Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTO PATVIRTINIMO IR KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS TERITORIJOS ĮSISAVINIMO
2014 m. lapkričio 12 d. Nr. 1241
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo 9 straipsnio 4 dalies 3 ir 4 punktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
2. Pakeisti nurodytu nutarimu patvirtinto Kėdainių laisvosios ekonominės zonos statuto 37 punktą ir jį išdėstyti taip:
„37. Už įvežamas į zonos laisvąsias teritorijas prekes, kurioms nustatyti akcizai, turi būti pateikiama garantija. Garantija gali būti bendroji arba vienkartinė. Minimali bendroji garantija – 289 620 eurų. Šios garantijos dydis gali būti patikslintas Kauno teritorinės muitinės sprendimu, priimtu vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės įstatymu ir atsižvelgiant į akcizais apmokestinamų prekių apyvartos praeitą pusmetį duomenis, ir garantija negali būti mažesnė už šiame punkte nurodytą minimalią bendrąją garantiją. Bendroji garantija turi būti lygi 15 procentų bendros importo muitų ir mokesčių sumos, nustatytos už akcizais apmokestinamas prekes, įvežtas į zonos laisvąsias teritorijas praėjusį kalendorinį pusmetį, padalytos iš 6. Vienkartinė garantija negali būti mažesnė už šioms prekėms nustatytų importo muitų ir mokesčių sumą. Bendrąją arba vienkartinę garantiją pateikia zonos įmonės – į zonos laisvąsias teritorijas įvežamų prekių gavėjos, kiekviena už savo prekes.“
3. Nustatyti, kad Kėdainių laisvosios ekonominės zonos teritorija įsisavinama iki 2014 m. gruodžio 31 dienos.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2014 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1241
KĖDAINIŲ LAISVOSIOS EKONOMINĖS ZONOS STATUTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kėdainių laisvosios ekonominės zonos statutas (toliau – Statutas) parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymu (toliau – Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas), Lietuvos Respublikos Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymu (toliau – Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymas) ir Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. liepos 18 d. nutarimu Nr. 943 „Dėl Tarptautinio konkurso Kėdainių laisvosios ekonominės zonos geriausiam verslo planui bei zonos statutui parengti ir steigėjų grupei parinkti komisijos sudarymo ir konkurso nuostatų patvirtinimo“. Statutas reguliuoja Kėdainių laisvojoje ekonominėje zonoje (toliau – zona) plėtojamos veiklos sritis, leidimų vykdyti veiklą zonoje (toliau – leidimas) išdavimo tvarką ir terminus, zonos įmonės veiklos sustabdymo ir leidimo galiojimo panaikinimo tvarką, įmokų zonos įmonėms apskaičiavimo ir mokėjimo tvarką ir terminus, zonos valdymo bendrovės teises ir pareigas, asmenų ir transporto priemonių patekimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvykimo iš jų, prekių įvežimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvežimo iš jų tvarką, ginčų komisijos zonos įmonių ginčams nagrinėti sudarymo tvarką ir kompetenciją, zonos valdymo bendrovės atsiskaitymo už savo ir zonos veiklą Lietuvos Respublikos Vyriausybei tvarką ir terminus, zonos vidaus tvarką.
2. Zonos valdymo bendrovės, zonoje veikiančių įmonių (toliau – zonos įmonės) ir kitų ūkio subjektų ūkinę komercinę veiklą zonoje reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas ir Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymas. Zonos įmonių veiklą taip pat reguliuoja Statutas, zonos vidaus tvarka, zonos valdymo bendrovės ir zonos įmonių sutartys dėl veiklos zonoje sąlygų.
3. Zonos valdymo bendrovė, siekdama zonos steigimo tikslų, pagal tarpusavio susitarimus bendradarbiauja su Kėdainių rajono savivaldybe šiose srityse: zonai reikalingų Kėdainių rajono savivaldybės institucijų ir įstaigų paslaugų teikimo, zonos teritorijoje esančių Kėdainių rajono savivaldybės statinių ir infrastruktūros objektų naudojimo, keitimosi abiem šalims naudinga informacija, kitos su zonos plėtojimu susijusios veiklos vykdymo.
