LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2020 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 3D-540 „DĖL LAIKINOSIOS VALSTYBĖS PAGALBOS DARŽOVIŲ AUGINTOJAMS TEIKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. birželio 8 d. Nr. 3D-376

Vilnius

 

 

Pakeičiu Laikinosios valstybės pagalbos daržovių augintojams teikimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2020 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 3D-540 „Dėl Laikinosios valstybės pagalbos daržovių augintojams teikimo taisyklių patvirtinimo“, ir jas išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                  Kęstutis Navickas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2020 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. 3D-540

(2021 m. birželio 8 d. įsakymo Nr. 3D-376

redakcija)

 

LAIKINOSIOS VALSTYBĖS PAGALBOS DARŽOVIŲ AUGINTOJAMS TEIKIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Laikinosios valstybės pagalbos daržovių augintojams (toliau – pareiškėjai) teikimo taisyklės (toliau – taisyklės) parengtos vadovaujantis 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikato „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ su visais pakeitimais (toliau – Komunikatas) specialiaisiais reikalavimais, nurodytais 3.1 skirsnyje, ir bendraisiais reikalavimais, nurodytais 4 skyriuje, 2021 m. gegužės 28 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2021) 3966 Lietuvai dėl schemos SA.63099, kuria keičiama schema SA.57823 (2020/N), patvirtinimo, 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, ir atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės).

2. Taisyklių tikslas – palengvinti sunkumus, su kuriais susiduria žemės ūkio veiklos subjektai, auginantys daržoves (toliau – augintojai), dėl COVID-19 viruso protrūkio 2020 m. kovo–2021 m. birželio mėn. ir nustatyti laikinosios valstybės pagalbos (toliau – pagalba) augintojams, patyrusiems nuostolių dėl COVID-19 sukeltos situacijos, teikimo tvarką.

3. Pagalba mokama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, neviršijant 2,5 mln. Eur, iš jų 2020 m. – 1 mln. Eur, 2021 m. – 1,5 mln. Eur.

4. Pagal taisykles pagalba pareiškėjams bus išmokėta iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

II SKYRIUS

PAGALBOS TEIKIMO SĄLYGOS

 

5. Pagalba skiriama už nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d. ir nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d. nemokamai paskirstytus ar sunaikintus šviežiam vartojimui skirtus produktus: bulves, burokėlius, morkas, kopūstus (toliau – produktai).

6. 2021 m. pagalba Lietuvos daržovių augintojams mokama tik tuomet, jeigu 2020 m. liepos–2021 kovo mėn. bendros vidutinės Lietuvos daržovių augintojų pajamos už šių taisyklių 5 punkte nurodytus produktus (pagal VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro (toliau – Centras) duomenis apie supirktų šių taisyklių 5 punkte nurodytų produktų kiekius ir kainas) buvo bent 10 proc. mažesnės, lyginant su 2019 m. liepos–2020 m. kovo mėn. vidutinėmis pajamomis. Pajamų pokytis apskaičiuojamas sveikųjų skaičių tikslumu.

7. Pagalba skiriama, jei produktai:

7.1. nemokamai paskirstomi įvairioms organizacijoms, pvz.: labdaros organizacijoms, ikimokyklinio ugdymo įstaigoms, senelių priežiūros ir globos namams ir pan.;

7.2. kompostuojami arba sunaudojami biodujų gamybai ar atiduoti pašarui.

8. Pagalbą siekiantis gauti pareiškėjas turi atitikti šias sąlygas:

8.1. turi būti 2016–2020 metais deklaravęs vienais iš nurodytų metų bulvių, burokėlių, morkų, kopūstų pasėlius Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir 2016–2020 metų tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2015 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. 3D-897 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei gyvulius paraiškos ir 2016–2020 metų tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

