PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJŲ IR JŲ PROGRAMŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO, PATVIRTINTO ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2015 M. RUGSĖJO 9 D. ĮSAKYMU NR. A-798(4.1E), PAKEITIMO
2016 m. rugpjūčio 25 d. Nr. A-894(4.1E)
Panevėžys
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-274 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-10 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo pakeitimo“ ir 2016 m. liepos 28 d. sprendimu Nr. 1-227 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229, pakeitimo“, atsižvelgdamas į darbo grupės Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašui pakeisti ir lėšoms, skiriamoms mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo programas, panaudoti 2016 m. rugpūčio 11 d. posėdžio protokolą,
p a k e i č i u Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A-798(4.1E), taip:
1. Pakeičiu 1, 2 punktus, 3.1, 3.3 papunkčius, 5, 10, 11 punktus ir juos išdėstau taip:
„1. Panevėžio miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja švietimo teikėjų, siekiančių gauti dalinį finansavimą neformaliajam vaikų švietimui iš valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų, ir jų parengtų neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programų, atitikties reikalavimams vertinimo tikslą, uždavinius, kriterijus, organizavimą ir vykdymą, vertinimo komisijos funkcijas, teises, pareigas, atsakomybę ir veiklos organizavimo tvarką.“
„2. Švietimo teikėjo atitikties nustatymo ir NVŠ programų akreditavimo tikslas – užtikrinti, kad valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos NVŠ būtų skirtos tik atitiktį pasitvirtinusių švietimo teikėjų patvirtintos atitikties NVŠ programoms įgyvendinti.“
„3.1. nustatyti švietimo teikėjo atitiktį reikalavimams pagal Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-10 (toliau – Tvarkos aprašas), 3 priede nurodytus kriterijus;“
„3.3. suteikti teisę gauti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas patvirtintai NVŠ programai įgyvendinti.“
„5. Švietimo teikėjas, siekiantis gauti švietimo teikėjo atitikties patvirtinimą, ne vėliau kaip likus 2 savaitėms iki NVŠ veiklų pradžios Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui (Topolių al. 12) pateikia Neformaliojo vaikų švietimo teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraišką, parengtą pagal Tvarkos aprašo 2 priede nurodytą formą.“
„10. Švietimo teikėjai, kurių atitiktis yra teigiamai įvertinta pagal šio Aprašo 4–6 punktų reikalavimus, turi teisę teikti vertinti neribotą skaičių NVŠ programų, užregistruotų Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR), ir gauti valstybės biudžeto ir / arba Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas NVŠ programoms įgyvendinti.“
„11. Švietimo teikėjas, siekiantis gauti NVŠ programos atitikties patvirtinimą, ne vėliau kaip likus 2 savaitėms iki NVŠ veiklų pradžios Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui (Topolių al. 12) pateikia Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams nustatymo paraišką, parengtą pagal Tvarkos aprašo 4 priede nurodytą formą. Švietimo teikėjas, kurio atitiktis yra teigiamai įvertinta kitoje savivaldybėje, kartu su Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams nustatymo paraiška turi pateikti ir teigiamą teikėjo atitiktį įrodantį dokumentą.“
2. Papildau 12 punktu ir jį išdėstau taip:
4. Pakeičiu 33 punktą ir jį išdėstau taip:
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. rugpjūčio 25 d. įsakymo
Nr. A-894(4.1E) 1 priedas
Panevėžio miesto savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
1 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programos teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR) |
||
|
|
|
||
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas* |
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka Savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
|
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atitinka programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
|
||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
|
||
Teikėjas patvirtina, kad NVŠ programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
|||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su NVŠ programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika, fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
|
2.2. Metodai |
Metodai atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
|
||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama NVŠ programa |
|
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti NVŠ programoje ir siekti pažangos |
|
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinant |
|
||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
||
6. Kokybė ir atsakomybės |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
NVŠ programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingai įgyvendinti NVŠ programą |
|
|
Teikėjas deklaruoja, kad NVŠ programą įgyvendins asmenys, kurie pagal Švietimo įstatymą turi teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
|||
6.2. Ugdymo(si) aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje ugdymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
|
||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant NVŠ programą bus laikomasi NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
||
|
||||
Apibendrintas vertintojo ☐ Patvirtinti programą
siūlymas** ☐ Nepatvirtinti programos
Komentaras (esminės vertintojo pastabos apie programos trūkumus)
................................................................................................................................................................
* Susumavus visus kriterijaus rodiklių įvertinimus („Atitinka“ = 1, „Iš dalies atitinka“ = 0, „Neatitinka“ = -1) apskaičiuojamas bendras kriterijaus įvertinimas: >0 – „Atitinka“, 0 – „Iš dalies atitinka“, <0 – „Neatitinka“.
** Neakredituoti programos siūloma, jei bent vienas kriterijus įvertinamas „Neatitinka“ arba daugiau kaip trys kriterijai įvertinti „Iš dalies atitinka“.
|
__________________________ (vertintojo vardas ir pavardė) |
_______________ (parašas) |
Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2016 m. rugpjūčio 25 d.
įsakymo Nr. A-894(4.1E) 2 priedas
Panevėžio miesto savivaldybės
neformaliojo vaikų švietimo teikėjų ir jų programų atitikties reikalavimams vertinimo
tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJAS (TOLIAU – TEIKĖJAS) |
Kriterijus
|
Rodiklis
|
Apibūdinimas
|
Vertinimas
|
||
1. Teisinis pagrindas |
Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
Taip Ne |
||
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinių įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų Savivaldybei |
Taip Ne |
||
2.2. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programai įgyvendinti |
Taip Ne |
|||
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitų NVŠ veiklų |
Taip Ne |
||
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi NVŠ mokytojų |
Taip Ne |
|||
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
Taip Ne |
|||
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
Taip Ne |
|||
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
Taip Ne |
|||
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
Taip Ne |
|||
|
Apibendrintas vertintojų siūlymas: ☐ Patvirtinti teikėją ☐ Nepatvirtinti teikėjo _________________________________ Vardas ir pavardė, parašas |
|
|||
_________________________________
Vardas ir pavardė, parašas