UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BŪSTO PRITAIKYMO NEĮGALIESIEMS komisijos SUDARYMO IR ŠIOS KOMISIJOS Veiklos nuostatų PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo29 d. Nr. AĮ-301

Utena

 

 

Vadovaudamasi s Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu ir Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016-2018 metais tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. A1-460 „Dėl būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2, 28 ir 86 punktais, Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2016 m. vasario 8 d. įsakymu Nr. V-4 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ ir atsižvelgdamas į Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2016 m. kovo 14 d. raštą Nr. (3.13)-SD-469 „Dėl atstovo į neįgaliųjų būsto pritaikymo komisiją skyrimo“:

1. S u d a r a u Utenos rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisiją:

Komisijos pirmininkė – Inga Šakalienė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėja

Komisijos pirmininkės pavaduotoja – Rima Lukoševičienė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėjos pavaduotoja

Komisijos nariai:

Vytautas Leika, Utenos rajono savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vyr. specialistas

Jonas Marma, Lietuvos žmonių su negalia aplinkos pritaikymo asociacijos „Aplinka visiems“ atstovas (suderinta)

Rima Petrošienė, Utenos seniūnijos socialinė darbuotoja

Regina Skomskienė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vyr. specialistė

Gita Žilėnaitė, Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vyr. specialistė.

2. S k i r i u savivaldybės administracijos Teritorijų planavimo ir statybos skyriaus vyr. specialistą Vytautą Leiką atsakingu už preliminarių būstų pritaikymo neįgaliesiems darbų aprašų sudarymą.

3. T v i r t i n u Utenos rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos veiklos nuostatus (pridedama).

4. Į g a l i o j u Danguolę Mačionytę, Utenos rajono socialinių paslaugų centro direktorę, perduoti visus dokumentus, susijusius su Utenos rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos veikla, Ingai Šakalienei, Utenos rajono savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus vedėjai, iki 2016 m. balandžio 1 d. pagal perdavimo-priėmimo aktą.

5. N u s t a t a u, kad gyventojų prašymus būstui pritaikyti savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius priima nuo kiekvienų metų sausio 1 d. iki balandžio 1 d.

6. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

6.1. Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. birželio 15 d. įsakymą Nr. AĮ-609 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos sudarymo ir šios komisijos nuostatų patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

6.2. Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. kovo 27 d. įsakymą Nr. AĮ-296 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems Utenos rajono savivaldybėje taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

7. N u r o d a u, kad šis įsakymas turi būti skelbiamas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt

8. N u r o d a u, kad šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                      Jonas Slapšinskas


 

patvirtinta

Utenos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2016 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. AĮ-301

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS Būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos veiklos nuostatai

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Utenos rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos veiklos nuostatai (toliau vadinama – Nuostatai) apibrėžia Utenos rajono savivaldybės būsto pritaikymo neįgaliesiems komisijos (toliau vadinama – Komisija) sudėtį ir jos sudarymą, Komisijos paskirtį, funkcijas, uždavinius, Komisijos narių teises ir atsakomybę, Komisijos darbo organizavimo ir kitas šios Komisijos veiklą reglamentuojančias nuostatas.

2. Komisija sudaroma Neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos priemonių plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. A1-381 „Dėl Neįgaliųjų socialinės integracijos 2013–2019 metų programos įgyvendinimo 2016–2018 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 2.1.6 priemonės įgyvendinimo laikotarpiui – iki 2018 m. gruodžio 31 d.

3. Komisija yra atsakinga ir atskaitinga Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriui (toliau – savivaldybės administracijos direktorius).

4. Savo veikloje Komisija vadovaujasi šiais nuostatais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. A1-460 „Dėl Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016–2018 metais tvarkos aprašo patvirtinimo„ patvirtintu Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016-2018 metais tvarkos aprašu bei kitais susijusiais įstatymais bei norminiais teisės aktais.

5. Komisija, priimdama sprendimus, laikosi skaidrumo, nešališkumo, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principų.

