PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 27 d. Nr. T2-164

Palanga

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 67 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Palangos miesto savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Palangos miesto savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Palangos miesto savivaldybės tarybos 2016 m. sausio 28 d. sprendimo Nr. T2-24 „Dėl Palangos miesto savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

 

 

 

Meras                                                                                                                       Šarūnas Vaitkus

 

PATVIRTINTA

Palangos miesto savivaldybės tarybos

2018 m. rugsėjo 27 d. sprendimo Nr. T2-164

1 punktu

 

 

PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMO, PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Palangos miesto savivaldybės mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau tekste – Tvarka) reglamentuoja Palangos miesto savivaldybei iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skiriamų mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir naudojimo tvarką. Ši Tvarka taikoma Palangos miesto savivaldybės ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, bendrąjį ugdymą teikiančioms mokykloms, neformaliojo vaikų švietimo mokykloms, (toliau tekste – Mokyklos), Švietimo pagalbos tarnybai ir Palangos miesto savivaldybės administracijai.

2. Tvarkoje naudojamos sąvokos atitinka Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos apraše (toliau tekste – Aprašas), patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

MOKYMO LĖŠŲ APSKAIČIAVIMAS, PASKIRSTYMAS IR

NAUDOJIMAS

 

3. Bendrojo ugdymo mokykloms ir ikimokyklinio ugdymo įstaigoms Mokymo lėšos biudžetiniams metams skaičiuojamos vadovaujantis Aprašu, praėjusių metų rugsėjo 1 d. Mokinių registro duomenimis. Palangos sanatorinei mokyklai (kurioje mokomi mokiniai, atvykę trumpai gydytis į sanatoriją) biudžetiniams metams lėšos apskaičiuojamos pagal vidutinį metinį mokinių skaičių. Vidutinis metinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus praėjusių mokslo metų kiekvieno mėnesio vidutinį mokinių skaičių ir šią sumą padalijus iš to laikotarpio mėnesių, kuriais buvo mokinių, skaičiaus. Vidutinis mėnesinis mokinių skaičius apskaičiuojamas sudėjus kiekvieną dieną buvusius mokinius ir šį bendrą skaičių padalijus iš mėnesio dienų, kuriomis buvo mokinių, skaičiaus. Į mokinių skaičių įskaičiuojami tik tie mokiniai, kurie buvo mokomi. Vidutinis mokinių skaičius, gautas 1-4, 5-8, 9-10 (I-II gimnazijos) ir III-IV gimnazijos klasių grupėse, kiekvienoje grupėje apvalinamas iki sveiko skaičiaus pagal matematines skaičių apvalinimo taisykles: jeigu po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, skaitmuo yra 5 arba didesnis negu 5, prie paskutinio skaitmens pridedamas vienetas, jeigu skaitmuo po paskutinio skaitmens, iki kurio apvalinama, yra mažesnis negu 5, paskutinis skaitmuo lieka nepakitęs.

4. Savivaldybei skiriamos mokymo lėšos perskirstomos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

4.1. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti lėšos bendrojo ugdymo mokykloms skiriamos pagal poreikį, iki 40 proc. apskaičiuotų lėšų Palangos miesto savivaldybė pasilieka teisę perskirstyti tarp miesto mokyklų. Ikimokyklinio ugdymo įstaigoms skiriama 100 proc. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti paskaičiuotų lėšų;

4.2. Švietimo pagalbos tarnybai pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti ir švietimo pagalbai mokyklose teikti;

4.3. mokymosi pasiekimų patikrinimams organizuoti ir vykdyti;

4.4. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti. Mokyklos, vykdančios neformalųjį vaikų švietimą, gautas lėšas naudoja pedagoginių ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių darbuotojų darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

4.5. ugdymo finansavimo poreikiams tarp mokyklų sumažinti, šios lėšos sudaro 2 procentus nuo lėšų ugdymo planui įgyvendinti sumos. Lėšos gali būti skiriamos:

4.5.1. pedagoginių darbuotojų pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų skirtumams mokyklose išlyginti, taikant mokytojams vidutinį pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą, įskaitant pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientų padidinimą dėl veiklos sudėtingumo, ikimokyklinio, priešmokyklinio ir bendrojo ugdymo paslaugų prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;

4.5.2. finansuoti užsienio kalbų mokymuisi laikinosiose grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosiuose ugdymo planuose, jei Mokyklai trūksta lėšų;

4.5.3. jei yra lėšų finansuoti priemonėms, skirtoms mokinių iš nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos mokymosi skirtumams sumažinti.

