Mažeikių rajono savivaldybės

administraCIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ORGANIZAVIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. sausio 2 d. Nr. A1-7

Mažeikiai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nuostatomis:

1. T v i r t i n u pridedamus dokumentus:

1.1. Užimtumo didinimo programos organizavimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašą.

1.2. Kitų išlaidų kompensavimo tvarkos aprašą.

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. liepos 3 d. įsakymą Nr. A1-1383 „Dėl Mažeikių rajono savivaldybės 2017 metų užimtumo didinimo programos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. N u r o d a u Savivaldybės administracijos Bendrajam skyriui šį įsakymą paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo  nustatyta tvarka Šiaulių apygardos administraciniam teismui per vieną mėnesį nuo šio įsakymo paskelbimo dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                         Bronius Kryžius

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. sausio 2 d.

įsakymu Nr. A1-7

 

 

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ORGANIZAVIMO IR ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Užimtumo didinimo programos organizavimo ir įgyvendinimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. T1-356 patvirtintomis Mažeikių rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. A1-2600 1 punktu patvirtintu Lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms vykdyti planavimo, skirtų lėšų naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu.

2. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme, Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatyme bei Lietuvos Respublikos darbo kodekse ir kituose norminiuose teisės aktuose vartojamas sąvokas.

3. Vadovaudamiesi šiuo aprašu, Mažeikių rajono savivaldybės administracija (toliau – Administracija), bendradarbiaudama kartu su Telšių teritorinės darbo biržos Klientų aptarnavimo departamento Mažeikių skyriumi (toliau – Darbo birža), organizuoja Užimtumo didinimo programos (toliau – programa) įgyvendinimą.

4. Programos tikslas – sudaryti galimybes bedarbiams, įtrauktiems į Darbo biržos apskaitą ir ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką bei sudaryti jiems sąlygas užsidirbti pragyvenimui lėšų.

 

 

II SKYRIUS

PROGRAMOS ORGANIZAVIMO TVARKA

 

 

5. Administracija, atsižvelgdama į planuojamas ateinančių metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšas (toliau – tikslinių dotacijų lėšos), iki einamųjų metų spalio 1 d. parengia ateinančių metų programos projektą ir teikia svarstyti Trišalei komisijai prie Telšių teritorinės darbo biržos (toliau – Trišalė komisija).

6. Programos projektą rengia Administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija. Į komisijos sudėtį įtraukiami Administracijos, Darbo biržos specialistai, socialiniai partneriai, vietos bendruomenių atstovai.

7. Trišalei komisijai pritarus, programos projektas kasmet iki lapkričio 15 d. pateikiamas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai.

8. Programos projektas patikslinamas atsižvelgiant į patvirtintas einamųjų metų tikslinių dotacijų lėšas ir ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo tikslinių dotacijų lėšų patvirtinimo patikslintą programos projektą tvirtina Savivaldybės taryba.

Jeigu Savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, lėšos programai finansuoti nuo biudžetinių metų pradžios iki Savivaldybės biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti    1 / 12 praėjusių metų Savivaldybės biudžete programai įgyvendinti panaudotų lėšų.

9. Programoje nurodoma: programos tikslai, paslaugų ir priemonių planas programos tikslams pasiekti, finansavimo planas, kompensuojamos išlaidos pagal kiekvieną numatomą teikti paslaugą ir

 

 

 

(ar) vykdyti priemonę, vidutinė paslaugos ir (ar) priemonės kaina vienam asmeniui, asmenų skaičius, kita, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos apraše nurodyta informacija.

10. Paraiškų programai įgyvendinti atranka vykdoma Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

11. Su atrinktais darbdaviais Savivaldybė sudaro dvišales užimtumo didinimo programos finansavimo ir įgyvendinimo sutartis (toliau – Sutartis), suderina programos sąmatą.

Kai darbdavio funkcijas atlieka Administracijos struktūriniai padaliniai (toliau – struktūriniai padaliniai), Sutartys nesudaromos, ir lėšos programos vykdymui skiriamos Administracijos direktoriaus įsakymu.

