LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

įsakymas

Dėl FINANSŲ MINISTRO 2022 m. BIRŽELIO 22 d. ĮSAKYMO Nr. 1K-237 „DĖL 2021–2027 metų EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ PROGRAMOS IR EKONOMIKOS GAIVINIMO IR ATSPARUMO DIDINIMO PLANO „Naujos KARTOS lIETUVA“ ĮGYVENDINIMO“ Pakeitimo

 

2023 m. balandžio 25 d. Nr.  1K-146

Vilnius

 

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymą Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“:

1.         Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ 1.1.1 ir 5.2.1 papunkčiais, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“, 4.1.1 papunkčiu, Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 133 punktu ir įgyvendindama 2018 m. liepos 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES, Euratomas) 2018/1046 dėl Sąjungos bendrajam biudžetui taikomų finansinių taisyklių, kuriuo iš dalies keičiami reglamentai (ES) Nr. 1296/2013, (ES) Nr. 1301/2013, (ES) Nr. 1303/2013, (ES) Nr. 1304/2013, (ES) Nr. 1309/2013, (ES) Nr. 1316/2013, (ES) Nr. 223/2014, (ES) Nr. 283/2014 ir Sprendimas Nr. 541/2014/ES bei panaikinamas reglamentas (ES, Euratomas) Nr. 966/2012, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. gruodžio 6 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES, Euratomas) 2022/2434, 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1056, kuriuo įsteigiamas Teisingos pertvarkos fondas, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. spalio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2022/2039, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2022 m. vasario 15 d. Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2022/648, 2021 m. gruodžio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentą (ES) 2022/129, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115 nustatomos su aliejingosiomis sėklomis, medvilne ir vyno gamybos šalutiniais produktais susijusių intervencinių priemonių rūšių ir informavimo, viešinimo ir matomumo reikalavimų, susijusių su Sąjungos parama ir BŽŪP strateginiais planais, taisyklės:“.

2.         Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintas Finansinių priemonių įgyvendinimo taisykles:

2.1.      Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklėse (toliau – Taisyklės) reglamentuojama projektų, kaip jie apibrėžti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos įgyvendinimo Lietuvoje bendruosiuose nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. liepos 2 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl funkcijų paskirstymo įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą“ (toliau – Bendrieji nuostatai), Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“, patvirtinto 2021 m. liepos 28 d. Tarybos sprendimu dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo (toliau – Planas „Naujos kartos Lietuva“), projektų, taip pat projektų, kaip jie apibrėžti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 3D-102 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Strateginio plano administravimo taisyklės), apimančių finansines priemones (toliau kartu – projektas), vertinimo, finansavimo ir įgyvendinimo tvarka.“

2.2.      Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/1060, kuriuo nustatomos bendros Europos regioninės plėtros fondo, „Europos socialinio fondo +“, Sanglaudos fondo, Teisingos pertvarkos fondo ir Europos jūrų reikalų, žvejybos ir akvakultūros fondo nuostatos ir šių fondų bei Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo, Vidaus saugumo fondo ir Sienų valdymo ir vizų politikos finansinės paramos priemonės taisyklės, su visais pakeitimais, 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2021/2115, kuriuo nustatomos valstybių narių pagal bendrą žemės ūkio politiką rengtinų strateginių planų (BŽŪP strateginių planų), finansuotinų iš Europos žemės ūkio garantijų fondo (EŽŪGF) ir iš Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (EŽŪFKP), rėmimo taisyklės ir panaikinami reglamentai (ES) Nr. 1305/2013 ir (ES) Nr. 1307/2013, su visais pakeitimais, Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas“, Strateginio valdymo metodikoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika), Bendruosiuose nuostatuose, šiuo įsakymu patvirtintose 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklėse (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse, Strateginio plano administravimo taisyklėse.“

