KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ RĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 16 d. Nr. TS V(11)-2544

Kazlų Rūda

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2016-01-27 sprendimu Nr. TS V(9)-2494 patvirtinto Kazlų Rūdos savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo, asignavimų administravimo tvarkos aprašo 42 punktu Kazlų Rūdos savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.Patvirtinti Kazlų Rūdos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų rėmimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.Pripažinti netekusiu galios Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos 2012-03-28 sprendimo Nr. TS IV(15)-1477 „Dėl Kazlų Rūdos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų rėmimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Vytautas Kanevičius


 

PATVIRTINTA

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 16 d. sprendimu

Nr. TS V(11)-2544

 

KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ RĖMIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I.BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.Kazlų Rūdos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų rėmimo tvarkos aprašo (toliau tekste ─ Aprašas) tikslas – nustatyti Kazlų Rūdos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų rėmimo iš savivaldybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2.Lėšos (toliau tekste – finansinė parama) nevyriausybinių organizacijų veiklai remti yra numatomos kiekvienais metais savivaldybės biudžete.

3.Paraiškas finansinei paramai gauti gali teikti šios Kazlų Rūdos savivaldybėje įregistruotos ir savivaldybės gyventojų poreikius tenkinančios nevyriausybinės organizacijos:

3.1.asociacijos;

3.2.viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių steigėjai yra valstybės arba savivaldybės institucijos);

3.3.bendruomenės;

3.4.vietos veiklos grupės;

3.5.labdaros ir paramos fondai.

 

II. FINANSINĖS PARAMOS TEIKIMO PRINCIPAI

 

4.Finansinė parama pagal šį Aprašą skiriama nevyriausybinių organizacijų įsisteigimui, stiprinimui ir projektams įgyvendinti:

4.1.bendruomenės kultūrinės ir meninės savimonės ugdymo projektams;

4.2.vaikų ir jaunimo meninės saviraiškos projektams;

4.3.kultūrinių mainų ir sporto projektams;

4.4.krašto etnokultūros išsaugojimo projektams;

4.5.informacinės visuomenės plėtros projektams;

4.6.socialinių paslaugų plėtojimo ir jų tęstinumo, žmonių su negalia užimtumo organizavimo projektams;

4.7.savivaldybės nevyriausybinių organizacijų veiklai ir bendradarbiavimui su kitomis Lietuvos ir užsienio organizacijomis.

4.8.Sūduvos vietos veiklos grupės (toliau – VVG) vietos plėtros strategijai įgyvendinti ir projektams, kurie rengiami vietinei iniciatyvai skatinti bei viešiesiems interesams ir poreikiams tenkinti, dalinai finansuoti.

4.9.Kazlų Rūdos miesto vietos veiklos grupės (toliau – VVG) vietos plėtros strategijai įgyvendinti ir projektams, kurie rengiami vietinei iniciatyvai skatinti bei viešiesiems interesams ir poreikiams tenkinti, dalinai finansuoti.

5.Finansinė parama, mero potvarkiu sudarytos nevyriausybinių organizacijų rėmimo darbo grupės (toliau – Darbo grupė), siūlymu naudojama ir kitiems nevyriausybinių organizacijų veiklos projektams finansuoti, pagal šių organizacijų prašymus, nevyriausybinių organizacijų mokymams, organizacijų steigimo išlaidoms ir kitai veiklai.

6.Finansinė parama neskiriama pastatų rekonstrukcijai arba kapitaliniam remontui, ilgalaikiam turtui įsigyti, organizacijų administravimo išlaidoms dengti ir darbuotojų atlyginimams mokėti.

7.Projektų vertinimo kriterijai:

7.1.projekto atitikimas savivaldybės iškeltiems prioritetams;

7.2.sprendžiamos problemos aktualumas ir tikslinės grupės;

7.3.finansinis pareiškėjo prisidėjimas;

7.4.nevyriausybinės organizacijos projektinė patirtis ir vykdytos veiklos kokybė;

7.5.veiklos tęstinumas.

8.Finansinė parama neskiriama, jei ankstesniems projektams iš savivaldybės biudžeto paramą gavusi nevyriausybinė organizacija neatsiskaitė už jos panaudojimą nustatyta tvarka arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos panaudotos ne pagal tikslinę paskirtį.

9.Didžiausia finansinės paramos suma projektui:

9.1.iki 500,00 Eur. nevyriausybinės organizacijos veiklos projektui;

9.2.iki 10 proc. lėšų bendros projekto vertės , kai projektas teikiamas finansinei paramai gauti iš kitų programų ir fondų.

10.Gautas lėšas projekto teikėjai gali naudoti tik projekte numatytai veiklai finansuoti.

11.Pateiktus projektus vertina Darbo grupė, kuri savo darbą organizuoja vadovaudamasi savivaldybės mero potvarkiu patvirtintu darbo reglamentu.

