herbas

 

JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL „LIETUVOS JAUNIMO SOSTINĖ 2025 M.“ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATŲ  PATVIRTINIMO

 

2023 m. gruodžio 29 d. Nr. 2V-377(1.4 E)

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. rugpjūčio 30 d. įsakymo Nr. A1-579 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų agentūrai“ 1.2.2.3 papunkčiu, įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1.1.3 priemonę ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u „Lietuvos jaunimo sostinė 2025 m.“ finansavimo konkurso nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinio jaunimo politikos skyriaus patarėjai teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti konkursą „Lietuvos jaunimo sostinė 2025 m.“.

 

 

 

Direktorius                                                                                                      Jonas Laniauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus

2023 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 2V-377(1.4 E)

 

„LIETUVOS JAUNIMO SOSTINĖ 2025 M.“ FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   „Lietuvos jaunimo sostinė 2025 m.“ finansavimo konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato „Lietuvos jaunimo sostinė 2025 m.“ finansavimo konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2.   Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1.    dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekto numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas). Dalyviu nelaikomas projekto vadovas, projekto veiklų įgyvendintojas;

2.2.    gyvenamoji aplinka – aplinka, kuri kasdien supa jauną žmogų: mokykla, veikla už mokyklos ribų, santykiai su mokytojais, bendraamžiais, įvairiomis jaunų žmonių grupėmis ir pan.;

2.3.    informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

2.4.    jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

2.5.    jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

2.6.    mažiau galimybių turintys jauni žmonės – jaunimas, kuris turi mažiau galimybių nei jo bendraamžiai, nes gyvena nepalankiomis sąlygomis ar patiria tam tikrus sunkumus, tokius kaip socialiniai, ekonominiai, išsilavinimo, kultūriniai, geografiniai sunkumai, negalia, sveikatos problemos;

2.7.    paraiška – pareiškėjo pagal informacinėje sistemoje suformuotą informacijos apie projektą pateikimo formą užpildytas dokumentas, kuris kartu su visais jo priedais ir papildomais dokumentais Konkurso Nuostatuose nurodytu būdu pateikiamas konkursą organizuojančiai įstaigai, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti;

2.8.    pareiškėjas – Lietuvos Respublikos savivaldybės administracija;

2.9.    partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projekto veiklas. Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) projekto vykdymo metu įsigyjamų paslaugų, prekių ar daiktų teikėjai (pvz., rėmėjai);

2.10projektas – pareiškėjo veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

2.11projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

2.12projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), atitinkantis visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;

2.13projekto veiklų įgyvendintojas (toliau – vykdytojas) – fizinis asmuo, nuolat tiesiogiai vykdantis projekto veiklas, atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, savanoris, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai);

2.14tarpsektorinis bendradarbiavimas – bendra valstybės ir savivaldybių institucijų, visuomenės, nevyriausybinių organizacijų, verslo ir žiniasklaidos sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;

2.15tarpžinybinis bendradarbiavimas – bendra valstybinio, verslo ir nevyriausybinio sektorių veikla, kuria siekiama padėti įgyvendinti bendrus tikslus;

2.16veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai ir strateginiai tikslai, aprašytas vykdomas projektas, siekiami rezultatai ir kt.;

3.   Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

4.   Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.

5.   Konkursą organizuoja Agentūra, vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6.   Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7.   Informacija apie Konkursą viešai skelbiama SPPD ir Agentūros interneto svetainėse atitinkamai https://sppd.lrv.lt ir www.jra.lt.

8.   Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas.

9.   Konkurso tikslas – stiprinti jaunimo politiką ir jaunimo sektoriaus bei vietos savivaldos bendradarbiavimą, sudarant palankias sąlygas jauniems žmonėms dalyvauti savivaldybės gyvenime, jaunimui įgalinti, savanorystei, gerinant darbo su jaunimu kokybę ir plėtojant aprėptį, stiprinant tarpžinybiškumą.

10. Siektinas konkurso rezultatas – įgyvendintos Nuostatų 15 punkte numatytos ir pasirinktos veiklos.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11.     Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d.

12.     Įgyvendinant projektą, veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje, gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu, jeigu to reikalauja epidemiologinė ar kita situacija Lietuvoje.

