TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 28 d.  Nr. 5-1094

Tauragė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktais,  Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 6 dalimi bei Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4 punktu ir Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“:

1.Tvirtinu Tauragės rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u r o d a u paskelbti šį įsakymą Teisės aktų registre ir Tauragės rajono savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

Administracijos direktorė                                                                                    Gintarė  Rakauskienė

 


 

PATVIRTINTA

Tauragės rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2022 m. gruodžio 28 d.

įsakymu Nr. 5-1094

 

TAURAGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tauragės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės organizavimą bei vykdymą socialinės priežiūros paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse ir kitose socialinių paslaugų įstaigose.

2. Socialines paslaugas teikiančių įstaigų (toliau – įstaiga), teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolę vykdo Tauragės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis  Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“(toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais bei rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinių paslaugų kokybės kontrolę, bei šiuo Tvarkos aprašu.

3. Socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo ir kokybės kontrolės tikslas – užtikrinti ir gerinti įstaigų teikiamų socialinių paslaugų kokybę.  Kokybės kontrolė atliekama vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

II SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

4. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas įstaigos planinius ir neplaninius vertinimus paslaugų teikimo vietoje ir (ar) nuotoliniu būdu.

5. Socialinės paramos skyrius akredituotų socialinės priežiūros paslaugų planinius patikrinimus atlieka ne rečiau kaip 1 kartą per suteiktos akreditacijos laikotarpį, o neplaninis patikrinimas atliekamas šio Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytais atvejais.

6. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas įstaigų vertinimą, ne mažiau kaip prieš 10 darbo dienų informuoja įstaigą elektroniniu būdu apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos įstaiga patikrinimo metu turės pateikti Socialinės paramos skyriaus darbuotojams, sąrašą.

7. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su įstaiga nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį įstaigos vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

7.1. gavus valstybės ar Savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

7.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie įstaigos galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

7.3. siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

 

III SKYRIUS

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS VERTINIMO VYKDYMAS

 

8.  Socialinės paramos skyrius vertina įstaigų teikiamų akredituotų socialinės priežiūros paslaugų atitiktį keliamiems reikalavimams ir rekomendacijoms, vertina rezultatus, teikia išvadas ir rekomendacijas.

9. Įstaigos vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau – Atsakingi darbuotojai). Į akredituotos socialinės priežiūros teikimo stebėseną gali būti pakviesti ir skėtinių nevyriausybinių organizacijų atstovai.

10. Atsakingi darbuotojai, prieš atlikdami konkrečios įstaigos planinį arba neplaninį vertinimą, parengia raštą adresuotą įstaigai, kuriame nurodo, kada ir kokiu būdu, vietoje ar nuotoliniu būdu bus atliekamas vertinimas, vertinimo tikslas, pagrindas, kokius dokumentus privaloma pateikti ir kitą būtiną informaciją.

11. Jeigu vykdomas įstaigos vertinimas yra neplaninis, atsakingi darbuotojai pateikia įstaigos vadovui ar kitam atsakingam asmeniui raštą, kuriame nurodoma: vertinimo atlikimo data, vertinimo tikslas, pagrindas, trukmė, kokius dokumentus įstaiga privalo pateikti, ir kita būtina informacija.

12. Atliekant įstaigos vertinimą, užpildomas Akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo aktas (Tvarkos aprašo 3 priedas).

13. Atsakingi darbuotojai, atlikdami įstaigos vertinimą, tikrina, ar įstaiga, teikdama akredituotą socialinę priežiūrą, laikosi paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų, susipažįsta su paslaugų gavėjų bylomis ir individualiais pagalbos planais, kitais dokumentais bei informacija, gali užduoti papildomus klausimus įstaigos darbuotojams ir paslaugų gavėjams.

14. Atsakingi darbuotojai, atlikdami įstaigos vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, Savivaldybės įstaigas, kitas institucijas bei paslaugų gavėjus dėl informacijos apie įstaigos teikiamas paslaugas gavimo.

