LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 27 D. ĮSAKYMO NR. V-851 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2022 m. spalio 27 d. Nr. V-1715
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d. įsakymą Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:
„Vadovaudamasi Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“, 87 punktu, Plėtros programos pažangos priemonės aprašo forma ir Plėtros programos pažangos priemonės apraše nurodytos informacijos pagrindimo aprašo forma, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 1K-227 „Dėl Strateginio valdymo metodikos taikymo“, ir įgyvendindama 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 1 d. nutarimu Nr. 1016 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos patvirtinimo“, pažangos priemonę Nr. 12-003-03-05-01, taip pat atsižvelgdama į 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 88 punktą,“.
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašą ir priedą išdėstau nauja redakcija (pridedama).
2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo
plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01
„Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“
aprašo
priedas
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-05-01 „ĮDIEGTI VIENĄ LANGELĮ KARJERAI PLANUOTI IR ĮGŪDŽIAMS TOBULINTI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS
VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS |
|||||||||||
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
1. Bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos, apimančios ir karjeros planavimo sistemą, sukūrimas |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1.1. Karjeros konsultavi-mo paslaugų teikimo mokiniams užtikrini-mas |
Ekonomikos gaivini-mo ir atsparu-mo didinimo priemo-nės (toliau – EGADP) |
4 prioritetas |
4.4 uždavinys |
D.1.3.3 reforma |
097 |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Karjeros specialistų, teikiančių paslaugas mokyklose, skaičius (produkto) |
P-12-003-03-05-01-23 |
Asmenys |
Tarpinė reikšmė – 200 (2023 m. III ketv.) Galutinė reikšmė – 380 (2024 m. IV ketv.) |
Savivaldybių, kuriose užtikrinamas profesinio orientavimo paslaugų teikimas mokiniams santykiu 1:800, skaičius (rezultato) |
R-12-003-03-05-01-03 |
Skaičius |
Tarpinė reikšmė – 25 (2025 m.) Galutinė reikšmė – 60 (2030 m.)* |
Švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
R-12-003-03-05-01-25 |
Asmenys |
n/a |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
R-12-003-03-05-01-26 |
Asmenys |
n/a |
* Reikšmė bus patikslinta iki 2023 m. gruodžio 31 d.
Rodiklių skaičiavimo metodika pateikta „2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės“ tinklalapiuose: https://smsm.lrv.lt/svpp-priemones, https://smsm.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/spp.
Pastaba. Rodikliai nurodomi po kiekviena veikla ar poveikle atskirai.
Veiklos ar poveiklės pavadini-mas |
Finansa-vimo šaltinis |
Prioritetas ar komponen-tas |
Uždavi-nys ar priemonė |
Veikla ar poveiklė |
Intervencinės priemonės kodas |
Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė |
Paramos formos kodas |
Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai) |
Ekonominės veiklos kodas (-ai) |
„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai |
Lyčių lygybės matmens kodas |
1.2. Suaugusių-jų švietimo IT sistemos sukūrimas ir kompeten-cijų plėtojimo programų finansavi-mas |
EGADP
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuo-jamų iš ES fondų lėšų projektų netinka-mam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
4 prioritetas |
4.4 uždavinys |
D.1.2.2 reforma |
088
108
114 |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
_ |
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė |
Pradedami vieno langelio principu veikiančios Mokymosi visą gyvenimą informacinės sistemos paleidimo darbai |
P-12-003-03-05-01-19 |
Vienetai |
2022 m. I ketv. |
Pradėjusi veikti vieno langelio principu veikianti Mokymosi visą gyvenimą informacinė sistema |
P-12-003-03-05-01-20 |
Vienetai |
1 (2023 m. I ketv.) |
18–65 metų amžiaus asmenys, kurie, naudodamiesi bendra MVG sistema, baigė kokybės užtikrinimo sistemos mokymus (iš kurių bent 40 proc. skirta skaitmeniniams įgūdžiams) |
P-12-003-03-05-01-21 |
Asmenys |
Tarpinė reikšmė – 10 800 (2024 m. IV ketv.) Galutinė reikšmė – 21 600 (2026 m. II ketv.) |
Švietimo ir mokymo veiklos dalyvių skaičius |
R-12-003-03-05-01-25 |
Asmenys |
n/a |
Švietimo ar mokymo veiklos dalyvių skaičius |
R-12-003-03-05-01-26 |
Asmenys |
n/a |
Naujų ir patobulintų viešųjų skaitmeninių paslaugų, produktų ir proceso naudotojai |
R-12-003-03-05-01-24 |
Asmenys |
n/a |
Asmenų, kurie dalyvavę mokymuose įgijo kompetenciją, dalis (proc.) |
R-12-003-03-05-01-01 |
Procentai |
Tarpinė reikšmė – 80 (2024) Galutinė reikšmė – 80 (2026) |
Rodiklių skaičiavimo metodika pateikta „2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės“ tinklalapiuose: https://smsm.lrv.lt/svpp-priemones, https://smsm.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/spp.
SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Taikomi teisės aktai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dokumentai, kuriuose nustatytas teisinis 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ projektų finansavimo sąlygų aprašo (toliau – PFSA) pagrindas: · 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) Nr. 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė. · 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimo Nr. CM 4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo priedas. · „Naujos kartos Lietuva“ planas, priimtas 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano patvirtinimo (užfiksuoti rodikliai, detalizuotas priemonės įgyvendinimo planas, eiga, trukmė). · Veiklos susitarimas, patvirtintas Europos Komisijos 2022 m. gegužės 5 d. įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinamas Europos Komisijos ir Lietuvos veiklos susitarimas pagal reglamentą (RS) Nr. 2021/241 (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. (2022)3472216), su visais pakeitimais. · 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“. · 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. gegužės 27 d įsakymu Nr. V-851 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01 „Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Priemonės aprašas). Dokumentai, kuriuose nustatytos administracinės procedūros, apibrėžiančios Priemonės aprašo tvirtinimo eigą bei tvarką: · Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo 4 straipsnio 3 ir 5 dalių, 7 straipsnio 1 ir 4 dalių ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 141 straipsnio 3 dalies įgyvendinimo“. · Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės). Teisės aktai, susiję su veiklų vykdymu ir jų reglamentavimu: · Siekiant įgyvendinti veiklas, susijusias su profesinio orientavimo sistemos plėtojimu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 24 d. nutarimu Nr. 847 „Dėl Profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintas Profesinio orientavimo teikimo tvarkos aprašas. · Siekiant įgyvendinti veiklas, susijusias su mokymosi visą gyvenimą (toliau – MVG) sistemos plėtojimu, švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu bus patvirtinta darbo grupė, kuri parengs atnaujintos MVG sistemos modelį. Modelio reglamentavimas bus įtvirtintas Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Reikalavimai projektams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Pagal Priemonės aprašą įgyvendinama veikla „Bendros mokymosi visą gyvenimą sistemos, apimančios ir karjeros planavimo sistemą, sukūrimas“. 2.2. Pagal Priemonės aprašą numatoma skelbti 2 kvietimus pareiškėjui teikti projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP): 2.2.1. pagal pirmąjį kvietimą teikti PĮP įgyvendinti Priemonės aprašo 1.2 poveiklę „Karjeros konsultavimo paslaugų teikimo mokiniams užtikrinimas“ numatoma skirti iki 10 000 000,00 Eur (dešimt milijonų eurų); 2.2.2. pagal antrąjį kvietimą teikti PĮP įgyvendinti Priemonės aprašo 1.7 poveiklę „Suaugusiųjų švietimo IT sistemos sukūrimas ir kompetencijų plėtojimo programų finansavimas“ numatoma skirti iki 18 200 000,00 Eur (aštuoniolika milijonų du šimtai tūkstančių eurų), neįskaitant 3 822 000,00 (trijų milijonų aštuonių šimtų dvidešimt dviejų tūkstančių eurų) PVM. Suma su PVM 22 022 000,00 Eur (dvidešimt du milijonai dvidešimt du tūkstančiai eurų). 2.3. Reikalavimai projektui, teikiamam pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1 papunktį: 2.3.1. remiamos veiklos: 2.3.1.1. karjeros specialistų paslaugų, teikiamų mokiniams bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir kitose švietimo įstaigose, užtikrinimas; 2.3.2. tinkama projekto tikslinė grupė yra mokiniai, besimokantys pagal bendrojo ugdymo ir pirminio profesinio mokymo programas, siekiantys gauti profesinio orientavimo paslaugas; 2.3.3. galimas pareiškėjas – Europos socialinio fondo agentūra (toliau – ESFA); 2.3.4. projektas, teikiamas pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1 papunktį, įgyvendinamas su partneriais. Galimi partneriai: savivaldybių administracijos, privatūs ir viešieji juridiniai asmenys; 2.3.5. projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2023 m. gruodžio 31 d. