image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2011 M. LAPKRIČIO 25 D. ĮSAKYMO NR. 1R-271 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. sausio 30 d. Nr. 1R-31

Vilnius

 

 

1.    Pakeičiu Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2011 m. lapkričio 25 d. įsakymą Nr. 1R-271 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 9 d. nutarimu Nr. 851 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 12 punktu ir atsižvelgdamas į Pavyzdinį ministerijų darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. rugpjūčio 12 d. nutarimu Nr. 1002 „Dėl Pavyzdinio ministerijų darbo reglamento patvirtinimo“,

tvirtinu Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentą (pridedama).“

2.    Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2024 m. vasario 1 d.

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                                            Ewelina Dobrowolska

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2011 m. lapkričio 25 d. įsakymu Nr. 1R‑271

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2024 m. sausio 30 d. įsakymo Nr. 1R-31

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos (toliau – Ministerija) darbo tvarką.

Ministerijos struktūriniam padaliniui, atliekančiam vidaus audito funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatų, susijusių su vidaus audito tarnybos veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

Ministerijos struktūriniam padaliniui, atliekančiam transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimų funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos aviacijos įstatymo, 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 996/2010 dėl civilinės aviacijos avarijų ir incidentų tyrimo ir prevencijos, kuriuo panaikinama Direktyva 94/56/EB, Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo nuostatų, susijusių su orlaivių, laivų ir geležinkelio transporto priemonių avarijų ir incidentų saugos tyrimų veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

Ministerijos struktūriniam padaliniui, atliekančiam korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų funkcijas, Reglamento nuostatos taikomos tiek, kiek tai nepažeidžia Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nuostatų, susijusių su už korupcijai atsparios aplinkos kūrimą atsakingo subjekto veiklos ir organizaciniu nepriklausomumu.

2Ministerija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Respublikos Prezidento dekretais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Ministro Pirmininko potvarkiais, teisingumo ministro (toliau – ministras) įsakymais, Ministerijos nuostatais, Reglamentu ir kitais teisės aktais.

3Ministerija savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinio bendradarbiavimo ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais.

4Seime, Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijoje, Vyriausybėje, kitose valstybės institucijose ir įstaigose Ministerijai atstovauja ministras arba jo pavedimu – teisingumo viceministras (toliau – viceministras), Ministerijos kancleris, kitas Ministerijos valstybės tarnautojas (toliau – valstybės tarnautojas) ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, (toliau – darbuotojas).

5Ministerijos darbas organizuojamas remiantis ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio ir valstybės tarnautojų bei darbuotojų bendradarbiavimo principu; inter alia šis principas reiškia, kad ministras, viceministrai ir Ministerijos kancleris turi kuo aiškiau išdėstyti savo veiklos ir kokybės prioritetus bei reikalavimus, o valstybės tarnautojai ir darbuotojai, kilus neaiškumų dėl veiklos ar kokybės prioritetų ar reikalavimų, siekdami gerinti Ministerijos darbo kokybę, privalo konsultuotis su ministru, viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis, Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis ir su kitais Ministerijos struktūriniais padaliniais, valstybės tarnautojais ar darbuotojais pagal kompetenciją.

6Asmens duomenų apsauga Ministerijoje užtikrinama vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą, ir ministro nustatyta tvarka.

7Projektų, įtrauktų į Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelį ar Ministerijos projektų portfelį, valdymas atliekamas vadovaujantis ministro tvirtinamu Ministerijos projektinio valdymo tvarkos aprašu.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI MINISTERIJOS STRUKTŪROS IR DARBO KLAUSIMAI

 

PIRMASIS SKIRSNIS

MINISTRAS, MINISTRO POLITINIO (ASMENINIO) PASITIKĖJIMO VALSTYBĖS TARNAUTOJAI, VISUOMENINIAI KONSULTANTAI

 

8Ministerijai vadovauja ministras, kuris atsakingas už jam pavestas valdymo sritis, Vyriausybės programos ir Vyriausybės programos nuostatų įgyvendinimo plano ir prioritetinių darbų jam pavestose valdymo srityse, įgyvendinimą. Ministras koordinuoja ir kontroliuoja Ministerijos struktūriniam padalinių ir valstybės tarnautojų ar darbuotojų, nepriklausančių savarankiškam Ministerijos struktūriniam padaliniui, veiklą, teisės aktų nustatyta tvarka koordinuoja ir (ar) kontroliuoja įstaigų prie Ministerijos veiklą, jeigu šių funkcijų nepaveda viceministrams ar Ministerijos kancleriui ir jei įstatymai nenustato kitaip.

9Vadovaudamas Ministerijai, ministras atlieka Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalyje ir kitas įstatymų ir Vyriausybės nutarimų nustatytas funkcijas.

10Ministrą laikinai pavaduoti gali tik Ministro Pirmininko paskirtas kitas Vyriausybės narys Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka. Ministro pavadavimo klausimas sprendžiamas Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1994 m. rugpjūčio 11 d. nutarimu Nr. 728 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės darbo reglamento patvirtinimo“, (toliau – Vyriausybės darbo reglamentas) nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

11Ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – viceministrai, ministro patarėjas (-ai), Ministerijos kancleris ir kiti ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojai – padeda ministrui formuoti politines nuostatas ir prioritetus, priimti ir įgyvendinti sprendimus. Šie valstybės tarnautojai yra tiesiogiai atsakingi ministrui.

12Viceministrai ministro nustatytose veiklos srityse atlieka Vyriausybės įstatymo
31 straipsnio 3 dalyje nustatytas ir ministro jiems pavestas kitas funkcijas. Jeigu vieno iš viceministrų laikinai nėra, jo funkcijas ministro pavedimu atlieka kitas (-i) viceministras (-ai).

13Ministras savo įgaliojimų laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.

 

 

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Ministerijos administracija

 

14.  Ministerija turi savo administraciją, kurios struktūrą tvirtina ministras.

15.  Ministerijos administracijai vadovauja Ministerijos kancleris, kuris tiesiogiai pavaldus ministrui.

16.  Ministerijos kancleris atlieka Vyriausybės įstatymo 311 straipsnyje, kitų įstatymų, Vyriausybės nutarimų nustatytas ir ministro jam pavestas kitas funkcijas. Jeigu Ministerijos kanclerio laikinai nėra, visas jo funkcijas arba dalį jų ministras paveda atlikti vienam iš Ministerijos struktūrinių padalinių vadovų.

17Ministerijos struktūriniuose padaliniuose darbas organizuojamas vadovaujantis ministro patvirtintais šių padalinių nuostatais. Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai ir kiti valstybės tarnautojai darbą organizuoja vadovaudamiesi pareigybių aprašymais, parengtais ir patvirtintais pagal Valstybės tarnautojų pareigybių aprašymo ir vertinimo metodiką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. lapkričio 28 d. nutarimu Nr. 1176 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo įgyvendinimo“, o darbuotojai – pareigybių aprašymais.

