Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, piešimas, iliustracija, menas  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2023 M. BALANDŽIO 24 D. ĮSAKYMO NR. V-586 „DĖL 2023–2024 IR 2024–2025 MOKSLO METŲ PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO PROGRAMŲ BENDRŲJŲ UGDYMO PLANŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. rugpjūčio 30 d. Nr. V-921

Vilnius

 

1. Pakeičiu 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendruosius ugdymo planus, patvirtintus Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-586 „Dėl 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“:

 

1.1. Papildau II skyrių devintuoju skirsniu:

DEVINTASIS SKIRSNIS

KADETŲ UGDYMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO YPATUMAI

 

771. Mokykla vykdanti  kadetų ugdymo programą įgyvendina Kadetų  ugdymo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. rugpjūčio 22 d. įsakymu Nr. V-887 „Dėl Kadetų ugdymo programos patvirtinimo“ (toliau – Kadetų programa) ir 2022 m. Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas.

772.  Kadetų programos turinys skiriamas pagal kadetų ugdymo šakas (sausumos, jūrų ir oro kadetai).

773. Kadetų programa įgyvendinama per privalomą kadetų ugdymo pamoką ir integruojant į kitų dalykų turinį. Mokykla priima sprendimą į kokių dalykų turinį integruoti Kadetų programą.

774. Pamokų skaičius Kadetų ugdymo programai įgyvendinti:

Klasė

Pamokų skaičius per savaitę

Pamokų skaičius per mokslo metus

Dalykas: Kadetų ugdymas

Pradinis ugdymas

1

1

35

2

1

35

3

1

35

4

1

35

Pagrindinis ugdymas

5

1

37

6

1

37

7

1

37

8

1

37

9, I gimn.

1

37

10, II gimn.

1

37

Vidurinis ugdymas

III gimn.

1

36

IV gimn.

1

34

 

775. Siekiant Kadetų programos tikslų mokykla užtikrina dermę  tarp visų vykdomų programų, veiklų. Mokykla priima sprendimą dėl ugdymo proceso organizavimo būdų.

776. Kadetų ugdymo programai įgyvendinti, esant poreikiui, gali būti panaudojama mokinio ugdymo poreikiams tenkinti ir mokymosi pagalbai teikti  skirtos valandos.

777. Siekiant stiprinti Kadetų programoje numatytą mokinių kompetencijų ugdymą, rekomenduojama neformaliojo vaikų švietimo užsiėmimų turinį ir veiklas sieti su Kadetų programos turiniu.“

1.2. Pakeičiu 108 punktą ir jį išdėstau taip:

 

108. Pamokų skaičius vidurinio ugdymo programai įgyvendinti 2024–2025 mokslo metais kasdieniu ir nuotoliniu mokymo proceso organizavimo būdu:

 

Vidurinio ugdymo dalykų grupės / dalykai 

Pamokų skaičius turiniui įgyvendinti per dvejus metus 

Pamokų skaičius klasei per vienus metus / per savaitę 

III gimn. klasė

(36 savaitės) 

IV gimn. klasė

(34 savaitės) 

Privalomi dalykai 

Lietuvių kalba ir literatūra 

280 B*

420 A**

144 B (4) 

216 A (6) 

136 B (4) 

204 A (6) 

Lietuvių gestų kalba  

140 

72 

68 

Baltarusių / lenkų / rusų / vokiečių tautinės mažumos gimtoji kalba ir literatūra***  

280*** 

144 A (4) 

136 (4) 

Matematika 

280 B 

420 A 

144 B (4) 

216 A (6) 

136 B (4) 

204 A (6) 

Fizinis ugdymas  

210 

108 (3) 

102 (3) 

Privalomai pasirenkami dalykai 

Dorinis ugdymas 

Dorinis ugdymas (tikyba) 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Dorinis ugdymas (etika) 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Kalbinis ugdymas 

Užsienio kalba (anglų)

210 

108 (3) 

102 (3) 

Užsienio kalba (prancūzų)

210 

108 (3) 

102 (3) 

Užsienio kalba (vokiečių)

210 

108 (3) 

102 (3) 

Gamtamokslinis ir technologinis ugdymas 

Biologija 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Chemija 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Fizika 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Informatika 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Inžinerinės technologijos 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Visuomeninis ugdymas 

Istorija 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Geografija 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Ekonomika ir verslumas 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Filosofija 

210 

108 (3) 

102 (3) 

Meninis ugdymas 

Dailė 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Muzika 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Šokis 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Teatras 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Medijų menas 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Taikomosios technologijos 

140 

72 (2) 

68 (2) 

Brandos darbas (...) 

