Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DAUGIABUČIŲ GYVENAMŲJŲ NAMŲ IR KITOS PASKIRTIES PASTATŲ SAVININKŲ BENDRIJŲ ĮSTATYMO NR. I-798 4, 5, 6 IR 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4212(2)

 

2017 m. liepos 26 d. Nr. 627

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2017 m. balandžio 21 d. sprendimo Nr. SV-S-207 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 2 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Nepritarti Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo Nr. I-798 4, 5, 6 ir 11 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4212(2) (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:

1. Įstatymo projekto 1 straipsniu siūlomas Lietuvos Respublikos daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijų įstatymo (toliau – Bendrijų įstatymas) 4 straipsnio 6 dalies pakeitimas ir Įstatymo projekto 2 straipsniu siūlomas Bendrijų įstatymo 5 straipsnio 2 dalies pakeitimas nustatytų neproporcingą administracinę ir finansinę naštą savivaldybių vykdomosioms institucijoms. Bendrojo naudojimo objektų aprašo ir butų ir kitų patalpų savininkų sąrašo sudarymas, tvarkymas, skelbimas ir šių dokumentų pateikimas daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos (toliau – bendrija) steigimo iniciatoriams yra viena iš Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – CK) 4.84 straipsnyje nustatyta tvarka paskirtų bendrojo naudojimo objektų administratorių funkcijų, kurių veiklos priežiūrą ir kontrolę, vadovaudamosi Bendrijų įstatymo 20 straipsniu ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, atlieka savivaldybės. Už nustatytų funkcijų nevykdymą bendrojo naudojimo objektų administratoriams gali būti taikomos administracinės nuobaudos, numatytos Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse. Lietuvos Respublikos Seimui pritarus Įstatymo projektui, savivaldybių vykdomosios institucijos privalėtų sudaryti bendrojo naudojimo objektų aprašus ir butų ir kitų patalpų savininkų sąrašus su jų adresais arba gauti šią informaciją iš Lietuvos Respublikos valstybės registrų ar daugiabučio gyvenamojo namo bendrojo naudojimo objektų administratoriaus. Šių dokumentų parengimas ar gavimas užtruktų ilgiau negu Įstatymo projekte nurodytas terminas, per kurį savivaldybė turėtų juos pateikti bendrijos steigimo iniciatoriams, todėl siūlomu teisiniu reguliavimu nebūtų pasiektas Įstatymo projekto tikslas –  palengvinti ir paspartinti bendrijų steigimo procesą.

2. Įstatymo projekto 3 straipsniu siūlomas Bendrijų įstatymo 6 straipsnio 2 dalies pakeitimas pablogintų bendrijų steigimo sąlygas, nes, siekiant įsteigti bendriją, daugiau kaip pusė visų butų ir kitų patalpų savininkų turėtų ne tik dalyvauti bendrijos steigiamajame susirinkime, bet ir jame balsuoti. Tais atvejais, kai bendrijos steigiamajame susirinkime balsavusių butų ir kitų patalpų savininkų būtų mažiau už pusę visų daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų, nepaisant to, kad steigiamajame bendrijos susirinkime dalyvauja daugiau kaip pusė viso daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų, sprendimas dėl bendrijos įsteigimo negalėtų būti priimtas, nes toks susirinkimas nebūtų laikomas teisėtu. Be to, siūlomas teisinis reguliavimas yra ydingas, nes siekiant įvertinti, ar susirinkimas yra teisėtas ir gali priimti sprendimus, pirmiausia turėtų įvykti balsavimas.

3. Įstatymo projekto 3 straipsnio 3 dalyje, be kita ko, siūloma nustatyti, kad dėl bendrijos steigimo butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkai, kurie bendrijos steigiamajame susirinkime dalyvauti negali, gali iš anksto balsuoti raštu pagal steigiamojo susirinkimo darbotvarkėje numatytus klausimus. Atsižvelgiant į tai, kad bendrijos steigiamasis susirinkimas turi patvirtinti bendrijos įstatus ir išrinkti bendrijos valdymo organą (Bendrijos įstatymo 6 straipsnio 8 dalis), asmenys, balsuodami raštu, negalės pasisakyti vienareikšmiškai, nes negalės iš anksto žinoti, kokios kandidatūros susirinkime bus pasiūlytos, negalės įvertinti ir balsuoti už steigiamajame bendrijos susirinkime pateiktus bendrijos įstatų pakeitimus ar papildymus.

4. Įstatymo projekto 4 straipsniu siūlomas Bendrijų įstatymo 11 straipsnio 12 dalies pakeitimas nustatyti, kad sprendimus bendrijos valdymo klausimais balsuojant raštu gali priimti ne tik bendrijos nariai, netikslingas. Atvejai, kai sprendimus dėl visų butų ir kitų patalpų (pastatų) savininkų bendrų interesų tenkinimo arba dėl atskirų bendrojo naudojimo objektų priima viso daugiabučio gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkai yra numatyti Bendrijų įstatymo 12 straipsnyje. Atsižvelgiant į CK 4.85 straipsnio 7 dalies nuostatas, šie sprendimai gali būti priimami ir balsuojant raštu. Be to, siūlymas panaikinti draudimą balsuoti raštu Bendrijų įstatymo 11 straipsnio 7 dalyje nustatytais atvejais netikslingas ir dėl šio nutarimo 3 punkte nurodytų priežasčių.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

 

Žemės ūkio ministras, pavaduojantis

aplinkos ministrą                                                                             Bronius Markauskas