II SKYRIUS
ZONOS VEIKLOS SRITYS
4. Zonoje gali būti plėtojama ši veikla:
4.5. variklinių transporto priemonių ir motociklų remontas, asmeninių ir namų ūkio reikmenų taisymas;
4.15. kita veikla, nurodyta Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriuje (EVRK 2 red.), patvirtintame Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2007 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. DĮ-226 „Dėl Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus patvirtinimo“, išskyrus veiklą, draudžiamą Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymo.
III SKYRIUS
LEIDIMŲ IŠDAVIMO TVARKA IR TERMINAI
5. Sprendimą dėl leidimo išdavimo priima zonos valdymo bendrovė. Leidimas išduodamas, įmonei atlikus visus šiuos veiksmus:
5.2. pasirašius sutartį dėl veiklos zonoje sąlygų, žemės subnuomos sutartį ir infrastruktūros sutartį;
6. Gavusi Statuto 5.1 papunktyje nurodytą prašymą ir dokumentus, zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų nustato, ar nėra aplinkybių, dėl kurių įmonei negali būti išduodamas leidimas, priima sprendimą išduoti leidimą arba jo neišduoti ir apie savo sprendimą raštu praneša įmonei. Zonos valdymo bendrovės atsisakymas išduoti leidimą turi būti motyvuotas. Zonos valdymo bendrovė, įvertinusi gautus dokumentus ir nustačiusi, kad prašymas nevisiškai arba neteisingai užpildytas, jame pateikti neteisingi duomenys, pateikti ne visi leidimui išduoti reikalingi dokumentai, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu praneša apie tai įmonei ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą patikslintam prašymui ir trūkstamiems dokumentams pateikti. Įmonei neištaisius trūkumų, per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą nepateikus patikslinto prašymo ir trūkstamų dokumentų arba patikslintą prašymą ir trūkstamus dokumentus pateikus vėliau nei per zonos valdymo bendrovės nustatytą terminą, leidimas neišduodamas.
IV SKYRIUS
ZONOS ĮMONĖS VEIKLOS SUSTABDYMAS IR LEIDIMO GALIOJIMO PANAIKINIMAS
7. Zonos įmonės veikla gali būti sustabdoma, jeigu zonos įmonė:
7.1. pažeidžia Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymą, Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymą ar kitus zonoje galiojančius Lietuvos Respublikos įstatymus ir teisės aktus;
7.3. vykdo draudžiamą zonoje veiklą ir (ar) vykdo kitą veiklą, neturėdama teisės aktų nustatytų licencijų ir (ar) leidimų;
9. Per 10 darbo dienų nuo Statuto 7 punkte nurodytų pažeidimų nustatymo zonos valdymo bendrovė priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo ir apie priimtą sprendimą raštu praneša zonos įmonei, nurodydama sustabdymo priežastis ir pažeidimų pašalinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis kaip 3 mėnesiai nuo zonos įmonės veiklos sustabdymo dienos. Sustabdžius zonos įmonės veiklą, zonos įmonė nustatytus veiklos pažeidimus turi pašalinti per zonos valdymo bendrovės nustatytą laiką, ne trumpesnį kaip 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo apie zonos įmonės veiklos sustabdymą gavimo. Per nustatytą laiką pašalinusiai visus nurodytus pažeidimus zonos įmonei veiklos sustabdymas panaikinamas zonos valdymo bendrovės valdybos sprendimu. Zonos valdymo bendrovė per 10 darbo dienų nuo dokumentų, patvirtinančių, kad nustatyti pažeidimai pašalinti, gavimo priima sprendimą dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo ir apie priimtą sprendimą raštu informuoja zonos įmonę. Zonos įmonė gali tęsti veiklą nuo sprendimo dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo panaikinimo priėmimo.
10. Zonos įmonei, nustatytu laiku nepašalinusiai zonos valdymo bendrovės priimtame sprendime dėl zonos įmonės veiklos sustabdymo nurodytų pažeidimų, dėl kurių zonos įmonės veikla sustabdyta, zonos valdymo bendrovė panaikina leidimą. Zonos valdymo bendrovės sutartyse su zonos įmonėmis gali būti nustatyti ir kiti leidimo panaikinimo pagrindai.