12. Darbdaviai sudaro terminuotas darbo sutartis (toliau – darbo sutartis) su Darbo biržoje registruotais asmenimis ir per 3 darbo dienas nuo darbo sutarčių sudarymo dienos raštu informuoja Administraciją, Darbo biržą, Administracijai pateikia šių sutarčių kopijas.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

13. Darbdaviui, įdarbinusiam pagal darbo sutartį, Savivaldybė 100 proc. kompensuoja šias išlaidas už kiekvieną įdarbintą asmenį:

13.1. darbo užmokestį už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotą pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

13.2. piniginę kompensaciją už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą) iki darbo sutarties termino pabaigos;

14. Savivaldybė nefinansuoja darbdavio išlaidų už dvi pirmąsias kalendorines nedarbingumo dienas ir piniginės kompensacijos už nepanaudotas atostogas laikino nedarbingumo laikotarpiu, kai įdarbintas asmuo laikinai nedarbingas dėl ligos ar traumos po darbo sutarties termino pabaigos iki darbuotojo atleidimo datos (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą).

15. Subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimas nutraukiamas:

15.1. pasibaigus subsidijos darbo užmokesčiui mokėjimo terminui, nustatytam Sutartyje;

15.2. pasibaigus darbo sutarčiai programos darbams atlikti;

15.3. darbdaviui neišmokėjus įdarbintam asmeniui priklausančio darbo užmokesčio darbo sutartyje nustatytomis sąlygomis ir terminais;

15.4. įdarbintam asmeniui pradėjus dirbti pagal kitą darbo sutartį ar pradėjus vykdyti kitą savarankišką bet kokio pobūdžio komercinę arba gamybinę veiklą, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų įstatyme;

15.5. darbdaviui iškėlus bankroto bylą, įmonei įgijus likviduojamos įmonės statusą;

15.6. įdarbintam asmeniui suteikus tikslines atostogas.

16. Savivaldybė darbdaviams kompensuoja išlaidas sveikatos patikrinimui ir skiepijimui nuo užkrečiamųjų ligų (darbuotojui pageidaujant, jeigu tai numatyta darbuotojų saugą ir sveikatą darbe reglamentuojančiuose teisės aktuose).

17. Darbdaviams, prisidedantiems prie vietos bendruomenės infrastruktrūros ir teikiamų socialinių paslaugų gerinimo, esant pakankamam programos finansavimui Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka kompensuojamos kitos su užimtumo didinimo programos įgyvendinimu susijusios išlaidos.

18. Darbdaviui kompensuojama aprašo 16 ir 17 punktuose nurodytų išlaidų suma negali viršyti 4 procentų kompensuojamų darbo užmokesčio išlaidų, nurodytų aprašo 13 punkte.

19. Teisės aktų nustatyta tvarka programos administravimui Savivaldybei skiriama nuo 2 iki 4 procentų programos įgyvendinimui skirtų lėšų. Administravimo lėšos naudojamos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-387

 

 

 

nustatyta tvarka, lėšų dydį iki biudžetinių metų pradžios nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministras.

20. Kitos apraše nenurodytos išlaidos darbdaviams kompensuojamos Sutartyje nustatyta tvarka.

21. Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms (toliau – įstaigos) ir struktūriniams padaliniams programos priemonių įgyvendinimui lėšos skiriamos tikslinant Savivaldybės biudžetą, atsižvelgiant į Administracijos direktoriaus įsakymą dėl darbdavių parinkimo ir lėšų paskirstymo programai įgyvendinti.

22. Darbdaviai, nurodyti aprašo 21 punkte, programai įgyvendinti sudaro sąmatas (išlaidų klasifikacijos pagal valstybės funkcijos kodą – 04.01.02.01 „Bendri darbo reikalai, darbo politikos formavimas ir įgyvendinimas“) ir nustatytais terminais suveda į Savivaldybės apskaitos sistemą „Labbis“. Programos vykdymo išlaidos (priemonė 06-01-02-01 „Užimtumą skatinančių paslaugų,

laikiną ar nuolatinį užimtumą užtikrinančių priemonių vykdymas“) paskirstomos pagal išlaidų ekonominę paskirtį: darbo užmokestis, socialinio draudimo įmokos, prekių ir paslaugų naudojimas.

Programos išlaidos finansuojamos Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių nustatyta tvarka.

23. Kitiems darbdaviams (įmonėms ir organizacijoms) šio aprašo 13, 16, 20 punktuose nurodytų išlaidų apmokėjimui skirtos lėšos pervedamos kompensavimo būdu, pateikus išlaidas pateisinančius dokumentus.