18Už Ministerijos struktūrinių padalinių nuostatų parengimą ir jų atnaujinimą atsakingi šių padalinių vadovai, jei ministras ar Ministerijos kancleris nepaveda kitaip. Ministrui ar jo
pavedimu – Ministerijos kancleriui tvirtinti teikiami Ministerijos struktūrinių padalinių nuostatai, taip pat valstybės tarnautojų ir darbuotojų pareigybių aprašymai turi būti suderinti su personalo valdymo funkcijas atliekančiu Ministerijos struktūriniu padaliniu.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

Ministerijos kolegija

 

19Ministerijoje Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka gali būti sudaroma kolegija kaip ministro patariamoji institucija.

20Kolegijos narių skaičių nustato, personalinę sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina ministras.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

Ministerijos veiklos organizavimas

 

21Ministerijos veikla organizuojama vadovaujantis ministro patvirtintu ministrui pavestų valdymo sričių strateginiu veiklos planu, prireikus ir kitais Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme nurodytais veiklos lygmens planavimo dokumentais. Ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano rengimą ir įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Ministerijos kancleris, atsižvelgdamas į Vyriausybės programos ir jos įgyvendinimo priemonių plano nuostatas, plėtros programų pažangos priemones, ministro nustatytus tikslus ir veiklos prioritetus.

22Ministro valdymo sričių strateginį veiklos planą rengia Ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis strateginio planavimo ir stebėsenos funkcijas, o šiame plane numatytų priemonių vykdymą pagal kompetenciją organizuoja Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai. Ministro valdymo sričių strateginis veiklos planas Vyriausybės įstatymo nustatyta tvarka skelbiamas Ministerijos interneto svetainėje.

23Ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano vykdymo vertinimą atlieka Ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis vidaus audito funkcijas.

24Ministerijos metines veiklos ataskaitas Vyriausybės nustatyta tvarka Vyriausybei teikia ministras. Ministerijos metinė veiklos ataskaita Vyriausybės nustatytais terminais kasmet skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

25Ministerijos struktūriniai padaliniai einamųjų metų veiklą organizuoja vadovaudamiesi metiniais padalinių veiklos planais, kurie turi užtikrinti ministro valdymo sričių strateginio veiklos plano nuostatų įgyvendinimą. Ministerijos struktūrinių padalinių metinius veiklos planus, suderinę su Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio strateginio planavimo ir stebėsenos funkcijas, vadovu ir viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, tvirtina ir už praėjusių metų padalinių veiklos planų įgyvendinimą atsiskaito šių padalinių vadovai iki einamųjų metų kovo 1 dienos, jei viceministras ar Ministerijos kancleris nenustato kitaip.

Ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis vidaus audito funkcijas, ilgalaikį ir metinį veiklos planus, taip pat veiklos ataskaitas rengia Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nustatyta tvarka.

Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimų funkcijas, vadovas rengia metinę šio padalinio veiklos ataskaitą ir ją iki birželio 30 dienos paskelbia Ministerijos interneto svetainėje.

26.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai savo veiklą turi organizuoti taip, kad tinkamai ir laiku atliktų nustatytas funkcijas ir pavestas užduotis. Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai yra atsakingi už padaliniams pavestų funkcijų vykdymo kontrolę, darbo organizavimą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų supažindinimą su jų darbui aktualia ir svarbia informacija, taip pat už ministro, viceministrų ir Ministerijos kanclerio pavedimų vykdymą laiku ir tinkamai, už tai, kad jų gauta Ministerijai aktuali ir svarbi informacija pagal kompetenciją laiku būtų pateikta ministrui, viceministrams pagal ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) Ministerijos kancleriui pagal ministro nustatytas administravimo sritis.

27.  Valstybės tarnautojų ir darbuotojų pavadavimas nustatomas ministro tvirtinamų vidaus tvarkos taisyklių nustatyta tvarka. Siekiant užtikrinti Ministerijai pavestų funkcijų įgyvendinimą tinkamai ir laiku, komandiruotės metu pavadavimas gali būti nenustatomas, jei yra reikiamų techninių priemonių dokumentų pasirašymo ar kitų atliekamų funkcijų saugumui užtikrinti ir yra galimybė atlikti priskirtas funkcijas.

28.  Einamieji Ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministrų, ministro patarėjų ir Ministerijos kanclerio pasitarimuose, kuriuose gali dalyvauti kiti ministro pakviesti asmenys. Prireikus gali būti organizuojami Ministerijos struktūrinių padalinių vadovų ir kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų pasitarimai jiems pavestų užduočių vykdymo ar kitais Ministerijos veiklos klausimais.

29.  Valstybės tarnautojai ir darbuotojai dalyvavimą Ministerijoje organizuojamuose oficialiuose pasitarimuose, posėdžiuose ar kituose renginiuose, taip pat planuojamą dalyvavimą kitų institucijų ar įstaigų organizuojamuose oficialiuose pasitarimuose, posėdžiuose ar kituose renginiuose turi iš anksto suderinti su tiesioginiu vadovu ir (ar) savo padalinio vadovu, kuris priima sprendimą dėl poreikio informuoti Ministerijos kanclerį, viceministrus ir (ar) ministrą.

30.  Ministerijai atstovaujančių valstybės tarnautojų ir darbuotojų pozicija turi sutapti su oficialia Ministerijos pozicija. Atstovaujant Ministerijai, dėl oficialios Ministerijos pozicijos suderinimo, o prireikus ir dėl jos pristatymo kreipiamasi į ministrą tiesiogiai, viceministrus pagal ministro nustatytas veiklos sritis, ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytas administravimo sritis arba per savo tiesioginį vadovą.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

Dokumentų pasirašymas

 

31.  Ministras pasirašo:

31.1įsakymus;

31.2.  dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų pirmininkams, Ministrui Pirmininkui, kitiems Vyriausybės nariams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui, atsakymus į Seimo narių rašytinius klausimus ir paklausimus, kitus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų jam priskirtus pasirašyti dokumentus, taip pat visus siunčiamuosius dokumentus, susijusius su Respublikos Prezidento institucijos pateiktais teisės aktų projektais;

31.3suinteresuotoms institucijoms ir Vyriausybei teikiamas teisines išvadas dėl norminių teisės aktų numatomo teisinio reguliavimo koncepcijų, Vyriausybei teikiamų įstatymų ir kitų Seimo teisės aktų projektų, norminių Vyriausybės nutarimų projektų, teisės aktų projektų, susijusių su tarptautinėmis sutartimis, Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių projektų, ministerijų ar Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų vardu ir pagal jų kompetenciją su atitinkamomis užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų institucijomis sudaromų susitarimų ir Lietuvos Respublikos ar Vyriausybės vardu sudaromų susitarimų, kurie nėra tarptautinės sutartys ir negali būti priskirti sutartims, sukuriančioms civilinius teisinius santykius pagal Lietuvos Respublikos ar užsienio valstybės nacionalinę teisę, Vyriausybės išvadų projektų dėl Seime svarstomų teisės aktų projektų, kitų ministerijų ir institucijų rengiamų teisės aktų projektų, susijusių su Ministerijos kompetencija, (toliau – teisinės išvados);

31.4.  derinimo raštus, kuriais Ministerija teikia teisės aktų projektus išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti;

31.5.  teikimus Vyriausybei, kuriais teikiami Vyriausybei Ministerijos parengti ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka suderinti teisės aktų projektai;

31.6tarptautines sutartis ir susitarimus įstatymų, reglamentuojančių tarptautinių sutarčių ir susitarimų sudarymo tvarką, nustatyta tvarka.