8.2. 2019 m. gruodžio 31 d. nebūti laikomas sunkumų patiriančia įmone, kaip apibrėžta Reglamento Nr. 702/2014 2 straipsnio 14 punkte (įskaitant ir su šiuo pareiškėju Reglamento Nr. 702/2014 I priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus), arba jeigu buvo laikomas sunkumų patiriančia įmone 2019 m. gruodžio 31 d. ir vėliau po šios datos, tačiau iki paraiškos pateikimo nebelaikomas sunkumų patiriančia įmone. Šis reikalavimas netaikomas labai mažoms ir mažoms įmonėms (kaip apibrėžta Reglamento Nr. 702/2014 I priede), kurios 2019 m. gruodžio 31 d. jau buvo sunkumų patiriančios įmonės, su sąlyga, kad joms pagal nacionalinę teisę netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir kad jos negavo sanavimo pagalbos arba, jei ją gavo, grąžino paskolą ar baigėsi jų garantijos galiojimas suteikiant pagalbą pagal taisykles, ir negavo restruktūrizavimo pagalbos arba, jei ją gavo, suteikiant pagalbą pagal taisykles restruktūrizavimo planas joms nebetaikomas;

8.3. tvarkyti buhalterinę apskaitą teisės aktų nustatyta tvarka;

8.4. turėti produktų tiekimo viešajam maitinimo, išskyrus mažmeninei prekybai, sektoriui sutartis, sudarytas iki 2020 m. sausio 31 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.), arba iki 2021 m. sausio 31 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1d. iki birželio 1 d.), arba dokumentus, pagrindžiančius užaugintos produkcijos pardavimą 2019 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba 2020 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.) viešajam maitinimo, išskyrus mažmeninės prekybos, sektoriui (pvz., sutartis, buhalterinės apskaitos dokumentus);

8.5. pateikti paraišką pagalbai gauti (toliau – paraiška) (1 priedas) pagal šių taisyklių 14 punktą.

9. Didžiausios pagalbos sumos nurodytos taisyklių 2 priede.

10. Bendra valstybės pagalbos, suteiktos vadovaujantis Komunikato nuostatomis, suma vienam pareiškėjui (įskaitant ir su šiuo pareiškėju Reglamento Nr. 702/2014 1 priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais susijusius ūkio subjektus) negali viršyti 225 000 Eur. Jeigu išmokėjus apskaičiuotą pagalbą būtų viršytas šis maksimalus leistinas pagalbos dydis, apskaičiuota pagalbos suma sumažinama tiek, kad nebūtų pažeistas Komunikato reikalavimas (vertinant, ar neviršijama 225 000 Eur riba, įskaičiuojamos ir kitos anksčiau pagal Komunikato 3.1 skyriaus nuostatas išmokėtos valstybės pagalbos sumos pagal šią ir kitas priemones).

11. Pagal taisykles suteikta pagalba sumuojama su kita suderinama pagalba, valstybės pagalba pagal reglamentą Nr. 702/2014 ir nereikšmingos pagalbos (de minimis) reglamentą Nr. 1408/2013 toms pačioms tinkamoms finansuoti išlaidoms, jei bus laikomasi didžiausio pagalbos intensyvumo, nurodyto atitinkamose gairėse ar reglamentuose.

12. Pagal šią priemonę suteikta pagalba gali būti sumuojama su pagalba, teikiama pagal kitas priemones, Komisijos patvirtintas pagal Komunikato 3.1 skirsnį, jei laikomasi Komunikato 23a punkte nurodytų gavėjui leidžiamos didžiausios galimos pagalbos nuostatų.

13. Jei bendras visiems pareiškėjams apskaičiuotas pagalbos dydis viršija atitinkamais metais pagalbai skirtą sumą, apskaičiuota pagalba kiekvienam pareiškėjui mažinama proporcingai trūkstamų lėšų kiekiui.

 

III SKYRIUS

ADMINISTRAVIMO PROCEDŪROS

 

14. Pareiškėjas, atitinkantis taisyklių 8 punkte išdėstytus reikalavimus, iki 2020 m. rugpjūčio 7 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba iki 2021 m. birželio 30 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.) pateikia savivaldybės, kurios teritorijoje registruotas pareiškėjo valdos centras, administracijai paraišką (1 priedas) ir paraišką elektronine forma (Word doc arba docx formatu).

15. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) turi teisę elektroniniu paštu ar telefonu paprašyti pareiškėjo, dėl kurio savivaldybė priėmė sprendimą skirti paramą, pateikti buhalterinės apskaitos dokumentus, pagrindžiančius 2019 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba 2020 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.) užaugintos ir parduotos produkcijos kiekius, ir pareiškėjas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nurodytu elektroniniu paštu turi pateikti prašomus dokumentus. Jei per Agentūros nustatytą terminą pareiškėjas nepateikia prašomų dokumentų ar pateikia ne visus prašomus dokumentus, jam pagalba neskiriama.