24. Darbdaviai, nurodyti aprašo 23 punkte, mėnesiui pasibaigus, ne vėliau kaip iki kito mėnesio 15 dienos su lydimuoju raštu Administracijai pateikia nustatytos formos paraišką lėšoms iš Savivaldybės biudžeto gauti (aprašo 1 priedas) ir išlaidas pateisinančius dokumentus:

24.1. aprašo 13 punkte nustatytoms kompensacijoms gauti – darbo laiko apskaitos žiniaraščio išrašą arba kopiją, vieną iš darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančių dokumentų, darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraščio išrašą arba kopiją;

24.2. aprašo 16 ir 20 punktuose nustatytoms kompensacijoms gauti – kasos kvitų, PVM sąskaitų faktūrų, kitų išlaidas pateisinančių dokumentų kopijas.

25. Administracijos specialistas, atsakingas už darbo rinkos politikos priemonių ir gyventojų užimtumo programų rengimą ir įgyvendinimą, pasirašydamas darbdavio, nurodyto aprašo 23 punkte, paraiškoje, patikrina ar pateikti visi išlaidas pagrindžiantys dokumentai, dokumentų turinys ir prašoma kompensacija atitinka šiame apraše ir Sutartyje nurodytą veiklą bei reikalavimus. Suderinta paraiška perduodama Administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius). Buhalterinės apskaitos skyriaus specialistas perveda kompensacijas darbdaviams į Sutartyje nurodytą sąskaitą.

26. Ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 10 dienos darbdaviai Administracijai su lydimuoju raštu pateikia šiuos dokumentus:

26.1. biudžeto išlaidų sąmatų I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metines vykdymo ataskaitas (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro įsakymu);

26.2. pažymą apie dirbtą darbo laiką, priskaitytas ir išmokėtas kompensuojamas programos išlaidas (aprašo 2 priedas);

Aprašo 21 punkte nurodyti darbdaviai prie pažymos prideda išlaidas pateisinančius dokumentus: darbo laiko apskaitos žiniaraščių išrašus arba kopijas, darbo užmokesčio išmokėjimą patvirtinančius dokumentus, darbo užmokesčio priskaičiavimo ir išmokėjimo žiniaraščių išrašus arba kopijas, išlaidų, nurodytų aprašo 16 ir 17 punktuose, įsigijimą ir apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas;

26.3. programos veiklos ir vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitą (aprašo 3 priedas), atliktų programos darbų aprašymą.

27. Valstybinės funkcijos veiklos I ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metines vykdymo ataskaitas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia Vietinio ūkio skyrius, finansines ataskaitas – Finansų skyrius.

 

 

 

 

28. Darbdaviai privalo:

28.1. įforminti ir saugoti įstatymų nustatyta tvarka asmenų, atliekančių programos darbus, priėmimą, atleidimą, bei kitus veiksmus, susijusius su darbo santykiais;

28.2. užtikrinti darbuotojams teisės aktų reikalavimus atitinkančias darbo sąlygas;

28.3. prieš pradedant dirbti, supažindinti darbuotojus su darbų saugos reikalavimais, kontroliuoti, kaip laikomasi jos reikalavimų, aprūpinti reikiamomis darbo priemonėmis;

28.4. pildyti darbo laiko apskaitos žiniaraščius, mokėti darbo sutartyje nurodytą darbo užmokestį, darbo sutarčiai pasibaigus arba ją nutraukus – išmokėti kompensaciją už nepanaudotas

atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokų sumą);

28.5. įdarbinti asmenis darbo sutarčiai pasibaigus ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui, jeigu darbdavys paraiškoje nurodė šį įsipareigojimą;

28.6. įdarbinti asmenis darbo sutarčiai pasibaigus pagal neterminuotą darbo sutartį, jeigu darbdavys paraiškoje nurodė šį įsipareigojimą;

28.7. užtikrinti, kad skirtos lėšos programos darbams vykdyti būtų naudojamos pagal paskirtį;

28.8. raštu informuoti Administraciją apie užimtų (įdarbintų) per 3 mėnesius po dalyvavimo programoje ir užimtų praėjus 3 mėnesiams baigus dalyvauti programoje asmenų skaičių.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS PRIEŽIŪRA IR KONTROLĖ

 

 

29. Programos veiklos vykdymo kontrolę atlieka Vietinio ūkio skyrius, kuris turi teisę atlikti patikras darbdavių nurodytose laikinųjų darbų organizavimo vietose.

30. Patikrinimo metu surašomas laisvos formos aktas ir pateikiamas aprašo 6 punkte nurodytai komisijai. Nustačius pažeidimus, komisija gali teikti siūlymus Savivaldybės tarybai dėl užimtumo didinimo projektų finansavimo nutraukimo.