V SKYRIUS
ZONOS VIDAUS TVARKA
12. Zonos vidaus tvarka, įskaitant zonos ir jos ribų fizinę apsaugą, bet ja neapsiribojant, saugos priemonių organizavimo tvarka, transporto priemonių saugaus eismo ir statymo zonoje tvarka, aplinkotvarka ir aplinkosauga, vizualinės informacijos, reklamos ir viešųjų ryšių organizavimo tvarka, urbanistinio architektūrinio vientisumo išlaikymo reikalavimai, ūkinės veiklos organizavimo reikalavimai ir tvarka, atsakomybė už vidaus tvarkos taisyklių pažeidimus nustatomi zonos valdymo bendrovės valdybos tvirtinamose zonos vidaus tvarkos taisyklėse. Zonos vidaus tvarkos taisykles tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba. Zonos vidaus tvarkos taisyklės įsigalioja jų pasirašymo dieną, jeigu pačiame teisės akte nenustatyta vėlesnė jų įsigaliojimo data.
VI SKYRIUS
ZONOS ĮMONIŲ TARYBA
14. Zonos įmonių interesams atstovauti zonoje gali būti sudaryta zonos įmonių taryba (toliau – taryba). Taryba sudaroma zonos įmonių sutartimi dėl tarybos steigimo ir veiklos, kai tokios sutarties sudarymą inicijuoja ne mažiau kaip 5 zonos įmonės.
15. Tarybos nare gali būti kiekviena zonos įmonė, pateikusi tarybai rašytinį prašymą. Į tarybą zonos įmonės priimamos arba jų narystė šioje taryboje nutraukiama tarybos sprendimu pagal to pageidaujančios zonos įmonės paduotą rašytinį prašymą.
17. Taryba turi teisę:
17.1. svarstyti pasiūlymus dėl lėšų bendroms zonos infrastruktūros plėtojimo ir aplinkotvarkos reikmėms kooperavimo ir naudojimo ir teikti juos zonos valdymo bendrovei;
17.2. analizuoti iš valstybinę priežiūrą atliekančių institucijų gautą informaciją apie įstatymų ir kitų teisės aktų laikymąsi zonos įmonėse ir teikti zonos valdymo bendrovei pasiūlymų šiais klausimais;
17.3. zonos valdymo bendrovės prašymu svarstyti pasiūlymus dėl zonos teritorijos ir ribų apsaugos ir teikti juos zonos valdymo bendrovei;
19. Taryba turi teisę gauti iš zonos valdymo bendrovės informaciją, susijusią su tarybos svarstomais klausimais.
VII SKYRIUS
ĮMOKŲ IŠ ZONOS ĮMONIŲ APSKAIČIAVIMO IR MOKĖJIMO TVARKA IR TERMINAI
23. Įmokas, jų tarifo dydį, atsižvelgdama į faktines zonos bendrųjų reikalų tvarkymo sąnaudas, įmokų rinkimo ir mokėjimo sąlygas ir terminus, savo sprendimu nustato zonos valdymo bendrovės valdyba.
24. Jeigu zonos valdymo bendrovės valdyba nenustato kitaip, praėjusio mokestinio laikotarpio įmokos turi būti sumokamos su zonos įmonėmis sudaromose sutartyse dėl veiklos zonoje sąlygų nustatyta tvarka.
25. Zonos valdymo bendrovės nustatytos įmokos galioja tik zonos teritorijoje ir mokamos zonos valdymo bendrovei.
VIII SKYRIUS
ZONOS VALDYMO BENDROVĖS TEISĖS IR PAREIGOS
IX SKYRIUS
ASMENŲ IR TRANSPORTO PRIEMONIŲ PATEKIMO Į ZONOS LAISVĄSIAS TERITORIJAS IR IŠVYKIMO IŠ JŲ, PREKIŲ ĮVEŽIMO Į ZONOS LAISVĄSIAS TERITORIJAS IR IŠVEŽIMO IŠ JŲ TVARKA
28. Prekių įvežimo į zonos laisvąsias teritorijas ir išvežimo iš jų priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos muitinė (toliau – muitinė) ir Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba pagal veiklos kompetenciją.
29. Zonos teritorijų skelbimą laisvosiomis teritorijomis, šių teritorijų ribų nustatymą, apsaugos užtikrinimą, muitinės darbo tokių teritorijų muitinės kontrolės postuose sąlygų sudarymą reguliuoja Kėdainių laisvosios ekonominės zonos įstatymas.