 

II SKYRIUS

komisijos sudėtis ir sudarymas

 

6. Komisija sudaroma iš 8 narių. Į Komisijos sudėtį įtraukiami ne mažiau kaip du Utenos rajono savivaldybės administracijos (toliau – savivaldybės administracija) darbuotojai, (vienas iš jų - statybos darbų specialistas (architektas, inžinierius ar kitas kvalifikuotas specialistas), neįgaliųjų asociacijos atstovas, turintis žinių ir būsto pritaikymo neįgaliesiems patirties, deleguotas Neįgaliųjų reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Neįgaliųjų reikalų departamentas), kiti specialistai.

7. Neįgaliųjų reikalų departamentas raštu kreipiasi į neįgaliųjų asociacijas, prašydamas pateikti pasiūlymus dėl kandidatų į Komisijos narius. Neįgaliųjų asociacijų skiriami Komisijų nariai turi turėti būsto pritaikymo neįgaliesiems žinių ir patirties. Neįgaliųjų reikalų departamentas, kartu su atstovus siūlančiomis asociacijomis kolegialiai apsvarsto, parenka ir skiria deleguojamus neįgaliųjų asociacijų atstovą į savivaldybės sudaromą Komisiją. Apie paskirtą atstovą raštu pranešama savivaldybės administracijai, nurodant jo duomenis ryšiams palaikyti. Neįgaliųjų asociacija gali siūlyti savo deleguotą atstovą atšaukti, apie tai pranešdama raštu Neįgaliųjų reikalų departamentui. Savivaldybės administracija gali kreiptis į Neįgaliųjų reikalų departamentą dėl deleguoto atstovo pakeitimo kitu atstovu, nurodydama šio keitimo pagrindą. Neįgaliųjų reikalų departamentas, savo iniciatyva arba pagal gautą prašymą nustatęs, kad deleguotas atstovas netinkamai vykdo jam pavestas užduotis arba negali šių užduočių vykdyti dėl svarių priežasčių, turi teisę jį atšaukti iš Komisijos narių ir kreiptis į neįgaliųjų asociacijas, prašydamas pateikti kitus kandidatus į savivaldybės būsto pritaikymo komisiją.

8. Komisijos sudėtį, Komisijos pirmininką ir jo pavaduotoją bei Komisijos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

 

III SKYRIUS

komisijos PASKIRTIS ir funkcijos

 

9. Komisijos paskirtis – padėti savivaldybės administracijai organizuoti būsto ir gyvenamosios aplinkos (toliau – būstas) pritaikymą asmenims su negalia Utenos rajono savivaldybėje. Veikdama pagal savo paskirtį, Komisija atlieka šias funkcijas:

9.1. įvertina būsto pritaikymo neįgaliesiems poreikį;

9.2. sprendžia dėl būsto pritaikymo poreikio tenkinimo ir teikia rekomendacijas savivaldybės administracijai dėl būsto pritaikymo finansavimo, svarsto ir patvirtina savivaldybės administracijos sudarytas būsto pritaikymo eiles, sudaro einamaisiais metais siūlomų pritaikyti būstų sąrašą;

9.3. siūlo savivaldybės administracijai dengti dalį būsto pritaikymo išlaidų, kurios susidaro, kai mokestinė būsto vertė yra mažesnė už būsto pritaikymo darbų išlaidų sąmatoje numatytas išlaidas;

9.4. sprendžia dėl valstybės ir savivaldybės biudžeto lėšų paskirstymo būstams pritaikyti teisės aktų nustatyta tvarka;

9.5. sprendžia dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pakartotinio pritaikymo neįgaliesiems nuo 7 iki 24 metų bei neįgaliesiems, kuriems anksčiau buvo skirtas laiptų kopiklis, tikslingumo;

9.6. nagrinėja skundus dėl būsto ir gyvenamosios aplinkos pritaikymo, įgyvendinamo vadovaujantis Būsto pritaikymo neįgaliesiems 2016-2018 metais tvarkos aprašu, organizavimo ir vykdymo;

9.7. įvertina neįgaliesiems pritaikytus būstus ir gyvenamąją aplinką;

9.8. viešina informaciją apie būsto pritaikymą neįgaliesiems savivaldybės interneto svetainėje ir vietinėje spaudoje.

