ANYKŠČIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖl pritarimo VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS Anykščių turizmo ir verslo informacijos centrO 2018 metų veiklos ataskaitai ir Įstaigos 2019 metų veiklos strategijos patvirtinimo

 

2019 m. gegužės 23 d. Nr. 1-TS-175

Anykščiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 metų rugsėjo 26 d. nutarimo Nr. 1025 „Dėl valstybės ir savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo viešosiose įstaigose“ 2.5.1.3 papunkčiu, Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. 1-TS-88 „Dėl Anykščių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 116 ir 118 punktais, Atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių, patvirtintų Anykščių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gruodžio 17 d. sprendimu Nr. 1-TS-353 „Dėl atstovavimo Anykščių rajono savivaldybei viešosiose įstaigose taisyklių patvirtinimo“, 34.11 papunkčiu, Anykščių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pritarti viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro 2018 metų veiklos ataskaitai (pridedama).

2. Patvirtinti viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro 2019 metų veiklos strategiją (pridedama).

Šis sprendimas yra skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Meras                                                                                                                            Sigutis Obelevičius

 

PRITARTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos

2019 m. gegužės 23 d. sprendimu

Nr. 1-TS-175

 

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ANYKŠČIŲ TURIZMO IR VERSLO INFORMACIJOS CENTRO 2018 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

Nuo 2018 m. sausio 2 d., po įvykusios įstaigų reorganizacijos, prie VšĮ Anykščių turizmo informacijos centro prijungus VšĮ Anykščių verslo informacinį centrą, įregistruotas naujas įstaigos pavadinimas bei įstatai.

Viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro (toliau Centro) veiklos kryptys ir pagrindiniai tikslai:

1. Tenkinti viešuosius interesus ir skatinti Anykščių rajono turizmo ir verslo plėtrą, atsižvelgiant į Anykščių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) strateginius prioritetus, ugdyti visuomenės verslumą.

2. Nuosekliai populiarinti ir aktyviai skleisti informaciją Lietuvoje ir užsienyje apie Anykščių rajono turizmo ir verslo objektus bei čia vykdomas veiklas, taip prisidedant prie verslaus, patrauklaus ir svetingo Anykščių įvaizdžio kūrimo siekiant grįžtamos materialios naudos Anykščių rajono paslaugų teikėjams ir gyventojams.

3. Skatinti naujų įmonių kūrimąsi Savivaldybėje, teikti informaciją, konsultacijų ir mokymo paslaugas, praktinę pagalbą smulkaus ir vidutinio verslo subjektams bei pradedantiesiems verslo subjektams.

4. Skleisti pažangias turizmo ir verslo idėjas visuomenėje, skatinti naujų technologijų ir mokslo naujovių diegimą ir panaudojimą, didinti turizmo ir verslo sričių aktualumą, verslumą ir žinomumą Lietuvoje ir tikslinėse užsienio šalyse.

5. Gerinti pramogų ir sporto centro „Kalita“ paslaugas, didinti jų įvairovę, gerinti infrastruktūrą.

Išsikeltiems tikslams pasiekti pasitelkiami veiklos uždaviniai:                    

1. Patrauklaus ir svetingo įvaizdžio kūrimas ir sklaida, rajono turizmo ir investicinės aplinkos patrauklumo didinimas.

2. Anykščių rajono turizmo objektų aktualumo, lankomumo ir žinomumo didinimas, turizmo išteklių pristatymas internetinėje erdvėje, spaudoje ir televizijoje, informacinės sistemos stiprinimas ir rinkodaros plėtra.                                                  

3. Anykščių rajono populiarinimas Lietuvoje ir tikslinėse užsienio šalyse, prisidedant prie rajono ekonominės ir aplinkos gerovės stiprinimo.   

4. Statistinių duomenų rinkimas, kaupimas ir analizė.

5. Viešųjų paslaugų verslui prieinamumo didinimas, sudarant galimybes verslą pradėti ketinantiems asmenims ir naujoms įmonėms, lengvatinėmis sąlygomis gauti viešąsias paslaugas, teikiant informacijos, konsultacijų ir mokymo paslaugas, praktinę pagalbą smulkaus ir vidutinio verslo subjektams bei pradedantiesiems verslo subjektams.

6. Socialinio ir bendruomeninio verslumo stiprinimas Anykščių rajone.          

7. Renginių organizavimas.                              

8. Viešosios informacinės sistemos kūrimas ir miesto įvaizdžio rinkodaros vystymas, tarpinstitucinio bendradarbiavimo plėtra.

9. Centro teikiamų paslaugų gerinimas ir plėtra.

1. Patrauklaus ir svetingo įvaizdžio kūrimas, rajono turizmo ir investicinės aplinkos patrauklumo didinimas.

Svarbu stiprinti rajono ekonominę gerovę, skleidžiant turizmo ir verslo informaciją, populiarinant vietinį turizmą ir rajono investicinę aplinką, kuriant patrauklų ir svetingą Anykščių įvaizdį.

Anykščių rajono išteklius pristatėme užsienio, respublikinėje ir rajono spaudoje bei televizijoje, paruošėme ir išleidome specializuotus informacinius leidinius, dalyvavome tarptautinėse ir regioninėse parodose, miestų šventėse, verslo misijose, organizavome pažintinius turus turizmo specialistams ir žurnalistams , dalyvavome įvairiuose projektuose.

1.1. Naujų Anykščių rajono turizmo išteklius ir investicinę aplinką išsamiai pristatančių informacinių reklaminių leidinių parengimas, vertimas į užsienio kalbas ir leidyba (lietuvių, rusų, latvių, anglų kalbomis).

Leidybinės informacijos atnaujinimas ir platinimas labai svarbus tinkamam rajono resursų pristatymui ir žinomumo didinimui, todėl informaciniai-reklaminiai leidiniai platinami nemokamai. Per 2018 metus:

·   Parengtas ir išleistas Anykščių rajono paslaugų tiekėjų veiklą pristatantis leidinys 4 kalbomis „Anykščiai 2018“ lietuvių, rusų, latvių ir anglų kalbomis. Bendras tiražas 22 000 vnt. Tai įvaizdžio leidinys – bendrojo pobūdžio informacinis Anykščių rajono pristatymas, kuriame skelbiama pažintinio turinio informacija gausiai iliustruojant nuotraukomis.

·   Išplatintas elektroninis leidinys „Anykščiai 2018“ lietuvių, rusų, lavių ir anglų kalbomis. Taip pasiekiama platesnė auditorija, informacija tapo lengviau pasiekiama žmonėms, kurie pradeda planuoti kelionę į Anykščius ir ieško informacijos individualiam maršrutui sudaryti. Platinimas vyksta per www.infoanyksciai.lt

·   Išleistas turistinis informacinis leidinys – „Turizmo gidas“. Leidinys skirtas supažindinti miesto svečius su naujais ir jau esamais lankytinais objektais Anykščių rajone, taip pat rekomendacijomis kur pavalgyti, kur nakvoti ir t.t. Tiražas 1000 vnt.;

·   Bendradarbiaujant su Ukmergės TVIC ir Utenos TIC, išleistas naujas maršrutinis lankstukas „U3“ – lankstukas skirtas kviesti turistus į Anykščius, Užpalius, Uteną ir Ukmergę, atrasti naujus vandens maršrutus bei sužinoti daugiau apie miestus. Elektroninė maršrutų versija platinama tinklapyje www.infoanyksciai.lt. Tiražas – 1000 vnt.;

·   Bendradarbiaujant su Anykščių rajono savivaldybe išleistas investicinę Anykščių rajono aplinką pristatantis leidinys „Anykščiai – atviri klodai investicijoms“ lietuvių ir anglų kalbomis. Tiražas – 400 vnt. Leidinio elektroninė versija nuolat atnaujinama ir viešinama interneto svetainėse www.anyksciai.lt ir www.infoanyksciai.lt.

1.2. Socialinių tinklų aktualumas ir svarba viešinant rajono turizmo išteklius. Apie #VISIT ANYKŠČIAI ir #Info Anyksciai turizmo informacija.

Pasikeitusi vartotojų elgsena diktuoja rinkodaros principus. Socialiniai tinklai vis dar yra vienas efektyviausių būdų pritraukti vietinius ir užsienio turistus bei reprezentuoti Anykščius, kaip turistinį kraštą atskleidžiant gamtos ir kultūros paveldo vertybes. Centras administruoja du turizmo, du turizmo rinkodarai skirtus Facebook puslapius: Visit Anykščiai ir Info Anykščiai turizmo informacija. Abi platformos turi didžiausias auditorijas Anykščių rajone, tad viešinti aktualiausias naujienas, renginius ir kitą informaciją, aktualią miesto svečiui yra labai efektyvu. Facebook puslapis Visit Anykščiai turi daugiau nei 25 000 sekėjų. Šią platformą naudojame Anykščių rajono įvaizdžio kūrimui. 2018 metais Visit Anykščiai tapo pagrindinis socialinių tinklų viešinimo variklis Anykščių rajone. Pasiekta auditorija viešinant renginius − 57 800. Facebook puslapis Info Anykščiai Turizmo informacija skirtas viešinti aktualią informaciją vietiniams. Atsižvelgiant į naudotojų atsiliepimus, būtent šio puslapio dėka žmonės greičiausiai sužino apie tai, kas vyksta mieste, kokie renginiai vyks artimiausią mėnesį. Info Anykščiai turizmo informacija puslapis turi daugiau nei 7000 sekėjų. Centras kasdien dalinasi įvairia informacija, susijusia su turizmu Anykščiuose.

Socialiniai tinklai šiais laikais yra svarbiausia ir veiksmingiausia jungtis, kuri padeda greičiau surasti naujienas, jas paskelbti ir viešinti svarbią informaciją. Patogu jas valdyti ir išmaniuoju telefonu, ir kompiuteriu ar planšete. Svarbu paminėti tai, kad vartotojo pasiekiamumas kasmet išauga, nes socialinių tinklų spektras tik plečiasi.

2018 metais Centras sudarė Facebook rinkodaros planą administruojamiems puslapiams. Svarbu paminėti mokamą Facebook reklamą, kadangi nuo 2018 metų Facebook naudoja tam tikrus algoritmus, kurie apskaičiuoja kiek žmonių matys paskelbtą informaciją. Be mokamos reklamos (pasirenkant tikslinę auditoriją ir nustatant biudžetą) būtų žymiai sunkiau pasiekti tikslinę auditoriją. 2018 metais, su mokama reklama pasiekta 52777 žmonių auditorija.

