vilk_herb

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. vasario 27 d. įsakymo nr. b-įv-231 „dėl vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2014 m. lapkričio 24 d. Nr. B-ĮV-1307

Vilkaviškis

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 27 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymu, Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. B-TS-271 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto vykdymo organizavimo ir asignavimų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. P a k e i č i u Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisykles, patvirtintas Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2012 m. vasario 27 d. įsakymu Nr. B-ĮV-231 „Dėl Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ (kartu su 2012 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. B-ĮV-783, 2012 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. B-ĮV-1289, 2013 m. spalio 30 d. įsakymu Nr. B-ĮV-1112, 2014 m. kovo 14 d. įsakymu Nr. B-ĮV-338), ir išdėstau jas nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėse nuorodos eurais išreiškiamos litais iki Lietuvos Respublikos euro įvedimo Lietuvos Respublikoje įstatymo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Administracijos direktorius                                  Bernardas Marčiukonis

 


 

PATVIRTINTA

Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2012 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. B-ĮV-231

(Vilkaviškio rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2014 m. lapkričio 24 d. įsakymo Nr. B-ĮV-1307

redakcija)

 

VILKAVIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklės (toliau vadinama – taisyklės) nustato Savivaldybės biudžeto rengimo, tvirtinimo ir vykdymo procedūras, administravimo principus, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų (toliau vadinama – asignavimų valdytojų) teises, pareigas ir atsakomybę bei biudžeto vykdymo kontrolę.

2. Pagrindinės šiose taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose biudžeto sudarymo, vykdymo, administravimo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose.

3. Savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas:

3.1. Biudžeto sudarymo ir vykdymo teisinis pagrindas yra Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymas, Savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymas, atitinkamų metų Valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės, kiti biudžeto pajamų gavimą ir programų finansavimą reglamentuojantys teisės aktai bei Savivaldybės tarybos priimti sprendimai dėl atitinkamų biudžetinių metų Savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

3.2. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojams teisinis pagrindas – patvirtintos programų sąmatos.

4. Savivaldybės biudžeto sudarymo, vykdymo atskaitomybės rengimo metu naudojama Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija ir Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintos formos.

5. Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui, kitiems įstatymams ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimams bei teisės aktams įgyvendinti, vykdant Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.

 

II. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

6. Savivaldybės biudžeto projekto rengimą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, valstybinės statistikos duomenimis, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Savivaldybės tarybos priimtais sprendimais, patvirtintomis specialiosiomis, socialinėmis, ekonominėmis ir kitomis programomis, patvirtintais Savivaldybės strateginio planavimo dokumentais, kitais norminiais aktais, asignavimų valdytojų programomis, jų sąmatų projektais bei įvertinamos Vilkaviškio rajono savivaldybės biudžeto bei kitų resursų galimybės. Sudarant Savivaldybės biudžetą taikomi strateginio planavimo ir biudžeto sudarymo pagal programas principai, nustatyti Strateginio planavimo metodikoje, atitinkamai papildyti pagal savo poreikius. Savivaldybės veiklos programos sudaromos ir tvirtinamos trejiems metams.

7. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka ir terminais.

8. Asignavimų valdytojai nustato savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį ir sudaro programų sąmatų projektus, organizuoja jiems pavaldžių įstaigų ir kitų subjektų programų sąmatų sudarymą pagal finansavimo šaltinius ir ekonominės klasifikacijos kodus.

9. Programų sąmatų projektai sudaromi pagal finansų ministro įsakymu patvirtintas formas ir iki lapkričio mėnesio 1 dienos pateikiami Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiami įstaigų etatų, tinklo ir kontingento rodikliai (mokinių, vaikų, klasių, etatų skaičius), kita įstaigų charakteristika (įstaigos vadovų įsakymai, susiję su ugdymo procesu ir ūkine įstaigos veikla), susijusi su asignavimų planavimu. Asignavimų valdytojai, gaunantys pajamas už teikiamas paslaugas, kartu su biudžeto programų sąmatų projektais Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui teikia pajamų asignavimų projektus.

