LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS JURIDINIŲ ASMENŲ NEMOKUMO ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

2020 m. vasario 7 d. Nr. 1K-30

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo 123 straipsnio 2 dalimi, 132 straipsnio 2 dalimi, 133 straipsnio 2 ir 5 dalimis ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 4 d. nutarimo Nr. 924 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą“ 3 punktu:

1. T v i r t i n u:

1.1. Nemokumo administratorių kvalifikacinių egzaminų komisijos (toliau – Egzaminų komisija) personalinę sudėtį:

Paulė Svorobovičienė – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento vyresnioji patarėja (Egzaminų komisijos pirmininkė), ją pavaduojanti narė – Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento Audito, turto vertinimo ir nemokumo valdymo skyriaus vyriausioji specialistė Rasa Stanislovaitienė;

Vilma Kazlauskienė – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Tarnyba) Nemokumo administravimo patikrinimų skyriaus vyriausioji specialistė, ją pavaduojanti narė – Tarnybos Nemokumo administravimo patikrinimų skyriaus vyriausioji specialistė Laura Aleknaitė;

Stasys Poškus – Nemokumo administratorių rūmų narys, uždarosios akcinės bendrovės „Valeksa“ direktorius, jį pavaduojanti narė – mažosios bendrijos „Falitas“ direktorė Indrė Kaušylaitė-Rickė;

Kęstutis Stankus – Nemokumo administratorių rūmų narys, uždarosios akcinės bendrovės Įmonių bankroto administravimo ir teisinių paslaugų biuro Teisės skyriaus vadovas, jį pavaduojanti narė – mažosios bendrijos „Falitas“ direktorė Indrė Kaušylaitė-Rickė;

Jolita Šlikienė – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Teisminės justicijos ir civilinės teisės grupės patarėja, ją pavaduojanti narė – Teisingumo ministerijos Teisės sistemos grupės patarėja Jūratė Burtilienė.

1.2. Nemokumo priežiūros komiteto personalinę sudėtį:

Siuzana Ščerbina-Dalibagienė – Lietuvos Respublikos finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento Audito, turto vertinimo ir nemokumo valdymo skyriaus vedėja (Nemokumo priežiūros komiteto pirmininkė), ją pavaduojanti narė –Finansų ministerijos Atskaitomybės, audito, turto vertinimo ir nemokumo politikos departamento vyresnioji patarėja Paulė Svorobovičienė;

Dalia Baležentė – Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Teisės sistemos grupės vadovė, ją pavaduojanti narė – Teisingumo ministerijos Teisminės justicijos ir civilinės teisės grupės patarėja Jolita Šlikienė;

Evaldas Kuprys – Nemokumo administratorių rūmų atstovas, uždarosios akcinės bendrovės „Bankroto administravimo paslaugos“ vadovas, jį pavaduojantis narys – uždarosios akcinės bendrovės „Valnetas“ administratorius Virginijus Sagatauskas;

Vaidotas Rudokas – Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos Įmonių politikos departamento direktorius, jį pavaduojantis narys – Ekonomikos ir inovacijų ministerijos Įmonių politikos departamento Įmonių teisės skyriaus patarėjas Jaunius Petrauskas;

Ingrida Večerskytė – Lietuvos banko Ekonomikos ir finansinio stabilumo tarnybos Finansinio stabilumo departamento Bankų pertvarkymo skyriaus viršininkė, ją pavaduojantis narys – Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Riziką ribojančios priežiūros departamento Priežiūros teisės skyriaus viršininkas Arūnas Budrikis.

1.3. Nemokumo administratorių veiklos priežiūros taisykles (pridedama).

1.4. Nemokumo priežiūros komiteto nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiais galios:

2.1. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. sausio 19 d. įsakymą Nr. 1K-24 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatų patvirtinimo su visais pakeitimais ir papildymais;

2.3. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. vasario 22 d. įsakymą Nr. 1K-66 „Dėl Pagal veiklos rūšies arba bankroto proceso vykdymo ypatumus išskirtų įmonių aprašo patvirtinimo“;

2.4. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. balandžio 26 d. įsakymą Nr. 1K-143 „Dėl bankroto administratoriaus profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo“;

2.5. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. gegužės 13 d. įsakymą Nr. 1K-175 „Dėl Asmenų, siekiančių teikti įmonių bankroto ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas laikinai ir kartais ar įsisteigus Lietuvos Respublikoje, profesinės kvalifikacijos pripažinimo taisyklių patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;

