Pasvalio rajono savivaldybėS MERAS
potvarkis
Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2023 m. rugsėjo 25 d. Nr. MV-249
Pasvalys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 15 straipsnio 3 dalies 2 punktu:
1. Tvirtinu Pasvalio rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).
2. Šis potvarkis skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto tinklalapyje www.pasvalys.lt.
Potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės mero
2023 m. rugsėjo 25 d. potvarkiu Nr. MV-249
Pasvalio rajono SAVIVALDYBĖS ekstremaliųJŲ situacijų OPERACIJŲ
CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato tikslus, uždavinius ir funkcijas, sudarymo, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
II SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS
4. Pagrindiniai Operacijų centro veiklos tikslai: vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, pagal kompetenciją organizuoti gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą.
5. Operacijų centro uždaviniai:
6. Operacijų centras, įgyvendindamas jam nustatytus uždavinius, vykdo šias funkcijas:
6.1. teikia Savivaldybės merui pasiūlymus dėl sprendimų, reikalingų ekstremaliųjų situacijų prevencijai vykdyti, pasirengimui ekstremaliosioms situacijoms organizuoti, savivaldybės krizių ir ekstremaliųjų situacijų valdymo plano ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, planų ir (ar) projektų rengimo;
6.2. vykdo krizių ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos priemonių, veiklų ir (ar) projektų įgyvendinimo stebėseną;
6.3. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl tarpusavio pagalbos planų dėl materialinių išteklių pateikimo ir gyventojų evakavimo sudarymo su kitų savivaldybių institucijomis ir įstaigomis;
6.5. pagal kompetenciją renka, analizuoja ir vertina informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jų eigą ir mastą, rengia jų vystymosi prognozes ir planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas naujas grėsmes;
6.6. pagal kompetenciją teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl savivaldybės lygio ekstremaliosios situacijos paskelbimo ar atšaukimo, savivaldybės operacijų vadovo skyrimo;
6.7. teikia pagalbą Savivaldybės merui organizuojant gyventojų, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų perspėjimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją, informuoja gyventojus apie įvykį, ekstremalųjį įvykį, ekstremaliąją situaciją, galimus jų padarinius, šalinimo priemones ir apsisaugojimo nuo jų būdus, siekiant išvengti galimos žalos ar ją sušvelninti;
6.8. su kitų savivaldybių operacijų centrais keičiasi informacija, reikalinga įvykio, ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos eigos analizei ir vertinimui atlikti;
6.9. atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos sukeltą pavojų gyventojų gyvybei ar sveikatai, teikia Savivaldybės merui pasiūlymus dėl gyventojų evakavimo poreikio;
6.10. teikia pasiūlymus Savivaldybės merui dėl žmogiškųjų ir materialinių išteklių, kurie gali būti panaudoti įvykiui, ekstremaliajam įvykiui ar ekstremaliajai situacijai likviduoti, jų padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų veiklai palaikyti ar atkurti, telkimo;
6.11. teikia pasiūlymus operacijų vadovui dėl savanorių, nevyriausybinių organizacijų pajėgų pasitelkimo;
6.12. teikia pasiūlymus valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų ir veiklos vykdytojų vadovams dėl gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų, gresiant ar susidarius ekstremaliajai situacijai, atlikimo užtikrinimo;
6.13. pagal kompetenciją renka informaciją apie gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą, planuoja priemones, siekdamas laiku reaguoti į galimas grėsmes, kurios sutrikdytų gyvybiškai svarbių valstybės funkcijų atlikimą;
III SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Operacijų centrą sudaro operacijų centro vadovas ir nariai. Operacijų centras sudaromas iš Savivaldybės institucijų ir įstaigų valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, ūkio subjektų darbuotojų. Į Operacijų centro sudėtį gali būti įtraukiami ir civilinės saugos sistemos pajėgų atstovai.
8. Operacijų centro vadovas:
8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių vykdymą ir funkcijų atlikimą;
9. Operacijų centro vadovas atskaitingas operacijų vadovui, o kiti Operacijų centro nariai pavaldūs ir atskaitingi operacijų centro grupių vadovams arba tiesiogiai operacijų centro vadovui.
10. Operacijų centro sprendimai įforminami Operacijų centro posėdžio protokolu, kurį pasirašo operacijų centro vadovas ir posėdžio sekretorius. Operacijų centro posėdžio protokole nurodoma:
11. Operacijų centras, vykdydamas funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų, veiklos vykdytojų informaciją apie įvykį, ekstremalųjį įvykį ar ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti.
12. Operacijų centro pasirengimas vykdyti jam nustatytas funkcijas įvertinamas per organizuojamas krizių valdymo ir (ar) civilinės saugos pratybas.
13. Operacijų centro funkcijos vykdomos Pasvalio rajono savivaldybės administracijos (Vytauto Didžiojo a. 1, Pasvalys) pastate. Siekiant sumažinti Operacijų centro narių gyvybei ar sveikatai pavojingų veiksnių, galinčių susidaryti Operacijų centro pagrindinėje darbo vietoje, riziką ir užtikrinti Operacijų centro veiklos tęstinumą, kai nėra galimybių dirbti iš Operacijų centro pagrindinės darbo vietos, Savivaldybės mero sprendimu operacijų centro funkcijos vykdomos saugioje (atitinkančioje darbuotojų saugos ir sveikatos reikalavimus) darbo vietoje, kuri įrengiama kitame statinyje, nei yra įrengta Operacijų centro pagrindinė darbo vieta, mobiliame objekte ir (ar), esant poreikiui, – kitoje savivaldybėje.
IV SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS IR VEIKLA
15. Savivaldybės meras Operacijų centrą sušaukia:
16. Atsižvelgdamas į įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį, taip pat Operacijų centro sušaukimo tikslus, Operacijų centro vadovas:
17. Operacijų centro ar atskirų Operacijų centro grupių veikla, vykdant atskiras užduotis, yra organizuojama Savivaldybės administracijos darbo valandomis. Kai Operacijų centras sušaukiamas dėl Nuostatų 15 punkte nurodytų priežasčių, darbo metu Operacijų centro nariai turi susirinkti į Operacijų centro posėdį, o kai Operacijų centro posėdis organizuojamas nuotoliniu būdu – prisijungti prie Operacijų centro posėdžio nedelsdami, bet ne vėliau kaip per vieną valandą nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – per 3 valandas nuo pranešimo apie Operacijų centro sušaukimą gavimo arba per operacijų centro vadovo nustatytą laiką, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 3 valandos.