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas ne vėliau nei iki 2024 m. gruodžio 31 d. 2.4. Reikalavimai projektui, teikiamam pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.2 papunktį: 2.4.1. remiamos veiklos: Bendros MVG sistemos sukūrimas ir įgyvendinimas: 2.4.1.1. suaugusiųjų švietimo sistemos (IT įrankio), grįstos individualių mokymosi paskyrų (toliau – IMP) modeliu, sukūrimas ir įdiegimas; 2.4.1.2. interneto svetainės, skirtos MVG sistemai įgyvendinti, sukūrimas ir administravimas; 2.4.1.3. mokymosi galimybių per IMP sudarymas; 2.4.1.4. viešinimo kompanijų kūrimas ir įgyvendinimas; 2.4.2. reikalavimai IT įrankiui: 2.4.2.1. suaugusiųjų švietimo sistema turi būti grįsta sukurtu IMP modeliu (ang. Individual learning accounts – ILA); 2.4.2.2. sukurta IMP sistema sudarytų galimybę asmenims, atitinkantiems valstybės nustatytus investavimo prioritetus, gauti valstybės finansuojamus mokymosi pasiūlymus. Sistema turi veikti kaip vienas langelis plačiai komunikacijai apie suaugusiųjų švietimo galimybes; 2.4.2.3. sistemoje turi būti sutelkti įvairių tiekėjų mokymosi pasiūlymai pagal kokybės kriterijus atitinkančias mokymosi programas; 2.4.2.4. sistemoje turi būti sudaryta galimybė asmenims apmokėti savo lėšomis mokymosi išlaidas arba jų dalį; 2.4.2.5. sistemos funkcionalumui ir efektyviam veikimui užtikrinti turi būti atliktos sąsajos su švietimo registrais, kuriuose kaupiama informacija apie švietimo programas, fiksuojamas asmenų dalyvavimas programose, kaupiama informacija apie programos baigimą liudijančius pažymėjimus, sukurtos sąsajos su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) informacinėmis sistemomis, kurios sudarys sąlygas Užimtumo tarnybos klientams pasinaudoti MVG sistemoje atvaizduojamomis programomis, taip pat sukurtos sąsajos su kitais registrais, padedančiais efektyviai identifikuoti sistemoje dalyvaujančius asmenis ir jų priklausymą prioritetinėms grupėms; 2.4.3. tinkama projekto tikslinė grupė – 18–65 m. amžiaus asmenys, suinteresuoti mokymusi visą gyvenimą; 2.4.4. galimas pareiškėjas ESFA; 2.4.5. projektas, teikiamas pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.2 papunktį, teikiamas su partneriais. Galimi partneriai: Lietuvos aukštųjų mokyklų asociacija bendrajam priėmimui organizuoti (toliau – LAMA BPO), Nacionalinė švietimo agentūra, Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras, kiti viešieji juridiniai asmenys; 2.4.6. projekto veiklos turi būti baigtos ne vėliau nei 2026 m. birželio 30 d. Tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių projekto vykdytojas negalėjo numatyti PĮP pateikimo ir vertinimo metu, veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas ne ilgiau nei iki 2026 m. rugpjūčio 31 d. 2.5. Viešajai įstaigai Centrinei projektų valdymo agentūrai (toliau – CPVA) kartu su PĮP teikiami šio Aprašo 8.2 papunktyje nurodyti dokumentai. 2.6. Projektai turi atitikti bendruosius projektų atrankos kriterijus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede. 2.7. Kartu su PĮP turi būti pateikta: · partnerio deklaracija pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 1 priedą (kai projektas įgyvendinamas su partneriais); · informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 2 priedą (jei taikoma); · informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 3 priedą (jei taikoma); · informacija apie pareiškėjui (partneriui) suteiktą valstybės pagalbą (išskyrus de minimis) pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 1 priedo 4 priedą (jei taikoma); · kartu su PĮP įgyvendinant PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.2 papunktyje numatytas veiklas turi būti teikiamas investicinis projektas, kuris rengiamas vadovaujantis Investicijų projektų rengimo metodika, patvirtinta CPVA direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337 „Dėl Viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų rengimo ir įgyvendinimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Metodika). Kartu pateikiama ir IP skaičiuoklė, Metodikos 10 priedas. 