16. Kartu su paraiška pareiškėjas pateikia:

16.1. jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti – kiekvieno produkto paskirties patvirtinamuosius dokumentus, t. y. perdavimo‒perėmimo aktą (ar lygiavertį dokumentą), kuriuo patvirtinama, kad taisyklių 7.1 papunktyje nurodyta trečioji šalis perėmė produktus;

16.2. jeigu produktai buvo kompostuojami arba naudojami biodujų gamybai ar atiduoti pašarui pažymą iš kompostavimo įmonės, ūkio subjekto ar ūkininko, patvirtinančią produktų priėmimo faktą, arba darbų atlikimo aktą, jeigu produktai buvo įterpti į dirvą arba kitaip sunaikinami valdoje;

16.3. taisyklių 8.4 papunktyje nurodytų sutarčių kopijas, nenurodant duomenų, galinčių atskleisti komercines paslaptis tretiesiems asmenims;

16.4. 2019 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba 2020 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.) derliaus kiekius pagrindžiančių dokumentų kopijas.

17. Paraiškos, pateiktos po taisyklių 14 punkte nurodyto galutinio pagalbos paraiškų priėmimo termino, nepriimamos.

18. Savivaldybės:

18.1. jeigu vadovaujantis 20 punktu paskelbtoje informacijoje nurodyta, kad  taisyklių 6 punkte nustatytas reikalavimas netenkinamas, paraiškų nepriima;

18.2. jei taisyklių 6 punkte nustatytas reikalavimas tenkinamas, per 10 darbo dienų po taisyklių 14 punkte nurodyto termino pabaigos:

18.2.1. įvertina pareiškėjų tinkamumą pagalbai gauti pagal šių taisyklių reikalavimus, vadovaudamosi taisyklių nuostatomis, apskaičiuoja pareiškėjams pagalbos sumas, užpildydamos taisyklių 3 priede pateiktą formą, ir vadovaudamosi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais (toliau – Registro nuostatai), patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, ir Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2015 m. lapkričio 13 d. nutarimu Nr. 1S-120/2015 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos duomenų tvarkymo taisyklių patvirtinimo“, nustato, ar suteikus pagalbą pagal taisykles nebus pažeisti taisyklių 10, 11 ir 12 punktuose nustatyti reikalavimai, ir priima sprendimą dėl pagalbos pagal šias taisykles skyrimo ar neskyrimo bei apie priimtus sprendimus dėl pagalbos neskyrimo informuoja pareiškėjus, nurodydamos pagalbos neskyrimo motyvus ir apskundimo tvarką. Jeigu susijusiems ūkio subjektams reikia taikyti mažinimą iki 225 000 Eur ribos, pareiškėjams proporcingai sumažinamos pagalbos sumos pagal paraiškoje nurodytų produktų, už kuriuos prašoma pagalbos, kiekį. Priėmus sprendimą dėl pagalbos skyrimo, pareiškėjas tampa pagalbos gavėju;

18.2.2. priėmusios sprendimą dėl pagalbos pareiškėjams skyrimo, parengia pagalbos, apskaičiuotos pareiškėjams, suvestinę pagal taisyklių 4 priedą (MS Excel formatu) ir ją pateikia Agentūrai elektroniniu paštu nacparama@nma.lt;

18.2.3. jei pareiškėjas yra susijęs su kitais ūkio subjektais Reglamento Nr. 702/2014 1 priedo 3 straipsnyje nurodytais ryšiais, jo nuskenuotą paraišką pateikia Agentūrai elektroniniu paštu nacparama@nma.lt;

18.3. Registro nuostatuose nustatyta tvarka pateikia Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – Registras) informaciją apie pagalbos gavėjams suteiktą pagalbą pagal šias taisykles, atsižvelgdamos į pagal taisyklių 19.3 papunktį gautą informaciją. Registrui pateikti duomenys apie suteiktą pagalbą tikslinami Registro nuostatuose nustatyta tvarka ir terminais;