2.6. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. liepos 5 d. įsakymą Nr. 1K-270 „Dėl Bankroto administratorių ir restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros taisyklių patvirtinimo su visais pakeitimais ir papildymais;

2.7. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2016 m. liepos 13 d. įsakymą Nr. 1K-286 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių elgesio kodekso patvirtinimo su visais pakeitimais ir papildymais;

2.8. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. sausio 11 d. įsakymą Nr. 1K-7 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos personalinės sudėties patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Vilius Šapoka

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2020 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. 1K-30

 

 

 

NEMOKUMO administratoriŲ veiklos PRIEŽIŪROS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.  Nemokumo administratorių veiklos priežiūros taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama nemokumo administratorių (toliau – administratoriai) veiklos priežiūros – administratorių konsultavimo ir kitų prevencinių veiksmų atlikimo, administratorių veiklos tikrinimo, nurodymų ir poveikio priemonių administratoriams skyrimo, administratorių atitikties Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymo (toliau – Įstatymas) reikalavimams vertinimo – tvarka.

2.  Administratorių veiklos priežiūrą atlieka priežiūros institucija – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.

3.  Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

ADMINISTRATORIŲ KONSULTAVIMAS IR KITŲ PREVENCINIŲ VEIKSMŲ ATLIKIMAS

 

4Administratorių konsultavimas ir kiti prevenciniai veiksmai yra:

4.1. informacijos nemokumo procedūras reguliuojančių teisės aktų taikymo klausimais rengimas ir skelbimas priežiūros institucijos interneto svetainėje;

4.2. kompetentingų institucijų ir įstaigų išaiškinimų, komentarų ir teismų praktikos nemokumo klausimais skelbimas priežiūros institucijos interneto svetainėje;

4.3. priežiūros institucijos apibendrintų atsakymų į dažniausiai užduodamus administratorių klausimus skelbimas priežiūros institucijos interneto svetainėje;

4.4. Taisyklių 11 punkte nurodytos informacijos ir metinės administratorių veiklos priežiūros ataskaitos skelbimas priežiūros institucijos interneto svetainėje;

4.5. Taisyklių 8 punkte nurodytos metodinės pagalbos administratoriams teikimas.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

ADMINISTRATORIŲ VEIKLOS TIKRINIMAS

 

5.  Priežiūros institucija tikrina administratorių veiklą organizuodama:

5.1. planinius patikrinimus, kurie numatomi priežiūros institucijos vadovo tvirtinamame atitinkamais kalendoriniais metais planuojamų patikrinti administratorių veiklos patikrinimų plane (toliau – planinių patikrinimų planas), skelbiamame priežiūros institucijos interneto svetainėje:

5.2. neplaninius patikrinimus, kurie gali būti atliekami priežiūros institucijos vadovo sprendimu Viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje nustatytais atvejais.

6.  Priežiūros institucija, atlikdama planinius ir neplaninius patikrinimus (toliau kartu – patikrinimai), vadovaujasi priežiūros institucijos vadovo patvirtintais planinių patikrinimų plano sudarymo kriterijais, planinių patikrinimų taisyklėmis ir neplaninių patikrinimų taisyklėmis.

7.    Dėl planinių patikrinimų plano sudarymo kriterijų, planinių patikrinimų taisyklių ir neplaninių patikrinimų taisyklių (ir kitų priežiūros institucijos priimamų teisės aktų, susijusių su administratorių veiklos priežiūra) turi būti gauta Nemokumo priežiūros komiteto (toliau – Komitetas) nuomonė, kurią Komitetas privalo pateikti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo priimamų teisės aktų projektų gavimo dienos.

8.    Priežiūros institucija patikrinimų metu teikia administratoriams metodinę pagalbą dėl atliekant patikrinimus nustatytų Įstatymo ir kitų nemokumo procesą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų – reikalavimų nesilaikymo, netinkamų veiksmų ar neveikimo (toliau – pažeidimai), išskyrus pažeidimus, susijusius su Nemokumo administratorių etikos kodekso laikymusi ir profesinės kvalifikacijos kėlimu, šalinimo.

