LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2023 M. LAPKRIČIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 3D-770 „DĖL LIETUVOS ŽUVININKYSTĖS sektoriaus 2021‒2027 METŲ PROGRAMOS PIRMOJO PRIORITETO „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gegužės 16 d. Nr. 3D-403
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. lapkričio 23 d. įsakymu Nr. 3D-770 „Dėl Lietuvos žuvininkystės sektoriaus 2021–2027 metų programos pirmojo prioriteto „Tausios žvejybos skatinimas ir vandens biologinių išteklių atkūrimas ir išsaugojimas“ priemonės „Mokslo atstovų ir žvejų bendradarbiavimo veiklos“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu 3.3.2 papunktį ir jį išdėstau taip:
„3.3.2. kai PĮP teikia verslinės žvejybos įmonių asociacijos, jų partneriai gali būti verslinės žvejybos įmonės, Lietuvos mokslinių tyrimų institutai, Lietuvos mokslo ir studijų institucijos, kiti Lietuvos Respublikoje įregistruoti viešieji juridiniai asmenys, kurių veikla susijusi su moksliniais tyrimais, eksperimentine plėtra ir studijomis, taip pat mokslininkai ir (arba) tyrėjai;“.
2. Pakeičiu 3.5 papunkčio lentelę ir ją išdėstau taip:
„Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio kodas |
Matavimo vienetai |
Siektina reikšmė (priemonės lygiu) |
1 |
2 |
3 |
4 |
3.5.1. Veiksmai, kuriais prisidedama prie geros aplinkos būklės, įskaitant gamtos atkūrimą, išsaugojimą, ekosistemų apsaugą, biologinę įvairovę, gyvūnų sveikatą ir gerovę (veiksmų skaičius) |
CR 10 |
Vnt. |
3 |
3.5.2. Suinteresuotųjų subjektų bendradarbiavimo veikla (veiksmų skaičius) |
CR 13 |
Vnt. |
8 |
3.5.3. Inovacijos, kurioms sudarytos sąlygos (naujų produktų, paslaugų, procesų, verslo modelių ar metodų skaičius) |
CR 14 |
Vnt. |
5“ |
3. Pakeičiu 6 punkto lentelę ir ją išdėstau taip:
„Eil. Nr. |
Kriterijaus tipas |
Kriterijus |
Kriterijaus vertinimo metodas |
1 |
2 |
3 |
4 |
Specialieji projektų atrankos kriterijai: |
|||
6.1. |
Specialusis projektų atrankos kriterijus |
Projektai įgyvendinami su partneriu (-iais) |
PĮP pateikti duomenys apie partnerį, atitinkantį Aprašo 3.3 punkte nustatytus reikalavimus, ir pateikta Aprašo 8.1.1 papunktyje nurodyta sutartis |
6.2. |
Specialusis projektų atrankos kriterijus |
Bent vienas iš projekte dalyvaujančių mokslininkų ir (arba) tyrėjų turi turėti mokslinės veiklos patirties žuvininkystės srityje |
Tokią patirtį patvirtina bent vienas iš šių faktų: a) dalyvavimas mokslinėje veikloje; b) dalyvavimas atliekant mokslinius tyrimus ir eksperimentinę plėtrą; c) dalyvavimas atliekant taikomuosius mokslinius tyrimus. |
Prioritetiniai projektų atrankos kriterijai: |
|||
6.3. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijus |
Problemos, kurią siūloma spręsti, iškėlimo pagrįstumas ir aktualumas, numatomų rezultatų indėlis į problemos sprendimą |
Vertinama atsižvelgiant į problemos mastą ir reikšmingumą ir numatomo projekto rezultato galimą įtaką jos sprendimui: ar problema iškelta pagrįstai ir yra aktuali bent vienam iš žvejybos sektoriaus segmentų (Baltijos jūra, tolimieji žvejybos rajonai, vidaus vandenys ir Baltijos jūros priekrantės žvejybos zona), o numatomi rezultatai prisidės prie jos sprendimo. Suteikiama nuo 0 iki 30 balų (kuo problema aktualesnė ir projektu bus daugiau prisidedama prie jos sprendimo, tuo didesnis balas): 6.3.1. sprendžiama problema labai aktuali ir projektas reikšmingai prisidės prie jos sprendimo – nuo 21 iki 30 balų; 6.3.2. sprendžiama problema aktuali ir projektas prisidės prie jos sprendimo – nuo 11 iki 20 balų; 6.3.3. sprendžiama problema aktuali, bet projektas mažai prisidės prie jos sprendimo, arba projektas prisidės prie problemos sprendimo, bet pati sprendžiama problema nelabai aktuali – nuo 6 iki 10 balų; 6.3.4. sprendžiama problema nelabai aktuali arba mažai kam aktuali, o projektas labai mažai prisidės prie jos sprendimo – nuo 1 iki 5 balų; 6.3.5. sprendžiama problema neaktuali – 0 balų. Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Žuvininkystės projektų įvertinimo komisiją, sudarytą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro įsakymu (toliau – Komisija). Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas. |
6.4. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijus |
Tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumas bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumas. |
Vertinama pagal tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumą bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo tyrimo uždaviniai ir darbo planas racionalesni, tuo didesnis balas): 6.4.1. tyrimo uždaviniai ir darbo planas labai racionalūs – nuo 11 iki 15 balų; 6.4.2. tyrimo uždaviniai ir darbo planas pakankamai racionalūs – nuo 1 iki 10 balų; 6.4.3. tyrimo uždaviniai ir darbo planas neracionalūs – 0 balų; 6.4.4. pagrįstai nustatytos galimos rizikos ir jų valdymas – nuo 1 iki 5 balų; 6.4.5. nenustatytos galimos pagrįstos rizikos ir jų valdymas – 0 balų; Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Komisiją. Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas. |
6.5. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijus |
Planuojamų projekto išlaidų racionalumas ir pagrįstumas. |
Vertinama pagal planuojamų projekto išlaidų racionalumą ir pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo planuojamos projekto išlaidos racionalesnės ir labiau pagrįstos, tuo didesnis balas): 6.5.1. planuojamos projekto išlaidos labai racionalios ir pagrįstos – nuo 11 iki 20 balų; 6.5.2. planuojamos projekto išlaidos pakankamai racionalios ir pagrįstos – nuo 1 iki 10 balų; 6.5.3. planuojamos projekto išlaidos neracionalios arba nepakankamai pagrįstos – nuo 0 balų. Atitiktis prioritetiniam projektų atrankos kriterijui vertinama pasitelkiant nepriklausomus ekspertus – Komisiją. Vertinant pildomas Aprašo 2 priedas. |
6.6. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijus |
Problema, kurią numatoma spręsti įgyvendinant projektą, susijusi su aktualiausiais Bendrosios žuvininkystės politikos iššūkiais |
Suteikiama 20 balų, kai projekto galimybių studijoje siūloma įgyvendinti projektą, prisidėsiantį prie: 6.6.1. neigiamo žvejybos daromo poveikio jūrų ir vidaus vandenų ekosistemai, dėl nepageidaujamo laimikio ir paukščių bei žinduolių priegaudos mažinimo, kur įmanoma jo išvengiant ir (arba); 6.6.2. prievolės iškrauti laikymosi laive ir sausumoje palengvinimo ir (arba); 6.6.3. energijos vartojimo laivuose efektyvumo didinimo ir (arba) mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių žvejybos būdų naudojimo skatinimo. |
6.7. |
Prioritetinis projektų atrankos kriterijus |
Į projektą įtraukta daugiau verslinės žvejybos įmonių |
Kai projekte partneriais dalyvaujančių verslinės žvejybos įmonių skaičius (kai partneris yra verslinės žvejybos įmonių asociacija, skaičiuojamos projekte dalyvaujančios asociacijai priklausančios žvejybos įmonės): 6.7.1. nuo 3 iki 10 įskaitytinai – 5 balai; 6.7.2. daugiau kaip 10 – 10 balų;“ |