18.4. vadovaudamosi Komunikato nuostatomis, ne vėliau kaip per 60 darbo dienų nuo sprendimo suteikti valstybės pagalbą priėmimo dienos pateikia Žemės ūkio ministerijai 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014 III priede ir 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. kovo 15 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/452, III priede nurodytą informaciją apie tuos pagalbos skyrimo atvejus, kai pagalbos gavėjui skirta individuali pagalba (t. y. tam pačiam pagalbos gavėjui ir tam pačiam projektui arba veiklai skiriama pagalba, net jeigu ji skirta kelių sprendimų pagrindu ir (arba) pagal skirtingas pagalbos priemones) viršijo 10 000 Eur. Vadovaujantis šiuo punktu Žemės ūkio ministerijai jau pateikta informacija apie 2020 m. išmokėtas pagalbos sumas antrą kartą neteikiama;

18.5. Agentūrai el. paštu atsiuntus savivaldybėms pareiškėjų sąrašą, jų nuskenuotas paraiškas ir prie paraiškų pridėtus dokumentus bei paraiškas elektronine forma (Word .doc arba .docx formatu) bei užpildytą taisyklių 3 priedą (MS Excel formatu) ne vėliau kaip per 2 darbo dienas pateikia Agentūrai el. p. nacparama@nma.lt;

18.6. gavusios iš Agentūros informaciją, kad nuostolių suma apskaičiuota neteisingai ar nustatyti kiti neatitikimai, iki Agentūros nurodyto termino pateikia patikslintus duomenis ir (ar) dokumentus.

19. Agentūra:

19.1. gavusi iš savivaldybių taisyklių 18.2.2, 18.2.3, 18.5 papunkčiuose nurodytus duomenis ir buhalterinės apskaitos dokumentus, pagrindžiančius 2020 m. užaugintos ir parduotos produkcijos kiekius, patikrina pareiškėjų susietumą ir ne vėliau kaip per 30 darbo dienų patikrina pareiškėjams apskaičiuotos pagalbos teisingumą (jeigu susijusiems ūkio subjektams reikia taikyti mažinimą iki 225 000 Eur ribos, pareiškėjams proporcingai sumažinamos pagalbos sumos pagal paraiškoje nurodytų produktų, už kuriuos prašoma pagalbos, kiekį):

19.1.1. 1–3 paraiškas pateikusių savivaldybių teritorijoje – visų paraiškas pateikusių pareiškėjų;

19.1.2. daugiau nei 3 paraiškas pateikusių savivaldybių teritorijoje – 5 proc. paraiškas pateikusių pareiškėjų, bet ne mažiau kaip 3 pareiškėjų;

19.2. patikrinimų metu nustačiusi, kad savivaldybės neteisingai apskaičiavo pagalbos sumą, informuoja apie tai savivaldybes, nurodydama patikslintų duomenų pateikimo terminą. Jei Agentūra nustato, kad neteisingai skirta pagalba, el. paštu informuoja apie tai savivaldybės darbuotoją;

19.3. apskaičiuoja mokėtinas pagalbos sumas pareiškėjams, atsižvelgdama į taisyklių 13 punktą. Jeigu apskaičiuota pagalba kiekvienam pareiškėjui mažinama taip, kaip nurodyta taisyklių 13 punkte, informuoja apie tai savivaldybes, nurodydama mažinimo koeficientą;

19.4. užsako pagalbos lėšas ir išmoka jas pagalbos gavėjams Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip 2020 m. gruodžio 31 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba 2021 m. gruodžio 31 d. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.). Lėšos pareiškėjui pervedamos į jo finansų įstaigos sąskaitą, kurią jis nurodė paraiškoje;

19.5. iki 2022 m. sausio 31 d. Žemės ūkio ministerijai raštu pateikia informaciją apie pagal šias taisykles išmokėtą bendrą pagalbos sumą ir pagalbos gavėjų skaičių.

20. Centras 2021 m. iki birželio 14 d. paskelbia tinklalapyje https://www.vic.lt/zumpris/statistine-informacija/bulviu-vaisiu-ir-darzoviu-sektoriaus-vidaus-rinka/ šių taisyklių 6 punkte nurodytą informaciją.

21. Žemės ūkio ministerija, gavusi taisyklių 18.4 papunktyje nurodytą informaciją, ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia informaciją apie išmokėtą pagalbą į Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo svetainę adresu https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/.