50 valandų 

Socialinė-pilietinė veikla 

ne mažiau kaip 70 valandų 

Pasirenkamieji dalykai, dalyko moduliai 

Profesinio mokymo programos modulis (...) 

110–440 

Laisvai pasirenkamasis dalykas: 

Užsienio kalba **** 

140–210 

72 (2) arba 108 (3) 

68 (2) arba 102 (3) 

Lotynų kalba ir Antikos kultūra

70

36 (1)

34 (1)

Astronomija 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Etninė kultūra 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Geografinės informacinės sistemos 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Menų istorija 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Nacionalinis saugumas ir krašto gynyba 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Psichologija 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Teisė 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Dalyko modulis: 

34, 36, 70, 140 

36 (1) arba 72 (2) 

34 (1) arba 68 (2) 

Planimetrija***** 

36 

36 (1) 

Duomenų tyrybos, programavimo ir saugaus elgesio pradmenys****** 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Lietuvių kalbos rašyba, skyryba ir kalbos vartojimas 

70 

36 (1) 

34 (1) 

Literatūra ir kitos medijos 

34 

36 (1) 

34 (1) 

Kūrybinis rašymas 

34 

36 (1) 

34 (1) 

Užsienio kalbos akademinių gebėjimų ugdymas(is) rengiantis studijoms (rašymas) 

 

34 

 

36 (1) 

 

34 (1) 

Pažintis su grožine literatūra anglų kalba 

34 

36 (1) 

34 (1)

Biologijos tiriamosios veiklos duomenų apdorojimo metodikos 

34 

36 (1) 

34 (1) 

Pagrindinės fizikos sąvokos, dėsniai ir jų taikymas

 

34

36 (1) 

 

Fizikiniai inžinerijos pagrindai 

34

36 (1) 

34 (1) 

Puslaidininkiai ir elektronika  

34 

34 (1) 

... (dalyko modulis) ******* 

34, 36, 70 arba 140 

36 (1) arba 72 (2) 

34 (1) arba 68 (2) 

Minimalus privalomų pamokų skaičius mokiniui per savaitę / per mokslo metus 

Po 25 pamokas III ir IV gimnazijos klasėse per savaitę; 900 – III gimnazijos klasėje, 850 – IV gimnazijos klasėje.  

Po 27 pamokas III ir IV gimnazijos klasėse per savaitę***. 

972 – III gimnazijos klasėje***; 918 – IV gimnazijos klasėje***. 

– 

Neformalusis vaikų švietimas (valandų skaičius) klasei per 2 metus 

210 valandų 

Mokinio ugdymo poreikiams tenkinti pamokų skaičius per 2 metus 

840 pamokų  

Pastabos:  

* B     dalyko programos bendrasis kursas;

** A  – dalyko programos išplėstinis kursas;

*** mokyklose, kuriose įteisintas mokymas tautinių mažumų kalbos arba mokymas tautinės mažumos kalba;  

**** kaip laisvai pasirenkamas dalykas tęsiama pagrindiniame ugdyme pradėta mokytis antroji užsienio kalba arba naujai pradėta mokytis nauja užsienio kalba; 

***** matematikos dalyko privalomas modulis „Planimetrija“ III gimnazijos klasėje (36 pamokos); 

****** informatikos modulis „Duomenų tyrybos, programavimo ir saugaus elgesio pradmenys“ (70 pamokų) privalomas mokiniams, pasirinkusiems mokytis informatiką; 

******* modulis gali būti pasirinktas mokytis tiek III, tiek IV gimnazijos klasėje. Moduliui mokytis gali būti skiriamos 1–2 savaitinės pamokos. Modulio trukmė III gimnazijos klasėje – 36 pamokos, IV gimnazijos klasėje – 34 pamokos. Mokinys gali pasirinkti mokytis skirtingus modulius III ir IV gimnazijos klasėje. Mokyklos mokytojų parengtą modulio programą (modulių programas) tvirtina mokyklos vadovas.“

