LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO

 

MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2013 M. GEGUŽĖS 10 D. ĮSAKYMO NR. V-410 „DĖL ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ MODERNIZAVIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

 

 

2016 m. balandžio 14 d. Nr. V-338

Vilnius

 

 

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. gegužės 10 d. įsakymą Nr. V-410 „Dėl Švietimo įstaigų modernizavimo programos patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:

 

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ MODERNIZAVIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. kovo 13 d. nutarimu Nr. 228 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos įgyvendinimo prioritetinių priemonių patvirtinimo“, 113 punktu:

1. T v i r t i n u Švietimo įstaigų modernizavimo programą (pridedama).

2. R e k o m e n d u o j u savivaldybėms dalyvauti įgyvendinant 1 punkte nurodytą Švietimo įstaigų modernizavimo programą.

 

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                     Audronė Pitrėnienė


 

 

Patvirtinta

Lietuvos Respublikos švietimo ir

mokslo ministro

2013 m. gegužės 10 d. įsakymu

Nr. V-410

(Lietuvos Respublikos švietimo

ir mokslo ministro

2016 m. balandžio 14 d.

įsakymo Nr. V-338   redakcija) 

 

 

ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ MODERNIZAVIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Švietimo įstaigų modernizavimo programa (toliau – Programa) yra skirta savivaldybių švietimo įstaigoms, kuriose savivaldybė įgyvendina savininko ir (ar) dalininko teises ir pareigas, ir švietimo įstaigoms, kuriose Švietimo ir mokslo ministerija (toliau – Ministerija) įgyvendina savininko ir (ar) dalininko teises ir pareigas (toliau – švietimo įstaigos).

2. Programos paskirtis – sudaryti sąlygas atnaujinti (modernizuoti) švietimo įstaigų pastatus, statinius (ar jų dalį).

3. Programos vykdytojos – Ministerija, savivaldybės, švietimo įstaigos.

4. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme vartojamas sąvokas.

5. Švietimo įstaigų, kurios įtrauktos į Programą, investicijų projektai turi būti parengti vadovaujantis Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2001 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 201 „Dėl Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašo patvirtinimo“.

6. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ valstybės kapitalo investicijoms skirtos lėšos negali būti investuojamos į fizinių asmenų veiklą ar privačius juridinius asmenis.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

7. 2015–2016 m. duomenimis šalyje veikia 1 146 valstybinės, savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklos (iš jų: 56 mokyklos-daugiafunkciai centrai (įskaitant pagrindinės mokyklos tipo specialiąsias mokyklas-daugiafunkcius centrus), 78 valstybiniai, savivaldybių mokyklos-darželiai), 67 valstybinės profesinio mokymo įstaigos. Šalyje yra 606 valstybiniai, savivaldybių lopšeliai-darželiai (įskaičiuotos visos ikimokyklinio ugdymo institucijų grupės įstaigos).

8. Įgyvendinant Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programos rengimo tvarką, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. 734 „Dėl Savivaldybių infrastruktūros plėtros 2000–2004 metų programos rengimo tvarkos patvirtinimo“, Mokyklų tobulinimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. gegužės 28 d. nutarimu Nr. 759 „Dėl Mokyklų tobulinimo programos patvirtinimo“, Bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų rekonstravimo ir aprūpinimo mokymo priemonėmis 2006–2008 metų programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. lapkričio 16 d. nutarimu Nr. 1230 „Dėl Bendrojo lavinimo ir profesinių mokyklų rekonstravimo ir aprūpinimo mokymo priemonėmis 2006–2008 metų programos patvirtinimo“, Švietimo įstaigų modernizavimo programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 3 d. nutarimu Nr. 1290 „Dėl Švietimo įstaigų modernizavimo programos patvirtinimo“, ir Programą – iki 2015 metų atnaujinta (modernizuota) 731 švietimo įstaiga. Vykdytų 1996–2015 metais švietimo įstaigų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) projektų patirtis parodė, kad, įdiegus energijos taupymo priemones, susijusias su pastatų ir šilumos tiekimo sistemų atnaujinimu (modernizavimu), atnaujintose (modernizuotose) švietimo įstaigose pagerėjo higienos sąlygos, šilumos sutaupoma nuo 25 iki 35 procentų.