9.    Patikrinimo išvadoje nurodomi pažeidimai (jeigu jie nustatyti), nustatytų pažeidimų reikšmingumas, pasikartojimas, trukmė ir pasiūlymai dėl Taisyklių 13 punkte nurodytų priežiūros institucijos vadovo sprendimų priėmimo.

10Priežiūros institucija patikrinimų metu nustačiusi:

10.1.    pažeidimų, susijusių su Nemokumo administratorių etikos kodekso laikymusi ir profesinės kvalifikacijos kėlimu, požymių, nedelsdama patikrinimo metu ir ne vėliau kaip per 5 darbo dienas po patikrinimo pabaigos perduoda šią informaciją nagrinėti Nemokumo administratorių rūmams;

10.2.    pažeidimų, išskyrus Taisyklių 10.1 papunktyje nurodytus pažeidimus, Taisyklių II skyriaus trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka priima sprendimą dėl Įstatyme nustatytų nurodymų ir (arba) poveikio priemonės skyrimo (neskyrimo).

11.  Priežiūros institucija 2 kartus per metus savo interneto svetainėje paskelbia apibendrintą informaciją apie atliktus patikrinimus:

11.1.    patikrinimų skaičių;

11.2.    patikrinimų metu nustatytų pažeidimų skaičių ir pažeidimų pobūdį;

11.3.    priežiūros institucijos vadovo skirtų nurodymų ir poveikio priemonių, skirtų atlikus patikrinimus, skaičių;

11.4.    faktines aplinkybes, turėjusias reikšmės nurodymų ir poveikio priemonių skyrimui (neskyrimui), ir kitą apibendrintą informaciją, kuri gali būti reikšminga analizuojant nemokumo procesų administravimo tendencijas.

12.  Skelbiant apibendrintą informaciją apie atliktus patikrinimus nuasmeninami visi duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti konkretų asmenį (vardas, pavardė, administratoriaus pažymėjimo numeris, bankrutuojančio ar likviduojamo dėl bankroto juridinio asmens pavadinimas ir kiti duomenys, iš kurių būtų galima identifikuoti juridinį asmenį, administratorių ir kitus asmenis). Apibendrinta informacija apie sausį–birželį baigtus patikrinimus paskelbiama liepos mėnesį, apibendrinta informacija apie liepą–gruodį baigtus patikrinimus paskelbiama kitų metų sausio mėnesį.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NURODYMŲ IR POVEIKIO PRIEMONIŲ ADMINISTRATORIAMS SKYRIMAS

 

13.  Priežiūros institucijos vadovas, susipažinęs su patikrinimo išvada, įvertinęs Įstatymo 137 straipsnio 1 dalyje nurodytas aplinkybes ir patikrinimo išvados rengėjų siūlymą skirti (neskirti) Įstatymo 136 straipsnio 2 dalyje nustatytus (-ų) nurodymus (-ų) ir (arba) Įstatymo 136 straipsnio 3 dalyje nustatytas (-ų) poveikio priemones (-ių) administratoriui, o kai administratorius juridinis asmuo, – ir (arba) jo vadovui, ir (arba) darbuotojui, atsakingam už tikrinto proceso administravimą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo patikrinimo išvados gavimo dienos priima sprendimą:

13.1.    dėl Įstatyme nustatytų nurodymų ir (arba) poveikio priemonių;

13.1.1.   skirti (neskirti) Įstatymo 136 straipsnio 2 dalyje nustatytus (-ų) (vieną (-o) arba abu (abiejų) nurodymus (-ų);

13.1.2.   skirti (neskirti) poveikio priemonę (-ės) – įspėjimą (-o);

13.2.    kreiptis į Komitetą su prašymu per ne ilgesnį kaip 30 dienų laikotarpį nuo prašymo Komitete gavimo dienos pateikti Komiteto nuomonę dėl patikrinimo išvadoje nurodytos ir (ar) priežiūros institucijos vadovo siūlomos Įstatymo 136 straipsnio 3 dalies 2 arba 3 punkte nurodytos poveikio priemonės skyrimo.