 

 

 

1.3. Papildau 110.6. papunkčiu:

 

110.6. Mokinys savarankiškai ar mokytojo konsultuojamas tikslingai renkasi mokytis dalykų modulius, kurie nėra privalomi, bet jų turinys papildo dalyko turinį.“

 

1.4. Pakeičiu 112 punktą ir jį išdėstau taip:

112. Mokinys gali pasirinkti atlikti brandos darbą iš bet kurio vieno ar kelių jo individualaus ugdymo plano dalyko (-ų) ir gali rengti jį individualiai arba grupėje. Brandos darbas vykdomas III ir / arba IV gimnazijos klasėse ugdymo procese, vadovaujantis Brandos darbo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo mokslo ir sporto ministro 2024 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. V-240 „Dėl Brandos darbo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo.“

 

1.5. Papildau 141.11 papunkčiu:

 

141.11. Ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimo aprašas (11 priedas).“

 

1.6. Pakeičiu 2 priedą:

1.6.1. Papildau 1.11 papunkčiu:

1.11. Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programų) dailės ugdymo dalimi, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2023 m. gruodžio 1 d. įsakymu Nr. V-1526 „Dėl Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su dailės ugdymu programų) dailės ugdymo dalies patvirtinimo“. Programa įgyvendinama. 1, 3, 5, 7 ir I, III gimnazijos klasėse.“

1.6.2. Pakeičiu 1.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

1.2. Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu) inžinerinio ugdymo dalimi, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. rugpjūčio 31 d. įsakymu Nr. V-1133 „Dėl Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu) inžinerinio ugdymo dalies patvirtinimo;“.

1.6.3. Papildau 1.41 papunkčiu:

1.41. Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programų) muzikos ugdymo dalimi, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2024 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. V-311 „Dėl Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programų) muzikos ugdymo dalies patvirtinimo“, įgyvendinama 1, 3, 5, 7 ir I, III gimnazijos klasėse;“.

1.6.4. Papildau 6.51 papunkčiu:

6.51  specializuoto ugdymo krypties programą (pradinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programą), 1 klasėje privalo mokytis dviejų privalomų – atlikėjo raiškos, solfedžio ir ne mažiau kaip vieną privalomai pasirenkamąjį dalyką (išskyrus fortepijoną), 3 klasėje – ne mažiau kaip trijų privalomų dalykų – atlikėjo raiškos, solfedžio, muzikos pažinimo ir ne mažiau kaip vieną privalomai pasirenkamąjį dalyką (išskyrus fortepijoną);“.

1.6.5. Papildau 6.61papunkčiu:

6.61. specializuoto ugdymo krypties programas (pagrindinio ir vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programas) 5, 7 klasėse privalo mokytis trijų privalomų ir ne mažiau kaip dviejų privalomai pasirenkamųjų dalykų (išskyrus fortepijoną), gimnazijos I, III klasėse – keturių muzikos ugdymo dalies branduolio dalykų ir ne mažiau kaip dviejų branduolį papildančių dalykų;“.

1.6.6. Papildau II skyrių 111 punktu:

111. Specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio ugdymo kartu su muzikos, dailės ugdymu programų) dailės, muzikos ugdymo dalims įgyvendinti 1, 3 klasėms skiriamas pamokų skaičius per mokslo metus:

Dalykai

1–2 klasėse pamokų skaičius per metus

3–4 klasėse pamokų skaičius per metus

Minimalus pamokų skaičius pradinio ugdymo programoje per metus

Dailės ugdymo dalis

Dailės raiška

420

420

840

Meninio ugdymo dalis

Meno šakos dalykas

140

140

280

Pagrindiniai pasirinktos meno srities dalykai

210

210

420

Meno šakos dalyką papildantys dalykai

140

140

280

Muzikos ugdymo dalis

Muzikos ugdymo privalomi dalykai 1, 3 klasėms

Atlikėjo raiška

140

140

280

Solfedžio**

140

140

280

Muzikos pažinimas

70

70

Privalomai pasirenkami dalykai 1, 3 klasėms

Bendrasis fortepijonas*

70

70

140

Ansamblinis muzikavimas**

70

70

Pastabos:

* individualiai mokiniui skiriamų pamokų skaičius (išskyrus choro dirigavimą ir dirigavimą);

** klasei, grupei skiriamų pamokų skaičius (išskyrus bendrojo fortepijono, balso ugdymo dalykus).“

 

1.6.7. Papildau III skyrių 151 punktu:

151. Specializuoto ugdymo krypties programų (pagrindinio ugdymo kartu su dailės,  muzikos  ugdymu programų) dailės, muzikos, ugdymo dalims įgyvendinti 5, 7, I gimnazijos klasėms skiriamas pamokų skaičius per mokslo metus:

Klasė

 

 

 

Dalykai

5

6

7

8

Minimalus pamokų skaičius

pagrindinio ugdymo programos I dalyje

I gimnazijos klasė

 

II gimnazijos klasė

Minimalus pamokų skaičius

pagrindinio ugdymo programoje

Dailės ugdymo dalis

 

Privalomi dailės ugdymo dalies programos dalykai 5, 7 klasėse

 

Dailės raiška

222

222

222

-

666

-

-

666

Dailės šaka

-

-

-

222

222

111

111

444

Piešimas

74

74

74

74

296

74

74

444

Kompozicija

74

74

74

74

296

74

74

444

Dailės ir architektūros istorija

37

37

37

37

148

37

37

222

Privalomai pasirenkami dalykai gimnazijos I klasėje

Taikomieji menai

-

-

-

-

-

37

37

74

Akvarelė

-

-

-

-

-

37

37

74

Projektavimas

-

-

-

-

-

37

37

74

Iš viso per metus minimalus pamokų skaičius

407

407

407

407

1 628

407

407

2 442

Muzikos ugdymo dalis

 

Muzikos ugdymo dalies programos privalomi dalykai 5, 7 ir gimnazijos

I klasėms

 

Atlikėjo raiška arba muzikos teorija, arba kompozicija, arba garso režisūra*

74

74

74

74

296

74

74

444

Klasei, grupei skiriamų valandų skaičius (išskyrus bendrojo fortepijono ir balso ugdymo dalykus)

Solfedžio**

74

74

74

74

296

74

74

444

Muzikos istorija**

74

74

74

74

296

74

74

444

Muzikos teorija **

-

-

-

-

-

74

74

148

Muzikos ugdymo dalies programos privalomai pasirenkami dalykai 5, 7 ir gimnazijos

I klasėms

 

Bendrasis fortepijonas*

37

37

37

37

148

37

37

222

Ansamblinis muzikavimas**

37

37

37

37

148

37

37

222

Balso ugdymas*

37

37

37

37

148

37

37

222

Garso įrašymo technika (garso režisūrai, muzikos teorijai ir kompozicijai)

 

 

 

 

 

37

 

37

Akompanavimas (fortepijonui)

 

 

 

 

 

37

 

37

Iš viso per metus minimalus pamokų skaičius

296

 

296

 

 

370

 

370

Pastabos:

* individualiai mokiniui skiriamų valandų skaičius (išskyrus choro dainavimą ir dirigavimą 5–6 klasėse);

** klasei, grupei skiriamų valandų skaičius (išskyrus bendrojo fortepijono, balso ugdymo dalykus).“

 

1.6.8. Papildau IV skyrių 171 punktu:

171. Specializuoto ugdymo krypties programų (vidurinio ugdymo kartu su dailės, muzikos ugdymu programų) dailės, muzikos ugdymo dalims įgyvendinti III gimnazijos klasei skiriamas pamokų skaičius per mokslo metus:

Klasė

 

 

 

Dalykai

III gimnazijos klasė

 

