rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL  ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2020 M. PROGRAMOS TVIRTINIMO

 

2020 m. vasario 6 d. Nr. K-23

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 13 straipsnio 2 dalies 2 punktu, 17 straipsniu, 48 straipsniu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės 2018–2020 metų strateginį veiklos planą, patvirtintą Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 6 d. sprendimu Nr. K-2 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės 2018–2020 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:                                 

1. Patvirtinti Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2020 m. programą (pridedama).

2. Įgalioti Alytaus rajono savivaldybės administracijos direktorių pasirašyti Alytaus rajono savivaldybės vardu užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Algirdas Vrubliauskas

 

PATVIRTINTA

Alytaus rajono savivaldybės

tarybos 2020 m. vasario 6 d.

sprendimu Nr. K-23

 

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS UŽIMTUMO DIDINIMO 2020 METŲ PROGRAMA

 

I. ĮVADAS

 

1. Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2020 metų programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu ir Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1- 257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Programos tikslas – didinti rajono gyventojų užimtumą vietos darbo rinkoje, darbo jėgos kvalifikacijos atitiktį darbo rinkos reikmėms, ugdyti darbo įgūdžius  ir užtikrinti tinkamą pragyvenimo lygį. Integruoti neturinčius darbo gyventojus į darbo rinką ir joje išlaikyti, suteikti profesinius ir praktinius įgūdžius.  Mažinti Alytaus rajono gyventojų socialinę atskirtį dėl negaunamų ar nepakankamų piniginių lėšų.

3. Programa parengta konsultuojantis ir bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba), socialiniais partneriais ir vietos bendruomenių atstovais, atstovaujančiais bedarbių interesus.

4. Programa atitinka Alytaus rajono savivaldybės 2018 - 2020 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2018 m. vasario 6 d. sprendimu Nr. K-2 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės 2018 - 2020 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo“, Sąlygų verslo plėtrai sudarymo, patrauklios investicijoms aplinkos formavimo ir turizmo vystymo programos tikslo „Didinti gyventojų užimtumą vietos darbo rinkoje“ uždavinį „Sudaryti galimybę laikinai įsidarbinti asmenims, negalintiems konkuruoti darbo rinkoje“.

5. Programos įgyvendinimo laikotarpis – 2020 metai.

 

II. BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Alytaus rajono savivaldybėje 2019 metų pradžioje Lietuvos statistikos departamento duomenimis  gyveno 26 153 nuolatiniai gyventojai.

7. Užimtumo tarnybos duomenimis, Alytaus rajono savivaldybėje nedarbo lygis (bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų) 2020 m. sausio 1 dienai buvo 9,5 proc. ir lyginant su praeitu mėnesiu padidėjo 0,3 proc. Informacija apie nedarbo lygio kitimą Alytaus rajone, Alytaus apskrityje ir Lietuvoje per pastaruosius tris metus pateikta diagramoje.

8Bedarbiai integruojantis į darbo rinką susiduria su sunkumais dėl nepakankamo arba darbo rinkos poreikių neatitinkančio profesinio pasirengimo, darbo patirties stokos, susisiekimo, sveikatos ar priklausomybės problemų.

Tipinis Alytaus rajono registruotas bedarbis – vyresnio amžiaus asmuo, turintis vidurinį išsilavinimą.

Registruoto nedarbo rodikliai Alytaus rajono savivaldybėje 2016 – 2019 m. mažėjo. Per tris metus Alytaus rajono savivaldybėje bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų sumažėjo 2,5 procentinio punkto. 2016 m. buvo registruota 2510 bedarbių, 2017 m. - 2355, 2018 m. – 2265.

 


9. Informacija apie Alytaus rajono savivaldybės bedarbius pagal Užimtumo tarnybos duomenis pateikta 1 lentelėje:     

1 lentelė

2019 m. 12 mėn.  rodikliai

Skaičius

Registruota bedarbių mėnesio pabaigoje, iš jų:

1475

- moterų

668

- Vyrų

807

Jaunimo iki 29 m.

235

Jaunimo iki 25 m.

127

Asmenys nuo 55 metų

447

Ilgalaikiai, iš jų:

306

- asmenys iki 25 m.

33

- asmenys nuo 25 m.

273

- asmenys nuo 25 iki 29 m.

15

Nekvalifikuoti, iš jų:

367

- jaunimas iki 29 m.

78

 

Alytaus rajono savivaldybės gyventojų užimtumo ir nedarbo rodikliai pateikiami 2 lentelėje

2 lentelė

Rodikliai

Skaičius

2019-12-31

(proc. lyginant su praeitu mėn.)

Pokyčiai,

lyginant su praeitų metų atitinkamu laikotarpiu

sk.

proc.

sk.

proc.