9. Daugelio švietimo įstaigų pastatų fizinė būklė ir inžinerinė įranga neatitinka energijos taupymo, higienos ir esminių statinio reikalavimų:

9.1. dėl didelio fizinio susidėvėjimo, per mažos stogo ir išorinių sienų šiluminės varžos pažeidžiamas patalpų mikroklimatas, didėja vaikų sergamumas;

9.2. dėl pastatų fasadų apdailos irimo išorinės sienos drėgnesnės ir laidesnės šilumai;

9.3. dideli ir nesandarūs pastatų langai, mediniai rėmai deformuoti, vietomis išpuvę;

9.4. persikreipusios medinės durų staktos, vyriai ir užraktai dažnai keisti, todėl prastai pritvirtinti;

9.5. pastatų šildymo įranga susidėvėjusi;

9.6. susidėvėjusi vandentiekio ir nuotekų įranga, sutrūniję vamzdynai, paslėpti po betono grindimis, susidėvėję sanitariniai įrenginiai;

9.7. naudojamasi natūraliu vėdinimu, esama mechaninė vėdinimo įranga nenaudojama, nes skleidžia triukšmą, didelės elektros energijos sąnaudos. Kai kuriose švietimo įstaigose ji išmontuota;

9.8. susidėvėjusi apšvietimo sistema ir elektros instaliacija;

9.9. dalyje mokyklų prie sporto salių nesutvarkyti persirengimo kambariai, neveikia dušai arba jie neįrengti, reikalingas sporto bazių atnaujinimas;

9.10. reikalinga gerinti švietimo įstaigų teritorijų infrastruktūrą;

9.11. švietimo įstaigos aplinka nėra pritaikyta mokiniams (įskaitant ir vaikus, ugdomus pagal ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo programas), turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

9.12. nėra įrengtų priešgaisrinių ir apsaugos sistemų;

9.13. dalies pastatų konstrukcijų būklė avarinė;

9.14. dalyje pastatų naudotos sveikatai kenksmingos medžiagos (asbesto plokštės, asbesto stogų lakštai); 

9.15. reikia rengti pastatų atnaujinimo (modernizavimo) techninius projektus, atlikti projektų bendrąją ekspertizę;

9.16. reikalingas švietimo įstaigos apšvietimas, teritorijos aptvėrimas;

9.17. esama infrastruktūra nėra pritaikyta švietimo (įskaitant ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas) veiklai vykdyti, reikalingas pastato (ar jo dalies) pritaikymas švietimo reikmėms;

9.18. švietimo įstaigos pastatas, statinys (ar jo dalis), per ekonomiškai pagrįstą statinio naudojimo trukmę, netenkina esminių statinio reikalavimų.

10. Daugelyje švietimo įstaigų susidėvėję baldai, ypač mokykliniai stalai ir kėdės, jų nepakanka, kad būtų galima pritaikyti pagal mokinių ūgį, prastas klasių apšvietimas, moraliai pasenusi ar susidėvėjusi mokymo įranga.

11. Pastarųjų metų patirtis rodo, kad vietinio šilumos punkto, šildymo sistemos atnaujinimas (modernizavimas) ir tinkamas reguliavimas – veiksmingos energijos taupymo ir higienos sąlygų gerinimo priemonės. Racionaliai vartojant šilumos ir elektros energiją, atnaujinant (modernizuojant) statinius visapusiškai gerinama jų būklė, veiksmingiau naudojamos švietimo įstaigos ūkiui išlaikyti skiriamos lėšos, o už sutaupytas lėšas galima atnaujinti (modernizuoti) švietimo įstaigų pastatų vidaus įrangą, nupirkti mokyklinių baldų. Minėtąsias energijos taupymo priemones reikia taikyti kompleksiškai – kartu keisti langus, renovuoti stogus, šiltinti sienas, atlikti kitus konstrukcijų elementų būklės atnaujinimo ar gerinimo darbus. Esant blogai švietimo įstaigų šilumos ūkio ir bendrai pastatų fizinei būklei, reikia nedelsiant atnaujinti (modernizuoti) švietimo įstaigų pastatus ir aprūpinti nauja mokymo įranga.

12. Švietimo įstaigų atnaujinimo (modernizavimo) įgyvendinimo etapai:

12.1. I etapas. Įgyvendintas 2009–2012 metais. Finansavimas buvo skirtas pagal šalies finansines galimybes iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų (8,1 mln. eurų), Europos Sąjungos ir bendrojo finansavimo lėšų (72 mln. eurų), savivaldybių biudžetų lėšų ir kitų teisėtai gautų lėšų. Šiame etape Programai įgyvendinti iš viso buvo skirta 80,1  mln. eurų, iš jų pastatams modernizuoti – 79,3 mln. eurų, mokymo įrangai įsigyti – 782 tūkst. eurų.

12.2. II etapas. Įgyvendinamas 2013–2016 metais. Programos įgyvendinimo priemonės finansuojamos pagal šalies finansines galimybes iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų.