IV gimnazijos klasė

Minimalus pamokų skaičius

vidurinio ugdymo programoje

Dailės ugdymo dalis

     Privalomi programos dalykai III gimnazijos klasei

Dailės šaka

108

102

210

Piešimas

108

102

210

Kompozicija

36

68

104

Dailės ir architektūros istorija

72

34

106

Privalomai pasirenkami programos dalykai III gimnazijos klasei

Taikomieji menai

36

34

70

Akvarelė

36

34

70

Projektavimas

36

34

70

Iš viso per metus minimalus pamokų skaičius

432

408

840

Muzikos ugdymo dalis

  Privalomi programos dalykai III gimnazijos klasei

Atlikėjo raiška arba muzikos teorija, arba kompozicija, arba garso režisūra*

72

68

140

Solfedžio**

72

68

140

Muzikos istorija**

72

68

140

Harmonija**

72

68

140

Privalomai pasirenkami programos dalykai III gimnazijos klasei

Bendrasis fortepijonas*

36

34

70

Ansamblinis muzikavimas**

36

34

70

Balso ugdymas*

36

34

70

Muzikos kūrinių analizė**

36

34

70

Polifonija (muzikos teorijai ir kompozicijai)**

 

34

33

Lietuvių muzikos istorija

36

 

36

Garso įrašymo technika (garso režisūrai, muzikos teorijai ir kompozicijai)

36

 

36

Akompanavimas (fortepijonui)

36

 

36

Iš viso per metus minimalus pamokų skaičius

360

340

700

Pastabos:

* individualiai mokiniui skiriamų valandų skaičius;

** klasei, grupei skiriamų valandų skaičius (išskyrus bendrojo fortepijono, balso ugdymo dalykus).“

 

1.7. Papildau 11 priedu (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 1 d. įsakymą Nr. ISAK-330 „Dėl Vaikų turizmo renginių organizavimo aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                Radvilė Morkūnaitė-Mikulėnienė

 

2023–2024 ir 2024–2025 mokslo

metų pradinio, pagrindinio ir

vidurinio ugdymo programų

bendrųjų ugdymo planų

11 priedas

 

 

UGDYMO NE MOKYKLOS APLINKOJE ORGANIZAVIMO APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Siekiant pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrosiose programose, patvirtintose Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. V-1269 „Dėl Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrųjų programų patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios programos), nustatytų tikslų, mokinių mokymosi procesas turi būti organizuojamas ne tik mokykloje ir jos aplinkoje, bet ir ne mokyklos aplinkose, organizuojant išvykas į muziejų, teatrą, galeriją, parką, STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) (toliau – STEAM) atviros prieigos centrus ar kitas mokymuisi aktualias aplinkas.

2. Mokykla, ugdymo procesą organizuodama ne mokyklos aplinkoje, priima ir derina sprendimus dėl organizavimo laiko, vietos, formos, turinio atitikties Bendrosioms programoms bei saugumo reikalavimams. Ugdymo procese skiriamos prasmingos užduotys, vertinama mokymosi pažanga.

3. Ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimo aprašas (toliau – Aprašas) numato ugdymo ne mokyklos aplinkoje tikslus, formas, trukmę ir reikalavimus mokinių saugumui bei prasmingam ugdymo laiko panaudojimui užtikrinti.  Aprašo nuostatos netaikomos vykimui į fizinio ugdymo pamokas, kai jos organizuojamas baseinuose ar sporto aikštynuose ir vykstama ne rečiau kas dvi savaites. Mokykla nuolatinį vykimą į fizinio ugdymo pamokas, organizuojamas baseinuose ar sporto aikštynuose, reglamentuoja vidaus teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

UGDYMO NE MOKYKLOS APLINKOJE ORGANIZAVIMO FORMOS IR TRUKMĖ

 

4. Atsižvelgiant į dalyko bendrosios programos mokymosi turinį, ugdymo procesas ne mokyklos aplinkoje gali būti organizuojamas vykdant:

4.1. išvykas, t. y. išvykimus iš mokyklos mokymosi tikslais: į muziejus, STEAM centrus, parkus, sporto aikštynus, baseinus ar kitus objektus, erdves, kuriose organizuojamas ugdymo procesas;

4.2. pažintines veiklas, kaip neformaliojo vaikų švietimo veiklas, skirtas vaikų ir jaunimo tautiniam, pilietiniam ir kultūriniam ugdymui skatinti.