15. Atsakingi darbuotojai, atlikę vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų parengia ir įstaigai elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

16. Įstaiga, gavusi vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir per atsakingų darbuotojų, atlikusių patikrinimą, nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Socialinės paramos skyriui informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis nustatytų pažeidimų pašalinimui ar vykdydama pateiktas rekomendacijas.

17. Įstaiga privalo nedelsiant, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas informuoti Socialinės paramos skyrių apie nustatytų pažeidimų pašalinimą ar rekomendacijų įvykdymą.

18. Socialinės paramos skyrius per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar įstaiga įvykdė rekomendacijas laiku, ir apie tai pažymi vertinimo akte.

19. Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktį teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių taikymą (sustabdyti ar panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, nutraukti įstaigos finansavimo sutartį ir kt.).

20. Įstaigai rekomenduojama ne rečiau kaip kartą per metus atlikti paslaugas teikiančių darbuotojų įsivertinimą (Tvarkos aprašo 2 priedas) bei paslaugų gavėjų apklausą (Tvarkos aprašo 1 priedas). Įstaiga paslaugas teikiančių darbuotojų įsivertinimo, paslaugų gavėjų apklausos rezultatus pateikia susipažinti atsakingiems darbuotojams akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimo metu.

21. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama Socialinės paramos skyriaus vedėjui ir Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS

 

22. Socialinės paramos skyrius teikia įstaigai konsultacijas siekdamas padėti laikytis teisės aktų, reglamentuojančių akredituotą socialinę priežiūrą, reikalavimų.

23. Konsultacijos yra teikiamos žodžiu įstaigos veiklos vietoje arba raštu atsakant į oficialų paklausimą, taip pat konsultacijos gali būti teikiamos elektroniniu paštu ar telefonu.

24. Siekiant gerinti teikiamų konsultacijų kokybę ir identifikuoti konsultacijų metu kylančias problemas, Socialinės paramos skyrius pagal poreikį organizuoja susitikimus, kuriuose aptariamos vykdytos įstaigos konsultacijos.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

25. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš įstaigos visą akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimui reikalingą informaciją.

26. Įstaigos atsako už akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

27. Savivaldybės interneto svetainėje viešinama informacija apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą (pagal atskiras paslaugas).

28. Įstaigos ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Įstaigos fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – Tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

29. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

_______________________________________________________________

 

part_8db0d1a9a8e74a2e973d36e9157d8889_end


 

Tauragės rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos

socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA

 

Gerb. Paslaugų gavėjau, kviečiame dalyvauti anoniminėje apklausoje apie akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybę. Apibendrinti rezultatai bus panaudoti tobulinant teikiamų socialinių paslaugų kokybę Tauragės rajono savivaldybėje. Jūsų atsakymai mums labai svarbūs, dėkojame už skirtą  laiką.

1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote / gaunate 20..... metais ir įvertinkite jų kokybę?

Pabraukite gautą /gaunamą paslaugą

Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 10

(10 - aukščiausias įvertinimas)

Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą

Vaikų dienos socialinė priežiūra

 

 

Socialinė priežiūra šeimoms

 

 

Pagalba į namus

 

 

Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas

 

 

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

 

 

Laikinas apnakvindinimas

 

 

Apgyvendinimas nakvynės namuose

 

 

Laikinas atokvėpis

 

 

Intensyvi krizių įveikimo pagalba

 

 

Psichosocialinė pagalba

 

 

Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams ir šeimynų steigėjams ar besirengiantiems jais tapti

 

 

Apgyvendinimas apsaugotame būste

 

 

Socialinė reabilitacija

 

 

Palydėjimo paslauga jaunuoliams

 

 

Kitos (įrašykite)

.............................................................................