10. Asignavimų valdytojai ir jiems pavaldžių biudžetinių įstaigų bei kitų subjektų vadovai yra tiesiogiai atsakingi už teisingą lėšų poreikio apskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.

11. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius tikrina, ar asignavimų valdytojų parengtuose programų sąmatų projektuose pateikti skaičiavimai yra tikslūs, ar laikytasi taupumo režimo, ar numatyti asignavimai esamiems įsiskolinimams padengti, prireikus patikslina asignavimus (atsižvelgiant į bendras Savivaldybės biudžeto finansines galimybes) ir teikia siūlymus įtraukti juos į Savivaldybės biudžeto projektą.

12. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius sudaro Savivaldybės biudžeto asignavimų poreikio suvestinę ir parengia Savivaldybės biudžeto projektą pagal programas, finansavimo šaltinius, valstybės funkcijas ir asignavimų valdytojus.

13. Savivaldybės biudžeto pajamos nustatomos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais bei Lietuvos Respublikos finansų ministerijos prognozuojamais savivaldybių biudžetams finansiniais rodikliais, prognozuojamomis gauti pajamomis bei praėjusių laikotarpių faktiškai gautų pajamų dinamikos analizės duomenimis. Gyventojų pajamų mokestis planuojamas pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas šio mokesčio dalis. Lėšos iš gyventojų pajamų mokesčio dalies savivaldybių biudžetams pervedamos iš Valstybės iždo sąskaitos gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti. Įstatymu numatomas savivaldybių biudžetų finansinis rodiklis – prognozuojamos pajamos, todėl Savivaldybės taryba, tvirtindama biudžetą, negali jo didinti arba mažinti kaip kitas pajamas. Lėšos iš valstybės biudžeto numatomos pagal Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintas sumas, o asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal kiekvieną programos finansavimo šaltinį.

14. Savivaldybės administracijos direktorius parengtą Savivaldybės biudžeto projektą teikia svarstyti Savivaldybės tarybai Tarybos reglamento nustatyta tvarka.

15. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius, apibendrinęs Savivaldybės tarybos komitetų pasiūlymus bei išvadas, parengia patikslintą biudžeto projektą.

16. Patikslintas biudžeto projektas paskelbiamas Vilkaviškio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.vilkaviskis.lt.

17. Savivaldybės administracijos direktorius patikslintą biudžeto projektą teikia svarstyti ir tvirtinti Savivaldybės tarybai.

18. Savivaldybės taryba svarsto biudžeto projektą ir tvirtina biudžetą sprendimu, kuriame nurodoma:

18.1. bendra pajamų suma ir jų paskirstymas pagal pajamų rūšis;

18.2. bendra asignavimų suma ir jų paskirstymas biudžetinėms įstaigoms, programoms vykdyti. Asignavimai skiriami išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, ir turtui įsigyti;

19. Savivaldybės biudžeto deficitas negali viršyti tais metais planuojamų išlaidų iš skolintų (neviršijant Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme patvirtintų savivaldybių skolinimosi limitų) lėšų investicijų projektams finansuoti dydžio, jeigu įstatymas nenumato kitaip.

20. Savivaldybės taryba biudžetą tvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo.

21. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą, asignavimų valdytojai ne vėliau kaip per 15 darbo dienų pagal grafiką pristato Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui savo programoms vykdyti skirtų biudžetinių lėšų sąmatas (atskirai pagal kiekvieną pajamų rūšį bei suvestinę sąmatą, prideda prie jų priklausančius skaičiavimus) bei pajamų sąmatas. Lėšas paskirsto ketvirčiais pagal ekonominius straipsnius. Įstaigos vadovas pasirašo sąmatas ir jas patvirtina antspaudu.

22. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius pagal asignavimų valdytojų patvirtintas programų sąmatas sudaro biudžeto asignavimų ketvirtinį paskirstymą bei pajamų ketvirtinį paskirstymą ir teikia juos tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui.