 

III SKYRIUS

PROGRAMOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

13. Programos tikslas – sudaryti sąlygas mažinti energijos sąnaudas švietimo įstaigų pastatuose, gerinti mokymo aplinką ir ugdymo kokybę.

14. Programos uždaviniai:

14.1. atnaujinti (modernizuoti) švietimo įstaigų pastatus: sumažinti energijos suvartojimą, atnaujinti (modernizuoti) vidaus patalpas;

14.2. užtikrinti mokiniams sveikas ir saugias mokymo ir ugdymosi sąlygas, šalinti Visuomenės sveikatos centro pripažintas sveikatai kenksmingas medžiagas;

14.3. aprūpinti dalį švietimo įstaigų, kuriose nėra užtikrinama saugi, kokybiška mokymo ir ugdymo aplinka, mokymo įranga;

14.4. likviduoti pastatų avarinę būklę;

14.5. pastatus (ar jų dalis) pritaikyti švietimo reikmėms, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų veiklai vykdyti;

14.6. užtikrinti švietimo įstaigų pastatų, statinių (ar jų dalių) esminius statinio reikalavimus.

 

IV SKYRIUS

ATNAUJINAMŲ (MODERNIZUOJAMŲ) ŠVIETIMO ĮSTAIGŲ ATRANKA

 

15. Švietimo įstaigų, kuriose savivaldybė įgyvendina savininko ir (ar) dalininko teises ir pareigas, atranka: Ministerija, atsižvelgdama į einamaisiais metais Programai įgyvendinti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto skirtas lėšas, raštu kreipiasi į savivaldybių administracijas (toliau – savivaldybės) prašydama, vadovaujantis savivaldybių nustatytais atrankos kriterijais, atrinkti švietimo įstaigą (-as) ir nurodyti reikalingų lėšų poreikį. Savivaldybė, atrinkusi daugiau nei vieną švietimo įstaigą, jų sąrašą išdėsto prioriteto tvarka.

16. Švietimo įstaigų, kuriose Ministerija įgyvendina savininko ir (ar) dalininko teises ir pareigas, atranka: švietimo įstaigos, atsižvelgdamos į Programos tikslus ir uždavinius, raštu kreipiasi į Ministeriją dėl lėšų poreikio.

17. Savivaldybės ir Ministerija į atnaujinamų (modernizuojamų) švietimo įstaigų sąrašą gali pasiūlyti įtraukti švietimo įstaigas, vadovaudamosi šiomis nuostatomis:

17.1. atrenkant švietimo įstaigas, vykdančias formaliojo švietimo programas – turi būti parengtas ir patvirtintas mokyklų tinklo pertvarkos bendrasis planas, vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“, kuriame numatyta mokyklos veiklos perspektyva;

17.2. švietimo įstaigos, kurių pagrindinė veikla yra neformalusis vaikų švietimas (įskaitant ir formalųjį švietimą papildantį ugdymą), vykdomos neformaliojo švietimo programos turi atitikti Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-991 „Dėl Bendrųjų iš valstybės ar savivaldybių biudžetų finansuojamų neformaliojo švietimo programų kriterijų aprašo patvirtinimo“;

17.3. švietimo įstaigos, kurios vykdo ikimokyklinio ugdymo programą, parengtą pagal Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-627 „Dėl Ikimokyklinio ugdymo programų kriterijų aprašo“, ir švietimo įstaigos, kurios vykdo Priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2014 m. rugsėjo 2 d. įsakymu Nr. V-779 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo bendrosios programos patvirtinimo“.

18. Švietimo ir mokslo ministras, vadovaudamasis Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“, 17 punkto nuostatomis, tvirtina Programos komisiją, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai. Į Programos komisijos sudėtį įtraukiami Ministerijos valstybės tarnautojai, prireikus pasitelkiant suinteresuotų institucijų ir įstaigų atstovus. Programos komisija veikia pagal Programos komisijos darbo reglamentą, kurį tvirtina švietimo ir mokslo ministras.

19. Programos komisija, atsižvelgdama į Programos 17 punktą, ir vadovaudamasi Programos 22 punkte nurodytais atrankos kriterijais, svarsto ir įvertina švietimo įstaigų galimybes dalyvauti Programoje, pateiktus lėšų poreikius.

20. Programos komisija atrenka švietimo įstaigas, siūlomas įtraukti į švietimo įstaigų, atnaujinamų (modernizuojamų) iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų ir kitų šiam tikslui skirtų lėšų, sąrašą ir teikia švietimo ir mokslo ministrui tvirtinti.