2.3.      Papildau 21 punktu:

21. Taisyklėse nurodytas projektų, finansuojamų Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai (toliau – EŽŪFKP) lėšomis, vadovaujančiosios institucijos funkcijas atlieka Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija, kuriai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimo Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos lėšas ir jų administravimo“ (toliau – Nutarimas Nr. 1322) 3.1.1 papunktyje pavesta atlikti Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano, patvirtinto 2022 m. lapkričio 21 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimu Nr. C(2022) 8272, pagal kurį teikiama iš Europos žemės ūkio garantijų fondo ir Europos žemės ūkio fondo kaimo plėtrai finansuojama Sąjungos parama (toliau – Strateginis planas), vadovaujančiosios institucijos funkcijas. Taisyklėse nurodytas projektų, finansuojamų EŽŪFKP lėšomis, administruojančiosios institucijos funkcijas atlieka Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Mokėjimo agentūra), kuriai Nutarimo Nr. 1322 3.1.2 papunktyje pavesta atlikti mokėjimo agentūros, kaip nurodyta 2021 m. gruodžio 2 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/2116 dėl bendros žemės ūkio politikos finansavimo, valdymo ir stebėsenos, kuriuo panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1306/2013, 9 straipsnyje, ir Strateginio plano tarpinės institucijos funkcijas.

2.4.      Papildau 22 punktu:

22. Projektams, finansuojamiems EŽŪFKP lėšomis, netaikomas Taisyklių II skyrius. Šie projektai administruojami naudojant Žemės ūkio paramos administravimo informacinę sistemą Strateginio plano administravimo taisyklėse nustatyta informacinių sistemų naudojimo tvarka.“

2.5.      Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:

5. Kai Taisyklėse nurodoma vadovautis Skatinamųjų finansinių priemonių, finansuojamų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis, įgyvendinimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugsėjo 12 d. nutarimu Nr. 910 „Dėl Lietuvos Respublikos nacionalinių plėtros įstaigų įstatymo ir Lietuvos Respublikos inovacijų skatinimo fondo įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Skatinamųjų finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklės), fondų fondo valdytojas prilyginamas kontroliuojančiojo fondo valdytojui arba specialiojo fondo, jei kontroliuojantysis fondas nesteigiamas, valdytojui, skatinamoji finansinė priemonė – finansinei priemonei, kaip ji apibrėžta Bendruosiuose nuostatuose, ir Plano „Naujos kartos Lietuva“ skatinamajai finansinei priemonei (toliau kartu – finansinė priemonė), Lietuvos Respublikos biudžeto lėšos – Europos Sąjungos (toliau – ES) fondų pagal 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programą (toliau kartu ES fondai), Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšoms arba EŽŪFKP lėšoms (priklausomai nuo to, iš kokių lėšų planuojamas finansuoti arba finansuojamas projektas), Lietuvos Respublikos finansų ministerija – vadovaujančiajai institucijai, finansavimo sutartis – projekto sutarčiai.

2.6.      Pakeičiu 21 punktą ir jį išdėstau taip:

21Projektai įgyvendinami laikantis, be kita ko, ir valstybės pagalbos taisyklių, horizontaliųjų (darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą, lygių galimybių ir nediskriminavimo, inovatyvumo) principų. Viso projekto įgyvendinimo metu projektai turi atitikti 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos (toliau – Investicijų programa), Plano „Naujos kartos Lietuva“ arba Strateginio plano, kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, finansavimo sritis ir projekto sutarties reikalavimus.“

2.7.      Pakeičiu 24 punktą ir jį išdėstau taip:

24. Finansinių priemonių, finansuojamų ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, išankstinis vertinimas atliekamas vadovaujantis Skatinamojo finansavimo poreikio vertinimo tvarkos apraše nustatyta tvarka ir, kiek taikoma, atsižvelgiant į papildomus reikalavimus, kurie tam tikroms finansinėms priemonėms nustatyti valstybės pagalbos taisyklėse.“