1. Įregistruota bedarbių mėnesio pabaigoje,

iš jų:

1475

3,2

-229

-13,4

moterų

668

-0,7

-123

-15,5

vyrų

807

6,7

-106

-11,6

2. Įdarbinta bedarbių iš viso nuo metų pradžios,

iš jų:

1363

*

-68

-4,8

pagal terminuotas darbo sutartis

146

*

-51

-25,9

pagal neterminuotas darbo sutartis

1217

*

-17

-1,4

 

10. Užimtumo tarnybos duomenimis šių metų sausio 1 d. šalyje buvo registruota 150,5 tūkst. bedarbių ir jie sudarė 8,7 proc. šalies darbingo amžiaus gyventojų. Gruodžio mėnesį registruotas nedarbas dėl darbo rinkos sezoniškumo augo 0,3 proc. punkto. Palyginti su 2019 metų pradžia nedarbo rodiklis - 0,2 proc. punkto mažesnis. Didžiąją 2019 metų dalį registruoto nedarbo rodikliai buvo žemesni nei 2018 metais. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Alytaus rajono savivaldybėje 2020-01-01 buvo 9,5 proc. ir palyginus su 2019-12-01 padidėjo 0,3 proc.

Nedarbo lygio pokyčiai 2019 m. gruodžio mėn. pateikiami 3 lentelėje.

 

3 lentelė

Apskritis,

savivaldybės

Registruota darbo neturinčių

Įdarbinta

 

Pradėjo dalyvauti aktyvios darbo rinkos politikos priemonėse

(ADRP)

Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų (DAG)

2019-12-01

2020-01-01

pokytis+/-

 

per mėn.

mėn.

pab.

Alytaus apskritis

1204

8194

535

130

9,4

10,0

0,6

 

Alytaus m. sav.

530

3158

212

36

9,3

10,2

0,9

 

Alytaus r. sav.

175

1475

81

30

9,2

9,5

0,3

 

Druskininkų sav.

158

1087

122

15

9,0

9,4

0,4

 

Lazdijų r. sav.

150

1386

54

28

11,9

12,5

0,6

 

Varėnos r. sav.

191

1088

66

21

8,1

8,6

0,5

 

 

11. Užimtumo tarnybos Kauno klientų aptarnavimo departamento Alytaus skyriuje 2019 m. gruodžio 31 d. įregistruotų Alytaus rajono savivaldybės asmenų grupės pagal Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalį:

11.1. rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai – 1;

11.2. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra – 39;

11.3. grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų – 1;

11.4. piniginės socialinės paramos gavėjai – 378;

11.5. priklausomi nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;

11.6. prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo – 0;

11.7. grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimų nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos – 0;

11.8. turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga - 0;

11.9. asmenys, patiriantys socialinę riziką – 243;

11.10. vyresni kaip 40 metų – 473.

 

III. PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

12. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:

12.1. laikinieji darbai;

12.2. darbo užmokesčio dalinis kompensavimas (50 proc.) darbdaviams, įdarbinusiems rajono bedarbius;

12.3. būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimas;

12.4. odontologinių (dantų protezavimo) paslaugų teikimas;

12.5. Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimas;

12.6. įsidarbinusių Alytaus rajono savivaldybės bedarbių kelionės išlaidų kompensavimas iš savivaldybės biudžeto.

13. Įgyvendinant laikinųjų darbų priemonę, numatoma organizuoti šiuos laikino pobūdžio darbus:

13.1. valstybinėje žemėje esančių žaliųjų plotų, gėlynų, želdinių ir kitų viešųjų erdvių valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai (pakelėse esančių krūmų šalinimas, šienavimas, šiukšlių rinkimas, gėlių sodinimas ir priežiūra, nukritusių lapų ir sniego valymas bei kiti laikino pobūdžio darbai);

13.2. valstybinėje žemėje esančių vandens telkinių pakrančių, poilsio zonų, maudyklų valymo, tvarkymo, priežiūros laikino pobūdžio darbai;

13.3. užterštų, bešeimininkių, neprižiūrimų teritorijų, stichiškai susidariusių sąvartynų valstybinėje žemėje valymo ir priežiūros laikino pobūdžio darbai;

13.4. istorijos ir kultūros paveldo objektų, valstybinėje žemėje esančių neveikiančių kapinių priežiūros laikino pobūdžio darbai;

13.5. socialinės, sveikatos priežiūros ir visuomeninės paskirties objektų, esančių valstybinėje žemėje, teritorijų tvarkymo laikino pobūdžio darbai;

13.6. pagalba teikiant socialines paslaugas;

13.7. kiti visuomenei naudingi darbai.