30. Muitinės darbą zonos laisvosiose teritorijose reguliuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas, Europos Sąjungos muitų teisės aktai, Lietuvos Respublikos muitinės įstatymas, Statutas.
31. Asmenys ir transporto priemonės (su prekėmis ar be jų) į zonos laisvąją teritoriją gali patekti ir iš jos išvykti tik per įvažiavimo ir išvažiavimo punktus. Ne Bendrijos prekės į zonos laisvąją teritoriją įvežamos ir iš jos išvežamos su leidimais ir reikiamais muitinės dokumentais, o Bendrijos prekės – su dokumentais, pagal kuriuos galima identifikuoti prekes (pavyzdžiui, transporto važtaraščiai, pardavimo sąskaitos).
32. Į zonos laisvąsias teritorijas įvežamų prekių ir muitinės deklaracijos muitinei pateikti nereikia, išskyrus Europos Sąjungos teisės aktuose ar Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytus atvejus. Muitinė gali tikrinti į zonos laisvąsias teritorijas įvežamas, iš jų išvežamas arba ten laikomas prekes. Jeigu būtina patikrinti prekes, zonos įmonės turi sudaryti galimybę muitinei atlikti tokius patikrinimus.
33. Zonos laisvosiose teritorijose perdirbamų prekių laikinasis įvežimas perdirbti ir zonos laisvosios teritorijos funkcionavimui užtikrinti įvežtų prekių sunaudojimas įforminami taikant 1992 m. spalio 12 d. Tarybos reglamento (EEB) Nr. 2913/92, nustatančio Bendrijos muitinės kodeksą (OL 2004 m. specialusis leidimas, 2 skyrius, 4 tomas, p. 307), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2013 m. gegužės 13 d. Tarybos reglamentu (ES) Nr. 517/2013 (OL 2013 L 158, p. 1), nustatytas supaprastintas procedūras. Supaprastintos procedūros taikomos ir prekėms, išvežamoms iš zonos laisvųjų teritorijų į kitas Bendrijos muitų teritorijos dalis.
34. Į zonos laisvąsias teritorijas iš trečiųjų šalių įvežamoms ir iš zonos laisvųjų teritorijų į trečiąsias šalis išvežamoms prekėms Lietuvos Respublikoje nustatyti ekonominio pobūdžio prekių importo į Lietuvos Respubliką ir eksporto iš Lietuvos Respublikos draudimai ir apribojimai netaikomi. Į zonos laisvąsias teritorijas įvežamiems ar iš jų išvežamiems pinigams taikoma tokia pat tvarka kaip įvežamiems iš trečiųjų šalių ar išvežamiems į trečiąsias šalis pinigams.
35. Zonos laisvosiose teritorijose saugomos, zonos laisvosiose teritorijose sunaikintos, zonos laisvųjų teritorijų funkcionavimui užtikrinti sunaudotos prekės, zonos laisvosiose teritorijose susidariusios ir į Lietuvos Respublikos muitų teritoriją išvežamos atliekos, kurios ūkiniu komerciniu požiūriu yra bevertės, įtraukiamos į minėtus veiksmus su prekėmis ir atliekomis atliekančios zonos įmonės prekių apskaitą, šių prekių ir atliekų apskaitos dokumentus, suderinus su Muitinės departamentu prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos.
36. Į zonos laisvąsias teritorijas įvežtos prekės jose gali būti laikomos neribotą laiką. Likviduojant zonos laisvąją teritoriją arba nutraukus zonos įmonės veiklą zonoje, laisvojoje teritorijoje esančioms prekėms arba zonos įmonei, kuriai uždrausta verstis veikla zonoje, laisvojoje teritorijoje laikomoms prekėms per 3 mėnesius turi būti įforminti muitinės sankcionuoti veiksmai.