32.  Reglamento 31.3 papunktyje nurodytas teisines išvadas, kuriose nėra pastabų dėl teisinio reguliavimo ar pateikiamos pastabos tik dėl atitikties Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijoms, patvirtintoms Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, (toliau – Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijos) gali pasirašyti Ministerijos kancleris.

33.  Ministro pavedimu, taip pat ministro atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jo nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais Reglamento 31.2–31.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus gali pasirašyti viceministrai, o dėl pirmiau nurodytų priežasčių nesant ir viceministrų – Ministerijos kancleris.

Reglamento 31.1, 31.5 ir 31.6 papunkčiuose nurodytus dokumentus, nesant ministro, Vyriausybės įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka pasirašo jį pavaduojantis kitas Vyriausybės narys.

34.  Ministras gali pasirašyti ir kitus Ministerijos rengiamus dokumentus.

35.  Viceministrai pagal ministro nustatytas veiklos sritis pasirašo:

35.1.  raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Vyriausybės kancleriui, Seimo pakomitečių pirmininkams, Seimo nariams, Konstitucinio Teismo teisėjams, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus Ministerijai pagal kompetenciją dokumentus;

35.2.  kitus teisės aktų jiems priskirtus ar ministro pavestus pasirašyti dokumentus.

36Viceministro atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jo nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais Reglamento 35 punkte nurodytus dokumentus pasirašo viceministrą pavaduojantis kitas viceministras, prireikus – Ministerijos kancleris arba ministro pavedimu – konkretaus Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas.

37Ministerijos kancleris pasirašo:

37.1.  potvarkius;

37.2.  raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento kanceliarijai, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijai, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai, Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus;

37.3.  prekių, paslaugų ir darbų viešųjų pirkimų sutartis;

37.4.  sutartis, susijusias su Ministerijos administracine, ūkine, finansine veikla, susitarimus dėl jų pakeitimo, papildymo ir (ar) nutraukimo, su jais susijusius dokumentus, kitas sutartis (išskyrus atvejus, kai yra ministro įgaliojimas ar pavedimas pasirašyti kitam asmeniui);

37.5.  Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro parengtus biudžeto vykdymo ir finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus, išskyrus Nacionalinio bendrųjų funkcijų centro pagal kompetenciją pasirašomus finansinės atskaitomybės ir apskaitos dokumentus;

37.6.  kitus teisės aktų jam priskirtus ar ministro pavestus pasirašyti dokumentus.

38Ministerijos kanclerio atostogų, laikino nedarbingumo, komandiruotės metu ar jo nesant kitais teisės aktų nustatytais atvejais Reglamento 37 punkte nurodytus dokumentus pasirašo Ministerijos kanclerį pavaduojantis Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas. Prireikus Reglamento 37.2 papunktyje nurodytus dokumentus gali pasirašyti viceministrai.

39.  Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai pagal padalinių nuostatuose nustatytą kompetenciją pasirašo:

39.1.  informacinio pobūdžio raštus ir kitus dokumentus, kurie būtini padalinio nuostatuose nustatytoms funkcijoms įgyvendinti ir kurių turinys nesusijęs su Ministerijos politikos formavimu;

39.2.  raštus tarnybinės pagalbos klausimais, raštus, kuriais Ministerijoje gauti dokumentai, vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymo ir kitų teisės aktų nuostatomis, persiunčiami pagal kompetenciją, atsakymus į asmenų prašymus, skundus (išskyrus administracinės procedūros sprendimus), kurių rezoliucijose nenurodyta, kad pasirašo ministras, viceministras ar Ministerijos kancleris.

40.     Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio tarptautinio teisinio bendradarbiavimo koordinavimo funkciją, vadovas pasirašo:

40.1.  raštus, susijusius su tarptautinės teisinės pagalbos teikimu, išskyrus sprendžiamojo pobūdžio raštus dėl ekstradicijos ir nuteistųjų asmenų perdavimo toliau atlikti bausmės;

40.2.  dokumentus dėl konsultavimosi su atitinkamomis Lietuvos institucijomis, teisės aktų nustatyta tvarka vykdant tarptautinį teisinį bendradarbiavimą.

41.     Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio kompetentingų institucijų prašymų, susijusių su civilinės būklės aktais, persiuntimo pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis organizavimo funkciją, vadovas pasirašo raštus, susijusius su tarptautinės teisinės pagalbos teikimu gaunant ir persiunčiant civilinės būklės aktų dokumentus.

42.     Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio Europos Sąjungos (toliau – ES) teisės įgyvendinimo koordinavimo ir Lietuvos Respublikos atstovavimo Europos teisminėse institucijose funkcijas, vadovas pasirašo:

42.1.  raštus, kuriuose pateikiamas valstybės institucijų parengtų atsakymų dėl Europos Komisijos paklausimų, kuriais keliami nacionalinės teisės ir ES teisės atitikties ar įsipareigojimų pagal ES teisę įgyvendinimo klausimai, projektų ar oficialių pranešimų, ar pagrįstų nuomonių vertinimas Europos Sąjungos reikalų koordinavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. sausio 9 d. nutarimu Nr. 21 „Dėl Europos Sąjungos reikalų koordinavimo“, (toliau – ES reikalų koordinavimo taisyklės) nustatyta tvarka;

42.2.  raštus, kuriais Europos Komisija informuojama apie Lietuvos pažangą perkeliant vidaus rinkos direktyvas į nacionalinę teisę;

42.3raštus, kuriais valstybės institucijų prašoma pateikti informaciją dėl ES teisės įgyvendinimo ir Europos teisminėse institucijose svarstomų bylų.

43.     Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio personalo valdymo funkcijas, vadovas turi teisę pasirašyti:

43.1.  studentų praktikos ir savanoriškos praktikos Ministerijoje sutartis;

43.2.  pažymas personalo klausimais;

43.3.  raštus, kuriais siunčiamos sprendimų, susijusių su personalo valdymu, ar kitų personalo valdymo dokumentų kopijos;

43.4.  raštus, siunčiamus Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentui, kai išduodami arba naikinami leidimai dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija, žymima tam tikra slaptumo žyma, arba naikinama teisė susipažinti su įslaptinta informacija, žymima slaptumo žyma „Riboto naudojimo“.

44Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio transporto avarijų ir incidentų saugos tyrimų funkcijas, valstybės tarnautojai ir darbuotojai pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti sprendimus, ataskaitas, raštus ir kitus dokumentus, kurie būtini šio padalinio nuostatuose, Aviacijos įstatyme, Reglamente (ES) Nr. 996/2010, Saugios laivybos įstatyme ir Geležinkelių transporto eismo saugos įstatyme nustatytoms funkcijoms įgyvendinti ir kurių turinys nesusijęs su Ministerijos politikos formavimu.