13.     Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur:

13.1.  didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur;

13.2.  mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 20 000 (dvidešimt tūkstančių) Eur.

14.     Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik visos Nuostatų 15 punkte ir jo papunkčiuose nurodytos veiklos.

 

III skyrius

finansuotinos veiklos

 

15.     Konkurso būdu finansuotinos visos šios projektų veiklos, skirtos:

15.1.  identifikuoti savivaldybei aktualius iššūkius jaunimo srityje bei atitinkamai numatyti ir plėtoti naujas, kokybiškas koncepcijas, priemones ir programas jiems spręsti, užtikrinant įvairių jaunimo grupių ir su jaunimu dirbančių asmenų įtrauktį;

15.2.  sudaryti palankias sąlygas ir lygias galimybes jauniems žmonėms į(si)traukti į politinį, socialinį, ekonominį, kultūrinį miesto gyvenimą, jo formavimą ir vertinimą;

15.3.  investuoti į jaunimo sektoriaus ir kokybiško darbo su jaunimu plėtrą, į savivaldybės prioritetus įtraukiant ir teikiant atitinkamą dėmesį tam, kas svarbu jauniems žmonėms;

15.4.  palaikyti ir skatinti savanorystę, kokybišką darbą su savanoriais, sudarant sąlygas savanoriams naudoti savo žinias ir patirtį, realizuoti save, įsitraukti į darbą ir dalyvauti visuomenės gyvenime, ugdyti su savanoriais dirbančių įstaigų sąmoningumą ir suvokimą, kad savanoriškas darbas nėra apmokamo darbo pakaitalas;

15.5skatinti tarpžinybinį bendradarbiavimą jaunimui aktualiose srityse, siekiant efektyvios tarpžinybinio bendradarbiavimo tinklų veiklos, skirtingų institucijų veiklos prioritetų derinimo.

16.     Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

16.1.  projektu numatyta įgyvendinti visas Nuostatų 15 punkte ir jo papunkčiuose nurodytas veiklas;

16.2.  projektu užtikrinamas jaunimo, jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų dalyvavimas visuose projekto etapuose (projekto rengimas, įgyvendinimas, į(si)vertinimas);

16.3.  projekte užtikrinamas jaunų žmonių įtraukimas į projekto metu priimamų sprendimų procesą, atitinkamų dalyvavimo formų kūrimas;

16.4.  projektu užtikrinimas savivaldybėje egzistuojančių iššūkių pripažinimas ir numatomos priemonės jiems spręsti;

16.5.  projektu numatytas bendradarbiavimas su Agentūra, Klaipėdos miesto savivaldybe ir Marijampolės savivaldybe dėl projekto įgyvendinimo.

17.     Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir (ar) profesinėms žinioms ir (ar) patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas. Finansavimas projektui neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių papunkčių:

17.1.  tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

17.2.  skirtas siekti pelno;

17.3.  kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

17.4.  bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tiesioginę ir netiesioginę diskriminaciją, priekabiavimą lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, etninės priklausomybės, religijos ar kitais pagrindais, išreiškia neapykantą ir prievartą, nepagarbą Lietuvos Respublikos simboliams;

17.5.  bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia alkoholio, tabako, psichotropinių medžiagų ir azartinių lošimų populiarinimą;

17.6.  bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

17.7.  yra skirtas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti ar kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

18.     Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

18.1.  pareiškėjas yra savivaldybės administracija;

18.2.  pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 13 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame Nuostatų punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

18.3.  pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

18.4.  pareiškėjas paraiškos teikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. 

20. Pareiškėjas, projekto vykdytojas per 2025 metus privalo pasiekti:

20.1.      šiuos esminius kiekybinius rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 51 punkte ir jo papunkčiuose nustatytos sankcijos:

20.1.1.   iki 2025 m. gruodžio 31 d. suorganizuoti bent 3 fizinius (gyvus) ir viešus projekto pristatymus (arba bent 3 nuotolinius (virtualius) ir viešus projekto pristatymus, jei dėl force majeure aplinkybių ar karantino šalyje fiziniai (gyvi) pristatymai negalimi), kuriuose dalyvautų ne mažiau kaip 50 unikalių savivaldybės, kurioje bus įgyvendinamas projektas, gyventojų;