2.8.      Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Vadovaujančioji institucija pateikia finansinių priemonių, finansuojamų ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, išankstinio vertinimo ataskaitą ar jos atnaujinimus susipažinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės sudaromam 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos stebėsenos komitetui, o finansinių priemonių, finansuojamų EŽŪFKP lėšomis, – Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimo stebėsenos komitetui, sudarytam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2022 m. lapkričio 10 d. įsakymu Nr. 3D-679 „Dėl Lietuvos žemės ūkio ir kaimo plėtros 2023–2027 metų strateginio plano įgyvendinimo stebėsenos komiteto sudėties patvirtinimo“.“

2.9.      Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po išankstinio vertinimo atlikimo ar atnaujinimo dienos vadovaujančioji institucija finansinių priemonių, finansuojamų ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, išankstinio vertinimo ataskaitą paskelbia Europos Sąjungos fondų investicijų programos interneto svetainėje esinvesticijos.lt (toliau – svetainė esinvesticijos.lt), o finansinių priemonių, finansuojamų EŽŪFKP lėšomis, – Žemės ūkio ministerijos interneto svetainėje zum.lrv.lt.“

2.10.    Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Įgyvendinant projektą (kai veikiama pagal Taisyklių 28.1 papunktį) projekto vertinimas ir atranka nevykdomi. Kai priežiūros komitetas pateikia rekomendaciją dėl finansavimo sutarties pakeitimo siekiant įgyvendinti naujas finansines priemones ar finansavimo sutarties papildymo naujam finansavimo šaltiniui ir (ar) finansinei priemonei taikomais įgyvendinimo ir finansavimo reikalavimais, ministerija (kai finansinės priemonės finansuojamos ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) arba vadovaujančioji institucija (kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis) kreipiasi į projekto vykdytoją ir prašo pateikti atnaujintą investavimo strategiją iki nustatyto termino, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 mėnesiai (išskyrus atvejus, kai, ministerijai (kai finansinės priemonės finansuojamos ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) arba vadovaujančiajai institucijai (kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis) suderinus su potencialiu projekto vykdytoju ir jam sutikus, tinkamai parengta investavimo strategija gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį), pabaigos. Kai finansinės priemonės finansuojamos ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, ministerija privalo vadovaujančiąją instituciją informuoti apie kreipimąsi į projekto vykdytoją dėl investavimo strategijos atnaujinimo. Ministerijos (kai finansinės priemonės finansuojamos ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) ar vadovaujančiosios institucijos (kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis) rašte, kuriuo prašoma projekto vykdytojo atnaujinti investavimo strategiją, nurodoma finansuotinos pažangos priemonės veiklos, jų finansavimo šaltiniai ir sumos, specialieji atrankos kriterijai (jei taikomi), stebėsenos rodikliai, sąlygos, kada finansinės priemonės derinamos su dotacijomis ir (ar) dotacijomis taikant sąlygas (kai taikoma), ir kiti projektui taikomi reikalavimai. Projekto vykdytojas atnaujintą investavimo strategiją pateikia finansavimo sutarties šalims. Vadovaujančioji institucija per 20 darbo dienų nuo atnaujintos investavimo strategijos gavimo dienos patikrina, ar investavimo strategija atitinka Taisyklių 32 punkte nustatytus kriterijus, ir apie investavimo strategijos patikrinimo rezultatus informuoja priežiūros komitetą, o šis teikia ministerijai (kai finansinės priemonės finansuojamos ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) arba vadovaujančiai institucijai (kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis) pasiūlymus dėl projekto vykdytojo pateiktų siūlymų, susijusių su investavimo strategijos keitimu. Finansavimo sutartis keičiama Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.“