5. Pažintinės veiklos organizavimo formos:

5.1. ekskursija – turistinių objektų lankymas nustatytu maršrutu ugdymo tikslais, kurį vykdo gidas arba mokytojas; gidas – asmuo, kuris suteikia specialią informaciją apie lankomus muziejus, meno galerijas, gamtos, kultūros, mokslo, parodų ar kitus objektus arba vietoves;

5.2. turistinė stovykla – trumpalaikio vaikų poilsio organizavimo forma į rekreacinę teritoriją su įrengta stovyklaviete;

5.3. sąskrydis – organizuotas vaikų susibūrimas gamtinėje aplinkoje (stovyklavietėje) poilsio ar ugdymo tikslais;

5.4. vaikų turizmo renginys – trumpalaikės neformaliojo vaikų švietimo programos (gali būti sudedamoji formaliojo ir neformaliojo švietimo programos dalis) vykdymas keičiant vietą pažintiniais, rekreaciniais ir sportiniais tikslais;

5.5. žygis – ugdymo tikslais organizuotas keliavimas nustatytu maršrutu pėsčiomis ar naudojant įvairias priemones;

5.6. varžybos – organizuotas vaikų (jų grupių) rungtyniavimas ugdymo tikslais;

5.7. kitos mokyklos vykdomos pažintinės veiklos formos.

6. Ugdymo proceso ne mokyklos aplinkoje trukmė gali būti:

6.1. trumpalaikė (nuo vienos iki kelių valandų);

6.2. visos dienos (trukmė ilgesnė nei per dieną nustatytas pamokų laikas);

6.3. ilgesnė nei vienos dienos (trunka ilgiau nei vieną ugdymo dieną, įskaitant kelionę ir apgyvendinimą).

7. Ugdymas ne mokyklos aplinkoje gali būti organizuojamas:

7.1. artimoje aplinkoje, netoli mokyklos esančiose organizacijose, viešose erdvėse ar parkuose ir kituose objektuose;

7.2. savivaldybės teritorijoje;

7.3. kitos savivaldybės teritorijoje;

7.4. kitoje šalyje.

 

III SKYRIUS

UGDYMO NE MOKYKLOS APLINKOJE PLANAVIMAS IR ORGANIZAVIMAS

 

8. Ugdymo ne mokyklos aplinkoje poreikį numato mokytojai, atsižvelgdami į dalyko bendrojoje programoje numatytus tikslus. Poreikis organizuoti ugdymą ne mokyklos aplinkoje ir tam reikalingi resursai derinami su mokyklos vadovu ar jo įgaliotu asmeniu. Planuojant organizuoti ugdymą ne mokyklos aplinkoje rekomenduojama atsižvelgti į šiuos veiksnius:

8.1. tikslingumo. Numatyti, kaip suplanuotos veiklos padės siekti dalyko Bendrojoje programoje numatytų tikslų, kokios užduotys bus skiriamos mokiniams ir kaip bus vertinama jų pažanga;

8.2. mokinių saugumo. Numatyti priemones mokinių saugumui esant ne mokyklos aplinkoje užtikrinti;

8.3. įtraukumo. Siūlant veiklas atsižvelgti į mokinių mokymosi poreikių įvairovę ir sudaryti sąlygas visiems mokiniams dalyvauti planuojamose veiklose, numatant įvairius mokinių įsitraukimo į veiklas būdus;

8.4. ekonomiškumo. Įvertinti, kokių papildomų žmogiškųjų ir finansinių išteklių gali pareikalauti ši veikla ir ar mokykla gali juos skirti;

8.5. rizikų tikimybės. Apsvarstyti galimas rizikas ir numatyti jų įveikos būdus.

9. Siekiant, kad ugdymas ne mokyklos aplinkoje sukurtų prielaidas mokiniams patirti gilesnę mokymosi patirtį, rekomenduojama:

9.1. numatyti konkrečius uždavinius, kuriems pasiekti ugdymo procese reikalingos kitokios aplinkos;

9.2. įtraukti mokinius į pasiruošimo procesą ir padėti mokiniams suprasti kontekstą;

9.3. jeigu ugdymo proceso metu į mokymosi vietą vykstama specialiu transportu, važiavimo laiką iš dalies panaudoti mokymuisi;

9.4. ugdymo procese organizuoti aktyvias mokymosi veiklas, pritaikytas kitokiai aplinkai, kurios negalimos organizuoti mokantis klasėje;

9.5. į ugdymo procesą pagal galimybes įtraukti interaktyvias mokymosi priemones;

9.6. ugdymo veiklas organizuoti pagal iš anksto sudarytą planą.