 

 

 

2. Ar tokios paslaugos tikėjotės? (apibraukite tinkantį variantą)

o    taip

o    ne

3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

4. Pateikite pasiūlymus, ką reikėtų tobulinti siekiant geresnės socialinių paslaugų kokybės?

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

Dėkojame už atsakymus

 

part_b813f5c5a27c452b9dd0f3b6981feb18_end


 

Tauragės rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos

socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

ANKETA AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS TEIKIANTIEMS DARBUOTOJAMS

 

Anketa – anoniminė. Prašome atsakyti į pateiktus klausimus – tinkamą atsakymą pažymėti X.

 

1.   Kokios jūsų pareigos?

 

socialinis darbuotojas socialinis pedagogas kitas specialistas (psichologas ir kt.)_____________________________________________________________

 

2. Koks Jūsų darbo stažas teikiant socialines paslaugas?

 

o iki 1 metų

o 1–5 metai

o 5 metai ir daugiau

 

3. Su kokiomis socialinėmis grupėmis dirbate?

o senyvo amžiaus asmenys

o asmenys, turintys negalią

o šeimos, patiriančios socialinės rizikos veiksnius

o vaikai ir jų šeimų nariai

o kita____________________________________________________________________

 

4. Jūsų nuomone, kaip keitėsi teikiamų socialinių paslaugų kokybė per paskutinius 12 mėnesių?

o paslaugų kokybė pagerėjo

o paslaugų kokybė pablogėjo

o paslaugų kokybė nesikeitė

 

5. Jūsų nuomone, kas turi įtakos efektyviam paslaugų teikimui?

o atsiradusios papildomos paramos formos

o padidėjęs finansavimas

o patobulinta įstatyminė bazė      

o papildomai gautos darbo priemonės

o papildomų pareigybių steigimas                    

o kita __________________________

 

6. Ar Jums sudarytos galimybės tobulinti profesinę kompetenciją?

o taip

o iš dalies

o ne

 

Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

Dėkojame už atsakymus

 

part_08e535f9e00543db98b96e2ab2798022_end


 

Tauragės rajono savivaldybėje teikiamos akredituotos

socialinės priežiūros paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

(Akredituotos socialinės priežiūros paslaugų kokybės vertinimo akto forma)

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS

 

 

Įstaigos pavadinimas:

Apsilankymo tikslas:

 

Patikros rūšis (planinė / neplaninė)

 

Įstaigos vertinimo kriterijai:

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip/ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių

 

 

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

2.

Paslaugų teikimas

Patvirtintas įstaigos metinis veiklos planas ir teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

 

Nustatytos vidaus tvarkos taisyklės, patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašas/ai, su jais supažindinti darbuotojai

 

 

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

 

Pildomas įstaigą lankančių asmenų registracijos žurnalas, rengiami individualūs darbo su vaiku ir šeimos nariais planai*

 

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė

 

 

 

 

Informacija įvedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS)**

 

 

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

3.

Teikiantis paslaugas personalas

Patvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymai, sudaromos darbo sutartys, patvirtintos darbų saugos instrukcijos, sudaromi darbuotojų darbo grafikai, darbuotojų išsilavinimas, profesinė kompetencija ir darbo krūvis atitinka reikalavimus ar rekomendacijas

 

 

 

 

Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

 

Darbuotojai turi pažymas iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, kad nėra teisti už nusikaltimus*

 

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalinamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia, atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos reikalavimus

 

 

 

 

Įstaiga turi ne mažiau nei 2 patalpas*

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, socialiniuose tinkluose, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan., yra bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo.

 

 

* Taikoma teikiant vaikų dienos socialinę priežiūrą

** Taikoma savivaldybės biudžetinėms įstaigoms

 

Tikrinti dokumentai: ________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Išvados:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

 

Vertinimą atliko:

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                (parašas) (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

 

Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas.

 

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                (parašas) (vardas, pavardė)

 

___________________ _________________ ____________________________

(pareigos)                                                (parašas) (vardas, pavardė)

 

 

Pakartotinio patikrinimo data _____________

 

part_25fe92c562af41c0a251e12f5e20a97e_end