10. Vykdydama jai pavestas funkcijas, Komisija atlieka šiuos uždavinius:

10.1. pagal kompetenciją nagrinėja prašymus pritaikyti būstą bei kitus prie šio prašymo pridedamus savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus pateiktus dokumentus;

10.2. vyksta apžiūrėti būstų, įvertina ir priima sprendimus dėl būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio;

10.3. dalyvauja priimant perduodamą pritaikytą būstą ir gyvenamąją aplinką.

 

IV SKYRIUS

komisijos narių teisės ir atsakomybė

 

11. Komisijos nariai turi teisę:

11.1. gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su Komisijos veikla susijusią reikalingą informaciją;

11.2. teikti pastabas ir pasiūlymus dėl Komisijos posėdžių darbotvarkės;

11.3. likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki Komisijos posėdžio ir posėdžio metu gauti svarstyti pateiktus prašymus pritaikyti būstą ir visus kitus Komisijai pateiktus dokumentus;

11.4. pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl svarstomų prašymų bei Komisijos sprendimų, prireikus išdėstyti savo atskirą nuomonę Komisijos posėdžio protokole;

11.5. teikti pastabas dėl Komisijos posėdžių protokolų bei sprendimų projektų.

 

V SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

12. Pagrindinės Komisijos darbo formos yra:

12.1. posėdžiai;

12.2. būsto apžiūros vertinant būsto pritaikymo neįgaliajam poreikį bei priimant perduodamą pritaikytą būstą.

13. Komisijai vadovauja ir jos darbą organizuoja Komisijos pirmininkas:

13.1. šaukia Komisijos posėdžius ir jiems pirmininkauja;

13.2. kviečia Komisijos narius vykti įvertinti nepritaikyto būsto ir vadovauja Komisijai vertinant būsto pritaikymo poreikį neįgaliesiems;

13.3. kviečia Komisijos narius vykti įvertinti pritaikytą būstą ir vadovauja Komisijai apžiūroje.

14. Komisijos paskirtas Komisijos sekretorius (savivaldybės administracijos darbuotojas):

14.1. rengia posėdžių darbotvarkę ir kartu su posėdžio medžiaga pateikia Komisijos pirmininkui tvirtinti;

14.2. Komisijos pirmininkui patvirtinus posėdžio datą, laiką, vietą ir darbotvarkę, apie tai raštu informuoja Komisijos narius;

14.3. renka ir apibendrina gautą informaciją, kurios reikia Komisijos sprendimams priimti;

14.4. rengia posėdžio protokolo projektą, elektroniniu paštu arba raštu derina su posėdyje dalyvavusiais Komisijos nariais;

14.5. atsako už Komisijos dokumentų tvarkymą, saugo Komisijai pateiktus dokumentus ir Komisijos posėdžio protokolų originalus per visą Komisijos veiklos laikotarpį. Komisijai sustabdžius veiklą, su jos veikla susijusius dokumentus perduoda savivaldybės administracijai;

14.6. teikia kitą, reikalingą informaciją, susijusią su svarstomais prašymais pritaikyti būstą;

14.7. prireikus ar Komisijos narių prašymu pateikia savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus susirašinėjimo su pareiškėjais kopijas posėdžio metu;

14.8. perduoda savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriui Komisijos posėdžio sprendimus ir nagrinėtus dokumentus;

14.9. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus.

15. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Komisijos narių, kurių vienas – neįgaliųjų asociacijos deleguotas atstovas. Visi klausimai posėdžio metu aptariami posėdžio darbotvarkėje nustatyta tvarka, jei Komisijos nariai bendru sutarimu posėdžio pradžioje nenusprendžia kitaip.

16. Komisijos nariai privalo užtikrinti pareiškėjų pateiktų duomenų konfidencialumą ir naudoti juos tik savo sprendimams priimti.

17. Komisija kontroliuoja būsto pritaikymą. Būsto pritaikymo apžiūrą organizuoja Komisijos pirmininkas po to, kai savivaldybės administracija gauna rangovo arba savarankiškai būstą pritaikiusio pareiškėjo arba nepritaikyto būsto keitimą organizavusio pareiškėjo pranešimą apie galimybę atvykti apžiūrėti būsto. Būsto pritaikymo apžiūros laiką savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius suderina su pareiškėju bei su Komisijos nariais.