21. Ne vėliau kaip iki 2016 m. gegužės 16 d., atsižvelgiant į Programai įgyvendinti skirtų lėšų paskirstymą, švietimo ir mokslo ministras įsakymu tvirtina einamaisiais metais atnaujinamų (modernizuojamų) švietimo įstaigų sąrašą.

22. Į atnaujinamų (modernizuojamų) švietimo įstaigų sąrašą gali būti įtraukiamos švietimo įstaigos, pagal šiuos kriterijus:

22.1. statiniai, kurių konstrukcijų būklė yra avarinė pagal Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. gruodžio 19 d. įsakymą Nr. 676 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“ patvirtinimo“ (toliau - statybos techninis reglamentas STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“);

22.2. būtina baigti įgyvendinti investicijų projektą, kai likutinė investicijų projekto vertė yra ne daugiau kaip 30 procentų;

22.3. bendrojo ugdymo mokyklos pastatą (ar jo dalį) pritaikyti vykdyti ikimokyklinio ir / ar priešmokyklinio ugdymo programas;

22.4. reikalinga pritaikyti pastatą (ar jo dalį) švietimo reikmėms;

22.5. švietimo įstaigos pastatas, statinys (ar jo dalis) per ekonomiškai pagrįstą statinio naudojimo trukmę netenkina esminių statinio reikalavimų.

23. Programos komisija įvertina einamaisiais metais Programai įgyvendinti skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas ir pateiktą lėšų poreikį švietimo įstaigų pastatams (statiniams) atnaujinti (modernizuoti), taip pat įvertina švietimo įstaigas pagal Programos 22 punktą.

24. Vadovaudamasi Programos 23 punktu ir esant nepakankamai Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, Programos komisija, siekdama, kad būtų atnaujintas (modernizuotas) didesnis švietimo įstaigų pastatų (statinių) skaičius, nustato maksimalų finansavimo dydį vienai švietimo įstaigai.

25. Programos komisija siūlo skirti finansavimą švietimo įstaigai, vadovaudamasi šiomis nuostatomis:

25.1. švietimo įstaigoms skiriama pagal jų prašomą poreikį, jeigu jų prašoma suma neviršija Programos komisijos nustatytos maksimalaus finansavimo dydžio sumos;

25.2. švietimo įstaigoms, kurių konstrukcijų būklė yra avarinė pagal statybos techninį reglamentą STR 1.12.01:2004 „Valstybei ir savivaldybėms nuosavybės teise priklausančių statinių pripažinimo avariniais tvarka“, skiriama Programos komisijos nustatyta maksimalaus finansavimo dydžio suma, išskyrus 25.1 papunktyje nurodytas švietimo įstaigas;

25.3. švietimo įstaigoms, kurioms negali būti siūloma skirti finansavimo pagal Programos 25.1 ir 25.2 papunkčius, siūloma skirti vienodą finansavimą atsižvelgiant į likusias Programai įgyvendinti skirtas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšas.

26. Galutinį sprendimą dėl finansavimo skyrimo konkrečiai švietimo įstaigai priima švietimo ir mokslo ministras.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEMONĖS IR ĮGYVENDINIMAS

 

27. Numatomos šios Programos įgyvendinimo priemonės:

27.1. atnaujinti (modernizuoti) pastatus:

27.1.1. mažinti energijos suvartojimą: pakeisti langus, laukujes duris, atnaujinti šilumos punktus (katilines), šildymo, karšto vandens tiekimo sistemas, šiltinti stogus, sienas, atnaujinti ir įrengti elektros, vėdinimo, priešgaisrines ir apsaugos sistemas, įgyvendinti kitas energijos suvartojimą mažinančias priemones;

27.1.2. techniškai sutvarkyti vandentiekio ir nuotekų sistemas;

27.1.3. gerinti higienos sąlygas: remontuoti valgyklų, aktų, sporto salių, sanitarinių patalpų, sienų, lubų apdailą, keisti grindis, duris, pritaikyti švietimo įstaigos aplinką mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių;

27.1.4. rengti pastatų atnaujinimo (modernizavimo) techninius projektus, atlikti projektų bendrąją ekspertizę;

27.1.5. pastatą (ar jo dalį) pritaikyti švietimo reikmėms;

27.1.6. užtikrinti švietimo įstaigos pastato, statinio (ar jo dalies) esminius statinio reikalavimus;

27.1.7. gerinti švietimo įstaigos aplinką;

27.2. gerinti mokymo ir ugdymosi sąlygas: užtikrinti saugią, kokybišką mokymo ir ugdymo aplinką aprūpinant mokymo įranga.