45.  Ministerijos valstybės tarnautojas, vadovaujantis Atstovavimo valstybei Europos Žmogaus Teisių Teisme ir kitose tarptautinėse teisminėse ar ginčų sprendimo institucijose, kurių jurisdikciją yra pripažinusi Lietuvos Respublika, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. gruodžio 20 d. nutarimu Nr. 1020 „Dėl Atstovavimo valstybei Europos Žmogaus Teisių Teisme ir kitose tarptautinėse teisminėse ar ginčų sprendimo institucijose, kurių jurisdikciją yra pripažinusi Lietuvos Respublika, taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Atstovavimo valstybei taisyklės) paskirtas nuolatiniu atstovu Europos Žmogaus Teisių Teisme ir kitose tarptautinėse teisminėse ar ginčų sprendimo institucijose, (toliau – nuolatinis atstovas) arba Atstovavimo valstybei taisyklėse nustatytais atvejais nuolatinio atstovo pavedimu – valstybės atstovas bylose turi teisę pasirašyti raštus ir kitus dokumentus, kurie būtini Atstovavimo valstybei taisyklėse nustatytoms funkcijoms įgyvendinti ir kurių turinys nesusijęs su Ministerijos politikos formavimu.

46.  Reglamento 39–44 punktuose nurodytus dokumentus, vadovaudamiesi ministro įsakymu ar įgaliojimu, gali pasirašyti kiti Ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ar darbuotojai.

47.  Dokumentų projektai rengiami ir, prieš teikiant pasirašyti, derinami Ministerijos kanclerio tvirtinamo Ministerijos dokumentų valdymo tvarkos aprašo (toliau – Dokumentų valdymo tvarkos aprašas) nustatyta tvarka.

48.  Prireikus ministras ar jo pavedimu – Ministerijos kancleris gali nustatyti kitokią dokumentų pasirašymo ir derinimo tvarką.

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAI, JŲ VYKDYMAS IR VYKDYMO KONTROLĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

Vyriausybės IR Ministro Pirmininko pavedimai

 

49Ministras turi užtikrinti, kad Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimai būtų tinkamai ir laiku įvykdyti. Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimų vykdymą, vadovaudamiesi Vyriausybės įstatymu, organizuoja ir kontroliuoja viceministrai ir Ministerijos kancleris.

Vyriausybės ir Ministro Pirmininko pavedimus ar Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio pavedimus vykdyti savo rezoliucija ar rašytiniu pavedimu nurodo ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleris.

50Vyriausybės ar Ministro Pirmininko pavedimai, išdėstyti Vyriausybės nutarime, Ministro Pirmininko potvarkyje arba įforminti Ministro Pirmininko ar Vyriausybės kanclerio rezoliucija ar kitu dokumentu, turi būti įvykdyti Vyriausybės darbo reglamente nustatyta tvarka ir terminais nuo jų gavimo Ministerijoje dienos, jei pačiame pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kuriuo vadovaujantis duodamas pavedimas, nenustatyta kitaip.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministerijos struktūrinių padalinIų vadovų ir KITŲ valstybės tarnautojų ir darbuotojų pavedimai

 

51Pavedimus duoti turi teisę:

51.1.  ministras – viceministrams, ministro patarėjams, Ministerijos kancleriui, specialiesiems atašė, Ministerijos struktūrinių padalinių vadovams, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams;

51.2.  viceministrai – Ministerijos struktūrinių padalinių vadovams, kitiems valstybės tarnautojams, išskyrus Ministerijos kanclerį, ir darbuotojams; ministro pavedimu – įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams;

51.3.  Ministerijos kancleris – Ministerijos struktūrinių padalinių vadovams, kitiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, išskyrus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus; ministro pavedimu – įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų vadovams;

51.4.  Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai – vadovaujamo struktūrinio padalinio valstybės tarnautojams ir darbuotojams;

51.5.  Ministerijos struktūrinio padalinio, atsakingo už teisėkūros politikos formavimą, vadovas paskirsto Ministerijos struktūriniams padaliniams kitų institucijų parengtus ir Ministerijai pateiktus derinti įstatymų, Vyriausybės nutarimų projektus pagal kompetenciją įvertinti ir parengti teisines išvadas;

51.6Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio tarptautinio teisinio bendradarbiavimo koordinavimo funkciją, vadovas paskirsto Ministerijos struktūriniams padaliniams kitų institucijų parengtus ir Ministerijai pateiktus derinti tarptautinių dvišalių ir daugiašalių sutarčių projektus, ministerijų ar Vyriausybės įstaigų bei kitų valstybės institucijų vardu ir pagal jų kompetenciją sudaromų su atitinkamomis užsienio valstybėmis ar organizacijų institucijomis susitarimų, kurie nėra Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys, projektus pagal kompetenciją įvertinti ir parengti teisines išvadas;

51.7.  už Lietuvos Respublikos pozicijų rengimo ir derinimo koordinavimą atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, įvertinęs per Lietuvos narystės Europos Sąjungoje informacinę sistemą (LINESIS) gautų dokumentų kortelėse nurodytą poreikį rengti Lietuvos Respublikos poziciją ir (ar) teikti pastabas dėl vertimo arba atlikti kitus veiksmus, taip pat prašymus pateikti pastabas dėl kitų valstybės institucijų ar įstaigų parengtų Lietuvos Respublikos pozicijų, paskirsto juos Ministerijos struktūriniams padaliniams vykdyti pagal kompetenciją;

51.8į Ministerijos projektų portfelį įtrauktų projektų vadovai turi teisę tiesiogiai duoti pavedimus ir (arba) skirti užduotis savo valdomo projekto komandos nariams pagal kompetenciją, jei šie pavedimai ir (ar) užduotys tiesiogiai susiję su projekto įgyvendinimu;

51.9kiti valstybės tarnautojai ir darbuotojai – tiesiogiai jiems pavaldiems asmenims.

52Ministro pavedimų vykdymą organizuoja ir kontroliuoja viceministrai pagal jiems ministro nustatytas veiklos sritis ir (ar) Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis. Pavedimai gali būti įforminami ministro įsakymais, rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, viceministrų rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, Ministerijos kanclerio potvarkiais, rezoliucijomis ar rašytiniais pavedimais, taip pat kita rašytine forma ar teikiami žodžiu.

53Pavedimai valstybės tarnautojams ir darbuotojams paprastai teikiami per Ministerijos struktūrinių padalinių vadovus. Valstybės tarnautojai ir darbuotojai, gavę tiesioginį ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio ar kito Ministerijos struktūrinio padalinio vadovo pavedimą, nedelsdami apie jį informuoja savo padalinio vadovą ir (ar) tiesioginį vadovą.

54Pavedimai dėl Ministerijai derinti pateiktų teisės aktų projektų, kiti pavedimai, kurių įvykdymo laikas trumpesnis nei 5 darbo dienos, (toliau – skubūs pavedimai) paskiriami vykdyti nedelsiant, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo teisės akto projekto ar kito skubaus pavedimo Ministerijoje gavimo dienos. Kiti pavedimai perduodami vykdyti ne vėliau kaip per 2 darbo dienas. Jeigu pavedimas vykdytinas ypatingos skubos tvarka, t. y. iki 3 darbo dienų, Ministerijos dokumentų valdymo sistemoje (toliau – Dokumentų valdymo sistema) perdavus jį vykdyti, dokumentų valdymo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys už pavedimo vykdymą atsakingus asmenis papildomai informuoja elektroniniu paštu.

55Ministerijos struktūriniame padalinyje skirstant pavedimus turi būti siekiama, kad darbo krūvis tame padalinyje būtų paskirstytas tolygiai ir pagal kompetencijas.

