JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL jonavos rajono savivaldybės VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. vasario 2 d. Nr. 1TS-12

Jonava

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 41 straipsniu, 63 straipsnio 5 punktu, Jonavos rajono savivaldybės taryba nusprendžia :

1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos įgyvendinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 30 d. sprendimo Nr. 1TS – 7 „Dėl Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą. 

Šis sprendimas per vieną mėnesį nuo jo priėmimo dienos gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui (Laisvės al. 36, Kaunas) arba Regionų apygardos administraciniam teismui bet kuriuose teismo rūmuose (Šiaulių rūmai, Dvaro g. 80, Šiauliai; Panevėžio rūmai, Respublikos g. 62, Panevėžys; Klaipėdos rūmai, Galinio Pylimo g. 9, Klaipėda; Kauno rūmai, A. Mickevičiaus g. 8A, Kaunas).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Mindaugas Sinkevičius

 


 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2023 m. vasario 2 d. sprendimu

Nr. 1TS-12

 

 

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS VISUOMENĖS SVEIKATOS RĖMIMO SPECIALIOSIOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos (toliau – Specialioji programa) tvarkos aprašas reglamentuoja Specialiosios programos įgyvendinimo ir finansavimo iš Jonavos rajono savivaldybės biudžeto lėšų tvarką.

2. Specialiosios programos tikslas – ugdyti sveikos gyvensenos įgūdžius, vykdyti ligų profilaktiką, prevenciją ir ankstyvąją diagnostiką, gerinti socialinę ir fizinę aplinką, dėmesį kreipiant į sveikatai įtaką darančius veiksnius, gerinti gyventojų sveikatą ir gyvenimo kokybę.

 

II SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS PAJAMŲ IR IŠLAIDŲ PLANAVIMAS

 

3. Specialiosios programos pajamų šaltiniai yra:

3.1. Jonavos rajono savivaldybės biudžeto asignavimai;

3.2. 20 procentų Jonavos rajono savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo Specialiosios programos lėšų, išskyrus medžioklės plotų naudotojų mokesčiai, mokami įstatymų nustatytomis proporcijomis ir tvarka už medžiojamųjų gyvūnų išteklių naudojimą;

3.3. Savanoriškos fizinių ir juridinių asmenų įmokos;

3.4. Kitos teisėtai įgytos lėšos.

4. Specialiosios programos lėšos kaupiamos atskiroje Jonavos rajono savivaldybės biudžeto lėšų sąskaitoje. Specialiosios programos lėšos, nepanaudotos einamaisiais biudžetiniais metais, lieka Specialiosios programos sąskaitoje ir naudojamos pagal tų metų tarybos sprendimą.

5. Iš Specialiosios programos lėšų finansuojama:

5.1. užkrečiamųjų ligų prevencija ir kontrolė;

5.2. aplinkos sveikata (triukšmo prevencija, geriamojo vandens, maudyklų vandens stebėsena);

5.3. burnos higiena ir sveikata;

5.4. sveikos mitybos skatinimas ir nutukimo prevencija;

5.5. fizinio aktyvumo skatinimas;

5.6. lytinė sveikata;

5.7. nelaimingų atsitikimų ir traumų prevencija (tarp jų ir pirmosios pagalbos teikimo);

5.8. psichikos sveikatos stiprinimo (smurto, savižudybių prevencija, streso kontrolė ir kt.)

5.9. sveikatai žalingos elgsenos prevencija (rūkymo, alkoholio ir kitų psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo prevencija ir kt.);

5.10. visuomenės sveikatos stebėsena;

5.11. kitos sritys – Bendruomenės sveikatos tarybos protokoliniu sprendimu, atsižvelgiant į atsiradusias nenumatytas situacijas sveikatos srityje, Jonavos rajono gyventojų poreikius, pokyčius sveikatos politikoje, lėšos skiriamos konkrečiai problemai spręsti.

 

III SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS SUDARYMAS

 

6. Specialioji programa rengiama atsižvelgiant į Lietuvos sveikatos programoje numatytas sveikatinimo veiklos kryptis, Nacionalinės sveikatos tarybos, Sveikatos apsaugos ministerijos rekomendacijas, Savivaldybės visuomenės sveikatos stebėsenos ataskaitos rezultatus ir kitus teisės aktus.