Bendradarbiaujant su VšĮ We Love Lithuania, buvo sukurta Facebook reklaminė kampanija „One Day In Anykščiai“, kuri pasiekė 104 722 žmonių auditoriją. 2 min. filmuką peržiūrėjo daugiau nei 30 000 žmonių. Filmuke vaizduojamas ruduo Anykščių mieste, lankomi objektai bei pramogos.

Facebook puslapis #Kalitos kalnas

Facebook puslapis #Kalitos kalnas, kurį administruoja Centras turi daugiau nei 10 000 sekėjų. Tiek žiemą tiek vasarą pastebimas susidomėjimas pramogomis ant Kalitos kalno. Skelbiama informacija ne tik apie tai, kas vyksta Pramogų ir sporto centre „Kalita“, bet ir aktualiausios naujienos miesto lankytojams. Per 2018 metus mokama Facebook reklama padėjo pasiekti 106 301 žmonių auditoriją.

Instagram

Instagram paskyra sukurta 2015 metų vasarą. Iki 2018-12-31 įkelta 434 nuotraukos, mus seka 789 žmonės. Didelė dalis sekėjų yra turizmo agentūros ir blogeriai iš įvairių pasaulio šalių, kurie rašo apie lankomus miestus ir miestelius. Centras šiame socialiniame tinkle deda iškirtinai kokybiškas nuotraukas ir atrinktus raktažodžius, su tikslu pasiekti tikslinę auditoriją (žurnalistus, kelionių tinklaraštininkus, kelionių agentūras it t.).

2. Anykščių rajono turizmo objektų aktualumo, lankomumo ir žinomumo didinimas, turizmo išteklių pristatymas internetinėje erdvėje, spaudoje ir televizijoje, informacinės sistemos stiprinimas ir rinkodaros plėtra.

Straipsniai masinėse žiniasklaidos priemonėse, specializuotuose leidiniuose, reportažai televizijos bei radijo laidose – galimybė efektyviau didinti Anykščių rajono žinomumą bei formuoti patrauklios turistinės vietovės įvaizdį. Bendradarbiavimas su žiniasklaida yra viena iš prioritetinių Anykščių rajono turizmo rinkodaros sričių.

2.1. Anykščių turizmo resursų pristatymas, turistinės informacijos sklaida.

Centro internetiniame tinklapyje www.infoanyksciai.lt nuolat atnaujinama informacija bei tobulinama informacinė sistema. 2018 m. interneto svetainėje įdiegtas kelionės planuokis, su visa svarbia informacija (kelionės atstumai, trukmė keliai, maršruto sunkumas). Visa tai – nemokamai, apsilankius svetainėje. Ši priemonė palengvina potencialiam turistui kelionės planavimą, o atvykus padeda orientuotis ir turiningai leisti laiką Anykščių rajone.

Svetainėje taip pat integruoti jau suplanuoti maršrutai, kurių išklotinę lankytojas lengvai ras, o esant poreikiui ir atsispausdins ir keliaus pagal numatytą planą.

E-parduotuvė www.infoanyksciai.lt pasiekiama nuo 2018 metų pabaigos. Parduotuvė pildoma naujais suvenyrais su Anykščių atributika, vietinių kūrėjų ir verslininkų prekėmis ir turizmo paslaugų asortimentu:

 

2018 naudojome išgrynintus reikalingiausius socialinius tinklus. Anykščiai tapo matomi ne tik pagrindinėse platformose Facebook ar Instagram, bet ir Google+. Šios platformos dėka, buvo suvesti visi lankytini objektai su trumpais aprašymais ir nuotrauka bei pateikti žemėlapyje. Google+ yra viena populiariausių platformų pasaulyje, tad šiuo viešinimo būdu turėsime galimybę pranešti apie save užsieniečiams.

Kaip ir kasmet, 2018 m. atnaujinome ir pildėme informaciją apie Anykščių krašto turizmo išteklius įvairiuose tinklapiuose, platformose, interaktyviame žemėlapyje: www.atostogoskaime.lt,  www.geoportal.lt, www.regia.lt, www.maps.lt. Nuolat teikėme informaciją Turizmo departamento leidžiamiems leidiniams, pristatantiems Lietuvos turizmo išteklius. Leidinių temos: renginiai, kultūrinis turizmas, konferencinis turizmas, SPA ir kurortai, kulinarinis turizmas.

2018 metais Anykščiai tapo daugiausiai virtualių trasų turintis kurortinis miestas. Bendradarbiavome su #walk15 komanda ir Vlada Musvydaite, kurie sukūrė šias trasas: „Pažink Anykščius eidamas!“; „Kūrybos trasa“, „Voverės trasa“; „Miško terapijos trasa“, ir Anykščiai 2017 walmark ėjimo varžybos Anykščių šilelyje. #walk15 auditorija – 28 000 žmonių. Šis projektas prisidėjo ne tik prie miesto tvarumo, skatinimo keliauti pėsčiomis, bet ir virtualaus gido #walk15 programėlės, kurioje Anykščių trasų – daugiausiai. Centras kviečia pažinti miestą einant, o nueitus žingsnius išmainyti į prizus ir nuolaidas.

2.2. Anykščių turizmo aktualijų pristatymas rajono ir respublikinėje spaudoje, radijuje bei televizijoje.

Inicijavome ir dalyvavome rengiant reportažus apie Anykščių krašto turizmo išteklius respublikinėje televizijoje, radijuje, internetiniuose portaluose ir spaudoje.

2018 metais apie Anykščius:

· 98 straipsniai respublikinėje, vietinėje ir užsienio spaudoje (laikraščiai, žurnalai, internetiniai straipsniai);

· 14 televizijos reportažų Nacionalinėje ir komercinėse televizijose;

· 13 radijo reportažų Nacionalinėje ir komercinėse radijo stotyse.

Tiek daug reklamos spaudoje, radijuje ir televizijoje dar niekada nėra buvę, tai smarkai prisidėjo prie Anykščių populiarinimo. 2018 m. pabaigoje, Turizmo departamentas atliko tyrimą, kurio metu apklausė Lietuvos gyventojus (n - 1500), ir nustatė, kad labiausiai rekomenduojama aplankyti vietovė 2018 m. Lietuvoje buvo Anykščiai.

3. Anykščių rajono populiarinimas Lietuvoje ir tikslinėse užsienio šalyse, prisidedant prie rajono ekonominės ir aplinkos gerovės stiprinimo.

Siekiant gerinti Anykščių rajono žinomumą bei formuoti patrauklios turistinės ir tinkamos investuoti vietovės įvaizdį, būtina bendradarbiauti su kaimyninių savivaldybių administracijomis, Lietuvos ir užsienio turizmo bei verslo informacijos centrais, užsienio atstovybėmis, Lietuvos Respublikos ambasadomis, konsulatais, kelionių ir renginių organizatoriams ir kitomis organizacijomis, kurios prisideda prie Lietuvos miestų bei regionų žinomumo didinimo ir vystymosi.

3.1. Anykščių rajono pristatymas vietos ir užsienio parodose, įvairiuose renginiuose, mugėse.

Dalyvavimas tarptautinėse ir regioninėse parodose – galimybė didinti Anykščių rajono žinomumą, parodos pritraukia daugybę lankytojų, kurie aktyviai domisi laisvalaikio ir poilsio, individualaus keliavimo galimybėmis. Dalyvaujant turizmo parodose – siekiama užmegzti ryšius su užsienio kelionių organizatoriais, skatinti juos kurti naujus produktus Anykščių rajone, skleisti informaciją apie turizmo galimybes Anykščių rajone.

2018 m. Anykščiai buvo pristatomi tarptautinėse parodose: Reiseliv 2018.01.12-14 (Osle), Nordic Travel fair MATKA 2018.01.18-21 (Helsinkyje),  Adventur 2018.01.26-28 (Vilniuje), Balttur 2018.02.02-04 (Rygoje), Tourest 2018.02.10-12 (Taline), IMTM Tel Avivas 2018.02.06-07, Telegrapgh Travel Show (Londone) 2018.02 mėn., CONVENE kontaktų mugėje (Vilniuje) 2018.02.14-15, OTDYCH (Minske) 2018.04.03-07.

Anykščių rajono turizmo ištekliai buvo pristatomi Lietuvos miestų šventėse, turizmo kiemeliuose: Trakuose 2018.06.2-4, Kaune 2018.05.18-20, Klaipėdoje 2018-07.28-30, Vilniuje 2018.08.30 – 09.02.

3.2. Dalyvavimas verslo misijose bei pažintinių turų organizavimas.

Dalyvavimas verslo misijose 2018 m.:

· 2018.02.01 – Verslo misija Rygoje (Latvija).

· 2018.04.19 – Verslo pusryčiai Verslo klube „Nevėžis“ (BNI), Panevėžyje

· 2018.04.04 – Verslo misija Minske (Baltarusija).

· 2018.04.19 – Verslo misija Daugpilyje (Latvijoje)

· 2018.07.10-15 – Verslo misija Pegžou (Kinija)

· 2018.09.27 – Verslo misija Sankt Peterburge

Infoturai po Anykščių rajoną:

· 2018.04.26 – Infoturas lietuvių žurnalistams ir kelionių organizatoriams;

· 2018.05.04-06 – Infoturas žurnalistams iš Sankt Peterburgo;

· 2018.06.30-07.01 – infoturas latvių kelionių organizatoriui „Victoria Travel“.

3.3. Dalyvavimas įvairių organizacijų veikloje (turizmo centrų asociacija, klasteris).       Anykščių TVIC priklauso trims asociacijoms:

· Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacija. Pagrindinis Asociacijos tikslas yra plėtoti ir populiarinti turizmo informacijos tinklą, skatinti naujų turizmo informacijos centrų steigimą, jų veiklos kokybę, modernizavimą. Asociacija vienija Lietuvos turizmo informacijos centrus. Buvimas asociacijoje padeda siekti vieningų tikslų, pasidalinti informacija, žiniomis. Kurti vieningą turizmo informacijos centrų sistemą ir kurti glaudžius bendradarbiavimo ryšius.