56Jei pavedime nenurodyta kitaip, pavedimo, kuris paskirtas keliems Ministerijos struktūriniams padaliniams, vykdymą organizuoja ir koordinuoja pirmasis pavedime nurodytas Ministerijos struktūrinis padalinys, o kiti pavedimo vykdytojai pagal kompetenciją ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms (skubių pavedimų atveju – ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms) iki pavedimo termino pabaigos ar su pavedimo vykdymą koordinuojančiu Ministerijos struktūriniu padaliniu suderintais kitais terminais ir tvarka pateikia pavedimui įvykdyti reikiamą informaciją ir (ar) atlieka kitus reikiamus veiksmus. Visi pavedimo vykdytojai yra atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku.

57Jei, paskirto pavedimo vykdytojo nuomone, pavedimas jam paskirtas ir (ar) dokumentai perduoti ne pagal jo kompetenciją arba prie pavedimo vykdymo pagal kompetenciją turi prisidėti  kiti Ministerijos struktūriniai padaliniai, valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai, jis nedelsdamas kreipiasi į
pavedimą davusį asmenį, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas.

58Dokumentai ir teisės aktų projektai, parengti vykdant pavedimą, turi būti pateikti ministrui, viceministrams, Ministerijos kancleriui derinti ar pasirašyti likus ne mažiau kaip vienai darbo dienai iki pavedimo įvykdymo laiko pabaigos, išskyrus atvejus, kai pavedimo įvykdymo laikas trumpesnis nei 3 darbo dienos arba iš anksto suderinta dėl trumpesnio pateikimo termino.

59Pavedimai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, o pavedimai parengti teisės akto projektą – ne vėliau kaip per 4 mėnesius nuo jų gavimo Ministerijoje dienos, jeigu pavedime, įstatyme ar kitame teisės akte, kuriuo remiantis duodamas pavedimas, nenurodytas konkretus įvykdymo laikas.

60Ministerijos struktūrinių padalinių vadovai ir už pavedimų vykdymą atsakingi valstybės tarnautojai ir darbuotojai turi užtikrinti, kad tinkamai ir laiku būtų įvykdomi visi jiems paskirti pavedimai. Jeigu dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą nėra galimybės įvykdyti pavedimo, nedelsiant apie tai turi būti pranešama pavedimą davusiam asmeniui, kad būtų priimtas reikiamas sprendimas.

61Pavedimų vykdymo apskaitą Dokumentų valdymo sistemoje tvarko ir duomenis apibendrina Ministerijos struktūrinis padalinys, atliekantis dokumentų valdymo funkcijas.

 

IV SKYRIUS

TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ ir teisinių išvadų RENGIMAS, derinimas, teikimas ir skelbimas, teisės aktų įsigaliojimas

 

PIRMASIS SKIRSNIS

Bendrosios nuostatos

 

62Ministerija, įgyvendindama Vyriausybės programą ir Vyriausybės programos įgyvendinimo planą, formuodama valstybės politiką ministrui pavestose valdymo srityse ir vykdydama Vyriausybės, Ministro Pirmininko (Ministro Pirmininko pavedimu – Vyriausybės kanclerio) ir kitus pavedimus, taip pat savo iniciatyva rengia ir teikia Vyriausybei įstatymų, Vyriausybės nutarimų ir kitų teisės aktų projektus, rengia ministro įsakymų projektus, pagal kompetenciją dalyvauja kartu su kitomis institucijomis rengiant teisės aktų projektus.

63Teisės aktų projektus rengia Ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją. Ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis rengti teisės aktų projektus gali pavesti įstaigoms prie Ministerijos ar Ministerijos valdymo sričiai priskirtoms įstaigoms pagal kompetenciją. Ministerijos struktūriniai padaliniai ir šiame Reglamento punkte nurodytos įstaigos rengti teisės aktų projektus gali siūlyti ir savo iniciatyva.

64Teisės aktų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės. Ministro sudarytų darbo grupių ir Ministro Pirmininko sudarytų darbo grupių, kurių vadovais paskirti Ministerijos valstybės tarnautojai, veiklos dokumentai (posėdžių protokolai, jei posėdis protokoluojamas, pažymos ir kita) registruojami ir saugomi Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

65Jei siekiant įgyvendinti priimtą teisės aktą ar atskiras jo nuostatas reikia priimti ministrui pavestos valdymo srities teisės aktus, Ministerijos struktūriniai padaliniai pagal padalinių nuostatuose nustatytą kompetenciją be atskiro ministro, viceministro ar Ministerijos kanclerio pavedimo turi parengti teisės aktų projektus. Už jų parengimą pagal kompetenciją atsakingi šių padalinių vadovai.

Jei teisės aktui ar atskiroms jo nuostatoms įgyvendinti reikiamą teisės aktą pagal padalinių nuostatuose nustatytą kompetenciją turi rengti keli Ministerijos struktūriniai padaliniai, už šio teisės akto projekto rengimo koordinavimą atsakingas tas padalinys, kurio kompetencijai priskirtina didžioji dalis rengiamu teisės akto projektu numatomų reglamentuoti klausimų.

Prireikus Ministerijos struktūrinio padalinio vadovas gali kreiptis į ministrą arba viceministrą pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kanclerį pagal ministro nustatytas administravimo sritis su prašymu dėl atsakingų rengėjų paskyrimo.

66Siekdami išvengti tų pačių teisės aktų projektų rengimo ar jų keitimo tuo pačiu metu, Ministerijos struktūriniai padaliniai, rengdami teisės aktų ar jų pakeitimo projektus, turi tarpusavyje bendradarbiauti ir susitarti, kad kitame Ministerijos struktūriniame padalinyje nebūtų rengiamas to paties naujo teisės akto ar jo pakeitimo projektas. Jei tuo pačiu ar panašiu klausimu skirtingi Ministerijos struktūriniai padaliniai rengia skirtingus teisės akto projektus ar keičia tą patį teisės aktą skirtingais klausimais, esant galimybei, rengiami teisės aktų projektai sujungiami ir parengiamas vienas teisės akto projektas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Teisės aktų projektų rengimas ir derinimas

 

67Ministerijos rengiami teisės aktų projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos Seimo statute, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme, Vyriausybės darbo reglamente, Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose teisės aktų projektų rengimą, nustatytus reikalavimus ir bendrinės lietuvių kalbos normas.

68.  Įstaigų prie Ministerijos ir Ministerijos valdymo sričiai priskirtų įstaigų parengtus įstatymų ir Vyriausybės nutarimų projektus įvertina Ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją.

69Kai teisės akto projektu siekiama perkelti ES teisės aktų nuostatas į nacionalinę teisę ir (ar) jas įgyvendinti, keisti teisės aktą, siekiant jo atitikties ES teisei, teisės akto projektas prieš teikiant derinti suinteresuotoms institucijoms turi būti įvertintas Ministerijos struktūrinio padalinio, atliekančio ES teisės įgyvendinimo koordinavimo ir Lietuvos Respublikos atstovavimo Europos teisminėse institucijose funkcijas; jei teisės akto projektas susijęs su kito Ministerijos struktūrinio padalinio ir (ar) valstybės tarnautojo ar darbuotojo, kuriam paskirtas klausimas ir (ar) priskirta veiklos sritis, kompetencija, – jis turi būti įvertintas šio Ministerijos struktūrinio padalinio ir (ar) valstybės tarnautojo ar darbuotojo.