20.1.2.   į projekto veiklas įtraukti ne mažiau kaip: 500 unikalių jaunų žmonių didžiosiose savivaldybėse (didžioji savivaldybė – savivaldybė, kurios gyventojų skaičius yra didesnis kaip 100 tūkst.) ar 300 unikalių jaunų žmonių vidutinio dydžio savivaldybėse (vidutinio dydžio savivaldybė – savivaldybė, kurios gyventojų skaičius yra nuo 25 tūkst. iki 100 tūkst.) ar 200 unikalių jaunų žmonių mažosiose savivaldybėse (mažoji savivaldybė – savivaldybė, kurios gyventojų skaičius yra mažesnis kaip 25 tūkst.);

20.1.3.   iki 2025 m. kovo 1 d. turėti savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą ir galiojantį 2025 m. projekto priemonių veiklų planą;

20.2.      šiuos kiekybinius rodiklius, juos pasiekiant ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.:

20.2.1.   iš savivaldybės biudžeto lėšų prisidėti ne mažiau kaip 30 procentų kofinansavimu nuo visos projektui įgyvendinti Agentūros skirtos finansavimo valstybės biudžeto lėšomis sumos;

20.2.2.   įgyvendinti ne mažiau kaip 1 tarptautinį renginį savivaldybėje, kuriame dalyvautų ir (arba) skaitytų pranešimus asmenys, atvykę iš užsienio;

20.2.3.   suorganizuoti bent 2 tarpžinybinius susitikimus projekto eigai aptarti su Agentūros, Klaipėdos miesto savivaldybės ir Marijampolės savivaldybės atstovais.

20.3.      šiuos kokybinius rodiklius, juos pasiekiant ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d.:

20.3.1.   užtikrinti, kad planuojamos įgyvendinti veiklos yra pagrįstos jaunimo poreikiais, suplanuotos remiantis jaunimo padėties tyrimais, jaunų žmonių pasiūlytomis įgyvendinti veiklomis ir yra orientuotos į jaunų žmonių interesus;

20.3.2.   sudaryti sąlygas, kad jaunas žmogus būtų motyvuojamas dalyvauti jo poreikius atitinkančioje veikloje, skatinamas tobulėti, ugdyti verslumo ir darbo rinkai reikalingus įgūdžius;

20.3.3.   kurti jaunimui palankią infrastruktūrą ir paskatas grįžti gyventi į savivaldybę;

20.3.4.   įgyvendinant projekto veiklas pasitelkti išmanaus darbo su jaunimu metodus;

20.3.5.   sudaryti galimybes į projekto veiklas įsitraukti atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriantiems, mažiau galimybių turintiems jauniems žmonėms ir skatinti jų socialinę integraciją.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21.     Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projektų veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (bendradarbiavimo ir (ar) partnerystės sutartimis ir (ar) susitikimų protokolais, kvietimais į  renginius ir jų dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų darbotvarkėmis ir jų dalomąja medžiaga, sklaidos ir viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Projektų vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1.    projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų nuo visos iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį);

22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

22.2.    projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte nurodyto Konkurso tikslo ir Nuostatų 10 punkte nurodyto siektino konkurso rezultato įgyvendinimu bei Nuostatų 15 punkte ir jo papunkčiuose nurodytų veiklų vykdymu):

22.2.1. vykdytojų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai vykdytojas(-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas(-ai), dirbantis(-ys) pagal darbo sutartis; prašoma ir skirta valstybės biudžeto lėšų suma gali sudaryti ne daugiau 40 procentų iš Agentūros prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos);

22.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

22.2.2.1.   ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.2.   transportui išlaikyti (degalams, transporto priemonės nuomai be vairuotojo Lietuvos Respublikoje) ir transporto paslaugoms įsigyti (Lietuvos Respublikoje autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietams, transporto priemonės nuomai su vairuotoju Lietuvos Respublikoje) skirtos išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.3.   išlaidos, skirtos savanorių kvalifikacijai kelti ir paruošti juos savanoriškai veiklai atlikti;

22.2.2.4.   materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų projekto veikloms vykdyti nuoma);

22.2.2.5.   ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);

22.2.2.6.   viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);