· Anykščių turizmo klasteris. Tai asociacija, kuri vienija 22 Anykščių rajono turizmo paslaugų tiekėjus. Tikslas: veikiant kartu pritraukti daugiau turistų į Anykščių kraštą, mažinti turizmo paslaugų sezoniškumą, ilginti turistų apsistojimo laiką, praplėsti turizmo paslaugų spektrą, stiprinti informacijos sklaidą apie turizmo paslaugas, stiprinti turizmo įmonių tarpusavio bendradarbiavimą, didinti turizmo sektoriaus pridėtinę vertę. Anykščių turizmo informacijos centras aktyviai dalyvauja Anykščių turizmo klasterio veikloje: dalyvauja susirinkimuose, parodose, renginiuose, prisideda prie leidybinės-reklaminės veiklos, viešinimo ir paslaugų pardavimo. Asociacijos dėka kuriami bendruomeniniai ryšiai. Sprendžiamos rinkodarinės ir viešinimo problemos. Svarbiausias tikslas – vieningai siekti užsibrėžtų tikslų ir dirbti vieningai.

· Nacionalinė turizmo verslo asociacija (NTVA) vienija profesionalias atvykstamojo, išvykstamojo ir vietinio turizmo organizacijas. Stiprina asociacijos narių, valstybės valdymo ir vietos savivaldos institucijų, nevyriausybinių organizacijų savitarpio supratimą, bendradarbiavimą bei partnerystę. Kelionių organizatorių indėlis į Lietuvos turizmo infrastruktūrą yra labai svarbus ne tik pavieniams turistams, bet ir visai šalies ekonomikai.

4. Statistinių duomenų rinkimas, kaupimas ir analizė.

Centras kiekvieną dieną fiksuoja įstaigos lankytojų skaičių, skambučių skaičių, kiekvieną mėnesį daro šių duomenų suvestinę ir šią informaciją siunčia Valstybiniam turizmo departamentui prie Ūkio ministerijos. Statistiniai lankytojų tyrimai atspindi lankytojų srautus, tai rodo Anykščių krašto patrauklumą, aptarnaujančiojo sektoriaus veiklos rezultatus. Taip pat tiriamos tikslinės rinkos, renkant informaciją apie lankytojus iš kitų šalių. Periodiškai vedamos duomenų ataskaitos reikalingais pjūviais.

4.1. Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro lankytojai.

2018 metais lankytojų, kurie tikslingai atvyko į turizmo ir verslo informacijos centrą klausti nuorodų ar teirautis, ką nuveikti mieste, skaičius padidėjo (11 724) lyginant su 2017 metais (7794). 2018 m. turistinę informaciją teikėme dvejose miesto vietose.

Į Centrą užsukančių lankytojų ir užsakomų ekskursijų apskaita rodo, jog pagal savaitės dienas daugiausia turistų Anykščių turizmo ir verslo informacijos centre apsilanko penktadieniais, šeštadieniais, sekmadieniais, o mažiausiai – pirmadieniais ir antradieniais. 2018 m. pats aktyviausias turizmo sezono mėnuo buvo rugpjūtis. Pagal mėnesius – liepa (2 329 lankytojai), rugpjūtis (3 465 lankytojai), gegužė (1 184 lankytojai), birželis (1 122 lankytojai), rugsėjis (1 380 lankytojai). Išanalizavus lankytojų srautus, galime daryti išvadą, kad 2018 m. turizmo sezonas prasidėjo kovo mėnesį, o baigėsi lapkričio mėn.

Turistinio sezono metu (nuo balandžio 1 d. iki lapkričio iki spalio 31 d.) Centras dirbo savaitgaliais ir šventinėmis dienomis.

Rajono svečių iš užsienio užsukančių į Centrą skaičius beveik nekito. 2017 m. – 1167; 2018 m. – 1256. Turizmo ir verslo informacijos centre sumažėjo turistų iš Latvijos skaičius: 2017 metais – 911, o 2018 − 748. Tai lėmė ne tik neigiami veiksniai tokie, kaip oro sąlygos, bet ir teigiami – atnaujintame www.infoanyksciai.lt tinklapyje informacija pasiekiama lietuvių, anglų, rusų ir latvių kalbomis, taip pat 2018 m. itin aktyviai buvo reklamuojami Anykščiai latviškuose portaluose, verslo misijose, parodose bei kituose renginiuose.

Turistų iš kitų šalių skaičiai kito neženkliai. Žemiau esančioje lentelėje pateikiame, kaip kinta šalių pozicijos. Latvija išlieka pirmoje vietoje, tačiau skaičius po truputį krenta. 2016/2017 metais antroje vietoje buvo svečiai iš Rusijos. 2018 metais vokiečių turistai kyla į viršų, stumdami rusų turistus į 3 vietą. 4 vietoje lieka Didžioji Britanija, o 5-oje – Suomija.

 

Eil. Nr.

2016

2017

2018

1

Latvija

Latvija

Latvija

2

Rusija

Rusija

Vokietija

3

Estija

Vokietija

Rusija

4

Vokietija

Didžioji Britanija/ Prancūzija

Didžioji Britanija

5

Lenkija

Nyderlandai

Suomija

TOP 5 užsienio šalių turistų kaita per 2016/2017/2018 metus

 

4.2. Naujas informacinis taškas Anykščių miesto centre.

Nuo 2018 m. balandžio iki lapkričio mėnesio nuomavome patalpas centrinėje Anykščių miesto aikštėje. Pasirinktos patalpos yra strategiškai turistams patogioje vietoje adresu A. Baranausko aikštė 16B. Naujasis informacinis taškas mieste teikė ne tik nemokamą turistinę informaciją. Visą parą veikė nemokamas belaidis internetas, prekiavome suvenyrais, gaiviaisiais gėrimais, ledais. Lankytojus kvietėme prisėsti pailsėti įrengtoje sėdmaišių poilsio zonoje. Šiame informaciniame taške sezono metu apsilankė daugiau nei 8000 lankytojų.

4.3. Centro ekskursijos.

2017 metais gido paslaugas užsakė 96 grupės, o 2018 metais – 103. Grupių įvairovė 2018 metais kito. Daugiau ekskursijų užsakinėjo darbo kolektyvai ir mokyklos. Pastebėta, kad per šiuos metus daugiausia ekskursijų užsakymų sulaukta iš Vilniaus, Alytaus, Radviliškio, Kauno. 2018 m. aktyviausi užsakomų ekskursijų mėnesiai – gegužė (32 ekskursijos), birželis (22 ekskursijos), liepa (9 ekskursijos).

Rajone veiklą vykdė laisvai samdomi gidai. 2018 metais bendradarbiavome su 5 gidais, kurie iš viso vedė 80 ekskursijų. Išanalizavus bendras ekskursijų užsakymo tendencijas paaiškėjo, kad atsirado poreikis pavienių asmenų, trumpoms ekskursijoms.

4.4. Kalitos kalno lankytojai.

Pramogų ir sporto centras „Kalita“ – puiki vieta įvairaus amžiaus žmonėms, šeimai ar draugų būriui aktyviai praleisti laisvalaikį. Kalita unikali: čia galima pramogauti visais metų laikais. Teikiamos paslaugos: rogučių trasa, atrakcionas „Salto“, Žaidimų automatas-ekskavatorius, mašinėlės, prekyba ledais ir vaisvandeniais, kalnų slidinėjimas.

Žiemos pramogos prisideda prie sezoniškumo mažinimo Anykščių rajone. 2018 m. slidinėjimo sezonas truko 89 dienas. Šiltos žiemos ir nepastovi temperatūra jau eilę metų gadina slidinėjimo trasų būklę ir didina sniego gaminimo ir paruošimo išlaidas.

Kalitos kalno lankytojai per pastaruosius 3 metus.

Lyginant su 2017 metais, rogučių trasos lankytojų skaičius padidėjo beveik 26 proc., o kalnų slidinėjimo paslaugomis naudojosi 9 proc. daugiau lankytojų.

Kalitos kalno teritorijoje veikė atrakcionas „Kalitos salto“, auto mašinytės ir mini ekskavatorius. Šie atrakcionai paskirsto lankytojų srautus, sukuria pridėtinę vertę. Lankytojams pasiūlomas didesnis pramogų spektras, kurį ateityje plėsime. Nuo 2018 m. gruodžio mėnesio atidarėme užkandinę, kurioje prekiaujame kava, ledais, gaiviaisiais gėrimais, užkandžiais.

4.5. Turistinis autotraukinukas.

2018 metais traukinuku važiavo 22 104 žmonės. Autotraukinukas 2018 m. vežė keleivius nustatytais maršrutais Dainuvos slėnis – Medžių lajų takas ir Medžių lajų takas – Dainuvos slėnis.

5. Viešųjų paslaugų verslui prieinamumo didinimas, sudarant galimybes verslą pradėti ketinantiems asmenims ir naujoms įmonėms, lengvatinėmis sąlygomis gauti viešąsias paslaugas, teikiant informaciją, konsultacijų ir mokymo paslaugas, praktinę pagalbą smulkaus ir vidutinio verslo subjektams bei pradedantiesiems verslo subjektams.

Centras 2018 m. prisidėjo prie verslo aplinkos gerinimo Anykščių rajone. Nuolat betarpiškai bendradarbiavome su Anykščių rajono savivaldybe verslumo skatinimo, verslo informavimo, bei verslo ir savivaldybės bendradarbiavimo galimybių klausimais. Visus metus bendradarbiavome su VšĮ Versli Lietuva, pasirašėme bendradarbiavimo sutartį.

Teikėme viešąsias paslaugas visuomenei, verslo bei bendruomenių atstovams. Organizavome renginius, mokymus, seminarus, leidome informacinius leidinius, rengėme projektus bei juos administravome. Taip pat teikėme pagalbą žmonėms, norintiems pradėti verslą. Elektroninėmis priemonėmis steigėme ir padėjome steigti naujas įmones. Nuolat skelbėme aktualią verslo informaciją tinklapyje www.infoanyksciai, bei Facebook paskyroje Info Anykščiai verslo informacija.

