskaitant melioracijos inžinerinės infrastruktūros pertvarkymo darbus, ORGANIZAVIMO IŠLAIDOMS, APSKAIČIAVIMO ir naudojimo metodika
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lėšų, skirtų pelkių hidrologinio režimo atkūrimo durpžemiuose, įskaitant melioracijos inžinerinės infrastruktūros pertvarkymo darbus, organizavimo išlaidoms (toliau – Lėšos savivaldybėms), apskaičiavimo ir naudojimo metodika (toliau – Metodika) nustato Lėšų savivaldybėms apskaičiavimo ir naudojimo tvarką.
II SKYRIUS
LĖŠŲ SAVIVALDYBĖMS APSKAIČIAVIMAS IR PERVEDIMAS
2. Lėšos savivaldybėms skiriamos už Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. balandžio 22 d. įsakyme Nr. 3D-269 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros bei žuvininkystės plėtros programos pažangos priemonės Nr. 15-001-06-02-02 „Didinti ŠESD absorbcinius pajėgumus (atkuriant pelkių (durpžemių) hidrologinį režimą)“ aprašų patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonės aprašas) nustatytus papildomus savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio, atsakingo už melioraciją, darbus.
3. Lėšos savivaldybėms bus skiriamos už savivaldybės administracijos struktūrinio padalinio, atsakingo už melioraciją, parengtų Atkurtos šlapynės apžiūros aktų, patvirtintų Pažangos priemonės aprašo 4 priede, skaičių. Lėšų poreikis vieno Atkurtos šlapynės apžiūros akto parengimui apskaičiuojamas pagal formulę:
; čia:
– nustatytas fiksuotas vieno Atkurtos šlapynės apžiūros akto parengimo laikas – 59 val. Nustatytas apklausos metodu (apklausus 60 savivaldybių) gavus atsakymus iš 11 savivaldybių. Remiantis Kochrano testu su 85 proc. (11 savivaldybių) tikimybe atrinkta imtis yra reprezentatyvi.
n – vidutinis mėnesinis darbo valandų skaičius (patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. A1-895 „Dėl metinių vidutinio mėnesio darbo dienų ir vidutinio mėnesio darbo valandų skaičiaus 2024 metais patvirtinimo“).
x – praėjusių metų III ketvirčio mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje (be individualiųjų įmonių), kurį skelbia Valstybės duomenų agentūra.
4. Lėšos savivaldybėms skiriamos ir pervedamos dviem etapais:
4.1. pirmu etapu Lėšos savivaldybėms pervedamos per 2 mėnesius nuo kvietimo „Didinti ŠESD absorbcinius pajėgumus (atkuriant pelkių (durpžemių) hidrologinį režimą“ (toliau – Kvietimas) teikti paraiškas finansuoti Jungtinio projekto projektus pabaigos (pasibaigus paraiškų priėmimui) – 40 proc. Metodikos 3.1 papunktyje apskaičiuotos Atkurtos šlapynės apžiūros akto parengimo sumos;
5. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – NMA) vadovaudamasi Metodikos 4.1 papunkčiu per 5 darbo dienas Kvietimui pasibaigus pateikia Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos (toliau – ŽŪM) Strateginio planavimo departamentui gautų paraiškų skaičių pagal savivaldybes, o vadovaudamasi Metodikos 4.2 papunkčiu pusmečiui pasibaigus per 5 darbo dienas pasirašytų Atkurtos šlapynės apžiūros aktų skaičių pagal savivaldybes.
6. ŽŪM Strateginio planavimo departamentas gavęs Metodikos 5 punkte nurodytą informaciją per 15 darbo dienų parengia žemės ūkio ministro įsakymą dėl Lėšų savivaldybėms skyrimo patvirtinimo.
7. Vadovaudamasis Metodikos 6 punkte nurodytu ministro įsakymu, ŽŪM Buhalterinės apskaitos skyrius suplanuoja mokėjimą ir pateikia Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui reikiamus dokumentus.
III SKYRUS
LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR ATSISKAITYMAS
9. Lėšos savivaldybėms gali būti naudojamos išlaidoms, kurios atitinka šiuos reikalavimus:
10. Lėšos savivaldybėms naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymu Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“. Išlaidos gali būti finansuojamos pagal šiuos straipsnius:
11. Savivaldybės atsiskaito ŽŪM Strateginio planavimo departamentui už joms pervestų lėšų panaudojimą pateikdamos:
11.1. per 15 dienų ketvirčiui pasibaigus – pažymą dėl finansavimo sumų pagal formą, paskelbtą Lietuvos Respublikos finansų ministerijos interneto svetainės skyriaus „Paslaugos (formos)“ srityje „Valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir ataskaitų formos“ (toliau – pažyma dėl finansavimo sumų);
11.2. per 20 dienų metams pasibaigus:
11.2.2. formą BV-6, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gegužės 31 d. Nr. 1K-206 „Dėl biudžeto sudarymo ir vykdymo formų“;
11.2.3. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“.
12. Metams pasibaigus, ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d., savivaldybės grąžina ataskaitiniais metais gautas, bet nepanaudotas lėšas į ŽŪM sąskaitą Nr. LT434040063610000644.
13. Jeigu ŽŪM Strateginio planavimo departamentui išnagrinėjus dokumentus nustatoma, kad savivaldybė panaudojo lėšas netinkamai, savivaldybė apie tai informuojama raštu nustatant terminą, per kurį netinkamai panaudota lėšų suma turi būti grąžinta į ŽŪM nurodytą sąskaitą.
14. ŽŪM Strateginio planavimo departamentui pareikalavus, savivaldybės privalo pateikti kitą informaciją, reikalingą Lėšų savivaldybėms naudojimo teisėtumui, ekonomiškumui, efektyvumui ir rezultatyvumui užtikrinti. Jeigu savivaldybių pateiktoje informacijoje yra netikslumų ar neaiškumų, savivaldybės privalo pateikti papildomus paaiškinimus ar patikslintą informaciją.
IV SKYRIUS
ATSAKOMYBĖ