Zarasų rajono savivaldybės TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 29 d. Nr. T-217

Zarasai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 16 punktu, 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 ir 6 punktais, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 2 punktu, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

2.  Įpareigoti Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktorių:

2.1. organizuoti darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Zarasų rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programoje numatytus darbus, atranką;

2.2. pasirašyti Zarasų rajono savivaldybės vardu Zarasų rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis su darbdaviais bei kitus su šiomis sutartimis susijusius dokumentus.

Šis sprendimas įsigalioja 2021 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Nikolajus Gusevas

 

 

PATVIRTINTA

Zarasų rajono savivaldybės tarybos

2020 m. gruodžio 29 d. sprendimu Nr. T-217

 

 

ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1.  Zarasų rajono savivaldybės užimtumo didinimo 2021 m. programa (toliau – Programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2Programa skirta vykdyti Zarasų rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė) Valstybės deleguotą funkciją, savarankiškai rengti ir įgyvendinti gyventojų užimtumo programas.

3.  Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui (toliau – Modelis) įgyvendinti vykdomos vadovaujantis Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

4.  Įgyvendinant 3 punkte numatytą Modelį yra parengtas Asmens siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos aprašas, patvirtintas Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. gegužės 4 d. įsakymu Nr. I(6.6E)-289 „Dėl sutikimo dalyvauti užimtumo didinimo programoje formos ir asmens siuntimo pas nedirbančių asmenų atvejo vadybininką tvarkos aprašo patvirtinimo“.

5.  Nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas (toliau – atvejo vadybininkas) – Zarasų rajono socialinių paslaugų centro, kuriam Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. T-(1.2E)-38 „Dėl pavedimo koordinuoti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimą Zarasų rajono savivaldybėje“, pavesta teikti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugas (toliau – paslaugos) Zarasų rajono savivaldybėje, darbuotojas, koordinuojantis Susitarimo dėl dalyvavimo Zarasų rajono savivaldybės 2021 m. užimtumo programoje įgyvendinimą ir jame numatytų paslaugų teikimą asmenims.

6Programa atitinka Savivaldybės 2015–2021 m. strateginio plėtros plano, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 17 d. sprendimu Nr. T-17 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2015–2021 metų strateginio plėtros plano patvirtinimo“, strateginiam tikslui „Didinti rajono ekonomikos konkurencingumą“ priemonę 01.02.02.03 „Gerinti laikino pobūdžio darbų organizavimą“.

7.  Programa parengta konsultuojantis ir įgyvendinama bendradarbiaujant su Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Panevėžio klientų aptarnavimo departamento Zarasų skyriumi (toliau – Užimtumo tarnyba), savivaldybės teritorijoje veiklą vykdančių įmonių, įstaigų, organizacijų ir kitų organizacinių struktūrų (toliau – Darbdaviai) bei vietos bendruomenių atstovais.

8Programos tikslas – kuo didesnis Savivaldybės gyventojų užimtumas 2021 m., siekiant spręsti šiuo metu itin aktualias gyventojų užimtumo problemas, padėti su sunkumais darbo rinkoje susiduriantiems, dažniausiai žemą išsilavinimą turintiems, gyventojams bei gyventojams, kurie nėra mobilūs ir kuriems vietinėje rinkoje sudėtinga rasti darbą, atitinkantį turimas kompetencijas.

9Modelio tikslas – skatinti, motyvuoti ir palengvinti ilgalaikių bedarbių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje. Suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką.

10.    Programos uždaviniai:

10.1. mažinti socialinę atskirtį tarp bendruomenės narių;

10.2. skatinti darbinę veiklą atnaujinant bedarbių darbinius įgūdžius;

10.3. skatinti darbinę veiklą įgyjant naujų darbo įgūdžių ir kompetencijų;

10.4. padidinti bedarbių galimybes susirasti nuolatinį darbą;

10.5. padėti sunkiai integruojantiems į darbo rinką bedarbiams įsidarbinti ir užsidirbti pragyvenimui būtinas lėšas;

10.6. didinti bedarbių užimtumo galimybes;

10.7. stiprinti bendradarbiavimą su Užimtumo tarnyba priimant sprendimus Programos įgyvendinime;

10.8. bendradarbiauti su socialiniais partneriais, organizacijų ir vietos bendruomenių atstovais.