 

III. PARAIŠKŲ TEIKIMO TVARKA

 

12.Paraiškos Savivaldybės finansinei paramai gauti pateikiamos Ekonominės plėtros skyriui išankstiniam suderinimui siekiant įvertinti projekto atitikimą Aprašui ir tikslingumą skirti finansinę paramą.

13.Siekiant užtikrinti projektų dalinio finansavimo poreikio atitikimą Savivaldybės biudžetui, projektai turi atitikti šias sąlygas:

13.1.jeigu projektu siekiama pritraukti ES struktūrinių fondų, Nacionalinės paramos ir kitų programų lėšas, tai projekto paraiška prieš jos pateikimą konkursui privalo būti suderinta su Darbo grupe.

13.2.jeigu projektas bus įgyvendinamas ne pagal VVG vietos plėtros strategijos priemones, tai nevyriausybinė organizacija kartu su paraiška Darbo grupei turi pateikti raštą, kad ji nesikreips dėl finansinės paramos tai pačiai projekto veiklai iš VVG vietos plėtros strategijos priemonių.

13.3.jeigu projektas bus įgyvendinamas pagal  VVG vietos plėtros strategijos priemones kartu su projekto partneriu – savivaldybės administracija, tai pritarimas projektui priimamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

14.Ekonominės plėtros skyrius paruošia ir pateikia Darbo grupei svarstyti nevyriausybinių organizacijų dokumentus paramai gauti bei teikia Tarybos sprendimų projektus dėl pritarimo projektų daliniam finansavimui iš savivaldybės biudžeto.

15.Prašymai Savivaldybės finansinei paramai gauti pagal Aprašo 4, 5 punktuose nurodytas veiklas, pateikiami Ekonominės plėtros skyriui einamaisiais metais susidarius poreikiui.

16.Darbo grupė svarsto prašymus ir teikia siūlymus dėl finansinės paramos teikimo Savivaldybės administracijos direktoriui.

17.Svarstydama prašymus Darbo grupė turi teisę reikalauti papildomos informacijos iš prašymus pateikusių nevyriausybinių organizacijų vadovų.

18.Už pateiktos informacijos teisingumą atsako ją pateikusios nevyriausybinės organizacijos vadovas ir su paraiškos dokumentais pateikia pareiškėjo deklaraciją.

19.Paraiškų teikimo tvarka, terminai, paraiškos dokumentai ir kita informacija susijusi su nevyriausybinių organizacijų rėmimu skelbiama Kazlų Rūdos savivaldybės interneto svetainėje www.kazluruda.lt.

 

IV. FINANSINĖS PARAMOS ĮFORMINIMAS

 

20.Finansinė parama įforminama dvišale biudžeto lėšų naudojimo sutartimi, kuri sudaroma vadovaujantis Savivaldybės tarybos patvirtinta sutarčių pasirašymo tvarka.

 

V. KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ

 

21.Finansinės paramos gavėjas yra atsakingas už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį.

22.Išaiškėjus aplinkybėms, jog esama lėšų panaudojimų pažeidimų (faktinės išlaidos neatitinka sąmatose planuotoms, neteisingai ataskaitose teikiami duomenys, nesilaikoma teisės aktų reikalavimų, projektuose numatytų veiklų, nepasiekiamas planuotas rezultatas ir kitais atvejais), arba gavus (raštu, telefonu ar kitokiu būdu) pagrįstą informaciją apie tokius galimus pažeidimus, Administracijos direktorius inicijuoja papildomą iš finansinės paramos gavėjų gautų dokumentų patikrinimą ir (arba) patikrą vietoje ir prireikus nustatomas terminas, per kurį finansinės paramos gavėjai privalo pašalinti nustatytus pažeidimus.

23.Finansinės paramos gavėjams per nustatytą terminą nepašalinus nustatytų pažeidimų, Darbo grupės siūlymu, Administracijos direktorius gali inicijuoti pasirašytos biudžeto lėšų naudojimo sutarties nutraukimą ir (arba) priimti sprendimą dėl finansinės paramos gavėjams pervestų lėšų arba jų dalies grąžinimo į savivaldybės biudžeto sąskaitą.

24.Nepanaudotos projekto lėšos turi būti grąžintos į projekto rėmimo sutartyje nurodytą biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip per dvi savaites po projekto įgyvendinimo pabaigos.

25.Paramos gavėjas, įgyvendinęs projektą arba panaudojęs lėšas pagal numatytą paskirtį, per 30 dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų kalendorinių metų pabaigos paruošia ir pateikia ataskaitą apie finansinės paramos panaudojimą Buhalterinės apskaitos skyriui.

26.Finansinę paramą jos gavėjams perveda Administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

27.Finansinės paramos, skirtos nevyriausybinių organizacijų veiklai remti, panaudojimo kontrolė vykdoma įstatymų nustatyta tvarka.

 

__________________