4. Papildau 6.10 papunkčiu ir jį išdėstau taip:
5. Pakeičiu 9.2.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:
6. Pakeičiu 10 punkto lentelę ir ją išdėstau taip:
|
„Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija |
Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
10.1. |
Netiesioginės projekto išlaidos skaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti tiesioginių išlaidų |
FN-01 |
7 proc. |
Iki 7 proc. fiksuotoji norma |
10.2. |
Fiksuotąją sumą sudaro visų pirmojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai: a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą; b) projekto įgyvendinimo pradžioje visuomenei gerai matomoje vietoje pakabintas bent vienas ne mažesnio nei A3 formato spausdintas skelbimas (plakatas) arba elektroniniame ekrane paskelbtas lygiavertis pranešimas, kuriame turi būti pateikta informacija apie veiksmą akcentuojant iš ES gaunamą finansinę paramą; c) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama; |
FS-01-01 |
18,5 Eur |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM |
10.3. |
FS-01-02 |
22,39 Eur |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM |
|
10.4. |
Fiksuotąją sumą sudaro visų antrojo privalomų matomumo ir informavimo priemonių rinkinio išlaidos, kai: a) projekto įgyvendinimo pradžioje projekto vykdytojo oficialioje interneto svetainėje, jei tokia yra, ir socialinės žiniasklaidos svetainėse paskelbta informacija – trumpas veiksmo, įskaitant jo tikslus ir rezultatus, aprašymas, proporcingas paramos dydžiui, bei informavimas apie iš ES gaunamą finansinę paramą; b) visuomenei arba dalyviams skirtuose dokumentuose ir komunikacijos medžiagoje, susijusioje su veiksmo įgyvendinimu, gerai matomai pateiktas pareiškimas, kuriame akcentuojama gaunama ES parama; c) kai tik pradedami fiziškai vykdyti veiksmai, susiję su fizinėmis investicijomis, arba sumontuojama nupirkta įranga, visuomenei gerai matomoje vietoje iškabinamos ilgalaikės lentelės ar informacinės lentos su ES emblema. |
FS-01-03 |
1342,57 Eur |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM |
10.5. |
FS-01-04 |
1624,51Eur |
Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM |
|
10.6. |
Projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidos |
FĮ-21-01 |
10,63 Eur |
Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis A, E, G, H, L, N, P, R, S ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1; |
10.7. |
FĮ-21-02 |
13,63 Eur - |
Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis C, D, F, M, O, Q ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1; |
|
10.8. |
FĮ-21-03 |
18,99 Eur |
Viešųjų juridinių asmenų projektą vykdančio personalo vienos valandos darbo užmokesčio fiksuotasis vieneto įkainis J ir K ekonomikos sektoriams pagal EVRK 2 klasifikatorių1.“ |
7. Pakeičiu 1 priedo 14 punkto 2 lentelę ir ją išdėstau taip:
„Konsultanto vardas ir pavardė |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Institucijos pavadinimas |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
Tel. Nr. |__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|__|
_________________ ___________________________
(parašas) (konsultanto vardas, pavardė)“
8. Pakeičiu 2 priedo 2 lentelę ir ją išdėstau taip:
„Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo aspektai
|
Projektui suteikiami balai |