5. Tvarkos 4.2 ir 4.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokymo lėšų skiriama ne mažiau kaip 100 procentų. Švietimo pagalbos tarnybai pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti ir švietimo pagalbos teikimui Mokyklose lėšos apskaičiuojamos pagal ugdymo reikmių koeficientus (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytus Apraše, ir faktinį mokinių skaičių praėjusių metų rugsėjo 1 d. duomenimis. Lėšos gali būti naudojamos:

5.1. Palangos švietimo pagalbos tarnybos pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti ir teikti mokiniui, mokytojui, mokyklai, šeimai lėšos naudojamos specialistų, kurie teikia švietimo pagalbą, darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

5.2. švietimo pagalbos teikimui Mokyklose lėšos skiriamos socialinių pedagogų, psichologų, specialiųjų pedagogų, logopedų, tiflopedagogų, surdopedagogų, judesio korekcijos pedagogų, gestų kalbos vertėjų, mokytojų padėjėjų, bibliotekos darbuotojų darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti. Švietimo pagalbos specialistų bei bibliotekininkų mokyklose skaičiaus (etatų) normą nustato Palangos miesto savivaldybės taryba. Mokyklos direktorius iki einamųjų metų spalio 1 d. su Administracijos direktoriumi suderina pareigybių (etatų) sąrašą ir skaičių, neviršydamas įstaigai patvirtinto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus.

6. Jei mokykla laikinai neturi atitinkamo švietimo pagalbos specialisto, švietimo pagalbos lėšos ar jų dalis gali būti skiriamos švietimo pagalbos paslaugoms pirkti. Perkamos paslaugos specialisto darbo krūvis negali viršyti 0,5 etato. Mokyklos vadovas apie reikiamą specialistą informuoja Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrių ir pateikia informaciją apie lėšų poreikį paslaugai pirkti (nurodant perkamos paslaugos terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 12 mėnesių). Mokyklos vadovas, gavęs Švietimo skyriaus pritarimą, atlieka viešuosius pirkimus, sudaro sutartį ir paslaugos teikimo sutarties kopiją pateikia Švietimo skyriui. Bibliotekos darbuotojų paslauga neperkama.

7. Formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti (įskaitant apmokėjimą už darbą mokytojams, dirbantiems pagal šias programas) lėšos apskaičiuojamos pagal ugdymo reikmių koeficientus (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytus Apraše, ir faktinį mokinių skaičių, besimokančių pagal bendrojo ugdymo programas. Lėšos paskirstomos atsižvelgiant į šių mokinių, besimokančių pagal formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, skaičių, nurodytą Mokinių registre fiksuojant praėjusių metų spalio 1 dieną.

8. Lėšos neformaliojo švietimo įstaigoms paskirstomos einamųjų metų antrą pusmetį, Švietimo skyriaus teikimu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

9. Tvarkos 4.1 papunktyje lėšos apskaičiuojamos pagal Apraše nurodytą ugdymo reikmių koeficientą (pareiginės algos baziniais dydžiais) ir mokinių skaičių, nurodytą Mokinių registre fiksuojant praėjusių metų rugsėjo 1 dieną:

9.1. lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti mokykloms skiriamos atsižvelgiant į  Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą kiekvienai švietimo įstaigai pareigybių skaičių ir apskaičiuotą metinį darbo užmokesčio bei socialinio draudimo įmokų fondą. Lėšos Mokykloms paskirstomos Švietimo skyriaus teikimu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu;

9.2. lėšos naudojamos Mokyklos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;

9.3. darbo užmokesčio fondas Mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti apskaičiuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymu Nr. XIII-198, atsižvelgiant į Mokyklai apskaičiuotas ugdymo procesui organizuoti ir valdyti turimas lėšas.