7. Specialiosios programos priemonių prioritetus ir finansuojamas veiklas, atitinkančias šio aprašo 5 p., nustato Bendruomenės sveikatos taryba, veikianti pagal Jonavos rajono savivaldybės tarybos patvirtintus Jonavos rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos tarybos (toliau – Bendruomenės sveikatos taryba) nuostatus.

8. Siūlymus dėl finansuojamų veiklų įtraukimo į programą fiksuojamas Bendruomenės sveikatos tarybos posėdžio protokole.

9. Specialioji programa tvirtinama pirmajame einamųjų metų Jonavos rajono savivaldybės tarybos posėdyje ir galioja iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

10. Jonavos rajono savivaldybės taryba rajono savivaldybės biudžeto asignavimus Specialiajai programai iš dalies finansuoti ir rajono Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšas, numatytas gyventojų sveikatos apsaugai, numato tvirtinant Jonavos rajono savivaldybės biudžetą.

 

IV SKYRIUS

SPECIALIOSIOS PROGRAMOS VYKDYMAS

 

11. Specialiosios programos asignavimų valdytojas yra Jonavos rajono savivaldybės administracijos direktorius.

12. Specialiosios programos pajamų ir išlaidų apskaitą tvarko Jonavos rajono savivaldybės administracijos Centralizuotos buhalterijos skyrius.

13. Specialiosios programos lėšos apskaitomos atskiroje Jonavos rajono savivaldybės administracijos sąskaitoje.

14. Specialiosios programos pajamų ir išlaidų planą bei plano įvykdymo ataskaitą kiekvienais metais rengia ir teikia tvirtinti Jonavos rajono savivaldybės tarybai Jonavos rajono savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (savivaldybės gydytojas) suderinęs su Jonavos rajono savivaldybės bendruomenės sveikatos taryba.

15. Už Specialiosios programos įgyvendinimo priežiūrą ir kontrolę atsakinga Jonavos rajono savivaldybės administracijos vyriausiasis specialistas (savivaldybės gydytojas).

 

V SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

16. Tarp Savivaldybės administracijos ir Specialiosios programos priemonės vykdytojo (jei jis nėra Savivaldybės administracija) sudaroma Lėšų naudojimo Sutartis (priedas Nr. 1).  

17. Kartu su sutartimi turi būti pateikta lėšų panaudojimo suvestinė bei numatomų veiklų sąrašas. 

18. Organizacijos už gautas lėšas atsiskaito sutartyje nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

19. Biudžetiniais metais pervestos į Jonavos rajono Savivaldybės administracijos sąskaitą, bet nepanaudotos Specialiosios programos lėšos, iki einamųjų metų gruodžio 31 d. paliekamos sąskaitoje ir ateinančiais biudžetiniais metais naudojamos Specialiajai programai vykdyti, neviršijant Jonavos rajono savivaldybės tarybos patvirtintų asignavimų.

20. Jonavos rajono savivaldybė ataskaitą, o prireikus – ir papildomą informaciją apie Specialiosios programos priemonių vykdymą teikia Sveikatos apsaugos ministerijai ataskaitoje apie savivaldybės vykdomas visuomenės sveikatos priežiūros funkcijas Vyriausybės nustatyta tvarka.

21. Specialiosios programos lėšų panaudojimo teisingumo kontrolę Jonavos rajono savivaldybėje vykdo Jonavos rajono savivaldybės centralizuota vidaus audito ir Kontrolės ir audito tarnybos auditų metu.

_______________________

 

part_34f8ab489d564423ac52857a32c5221e_end


 

Jonavos rajono savivaldybės

visuomenės sveikatos rėmimo

specialiosios programos įgyvendinimo

tvarkos aprašo

priedas 

 

 

LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS

 

202 m. d. Nr.