23. Savivaldybės administracijos direktorius patvirtintą Savivaldybės biudžetą pagal finansų ministro patvirtintas formas ir nustatytais terminais pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai. Taip pat pateikiamos patvirtintos Savivaldybės privatizavimo fondo sąmatos.

24. Savivaldybė einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautas lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savarankiškoms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukia į Savivaldybės biudžeto pajamas.

 

III. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PAJAMOS

 

25. Savivaldybės tarybai patvirtinus Savivaldybės biudžetą, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirstomos Savivaldybės biudžeto pajamos pagal ketvirčius.

26. Savivaldybės biudžeto pajamas sudaro:

26.1. pajamos iš mokesčių, gaunamos į Savivaldybės biudžetą pagal įstatymus ir kitus teisės aktus;

26.2. pajamos iš Savivaldybės turto (išskyrus pajamas, gaunamas įstatymų nustatyta tvarka privatizavus Savivaldybei nuosavybės teise priklausančias akcijas ir pardavus Savivaldybei nuosavybės teise priklausančius nekilnojamuosius daiktus);

26.3. pajamos, gautos už išnuomotą arba suteiktą naudotis valstybinę žemę, valstybinio vidaus vandenų fondo vandens telkinius ir įstatymų nustatyta tvarka paskirsčius lėšas už parduotus valstybinės žemės sklypus;

26.4. valstybės biudžeto dotacijos ir kitos pervedamos lėšos;

26.5. Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamos;

26.6. negrąžintina finansinė parama (lėšos);

26.7. įmokos už ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto realizavimą;

26.8. kitos įstatymų nustatytos pajamos.

 

IV. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS

 

27. Biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, nustatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, įstaigų veiklos nuostatuose, gaunamos lėšos (išskyrus valstybės rinkliavą ir žyminį mokestį) ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą, kurios, vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, įmokamos į Savivaldybės biudžetą ir naudojamos vadovaujantis įstatymais arba Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais šių įstaigų vykdomoms programoms finansuoti.

28. Rajono Savivaldybės biudžetinių įstaigų pajamoms priskiriamos šios pajamos:

28.1. mokestis už vaikų išlaikymą ikimokyklinio ugdymo įstaigose;

28.2. mokestis už vaikų mokymą papildomo ugdymo įstaigose;

28.3. mokestis už trumpalaikio ir ilgalaikio turto nuomą;

28.4. mokestis už pažymėjimų ir pažymų išdavimą;

28.5. mokestis už pramoginius renginius, ekspozicijas ir parodas;

28.6. mokestis už kino filmų demonstravimą;

28.7. mokestis už naudojimąsi kompiuterizuotomis darbo vietomis;

28.8. mokestis už kitus darbus ir paslaugas, atitinkančius įstaigos nuostatuose nustatytą veiklą;

28.9. lėšos, gautos pardavus nereikalingą arba netinkamą (negalimą) naudoti valstybės ir savivaldybių turtą.

29. Savivaldybės taryba biudžetinių įstaigų vadovų teikimu nustato biudžetinių įstaigų teikiamų paslaugų apmokėjimo kainas ir tarifus, jeigu teisės aktai nenumato kitaip. Biudžetinių įstaigų pajamos naudojamos šių įstaigų išlaidoms dengti ir kitiems įstaigos poreikiams pagal parengtas ir patvirtintas veiklos programas.

30. Biudžetinė įstaiga rengia asignavimų iš biudžetinių pajamų programų sąmatas, jas pasirašo įstaigos vadovas, vyriausiasis buhalteris ir patvirtina anspaudu. Programų sąmatos rengiamos pagal kiekvieną pajamų šaltinį atskirai.

31. Biudžetinių įstaigų pajamų programų sąmatos turi būti tikslinamos einamaisiais metais, jeigu gaunama daugiau už teikiamas paslaugas, negu buvo planuota.