2.8. Projektai turi įgyvendinti privalomas projekto matomumo, informavimo apie projektą ir kitus komunikacijos įsipareigojimus, nustatytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 340–341 punktuose. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2.1. Reikalavimai jungtinio projekto projektams |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Horizontaliųjų principų reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Projektuose negali būti numatyta: 3.1.1. apribojimų, kurie turėtų neigiamą poveikį lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principams įgyvendinti, įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimai, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.), kuriais gali naudotis visi žmonės kuo platesniu mastu, neatsižvelgiant į jų funkcines galimybes; 3.1.2. veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį darnaus vystymosi principui įgyvendinti; 3.1.3. ribojimų dėl inovatyvumo (kūrybingumo) įgyvendinimo vykdant viešuosius pirkimus, kuriais turi būti vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan. 3.2. Projekto vykdytojas ir partneriai turi užtikrinti, kad projektų, teikiamų pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1 ir 2.2.2 papunkčius, veiklomis būtų aktyviai prisidedama prie darnaus vystymosi ir (ar) lygių galimybių visiems ar bent vienu iš šių aspektų horizontaliųjų principų įgyvendinimo: 3.2.1. įgyvendinant PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1 („Karjeros planavimo / karjeros konsultavimo paslaugos“) papunktyje nurodytą veiklą, turi būti įvertinta, kad tikslinės grupės nariai gali turėti specialiųjų poreikių, į kuriuos veiklos organizatorius turėtų atsižvelgti (pvz.: parinkdamas veiklos vietą, prieinamą žmonėms su judėjimo negalia, suorganizuodamas gestų kalbos specialisto paslaugą, parinkdamas tinkamas mokomąsias priemones akliesiems ar silpnaregiams ir pan.); 3.2.2. įgyvendinant PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.2 („MVG veikla“) papunktyje nurodytas veiklas: 3.2.2.1. MVG IT įrankis turi būti pritaikytas ir įvairią negalią turintiems asmenims. Kuriama IT sistemos aplinka turi atitikti universalaus dizaino principus, t. y. turi būti prieinama kuo platesniam vartotojų ratui (paprastas IT sistemos naudojimas, lengvai suprantamas turinys, virtuali aplinka saugi, stabdanti patyčias elektroninėje erdvėje ir pan.), nepriklausomai nuo negalios; 3.2.2.2. projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad interneto svetainė, kurioje asmenys ieškos aktualių mokymų, turi būti prieinama naudotis asmenims, turintiems regos sutrikimų, taip pat turi užtikrinti, kad asmenys su specialiaisiais poreikiais lengvai rastų aktualią informaciją apie jiems tinkamus (jų specialiuosius poreikius atitinkančius) mokymus; 3.2.2.3. mokymų programos pagal galimybes ir / arba atsižvelgiant į profesijos, kuriai parengta mokymo programa, specifiką, turi būti pritaikytos asmenims, turintiems ir specialiųjų poreikių, į kuriuos mokymų vykdytojas turėtų atsižvelgti (pvz.: parinkdamas prieinamą vietą žmonėms su judėjimo negalia, suorganizuodamas gestų kalbos specialisto paslaugą, parinkdamas tinkamas mokomąsias priemones akliesiems ar silpnaregiams ir pan.). Prieš mokymų veiklų įgyvendinimą turi būti atlikta tikslinės grupės apklausa, siekiant išsiaiškinti dalyvių specialiuosius poreikius ir atsižvelgiant į juos dalyviams sudaryti galimybes dalyvauti projekto veiklose. 