14.       Priežiūros institucijos vadovas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Taisyklių 13.2 papunktyje nurodytos Komiteto nuomonės gavimo dienos įvertina Komiteto nuomonę ir priima argumentuotą spendimą dėl Įstatyme nustatytų nurodymų ir (arba) poveikio priemonių administratoriui, o kai administratorius juridinis asmuo, – ir (arba) jo vadovui, ir (arba) darbuotojui, atsakingam už tikrinto proceso administravimą:

14.1.    skirti (neskirti) vieną (-os) iš Įstatymo 136 straipsnio 3 dalyje nurodytų poveikio priemonių;

14.2.    skirti (neskirti) vieną (-os) arba abu (abiejų) Įstatymo 136 straipsnio 2 dalyje nustatytus (-ų) nurodymus (-ų).

15.  Priežiūros institucijos vadovo sprendimas dėl veiklos patikrinimo rezultato, Įstatyme nustatytų nurodymų ir (arba) poveikio priemonių skyrimo (neskyrimo) įforminamas įsakymu.

16Apie priežiūros institucijos vadovo priimtą sprendimą administratorius ir kiti suinteresuoti asmenys informuojami raštu popieriuje arba elektroninėmis priemonėmis ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

Administratorių atitikties įstatymo reikalavimams VERTINIMAS

 

17.  Priežiūros institucija, vertindama administratorių atitiktį Įstatymo reikalavimams vertina:

17.1. ar administratorius fizinis asmuo laikosi Įstatymo reikalavimo arba verstis individualia veikla, arba dirbti juridiniame asmenyje, kuris turi teisę administruoti nemokumo procesus, arba, kai pagal atitinkamos teisinės formos juridinius asmenis reglamentuojančius teisės aktus juridinis asmuo neprivalo turėti darbuotojų, būti juridinio asmens dalyviu;

17.2.    ar administratorius atitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimus ir laikosi Įstatymo reikalavimo pranešti priežiūros institucijai, jeigu nebeatitinka nepriekaištingos reputacijos reikalavimų, per 3 darbo dienas nuo dienos, kai apie tai sužino;

17.3.    ar juridinio asmens vadovas arba dalyvis, kai pagal atitinkamos teisinės formos juridinius asmenis reglamentuojančius teisės aktus juridinis asmuo neprivalo turėti darbuotojų, yra asmuo, įgijęs teisę administruoti nemokumo procesus;

17.4.    ar administratorius fizinis ar juridinis asmuo yra apdraudęs savo civilinę atsakomybę profesinės civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu.

18.  Priežiūros institucija, atlikdama Taisyklių 17 punkte nurodytą vertinimą:

18.1.    tikrina priežiūros institucijos nustatyta tvarka administratorių pateikiamus duomenis (ataskaitas);

18.2.    periodiškai, bet ne rečiau kaip kas 6 mėnesius, remdamasi Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro duomenimis, patikrina, ar administratoriai atitinka Įstatymo 120 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktuose ir 2 dalies 1 ir 2 punktuose nustatytus reikalavimus;

18.3.    nuolat tikrina administratorių, siekiančių būti paskirtais juridinių asmenų ar fizinių asmenų nemokumo administratoriais, sutikimuose-deklaracijose pateikiamą informaciją apie profesinės civilinės atsakomybės privalomąjį draudimą ir periodiškai, bet ne rečiau kaip kartą per metus, patikrina visų administratorių profesinės civilinės atsakomybės privalomojo draudimo turėjimą ir jo nepertraukiamumą.

19.  Vertinant pagal Taisyklių 17.2 ir 17.3 papunkčius ir nustačius pažeidimą, parengiama išvada, kuri pateikiama priežiūros institucijos vadovui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos. Priežiūros institucijos vadovas, susipažinęs su išvada, priima sprendimą panaikinti administratoriaus teisę administruoti nemokumo procesus Įstatymo 127 straipsnio 2 dalies 3 punkte nustatytais pagrindais.

20.  Vertinant pagal Taisyklių 17.1 ir 17.4 papunkčius ir nustačius pažeidimą, parengiama išvada, kuri pateikiama priežiūros institucijos vadovui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo pažeidimo nustatymo dienos. Priežiūros institucijos vadovas, susipažinęs su išvada ir įvertinęs išvados rengėjų siūlymą skirti (neskirti) Įstatymo 136 straipsnio 2 dalyje nustatytus (-ų) nurodymus (-ų) ir (arba) Įstatymo 136 straipsnyje 3 dalyje nustatytas (-ų) poveikio priemones (-ių), priima sprendimą dėl nurodymų ir (arba) poveikio priemonių skyrimo (neskyrimo). Tokio sprendimo priėmimui mutatis mutandis taikomos Taisyklių II skyriaus trečiojo skirsnio nuostatos.