32. Biudžetinės įstaigos gautas pajamas už teikiamas paslaugas kaupia atskiroje sąskaitoje ir surinktas lėšas perveda į Savivaldybės biudžetą priešpaskutinę mėnesio dieną arba esant būtinybei iš karto.

33. Biudžetinių įstaigų pajamos jų programoms vykdyti pervedamos į biudžetinių įstaigų atsiskaitomąsias sąskaitas pagal Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui pateiktą paraišką.

34. Asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti mokėjimo paraiškos dėl tos sumos arba naudoti pajamų programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į Savivaldybės biudžetą.

35. Einamaisiais biudžetiniais metais finansuojant programas, pirmiausia turi būti naudojamos įmokėtos į Savivaldybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamos.

36. Pasibaigus biudžetiniams metams gali likti pajamų lėšų likutis. Šios lėšos pervedamos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą iki kitų metų sausio 10 dienos ir jie laikomi rajono Savivaldybės biudžeto lėšų metų pradžioje likučiu, kuris bus pervedamas asignavimų valdytojams kitais metais pagal programų sąmatas biudžetinių įstaigų išlaidoms dengti ir įstaigos veiklai finansuoti, jeigu teisės aktai nenumato kitaip.

37. Biudžetinės įstaigos vadovas atsako už patvirtintų pajamų programų vykdymą, neviršijant patvirtintų asignavimų sumų, ir efektyvų lėšų naudojimą.

 

V. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ PERVEDIMAS ASIGNAVIMŲ

VALDYTOJAMS

 

38. Savivaldybės biudžeto kasos operacijų vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius per Lietuvos Respublikos kredito įstaigas.

39. Rajono Savivaldybės biudžeto patvirtinti asignavimai finansuojami atsižvelgiant į rajono Savivaldybės biudžeto pajamų plano vykdymą.

40. Rajono Savivaldybės biudžeto lėšos pervedamos asignavimų valdytojams pagal pateiktas paraiškas (šių taisyklių 1 priedas).

41. Asignavimų valdytojai paraiškas gauti lėšas teikia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui, vadovaudamiesi patvirtintomis sąmatomis priskirtoms funkcijoms ir patvirtintoms programoms vykdyti. Rašant paraiškas būtina atsižvelgti į asignavimų paskirstymą sąmatose ketvirčiais ir išlaidų ekonominę bei funkcinę klasifikaciją. Į paraišką turi būti įtraukiamos tik tos lėšos, kurios gali būti skiriamos patvirtintiems asignavimams finansuoti ir yra faktinis poreikis šioms išlaidoms apmokėti. Patvirtintos programos finansuojamos eilės tvarka, pirmenybę teikiant darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, elektros energijos išlaidoms, ryšių paslaugoms, socialinės paramos išmokoms ir kompensacijoms, mitybos, nežinybinės apsaugos, mokinių pavėžėjimo ir kitoms būtiniausioms išlaidoms. Ši nuostata netaikoma biudžetinių įstaigų pajamų programoms finansuoti, jeigu asignavimų valdytojai gautas pajamas įmokėjo.

42. Paraiškos teikiamos tris kartus per mėnesį, išskyrus Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrių (pagal poreikį). Esant būtinybei, gali būti teikiamos papildomos paraiškos:

42.1. Gautinų lėšų paraiškas su „Iš viso: 0,00“ sumomis mėnesio pabaigoje galima teikti:

42.1.1. jeigu asignavimai buvo užsakyti ne iš to finansavimo šaltinio;

42.1.2. jeigu asignavimai buvo užsakyti ne iš to valstybės funkcijų kodo;

42.1.3. jeigu asignavimai buvo užsakyti ne iš to išlaidų straipsnio;

42.1.4. kai, esant būtinybei, Europos Sąjungos ir kitų finansavimo šaltinių lėšomis finansuojamų projektų išlaidos buvo apmokėtos Savivaldybės biudžeto lėšomis ir tais pačiais finansiniais metais šios lėšos atstatomos gautomis Europos Sąjungos arba valstybės biudžeto lėšomis.