 

IV SKYRIUS

SAUGUMO REIKALAVIMAI IR ATSAKOMYBĖS

 

10. Organizuojant išvyką, vykimą į pažintines veiklas (toliau – Išvyka) ir siekiant užtikrinti besimokančiųjų saugumą, yra skiriami lydintys asmenys ir Išvykos vadovas. Lydintys asmenys – suaugę asmenys, kurių funkcijas apibrėžia mokyklos vadovas. Lydinčiųjų asmenų skaičius priklauso nuo Išvykoje dalyvaujančių mokinių skaičiaus. Jeigu Išvykoje dalyvauja:

10.1. mažiau nei 15 mokinių ir jie yra vyresni nei 16 metų, skiriamas tik Išvykos vadovas;

10.2. mažiau nei 15 mokinių, kurie mokosi pagal pradinio ugdymo programą, skiriamas Išvykos vadovas ir lydintis asmuo;

10.3. mažiau nei 15 mokinių, kurie mokosi pagal pagrindinio ugdymo programą ir jaunesni nei 16 metų, skiriamas Išvykos vadovas ir lydintis asmuo;

10.4. daugiau kaip 15 ir mokinių, vyresnių nei 16 metų, skiriamas Išvykos vadovas ir lydintis asmuo;

10.5. daugiau kaip 30 mokinių, skiriamas Išvykos vadovas ir 2 lydintys asmenys;

10.6. organizuojant Išvyką į užsienį, skiriamas Išvykos vadovas ir lydintys asmenys santykiu 15 mokinių – 2 lydintys asmenys; 30 mokinių – 4 lydintys asmenys;

10.7. suaugusiems asmenims vykstant į Išvykas skiriamas tik Išvykos vadovas, kuriuo

gali būti skiriamas vienas iš vykstančiųjų.

11. 1–2 klasių mokiniams organizuojamos išvykos ne į ilgesnės nei vienos ugdymo dienos trukmės.

12. Siekiant užtikrinti mokinių saugumą organizuojant ugdymą ne mokyklos aplinkoje, nustatoma, kad:

12.1. mokyklos vadovas ar jo įgaliotos asmuo:

12.1.1. skiria ir tvirtina asmenį, atsakingą už ugdymo ne mokyklos aplinkoje organizavimą;

12.1.2. vertina galimas rizikas ir kitus veiksnius, teikia pritarimą / neteikia pritarimo planuojamai Išvykai;

12.1.3. skiria ir tvirtina Išvykos vadov ą ir lydinčiuosius asmenis. Lydintys asmenys nėra skiriami, kai ugdomojoje veikloje dalyvauja tik suaugusieji asmenys;

12.1.4. atsižvelgdamas į planuojamos veiklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius ugdymo(si) poreikius, gali nustatyti dalyvaujančiųjų išvykoje skaičių ir kitokį lydinčių asmenų skaičių;

12.2. Išvykos vadovas:

12.2.1. parengia veiklų programą / planą ir numato parengiamuosius darbus;

12.2.2. numato galimas rizikas ir pasirengimą joms valdyti;

12.2.3. priima vadybinius sprendimus, reikalingus mokymuisi ne mokyklos aplinkoje įgyvendinti;

12.2.4. pristato suplanuotų veiklų planą mokiniams ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams);

12.2.5. įtraukia lydinčius asmenis į parengiamuosius darbus, numato jų pareigas, priskiria lydintiems asmenims mokinių grupes, už kurių saugumą jie atsakingi;

12.2.6. užtikrina numatytų veiklų įgyvendinimą ir sąlygas numatytiems ugdymo tikslams pasiekti;

12.2.7. užtikrina, kad vykdant suplanuotas veiklas būtų laikomasi mokykloje nustatytų procedūrų;

12.3. nepilnamečių mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) atsakingi už:

12.3.1. raštiško sutikimo dėl vaiko dalyvavimo planuojamose veiklose pateikimą už Išvyką atsakingam asmeniui. Sutikimas gali būti pateiktas laisva forma arba pagal mokyklos parengtą formą, arba el. dienyne; mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę nepritarti, kad vaikas dalyvautų Išvykoje, atšaukti vaiką iš Išvykos. Mokiniams, nedalyvaujantiems Išvykoje, vyksta ugdymo procesas mokyklos nustatyta ugdymo organizavimo forma;