22.2.2.7.    kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

22.2.2.7.1. kitos Nuostatų 22.2.2.1–22.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz., kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, skirtoms renginių kavos pertraukų metu);

22.2.2.7.2. kitos Nuostatų 22.2.2.1–22.2.2.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

22.2.2.7.2.1.   lektorių, mokymų vadovų, moderatorių paslaugos;

22.2.2.7.2.2.   maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (pietūs kavinėje, valgyklos teikiamos maitinimo paslaugos);

22.2.2.7.2.3.   apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje);

22.2.2.7.2.4.   kitos Nuostatų 22.2.2.1–22.2.2.7 ir 22.2.2.7.2.1–22.2.2.7.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos, pvz., banko paslaugos, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslauga).

23. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1.    ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;

23.2.    statinių, pastatų ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;

23.3.    išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai bei po 2025 m. gruodžio 31 d.;

23.4.    išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams padengti, investicijų projektams finansuoti;

23.5.    bet kokios išlaidos, patirtos ne Lietuvos Respublikoje;

23.6.    išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;

23.7.    išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

23.8.    išlaidos transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui, tepalams įsigyti; 

23.9.    kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir Konkurso tikslu nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

24.     Projektai aprašomi informacinėje sistemoje https://sopas.sppd.lt:8099 lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

25.     Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu.

26.     Paraiškoje pateikiama:

26.1.  projekto pavadinimas;

26.2.  informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, finansininką;

26.3.  banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

26.4.  informacija apie 2022-2023 m. vykdytas jaunimo politikos priemones;

26.5.  pareiškėjo savivaldybės biudžetas jaunimo politikai vykdyti už 2022-2023 m.;

26.6.  projekto tikslas;

26.7.  projekto uždaviniai;

26.8.  projekto tikslinė(-ės) dalyvių grupė(-ės);

26.9.  projekto įgyvendinimo laikotarpis;

26.10.  projekto santrauka (trumpai ir glaustai aprašoma projekto esmė, keliama problema, pagrindžiama, kokios veiklos bus vykdomos nurodytai problemai spręsti);

26.11.  pareiškėjo žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas, vykdytojai) ir pajėgumas įgyvendinti projektą (kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas) (informacija nurodoma „Asmenų kortelėse“);

26.12.  projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, nurodytoms Nuostatų 16 punkte;

26.13.  informacija apie mažiau galimybių ir (ar) Ukrainos pilietybę turinčio, atskirtį savo socialinėje aplinkoje patiriančio jaunimo įtraukimo būdus projekto įgyvendinimo metu (nurodant tikslinę grupę (grupes) ir šios grupės (grupių) įtraukimo būdus);

26.14.  laukiami rezultatai ir projekto viešinimas;

26.15.  informacija apie projekto metu planuojamą paslaugų jaunimui plėtrą;

26.16.  projekto poveikio vertinimas;

26.17.  projekto veiklų įgyvendinimo planas 2025 m., kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punktuose;

26.18.  detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš konkursą organizuojančiai įstaigai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, nurodant planuojamų išlaidų detalizavimą);

26.19.  pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu (pvz., informacija apie projekto partnerį(-ius) (jei yra).

27.     Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Nuostatų 28 punkte nurodytų su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas.

28.     Kartu su paraiška privaloma pateikti šių dokumentų kopijas:

28.1.  savivaldybės sutikimas, patvirtintas savivaldybės taryboje dėl dalyvavimo projekte ir finansinio prisidėjimo prie jo pagal Nuostatų 20.2.1. punktą;

28.2asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų priedą;

28.3.  jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

28.4susitarimo dėl bendradarbiavimo įgyvendinant projektą su projekto partneriais, jei tokie susitarimai sudaryti.

29.     Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 24, 26 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia el. paštu sppd@sppd.lt adresu.

30.     Paraiškų turiniui ir jų teikimui taikomi Taisyklių IV skyriaus reikalavimai.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31.     Jei pateikta paraiška neatitinka Nuostatų 18, 24, 25, 26, 28 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32.     Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33.     Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Taisyklių 52 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Agentūros direktoriaus įsakymu vieneriems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu.

34.     Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Konkursui pateikto projekto vertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Taisyklių 52 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai vertinimo anketą užpildo informacinėje sistemoje.