22. Mirus pareiškėjui, atitikusiam šių taisyklių nustatytus reikalavimus, įpėdinis, gavęs paveldėjimo dokumentus (paveldėjimo teisės liudijimą, nuosavybės teisės liudijimą ar pan.), pateikia Agentūrai laisvos formos prašymą dėl pagalbos priskyrimo kartu su paveldėjimo fakto patvirtinimo dokumentų kopijomis, kitų paveldėtojų sutikimą, taip pat nurodo finansų įstaigos pavadinimą, kodą ir sąskaitos bei valdos numerį.

23. Pareiškėjams ir įpėdiniams skirta pagalbos suma turi būti išmokėta tais metais, kuriais buvo skirta pagalba, tačiau pareiškėjų įpėdiniams ji gali būti išmokama ir kitais kalendoriniais metais. Praėjus nurodytiems terminams, Agentūra anuliuoja pareiškėjui ir (arba) įpėdiniui skirtą pagalbą.

 

IV SKYRIUS

ATSAKOMYBĖ

 

24. Subjektai, teikiantys duomenis pagal šias taisykles, atsako už jų teikiamų duomenų teisingumą ir jų pateikimą taisyklėse nustatytais terminais.

25. Savivaldybės atsako už paraiškų ir dokumentų surinkimą, įvertinimą ir už tinkamą pagalbos sumų pareiškėjams apskaičiavimą, sprendimų priėmimą.

26. Agentūra atsako už pagalbos dydžio apskaičiavimo patikrinimą, paramos lėšų išmokėjimą ir apskaitą.

27. Savivaldybės ir Agentūra privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagalbos pagal šias taisykles suteikimo dienos saugoti visą su pagalbos teikimu susijusią informaciją ir dokumentus.

28. Pareiškėjai, sąmoningai siekę gauti ir gavę pagalbą neteisėtai, ir asmenys, savo sąmoningais veiksmais prisidėję prie neteisėto pagalbos gavimo (pvz., pareiškėjų pateiktuose prašymuose sąmoningai patvirtinę klaidingus duomenis), atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Paaiškėjus, kad parama išmokėta neteisėtai ir (arba) panaudota pažeidžiant teisės aktus, parama susigrąžinama ir su minėtomis lėšomis susijusios palūkanos skaičiuojamos Bendrosiose administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

______________

 

Laikinosios valstybės pagalbos

daržovių augintojams teikimo

taisyklių

1 priedas

 

(Paraiškos valstybės pagalbai gauti forma)

 

Paraiškos Nr.                                    |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Paraiškos data                                  |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Paraišką priėmęs savivaldybės darbuotojas (vardas, pavardė, parašas)

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 

 

 

 

_________________________ savivaldybės administracijai

 

PARAIŠKA VALSTYBĖS PAGALBAI GAUTI

 

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

Fizinio asmens vardas, pavardė 

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas 

 

|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Fizinio asmens kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Juridinio asmens kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Žemės ūkio valdos atpažinties kodas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Atsiskaitomosios sąskaitos Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Adresas (nurodoma pareiškėjo buveinės adresas, telefonas, faksas, el. paštas, kuriuo bus galima susisiekti su pareiškėju pripažinimo plano paraiškos vertinimo ir pripažinimo plano įgyvendinimo metu)

Savivaldybės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Seniūnijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Vietovės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Gatvės pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

Namo Nr. |__|__|__|

Buto Nr.                                                 |__|__|__|

Pašto indeksas |__|__|__|__|__|__|__|

Telefono Nr.                                           |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

El. paštas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|

 


 

II. PAPILDOMA INFORMACIJA

 

1.

Ar patvirtinate, kad 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvote laikomas sunkumų patiriančia įmone (ūkiu), kaip apibrėžta 2014 m. birželio 25 d. reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius su visais pakeitimais, 2 straipsnio 14 punkte; arba jeigu buvote laikomas sunkumų patiriančia įmone 2019 m. gruodžio 31 d. ir vėliau po šios datos, tačiau iki paraiškos pateikimo nebesate laikomas sunkumų patiriančia įmone; arba esate priskiriamas labai mažai arba mažai įmonei (kaip apibrėžta Reglamento Nr. 702/2014 I priede), kuri 2019 m. gruodžio 31 d. jau buvo sunkumų patirianti įmonė, tačiau įmonei pagal nacionalinę teisę netaikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir ji negavo sanavimo pagalbos arba jei ją gavo, grąžino paskolą ar baigėsi jų garantijos galiojimas suteikiant pagalbą pagal taisykles, ir negavo restruktūrizavimo pagalbos arba jei ją gavo, suteikiant pagalbą pagal taisykles restruktūrizavimo planas joms nebetaikomas?