Pastabos, įvertinimo pagrindimas |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. |
Problemos, kurią siūloma spręsti, iškėlimo pagrįstumas ir aktualumas, numatomų rezultatų indėlis į problemos sprendimą |
Vertinama atsižvelgiant į problemos mastą ir reikšmingumą ir numatomo projekto rezultato galimą įtaką jos sprendimui: ar problema iškelta pagrįstai ir yra aktuali bent vienam iš žvejybos sektoriaus segmentų (Baltijos jūra, tolimieji žvejybos rajonai, vidaus vandenys ir Baltijos jūros priekrantės žvejybos zona), o numatomi rezultatai prisidės prie jos sprendimo. Suteikiama nuo 0 iki 30 balų: a) sprendžiama problema labai aktuali ir projektas reikšmingai prisidės prie jos sprendimo – nuo 21 iki 30 balų; b) sprendžiama problema aktuali ir projektas prisidės prie jos sprendimo – nuo 11 iki 20 balų; c) sprendžiama problema aktuali, bet projektas mažai prisidės prie jos sprendimo, arba projektas prisidės prie problemos sprendimo, bet pati sprendžiama problema nelabai aktuali – nuo 6 iki 10 balų; d) sprendžiama problema nelabai aktuali arba mažai kam aktuali, o projektas labai mažai prisidės prie jos sprendimo – nuo 1 iki 5 balų. e) sprendžiama problema neaktuali – 0 balų. |
|
|
2. |
Tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumas bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumas. |
Vertinama pagal tyrimo uždavinių ir darbo plano racionalumą bei galimos rizikos numatymo ir valdymo pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo tyrimo uždaviniai ir darbo planas racionalesni, tuo didesnis balas): a) tyrimo uždaviniai ir darbo planas labai racionalūs – nuo 11 iki 15 balų; b) tyrimo uždaviniai ir darbo planas pakankamai racionalūs – nuo 1 iki 10 balų; c) tyrimo uždaviniai ir darbo planas neracionalūs – 0 balų; d) pagrįstai nustatytos galimos rizikos ir jų valdymas – nuo 1 iki 5 balų; e)nenustatytos galimos pagrįstos rizikos ir jų valdymas – 0 balų; |
|
|
3. |
Planuojamų projekto išlaidų racionalumas ir pagrįstumas |
Vertinama pagal planuojamų projekto išlaidų racionalumą ir pagrįstumą. Suteikiama nuo 0 iki 20 balų (kuo planuojamos projekto išlaidos racionalesnės ir labiau pagrįstos, tuo didesnis balas): a) planuojamos projekto išlaidos labai racionalios ir pagrįstos – nuo 11 iki 20 balų; b) planuojamos projekto išlaidos pakankamai racionalios ir pagrįstos – nuo 1 iki 10 balų; c) planuojamos projekto išlaidos neracionalios arba nepakankamai pagrįstos – nuo 0 balų; |
|
|
4. |
Problema, kurią numatoma spręsti įgyvendinant projektą, susijusi su aktualiausiais Bendrosios žuvininkystės politikos iššūkiais |
Suteikiama 20 balų, kai projekto galimybių studijoje siūloma įgyvendinti projektą, prisidėsiantį prie: a) neigiamo žvejybos daromo poveikio jūrų ir vidaus vandenų ekosistemai, dėl nepageidaujamo laimikio ir paukščių bei žinduolių priegaudos mažinimo, kur įmanoma jo išvengiant ir (arba); b) prievolės iškrauti laikymosi laive ir sausumoje palengvinimo ir (arba); c) energijos vartojimo laivuose efektyvumo didinimo ir (arba) mažai anglies dioksido į aplinką išskiriančių žvejybos būdų naudojimo skatinimo. |
|
|
5. |
Į projektą įtraukta daugiau verslinės žvejybos įmonių |
Kai projekte kaip partneriai dalyvaujančių verslinės žvejybos įmonių skaičius (kai partneris yra verslinės žvejybos įmonių asociacija, skaičiuojamos projekte dalyvaujančios asociacijai priklausančios žvejybos įmonės): nuo 3 iki 10 įskaitytinai žvejybos įmonių – 5 balai; daugiau kaip 10 žvejybos įmonių – 10 balų;“ |
|
|