 

III SKYRIUS

Baigiamosios nuostatos

 

21.  Priežiūros institucija kasmet iki kovo 1 dienos parengia ir savo interneto svetainėje paskelbia metinę administratorių veiklos priežiūros ataskaitą ir ją teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai.

22.  Taisyklėse nustatyta tvarka gauti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

23.  Priežiūros institucijos vadovo sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2020 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. 1K-30

 

NEMOKUMO PRIEŽIŪROS KOMITETO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Nemokumo priežiūros komiteto nuostatuose (toliau – Nuostatai) reglamentuojama Nemokumo priežiūros komiteto (toliau – Komitetas) personalinės sudėties keitimo tvarka, Komiteto funkcijos, Komiteto narių ir juos pavaduojančių narių (toliau – Komiteto narys) teisės ir pareigos bei Komiteto darbo tvarka.

2Komitetą ūkiškai ir techniškai aptarnauja priežiūros institucija – Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnyba prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos. Priežiūros institucija skiria Komiteto sekretorių.

3.  Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

KOMITETO PERSONALINĖS SUDĖTIES KEITIMO TVARKA

 

4.  Komiteto kadencija – treji metai. Komiteto kadencijos pradžia – finansų ministro įsakymo, kuriuo patvirtinama Komiteto personalinė  sudėtis, įsigaliojimo diena.

5.  Komiteto nariu galima būti dvi Komiteto kadencijas iš eilės. Komiteto narys, neišbuvęs viso Komiteto kadencijos laiko, laikomas buvusiu visą Komiteto kadenciją.

6.  Jei institucijos deleguotas atstovas nebegali būti Komiteto nariu, Komiteto narį delegavusi institucija, nesibaigus Komiteto kadencijai, deleguoja kitą atstovą į Komiteto narius.

 

III SKYRIUS

KOMITETO FUNKCIJOS

 

7.  Komitetas, įgyvendindamas Įstatymu jam pavestas funkcijas – patarti priežiūros institucijai nemokumo administratorių veiklos priežiūros klausimais, teikia nuomonę, kaip nustatyta Įstatymo 133 straipsnio 4 dalyje.

 

IV SKYRIUS

KOMITETO NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

8.    Komiteto nariai privalo laikytis viešojo administravimo principų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme.

9.    Komiteto narys – Komiteto pirmininkas ar, jo nesant, jį pavaduojantis Komiteto narys (toliau – Komiteto pirmininkas) turi teisę:

9.1.   inicijuoti Komiteto posėdžio (toliau – posėdis) sušaukimą;

9.2.   įspėti posėdžio dalyvius ir Komiteto narius, kai jie nesilaiko posėdžio tvarkos, nukrypsta nuo diskusijos esmės, kitaip trukdo posėdžio eigą;

9.3.   duoti Komiteto sekretoriui privalomus vykdyti nurodymus, kiek jie susiję su posėdžiais;

9.4.   naudotis kitomis Nuostatuose nustatytomis Komiteto nario teisėmis.

10.       Komiteto pirmininkas turi pareigą:

10.1.    pirmininkauti posėdžiams;

10.2.    užtikrinti, kad Komiteto narys, pateikęs Nuostatų 12.3 papunktyje nurodytą informaciją, būtų nušalintas nuo klausimo nagrinėjimo ir nedalyvautų balsavime;

10.3.    pasirašyti posėdžių protokolus;

10.4.    laikytis kitų Nuostatuose nustatytų Komiteto nario pareigų.

11.       Komiteto nariai turi teisę:

11.1.    inicijuoti (ne mažiau kaip trys Komiteto nariai) posėdžio sušaukimą;

11.2.    teikti pasiūlymus dėl posėdžio darbotvarkės Komiteto sekretoriui ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio ir (ar) Komiteto pirmininkui posėdžio metu svarstant darbotvarkės tvirtinimo klausimą;

11.3. gauti iš priežiūros institucijos visą savo pareigoms atlikti reikalingą informaciją;

11.4.    teikti pasiūlymus dėl specialistų, ekspertų, kurie Komitete nagrinėjamu klausimu galėtų pateikti papildomos informacijos ar paaiškinimų, rašytinių išaiškinimų ir (arba) kvietimo į posėdžius.