2018 m. Centro verslo specialistai suteikė paslaugų:

· tiesioginių konsultacijų – 27 juridiniams asmenims ir 26 fiziniams asmenims; tiesioginių konsultacijų – 244,75 val., konsultacijos telefonu – 230 val., konsultacijos el. paštu ir socialiniuose tinkluose – 64 val.;

· parengtos 8 projektinės paraiškos;

· parengti juridinių asmenų steigimo dokumentai – 5;

· Suorganizuoti 5 seminarai, 3 mokymai (renginiuose, mokymuose ir seminaruose dalyvavo 171 asmuo);

· suteiktos 197 biuro paslaugos.

Bendradarbiaujant su Anykščių rajono savivaldybe, sukurtas Anykščių investicinę aplinką pristatantis video klipas anglų kalba (lietuvių kalbos subtitrai) ir informacinis leidinys „Anykščiai – atviri klodai investicijoms“. Investicinis gidas išplatintas socialiniuose tinkluose, ambasadose, bendradarbiavome su VšĮ Investuok Lietuvoje bei respublikine žiniasklaida.

6. Socialinio ir bendruomeninio verslumo stiprinimas Anykščių rajone.

Centras nuolat renka, kaupia, sistemina ir viešina informaciją apie bendruomeninio verslo galimybes, kvietimus teikti projektinius pasiūlymus tiek rajono reikšmės, tiek nacionalinio lygio projektams. Konsultuoja bendruomenių atstovus projektų rengimo, įgyvendinimo ir ataskaitų teikimo klausimais. Kviečia bendruomenes dalyvauti Anykščių miesto mugėse ir prekiauti savo produkcija. Centras bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, dalyvauja šios institucijos organizuojamuose renginiuose bei diskusijose dėl nevyriausybinių organizacijų poreikių (toliau - NVO). 2018 m. bendradarbiavome su NVO informacijos ir paramos centru, organizavome susitikimą su vietiniais NVO atstovais ir Anykščių rajono savivaldybės administracijos atstovais. Dalinomės gerąja patirtimi ir teikėme siūlymus Anykščių rajono savivaldybės administracijai dėl NVO sektoriaus stiprinimo.

7. Renginių organizavimas.

2018.01.20 – 2018 Vaikų Ir Jaunučių Pirmenybių II-etapas / Kalitos taurė suaugusiems;

2018.01.21 – Pasaulinė Sniego diena ant Kalitos kalno;

2018.02.15 – Kartu su Anykščių rajono savivaldybe organizavome tarptautinį forumą „Maža bendruomenė – dideli siekiai“;

2018.02.16 – Tautinis slidinėjimas ant Kalitos kalno;

2018.03.11 – Kovo 11-oji ant Kalitos kalno;

2018.06.02 - Tradicinės kultūros ir žirgų sporto šventė „Bėk bėk, žirgeli!“ (mugės organizavimas);

2018.07.20 – Anykščių miesto šventė (Floristinių kilimų konkurso ir mugės organizavimas);

2018.09.22 – Obuolinės (mugės organizavimas) / Turizmo naktis;

2018.09.27 – „Turizmo gilės 2018“;

2018.10.16 – „Verslo Žiburiai 2018“;

2018.12.15 – Kalėdinė mugė Anykščių kultūros centre.

8. Viešosios informacinės sistemos kūrimas ir miesto įvaizdžio rinkodaros vystymas, tarpinstitucinio bendradarbiavimo plėtra.

2018 m. dar aktyviau pradėjome vystyti Rytų Aukštaitijos (Ežerų krašto) bendradarbiavimą. Kartu leidžiame leidinius užsienio kalbomis, dalyvaujame parodose, verslo misijose. Taip stiprinamas viso regiono turistinis potencialas.

Palaikomas nuolatinis ryšys su turizmo paslaugų teikėjais siekiant užtikrinti naujausios informacijos skaidą apie teikiamas paslaugas Anykščių krašte, atnaujinant naudingą informaciją, teikiant kontaktinius duomenis. Bendraujama elektroniniu paštu, telefonu, betarpiškai susitikimų, susirinkimų metų ar tiekėjams atvykus į Centrą. Paslaugų tiekėjams teikiami pasiūlymai dėl turizmo objektų viešinimo, informacijos sklaidos .

Nuolat bendradarbiavome su Anykščių rajono savivaldybės administracija. Centro atstovas dalyvauja Turizmo komisijoje. Rengėme bendrus pasitarimus ir susirinkimus su kultūros ir meno įstaigų vadovais. Bendradarbiaujama rengiant kasmetinius didžiuosius renginius:,  Bėk bėk, žirgeli“, Anykščių miesto šventę, Obuolines, Turizmo naktį ir kt. Bendradarbiaujama su Lietuvos ir užsienio turizmo informacijos centrais, muziejais, kelionių ir turizmo agentūromis, komercijos organizacijomis, meno kolektyvais, kūrybinėmis ir sporto organizacijomis. Labai svarbu kurti naudingus Anykščiams bendradarbiavimo ryšius, siekiant kvalifikuoto ir aktyvaus partnerio įvaizdžio. 

2018 m. Centras bendradarbiavo su Lietuvos valstybiniu turizmo departamentu, Lietuvos turizmo plėtros agentūra, Lietuvos turizmo asociacija, Lietuvos kaimo turizmo asociacija, Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacija, Lietuvos kurortų ir kurortinių teritorijų asociacija, Lietuvos ir užsienio turizmo ir verslo informacijos centrais, savivaldybėmis. Keitėmės informacija, dalyvavome renginiuose, seminaruose, konferencijose, pristatymuose.

Nuolat bendradarbiavome su kaimyninių rajonų turizmo ir verslo informacijos centrais. Bendradarbiaujama su vietiniais paslaugų tiekėjais rengiant pažintinius turus ir verslo misijas, turizmo resursų pristatymui. Dalyvaujama LTA (Lietuvos turizmo asociacijos), NTVA (Nacionalinės turizmo verslo) veikloje.

Bendradarbiaujame su turizmo specialistus ruošiančiomis mokymo įstaigomis, konsultuojame, dalyvaujame anketinėse apklausose, suteikiame reikalingą medžiagą studentams rašantiems darbus apie Anykščių rajono turizmo išteklius, priėmėme 3 praktikantus iš Panevėžio bei Utenos kolegijų. Bendradarbiaujame su įvairiomis Anykščių rajone veikiančiomis įstaigomis.

Nuolat bendravome su VšĮ Versli Lietuva dėl smulkaus ir vidutinio verslo rėmimo ir informavimo galimybių. Užmezgėme ryšius su VšĮ Investuok Lietuvoje, bei vienu iš stipriausių Lietuvoje verslo klubu „Nevėžis“ (BNI).

9. Centro teikiamų paslaugų gerinimas ir plėtra.

Centras nuolat atnaujina paslaugų spektrą ir ieško naujų būdų pritraukti kuo daugiau lankytojų. Nuolat gerinama infrastruktūra ant Kalitos kalno, gerinama paslaugų kokybė. Investuojama į darbuotojų kvalifikacijos kėlimą ir mokymą.

2018 m. teikiamos mokamos (komercinės) paslaugos:

· Anykščių TVIC prekiauja informaciniais, reprezentaciniais leidiniais ir suvenyrais. Populiariausia yra nemokamai dalinama informacija, lankytinų objektų schema, paslaugų teikėjų kontaktiniai duomenys;

· maršrutų sudarymas pagal individualius poreikius pavieniams turistams ir jų grupėms. Visiems pageidaujantiems maršrutai paruošiami individualiai, dažniausiai tai būna moksleivių grupės, bendruomenės, įvairūs kolektyvai;

· gido paslaugų teikimas;

· renginio organizavimo paslauga;

· rogučių atrakcionas;

· kalnų slidinėjimas;

· atrakcionas „Kalitos salto“;

· mini ekskavatorius;

· pasivažinėjimas turistiniu autotraukinuku;

· vaisvandenių ir ledų pardavimas ant Kalitos kalno;

· mašinėlės-atrakcionai ant Kalitos kalno;

· lauko ekrano reklama;

· biuro paslaugų teikimas;

· turto nuoma;

· verslo informacijos sklaidos renginiai;

· paraiškos rengimo paslaugos.

10. Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro finansiniai duomenys:

10.1. viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro dalininkai finansinių metų pradžioje ir pabaigoje buvo Anykščių rajono savivaldybė.

Įnašų vertė metų pradžiai 592 501 Eur , metų pabaiga 592 501 Eur;

10.2. viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus:

Nuosavos lėšos:

Pajamos už suteiktas paslaugas, parduotas prekes: 274 491 Eur Iš jų:

Kalnų slidinėjimo                                                      

54 850 Eur

Pasivažinėjimo atrakciono-vasaros rogučių          

151 474 Eur

Riedėjimo atrakciono-Kalitos „Salto“                        

5 059 Eur

Žaidimų automato-mini ekskavatoriaus „Volvo“ EC                                                                

2 553 Eur

Atrakcioninės mašinytės                                              

3 302 Eur

Ekskursijų                                                                  

13 262 Eur

Leidinių, suvenyrų, ledų ir vaisvandenių pardavimas ir kitos pajamos

11 266 Eur

Pramoginio traukinuko                                               

22 104 Eur

Verslo informacijos sklaidos renginiai                         

1 329 Eur

Paraiškos rengimas                                                          

124 Eur

Lauko ekrano paslaugos                                                    

85 Eur

Biuro paslaugų pajamos                                                  

784 Eur

Įrangos turto nuoma                                                         

36 Eur

Kitos pajamos                                                               

8263 Eur

Iš viso nuosavų lėšų:

274 491 Eur.  

Finansavimo pajamos

181 318 Eur.

Turizmo ir verslo programų vykdymui 110000 Eur;

Rinkodaros plano parengimo, programos vykdymui 15000 Eur;

EU projekto vykdymas (registruotas nusidėvėjimas) 56318 Eur

IŠ VISO pajamų:

455            809 Eur.