□ Taip          □ Ne

2.

Ar esate gavę pagalbos dėl COVID-19 sukeltos situacijos 20202021 metais atlyginti iš kitų nacionalinių programų ar Europos Sąjungos fondų?

 

Gauta pagalbos suma iš kitų nacionalinių programų ar Europos Sąjungos fondų (įrašyti tuo atveju, jei atsakant pažymima „Taip“):

□ Taip          □ Ne

 

 

 

_________  Eur

3.

Mano ūkis (įmonė) susijęs su kitais ūkio subjektais, kaip nurodyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014 1 priedo 3 straipsnyje, nurodytais ryšiais.

□ Taip          □ Ne

 

Susijusių ūkio subjektų sąrašas*

 

Eil. Nr.

Susijusio ūkio subjekto kodas

Susijusio ūkio subjekto pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

*Pildoma, jei ūkis (įmonė) yra susijęs su kitais ūkio subjektais, kaip nurodyta Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014 1 priedo 3 straipsnyje.

 

Pareiškėjo dydis*

 

Esu pripažįstamas šios kategorijos įmone:

Pažymėti „ü“ tinkamą

labai maža įmonė



maža įmonė



vidutinė įmonė



didelė įmonė



 

*Nustatant įmonės kategoriją turi būti įvertinamas įmonių susietumas vadovaujantis Reglamento (ES) Nr. 702/2014 I priede nurodytais kriterijais. MVĮ kategorijoje maža įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 50 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 10 mln. EUR, o labai maža įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 10 asmenų ir kurios metinė apyvarta ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 2 mln. EUR. Vidutinė įmonė apibrėžiama kaip įmonė, kurioje dirba mažiau kaip 250 asmenų ir kurios metinė apyvarta neviršija 50 mln. Eur, ir (arba) bendra metinė balanso suma neviršija 43 mln. Eur

 

III. Bendrieji Gamybos rodikliai

 

Produktas

2017

2018

2019

2020

Deklaruotas plotas, ha

Užaugintos produkcijos kiekis, t

Deklaruotas plotas, ha

Užaugintos produkcijos kiekis, t

Deklaruotas plotas, ha

Užaugintos produkcijos kiekis, t

Deklaruotas plotas, ha

Užaugintos produkcijos kiekis, t

1

2

3

4

5

6

7

 

 

Bulvės

 

 

 

 

 

 

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

 

 

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

 

 

 

 

Morkos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IV. buhalterinės apskaitos dokumentų, PAGRINDŽIANČIŲ 2019 M. UŽAUGINTOS IR PARDUOTOS (2019–2020 M.) (JEIGU PRODUKTAI BUVO NEMOKAMAI PASKIRSTYTI ARBA SUNAIKINTI NUO 2020 KOVO 25 D. IKI LIEPOS 15 D.) ARBA 2020 M. UŽAUGINTOS IR PARDUOTOS (2020–2021 M.) (JEIGU PRODUKTAI BUVO NEMOKAMAI PASKIRSTYTI ARBA SUNAIKINTI NUO 2021 M. VASARIO 1 D. IKI BIRŽELIO 1 D.) PRODUKCIJOS KIEKIUS, sąrašas

 

Eil. Nr.

Apskaitos dokumento data

Apskaitos dokumento numeris

Parduotos produkcijos kiekis, t

Užaugintos produkcijos kiekis*, t

Bulvės

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

Iš viso

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

Iš viso

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

Iš viso

 

 

Morkos

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

 

 

 

 

X

Iš viso

 

 

 

* Nurodomi III lentelės (bendrieji gamybos rodikliai) 7 stulpelio duomenys

 

V. NEMOKAMAS PRODUKTŲ PASKIRSTYMAS

 

Produktas

Produktus priimanti įstaiga (įmonės kodas, pavadinimas, adresas)

Nemokamai paskirstytas produktų kiekis, t

Prašoma pagalbos suma, Eur

 

 

 

 

Bulvės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Morkos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Iš viso