Jonava

 

I SKYRIUS

SUTARTIES ŠALYS

 

Jonavos rajono savivaldybės administracija, juridinio asmens kodas188769070, adresas Žeimių g. 13 Jonava, atstovaujama direktoriaus Valdo Majausko, veikiančio pagal Jonavos rajono savivaldybės administracijos nuostatus (toliau – Lėšų davėjas) ir ĮSTAIGA, juridinio asmens kodas ........., adresas .................., atstovaujamas............,  veikiančios pagal ....................(toliau – Lėšų gavėjas), vykdydami X priemonę (es), sudarė Lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis). Kartu Jonavos rajono savivaldybės administracija ir X vadinamos Šalimis, o kiekviena atskirai – Šalimi.

 

II SKYRIUS

SUTARTIES OBJEKTAS

 

1. Lėšų davėjas skiria lėšas iš Jonavos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos specialiosios programos priemonėms (toliau – VSRSP) X, o Lėšų gavėjas įsipareigoja lėšas naudoti šioje Sutartyje, Lietuvos Respublikos įstatymuose bei kituose teisės aktuose nustatyta tvarka.

2. Lėšų davėjas skiria šioms VSRSP priemonėms:

2.1. X eurų (penki tūkstančius eurų) – X PRIEMONEI“;

3. Sutartyje numatytas VSRSP programos priemones Lėšų gavėjas privalo vykdyti iki ......

 

III SKYRIUS

ŠALIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

4. Lėšų davėjas:

4.1. įsipareigoja pervesti Lėšų gavėjui sutarties 2 punkte numatytas sumas pagal patvirtintas programų sąmatas (forma B-1) priedas Nr. 1.

4.2. turi teisę kontroliuoti ir tikrinti lėšų panaudojimo teisėtumą bei tikslingumą;

4.3. skiria atsakinga X SPECIALISTĄ, Jonavos rajono savivaldybės administracijos ...................................., tel. ........, el. p. .........

5. Lėšų gavėjas:

5.1. įsipareigoja vykdyti X priemones;

5.2. įsipareigoja gautas lėšas panaudoti tik pagal tikslinę paskirtį, nurodytą Sutarties 1. punkte, ir už kiekvieną ketvirtį iki sekančio mėnesio 5 darbo dienos atsiskaityti už biudžeto lėšų panaudojimą,  pateikiant  biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą f. Nr. 2 (1 priedas) ir veiklos ataskaitą  bei mokėjimus pagrindžiantys dokumentai (pateikiama kiekvienos priemonės atskirai),  (2 priedas);

5.3. skiria atsakinga ĮSTAIGOS ATSTOVAS , tel....,EL. P. ;

5.4. Lėšų davėjui paprašius, pateikti papildomus lėšų panaudojimą pagrindžiančius dokumentus;

5.5. įsipareigoja nepanaudotas lėšas grąžinti į Jonavos rajono savivaldybės administracijos sąskaitą iki ......, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

5.6. paaiškėjus, kad lėšų poreikis nereikalingas, nedelsiant gražinti lėšas į Jonavos rajono savivaldybės administracijos sąskaitą;

5.7. nustačius, kad lėšos panaudotos ne pagal paskirtį, per 5 darbo dienas gautas lėšas įsipareigoja grąžinti į Lėšų davėjo sutartyje nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

ŠALIŲ ATSAKOMYBĖ

 

6. Už sutarties įsipareigojimų vykdymą Šalys atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

7. Ginčai dėl Sutarties vykdymo sprendžiami abipusiu susitarimu, o nesusitarus - teismo tvarka.

8. Lėšų gavėjas įstatymų nustatyta tvarka atsako už gautų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

9. Šalys atleidžiamos nuo įsipareigojimų vykdymo ir nuostolių atlyginimo, jei jos tų įsipareigojimų negali vykdyti dėl priežasčių, nepriklausančių nuo jų valios.