42.1.5. kitais nenumatytais atvejais.

42.2. Visais 4.2.1 punkto papunkčiuose nurodytais atvejais teikiant paraiškas, būtina pateikti išsamų paaiškinimą. 

43. Asignavimų valdytojai paraiškas Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui pateikia FINNET programa.

44. Paraiškas tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas arba įgaliotas asmuo.

45. Lėšos pagal pateiktas paraiškas pervedamos ne vėliau kaip per penkias darbo dienas nuo spausdinto, parašais patvirtinto paraiškos varianto pateikimo Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui.

46. Mokėjimų pavedimus ruošia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus specialistas, pasirašo – Savivaldybės administracijos direktorius arba Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas ir Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus vedėjas, arba kiti skyriaus valstybės tarnautojai, kuriems Administracijos direktorius yra patvirtinęs pirmojo ir antrojo parašo teisę, arba jų įgalioti asmenys. Pervedant biudžeto lėšas elektroniniu būdu, naudojantis internetine klientų aptarnavimo sistema, Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus darbuotojai privalo saugoti jiems patikėtus internetinėje klientų aptarnavimo sistemoje naudojamus slaptažodžius ir kitų kodų rinkinius, neturi teisės perduoti jų kitiems asmenims.

47. Metų pradžioje, iki Savivaldybės biudžeto patvirtinimo, asignavimų valdytojams Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus pervedamos lėšos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų Savivaldybės biudžeto lėšų.

48. Metų pabaigoje asignavimų valdytojų ir jiems pavaldžių įstaigų bei kitų subjektų disponuojamosiose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos į Savivaldybės biudžetą iki sausio 8 dienos.

49. Priimtame atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme Savivaldybės biudžetui skirtas ir metų pabaigoje likusias nepanaudotas (ar panaudotas ne pagal tikslinę paskirtį) tikslinės paskirties lėšas, taip pat lėšas, kurios per metus buvo paskirtos Savivaldybės biudžetui pagal atskirus įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus (ar panaudotos ne pagal paskirtį), Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos, jeigu minėtas įstatymas nenumato kitaip.

 

VI. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR ATSKAITOMYBĖ

 

50. Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius.

51. Savivaldybės biudžetui priskirtus mokesčius, kitas įmokas bei rinkliavas teritorinė valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą kiekvieną darbo dieną.

52. Lėšas gyventojų pajamų mokesčiui ir išlaidų struktūros skirtumams išlyginti, valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams finansuoti, valstybės biudžeto bendrosios dotacijos kompensacijas savivaldybių biudžetui į Savivaldybės biudžeto sąskaitą iš valstybės iždo sąskaitos perveda Lietuvos Respublikos finansų ministerija, o lėšas valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams, skiriamas valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybės) funkcijoms atlikti, mokinio krepšeliui ir valstybės investicijų programoje numatytoms kapitalo investicijoms finansuoti į Savivaldybės biudžeto sąskaitą perveda valstybės institucijos ir įstaigos Savivaldybių biudžetų pajamų nustatyto metodikos įstatyme ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme nustatyta tvarka.

53. Nuomos mokestis už valstybinę žemę iš surenkamosios sąskaitos į Savivaldybės biudžeto sąskaitą pervedamas paskutinę mėnesio darbo dieną (nevykdant biudžeto pajamų plano, įmokas galima pervesti kelis kartus per mėnesį).

54. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas apskrities mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės biudžeto iždo sąskaitą.

55. Asignavimų valdytojai biudžetinių įstaigų pajamas, gautas už teikiamas paslaugas, bei įmokas, kurių administravimas pavestas savivaldybėms, perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą.