37. Už įvežamas į zonos laisvąsias teritorijas prekes, kurioms nustatyti akcizai, turi būti pateikiama garantija. Garantija gali būti bendroji arba vienkartinė. Minimali bendroji garantija – 1 mln. litų. Šios garantijos dydis gali būti patikslintas Kauno teritorinės muitinės sprendimu, priimtu vadovaujantis Lietuvos Respublikos muitinės įstatymu ir atsižvelgiant į akcizais apmokestinamų prekių apyvartos praeitą pusmetį duomenis, ir garantija negali būti mažesnė už šiame punkte nurodytą minimalią bendrąją garantiją. Bendroji garantija turi būti lygi 15 procentų bendros importo muitų ir mokesčių sumos, nustatytos už akcizais apmokestinamas prekes, įvežtas į zonos laisvąsias teritorijas praėjusį kalendorinį pusmetį, padalytos iš 6. Vienkartinė garantija negali būti mažesnė už šioms prekėms nustatytų importo muitų ir mokesčių sumą. Bendrąją arba vienkartinę garantiją pateikia zonos įmonės – į zonos laisvąsias teritorijas įvežamų prekių gavėjos, kiekviena už savo prekes.
X SKYRIUS
GINČŲ KOMISIJOS ŪKIO SUBJEKTŲ GINČAMS NAGRINĖTI SUDARYMO TVARKA IR KOMPETENCIJA
38. Ginčams, kilusiems tarp ūkio subjektų dėl naudojimosi zonos žemės sklypais, statiniais ir infrastruktūra, nagrinėti gali būti sudaroma ginčų komisija. Ginčų komisija gali būti sudaroma vienos iš ginčo šalių iniciatyva. Ginčų komisiją sudaro po vieną atstovą, skiriamą kiekvienos iš šalių, ir vieną atstovą, skiriamą zonos valdymo bendrovės. Ginčų komisijos sudėtį tvirtina zonos valdymo bendrovės valdyba. Ginčų komisijos sudarymą organizuoja ir posėdžiams vadovauja zonos valdymo bendrovės skirtas ginčų komisijos narys. Ginčų komisijos posėdžiai protokoluojami. Zonos valdymo bendrovė turi sudaryti sąlygas ginčų komisijai susirinkti. Jeigu sudaroma ginčų komisija, ginčas turi būti išnagrinėtas per 30 dienų nuo kreipimosi į zonos valdymo bendrovę. Jeigu ginčų komisija nesudaroma, sudaryta ginčų komisija per nustatytą terminą nepriima sprendimo dėl ginčo arba ginčo šalys nevykdo ginčų komisijos sprendimo, suinteresuota šalis turi teisę savo teises ginti pareikšdama ieškinį teismui.
XI SKYRIUS
ZONOS VALDYMO BENDROVĖS ATSISKAITYMO UŽ SAVO IR ZONOS VEIKLĄ LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBEI TVARKA IR TERMINAI
39. Zonos valdymo bendrovė kiekvienais metais per mėnesį nuo patvirtinto zonos valdymo bendrovės metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir metinio pranešimo pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui dienos pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei zonos valdymo bendrovės metinį pranešimą, kuriame pateikiama informacija apie zonos veiklos rodiklių įgyvendinimą ir žemės sklypų ir infrastruktūros, kurios priežiūra perduota zonos valdymo bendrovei, priežiūrą.
40. Zonos įmonės kiekvienais metais iki gegužės 1 dienos turi pateikti zonos valdymo bendrovei statistinius ataskaitinius duomenis apie jų veiklą. Zonos valdymo bendrovė, apibendrinusi iš zonos įmonių gautus duomenis apie zonos įmonių plėtojamą įvairių rūšių veiklą, sukurtų darbo vietų skaičių, investicijų dydį, pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą, kartu su metiniu pranešimu pateikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei šiuos duomenis:
40.2. darbo vietų skaičių (bendrą darbo vietų skaičių ir per ataskaitinius metus sukurtas naujas darbo vietas);
40.3. zonoje įregistruotų ir ūkinę komercinę veiklą vykdančių zonos įmonių (nurodomas jų pavadinimas, tipas) veiklos aprašymą, skaičių;
40.4. zonos valdymo bendrovės investicijų zonoje dydį, jų pokytį, palygintą su ankstesniais ataskaitiniais metais, planuojamų investicijų dydį;
40.7. bendrus zonos įmonių veiklos rezultatus (zonos įmonių pagamintos produkcijos ir suteiktų paslaugų vertę, eksportą);