10. Tvarkos 4.3 papunktyje nurodytai ugdymo reikmei tenkinti lėšos skiriamos pagal poreikį. Lėšos paskirstomos pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijai, bet ne vėliau kaip iki gruodžio 1 d. Lėšos Mokykloms paskirstomos Švietimo skyriaus teikimu Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

11. Savivaldybei skirtos nepanaudotos lėšos ugdymo reikmėms tenkinti einamųjų metų ketvirtą ketvirtį perskirstomos teisės aktų nustatyta tvarka.

12. Mokykloms skiriamos mokymo lėšos šioms ugdymo reikmėms tenkinti:

12.1. ugdymo planui įgyvendinti skiriamos pagal lėšų skyrimo klasei (grupei) principą. Šios lėšos apskaičiuojamos bazines ugdymo lėšas padauginus iš sąlyginių klasių (grupių) skaičiaus, nustatyto pagal formulę, atsižvelgiant į faktinį mokinių skaičių sraute, vadovaujantis Aprašo 2–5 priedais. Lėšos naudojamos ugdymo planui (ugdomajai veiklai) įgyvendinti (darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms pagal ugdymo planą mokėti, taip pat sumokėti už ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą, finansuojamą iš mokymo lėšų), gali būti mokama ir už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro įsakymu, išskyrus darbo užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos darbo dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, stovyklos, ir kita) už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, gestų kalbos vertėjams, mokytojų padėjėjams, taip pat darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriamas mokyklų veiklos kokybės įsivertinimas;

12.2. vadovėliams ir kitoms mokymo priemonėms įsigyti ir nuomoti (įskaitant ir skaitmenines versijas) lėšos apskaičiuojamos atitinkamą ugdymo reikmių koeficientą (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytą Apraše, padauginus iš faktinio mokinių skaičiaus;

12.3. mokinių pažintinei veiklai ir profesiniam orientavimui lėšos apskaičiuojamos atitinkamą ugdymo reikmių koeficientą (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytą Apraše, padauginus iš faktinio mokinių skaičiaus;

12.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti lėšos apskaičiuojamos atitinkamą ugdymo reikmių koeficientą (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytą Apraše, padauginus iš faktinio mokinių skaičiaus;

12.5. informacinėms ir komunikacinėms technologijoms (IKT) diegti ir naudoti (internetui diegti ir naudoti, duomenų bazėms, elektroniniams dienynams tvarkyti ir kitoms išlaidoms, susijusioms su IKT) lėšos apskaičiuojamos atitinkamą ugdymo reikmių koeficientą (pareiginės algos baziniais dydžiais), nurodytą Apraše, padauginus iš faktinio mokinių skaičiaus.

13. Tvarkos 12.2–12.4 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 12.5 papunktyje nurodytai ugdymo reikmei – ne mažiau kaip 40 procentų lėšų.

14. Nepanaudotos lėšos Tvarkos 12.2–12.5 papunkčiuose nurodytoms ugdymo reikmėms tenkinti pagal poreikį gali būti perskirstomos kitoms Mokyklos veiklai vykdyti išlaidoms.

15. Iš mokymo lėšų, skiriamų pagal Aprašą ikimokykliniam ir priešmokykliniam ugdymui, finansuojamas ne trumpesnis kaip 20 valandų per savaitę.

16. Palangos miesto savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį mokinių ir sąlyginį klasių (grupių) skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą ugdymo reikmėms finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos tarp Palangos miesto Mokyklų (jeigu tokia galimybė numatyta atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatyme).

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

17. Mokymo lėšos naudojamos vadovaujantis teisės aktais, reglamentuojančiais Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro tvirtinamas lėšų naudojimo atitinkamoms ugdymo reikmėms tenkinti rekomendacijas, šią Tvarką ir pagal asignavimų valdytojo patvirtintas išlaidų sąmatas.

18. Už mokymo lėšų naudojimą pagal paskirtį atsako Palangos miesto savivaldybės švietimo įstaigų vadovai (asignavimų valdytojai).

19. Už Tvarkos įgyvendinimą ir kontrolę atsakingas Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius.

20. Informaciją, kurios reikia mokymo lėšų sumai apskaičiuoti, Mokyklos teikia Administracijos Švietimo skyriui (per Mokinių registro sistemą ir Švietimo valdymo informacinę sistemą). Už teikiamų duomenų teisingumą atsako Mokyklos vadovas.

21. Palangos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyrius Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka teikia informaciją Švietimo informacinių technologijų centrui.

________________________