11.  Programa parengta vadovaujantis šiais principais:

11.1 bendradarbiavimo – aktyvus gyvenamosios vietos (seniūnijos) bendruomenės įtraukimas į veiklą, skatinant jos iniciatyvą, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis ir organizacijomis;

11.2. kompleksiškumo – įgyvendinant Programą turi būti kompleksiškai sprendžiamos asmenų užimtumo problemos, įtraukiant Savivaldybę, Užimtumo tarnybą, socialinius partnerius ir organizacijas;

11.3. individualumo – Programoje numatytos priemonės turi būti įgyvendinamos ir paslaugos teikiamos atsižvelgiant į individualius asmenų poreikius (gyvenamąją vietą, šeimyninę padėtį, asmenines savybes ir pan.) bei jų motyvaciją integruotis į darbo rinką;

11.4. tęstinumo – Programoje numatytų veiklų tęstinumas, nuolatinė Programos įgyvendinimo priežiūra ir tikslinimas pagal kintančias aplinkybes;

11.5. efektyvumo – pagrindinis Programos priemonių įgyvendinimo ir paslaugų teikimo rezultatas bei vertinimo kriterijus yra asmens įsidarbinimas pagal darbo sutartį arba darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu, savarankiškos veiklos vykdymas;

11.6. ekonomiškumo – maksimalus Programai įgyvendinti skirtų lėšų panaudojimas, vadovaujantis ekonominio naudingumo principu tiek rengiant Programą, tiek ją įgyvendinant;

11.7. viešumo – Programos  įgyvendinimo eigos ir rezultatų viešinimas Savivaldybės tinklalapyje.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

12Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020 m. liepos 1 d. Savivaldybėje nuolatinių gyventojų skaičius buvo 14,8 tūkst. asmenų (iš jų: 6,5 tūkst. – mieste). Savivaldybėje 2019 metais užimtumo lygis procentais buvo 69,3 proc., tuo tarpu 2018 metais 59,2 proc. (2017 – 50,1 proc., 2016 – 50,7 proc.).

13Lietuvoje, Užimtumo tarnybos duomenimis, 2020 m. spalio 1 d. registruotas nedarbas sudarė 14,1 proc., Utenos apskrityje – 16,7 proc., o Savivaldybėje – 20,0 proc. nuo darbingo amžiaus gyventojų. Analizuojant kitas Utenos apskrities savivaldybes, mažiausias registruotas nedarbas Utenos rajono savivaldybėje – 14,1 proc., tuo tarpu Visagino savivaldybėje – 16,1 proc., Molėtų rajono savivaldybėje – 16,9 proc., Anykščių rajono savivaldybėje – 17,8 proc., Ignalinos rajono savivaldybėje – 19,3 proc.  Lietuvos statistikos departamento duomenimis, registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis 2019 m. Lietuvoje sudarė 8,4 proc., o Savivaldybėje 14,4 proc. (2018 m. atitinkamai 8,5 ir 14,9 proc., 2017 m. – 7,9 ir 14,0 proc.).

14Užimtumo tarnybos pateiktais duomenimis, 2020 m. spalio 1 d. Zarasų skyriuje buvo registruoti 1746 bedarbiai iš jų – 964 vyrai (55,2 proc. nuo visų registruotų bedarbių) ir 782 moterys (44,8 proc. nuo visų registruotų bedarbių).

Iš 1746 registruotų bedarbių didžioji dalis yra asmenys nuo 45 m. amžiaus – 1003 (57,5 proc. nuo visų registruotų bedarbių), jaunuoliai iki 29 m. amžiaus – 340 (19,5 proc. nuo visų registruotų bedarbių). Neįgaliųjų bedarbių – 110 (6,3 proc. nuo visų registruotų bedarbių). Palyginus 2020 m. spalio 1 d. duomenimis Utenos apskrities savivaldybėse pagal ilgalaikių bedarbių skaičių, didžiausia dalis – Ignalinos rajono savivaldybėje – 36,2 proc. (576 asmenys), Zarasų rajono savivaldybėje – 34,8 proc. (608 asmenys), Visagino savivaldybėje – 27,9 proc. (480 asmenų), Molėtų rajono savivaldybėje – 26,4 proc. (462 asmenys, Anykščių rajono savivaldybėje – 24,6 proc. (587 asmenys), Utenos rajono savivaldybėje – 21,3 proc. (684 asmenys). Tarp visų Zarasų rajono savivaldybėje registruotų bedarbių 1103 (63,2 proc.) gyvena kaime. Utenos apskrities savivaldybių gyvenančių kaime bedarbių bendras rodiklis – 6262 (60,5 proc.).