56. Lėšos, gautos iš Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir kitų savivaldybių pagal tarpusavio atsiskaitymus arba turinčios tikslinę paskirtį, Savivaldybės tarybai patikslinus biudžeto asignavimus, pervedamos asignavimų valdytojui nurodytoms programoms ar išlaidoms finansuoti (esant būtinybei, suderinus su Administracijos direktoriumi ar jo pavaduotoju, lėšos gali būti pervedamos ir iki biudžeto asignavimų patikslinimo Savivaldybės tarybos posėdyje).

57. Gautos iš patalpų nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas apmokėti.

58. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos sudaromos iš Savivaldybės biudžeto lėšų likučio, o kai jo nepakanka, – iš biudžeto pajamų.

59. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos naudojamos Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

60. Laikinai laisvos Savivaldybės biudžeto lėšos (iš jų – biudžetinių įstaigų pajamų ir aplinkos apsaugos specialiosios programos lėšų likutis) sąskaitose sudaro Savivaldybės biudžeto apyvartos lėšas, kurios naudojamos biudžeto lėšų stygiui dengti, biudžetinių įstaigų pajamų ir aplinkos apsaugos specialiosios programos nepanaudotų lėšų likučiams grąžinti.

61. Savivaldybės biudžeto gautos viršplaninės pajamos skirstomos Savivaldybės tarybos sprendimu.

62. Asignavimų valdytojai naudoja skirtus asignavimus pagal paskirtį ir teikia biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui Administracijos direktoriaus patvirtintais terminais.

63. Asignavimų valdytojai privalo nuolat analizuoti biudžeto programų sąmatų vykdymo ataskaitas, nustatyti netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas ir šią informaciją pateikti Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui.

64. Asignavimų valdytojai įstatymų numatyta tvarka atsako už:

64.1. efektyvų, taupų bei racionalų ir tik pagal patvirtintas programų sąmatas asignavimų naudojimą;

64.2. atsiskaitymą su darbuotojais, mokesčių administravimo institucijomis, visų rūšių energijos, ryšių, paslaugų, atliktų darbų bei prekių tiekėjais;

64.3. debetinio ir kreditinio įsiskolinimo sudarymą ir mažinimą;

64.4. teisingą buhalterinės apskaitos organizavimą pagal Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą, biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinių rengimą, analizę ir pateikimą laiku pagal įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.

65. Asignavimų valdytojai, suderinę su Savivaldybės administracijos direktoriumi ir Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriumi (šių taisyklių 2, 3, 4 priedai), turi teisę:

65.1. biudžetiniais metais, ne vėliau kaip likus 10 dienų iki atitinkamo ketvirčio pabaigos, keisti patvirtintų biudžeto asignavimų pagal ekonominę klasifikaciją paskirtį, neviršijant bendrųjų asignavimų išlaidoms, iš jų – darbo užmokesčiui, turtui įsigyti sumų;

65.2. biudžetiniais metais vieną kartą per ketvirtį keisti bendros asignavimų sumos ketvirtinį paskirstymą programai vykdyti;

65.3. metų pabaigoje iš sutaupytų asignavimų pirmiausia dengti įsiskolinimus.

66. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui nustačius klaidas ataskaitose, apie jas informuojami įstaigų – asignavimų valdytojų – vyr. finansininkai (buhalteriai).

67. Asignavimų valdytojai pataisytus biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius pateikia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui su aiškinamuoju raštu, kuriame paaiškina susidariusių klaidų esmę.

68. Seimui priėmus įstatymus arba Vyriausybei priėmus nutarimus vykdant įstatymus, dėl kurių keičiasi Savivaldybės einamųjų biudžetinių metų įsipareigojimai, Lietuvos Respublikos finansų ministerija bei Savivaldybės administracijos direktorius įstatymų numatyta tvarka patikslina valstybės biudžeto ir Savivaldybės biudžeto tarpusavio atsiskaitymus.