70Ministerijos struktūrinio padalinio parengtą teisės akto projektą ministras, viceministras pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleris pagal ministro nustatytas administravimo sritis gali pavesti įvertinti ir kitiems Ministerijos struktūriniams padaliniams pagal kompetenciją. Ministerijos struktūriniai padaliniai, rengdami teisės aktų projektus, turi pateikti ministrui, viceministrui ar Ministerijos kancleriui siūlymus dėl projektų teikimo kitiems padaliniais vertinti.

71Teisės aktų projektai, jų priedai ir su jais susiję lydimieji dokumentai, prieš teikiant juos išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti ar Vyriausybei, turi būti suderinti Dokumentų valdymo tvarkos aprašo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

72Parengti teisės aktų projektai, jų priedai ir su jais susiję lydimieji dokumentai išvadoms iš suinteresuotų institucijų gauti teikiami ir su visuomene konsultuojamasi Teisėkūros pagrindų įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

Teisinių išvadų rengimas, derinimas ir teikimas

 

73.     Ministerija pagal kompetenciją teikia teisines išvadas.

74.     Teisinės išvados rengiamos ir teikiamos vadovaujantis Vyriausybės darbo reglamentu ir ministro tvirtinamomis teisinių išvadų dėl norminių teisės aktų projektų rengimo rekomendacijomis.

75.     Parengęs teisinę išvadą (ar pirmajam pavedime nurodytam Ministerijos struktūriniam padaliniui teikiamas pastabas ir pasiūlymus, kai pateiktą derinti teisės akto projektą vertina keli Ministerijos struktūriniai padaliniai), valstybės tarnautojas ar darbuotojas teikia ją (juos) tiesioginiam vadovui ir (ar) savo padalinio vadovui, kuris, įvertindamas Reglamento 56 punkte ar Reglamento 76 punkte nustatytus terminus, paprastai ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, o didelės apimties ar sudėtingo projekto atveju – ne vėliau kaip per 2 darbo dienas šią išvadą (teikiamas pastabas ir pasiūlymus) įvertina. Teisinės išvados, prieš teikiant jas pasirašyti, turi būti suderintos Dokumentų valdymo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

76.     Kai pateiktą derinti teisės akto projektą vertina keli Ministerijos struktūriniai padaliniai, pastabas ir pasiūlymus dėl šio projekto pirmojo pavedime nurodyto Ministerijos struktūrinio padalinio nurodytu būdu ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms (pagrįstai skubos tvarka derinant teisės akto projektą – ne vėliau kaip likus 2 darbo dienoms, o derinant didelės apimties ar sudėtingą teisės akto projektą – ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms) iki pavedimo įvykdymo termino pabaigos pagal savo kompetenciją pateikia kiti vykdant pavedimą dalyvaujantys Ministerijos struktūriniai padaliniai. Atskirais atvejais pirmasis pavedime nurodytas Ministerijos struktūrinis padalinys gali numatyti ir vėlesnį pastabų pateikimo terminą. Gautas pastabas apibendrina pirmasis pavedime nurodytas Ministerijos struktūrinis padalinys ir suderina parengtą teisinę išvadą su kitais pavedime nurodytais Ministerijos struktūriniais padaliniais. Prireikus pateiktas derinti teisės akto projektas gali būti nagrinėjamas bendrame už teisinės išvados parengimą atsakingų Ministerijos struktūrinių padalinių atstovų pasitarime. Už teisinės išvados parengimą laiku atsakingi visi teisinę išvadą rengiantys Ministerijos struktūriniai padaliniai.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

teisės aktų projektų teikimas Vyriausybei, TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ, ĮTRAUKTŲ Į TARPINSTITUCINIO PASITARIMO, VYRIAUSYBĖS PASITARIMO AR VYRIAUSYBĖS POSĖDŽIO DARBOTVARKĘ, VERTINIMAS

 

77Teisės aktų projektai, jų priedai ir lydimieji dokumentai Vyriausybei teikiami Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

78.     Jei į tarpinstitucinio ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio darbotvarkę įtraukti ministro Vyriausybei pateikti teisės akto projektai ar kiti ministro valdymo srities klausimai, Ministerijos struktūrinis padalinys, rengęs ar dalyvavęs rengiant teisės akto projektą ar pagal kompetenciją yra atsakingas už numatytą svarstyti klausimą, parengia klausimo pristatymo pažymą.

79.     Valstybės tarnautojas ar darbuotojas, gavęs vertinti medžiagą dėl tarpinstituciniame pasitarime, Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje numatomo svarstyti teisės akto projekto, dėl kurio buvo teikta Ministerijos teisinė išvada, įvertina, ar pateiktame svarstyti teisės akto projekte atsižvelgta į teisinėje išvadoje nurodytas pastabas ir pasiūlymus, ar nėra numatyta esminių su Ministerija nesuderintų nuostatų.

80.     Prireikus tarpinstituciniame pasitarime, Vyriausybės pasitarime ar Vyriausybės posėdyje išsakyti esminio pobūdžio pastabas dėl svarstomų teisės aktų projektų ar kitų klausimų, rengiama pažyma juose dalyvausiančiam Ministerijos atstovui. Šias pažymas suderinę su tiesioginiu vadovu ir (ar) savo padalinio vadovu rengia valstybės tarnautojai ar darbuotojai pagal kompetenciją. Jei pažymos rengti netikslinga, atsakingas valstybės tarnautojas ar darbuotojas pastabas pažymi tarpinstitucinio pasitarimo, Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio darbotvarkėje.

81 Jeigu dėl ministro Vyriausybei pateikto teisės akto projekto tarpinstituciniame ministerijų atstovų (viceministrų, ministerijų kanclerių) pasitarime pareiškiama pastabų ir pasiūlymų ir pasitarime priimtu sprendimu Ministerijai pavedama juos įvertinti, projektą rengęs Ministerijos struktūrinis padalinys organizuoja jų įvertinimą Vyriausybės darbo reglamente nustatyta tvarka ir, jei reikia, teisės akto projektą, jo priedus ir (ar) lydimuosius dokumentus patikslina.

82Po Vyriausybės pasitarimo ar Vyriausybės posėdžio teisės akto projektą, jo priedus ir (ar) lydimuosius dokumentus, jei reikia, patikslina teisės akto projektą rengęs Ministerijos struktūrinis padalinys.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

Teisės aktų projektų ir teisinių išvadų skelbimas, teisės aktų įsigaliojimas

 

83.  Ministerijos parengti teisės aktų projektai, teisinės išvados Teisėkūros pagrindų įstatymo ir Vyriausybės darbo reglamento nustatytais atvejais ir tvarka skelbiami naudojantis Seimo kanceliarijos teisės aktų informacine sistema (toliau – TAIS).

