LOGOnespalv-maz2

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. rugpjūčio 4 D. ĮSAKYMO NR. 3D-528 „DĖL VIETOS PROJEKTŲ, ĮGYVENDINAMŲ BENDRUOMENIŲ INICIJUOTOS VIETOS PLĖTROS BŪDU, ADMINISTRAVIMO TAISYKLIŲ

PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 7 d. Nr. 3D-704

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Vietos projektų, įgyvendinamų bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. rugpjūčio 4 d. įsakymu Nr. 3D-528 „Dėl Vietos projektų, įgyvendinamų bendruomenių inicijuotos vietos plėtros būdu, administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 19.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

19.2. veikti jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Jeigu projekte numatytos projekto partnerio pareigos, susijusios su finansiniais įsipareigojimais, projekto paraiškoje ir jungtinės veiklos sutartyje finansiniai įsipareigojimai turi būti aiškiai įvardyti. Prie jungtinės veiklos sutarties turi būti pridėtas tinkamai įformintas įgaliojimas, kai jungtinės veiklos sutartį pasirašo įgaliotas asmuo (jeigu įgaliojimai suteikiami norminiu teisės aktu, skelbiamu Teisės aktų registre, pakanka pateikti nuorodą į to teisės akto pavadinimą ir straipsnio arba punkto Nr.). Pavyzdinę jungtinės veiklos sutarties formą vietos projektams ir VVG bendradarbiavimo projektams parengia Agentūra.“

2. Pakeičiu 20.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.1. vietos projektas turi būti parengtas pagal nustatytą Vietos projekto paraiškos formą. Vietos projekto paraiškos forma yra sudėtinė Kvietimo dalis (Kvietimo forma pateikiama Taisyklių 2 priede). Pavyzdinę Vietos projekto paraiškos formą parengia Agentūra;“.

3. Pakeičiu 20.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.2. jeigu pagal VPS priemonę remiama veikla, susijusi su verslo kūrimu arba plėtra (įskaitant bendruomeninį ir socialinį verslą bei viešųjų paslaugų prieinamumo didinimą, kai taikomas didesnis nei 40 proc. paramos intensyvumas), kartu su vietos projekto paraiška turi būti pateiktas vietos projekto verslo planas. Vietos projekto verslo plano formą (-as) parengia Agentūra. Jei teikiamas bendradarbiavimo vietos projektas, verslo plane turi būti pagrindžiamos pareiškėjo ir partnerio vykdomos veiklos.“

4. Pakeičiu 20.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.4. VVG bendradarbiavimo projektas turi būti parengtas pagal nustatytą VVG bendradarbiavimo projekto paraiškos ir aprašo formą, kurias parengia Agentūra.“

5. Pakeičiu 20.6.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.6.2. bendruomeninio ir socialinio verslo pradžios atveju – grynojo pelningumo, kurio reikšmė ≥ 1, skolos, kurios reikšmė ≤ 0,65. Vietos projekto kontrolės laikotarpiu skaičiuojami grynojo pelningumo ir skolos rodikliai. Verslo pradžia laikoma, kai pareiškėjas yra įsteigtas paramos paraiškos pateikimo metais arba ataskaitiniais metais. Vietos projektų, kurie turi atitikti sąlygas ir reikalavimus, nustatytus Gairėse, verslo pradžia gali būti laikoma pareiškėjo, anksčiau pradėjusio vykdyti verslą, nei paraiškos pateikimo arba ataskaitiniais metais, veikla, jei iki paraiškos pateikimo iš projekte numatytos vykdyti ekonominės veiklos gautų pajamų dydis nėra didesnis nei 12 (dvylika) minimalių mėnesinių algų, nustatytų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. birželio 21 d. nutarime Nr. 496 „Dėl Lietuvos Respublikos darbo kodekso įgyvendinimo;“.

6. Pakeičiu 20.6.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.6.4. verslo, neįvardyto Taisyklių 20.6.2 papunktyje, pradžios atveju – grynojo pelningumo, kurio reikšmė ≥ 0 proc., skolos, kurios reikšmė ≤ 0,65, paskolų padengimo, kurio reikšmė ≥ 1,25, ir einamojo likvidumo koeficiento, kurio reikšmė ≥ 1. Vietos projekto kontrolės laikotarpiu skaičiuojami skolos, grynojo pelningumo, paskolų padengimo ir einamojo likvidumo koeficiento rodikliai. Naujas ūkio subjektas – paramos paraiškos pateikimo metais arba ataskaitiniais metais įsteigtas privatus juridinis asmuo  (taikoma, kai parašką teikia juridinis asmuo) arba fizinis asmuo, 12 mėnesių iki paraiškos pateikimo dienos nevykdęs jokios ne žemės ūkio ekonominės veiklos arba per nurodytą laikotarpį vykdęs ją mažiau kaip 30 kalendorinių dienų, neatsižvelgiant į tai, ar buvo gauta pajamų, ar ne (taikoma fiziniams asmenims);“.