 

Anykščių rajono savivaldybės biudžeto lėšos

Turizmo plėtros programos vykdymo asignavimų

 

65 000 Eur

Viešųjų paslaugų verslui teikimo Anykščių rajone, bendruomenių verslumo skatinimo, verslo aplinkos gerinimo, vykdymo asignavimų

45 000 Eur

Rinkodaros plano parengimo ir monitoringo, programos vykdymo asignavimų

15 000 Eur

Iš viso gauta lėšų:

125 000 Eur

Panaudota:

 

Atlyginimams ir soc. draudimo įmokoms

47 295 Eur

Dalyvavimas parodose , verslo misijos

17 755 Eur

Reklaminių skydelių talpinimas

408 Eur

Leidinių leidybai

15120 Eur

Viešinimo kompanija (spauda, televizija radijas ir kita)

4568 Eur

Turizmo dienai ir apdovanojimams Turizmo Gilės, renginiai

2654 Eur

Pažintinių turų organizavimas

1580 Eur

Tinklapio www.infoanyksciai.lt tobulinimas

1528 Eur

Strategijos kūrimas

5000 Eur

Poilsio zonos mieste įkūrimas

3636 Eur

Vaizdinės medžiagos sukūrimas

4813 Eur

Interaktyvių trasų kūrimas

3000 Eur

Renginio „Verslo žiburiai“ organizavimas

2759 Eur

Ūkinės ir renginių aptarnavimo prekės paslaugos

867 Eur

Kvalifikacijos kėlimas

520 Eur

Įrangos eksploatavimas ir remonto darbai

3222 Eur

Lektoriai, paslaugų sutartys

1750 Eur

Biuro įranga ir kanceliarinės prekės

3097 Eur

Skelbimai ir reklama

428 Eur

Anykščių investicinis gidas

5000 Eur

 

10.3. Informacija apie viešosios įstaigos įsigytą ilgalaikį turtą per finansinius metus (visa turto vertė):

Materialusis turtas:

 

Kompiuteris DELL 9010SFF i7-3770

455 Eur

Keturratis CFMOTO CFORCE EPS T3b

5075 Eur

Telefonas HUAWEI P20 PRO 128GB

582 Eur

Persirengimo kabinų komplektas

500 Eur

Kavinukės baldų komplektas

674 Eur

Video kamera

685 Eur

Patalpa darbuotojams

2253 Eur

Nematerialus turtas:

 

Geologiniai tyrimai Kalitos kalne

567 Eur

VšĮ Anykščių TVIC strateginis veiklos planas 2019-20124 metams

5000 Eur

Kavinės projektas

5795 Eur

Iš viso įsigyta ilgalaikio turto:

25 776 Eur.

 

10.5. Informacija apie viešosios įstaigos perleistą ilgalaikį turtą per finansinius metus

Įstaiga perleisto ilgalaikio turto neturėjo.

10.6. Viešosios įstaigos išlaidos per finansinius metus:

Suteiktų paslaugų, parduotų prekių savikaina

73 163 Eur.

Veiklos sąnaudos:

434 571 Eur.

Pardavimo

43 364 Eur

Darbuotojų išlaikymo

230 620 Eur

Nusidėvėjimo (amortizacijos)

114 993 Eur

Ryšių

2 038 Eur

Transporto išlaikymo

3 208 Eur

Patalpų išlaikymo

5 890 Eur

Turto vertės sumažėjimo

6 496 Eur

Kitos veiklos sąnaudos

27 962 Eur

Išlaidų iš viso:

507 734 Eur.

 

10.7. Viešosios įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje:

Metų pradžioje – 20.

Metų pabaigoje – 23.

10.8. Viešosios įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms

Viešosios įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms - 109 708 Eur.

10.9. Duomenys apie viešosios įstaigos vadovą:

Viešajai įstaigai Anykščių  turizmo ir verslo informacijos centrui nuo 2016.07.28 vadovauja direktorė Vilanda Reikalienė. Nuo 2017 m. liepos mėn. 30 d. įstaigos direktorė yra vaiko auginimo atostogose, o jos funkcijas laikinai atlieka vyr. turizmo specialistė Kristina Beinorytė.

 

Išlaidos

Išlaidų suma per 2018 metus Eur

Darbo užmokesčio

14 117

komandiruotės

450

netarnybinio automobilio naudojimo išlaidos

1 292

Iš viso:

15 859 Eur.

 

10.10. Išlaidos kolegialiems organams.

Išlaidų kolegialiems organams nėra.

10.11. Išlaidos viešosios įstaigos dalininkui.

Viešosios įstaigos dalininkui išlaidų nebuvo.

11. Centro 2018 m. veiklos rezultatų vertinimas

Vertinimo kriterijai:

Vertinimo parametrų lentelė:

Eil.

Nr.

Vertinimo priemonės pavadinimas

Matavimo vienetas

2017 m. rodiklis

2018 m. rodiklis

1

Uždirbtos pajamos per metus

Eur

254391

274 491

2.

Teikiamų paslaugų skaičius

Vnt.

11

14

3.

Suteikta gido paslaugų

grupių sk.

96

103

4.

Anykščių rajono atstovavimas turizmo parodose

Vnt.

7

8

5.

Sukurtų naujų darbo vietų skaičius

Vnt.

2

3

6.

Suteiktų tiesioginių verslo konsultacijų skaičius

Val.

-

244

7.

Organizuotų renginių, mokymų, seminarų, konferencijų skaičius

Vnt.

-

8

8.

Parengti juridinių asmenų steigimo dokumentai

Vnt.

-

5

9.

Parengti projektai

Vnt.

-

8

10.

Biuro paslaugų teikimas

Vnt

-

180

11.

Administruotos paraiškos / parengtos ataskaitos

Vnt.

-

8

12.

Anykščių kraštui atstovavimas verslo renginiuose

Vnt.

-

2

 

12. Centro ateinančių finansinių metų veiklos tikslai, uždaviniai ir planuojami atlikti darbai

Eil. Nr.

Tikslai

Uždainiai

Planuojami darbai

1.

Nuoseklus Anykščių rajono turizmo traukos objektų ir veiklų viešinimas Lietuvoje ir užsienyje, prisidedant prie patrauklaus ir svetingo Anykščių, kaip kurortinės teritorijos, įvaizdžio kūrimo, siekiant grįžtamos materialios naudos Anykščių rajono paslaugų teikėjams ir gyventojams

·          Projektų ir programų rengimas ir įgyvendinimas.

·          Šiuolaikinėmis rinkodaros ir komunikacijos priemonėmis kurti patrauklios ir svetingos turistinės vietovės įvaizdį ir didinti jos patrauklumą keliautojams.

·          Statistinių duomenų apie Anykščių rajono turizmo ir verslo resursus rinkimas, kaupimas ir analizavimas.

 

·          Anykščių rajono turizmo išteklius išsamiai pristatančių informacinių-reklaminių leidinių parengimas skirtingomis užsienio kalbomis ir leidyba. (40 000 vnt.).

·            Nuolatinis informacijos rinkimas, sisteminimas ir viešinimas.

·          Anykščių krašto viešinimas socialiniuose tinkluose bei įvairiose platformose.

·            Informacijos atnaujinimas, papildymas, ir pateikimas lietuvių, rusų, latvių ir anglų kalba internetiniame tinklapyje www.infoanyksciai.lt .

·          Visus metus renkami ir sisteminami statistiniai duomenys, bei teikiami savivaldybės bei valstybinėms institucijoms.

 

 

 

2.

Informacijos ir rinkodaros paslaugų plėtra Anykščių rajone, turizmo išteklių reprezentavimas Lietuvoje ir užsienyje

Anykščių rajono turizmo objektų žinomumo ir lankomumo didinimas, turizmo išteklių pristatymas internetinėje erdvėje, spaudoje ir televizijoje, verslo misijose, parodose Lietuvoje ir užsienyje, informacinės sistemos stiprinimas ir rinkodaros plėtra.

·            Reklaminės kampanijos Lietuvos ir užsienio rinkoms skaičius (spauda, televizija, radijas) – 6 vnt.

·            Publikacijos vietos ir užsienio spaudoje, televizijoje(8), radijuje (4), kelionių agentūrų leidiniuose, tinklapiuose, laidose(20).

·            Prezentacijos mokymo įstaigose, kelionių agentūrose, kitose turizmo įstaigose.

·            Surengtos 4 reklaminės kampanijos.

·          Dalyvata  6 tarptautinėse parodose, 4 regioninėse parodose; 5 renginiuose Lietuvoje pristatant Anykščių rajono turizmo išteklius.

 

3.

Pramogų ir sporto centro „Kalita“ klientų aptarnavimo ir turizmo paslaugų kokybės gerinimas, jų įvairovės didinimas ir infrastruktūros gerinimas

·          Projektų ir programų rengimas ir jų įgyvendinimas.

·          Pateikta bent viena projektinė paraiška tarptautiniams fondams dėl paslaugų ir infrastruktūros plėtros.

·          Naujos paslaugos įdiegimas.

4.

Naujo verslo kūrimosi Anykščių rajone skatinimas, pagalba jau veikiantiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams plėtoti veiklą, prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų, didinti jų veiklos konkurencingumą ir efektyvumą

 

·          Projektų ir programų rengimas ir įgyvendinimas.

·          Teikti informacijos, konsultacijų, mokymų, kvalifikacijos kėlimo ar perkvalifikavimo, metodines ir kitas paslaugas verslo pradžios, verslo planavimo, finansavimo šaltinių paieškos, finansų tvarkymo, personalo valdymo, inovacijų aktyvinimo, kooperacijos, technologijų plėtojimo ir kitais verslui aktualiais klausimais įvairiomis komunikacijos priemonėmis lengvatinėmis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir (ar) fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą Anykščių rajone.

·    Teikti verslo pradžios konsultacijas ir informaciją verslą pradedantiems verslininkams.

·    Organizuoti mokymus ir verslo sklaidos renginius.

·    Rengti įmonių steigimo dokumentus.

·    Teikti konsultacijas Anykščių rajone veikiančių bendruomenių atstovams.

·    Teikti konsultacijas Anykščių rajone veikiančių bendruomenių atstovams.

·    Rengti projektines paraiškas.

·    Dalyvauti, bei skatinti verslo subjektus dalyvauti, verslo pristatymuose, parodose.

5.

Sistemingas kūrimas Anykščių, kaip patrauklios gyventi, kurti ir investuoti, vietovės įvaizdžio

 

Pritraukti Lietuvos ir tarptautinių organizacijų, privačių įmonių fondų ir programų lėšas bei įvairiapusišką pagalbą strateginiams tikslams įgyvendinti, sukurti turizmo ir verslo strategiją bei nuolat atnaujinti rajono investicinį gidą.

·    Naujų kontaktų ir bendradarbiavimo galimybių užsienio rinkose paieška.

·    Investicinio gido atnaujinimas.

6.

Viešjų paslaugų kokybės gerinimas.