84Teisės aktų projektus ir teisines išvadas dokumentų valdymo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys TAIS skelbia nedelsdamas, ne vėliau kaip kitą darbo dieną po jų užregistravimo Dokumentų valdymo sistemoje dienos. Prireikus šiuos dokumentus TAIS gali skelbti teisės akto projekto ar teisinės išvados rengėjas arba bet kuris kitas Ministerijos struktūrinio padalinio, kuriame dirba teisės akto projekto rengėjas, valstybės tarnautojas ar darbuotojas, prieš tai informavęs dokumentų valdymo funkcijas atliekantį Ministerijos struktūrinį padalinį.

85 Ministro įsakymai, kurie pagal Teisėkūros pagrindų įstatymą yra Teisės aktų registro objektai, oficialiai skelbiami ir įsigalioja šio įstatymo nustatyta tvarka. Kiti ministro įsakymai ir Ministerijos kanclerio potvarkiai įsigalioja jų registravimo dieną, jeigu pačiame įsakyme ar potvarkyje nėra nurodyta vėlesnė įsigaliojimo data.

 

V SKYRIUS

TARPTAUTINIŲ DOKUMENTŲ ir lietuvos respublikos tarptautinių sutarčių RENGIMAS IR SUDARYMAS

 

86.     Tarptautinio teisinio bendradarbiavimo koordinavimo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys organizuoja ir koordinuoja Ministerijos kompetencijai priskiriamų Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių (toliau šiame skyriuje – tarptautinė sutartis) ir Ministerijos vardu bei pagal Ministerijos kompetenciją su užsienio valstybių ar tarptautinių organizacijų institucijomis ir įstaigomis sudaromų susitarimų (toliau šiame skyriuje – susitarimas) projektų rengimą, tarptautinių sutarčių ir susitarimų sudarymą ir jų vykdymą.

87.     Ministerijos struktūriniai padaliniai, įstaigos prie Ministerijos, kurių kompetencijai priklauso tarptautinės sutarties ar susitarimo reguliuojami klausimai, inicijuoja ir (ar) rengia tarptautinių sutarčių ir kitų teisės aktų, susijusių su tarptautinės sutarties sudarymu, tvirtinimu ar ratifikavimu, projektus ar susitarimų projektus. Tarptautinių sutarčių ar susitarimų projektams rengti gali būti sudaromos darbo grupės.

88.     Ministerija teikia Vyriausybei pasiūlymus dėl Vyriausybės vardu sudaromų tarptautinių sutarčių ir dėl prisijungimo prie tarptautinių konvencijų, už kurių vykdymą atsakinga Ministerija. Pasiūlymai, prieš teikiant juos Vyriausybei, turi būti suderinti su Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.

89.     Ministerijos kompetencijai priskirtų tarptautinių daugiašalių sutarčių pasirašymo, prisijungimo prie jų ar jų ratifikavimo dokumentų ir išvadų projektus rengia tarptautinio teisinio bendradarbiavimo koordinavimo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys ir teikia juos derinti kitoms suinteresuotoms institucijoms įstatymų, kitų teisės aktų, reglamentuojančių tarptautinių sutarčių ir susitarimų sudarymo tvarką, Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

MINISTERIJOS DOKUMENTŲ VALDYMAS

 

90.     Ministerijos dokumentų valdymą organizuoja, koordinuoja ir įgyvendina už dokumentų valdymą atsakingas padalinys, vadovaudamasis savo nuostatais, Reglamentu, Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Lietuvos vyriausiojo archyvaro tvirtinamomis dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, Dokumentų valdymo tvarkos aprašu ir kitais teisės aktais, reguliuojančiais dokumentų valdymą.

 

VII SKYRIUS

Užsienio oficialių asmenų ir tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų priėmimas, reprezentacinių lėšų naudojimas

 

91.     Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais, Ministerijos kancleriu organizuoja Ministerijos struktūriniai padaliniai pagal kompetenciją kartu su Ministerijos struktūriniu padaliniu, atsakingu už komunikaciją, kuris užtikrina valstybinio ir diplomatinio protokolo reikalavimų laikymąsi.

Darbotvarkė ir kita su susitikimu susijusi medžiaga ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki susitikimo pateikiama atitinkamai ministrui, viceministrams ar Ministerijos kancleriui, jeigu jie nenustato kitaip. Už darbotvarkės ir kitos susijusios medžiagos parengimą ir pateikimą atsakingas susitikimą organizuojantis Ministerijos struktūrinis padalinys.

92.     Apie numatomus ir įvykusius ministro, viceministrų ir Ministerijos kanclerio susitikimus su užsienio valstybių oficialiais asmenimis, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais informuojama Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka.

93.     Kai susitikimo rezultatai turi būti įforminti atskiru dokumentu (ataskaita, protokolu, derybų baigiamuoju aktu ar kitos formos dokumentu), už jo parengimą atsakingas susitikimą organizavęs Ministerijos struktūrinis padalinys. Prireikus informaciją šiam dokumentui parengti pagal kompetenciją teikia kiti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dalyvavę susitikime.

94.     Oficialūs svečiai ir delegacijos priimami vadovaujantis Oficialių svečių vizitų Lietuvos Respublikoje rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 27 d. nutarimu Nr. 1485 „Dėl Oficialių svečių vizitų Lietuvos Respublikoje rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

95.     Valstybės biudžeto lėšos, skirtos Ministerijos reprezentacinėms išlaidoms (užsienio valstybių oficialių asmenų, delegacijų priėmimų ir užsienyje arba šalies viduje rengiamų priėmimų išlaidos, darbo susitikimų išlaidos, išlaidos atminimo dovanoms, suvenyrams, nusipelniusiems asmenims sveikinti jubiliejų ir kitų švenčių progomis ir kt.), naudojamos Vyriausybės ir Ministerijos kanclerio nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

visuomenės INFORMAVIMAS IR INFORMACIJOS TEIKIMAS pagal PAKLAUSIMUS

 

96.     Visuomenės informavimu apie Ministerijos ar ministro veiklą ir viešosios nuomonės apie Ministeriją formavimu rūpinasi ministro patarėjas, atsakingas už ryšių su visuomene ir žiniasklaida koordinavimą, (toliau – ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida) ir Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją.

97.     Ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida ir Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją, kartu su kitų Ministerijos struktūrinių padalinių valstybės tarnautojais ir darbuotojais pagal kompetenciją, įstaigų prie Ministerijos vadovais ir (ar) jų paskirtais už ryšius su visuomene ir žiniasklaida atsakingais darbuotojais rengia ir (ar) teikia visuomenės informavimo priemonėms bei visuomenei informaciją apie ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio, kitų valstybės tarnautojų ir darbuotojų vizitus, susitikimus, pasitarimus, svarbiausius sprendimus, pasirašytus dokumentus, kitus su Ministerijos veikla susijusius klausimus, rengia pranešimus spaudai aktualiais klausimais.

98.     Pranešimai spaudai ir kita visuomenės informavimo priemonėms teikiama informacija derinami su ministru, viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, jei ministras nenurodo kitaip.

99.     Su žiniasklaidos atstovais tiesiogiai bendrauja ministras, viceministrai, Ministerijos kancleris, ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida ir Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją. Ministro, viceministrų, Ministerijos kanclerio pavedimu atstovauti Ministerijai gali ir kiti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, suderinę su padalinio ir (ar) tiesioginiais vadovais ir ministro patarėju ryšiams su visuomene ir žiniasklaida.