 

V SKYRIUS

KONFIDENCIALUMAS

 

10. Konfidencialia informacija pagal šią Sutartį laikoma:10.1. bet kokiu būdu išreikšta informacija (raštu ar elektronine forma), kuri gaunama vykdant šia Sutartimi prisiimtus įsipareigojimus ir kuri yra susijusi su Šalių atliekamomis funkcijomis;10.2. asmens duomenys, elektroniniai dokumentai (duomenų bazės, duomenų failai ir kt.), Sistemų dokumentai, archyvuota informacija ar kiti dokumentai,

paruošti Sutarties šalies ar jos darbuotojų, kuriuose yra Sutarties 6.1. dalyje paminėtos informacijos, ar kurie yra parengti remiantis aukščiau minėta informacija;

11. Šalys įsipareigoja:

11.1. naudotis konfidencialia informacija tik sutartinių įsipareigojimų vykdymo tikslais;

11.2. neskleisti, negarsinti ir neperduoti tretiesiems asmenims bei nenaudoti trečiųjų fizinių ar juridinių asmenų interesams konfidencialios informacijos, kuri bet kokia forma sutartinių įsipareigojimų tikslais buvo gauta iš kitų Šalių, Sutarties galiojimo laikotarpiu ir po Sutarties įvykdymo ar jos nutraukimo be išankstinio rašytinio kitų Šalių sutikimo, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai bei kiti teisės aktai nenustato kitaip, ir informuoti kitas Šalis apie reikalavimą įstatymų nustatyta tvarka atskleisti konfidencialią informaciją;11.3. užtikrinti konfidencialios informacijos apsaugą, t. y. užkirsti galimybę tretiesiems asmenims sužinoti tokią informaciją;11.4. visais atvejais pranešti kitoms Šalims apie nesankcionuotą konfidencialios informacijos atskleidimą, informacijos saugumo įvykius ir silpnąsias vietas, taip pat nedelsiant informuoti kitas Sutarties šalis apie aukščiau nurodytų nesklandumų pašalinimą.

12. Pasibaigus Sutarties galiojimui / nutraukus Sutartį, Šalys nedelsiant privalo:

12.1. grąžinti konfidencialią informaciją kitoms Šalims arba sunaikinti pateiktą konfidencialią informaciją;

12.2. įpareigoti asmenis, kuriems konfidenciali informacija buvo atskleista, sunaikinti ar galutinai ištrinti visas elektronines bylas, pastabas ir kitus dokumentus, kuriuose yra konfidencialios informacijos ar kurie yra parengti remiantis konfidencialia informacija;

12.3. patvirtinti kitoms Šalims šioje dalyje nustatytų įsipareigojimų įvykdymą raštu.

12.4. Šalys turi teisę atskleisti konfidencialią informaciją ar jos dalis tik tiems savo darbuotojams, kurie yra susipažinę su konfidencialios informacijos reikalavimais, nustatytais šioje Sutartyje ir teisės aktuose, kurie susiję su duomenų apsauga. Konfidencialios informacijos atskleidimas šioje dalyje nurodytiems asmenims vykdomas pateikiant jiems informaciją pasirašytinai.

 

VI SKYRIUS

ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS

 

13.Vykdydamos Sutartį Šalys įsipareigoja asmens duomenų tvarkymą vykdyti teisėtai – laikantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento 2016/679 (BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą.

14. Šalių atstovų, darbuotojų ar kitų fizinių asmenų, pasitelktų Sutarčiai vykdyti duomenų tvarkymo teisėtumas grindžiamas būtinybe įvykdyti Sutartį arba būtinybe pasinaudoti iš Sutarties kylančiomis teisėmis.

15. Šalys asmens duomenis saugo ne ilgiau nei to reikalauja duomenų tvarkymo tikslai ar numato teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimas. Asmens duomenys turi būti saugomi tol, kol iš sutartinių santykių gali kilti pagrįstų reikalavimų arba kiek tai reikalinga Šalių teisėtiems interesams įgyvendinti ir apsaugoti. Nebereikalingi asmens duomenys sunaikinami. 

16. Gali būti tvarkomi šie Šalių vadovų, kitų darbuotojų, atsakingų asmenų ar atstovų, atstovaujančių Šalims, duomenys (I) vardas, pavardė; (II) kontaktiniai duomenys (darbo telefono numeris, darbo elektroninis paštas, darbovietės adresas; (III) užimamos pareigos; (IV) įgaliojimų (atstovavimo) duomenys, įskaitant atstovų asmens kodus, adresus; (V) Šalių vardu ir interesais vykdomas susirašinėjimas, ar kiti duomenys suformuojami Sutarties vykdymo metu.