12.       Komiteto nariai turi pareigą:

12.1.    dalyvauti posėdžiuose;

12.2.    pranešti Komiteto sekretoriui apie neatvykimą į posėdį ir to priežastis;

12.3.    informuoti priežiūros instituciją ir Komiteto pirmininką, jeigu svarstomas klausimas susijęs su jo artimais asmenimis, galinčiais kelti privačių interesų konfliktą priimant sprendimus, ir nusišalinti nuo tokio klausimo svarstymo ir balsavimo.

 

V SKYRIUS

KOMITETO DARBO TVARKA

 

PIRMASIS SKIRSNIS

POSĖDŽIO ORGANIZAVIMAS

 

13.  Komiteto darbo forma yra posėdžiai.

14Posėdžiai šaukiami pagal poreikį, kad Komiteto nuomonė priežiūros institucijos pateiktais klausimais dėl poveikio priemonių taikymo būtų pateikta priežiūros institucijai nepažeidžiant finansų ministro patvirtintose Nemokumo administratorių veiklos priežiūros taisyklėse nustatytų terminų arba laikantis priežiūros institucijos prašyme nurodyto termino pateikti Komiteto nuomonę dėl priežiūros institucijos priimamų teisės aktų, susijusių su nemokumo administratorių veiklos priežiūra.

15.  Posėdžiai gali būti vykdomi fiziškai susirenkant Komiteto nariams arba nuotoliniu būdu naudojantis elektroninio ryšio priemonėmis (elektroniniu paštu, mobiliaisiais ir kitais įrenginiais), jeigu į posėdžio darbotvarkę neįtraukti Įstatymo 133 straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodyti klausimai ir klausimai, kuriuos nagrinėjant posėdyje dalyvauja pakviesti specialistai, ekspertai.

16.  Posėdžius šaukia ir organizuoja Komiteto sekretorius.

17.  Komiteto sekretorius:

17.1.    rengia posėdžių medžiagą, posėdžių protokolus;

17.2.    tvarko posėdžių dokumentus, perduoda juos saugoti, atlieka kitus su Komiteto veikla susijusius darbus.

18Komiteto sekretorius parengia posėdžio darbotvarkės projektą ir ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio dienos elektroniniu paštu jį pateikia Komiteto nariams pastaboms ir pasiūlymams gauti.

19.  Komiteto nariams informacija apie posėdžio laiką ir vietą, posėdžio darbotvarkė bei kita posėdžiui reikalinga medžiaga išsiunčiama elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio.

20.  Kai posėdį numatoma vykdyti nuotoliniu būdu, Komiteto nariams kartu su Nuostatų 19 punkte nurodyta informacija ir posėdžio medžiaga išsiunčiamas Nuostatų priede nurodytos formos balsavimo biuletenis.

21.  Siekiant užtikrinti Komiteto narių kvorumą posėdyje, išskyrus atvejus, kai nagrinėjami Įstatymo 133 straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodyti klausimai ir klausimai, kuriuos nagrinėjant posėdyje dalyvauja pakviesti specialistai, ekspertai, Nuostatų priede nurodytos formos balsavimo biuletenis ne vėliau kaip prieš dieną iki posėdžio gali būti išsiųstas Komiteto nariui (išskyrus Komiteto pirmininką), kai jis negali atvykti į posėdį ir sutinka balsuoti iš anksto nuotoliniu būdu.

22.  Posėdis negali vykti, jeigu posėdyje negali dalyvauti Komiteto pirmininkas.

23.  Kai posėdyje numatoma svarstyti klausimus dėl poveikio priemonių apriboti teisę būti paskirtam nemokumo administratoriumi administruojant naujų juridinių asmenų nemokumo procesus ir panaikinti teisę administruoti nemokumo procesus skyrimo, nemokumo administratorius pakviečiamas dalyvauti posėdyje ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio.

24.  Į posėdžio darbotvarkę neįtraukto skubos tvarka svarstytino klausimo medžiaga gali būti pateikiama prieš pat posėdį, jeigu visi Komiteto nariai su tuo sutinka.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

POSĖDIS

 

25.  Posėdis laikomas teisėtu, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip keturi Komiteto nariai.

26.  Jeigu Komiteto narys iš anksto (iki posėdžio pradžios) balsuoja nuotoliniu būdu, raštu užpildydamas Nuostatų 21 punkte nustatyta tvarka jam išsiųstą balsavimo biuletenį, laikoma, kad jis dalyvavo posėdyje.