·          Viešosios informacinės sistemos kūrimas Anykščių rajono verslo ir turizmo paslaugas teikiantiems subjektams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo plėtra.

·          Centro teikiamų paslaugų gerinimas ir plėtra.

 

·    Rengiami susirinkimai su Anykščių rajono savivaldybės atstovais, turizmo ir verslo subjektams aktualiais klausimais, temomis– ne mažiau 4 susirinkimų per metus (kas ketvirtį).

·    Komunikacijos sistemos kūrimas; betarpiškas nuolatinis bendravimas telefonu, el. paštu ar kitomis priemonėmis.

·    Informacijos apsikeitimas ir nuolatinis kontaktų palaikymas su kitais turizmo ir verslo informacijos centrais, ambasadomis, VšĮ Investuok Lietuvoje, VšĮ Versli Lietuva ir kt.

·    Naujų paslaugų diegimas.

·    Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.

 

 

 

 

13. Centro 2019 m. planuojamos pajamos

Šaltinis

Planuojamos pajamos Eur

Projektinė veikla

80 000,00

Pajamos už suteiktas paslaugas ir parduotas prekes

277 000,00

 

 

 

L. a .direktoriaus funkcijas                                                                                  Kristina Beinorytė

 

PATVIRTINTA

Anykščių rajono savivaldybės tarybos  

2019 m. gegužės 23 d. sprendimu

Nr. 1-TS-175

 

Viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro

2019 metų veiklos strategija

Viešosios įstaigos Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro (toliau Centras) veiklos kryptys ir pagrindiniai tikslai:

Anykščių turizmo ir verslo informacijos centro veiklos planas sudaromas 2019 metams, tačiau kai kurios veiklos yra tęstinės, todėl jų įgyvendinimas gali apimti ir 2020 metus. Įvertinus turizmo ir verslo sričių sparčius pokyčius, augimo dinamiką, organizuotų renginių, reklaminių akcijų ir įvairių rinkodaros priemonių efektyvumą, sudaromas planas per metus gali keistis.

Siekiant efektyvios turizmo ir verslo plėtros Anykščių rajone, būtinas lėšų ir priemonių efektyvumo optimizavimas, taip pat Anykščių rajono turizmo produktų pridėtinės vertės kūrimas, paslaugų verslui kokybės gerinimas, bendradarbiaujant viešojo ir privataus sektoriaus institucijoms.

Veiklos plano paskirtis – numatyti Anykščių rajono turizmo ir verslo informacijos veiklų pagrindines kryptis, priemones toms veikloms įgyvendinti, siekiant formuoti Anykščių rajono, kaip patrauklios vietovės, įvaizdį, skatinti vietinį ir atvykstamąjį turizmą, SVV subjektų steigimąsi, vystymąsi ir plėtrą.

Tikslai:                                               

1. Nuoseklus Anykščių rajono turizmo traukos objektų ir veiklų viešinimas Lietuvoje ir užsienyje, prisidedant prie patrauklaus ir svetingo Anykščių, kaip kurortinės teritorijos, įvaizdžio kūrimo, siekiant grįžtamos materialios naudos Anykščių rajono paslaugų teikėjams ir gyventojams.

2. Informacijos ir rinkodaros paslaugų plėtra Anykščių rajone, turizmo išteklių reprezentavimas Lietuvoje ir užsienyje.

3. Pramogų ir sporto centro „Kalita“ klientų aptarnavimo ir turizmo paslaugų kokybės gerinimas, jų įvairovės didinimas ir infrastruktūros gerinimas.          

4. Naujo verslo kūrimosi Anykščių rajone skatinimas, pagalba jau veikiantiems smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams plėtoti veiklą, prisitaikyti prie kintančių rinkos sąlygų, didinti jų veiklos konkurencingumą ir efektyvumą.

5. Sistemingas kūrimas Anykščių, kaip patrauklios gyventi, kurti ir investuoti, vietovės įvaizdžio.

6. Gerinimas viešųjų paslaugų kokybės.

Išsikeltiems tikslams pasiekti pasitelkiami veiklos uždaviniai:

1. Šiuolaikinėmis rinkodaros ir komunikacijos priemonėmis kurti patrauklios ir svetingos turistinės vietovės įvaizdį ir didinti jos patrauklumą keliautojams.

2. Anykščių rajono turizmo objektų žinomumo ir lankomumo didinimas, turizmo išteklių pristatymas internetinėje erdvėje, spaudoje ir televizijoje, verslo misijose, parodose Lietuvoje ir užsienyje, informacinės sistemos stiprinimas ir rinkodaros plėtra.

3. Statistinių duomenų apie Anykščių rajono turizmo ir verslo resursus rinkimas, kaupimas ir analizavimas.

4. Projektų ir programų rengimas ir įgyvendinimas.

5. Viešosios informacinės sistemos kūrimas Anykščių rajono verslo ir turizmo paslaugas teikiantiems subjektams, tarpinstitucinio bendradarbiavimo plėtra.

6. Teikti informacijos, konsultacijų, mokymų, kvalifikacijos kėlimo ar perkvalifikavimo, metodines ir kitas paslaugas verslo pradžios, verslo planavimo, finansavimo šaltinių paieškos, finansų tvarkymo, personalo valdymo, inovacijų aktyvinimo, kooperacijos, technologijų plėtojimo ir kitais verslui aktualiais klausimais įvairiomis komunikacijos priemonėmis lengvatinėmis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir (ar) fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą Anykščių rajone.

7. Pritraukti Lietuvos ir tarptautinių organizacijų, privačių įmonių fondų ir programų lėšas bei įvairiapusišką pagalbą strateginiams tikslams įgyvendinti, sukurti turizmo ir verslo strategiją bei nuolat atnaujinti rajono investicinį gidą.

8. Centro teikiamų paslaugų gerinimas ir plėtra.

Nr.

Priemonės, veiksmo pavadinimas

Įvykdymo terminai

Laukiamų rezultatų įgyvendinimo vertinimo kriterijai

Laukiami rezultatai 2018 m.

1

2

3

4

5

1.   Uždavinys Nr. 1 − Šiuolaikinėmis rinkodaros ir komunikacijos priemonėmis kurti patrauklios ir svetingos turistinės vietovės įvaizdį ir didinti jos patrauklumą keliautojams

1.1.

Anykščių rajono turizmo išteklius išsamiai pristatančių informacinių-reklaminių leidinių parengimas skirtingomis užsienio kalbomis ir leidyba.

Leidinių platinimas.

2019 m.

I – II ketv.

Sukurtų ir išleistų leidinių skaičius

·    Išleistas atnaujintas ir papildytas leidinys Anykščiai 2019 – lietuvių, rusų, latvių ir anglų kalbomis. Bendras tiražas 40 000 vnt.

·    Bendradarbiaujant su kaimyniniais rajonais išleistas naujas Rytų Aukštaitijos regiono turistinis leidinys skirtingomis užsienio kalbomis. Bendras tiražas 10 000 vnt., rajonui 2 000 vnt.

·    Parengtas elektroninis leidinys Anykščiai 2019 lietuvių, latvių, rusų ir anglų kalbomis.

Rezultatas:

·    Didesnis informacijos apie Anykščius pasiekiamumas ir sklaida;

·    spausdintų leidinių mažinimas ir didesnio dėmesio el. leidiniams skyrimas.

·    Anykščių rajono, kaip patrauklios turistinės vietovės įvaizdis.

1.2.

Anykščių rajono, kaip visus metus patrauklaus lankytojams bei turistams traukos objekto, įvaizdžio formavimas

2019 m.

I – IV ketv.

Anykščių rajone apsilankiusių turistų skaičius

Turistų, atvykstančių spalio–vasario mėnesiais (žiemos sezonas), skaičiaus padidėjimas 10 proc.,vykdant intensyvų žiemos sezono turizmo paslaugų viešinimą.

1.3.

Vykdoma Anykščių rajono turizmo išteklių reklama/rinkodara

2019 m.

I – IV ketv.

Anykščių rajone apsilankiusių turistų skaičius.

Reklaminių kampanijų skaičius

·    Per ketvirtį pateikiamas ne mažiau kaip 2 į prioritetines rinkas orientuoti pranešimai lietuvių, rusų bei anglų kalbomis;

·    reklaminių kampanijų skaičius (spauda, televizija, radijas) – 6 vnt.;

·    didesnis ir greitesnis informacijos pasiekiamumas.

·    didėjantis užsienio turistų skaičius bei įvairovė pagal atvykimo šalis.

1.4.

Vykdomas kryptingas Anykščių krašto viešinimas socialiniuose tinkluose bei įvairiose platformose su vieningu paskyrų pavadinimu – Visit Anykščiai

2019 m.

I – IV ketv.

Padidėjęs socialinių tinklų sekėjų skaičius.

Informacijos prieinamumas

·    Ne mažiau 20 proc. išaugęs Anykščių turizmo informacijos centro Facebook, Instagram paskyrų sekėjų skaičius;

·    Pinterest, Youtube tinklų aktyvinimas;

·    Informacijos sklaida Tripadvisor, Booking platformose.

·    pateikta informacija apie Anykščių rajono turizmo potencialą turistams Google+, informacijos paieškos sistemos optimizavimas;

·    lengvas informacijos prieinamumas per Google Maps

2.   Uždavinys Nr. 2 − Anykščių rajono turizmo objektų žinomumo ir lankomumo didinimas, turizmo išteklių pristatymas internetinėje erdvėje, spaudoje ir televizijoje, verslo misijose, parodose Lietuvoje ir užsienyje, informacinės sistemos stiprinimas ir rinkodaros plėtra

2.1.

Informacijos atnaujinimas, papildymas, ir pateikimas lietuvių, rusų ir anglų kalba internetiniuose tinklapiuose www.infoanyksciai.lt

ir www.kalitoskalnas.lt

 

2019 m.

I-IV ketv.

Padidėjęs internetinių puslapių lankytojų skaičius

·    Kiekvienais metais patalpinti ne mažiau kaip 30 vnt. pranešimų internetinėje svetainėje;

·    unikalių puslapio lankytojų skaičiaus didėjimas ne mažiau 10 proc. ;

·    interneto svetainėje www.infoanyksciai.lt per ketvirtį pateikiamas ne mažiau kaip 1 į prioritetines rinkas orientuotas pranešimas lietuvių, rusų bei anglų kalbomis.