7. Papildau 20.71 papunkčiu ir jį išdėstau taip:

20.71. vietos projekto įgyvendinimo ir kontrolės laikotarpiais turi būti išlaikytos naujos (vietos projekto įgyvendinimo metu sukurtos) darbo vietos ir darbo vietos, kurios buvo sukurtos per vienus metus iki vietos projekto paraiškos pateikimo dienos;“.

8. Pakeičiu 20.10.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

20.10.3. Agentūra, prieš priimdama sprendimą skirti paramą, turi įvertinti, kokio dydžio nauda atitenka visiems projekte dalyvaujantiems ūkio subjektams (pareiškėjui ir partneriams atskirai), ir priėmusi sprendimą atitinkamai įregistruoti (suvesti duomenis) į Registrą sumą, kuri atitinka konkretaus ūkio subjekto gautą naudą. Gauta nauda konkrečiam ūkio subjektui (pareiškėjui ir partneriams atskirai) nustatoma vadovaujantis jungtinės veiklos sutartimi arba pagal vietos projekto paraiškoje pateiktą informaciją planuojamoms įsigyti investicijoms. Tuo atveju, jeigu neįmanoma nustatyti, kokia nauda atitenka kiekvienam iš projekte dalyvaujančių ūkio subjektų (pareiškėjui ir partneriams atskirai), laikytina, jog visiems jiems yra suteikiama visa projekto paramos suma, kuri turi būti įregistruota Registre (taikoma, kai vietos projektas teikiamas kartu su partneriais);“.

9. Pakeičiu 23.5.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

23.5.2. Žemės ūkio ministerijos (toliau – Ministerija), Agentūros ar kitų Europos struktūrinių ir investavimo fondų (toliau – ESIF) administruojančių institucijų patvirtintais arba nepriklausomų ekspertų atliktais, viešai ESIF administruojančių institucijų interneto svetainėse skelbiamais prekių, paslaugų ir (arba) darbų kainų rinkos tyrimuose nustatytais įkainiais, kurie taikomi tokioms pat išlaidoms įgyvendinant panašaus pobūdžio projektus ir panašiems paramos gavėjams, fiksuotaisiais tokių pat prekių, darbų ir (arba) paslaugų vienetų įkainiais, taikomais panašaus pobūdžio projektams ir paramos gavėjams. Europos Sąjungos struktūriniams fondams (Europos socialiniam fondui, Europos regioninės plėtros fondui, Europos sanglaudos fondui) taikomi rinkos kainų tyrimai (supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai) skelbiami interneto tinklalapio www.esinvesticijos.lt nuorodos „Apie programas“ pasirenkama „ES investicijos 2014-2020“ „Dokumentai“ skyriaus „Ataskaitos ir tyrimai“ poskyryje „Supaprastinto išlaidų apmokėjimo tyrimai“);“.

10. Pakeičiu 27.11 papunktį ir jį išdėstau taip:

27.11. motorinės transporto priemonės, numatytos Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 2 d. įsakyme Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, išskyrus atvejus, numatytus Taisyklių 26.1.1 ir 26.1.2 papunkčiuose;“.

11. Pakeičiu 38.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

38.2. su Kvietimu susijusi dokumentacija: vietos projekto paraiškos forma, vietos projekto verslo planas, kiti dokumentai.“

12. Pakeičiu 53 punktą ir jį išdėstau taip:

53. Projekto paraiškos forma yra sudėtinė Kvietimo dalis. Pavyzdinę vietos projekto paraiškos formą, VVG bendradarbiavimo paraiškos ir aprašo formas parengia Agentūra.“

13. Pakeičiu 62.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

62.1. vietos projekto įgyvendinimo vietą nurodanti dalis – pirmosios keturios savivaldybės, kurioje veikia VPS vykdytoja, pavadinimo lotyniškos raidės (pvz., ROKI, SILU, ZARA, SAKI, KUPI, MARI ir pan.);“.