27Posėdžio pradžioje patvirtinama posėdžio darbotvarkė.

28.  Svarstant Įstatymo 133 straipsnio 4 dalies 2 punkte nurodytus klausimus:

28.1.    priežiūros institucijos atstovai pristato nagrinėjamą klausimą;

28.2.    išklausoma pakviesto nemokumo administratoriaus nuomonė, paaiškinimai (išskyrus atvejus, kai nemokumo administratorius neatvyksta į posėdį be pateisinamų priežasčių ar informuoja, kad į posėdį neatvyks, ir sutinka, kad klausimas būtų nagrinėjamas jam nedalyvaujant);

28.3.    visi pasisakymai įrašomi garso įrašymo priemonėmis apie tai informavus posėdyje dalyvaujančius asmenis.

29.  Svarstant posėdžio darbotvarkės klausimus supažindinama su specialistų, ekspertų ir kitų asmenų, jeigu į juos buvo kreiptasi, nuomone, išvadomis. Komiteto pirmininko sprendimu gali būti mutatis mutandis taikomos Nuostatų 28 punkto nuostatos.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

SPRENDIMŲ PRIĖMIMAS

 

31Sprendimas, kuriame suformuluojama Komiteto nuomonė, posėdyje priimamas atviru balsavimu. Kiekvienas Komiteto narys balsuoja už (pritaria aiškiai suformuluotam sprendimui) arba prieš (nepritaria sprendimui). Į balsavimo rezultatus įskaičiuojami Nuostatų 26 punkte nurodytų iš anksto balsavusių Komiteto narių balsai.

32.  Balsavimas posėdį vykdant nuotoliniu būdu vyksta Komiteto nariams užpildant Nuostatų priede nustatytos formos balsavimo biuletenius kiekvienu darbotvarkės klausimu. Balsavimo biuleteniai turi būti pateikti Komiteto sekretoriui iki posėdžio dienos 16 valandos.

33.  Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komiteto narių balsų dauguma.

34Jeigu Komiteto narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komiteto pirmininko balsas.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

SPRENDIMŲ ĮFORMINIMAS

 

35Sprendimai įrašomi posėdžių protokoluose.

36. Posėdžio protokolo projektą Komiteto sekretorius surašo per 3 darbo dienas po posėdžio dienos ir išsiunčia posėdyje dalyvavusiems Komiteto nariams jų nurodytais elektroninio pašto adresais jų pastaboms gauti.

37.  Komiteto nariai gali pateikti pastabas dėl protokolo projekto per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Protokolo projektas tikslinamas pagal gautas pastabas.

38.  Posėdžio protokolas turi būti pasirašytas per 10 darbo dienų nuo vykusio posėdžio dienos.

39. Posėdžio protokolą pasirašo Komiteto pirmininkas ir Komiteto sekretorius.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40.  Posėdžio protokolas kartu su posėdyje nagrinėtų klausimų medžiaga (dokumentų kopijomis, garso įrašais ir pan.) saugomas priežiūros institucijoje Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

41.  Nuostatuose nustatyta tvarka gauti asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

________________________

 

Nemokumo priežiūros komiteto nuostatų

priedas

 

 

(Balsavimo biuletenio forma)

 

 

 

Nemokumo priežiūros komiteto, sudaryto Lietuvos Respublikos finansų ministro
20__ m._____________ d. įsakymu Nr. _______, narys

 

 

(Nemokumo priežiūros komiteto nario vardas, pavardė)

 

BALSAVIMO BIULETENIS

 

_____________

(data)

 

 

Balsavimo biuletenio pateikimo data ______________________________________________

(pildo Nemokumo priežiūros komiteto sekretorius)

Balsavimo biuletenio grąžinimo data ______________________________________________

(pildo Nemokumo priežiūros komiteto sekretorius)

 

 

Eilės Nr.

Nemokumo priežiūros komiteto sprendimas, dėl kurio balsuojama

 

 

Nemokumo priežiūros komiteto nario balsavimas

 

 

 

PRIEŠ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nemokumo priežiūros komiteto nario teikiamos pastabos ir pasiūlymai (komentarai):

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Nemokumo priežiūros komiteto narys                   ___________________       ________________________________

(parašas)                                      (vardas, pavardė)