Šiuos laikinus darbus organizuos ir vykdys Alytaus rajono savivaldybės seniūnijos, biudžetinės įstaigos, įmonės. Seniūnijos pagal poreikį bedarbius galės siųsti atlikti laikinuosius darbus į seniūnijos teritorijoje esančias savivaldybės ugdymo, švietimo, kultūros ir globos įstaigas.

14. Vykdant laikinuosius darbus planuojama įdarbinti apie 34 nekvalifikuotus bedarbius.

15. Vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 3 mėnesiai, maksimali trukmė – 6 mėnesiai.

16. Numatomi laikinųjų darbų įgyvendinimo rezultatai:

16.1. suteikta galimybė Alytaus rajono bedarbiams laikinai įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

16.2. sumažėjęs nedarbo lygis Alytaus rajone.

17. Darbo užmokesčio dalinio kompensavimo (50 proc.)  darbdaviams priemonė skirta: viešosioms įstaigoms, verslo įmonėms, bendruomenėms, kitoms ne pelno siekiančioms organizacijoms, kurios registruotos ir vykdo veiklą Alytaus rajone, Alytaus rajono gyventojams, vykdantiems veiklą pagal Nuolatinio Lietuvos gyventojo individualios veiklos vykdymo pažymą, ūkininkams, įregistravusiems savo ūkį Alytaus rajone, kurie įdarbins Programos 11 punkte išvardintų tikslinių grupių Alytaus rajono bedarbius.

18. Planuojama, kad darbdaviai pagal šią priemonę galės įdarbinti apie 18 asmenų vidutinei 3 mėn. trukmei. Šios priemonės maksimalus remiamas laikotarpis – 6 mėnesiai, bet ne ilgiau kaip iki Programos vykdymo pabaigos.

19. Tikimasi, kad įgyvendinus šią priemonę, darbdaviai nuolatiniam darbui įdarbins 3 asmenis.

20. Asmenims dėl daugybės sveikatos sutrikimų ir žalingų įpročių negebantiems atlikti darbo bus suteikta būtina ilgalaikė, kompleksinė socialinė pagalba, bei suteikta galimybė integruoti juos į darbo rinką taikant šias Programos priemones:

20.1. būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimas;

20.2. odontologinių (dantų protezavimo) paslaugų teikimas.

21. Pritaikius priklausomybės ligų gydymo ir odontologinių paslaugų teikimo priemones planuojama, kad įsidarbins 4 asmenys.

22. Atsižvelgiant į lėšas, skirtas 2020 metų užimtumo didinimo programai įgyvendinti, (100,8 tūkst. Eur), iš viso planuojama įdarbinti apie 56 bedarbius.

23. Programoje gali dalyvauti Užimtumo tarnybos Alytaus skyriuje užsiregistravę Alytaus rajono savivaldybės bedarbiai, įvardinti Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje.

24. Programos dalyvių laikino darbo trukmė – iki 6 mėnesių, vidutinė įdarbinimo trukmė – 3 mėnesiai su galimybe sutartį pratęsti. Dalyvavimo Programoje trukmė skaičiuojama nuo darbo sutartyje laikino pobūdžio darbams atlikti nurodytos pirmos darbo dienos iki jo atleidimo iš darbo dienos.

25. Asmenys, dalyvausiantys Programos laikinųjų darbų ir darbo užmokesčio dalinio kompensavimo darbdaviams priemonėse, bus atrenkami laikantis šių prioritetų:

25.1. vyresni kaip 40 metų;

25.2. piniginės socialinės paramos gavėjai;

25.3. nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra.

26. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programą, atranką vykdo savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Darbdavių atrankos komisija savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

27. Planuojama, kad įgyvendinus Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelį, užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos bus suteiktos 80 asmenų.

 

IV. FINANSAVIMO PLANAS

 

28. Programa finansuojama iš valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų lėšų valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti pagal Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktą (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones bei gyventojų užimtumo programas).

29. 2020 m. Programos įgyvendinimui skirta 184,1 tūkst. Eur specialiosios tikslinės dotacijos lėšų, iš jų 83,3 tūkst. Eur  Užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modelio įgyvendinimui. Vidutinė 1 asmens 3 mėnesių dalyvavimo programoje kaina yra apie 2076 Eur.

30. Laikinųjų darbų finansavimo tvarka:

30.1. darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį laikiniesiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios kompensacijos darbo užmokesčiui, skirtos 100 proc. apmokėti šias išlaidas:

30.1.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

30.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 29.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

30.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

30.2. lėšos darbo priemonėms įsigyti (iki 3 proc. nuo darbdaviui kompensuojamos lėšų sumos) skiriamos tik Alytaus rajono savivaldybės seniūnijoms, biudžetinėms įstaigoms ir įmonėms;

30.3. bedarbiams, dirbantiems Alytaus rajono savivaldybės seniūnijose, biudžetinėse įstaigose ir įmonėse pagal Užimtumo programą, nustatyta tvarka gali būti kompensuojamos kelionės išlaidos į darbą ir atgal iš šiai Programai skirtų lėšų (planuojama apie 300,0 Eur).