14. Pakeičiu 71.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

71.2. vietos projektų paraiškų tinkamumo skirti paramą vertinimas. Šį vertinimą atlieka Agentūra ne ilgiau kaip per 40 darbo dienų nuo VPS vykdytojos PAK sprendimo įforminimo (VPS vykdytojos PAK protokolo ir protokolo nutariamosios dalies pasirašymo). Į šį terminą įskaičiuotas prašymų pašalinti trūkumus siuntimo laikas.“

15. Papildau 77.11 papunkčiu:

77.11. kai vienodą balų skaičių surinkusioms vietos projektų paraiškoms neužtenka kvietimo biudžeto lėšų, VPS vykdytojos valdymo organas turi teisę nuspręsti sudaryti preliminarų antrąjį prioritetinį sąrašą pagal antrinius prioritetinius kriterijus – pirmumo tvarka įtraukdamas visas vietos projekto paraiškas, surinkusias vienodą balų skaičių ir esančias žemiau pereinamojo balo, ir pripažindamas dalį vietos projektų (kuriems užtektų kvietimo teikti vietos projektus biudžeto lėšų) finansuotinais iš paramos VPS įgyvendinti lėšų ir (ar) priimti sprendimą skirti trūkstamą lėšų sumą. Pavyzdys: kvietimo teikti vietos projektus metu gauta 100 vietos projektų paraiškų; žemiausias pereinamasis balas, kurį surinkusiems vietos projektams pakanka kvietimo biudžeto lėšų, – 89, tačiau jį pasiekė (gavo 89 arba daugiau) tik 20 pareiškėjų; skyrus paramą šiems 20 pareiškėjų būtų panaudota tik 60 proc. kvietimo biudžeto lėšų; 35 vietos projektų pareiškėjai surinko vienodai – po 88 balus, o jų visų prašomos paramos suma viršija kvietimo biudžetą – sudaro 120 proc. viso kvietimo biudžeto lėšų; VPS vykdytojos valdymo organas nusprendžia sudaryti antrąjį prioritetinį sąrašą pirmumo tvarka įtraukdamas visas vietos projekto paraiškas, surinkusias po 88 balus. Antriniai prioritetiniai kriterijai taikomi prioriteto tvarka, t. y., jeigu pritaikius pirmąjį antrinį prioritetinį kriterijų vietos projektų sąrašas sudaromas taip, kad kvietimo biudžeto lėšų pakanka vienodą balų skaičių surinkusiems vietos projektams finansuoti, atranka pagal kitus antrinius kriterijus neatliekama. Antrasis prioritetinis vertinimas gali būti atliekamas tik tuo atveju, jei jis numatytas VPS vykdytojos Kvietime. Antrasis preliminarus prioritetinis sąrašas sudaromas pagal VPS vykdytojos pasirinktus ir Kvietime numatytus antrinius prioritetinius kriterijus (reitinguojama pagal vietos projekto paraiškos duomenis, atsižvelgiant į priemonės turinį (jeigu pagal priemonę nėra numatyta kurti darbo vietų, atrankos kriterijai, susiję su darbo vietų kūrimu, neturi būti taikomi). Nustatant antrinius vietos projektų atrankos kriterijus rekomenduojama naudotis Agentūros skelbiamu antriniu vietos projektų atrankos kriterijų sąvadu;“.

16. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. VPS vykdytoja per 10 darbo dienų po VPS vykdytojos PAK Agentūrai turi pateikti pasirašytus Vietos projektų PAK sprendimo dokumentus, t. y. VPS vykdytojos PAK protokolo dėstomąją ir nutariamąją dalis (pavyzdines PAK sprendimo dokumentų formas parengia Agentūra).

17. Pakeičiu 103 punktą ir jį išdėstau taip:

103. Projektų įgyvendinimo priežiūra (kontrolės laikotarpis) vykdoma 3 metus nuo galutinio paramos lėšų išmokėjimo. Kontrolės laikotarpis netaikomas VVG bendradarbiavimo, mokymų ir veiklos projektams.“

18. Pripažįstu netekusiu galios 1 priedą.

19. Pakeičiu 2 priedo 4 lentelę ir ją išdėstau taip:

„4. VIETOS PROJEKTŲ ATRANKOS KRITERIJAI

Vietos projektų atrankos kriterijai, jų galimas surinkti didžiausias balų skaičius, patikrinamumas ir kontroliuojamumas numatytas Paramos paraiškos „5. Vietos projekto atitiktis vietos projektų atrankos kriterijams“ dalyje.

Didžiausia galima surinkti balų suma yra 100 balų, mažiausias privalomas surinkti balų skaičius pagal vietos projektų atrankos kriterijus 40 balų. Jeigu atrankos vertinimo metu nustatoma, kad vietos projektas nesurinko privalomojo mažiausio 40 balų skaičiaus, vietos projekto paraiška atmetama.

 

Ar kvietimui bus taikomas antrasis prioritetinis vertinimas?

 

  Taip   Ne

 

Jei atsakoma „Taip“, VPS vykdytoja nurodo antrinį (-ius) kriterijų (-us), pagal kurį (-iuos) vietos projektai bus reitinguojami.“

 

 

20. Pripažįstu netekusius galios 3–5 ir 10–12 priedus.

 

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                  Kazys Starkevičius