100.   Visuomenės informavimo priemonėms ir visuomenei išplatinti pranešimai ir kita informacija privalo atspindėti oficialią Ministerijos poziciją.

101.   Ministro patarėjas ryšiams su visuomene ir žiniasklaida (jo nesant – Ministerijos struktūrinis padalinys, atsakingas už komunikaciją) operatyviai reaguoja į visuomenės informavimo priemonėse pasirodžiusią tikrovės neatitinkančią informaciją ir, suderinęs su ministru,  viceministrais pagal ministro nustatytas veiklos sritis ar Ministerijos kancleriu pagal ministro nustatytas administravimo sritis, pateikia visuomenės informavimo priemonėms oficialią Ministerijos poziciją.

102.   Informacija, kurią rengiant nereikia gauti papildomų duomenų (informacijos), viešosios informacijos rengėjams ir (ar) skleidėjams, žurnalistams pateikiama kuo skubiau, ne vėliau kaip per vieną darbo dieną, o informacija, kurią rengiant reikia gauti papildomų duomenų, – ne vėliau kaip per vieną savaitę.

103.   Informacija pagal asmenų prašymus teikiama Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją ir duomenų pakartotinio naudojimo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių informacijos teikimą, nustatyta tvarka.

104. Informacija apie Ministerijos veiklą, veiklos sritis, teikiamas administracines paslaugas, administracinė informacija ir kita aktuali Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 480 „Dėl Bendrųjų reikalavimų valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų interneto svetainėms ir mobiliosioms programoms aprašo patvirtinimo“, nurodyta informacija skelbiama Ministerijos interneto svetainėje ministro nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

ASMENŲ Priėmimas ir aptarnavimas ministerijoje, JŲ PRAŠYMŲ, SKUNDŲ IR PRANEŠIMŲ NAGRINĖJIMAS

 

105.   Asmenų prašymai ir skundai Ministerijoje priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Viešojo administravimo įstatymu ir Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“. Asmenų skundai dėl viešojo administravimo subjekto veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ir teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami pagal Viešojo administravimo įstatymo nustatytą administracinę procedūrą.

106.   Nagrinėjant asmenų prašymus, skundus ir pranešimus, Reglamento 105 punkte nurodytų teisės aktų nuostatos taikomos tiek, kiek tų teisinių santykių nereglamentuoja specialūs įstatymai, tiesiogiai taikomi ES teisės aktai, Lietuvos Respublikos tarptautinės sutartys ar jų pagrindu priimti teisės aktai.

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ IR DARBUOTOJŲ SKATINIMAS ir ATSAKOMYBĖ

 

107.   Valstybės tarnautojai skatinami vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo ir ministro nustatyta tvarka.

108.   Darbuotojai skatinami darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų ir ministro nustatyta tvarka.

109.   Valstybės tarnautojai už tarnybinius nusižengimus gali būti traukiami tarnybinėn atsakomybėn, o už Ministerijai padarytą materialinę žalą – materialinėn atsakomybėn Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka.

110.   Darbuotojų darbo pareigų pažeidimai tiriami ir sprendimai dėl jų priimami, o už Ministerijai padarytą materialinę žalą darbuotojai gali būti traukiami materialinėn atsakomybėn darbo santykius reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

111.   Įstatymų nustatytais atvejais valstybės tarnautojai ir darbuotojai gali būti traukiami baudžiamojon, administracinėn ar civilinėn atsakomybėn.

 

XI SKYRIUS

REIKALŲ PERDAVIMAS KEIČIANTIS MINISTRUI, VICEMINISTRAMS, MINISTERIJOS KANCLERIUI, MINISTERIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ VADOVAMS, VALSTYBĖS TARNAUTOJAMS AR DARBUOTOJAMS

 

112.   Keičiantis ministrui reikalų perdavimas organizuojamas Vyriausybės darbo reglamento nustatyta tvarka. Reikalų perdavimo–priėmimo aktus rengia strateginio valdymo ir veiklos planavimo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys ir finansų valdymo ir dokumentų valdymo funkcijas atliekantis Ministerijos struktūrinis padalinys.

113.   Keičiantis viceministrui, Ministerijos kancleriui, Ministerijos struktūrinio padalinio vadovui, reikalai atitinkamai perduodami paskirtam naujam viceministrui, Ministerijos kancleriui ar Ministerijos struktūrinio padalinio vadovui. Jeigu nėra paskirto naujo viceministro, Ministerijos kanclerio, Ministerijos struktūrinio padalinio vadovo, viceministro reikalai ministro pavedimu perduodami kitam viceministrui ar kitam ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojui, Ministerijos kanclerio reikalai – ministro pavedimu vienam iš Ministerijos valstybės tarnautojų, Ministerijos struktūrinio padalinio vadovo – ministro ar Ministerijos kanclerio
pavedimu – vienam iš Ministerijos valstybės tarnautojų ar darbuotojų, o Ministerijos struktūrinio padalinio, tiesiogiai pavaldaus ministrui, vadovo reikalai – ministro pavedimu kitam valstybės tarnautojui ar darbuotojui.

114.   Atleidžiami iš pareigų, perkeliami į kitas pareigas arba išeidami tikslinių atostogų valstybės tarnautojai ar darbuotojai reikalus perduoda ministro tvirtinamų vidaus tvarkos taisyklių nustatyta tvarka.

 

XII SKYRIUS

MINISTERIJOS ANTSPAUDO NAUDOJIMAS

 

115.   Ministerija turi antspaudą su Lietuvos valstybės herbu.

116.   Antspaudas su Lietuvos valstybės herbu (Nr. 2 – mažesnių matmenų) naudojamas tarnybiniams pažymėjimams, leidimams ir kitiems dokumentams antspauduoti.

117.   Ministerijos antspaudas naudojamas teisės aktų, reglamentuojančių antspaudų naudojimą, nustatyta tvarka.

118.   Ministerijos antspaudą saugo ir už jo naudojimą atsako Ministerijos kancleris. Ministras saugoti Ministerijos antspaudą gali įgalioti kitą valstybės tarnautoją ar darbuotoją. Tokiu atveju už antspaudo naudojimą atsako ministro įgaliotas valstybės tarnautojas ar darbuotojas.

 

XIII SKYRIUS

TARNYBINIO TRANSPORTO IR judriojo telefono ryšio ir judriojo plačiajuosčio ryšio paslaugų, įskaitant prisijungimą prie interneto, NAUDOJIMAS

 

119.   Tarnybinis transportas naudojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. lapkričio 17 d. nutarimu Nr. 1341 „Dėl tarnybinių lengvųjų automobilių biudžetinėse įstaigose“ ir Ministerijos kanclerio nustatyta tvarka.

120.   Tarnybinio judriojo telefono ryšio ir judriojo plačiajuosčio ryšio paslaugomis, įskaitant prisijungimą prie interneto, naudojamasi vadovaujantis Vyriausybės 2012 m. sausio 11 d. nutarimu Nr. 11 „Dėl išlaidų judriojo ryšio paslaugoms limitų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 331 „Dėl tarnybinių mobiliųjų telefonų“ ir jį keitusių nutarimų pripažinimo netekusiais galios“ ir Ministerijos kanclerio nustatyta tvarka.

 

 

_________________