31. Darbo užmokesčio kompensavimo (50 proc.) darbdaviams priemonės finansavimo tvarka:

31.1. darbdaviams, įdarbinusiems pagal darbo sutartį Užimtumo tarnybos siųstus Programos 11 punkte išvardintų tikslinių grupių Alytaus rajono bedarbius, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios kompensacijos darbo užmokesčiui, skirtos dalinai (50 proc.) apmokėti šias išlaidas:

31.1.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

31.1.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 30.1.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

31.1.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

32. Darbdaviai, įvertinę darbuotojo (-ų) kvalifikaciją, gali nuspręsti mokėti atlygio dydį, bet ne mažesnį kaip Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį.

33. Būtinų įsidarbinti sveikatos paslaugų (priklausomybės ligų gydymas) teikimui planuojama skirtiapie 1,0 tūkst. Eur.

34. Odontologinių (dantų protezavimo) paslaugų teikimui planuojama apie 3,5 tūkst. Eur.

35. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 48 straipsnio 4 dalimi, programos administravimui skiriami 4 procentai programos įgyvendinimo lėšų.

36. Įsidarbinusių Alytaus rajono savivaldybės bedarbių kelionės išlaidų kompensavimui iš savivaldybės biudžeto planuojama skirti 5,0 tūkst. Eur.

37. Siekiant kuo efektyviau panaudoti lėšas, Programa gali būti tikslinama vienos programos priemonės nepanaudotą lėšų likutį skiriant kitai programos priemonei finansuoti.

38. Priemonių įgyvendinimo tvarkos aprašus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

39. Užimtumo didinimo programai, skirtai užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, skirtos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos lėšos – 83,3 tūkst. Eur, iš jų planuojama apie 15,0 tūkst. Eur nedirbančių asmenų atvejo vadybininkų darbo užmokesčiui ir apie 65 tūkst. Eur nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugoms. Modelio administravimo išlaidoms (4 proc.) nuo 83,3 tūkst. Eur planuojama 3,3 tūkst. Eur.

 

V. PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

40. Įvertinus situaciją Alytaus rajono savivaldybės darbo rinkoje, prognozuojama, kad gyventojų užimtumo didinimo poreikis išliks ir artimiausiais metais. Alytaus rajono savivaldybės užimtumo didinimo programa bus įgyvendinama ir ateityje, įtraukiant į Savivaldybės užimtumo didinimo programą asmenis, kuriems būtina pagalba integruojantis į darbo rinką.

41. Lėšų panaudojimo kontrolei ir atskaitomybei užtikrinti bus vykdoma sutarčių priežiūra: lankomasi pas darbdavius, siekiant įsitikinti ar laikomasi sutartinių įsipareigojimų, apklausiami įdarbinti darbuotojai, analizuojami ir vertinami Programos rezultatai bei lėšų panaudojimo efektyvumas ir tinkamumas.

42. Įgyvendinus programą planuojama organizuoti pasitarimą su darbdaviais, aptariant iškilusias problemas, galimybes tobulinti programą, įtraukiant naujas priemones.

43. Programoje dalyvausiantys asmenys bus laikinai įdarbinti, atkurs darbo įgūdžius, užsidirbs pragyvenimui lėšų, sumažės socialinių pašalpų mokėjimas.

44. Nuolatinę Programos įgyvendinimo stebėseną, pažangos vertinimą, priežiūrą ir tikslinimą vykdys Alytaus rajono savivaldybės administracija.

45. Už  Programos įgyvendinimą atsakingi savivaldybės administracijos Turto valdymo, Buhalterinės apskaitos, Teisės ir vidaus administravimo, Socialinės paramos skyriai.

46. Užimtumo tarnybos Alytaus skyriaus atstovas, atsakingas už bendradarbiavimą su savivaldybe, įgyvendinant Užimtumo didinimo programą, nuolat vykdys nusiųstų bedarbių pagal tikslines grupes analizę.

47. Ataskaitas apie Programos priemonių vykdymą ir rodiklių pokyčius Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai teikia Alytaus rajono savivaldybės administracijos atsakingi skyriai.

 

 

VI. PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

48. Programa bei jos rezultatai bus viešinami Alytaus rajono savivaldybės interneto svetainėje ir vietinės žiniasklaidos priemonėse