X

X

 

 

 

 

VI. KOMPOSTAVIMAS

 

Produktas

Produktus priimanti įstaiga (įmonės kodas, pavadinimas, adresas)

Kompostuotas produktų kiekis, t

Prašoma pagalbos suma, Eur

 

 

 

 

Bulvės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Morkos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Iš viso

X

X

 

 

 

VII. NAUDOJIMAS BIODUJŲ GAMYBAI

 

Produktas

Produktus priimanti įstaiga (įmonės kodas, pavadinimas, adresas)

Perduotas biodujų gamybai produktų kiekis, t

Prašoma pagalbos suma, Eur

 

 

 

 

Bulvės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Morkos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Iš viso

X

X

 

 


 

VIII. NAUDOJIMAS PAŠARAMS

 

Produktas

Produktus priimanti įstaiga (įmonės kodas, pavadinimas, adresas), ūkininkas (vardas, pavardė, adresas)

Perduotas parašams produktų kiekis, t

Prašoma pagalbos suma, Eur

 

 

 

 

Bulvės

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Burokėliai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Kopūstai

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Morkos

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

X

 

 

Iš viso

X

X

 

 

 

IX. Prašoma Bendra pagalbos suma

 

Iš viso ( V+VI+VII+VIII)

 

 

 

X. PRIDEDAMI DOKUMENTAI:

 

(pareiškėjas pažymi, kuriuos dokumentus prideda prie paramos paraiškos kaip paramos paraiškos priedus)

 

Eil.
Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti

1.

Jeigu produktai buvo nemokamai paskirstomi, – kiekvieno produkto paskirties patvirtinamuosius dokumentus, t. y. perdavimo‒perėmimo aktą (ar lygiavertį dokumentą), kuriuo patvirtinama, kad taisyklių 7.1 papunktyje nurodyta trečioji šalis perėmė produktus

2.

Jeigu produktai buvo kompostuojami arba naudojami biodujų gamybai ar atiduoti pašarui, – pažymą iš kompostavimo įmonės, ūkio subjekto ar ūkininko, patvirtinančią produktų priėmimo faktą, arba darbų atlikimo aktą, jeigu produktai buvo įterpti į dirvą arba kitaip sunaikinami valdoje

3.

Taisyklių 8.4 papunktyje nurodytų sutarčių ir kitų dokumentų kopijas, nenurodant duomenų, galinčių atskleisti komercines paslaptis tretiesiems asmenims

4.

2019 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2020 m. kovo 25 d. iki liepos 15 d.) arba 2020 m. (jeigu produktai buvo nemokamai paskirstyti arba sunaikinti nuo 2021 m. vasario 1 d. iki birželio 1 d.) derliaus kiekius pagrindžiančius buhalterinės apskaitos dokumentų kopijos

5.

Kiti dokumentai

 

XI. Pareiškėjo deklaracija

 

Aš, pasirašydamas šią paraišką ir pretenduojantis gauti valstybės pagalbą pagal Laikinosios valstybės pagalbos žemės ūkio veiklos subjektams, auginantiems daržoves, teikimo taisykles (toliau – Taisyklės):

 

1. Patvirtinu, kad:

1.1. visa paraiškoje pateikta informacija yra teisinga;

1.2. esu susipažinęs su Taisyklių reikalavimais.

2. Esu informuotas (-a), kad:

2.1. savivaldybė ir Agentūra tikrins pateiktus duomenis kituose valstybės registruose ir duomenų bazėse ir kad esu atsakingas (-a) už reikiamų dokumentų ir (arba) pažymų pateikimą Savivaldybei ir Agentūrai laiku;

2.2. informacija apie mano prašomą ir skirtą (gautą) pagalbą bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos interesus Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

2.3. turiu teisę žinoti apie savo asmens duomenų tvarkymą, susipažinti su tvarkomais savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi, reikalauti ištaisyti, sunaikinti, ištrinti savo asmens duomenis („teisė būti pamirštam“), apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų, taip pat nesutikti (teisiškai pagrindžiant), kad būtų tvarkomi mano asmens duomenys, bei teisę į duomenų perkeliamumą;

2.4. duomenų valdytoja yra Agentūra;