31. Atleidęs iš darbo pagal darbo sutartį įdarbintą asmenį, darbdavys per 3 darbo dienas privalo raštu informuoti Administraciją, nurodant darbo sutarties nutraukimo priežastį ir pateikti šios sutarties kopiją.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

32. Programos lėšų apskaitą tvarko ir saugo darbdavys buhalterinės apskaitos organizavimo taisyklių nustatyta tvarka.

33. Teikiamos dokumentų kopijos tvirtinamos teisės aktų nustatyta tvarka.

34. Už įdarbintų Darbo biržos siųstų asmenų su darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusių dokumentų teisingumą atsako darbdavys.

35. Baigus vykdyti programos darbus ir nustačius, kad kompensacijos viršija apraše nustatytą dydį, darbdavys privalo grąžinti į Savivaldybės biudžetą netinkamai panaudotas lėšas.

36. Nepanaudotos programos lėšos Sutartyje nustatytais terminais turi būti grąžintos į Savivaldybės biudžetą.

37. Šis aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Administracijos direktoriaus įsakymu.

 

___________________

 

PATVIRTINTA

Mažeikių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018 m. sausio 2 d.

įsakymu Nr. A1-7

 

 

KITŲ IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROJI DALIS

 

1. Kitų išlaidų kompensavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato kitų Užimtumo didinimo programos išlaidų (toliau – išlaidos) sąrašą, kompensavimo sąlygas ir tvarką.

2. Išlaidų kompensavimo tikslas – skatinti darbdavius, prisidedančius prie vietos bendruomenės infrastruktūros ir teikiamų socialinių paslaugų gerinimo, dalyvauti Užimtumo didinimo programoje (toliau – programa).

 

 

II SKYRIUS

IŠLAIDŲ SĄRAŠAS

 

3. Darbdaviui kompensuojamos programos išlaidos:

3.1. darbo drabužiams ir darbo saugos priemonėms (pirštinės, guminiai batai, apsauginiai šalmai, signalinės liemenės, apsauginiai akiniai ir kt.);

3.2. sanitarijos priemonėms (popieriniai rankšluosčiai, tualetinis popierius, muilas ir kt.);

3.3. patalpų valymo priemonėms (šepečiai, valikliai, guminės pirštinės, grindų ir langų plovimo, valymo priemonės, kibirai ir kt.);

3.4. viešųjų erdvių tvarkymui reikalingoms priemonėms (maišai šiukšlėms, pirštinės, grėbliai, šluotos, kastuvai, sodininko žirklės, žoliapjovės, krūmapjovės, karučiai ir kt.);

3.5. programai įgyvendinti naudojamoms transporto priemonėms (išskyrus lengvuosius automobilius), mažosios mechanizacijos priemonių eksploatacinės išlaidos (atsarginės detalės, kuras, tepalai).

 

III SKYRIUS

IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO SĄLYGOS IR TVARKA

 

4. Išlaidos kompensuojamos iš valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) funkcijai „Dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas“ vykdyti Mažeikių rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) skirtų lėšų.

5. Skiriamos lėšos negali būti naudojamos ilgalaikio turto įsigijimui.

6. Kompensuojama šių išlaidų ir sveikatos patikrinimui ir skiepijimui nuo užkrečiamųjų ligų (jeigu reikia) suma negali viršyti 4 procentų nustatytos iš Savivaldybės biudžeto darbdaviui mokamos subsidijos darbo užmokesčiui (darbo užmokesčiui už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuotam pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį, piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas ir nuo šių sumų apskaičiuotoms draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo, ilgalaikio darbo išmokų ir garantinio fondo įmokoms).

7. Lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu einamųjų metų programos vykdymo laikotarpiui.

8. Pateikus paraišką su išlaidas pateisinančiais dokumentais (PVM sąskaitos faktūros, kuro nurašymo aktai, darbdavio įsakymas, kuriuo konkreti transporto technika priskiriama programos darbams organizuoti), lėšos darbdaviams pervedamos Asignavimų valdytojo nustatyta tvarka.

 

 

 

 

 

 

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

9. Savivaldybės administracijos Vietinio ūkio skyrius kontroliuoja šių išlaidų panaudojimą pagal paskirtį.

10. Darbdaviai privalo užtikrinti tikslingą išlaidų panaudojimą.

11. Nustačius, kad lėšų panaudojimas neatitinka šio aprašo nustatytų reikalavimų, darbdaviai privalo grąžinti lėšas į Savivaldybės biudžetą.

12. Nepanaudotos lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetą.

 

____________________