LIETUVOS RESPUBLIKOS KONKURENCIJOS TARYBOS
NUTARIMAS
DĖL VEIKLOS PRIORITETO ATLIEKANT REGLAMENTO (ES) 2019/1150 PRIEŽIŪRĄ
PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 10 d. Nr. 1S-120 (2024)
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos internetinių tarpininkavimo paslaugų ir interneto paieškos sistemų priežiūros įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 10 punktu ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos 2018 m. vasario 1 d. nutarimu Nr. 1S-10 (2018), 8.17 punktą, Konkurencijos taryba n u t a r i a:
1. Nustatyti, kad Konkurencijos tarybos veiklos prioritetas – atlikti Lietuvos Respublikos internetinių tarpininkavimo paslaugų ir interneto paieškos sistemų priežiūros įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 1 punkte numatytų 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2019/1150 dėl verslo klientams teikiamų internetinių tarpininkavimo paslaugų sąžiningumo ir skaidrumo didinimo pažeidimų tyrimus ar pagal kompetenciją imtis kitokio pobūdžio veiksmų, jei tokie Konkurencijos tarybos veiksmai galėtų reikšmingai prisidėti prie veiksmingos internetinių tarpininkavimo paslaugų verslo klientų ir bendrovių interneto svetainių naudotojų, naudojančių interneto paieškos sistemas, teisėtų interesų ir teisių apsaugos (toliau – Veiklos prioritetas).
2. Patvirtinti Konkurencijos tarybos Paaiškinimus dėl veiklos prioriteto įgyvendinimo kriterijų atliekant Reglamento (ES) 2019/1150 priežiūrą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos
2024 m. gruodžio 10 d. nutarimu
Nr. 1S-120 (2024)
PAAIŠKINIMAI DĖL VEIKLOS PRIORITETO ĮGYVENDINIMO KRITERIJŲ ATLIEKANT REGLAMENTO (ES) 2019/1150 PRIEŽIŪRĄ
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Paaiškinimai dėl veiklos prioriteto įgyvendinimo kriterijų atliekant Reglamento (ES) 2019/1150 priežiūrą (toliau – Paaiškinimai) nustato pagrindinius kriterijus, kuriais vadovaudamasi Konkurencijos taryba įgyvendina 2019 m. birželio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2019/1150 dėl verslo klientams teikiamų internetinių tarpininkavimo paslaugų sąžiningumo ir skaidrumo didinimo (toliau – Reglamentas (ES) 2019/1150) priežiūros Veiklos prioritetą (toliau – Kriterijai). Jeigu faktinės aplinkybės neatitinka Veiklos prioriteto, Konkurencijos taryba ir jos įgalioti pareigūnai turi teisę atsisakyti pradėti Reglamento (ES) 2019/1150 pažeidimo tyrimą ar atliekamą pažeidimo tyrimą nutraukti.
II. KRITERIJŲ TAIKYMAS
3. Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas remiasi Kriterijais, kai, vadovaudamiesi Internetinių tarpininkavimo paslaugų ir interneto paieškos sistemų priežiūros įstatymo 9 straipsnio 6 dalies 8 punktu ar 10 straipsnio 5 dalimi, sprendžia klausimą dėl galimų Reglamento (ES) 2019/1150 reikalavimų pažeidimų tyrimo procedūros tikslingumo ir apimties.
4. Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas kiekvienu atveju atlieka konkrečių faktinių aplinkybių vertinimą dėl atitikties Veiklos prioritetui atsižvelgdami į Kriterijus.
5. Nė vienas iš Kriterijų neturi iš anksto nustatytos lemiamos įtakos Konkurencijos tarybos arba jos įgalioto pareigūno sprendimui dėl pareiškime nurodytų faktų pripažinimo neatitinkančiais Konkurencijos tarybos Veiklos prioriteto. Konkurencijos tarybai ar jos įgaliotam pareigūnui gali pakakti nustatyti, kad pažeidimo tyrimo procedūra (toliau – Tyrimas) neatitiktų bent vieno iš Kriterijų, kad galėtų pripažinti faktus neatitinkančiais Veiklos prioriteto ir tuo pagrindu spręsti klausimą dėl Tyrimo tikslingumo ir apimties. Tačiau tai, kad faktai gali būti pripažinti neatitinkančiais Konkurencijos tarybos Veiklos prioriteto, nereiškia, kad internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ar interneto paieškos sistemų teikėjų sprendimai ar kitokie veiksmai (neveikimas) negali pažeisti Reglamento (ES) 2019/1150 reikalavimų.
III. KRITERIJAI IR JŲ VERTINIMAS
7. Konkurencijos taryba, spręsdama, ar faktai, nurodyti pareiškime, atitinka Konkurencijos tarybos Veiklos prioritetą, atsižvelgs į šiuos įgyvendinimo kriterijus:
8. Vertindami Tyrimo atitiktį strateginei reikšmei, Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas, be kita ko, atsižvelgs į Tyrimo prevencinį poveikį, galimo pažeidimo naujumą, kitų Lietuvos ar užsienio institucijų galimybes efektyviau išspręsti su galimu pažeidimu susijusias problemas, įvertins kitas strateginę procedūros reikšmę rodančias aplinkybes.
9. Paprastai didžiausią strateginę reikšmę turi Tyrimai dėl:
9.1. pakartotinių internetinių tarpininkavimo paslaugų teikėjų ar interneto paieškos sistemų teikėjų daromų pažeidimų. Pakartotiniai pažeidimai rodo, kad ankstesni Konkurencijos tarybos Tyrimai neturėjo pakankamo atgrasomojo poveikio;
9.2. veiksmų, kurių pobūdžio Konkurencijos taryba anksčiau nebuvo vertinusi, tačiau Tyrimas ateityje suteiks didesnį teisinį tikrumą dėl tokio pobūdžio veiksmų atitikties Reglamento (ES) 2019/1150 reikalavimams;
10. Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas sieks atlikti Tyrimus, kuriems reikalingi Konkurencijos tarybos ištekliai būtų proporcingi tikėtiniems Tyrimo rezultatams.
11. Vertindami Tyrimo atitiktį racionaliam išteklių naudojimui, Konkurencijos taryba arba jos įgaliotas pareigūnas, be kita ko, atsižvelgs į:
11.2. Tyrimui atlikti reikalingą laiką, o taip pat būtinus bei turimus žmogiškuosius ir finansinius išteklius;