2020 m. buvo suformuota atvejo komanda iš rajono Savivaldybės seniūnijų seniūnų, socialinių darbuotojų, Užimtumo tarnybos specialistų, vyko atvejo komandos susitikimai, kurių metu atrinkti 71 asmuo, atitinkantis 41 punkte nurodytus kriterijus (toliau – asmenys).  Asmenims buvo teikiamos informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo, atstovavimo paslaugos, teikiamos psichologo (individualus konsultavimas suteiktas 48 asmenims, grupiniuose užsiėmimuose dalyvavo 46 asmenys, savipagalbos grupėse – 14 asmenų, motyvaciniuose užsiėmimuose – 48 asmenys), teikiamos asmeninio asistento, transporto organizavimo paslaugos.

15Įvertinus šių bedarbių grupių integravimo į darbo rinką galimybes, galima daryti išvadą, kad tai yra sunkiausiai besiintegruojantys į darbo rinką rajono gyventojai, todėl būtina imtis maksimalių priemonių didinti užimtumą, siekiant integruoti į darbo rinką kuo daugiau asmenų dirbančių laikinuosius darbus.

16Dalyvauti Programoje gali tik Užimtumo tarnyboje registruoti ir bedarbio statusą turintys Lietuvos Respublikos Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys.

17.  Dalyvauti Modelyje gali asmuo, atitinkantis šiuos kriterijus:

17.1. yra ilgą laiką nedirbęs;

17.2. priklauso Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 4 punkte nurodytai asmenų grupei ar gauna Užimtumo įstatymo 481 straipsnyje nurodytą darbo paieškos išmoką;

17.3. priklauso bent vienai iš Užimtumo įstatymo 48 straipsnio 2 dalies 1–3, 5–10 punktuose nurodytų asmenų grupių.

18Vykdant Programos dalyvių atranką, prioritetą teikti ilgalaikiams bedarbiams ir asmenims gyvenantiems kaime:

18.1. siekiant bedarbius grąžinti į darbo rinką, Programos įgyvendinimo metu įdarbinant laikiniems darbams, pirmenybė teikiama ilgalaikiams bedarbiams. Taip asmenys atkurs ir įgys naujus darbo įgūdžius bei užsidirbs pragyvenimui būtinų lėšų. Programos dalyviai bus sugrąžinti į darbo rinką, tai padidins jų galimybes tapti joje aktyviais;

18.2. programoje pirmenybė teikiama asmenims, gyvenantiems kaimiškoje vietovėje. Atsižvelgiant į tikslinės grupės poreikį yra Darbdavių, turinčių galimybių suteikti laikinųjų darbų, kurie yra bedarbių asmenų gyvenamojoje vietovėje, taip užtikrinant nuoseklios socialinės bendruomenės raidą.

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

19.  Programos ir Modelio įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. 2021 m. Modelio priemonių planas kaip ir 2020 m. bus sudaromas su kiekvienu asmeniu individuliai. 2021 m. iš valstybės biudžeto lėšų bus perkamos finansinio raštingumo, asmens higienos, mediacijos, pavėžėjimo į  darbo vietą paslaugos. Modelio siekiamybė - asmenų įdarbinimas, bendradarbiaujant su darbdaviais ir užimtumo tarnyba.

20.  Programoje laikinam užimtumui didinti numatomos šios priemonės – laikino pobūdžio darbai:

20.1. savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto bei šioje žemėje esančių valstybinių miškų bei parkų, vandens telkinių pakrančių, želdinių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, socialinės bei visuomeninės paskirties objektų, lankytinų vietų bei jų teritorijų sutvarkymo, priežiūros ir remonto pagalbiniai laikino pobūdžio darbai;

20.2. istorijos ir kultūros paminklų, kultūros paveldo objektų, neveikiančių kapinių, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų sutvarkymo pagalbiniai laikino pobūdžio darbai;

20.3. valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių sutvarkymo pagalbiniai laikino pobūdžio darbai (išvalymas nuo sąnašų, augalijos ir kt.);

20.4. socialinės globos teikimo asmenims su sunkia negalia ir vienišiems pagyvenusiems asmenims pagalbiniai darbai.