18. Nepritaikyto būsto apžiūrą organizuoja savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriaus paskirtas atsakingas darbuotojas. Komisijos vykdoma nepritaikyto būsto apžiūra dėl būsto pritaikymo poreikio neįgaliajam nustatymo laikoma įvykusia, jei joje dalyvauja ne mažiau kaip vienas trečdalis Komisijos narių (neįgaliųjų asociacijos atstovo dalyvavimas būtinas).

19. Pritaikyto būsto apžiūra laikoma įvykusia, jei apžiūroje dalyvauja daugiau kaip pusė komisijos narių, kurių vienas turi būti neįgaliųjų asociacijos atstovas.

20. Komisijos nariai apžiūri pritaikytus būstus, įvertina būsto pritaikymo pokytį pagal užpildytus Būsto pritaikymo neįgaliajam poreikio vertinimo aktus ir prireikus teikia savivaldybės administracijai, rangovui ar pareiškėjui pastabas bei pasiūlymus dėl darbų atlikimo kokybės, būsto pritaikymo tinkamumo. Pasiūlymai parengiami raštu, kuriame pasirašo visi apžiūroje dalyvavę komisijos nariai.

21. Savivaldybės administracija pasirašo Būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktą tik Komisijai pasirašius Būsto pritaikymo neįgaliajam darbų užbaigimo aktą bei visiems Komisijos nariams pasirašytinai susipažinus su Būsto pritaikymo darbų priėmimo–perdavimo aktu.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS SPRENDIMAI

 

22. Komisijos sprendimai priimami bendruoju susitarimu arba, jei jo negalima pasiekti, Komisijos pirmininkui ir nariams balsuojant. Balsuojant Komisijos nariai turi po vieną balsą. Balsuojama „už“ arba „prieš“. Sprendimas laikomas priimtu, jei už jį balsavo paprastoji Komisijos narių dauguma. Jeigu balsai „už“ ir „prieš“ pasiskirsto po lygiai, lemiamas balsas yra Komisijos pirmininko balsas. Jeigu svarstant projektus kuris nors Komisijos narys nesutinka su daugumos sprendimu, jis gali pateikti Komisijos pirmininkui savo atskirą nuomonę. Ši nuomonė turi būti įrašyta į Komisijos protokolą.

 

VII SKYRIUS

KOMISIJOS POSĖDŽIO PROTOKOLAS

 

23. Komisijos posėdžio bei būsto apžiūros metu rašomas posėdžio (atitinkamai – apžiūros) protokolas. Komisijos sprendimai įsigalioja posėdžio pirmininkui ir posėdyje (apžiūroje) dalyvavusiems komisijos nariams pasirašius protokolą, kuriame nurodoma:

23.1. posėdžio data ir vieta;

23.2. posėdyje dalyvavusieji Komisijos nariai;

23.3. posėdžio metu svarstyti dokumentai;

23.4. apžiūrimo būsto adresas, neįgaliojo galimybės naudotis pritaikytu būstu, atliktų darbų kokybė ir atitiktis patvirtintam būsto pritaikymo darbų aprašui ir išlaidų sąmatai;

23.5. pateikti argumentai, paaiškinimai, priimti sprendimai;

23.6. kita, Komisijos nuomone, svarbi posėdyje pateikta informacija.

24. Komisijos posėdžio sekretorius parengia protokolo projektą ir per Komisijos nustatytą laikotarpį elektroniniu paštu arba raštu pateikia Komisijos nariams derinti. Komisijos nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per Komisijos nustatytą laikotarpį. Per šį laikotarpį nepateikus pastabų, laikoma, kad protokolo projektui pritarta. Įvertinus gautas pastabas arba jų negavus, protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas, visi Komisijos nariai ir posėdžio sekretorius. Protokolas pateikiamas savivaldybės administracijos Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyriui, o protokolo kopija išsiunčiama visiems Komisijos nariams.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Komisijos posėdžio darbo organizavimo procedūrinius klausimus, nenumatytus šiuose Komisijos nuostatuose, sprendžia Komisijos pirmininkas.

26. Kiekvienas Komisijos narys už savo veiklą atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Komisijos veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, kiti dokumentai) saugomi savivaldybės administracijos nustatyta tvarka, nepažeidžiant Lietuvos Respublikos archyvų įstatymo nuostatų.

___________________