2.2.

Centro prezentacijos mokymo įstaigose, kelionių agentūrose, kitose turizmo įstaigose

2019 m.

I-IV ketv.

Teikiamų turizmo paslaugų užsakymų didinimas

·    Tekstiniai/grafiniai reklaminiai skydeliai;

·    Fotografijos;

·    pristatomieji video klipai;

·    socialinių tinklų pranešimai ir konkurai.

2.3.

Publikacijos vietos ir užsienio spaudoje, televizijoje, radijuje, kelionių agentūrų leidiniuose, tinklapiuose, laidose

 

2019 m.

I-IV ketv.

Publikuotų pranešimų, radijo laidų, televizijos reportažų skaičius

·    Publikuotų pranešimų skaičius – 20 vnt.;

·    radijo laidų, pranešimų skaičius – 4 vnt.;

·    televizijos reportažų skaičius – 8 vnt.

2.4.

Kontekstinė reklama

2019 m.

I-IV ketv.

Reklaminių kampanijų skaičius (reklaminis skydelis, foto reklama, vaizdo reklama, garso reklama)

Surengtos 4 reklaminės kampanijos.

2.5.

Internetinio puslapio www.infoanyksciai.lt tobulinimas

2019 m.

I -II ketv.

Nuolatinis sistemos tobulinimas

Informacijos paieškos pagreitinimas, paslaugų didinimas, turistų kelionių planavimo palengvinimas, paslaugų pardavimas elektroninėmis priemonėmis, įstaigos ir Anykščių rajono įvaizdžio gerinimas.

2.6.

Darbas su įvairiomis turistinėmis duomenų bazėmis

2019 m.

I – IV ketv.

Naujai suvestų ir atnaujintų lankytinų objektų skaičius

·    Naujų duomenų suvedimas: lankytini objektai, aktyvios pramogos, maitinimas, apgyvendinimas, stovyklavietės ir kt.;

·    esamos informacijos atnaujinimas;

·    nnuotraukų galerijų ir vaizdo įrašų atnaujinimas.

2.7.

Objektų žymėjimas, maršrutų kūrimas Google Maps, Maps.lt,

2019 m.

I – IV ketv.

Suvestų lankytinų objektų ir sudarytų skirtingų maršrutų skaičius

·    Objektų suvedimas į sistemas;

·    naujų maršrutų kūrimas ir pristatymas virtualioje erdvėje;

·    lengvai surandami objektai navigacijos pagalba naudojant išmaniuosius telefonus ar planšetinius kompiuterius

·    įvairių sistemų sujungimas.

2.8.

Anykščių rajono turizmo objektų pristatymas vietos ir užsienio parodose, įvairiuose renginiuose, mugėse

2019 m. I-IV ketv.

Atstovaujamų parodų ir mugių skaičius.

·    Dalyvauta 6 tarptautinėse parodose;

·    dalyvauta 4 regioninėse parodose;

·    dalyvauta 5 renginiuose Lietuvoje pristatant Anykščių rajono turizmo išteklius.

2.9.

Pažintinių turų organizavimas vietos ir užsienio turizmo profesionalams, žurnalistams

2019 m. I-IV ketv.

Reklaminių kampanijų skaičius

·    Suorganizuotos 4 reklaminės kampanijos, 5 pažintiniai turai užsienio žiniasklaidos atstovams, savalaikis informacijos atnaujinimas.

·    Darbas su PocketGuide audiogidu, darbas su TripAdvisor, European Best Destination ir socialiniais tinklais.

2.10.

Dalyvavimas įvairių organizacijų veikloje (turizmo centru asociacija, turizmo verslo asociacija, turizmo klasteris)

2019 m. I-IV ketv

Susitikimų;

parengtų dokumentų;

užmegztų kontaktų skaičius

·    Susitikimų sk. – 5 vnt.;

·    kontaktų sk. – 5 vnt.;

·    didesnis miesto žinomumas, išaugęs atvykstančių turistų skaičius.

3.   Uždavinys Nr. 3 –  Statistinių duomenų apie Anykščių rajono turizmo ir verslo resursus rinkimas, kaupimas ir analizavimas    

3.1.

Atvykstančių lankytojų skaičiaus į turizmo ir verslo informacijos centrą bei Kalitos kalną registravimas

2019 m. I-IV ketv.

Statistinių ataskaitų parengimas ir analizė

Parengtos statistinės ataskaitos:

·    Lietuviai ir užsieniečiai (iš kokių šalių atvyko);

·    dienomis ir mėnesiais;

·    ketvirčių;

·    metinės;

·    ekskursijų užsakymų ataskaita (kokius objektus lankė, iš kur atvyko, kiek žmonių ir pan.);

·    interesantai verslo klausimais (registracija, poreikių išgryninimas, kokie klausimai aktualiausi ir dėl kokių paslaugų kreipiasi, kiek apsilankė).

3.2.

Statistinių duomenų surinkimas iš rajone veikiančių turizmo paslaugų tiekėjų (muziejų, apgyvendinimo įstaigų, aktyvių pramogų ir kt.)

2019 m. I ketv.

Statistinių ataskaitų parengimas ir analizė

·    Parengta bendra lankytojų srautų metinė ataskaita;

·    parengta lyginamoji ataskaita su praėjusiais metais.

3.3.

Tinklapių, socialinių tinklų ir kitų elektroninės komunikacijos priemonių lankytojų srautų stebėsena ir analizė

2019 m. I-IV ketv.

Statistinių ataskaitų parengimas ir analizė

·    Tinklapių lankytojų skaičiaus, socialinių tinklų sekėjų skaičiaus stebėsena;

·    Google Analytics stebėsena ir analizavimas.

3.4.

Kaupti ir skleisti informaciją apie investicijų galimybes rajone

2019 m. I-IV ketv.

Rajono investicinės aplinkos analizės parengimas ir sklaida

·    Nekilnojamojo turto rinkos analizė.

·    Gyvenamosios ir verslo aplinkos analizė.

3.5.

Kaupti, rinkti ir sisteminti informaciją apie verslo subjektų steigimąsi, uždarymą verslo krypčių pasirinkimą

2019 m. I-IV ketv.

Statistinių duomenų apie verslo kūrimąsi Anykščiuose rinkimas

·    Naujų įmonių skaičius;

·    verslo rūšys;

·    fizinių asmenų darbas pagal pažymą arba su individualia veikla (rūšys, tendencijos);

·    išregistruotų įmonių skaičius;

·    bankrotų skaičius.

4.   Uždavinys Nr. 4 – Projektų ir programų rengimas ir įgyvendinimas

4.1.

Renginių rengimas ir koordinavimas, bendradarbiavimas su kitomis įstaigomis rengiant renginius

2019 m. I-IV ketv.

Įvykusių renginių skaičius, protokolų skaičius

 

Per metus surengta arba bendradarbiauta rengiant ne mažiau 10 įvairių renginių (slidinėjimo varžybos, miesto šventės, minėjimai ir kt.).

4.2.

ES projektas „Prioritetinių turizmo plėtros regionų e-rinkodara II etapas“

2019 m. I-IV ketv.

Projekto numatomų veiklų įgyvendinimas

Projekto sėkmingas įgyvendinimas (pradžia).

4.3.

Verslo turizmo produkto sukūrimas ir viešinimas

2019 m. I -IV ketv.

Sukurta konferencinio turizmo viešinimo programa

Dalyvavimas verslo turizmo parodoje, kontaktų mugėse.

Paruošta šiuolaikiška prezentacija anglų kalba.

Verslo turizmo galimybių viešinimas žiniasklaidoje, platinimas usb laikmenose.

4.4.

Naujų maršrutų sukūrimas

2019 m. I -IV ketv.

Naujų maršrutų skaičius

Sukurti ir viešinami nauji maršrutai:

·    Pėsčiųjų maršrutas;

·    dviračių maršrutas;

·    maršrutas pritaikytas neįgaliesiems.

Uždavinys Nr. 5  Viešosios informacinės sistemos kūrimas Anykščių rajono turizmo paslaugas teikiantiems ir verslo subjektams,  tarpinstitucinio bendradarbiavimo plėtra

5.1.

Anykščių rajone veikiančių turizmo ir verslo subjektų veiklų koordinavimas.

Bendradarbiavimo tarp įstaigų vystymas

 

2019 m. I-IV ketv.

Susirinkimų organizavimas.

Problemų kėlimas ir sprendimų siūlymai

·    Rengiami susirinkimai turizmo ir verslo subjektams aktualiais klausimais, temomis– ne mažiau 4 susirinkimų per metus (kas ketvirtį);

·    komunikacijos sistemos kūrimas;

·    betarpiškas nuolatinis bendravimas telefonu, el. paštu ar kitomis priemonėmis.

5.2.

Komunikavimas ir bendrų projektų įgyvendinimas su Anykščių rajono savivaldybe

2019 m. I-IV ketv.

Iniciuotų susirinkimų skaičius.

Parengtų projektų skaičius.

·    Iniciuota ne mažiau 1 susirinkimų per mėnesį;

·    parengta ne mažiau 2 bendrų projektų.

5.3.

Bendradarbiavimas su Lietuvos ir užsienio organizacijomis, agentūromis ir valstybinėmis institucijomis

2019 m. I-IV ketv.           

Partnerių rato plėtimas, bendradarbiavimo ir komunikacijos stiprinimas.

2019 m. planuojama bendradarbiaujant su Lietuvos valstybiniu turizmo departamentu, VšĮ Versli Lietuva, VšĮ Investuok Lietuvoje, Lietuvos turizmo plėtros agentūra, Nacionaline mokėjimo agentūra, Lietuvos turizmo asociacija, Lietuvos kaimo turizmo asociacija, Lietuvos turizmo informacijos centrų asociacija,  Lietuvos verslo informacijos centrų asociacija Nacionaline Turizmo verslo asociacija, Lietuvos kurortų ir kurortinių teritorijų asociacija, Lietuvos ir užsienio turizmo informacijos centrais, Lietuvos ambasadomis ir konsulatais užsienio šalyse, savivaldybėmis, įvairiais verslo klasteriais tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

6. Uždavinys Nr. 6 - Teikti informacijos, konsultacijų, mokymų, kvalifikacijos kėlimo ar perkvalifikavimo, metodines ir kitas paslaugas verslo pradžios, verslo planavimo, finansavimo šaltinių paieškos, finansų tvarkymo, personalo valdymo, inovacijų aktyvinimo, kooperacijos, technologijų plėtojimo ir kitais verslui aktualiais klausimais įvairiomis komunikacijos priemonėmis lengvatinėmis sąlygomis smulkiojo ir vidutinio verslo subjektams ir (ar) fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą Anykščių rajone

6.1.