69. Savivaldybės taryba Savivaldybės biudžetą tikslina šiais atvejais:

69.1. gavus papildomas tikslinės paskirties dotacijas ir kitų lėšų iš valstybės biudžeto;

69.2. paskirstant metų pradžios lėšų likučius;

69.3. prognozuojant apie biudžeto pajamų plano neįvykdymą, sumažina skirtus asignavimus arba nustato finansavimo tvarką;

69.4. prognozuojant apie biudžeto viršplanines pajamas, didina pajamų planą ir skirsto papildomus asignavimus (ne anksčiau kaip po devynių mėnesių biudžeto vykdymo ataskaitos sudarymo);

69.5. gavus asignavimų valdytojų prašymus pakeisti patvirtintų asignavimų paskirtį;

69.6. gavus daugiau, negu planuota, biudžetinių įstaigų pajamų įplaukų;

69.7. kitais nenumatytais atvejais.

70. Pakeitus biudžeto asignavimus, Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius asignavimų valdytojams išduoda pažymą-pranešimą (šių taisyklių 5 priedas) apie biudžeto pakeitimus. Pažymą-pranešimą pasirašo ją išrašęs Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriaus specialistas ir vedėjas. Asignavimų valdytojai, gavę pažymą-pranešimą, atitinkamai tikslina programų sąmatas ir jas pateikia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyriui.

71. Asignavimų valdytojai savo vardu negali skolintis lėšų ir prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų.

72. Finansų ir biudžeto skyrius gali apriboti, o prireikus ir sustabdyti asignavimų valdytojų finansavimą, jei paaiškėja, kad asignavimų valdytojai netinkamai naudoja lėšas, laiku nepateikia patvirtintų programų sąmatų, biudžeto vykdymo ataskaitų.

73. Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį rengia Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis – į Savivaldybės biudžetą gautų pajamų ir išlaidų plano vykdymo ataskaitomis ir asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais.

74. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius kiekvieną mėnesį pateikia rajono merui ir Administracijos direktoriui informaciją apie Savivaldybės biudžeto pajamų ir asignavimų plano vykdymą, pažymą apie mokėtinas sumas pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją.

75. Savivaldybės administracijos Finansų ir biudžeto skyrius pagal asignavimų valdytojų pateiktus biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius sudaro bendrą Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį ir nustatytais terminais bei nustatyta forma pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

76. Savivaldybės metinis biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys kartu su Savivaldybės kontrolieriaus išvada teikiami tvirtinti Savivaldybės tarybai.

77. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, Savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba.

78. Asignavimų valdytojų programų vykdymą vertina Vidaus audito tarnyba.

 

VII. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ GAUNAMA PARAMA (PINIGINĖS LĖŠOS) PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ

 

79. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.

80. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.

 

VIII. BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAVEDIMŲ LĖŠOS, DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

81. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir tam tikrų aplinkybių arba susitarimų sąlygojamos lėšos. Depozitinės lėšos laikomos atskiroje banko sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos asmenims arba organizacijoms (toliau vadinama – depozitoriai), kuriems jos priklauso.

82. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

82.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino;

82.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki metų pabaigos;

82.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

83. Depozitoriams nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamo biudžeto pajamas.

84. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos:

84.1. įplaukos, gautos atsitikus draudiminiam įvykiui;

84.2. kompensacijos, gautos iš šalies ir užsienio renginių organizatorių ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo šiuose renginiuose išlaidoms padengti;

84.3. tarptautinių ir užsienio organizacijų lėšos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamose programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms kompensuoti;

84.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

84.5. netesybos;

84.6. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos), išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

84.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už teikiamas paslaugas;

84.8. kitos įplaukos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti ir kurios nėra gautos kaip asignavimai.

85. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

 

IX. EUROPOS SĄJUNGOS FINANSINĖS PARAMOS, KITOS GAUNAMOS

FINANSINĖS PARAMOS IR BENDROJO FINANSAVIMO LĖŠŲ VALDYMAS

 

86. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.

87. Europos Sąjungos finansinė parama ir kita gaunama tarptautinė finansinė parama administruojama taip, kaip numatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose tarptautinėse sutartyse arba kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos gaunamos finansinės paramos.

 

___________________________