3.3. Projektai turi atitikti reikšmingos žalos nedarymo principą, t. y. turi būti tvarūs aplinkos atžvilgiu ir vykdomi visapusiškai atsižvelgiant į Europos Sąjungos klimato ir aplinkos apsaugos standartus ir prioritetus, kaip tai suprantama pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088. Atitiktis šiam principui turi būti užtikrinta viso projekto įgyvendinimo metu. 3.4. Įgyvendinant projektus turi būti laikomasi horizontaliųjų principų ir atitinkamų Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 344–347 punktuose nustatytus reikalavimus. 3.5. Kartu su PFSA teikiamas priedas „Projekto (įskaitant jungtinį projektą) atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.1. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projektuose neturi būti numatyti veiksmai, kurie galėtų riboti ar pažeisti Chartijoje numatytas pagrindines teises. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Reikalavimai valstybės pagalbai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1) nuostatas, neteikiama. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Projektų atrankos kriterijai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6.1. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Netaikoma. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7.1. Projektams, teikiantiems PĮP pagal PFSA punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1 papunktį, tęstinumo reikalavimai netaikomi. 7.2. Projektams, įgyvendinantiems veiklas pagal PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.2 papunktį, taikomi tęstinumo reikalavimai, numatyti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 245–248 punktuose. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Kiti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8.1. ESFA projektų įgyvendinimo stebėsenai suformuoja priežiūros komitetą, sudarytą iš Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija), ESFA ir kitų suinteresuotų šalių deleguotų atstovų. Projektų priežiūros komiteto veiklos reglamentą, suderinusi su Ministerija, tvirtina ESFA. 8.2. PFSA gali būti keičiamas Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių nustatyta tvarka. 8.3. LAMA BPO sistema yra registruota Registrų ir valstybės informacinių sistemų registre, MVG kuriamas įrankis ILA bus kaip turimos sistemos posistemis, todėl naujos valstybinės informacinės sistemos kurti ir registruoti nereikės, tačiau nauju posistemiu papildžius esamą informacinę sistemą bus atnaujinti Bendrojo priėmimo informacinės sistemos (BPIS) nuostatai, specifikacija ir kiti dokumentai ir jie bus suderinti su Informacinės visuomenės plėtros komitetu, Nacionaliniu kibernetinio saugumo centru ir kitomis institucijomis pagal tvarką, numatytą teisės aktuose: https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.415499/asr, https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.A97664A25AC6/asr. 8.4. Ministerija turi teisę PFSA 2 punkto „Reikalavimai projektams“ 2.2.1–2.2.2 papunkčiuose nurodytas sumas perskirstyti tarp kvietimų, neviršydama bendros visiems kvietimams skirtos lėšų sumos ir nepažeisdama teisėtų pareiškėjų lūkesčių. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9.1. Planuojamos išlaidos turi atitikti Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriuje nustatytus reikalavimus. 9.2. Projektų išlaidos gali būti patirtos iki projekto sutarties pasirašymo, neprieštaraujant Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 294.2 papunkčio nuostatoms. 9.3. PĮP parengimo išlaidos nėra finansuojamos. 9.4. Kryžminis finansavimas netaikomas. 9.5. Projekto pasirengimo išlaidos yra tinkamos finansuoti (investicinio projekto išlaidos). 9.6. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas ir (arba) partneris savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo. 9.7. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo ir (ar) partnerio (-ių) lėšų. 9.8. PVM nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių VII skyriaus Ketvirtojo skirsnio nuostatomis. 9.9. Pagal PFSA tinkamų finansuoti išlaidų rūšys yra šios:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektams įgyvendinti taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10.1. Supaprastintai apmokamos išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei galimybė jas apmokėti supaprastintai iš anksto (iki projekto sutarties sudarymo) yra įtraukta į Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registrą, skelbiamą ESFA interneto svetainės Metodinės pagalbos centro skiltyje Metodinės pagalbos centras | Europos socialinio fondo agentūra (esf.lt). 10.2. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai gali būti įtraukti ir po projektų sutarčių pasirašymo nuo 2020 m. vasario 1 d. iki 2026 m. rugpjūčio 31 d. laikotarpiu. 10.3. Projektų įgyvendinimo metu CPVA ar audito institucijoms nustačius, kad fiksuotosios sumos ar fiksuotosios normos buvo netinkamai nustatytos, patikslinti dydžiai ar jų taikymo sąlygos taikomi projektų veiksmų, vykdomų nuo dydžių ar jų taikymo sąlygų patikslinimo įsigaliojimo dienos, išlaidoms apmokėti. |
2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos
Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos švietimo
plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-05-01
„Įdiegti vieną langelį karjerai planuoti ir įgūdžiams tobulinti“
projektų finansavimo sąlygų aprašo
priedas
PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS
Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):
X Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP);
☐ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP).
Aplinkos tikslai
|
Pagrindimas
|
Pagrindimo dokumentai |
1. Klimato kaitos švelninimas
|
Bus investuojama į: Mokymosi visą gyvenimą sistemos (toliau – MVG) veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Šios veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas.
|
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
2. Prisitaikymas prie klimato kaitos |
Bus investuojama į: MVG sistemos veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Šios veiklos neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio prisitaikymo prie klimato kaitos tikslui, nes neplanuojamos kurti jokios infrastruktūros potvynių zonoje.
|
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
3. Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga |
Bus investuojama į: MVG sistemos veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
4. Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą |
Bus investuojama į: MVG sistemos veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą, ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
5. Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė |
Bus investuojama į: MVG sistemos veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
6. Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas |
Bus investuojama į: MVG sistemos veikimo ir valdysenos modelio sukūrimą, suaugusiųjų įgūdžių stiprinimo sistemą ir kitas veiklas, kurios neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio klimato kaitos švelninimo tikslui, nes nenumatoma, kad įgyvendinant veiklas galėtų būti ŠESD išsiskyrimas. Bus investuojama į tarpinstituciniu bendradarbiavimu ir MVG kultūra pagrįstą karjeros planavimo sistemą, kuri užtikrintų efektyvias ugdymo karjerai ir karjeros planavimo paslaugas kiekvienam šalies gyventojui nuo pirmosios mokyklos klasės per visą žmogaus gyvenimą: bus teikiamos ugdymo karjerai ir karjeros planavimo konsultacijos skirtingoms tikslinėms grupėms. Veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |
Netaikoma, nes veiklos (dėl savo pobūdžio) neturi jokio neigiamo tiesioginio ir netiesioginio poveikio šiam aplinkos tikslui. |