2.5. paraiškoje valstybės pagalbai gauti ir kituose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys apdorojami ir saugomi pagalbos administravimo informacinėse sistemose ir kad su valstybės pagalbos administravimu susijusios institucijos gaus mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių pagalbos administravimo klausimais;

2.6. Agentūros tvarkomi mano asmens duomenys (kategorijos) bei detalesnė informacija apie mano asmens duomenų tvarkymą yra nurodyta www.nma.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“;

2.7. mano asmens duomenys yra saugomi iki išmokų mokėjimo, administravimo ir priežiūros laikotarpio pabaigos, vėliau šie duomenys archyvuojami bei perduodami valstybės archyvams;

2.8. mano asmens duomenys yra tvarkomi šiais asmens duomenų tvarkymo tikslais bei teisiniais pagrindais: asmens, teikiančio paramos paraišką, tapatybės nustatymo, paramos administravimo, mokėjimo ir kontrolės, paramos viešinimo tikslais įgyvendinant Laikinosios valstybės pagalbos žemės ūkio veiklos subjektams auginantiems daržoves teikimo taisyklių nuostatas, 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikato „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ su visais pakeitimais specialiuosius reikalavimus, nurodytus 3.1 skirsnyje, ir bendruosius reikalavimus, nurodytus 4 skyriuje, 2021 m. gegužės 28 d. Europos Komisijos sprendimu Nr. C (2021) 3966 Lietuvai dėl schemos SA.63099, kuria keičiama schema SA.57823 (2020/N), patvirtinimo, 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“, nuostatas.

3. Įsipareigoju:

3.1. gavęs Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl išmokėtos pagalbos sumos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai jos išmokėtą pagalbą ir (ar) sumokėti palūkanas (jei nurodyta);

3.2. ne trumpiau kaip 3 (trejus) metus nuo paramos išmokėjimo saugoti visus dokumentus, susijusius su nacionalinės pagalbos gavimu.

 

 

 

 

 

_____________________________________                 _____________                        __________________

          (pareiškėjo arba jo įgalioto asmens pareigų                                          (parašas)                                                (vardas, pavardė)

                                pavadinimas)

 

Laikinosios valstybės pagalbos

daržovių augintojams teikimo

taisyklių

2 priedas

 

 

Didžiausios pagalbos sumos

 

 

Produktai

Didžiausia parama, Eur už toną

Nemokamas išdalijimas

Kompostavimas/ naudojimas biodujų gamybai, pašarui

Bulvės

150

75

Burokėliai

130

65

Kopūstai

170

85

Morkos

230

115

 

 

‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒‒

 

Laikinosios valstybės pagalbos daržovių augintojams teikimo taisyklių

3 priedas

 

 

LAIKINOSIOS VALSTYBĖS  PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTAMS, AUGINANTIEMS DARŽOVES, SUVESTINĖ

_______________
(data)

 

Eil. Nr.

Pareiškėjo asmens kodas / įmonės kodas

Pareiškėjo vardas ir pavardė / įmonės pavadinimas

Produkto pavadinimas

Produkto kiekis, t

Apskaičiuota pagalbos suma, Eur

1

2

3

4

5

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

Pastaba. Kiekvienam produktui pildoma atskira eilutė. Pateikiama Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos elektroniniu paštu nacparama@nma.lt MS Excel formatu.

 

 

Rengėjo nuoroda: Vardas, pavardė, tel. Nr. ir el. p.

_________________________________

 

Laikinosios valstybės pagalbos

daržovių augintojams teikimo taisyklių

4 priedas

 

 

 

 

LAIKINOSIOS VALSTYBĖS  PAGALBOS ŽEMĖS ŪKIO VEIKLOS SUBJEKTAMS, AUGINANTIEMS DARŽOVES, SUVESTINĖ

_______________
(data)

 

Eil. Nr.

Pareiškėjo asmens kodas / įmonės kodas

Pareiškėjo vardas ir pavardė / įmonės pavadinimas

Pareiškėjo banko sąskaitos numeris

Žemės ūkio valdos atpažinties kodas

Savivaldybės pavadinimas

Seniūnija

Vietovės pavadinimas

Apskaičiuota pagalbos suma, Eur

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Pateikiama Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos elektroniniu paštu nacparama@nma.lt MS Excel formatu.

 

 

 

 

Rengėjo nuoroda: Vardas, pavardė, tel. Nr. ir el. p.

_________________________________