21Laukiami Programos rezultatai – įgyvendinus šioje Programoje iškeltą tikslą, bus įdarbinta asmenų, kurių skaičius nustatomas atsižvelgiant į Programos finansavimą, esamą Darbdavių poreikį, įdarbinimo terminą, nedarbo lygį seniūnijose. Labiausiai socialiai pažeidžiami asmenys turės galimybę atnaujinti ar įgyti naujų darbo įgūdžių bei užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų tuo pačiu sumažės socialinių pašalpų mokėjimas, dalis dalyvių susiras nuolatinį darbą.

22Laikinus darbus organizuos ir vykdys Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos atrinkti Darbdaviai.

23Programą įgyvendinančių Darbdavių atranka:

23.1. Savivaldybės administracija vietos spaudoje ir interneto puslapyje skelbia informaciją apie galimybę dalyvauti Programoje;

23.2. Darbdaviai, pageidaujantys dalyvauti Programoje, pateikia paraišką, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. liepos 27 d. įsakymu Nr. I(6.6 E)-384 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo, Zarasų rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“. Paraiškoje Darbdaviai nurodo planuojamų vykdyti darbų pavadinimą, pobūdį, numatomų sukurti laikinų darbo vietų ir į jas įdarbintų asmenų skaičių, reikalavimus jų kvalifikacijai ar kompetencijai, lėšų poreikį, darbų apimtis, darbo ir darbo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminus, įdarbinimo savo lėšomis įsipareigojimo galimybę;

23.3. Programos vykdytojus atrenka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija pagal planuojamų vykdyti darbų pavadinimą, pobūdį, numatomų sukurti laikinų darbo vietų ir į jas įdarbinti asmenų skaičių, reikalavimus jų kvalifikacijai ar kompetencijai, lėšų poreikį, darbų apimtis, darbo ir darbo apmokėjimo sąlygas, įgyvendinimo terminus. Komisija vykdydama Programos Darbdavių atranką prioritetą teikia Darbdaviams, kurie bent mėnesiui įsipareigoja savo lėšomis papildomai įdarbinti Programoje dalyvaujančius asmenis.

24. Darbdaviai, įgyvendindami Programą, suderina su Užimtumo tarnyba siunčiamų ieškančių darbo asmenų sąrašą, nustato atitikimą vienai iš tikslinių bedarbių grupių, suderina darbų trukmę. Darbų trukmė su kiekvienu Programos dalyviu pagal individualius poreikius ir galimybes derinama atskirai, tačiau bendra laikinųjų darbų trukmė per Programos įgyvendinimo laikotarpį negali būti ilgesnė kaip 6 mėnesiai. Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Laikinieji darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis. Įdarbindami Darbdaviai sudaro terminuotas darbo sutartis. Informaciją apie bedarbio įdarbinimą arba darbo sutarčių kopijas per 3 darbo dienas nuo asmens įdarbinimo dienos Darbdaviai pristato Užimtumo tarnybai ir Savivaldybės administracijos Turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyriui.

25. Už Programos įgyvendinimą atsakingi Savivaldybės administracijos Turto valdymo ir viešųjų pirkimų, Apskaitos bei Finansų skyriai ir Užimtumo tarnyba. Už Modelio įgyvendinimą atsakingi Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius, Zarasų rajono socialinių paslaugų centras ir Užimtumo tarnyba.

 

IV SKYRIUS

FINANSAVIMO PLANAS

 

26.  Programa finansuojama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams ir Savivaldybės biudžeto lėšų:

26.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų poreikis Programai Zarasų savivaldybėje įgyvendinimui yra 371,9 tūkst. Eur, kuris apskaičiuojamas vadovaujantis Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“;

26.2. Planuojamas Savivaldybės biudžeto lėšų poreikis Programai yra 50 tūkst. Eur, vadovaujantis Savivaldybės 2020–2022 m. strateginiu veiklos planu, patvirtintu Savivaldybės tarybos 2020 m. vasario 28 d. sprendimu Nr. T(1.2 E)-23 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos plano tvirtinimo“. 2021 m. Modelio įgyvendinimui planuojama gauti ir panaudoti 87,0 tūkst. valstybės biudžeto lėšų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų teikimui. 

