Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Lietuvos Respublikos MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO NR. IX-2112 139 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1087

 

2017 m. gruodžio 20 d. Nr. 1094

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. rugsėjo 20 d. sprendimo Nr. SV-S-379 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 1.11 papunktį, Lietuvos Respublikos Vyriausybė n u t a r i a :

Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 139 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-1087 (toliau – Įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui jį tobulinti atsižvelgiant į šias pastabas:

1. Įstatymo projektu, be kita ko, siūloma įtvirtinti pakartotinumo institutą, skiriant baudas už mokesčių įstatymų pažeidimus. Pažymėtina, kad pakartotinumo instituto reglamentavimas įstatymų lygiu būtų naujas mokesčių teisėje, tačiau ne visoje Lietuvos teisinėje sistemoje. Pavyzdžiui, Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse apibrėžiant pakartotinumą nustatomas vienų metų terminas; Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatyme didesnės baudos nustatytos už pakartotinius pažeidimus, padarytus per dvejus metus nuo baudos paskyrimo; Lietuvos Respublikos tabako, tabako gaminių ir su jais susijusių gaminių kontrolės įstatyme – už pakartotinius pažeidimus, padarytus, priklausomai nuo konkretaus pažeidimo turinio, per vienus arba trejus metus; Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme – už pakartotinius pažeidimus, padarytus per dvejus metus nuo baudos paskyrimo. Atsižvelgiant į tai ir į Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme nustatytą penkerių metų mokesčių perskaičiavimo senaties terminą, pakartotinumą, kaip kvalifikuojančią pažeidimo aplinkybę, siūlytina susieti būtent su mokesčių apskaičiavimo senaties terminu.

2. Atsižvelgiant į tai, kad Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymų pažeidimai gali būti labai įvairūs, o skirtingų mokesčių apskaičiavimo tvarka skiriasi, siūlytina Įstatymo projekte, reglamentuojant baudos skyrimą už pakartotinai nustatytą pažeidimą, aiškiai apibrėžti, kad didesnė bauda gali būti skiriama tik už pakartotinai padarytą to paties mokesčio įstatymo pažeidimą.

3. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme apibrėžtą sąvoką „mokestinis patikrinimas“ bei vartojamą formuluotę „pajamų gavimo šaltiniai“, siūlytina atitinkamai tikslinti Įstatymo projekte vartojamas formuluotes „patikrinimas“, „kilmė“. Taip pat siūlytina tarpusavyje suderinti Įstatymo projekto formuluotes „jei mokesčių administratorius nustato“ ir „jei mokesčių administratorius patikrinimo metu nustato“, nes nėra aišku, ar mokesčio neapskaičiavimo ir (ar) nedeklaravimo aplinkybės, išskirtos Įstatymo projekte, dėstant Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 139 straipsnio 1 dalies pirmąjį sakinį, taip pat būtų taikomos ir antrame sakinyje nurodytu atveju.

4. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 3 straipsnio 3 dalies, taip pat Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymo 20 straipsnio 3 ir 4 dalies nuostatas, siūlytina nustatyti vėlesnę Įstatymo projekto įsigaliojimo datą.

5. Įstatymo projekte yra tikslinga nustatyti, kad iki Įstatymo projekto įsigaliojimo padarytiems mokesčių įstatymų pažeidimams Įstatymo projekto nuostatos netaikomos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                        Saulius Skvernelis

 

 

 

Finansų ministras                                                                                               Vilius Šapoka