28. Kasmet Švietimo ir mokslo ministrui patvirtinus atnaujinamų (modernizuojamų) švietimo įstaigų sąrašą, Programos vykdytojai parengia atrinktų švietimo įstaigų investicijų projektus, pagal investicijų projektus – techninius projektus, atlieka techninių projektų ekspertizę, įvykdo darbų, prekių ir paslaugų pirkimus, organizuoja statybos darbus, jų techninę priežiūrą ir atlieka kitus darbus, susijusius su atitinkamo investicijų projekto įgyvendinimu.

29. Mokymo įranga perkama centralizuotai iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų, kurie skirti Programai įgyvendinti.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMAS

 

30. Programa įgyvendinama 2013–2016 metais. Programos įgyvendinimo priemonės finansuojamos pagal šalies finansines galimybes iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų. Preliminarus Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų poreikis – 60,0 mln. eurų.

31. Iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžete ir atitinkamų metų Valstybės investicijų programoje Ministerijai patvirtintų bendrųjų asignavimų ir kitų šiam tikslui skirtų lėšų Programai finansavimas yra skiriamas 100 procentų;

32. Valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos kapitalui formuoti pervedamos:

32.1. Ministerijai su savivaldybe pasirašius finansavimo sutartį, kuri parengta vadovaujantis Švietimo srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. V-703 „Dėl Švietimo srities investicijų projektų (investicijų projektų įgyvendinimo programų) planavimo, finansavimo, įgyvendinimo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“;

32.2. Ministerijai ir jai pavaldžiai institucijai pasirašius lėšų naudojimo sutartį, vadovaujantis pavyzdine Lėšų naudojimo sutarties forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2007 m. vasario 15 d. įsakymu Nr. ISAK-223 „Dėl Švietimo ir mokslo ministerijos lėšų planavimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“.

 

33. Švietimo įstaigos savininko ir (ar) dalininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija privalo užtikrinti efektyvų ir racionalų investicijų projektui įgyvendinti reikalingų ir skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimą.

 

VII SKYRIUS

VERTINIMO KRITERIJAI

 

34. Programos vertinimo kriterijai:

34.1. atnaujintų (modernizuotų) švietimo įstaigų skaičius, sutaupyta energijos (procentais);

34.2. mokinių, kurie mokosi geresnėmis sąlygomis, skaičius;

34.3. švietimo įstaigų, aprūpintų mokymo įranga, skaičius;

34.4. pastatų avarinės būklės likvidavimas (procentais);

34.5. pastato (ar jo dalies) pritaikymas švietimo reikmėms, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programoms vykdyti, skaičius.

 

VIII SKYRIUS

NUMATOMI REZULTATAI

 

35. Numatoma atnaujinti (modernizuoti) ne mažiau kaip 175 švietimo įstaigų pastatus. Atnaujintuose (modernizuotuose) švietimo įstaigų pastatuose bus taupiau naudojama energija. Švietimo įstaigos kasmet sutaupys apie 20 procentų energijos.

36. Numatoma likviduoti švietimo įstaigų pastatų avarinę būklę – ne mažiau kaip 2 procentai nuo numatytų atnaujinti (modernizuoti) švietimo įstaigų pastatų skaičiaus.

37. Įgyvendinus Programą, ne mažiau kaip 57 900 mokinių pagerės mokymosi ir higienos sąlygos.

38. Ne mažiau kaip 100 švietimo įstaigų bus aprūpinta mokymo įranga.

39. Numatoma finansuoti ne mažiau kaip 50 investicijų projektų, skirtų valstybės politikos nuostatoms įgyvendinti švietimo įstaigose, iš jų:

39.1. ne mažiau kaip 2 procentus – švietimo įstaigose, vykdančiose ikimokyklinio ugdymo programas ir priešmokyklinio ugdymo bendrąją programą;

39.2. ne mažiau kaip 10 procentų – švietimo įstaigose, vykdančiose neformaliojo švietimo programas.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Programos įgyvendinimą koordinuoja ir įgyvendinimo stebėseną atlieka Švietimo ir mokslo ministerija.

41. Savivaldybės, dalyvaujančios įgyvendinant Programą, už priemonių vykdymą atsiskaito savivaldybės finansavimo sutartyje nurodytais terminais ir tvarka.

42. Ministerijos pavaldumo įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant Programą, už priemonių vykdymą atsiskaito lėšų naudojimo sutartyje nurodytais terminais ir tvarka.

43. Pasibaigus metams kartu su metine veiklos ataskaita Ministerija teikia Lietuvos Respublikos Vyriausybei informaciją apie Programos įgyvendinimą.

_________________