27. Programos lėšų finansavimo paskirstymą įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

28Darbdaviui, už kiekvieną pagal terminuotą darbo sutartį įdarbintą asmenį, mokamos šios kompensacijos:

28.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalųjį valandinį atlygį;

28.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo Programos 28.1 punkte nurodyto darbo užmokesčio;

28.3. piniginė kompensacija už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

29.   Programos įgyvendinimui Savivaldybė skiria 100 proc. Programos 28 punkte nurodytos darbo užmokesčio subsidijos Darbdaviams.

30.   Programos administravimo išlaidoms skiriama 4 proc. Programos lėšų sumos (Savivaldybės administracijai).

31.   Iš Programos lėšų planuojama apmokėti įdarbintų asmenų pavėžėjimą iki darbo vietos Zarasų rajono savivaldybėje bei gretimose savivaldybėse.

32.   Tikimasi, kad asmuo, sutikęs dalyvauti Programoje, dirbs 6 mėnesius. Planuojamos 6 mėnesių išlaidos vienam Programos dalyviui 4,4 tūkst. Eur (įskaitant 28 punkte nurodytus mokesčius). Prognozuojama, kad Programoje galėtų dalyvauti 96 bedarbiai (skaičiuojant pagal Programos planuojamas lėšas bei maksimalų šešių mėnesių įdarbinimo terminą).

 

V SKYRIUS

UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

33.  Programos priežiūros tikslas – sudaryti galimybes efektyviai įgyvendinti Programos tikslą ir uždavinius. Programos priežiūra bus vykdoma atliekant Programos įgyvendinimo ir bedarbių atitikimo nustatytiems kriterijams bei jų siuntimo dalyvauti Programoje, lėšų panaudojimo stebėseną, sutartinių įsipareigojimų vykdymo bei efektyvumo analizes.

34Savivaldybės administracijos atsakingi asmenys vykdys:

34.1. stebėjimą pagal Darbdavių pateiktas darbo sutartis, asmenų užimtumo rezultatus;

34.2. analizę pagal Darbdavių pateiktas ataskaitas dėl lėšų panaudojimo efektyvumo ir tinkamo;

34.3. lėšų panaudojimo ir darbų vykdymo pagal planą stebėjimą. Apie iškilusias problemas nedelsiant informuos vadovybę;

34.4. Savivaldybės dalyvavimo rengiant ir įgyvendinant Programas ketvirtinių ataskaitų pateikimą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai;

34.5. Programos ir Modelio rezultatų analizę ir vertinimą;

34.6. informacijos susijusios su Programa viešinimą.

35Programos atlikimo ir apskaitos dokumentus tvarko ir saugo Darbdavys buhalterinės apskaitos organizavimo taisyklių nustatyta tvarka.

36Programos įgyvendinimą, teisės aktų nustatyta tvarka, audituoja Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

37Programos rezultatai bus vertinami pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų sausio 31 d. Darbdaviai pateikia Programos įgyvendinimo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Zarasų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2017 m. liepos 27 d. įsakymu  Nr. I(6.6 E)-384 „Dėl Zarasų rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo, Zarasų rajono savivaldybės užimtumo didinimo programos įgyvendinimo ir darbdavių atrankos komisijos veiklos nuostatų patvirtinimo“.

38Programoje suplanuotiems darbams atlikti sudaromos Laikinųjų darbų organizavimo ir finansavimo sutartys (išskyrus seniūnijas).

 

VI SKYRIUS

VIEŠINIMAS

 

39.  Informacija apie Programą, jos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus, programai skirtų lėšų panaudojimo ir asmenų užimtumo vertinimo rezultatus, gerosios patirties pavyzdžius bus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, rajono spaudoje.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40.  Atsižvelgiant į darbo rinkos poreikius, priemonių įgyvendinimo stebėseną ir vertinimo rezultatus, Programa gali būti keičiama, tikslinama Savivaldybės tarybos sprendimu.

41.  Iškilę ginčai sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

_________________