 

Teikti verslo pradžios konsultacijas ir informaciją verslą pradedantiems verslininkams

2019 m. I-IV ketv.

Verslo informacija bus teikiama fiziniams asmenims, ketinantiems pradėti verslą, pradedantiesiems verslininkams ir verslą plėtojančioms mažoms ir vidutinėms įmonėms

·    Planuojame suteikti 80 tokio pobūdžio konsultacijų, klientams atvykus į įstaigą.

·    Planuojame nuolat teikti naujausią aktualią informaciją verslo pradžios klausimais kitomis komunikacijos priemonėm, bei įstaigos internetinėje svetainėje.

6.2.

Organizuoti mokymus ir verslo sklaidos renginius

2019 m. I-IV ketv

Siūlyti verslininkams įvairias mokymų, seminarų, kursų ir kt. temas.

Atlikus apklausas organizuoti renginius pagal poreikį ir aktualumą.

·    Planuojame suorganizuoti 8 mokymus ar kitokius verslo sklaidos renginius per metus.

6.3.

Rengti įmonių steigimo dokumentus

2019 m. I-IV ketv.

Įstaigos klientams, jų prašymu, parengti įmonių steigimo dokumentus

·    Planuojamas klientų srautas – 10.

6.4.

Teikti konsultacijas Anykščių rajone veikiančių bendruomenių atstovams

 

2019 m. I-IV ketv.

Konsultuoti, bei dalintis aktualia informacija apie bendruomenių verslumo skatinimo galimybes, galimas projektines veiklas

·    Planuojamas klientų srautas − 15.

6.5.

Teikti su verslu ir finansavimo galimybėmis susijusią informaciją verslo subjektams

2019 m. I-IV ketv.

Nuolat, įvairiomis komunikacijos priemonėmis (žodžiu, raštu, žiniasklaidos priemonėmis, įstaigos internetinėje svetainėje bei socialiniame tinkle), teikti ir viešinti aktualią verslui informaciją

·    Informacija bus nuolat renkama, analizuojama ir viešinama.

6.6

Rengti projektines paraiškas

2019 m. I-IV ketv.

Fiziniams asmenims, bendruomenėms, verslo subjektams rengsime projektines paraiškas įvairiems finansavimams gauti

·    Planuojame parengti ne mažiau 10 projektinių paraiškų per metus.

6.7.

Dalyvauti, bei skatinti verslo subjektus dalyvauti, verslo pristatymuose, parodose

2019 m. I-IV ketv.

Dalyvauti parodose ar kituose renginiuose pristatančiuose Anykščių rajono verslo aplinką, galimybes, verslo subjektų ir bendruomenių veiklas.

Skatinti verslo atstovus patiems dalyvauti ir prisistatyti tiek Lietuvos tiek užsienio parodose.

Teikti jiems aktualią informaciją apie vykstančias parodas ir renginius.

·    Planuojame dalyvauti 3 verslo parodose ar renginiuose.

·    Planuojame  bendradarbiauti ir prisidėti prie mažiausiai 2 verslo subjektų pristatymo verslo parodose, bendruomenių verslumo pristatymo renginių.

7. Uždavinys Nr. 7. Pritraukti Lietuvos ir tarptautinių organizacijų, privačių įmonių fondų ir programų lėšas bei įvairiapusišką pagalbą strateginiams tikslams įgyvendinti, sukurti turizmo ir verslo strategiją beinuolat atnaujinti investicinį gidą

7.1.

 

Naujų kontaktų ir bendradarbiavimo galimybių užsienio rinkose paieška

2019 m. I-IV ketv.

Ieškoti kontaktų ir informacijos apie užsienio rinkas, bendradarbiaujant su komercijos atašė, LEPA atstovais

·    Bendravimas su komercijos atašė ir LEPA atstovais el. priemonėmis ir telefonu

·    Suorganizuoti susitikimai, skype konferencijos – mažiausiai 2 vnt.

·    Investicinių galimybių; Anykščiuose pristatymas ir sklaida – 2 pristatymai.

7.2.

Informacijos apsikeitimas ir nuolatinis kontaktų palaikymas su kitais turizmo ir verslo informacijos centrais, ambasadomis, VšĮ Investuok Lietuvoje, VšĮ Versli Lietuva ir kt.

2019 m. I-IV ketv.

Nuolat bendrauti su įvardintomis institucijomis, siekiant laiku gauti aktualią informaciją verslo konsultavimo ir investicijų ir finansavimo iš įvairių fondų pritraukimo klausimais.

Nuolat dalintis informacija apie Anykščių verslo aplinkos tendencijas ir investicines galimybes

·    Susitikimai su organizacijų atstovais – 3 vnt.

·    Informacijos apsikeitimas – nuolat.

 

7.3.

Investicinio gido atnaujinimas

2019 m. I-IV ketv.

Nuolatinis informacijos atnaujinimas apie investicinę aplinką Anykščiuose

·    Bendravimas su Anykščių rajono savivaldybės administracija ir vietiniais verslininkais.

8. Uždavinys Nr. 8. Centro teikiamų paslaugų gerinimas ir plėtra

8.1.

Turistinės ir verslo informacijos teikimas Anykščių turizmo ir verslo informacijos centre

2019 m. I-IV ketv.

Informacijos teikimas atvykusiems į centrą lankytojams, el. paštu, telefonu ir kitomis komunikacijos priemonėmis

·    Teikiama informacija apie Anykščių rajono turizmo ir verslo išteklius ištisus metus.

·    Nuo balandžio 1 d. iki spalio 31 d. turizmo informacija teikiama ir savaitgaliais bei švenčių dienomis.

·    Informacija teikiama  į centrą atvykusiems lankytojams, el. paštu, telefonu ir kitomis komunikacijos priemonėmis.

·    Dalinami nemokamai informaciniai leidiniai, teikiamos nemokamos konsultacijos verslo klausimais.

 

8.2.

Centro teikiamų paslaugų plėtra

2019 m. I-IV ketv.

Teikiamų paslaugų plėtra, esamų paslaugų gerinimas.

·    Naujų informacinių taškų Anykščių rajone įvedimas – 3 vnt.;

·    prekiaujama  informaciniais, reprezentaciniais leidiniais ir suvenyrais;

·    ruošiami individualūs maršrutai organizuotai keliaujančioms turistų grupėms;

·    teikiama lydinčio gido paslauga – planuojama aptarnauti ne mažiau 100 grupių per metus;

·    naujų gidų pritraukimas ir veiklos skatinimas – rajone veiks 5 laisvai samdomi gidai, su kuriais turėsime bendradarbiavimo sutartis

·    interesantai verslo klausimais nuo gegužės 1 d. iki spalio 31 d. turės galimybe gauti konsultacijas ir savaitgaliais (kiekvieno mėnesio vieną savaitgalį konsultantai priims lankytojus ir savaitgalį).

8.3.

Pramogų ir sporto centro „Kalita“ infrastruktūros bei paslaugų plėtra

2019 m. I-IV ketv.

Gerinama infrastruktūra

Nuolat gerinama infrastruktūra:

·    naujų suolų, šiukšlių dėžių įrengimas;

·    gerbūvio gerinimo darbai;

·    stebėjimo kamerų tinklo plėtra;

·    darbo vietų gerinimas

8.4.

Naujų paslaugų diegimas

2019 m. I-IV ketv.

Naujos paslaugos sukūrimas

·    Turistinė informacija bus teikiame 6 Anykščių rajono vietose.

·    Naujų pramogų / atrakcionų įrengimas Pramogų ir sporto centre „Kalita“.

8.5.

Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas

2019 m. I-IV ketv.

Viešųjų paslaugų gerinimas

·    Visi įstaigos darbuotojai turi teisę ir galimybes kelti savo kvalifikaciją.

·    Planuojama kiekvieną nuolatinį įstaigos darbuotoją siųsti į mažiausiai 1 kvalifikacijos kėlimo mokymus ar seminarą.

 

Centro 2019 m. veiklos rezultatų vertinimas

Vertinimo kriterijai

Vertinimo parametrų lentelė

Eil.

Nr.

Vertinimo priemonės pavadinimas

Matavimo vienetas

2018 m. rodiklis

2019 m. planuojamas rodiklis

1.

Uždirbtos pajamos per metus

Eur

274 491

277 000

2.

Teikiamų paslaugų skaičius

Vnt.

14

15

3.

Suteikta gido paslaugų

grupių sk.

103

110

4.

Anykščių rajono atstovavimas turizmo parodose

Vnt.

8

8

5.

Sukurtų naujų darbo vietų skaičius

Vnt.

3

3

6.

Suteiktų tiesioginių verslo konsultacijų skaičius

Val.

244

280

7.

Organizuotų renginių, mokymų, seminarų, konferencijų skaičius

Vnt.

8

9

8.

Parengti juridinių asmenų steigimo dokumentai

Vnt.

5

6

9.

Parengti projektai

Vnt.

8

10

10.

Biuro paslaugų teikimas

Vnt

180

200

11.

Administruotos paraiškos / parengtos ataskaitos

Vnt.

8

10

12.

Anykščių krašto atstovavimas verslo renginiuose

Vnt.

2

3

 

Rizikos faktoriai.

Galimi rizikos faktoriai, dėl kurių įstaigos 2019 metų veiklos programa gali būti nepilnai įvykdyta:

1. Padidėjusi konkurencija aktyvių pramogų rinkoje.

2. Elektros energijos tiekimo sutrikimai.

3. Nepalankūs orai aktyviam poilsiui gamtoje.

4. Nepalankūs žiemos orai slidinėjimo trasų įrengimui ir jų eksploatacijai.

5. Lietingas šiltasis sezonas (gegužė-spalis).

6. Kiti nenumatyti veiksniai.

Lėšos

Įstaiga savo numatytiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti naudos lėšas, gautas už teikiamas paslaugas ir rėmėjų lėšas.

 

 

 

L.a. direktoriaus funkcijas Kristina Beinorytė