35.     Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

35.1.  pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę vykdomomis veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

35.2.  projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

35.3.  projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

35.4.  projekto vykdymo metu atskirtį patiriančio jaunimo pritraukimo būdų įvairovę, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

35.5.  projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

35.6.  projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka;

35.7.  projekto sąmatos, skaičiavimų teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą bei pagrįstumą ir atitiktį bei proporcingumą projekto numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka; 

35.8.  laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

35.9.  projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

35.10.  projekto metu planuojamų paslaugų jaunimui plėtros pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka, 1-9 – iš dalies atitinka, 10 – atitinka.

35.11.  projekto poveikio vertinimo sistemos efektyvumą ir pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (šešių) balų: 0 – neatitinka, 1-4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

36.       Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 80 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma – 32 balai.

37.     Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai.

38.     Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, SPPD apibendrina jo siūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydama dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir pateikia komisijai. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.

39.     Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 35 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 35 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, kuriame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti, komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Agentūros direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

40.     Agentūra, skelbdama Konkurso laimėtojus, paskelbia nefinansuotinų ir rezervinių projektų sąrašus. Rezervinių projektų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto dalies ar viso finansavimo, nepasirašo Sutarties per taisyklių VIII skyriuje nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, per nustatytą terminą nepatikslina sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, Konkurso laimėtojui skiriama mažesnė lėšų suma ir dėl to lieka nepanaudotų lėšų, arba esant papildomam finansavimui likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos eilės tvarka gali būti skirtos įvertintoms projektams esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esančiam projektui skiriama suma negali būti mažesnė nei mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

41.     Jei atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti šiuos projektus, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio projekto aprašymo detalumas, pagrįstumas ir projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumas ir tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti yra įvertinti aukščiau.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

42.     Komisijos darbas organizuojamas Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

43.     Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma Taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka ir terminais.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

44.     Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama Taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

45.     Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, bei pirmajam pusmečiui pasibaigus iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

45.1.  sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.2.  sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.3.  buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

45.4.  veiklų įvykdymo ataskaita (pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

45.4.1.   informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

45.4.2.   informacija apie Nuostatų 20 punkte ir jo papunkčiuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;

45.4.3.   informacija apie projekto viešinimą.

46.     Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas ir lyginamąją tikslinamų projekto išlaidų sąmatą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą tikslinti išlaidų sąmatą ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

47.     Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik tikslinti dar nepatirtas projekto išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

48.     Jei tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su SPPD Nuostatų 49 punkte nustatyta tvarka. SPPD, gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, projekto vykdytoją informuoja apie Nuostatų 49 punkte nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

49.     Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD specialistas informuoja elektroniniu paštu Agentūros paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Agentūros paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie su Agentūros paskirtu asmeniu suderintą sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.

50.     Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis SPPD ir Agentūrą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

51.     Jei netinkamai įgyvendinamas projektas ar sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, sąmoningai nesivadovaujama Nuostatų 20.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nustatytais esminiais kiekybiniais rodikliais, t. y. esminių kiekybinių rodiklių ar jų dalies nepavyksta pasiekti, Taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:

51.1.  jei projekto vykdytojas nepasiekė vieno iš Konkurso nuostatų 20.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

51.2.  jei projekto vykdytojas nepasiekė dviejų iš Konkurso nuostatų 20.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

51.3.  jei projekto vykdytojas nepasiekė trijų iš Konkurso nuostatų 20.1 papunktyje ir jo papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

52.     Projekto vykdytojas privalo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų el. paštu informuoti Agentūrą ir SPPD apie pasikeitusius komandos narius, kurie projekte numatyti vykdytojais ir kuriems darbo užmokestis prašomas ir (ar) mokamas iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. Gavęs Agentūros patvirtinimą apie vykdytojo (-ų) tinkamumą, projekto vykdytojas, informacinės sistemos priemonėmis pateikia raštą, kuriuo patvirtinamas vykdytojo atitikimas Nuostatų reikalavimams.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

53.     Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

54.     Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ir (ar) kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

55.     Agentūros veiksmai ir neveikimas, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Agentūros direktoriaus ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Agentūra patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

56.     Agentūra ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

57.     Agentūra savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

58.     SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

59.     Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

___________________________