17. Tvarkomus duomenis gali gauti: (I) Šalių darbuotojai, atsakingi už Šalių tarpusavio bendradarbiavimą ir ryšių palaikymą, taip pat vykdantys buhalterinės apskaitos, informacinių sistemų priežiūros, verslo rodiklių analitikos ir verslo planavimo funkcijas; (II) informacinių sistemų, kurias Šalys naudoja tarpusavio santykių valdymui, teikėjai ir prižiūrėtojai; (III) mokesčių inspekcija; (IV) bankai; (V) Šalių pasitelkiami kiti asmenys, susiję su Sutarties vykdymu.

18. Jei Šalys ketina pasinaudoti kitų tolesnių duomenų tvarkytojų paslaugomis, Šalys perduos kitai Šaliai informaciją apie tolesnį duomenų tvarkytoją. Tokiu atveju, Šalys privalo užtikrinti, kad tolesnis duomenų tvarkytojas vykdys bent tuos pačius įsipareigojimus ir įgaliojimus, kuriuos ši Sutartis nustato. Taip pat Šalys supranta, kad jos pačios atsakys už tolesnių duomenų tvarkytojų veiksmus ir neveikimą.

19. Šalys įsipareigoja tinkamai informuoti visus fizinius asmenis (darbuotojus, įgaliotinius, valdymo organų narius, savo subtiekėju darbuotojus ir kitus atstovus), kurie bus pasitelkti Sutarčiai su Šalimis vykdyti, apie tai, kad jų asmens duomenys bus arba gali būti perduoti Šalims ir bus arba gali būti Šalių tvarkomi Sutarties vykdymo tikslais; kur ir kiek laiko asmens duomenys bus saugomi, ir kas turės galimybę su jais susipažinti. Šalys pažymi, kad fiziniai asmenys, kurie yra pasitelkti Sutarčiai su Šalimis vykdyti ir išvardinti Sutartyje, yra supažindinti su Sutartyje pateiktais jų asmeniniais duomenimis, ir Šalies nustatyta tvarka tam davė savo sutikimą.

20. Šalys šiuo susitaria, kad po Sutarties nutraukimo ar pasibaigimo, jos sunaikins arba grąžins visus joms patikėtus tvarkyti asmens duomenis pagal Sutartį ir jų kopijas, nebent Europos Sąjungos (ES).

 

 

VII SKYRIUS

SUTARTIES GALIOJIMAS IR KITOS SĄLYGOS

 

21. Priemonių veikla vertinama pagal šį (-iuos) kriterijus (-jų):

21.1. X PRIEMONIŲ  - įgyvendintų paslaugų ir gavėjų skaičius;

21.2. X PRIEMONIŲ  – įsigytų priemonių vienetų skaičius.

22. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki visų įsipareigojimų įvykdymo ar sutarties nutraukimo.

23. Šios Sutarties sąlygos privalomos Sutarties Šalims. Sutartis gali būti keičiama arba pildoma Šalių raštišku susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai ir papildymai yra neatskiriamos šios Sutarties dalys.

24. Sutartis gali būti nutraukiama vienašališkai, pranešus kitai šaliai prieš 10 kalendorinių dienų. Sutartis gali būti nutraukiama ir kitais Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais.

25. Sutartyje neaptartos sąlygos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis.

26. Sutartis sudaryta dviem egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai, abu Sutarties egzemplioriai turi vienodą teisinę galią.

 

VIII SKYRIUS

PRIEDAI

 

27. Sutarties priedas Nr. 1. Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos forma Nr. 2;

28. Sutarties priedas Nr. 2 veiklos ataskaita bei mokėjimus pagrindžiantys dokumentai (pateikiama kiekvienos priemonės atskirai);

29. Sutarties priedas Nr. 3 Patvirtinta programų sąmata (forma B-1).

 

IX SKYRIUS

ŠALIŲ REKVIZITAI

 

Jonavos rajono savivaldybės administracijos X Įstaigos direktoriaus

direktoriaus            

 

 

Parašas:                                               Parašas:

 

 

A.  V.                                                        A. V

_______________________________________

part_73b042fd14b845a4b7da9535f2cd0064_end