12.3.2. su Išvykai organizuoti susijusių išlaidų apmokėjimu;

12.3.3. būtinos informacijos apie vaiko sveikatą perdavimu lydintiems asmenims;

12.4. mokiniai atsakingi:

12.4.1. už dalyvavimą Išvykoje. Atsisakyti dalyvauti gali tik dėl objektyviai pagrįstų priežasčių, dėl kurių susitariama mokykloje;

12.4.2. už aptartų elgesio taisyklių laikymąsi: nekelti grėsmės sau ir kitiems keliaujant transporto priemone, nepažeisti saugaus eismo reikalavimų, atsakingai elgtis lankant numatytus objektus ir kt.

 

 

V SKYRIUS

IŠVYKOS Į UŽSIENĮ ORGANIZAVIMAS

 

13. Išvyka į užsienį mokymosi tikslais galima, jeigu Išvykos programa ir tikslai padeda siekti Bendrosiose programose numatytų ugdymo tikslų. Prieš Išvyką į užsienio šalį susipažįstama su Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos rekomendacijomis dėl vykimo į pasirinktą šalį.

14. Mokyklos vadovas ar jo įgaliotas asmuo, susipažinęs su mokytojo planuojamos Išvykos programos projektu, kuris rengiamas mokyklos nustatyta tvarka, priima sprendimą dėl mokinių Išvykos į užsienį organizavimo. Mokyklos vadovas skiria Išvykos vadovą ir lydinčiuosius asmenis, su jais aptaria Išvykos programą, saugaus vykimo aplinkybes, galimas rizikas bei jų valdymą.

15. Išvykos į užsienį vadovas:

15.1. sudaro detalią Išvykos programą;

15.2. numato galimas kelionės rizikas ir jų valdymą ir aptaria su mokyklos vadovu;

15.3. pateikia Išvykos programą ir detalią informaciją nepilnamečių mokinių tėvams (globėjams, rūpintojams) dėl nakvynės vietos, nurodo telefono numerį, kuriuo gali susiekti, bei kitą, jo nuožiūra, svarbią informaciją;

15.4. pateikia reikalavimus reikalingai informacijai gauti iš nepilnamečių mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) ir pilnamečių mokinių, kurią turi žinoti Išvykos vadovas vykdamas į Išvyką;

15.5. organizuoja vizos, jeigu reikalinga, gavimą;

15.6. organizuoja mokinių pasirengimą vykti į Išvyką, atsižvelgdamas į mokyklos nustatytas taisykles / reikalavimus. Neišvykusiems mokiniams ugdymo procesas organizuojamas mokykloje įprasta tvarka;

15.7. supažindina su Išvykai į užsienį reikalinga informacija, paaiškina pagrindinius kultūrinius skirtumus, nurodo galimus informacijos šaltinius, pasiūlo mokiniams savarankiškai susipažinti su šalimi, į kurią vykstama;

15.8. supažindina su išvykos taisyklėmis.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Išvykoms organizuoti ugdymo procese naudojamos pažintinei veiklai skiriamos lėšos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2007 m. spalio 2 d. įsakymu Nr. ISAK-1934 „Dėl Mokinių pažintinei veiklai skirtų lėšų naudojimo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“.

17. Mokykla numato, kaip organizuos mokinių Išvykas nuosekliai (pavyzdžiui, kiekvieną mėnesį, savaitę) ar koncentruos veiklą tam tikrais laikotarpiais (pavyzdžiui, trimestro ar pusmečio pabaigoje). Mokinio mokymosi laikas išvykose, ekskursijose ir kitais panašiais atvejais, trunkantis ilgiau nei pamoka, perskaičiuojamas į konkretaus dalyko (-ų) mokymosi laiką (pagal pamokos (-ų) trukmę).

18. Mokykla, vadovaudamasi Aprašu ir kitais ugdymo procesą reglamentuojančiais dokumentais, rengia vidaus teisės aktus, reglamentuojančius mokinių ne mokyklos aplinkose, Išvykų organizavimą.

__________________