2.11.    Pakeičiu 31.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

31.2. Vadovaujančioji institucija, atsižvelgdama į išankstinio vertinimo rezultatus, pažangos priemonės aprašą, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme ir Strateginio valdymo metodikoje nustatyta tvarka rengiamą ir tvirtinamą regiono plėtros planą, Strateginį planą (kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis), Administravimo taisyklėse arba Strateginio plano administravimo taisyklėse (kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis) nustatyta tvarka nustatomus projektų bendruosius atrankos kriterijus, rengia projektų finansavimo sąlygų aprašą. Šį aprašą vadovaujančioji institucija suderina su ministerija, o kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, su Mokėjimo agentūra ir išsiunčia potencialiam projekto vykdytojui, kartu apie siunčiamą projektų finansavimo sąlygų aprašą informuodama ministeriją (kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis), Mokėjimo agentūrą (kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis) ir kviesdama potencialų projekto vykdytoją pateikti investavimo strategiją iki nustatyto termino, kuris negali būti trumpesnis kaip 2 mėnesiai (išskyrus atvejus, kai, vadovaujančiajai institucijai suderinus su potencialiu projekto vykdytoju ir jam sutikus, tinkamai parengta investavimo strategija gali būti pateikta per trumpesnį laikotarpį), pabaigos, ir per 5 darbo dienas nuo projektų finansavimo sąlygų aprašo išsiuntimo dienos jį ar pakeistą aprašą Taisyklių 31.4 papunktyje nurodytais atvejais paskelbia svetainėje esinvesticijos.lt (kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) arba Mokėjimo agentūros interneto svetainėje nma.lt (kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis). Kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, projektų finansavimo sąlygų apraše turi būti nurodoma Skatinamųjų finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių 4 punkte nurodyta informacija ir projektų bendrieji ir, jei taikomi, specialieji atrankos kriterijai, taip pat Administravimo taisyklių 99 punkte nurodyti papildomi reikalavimai, jei ministerija tokius reikalavimus nusprendžia taikyti.“

2.12.    Pakeičiu 31.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

31.5. Vadovaujančioji institucija sudaro projektų atrankos komitetą, kurio institucinė sudėtis nustatoma finansų ministro įsakymu, kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, arba žemės ūkio ministro įsakymu, kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis. Vadovaujančioji institucija į projektų atrankos komiteto sudėtį įtraukia ministerijos, o kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis, Mokėjimo agentūros deleguotus atstovus. Vadovaujančioji institucija per 20 darbo dienų nuo atnaujintos investavimo strategijos gavimo dienos atlieka potencialaus projekto vykdytojo per nustatytą terminą pateiktos investavimo strategijos vertinimą, atsižvelgdama į kriterijus, nustatytus Taisyklių 32 punkte. Įvertinta investavimo strategija teikiama svarstyti projektų atrankos komitetui. Projektų atrankos komitetas, atsižvelgdamas į šio vertinimo rezultatus, priima rekomendaciją pasirašyti projekto sutartį ar jos nepasirašyti arba teikia potencialiam projekto vykdytojui pastabas ir pasiūlymus dėl atlikto investavimo strategijos vertinimo.“

2.13.    Pakeičiu 32.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

32.1. projektų bendruosius atrankos kriterijus, nurodytus Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 2 priede, kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, arba Strateginio plano administravimo taisyklėse, kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis (kai veikiama pagal Taisyklių 28.1 ir 28.2 papunkčius);“.

2.14.    Pakeičiu VI skyriaus pavadinimą ir išdėstau taip:

VI SKYRIUS

IŠ ES FONDŲ ARBA EŽŪFKP LĖŠŲ FINANSUOJAMŲ PROJEKTŲ IŠLAIDŲ PRISKYRIMAS INVESTICIJŲ PROGRAMOS ARBA STRATEGINIO PLANO ĮGYVENDINIMO REGIONUI“.

2.15.    Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Projekto išlaidos, kai projektai finansuojami ES fondų lėšomis, priskiriamos Investicijų programos įgyvendinimo regionui (toliau – įgyvendinimo regionas) pagal konkrečią projekto veiklą, net jei kelios projekto veiklos vykdomos pagal vieną projekto sutartį. Jei projektas įgyvendinamas abiejuose įgyvendinimo regionuose – Sostinės bei Vidurio ir vakarų Lietuvos, – projekto sutartyje turi būti atskirta, kokios veiklos kuriame įgyvendinimo regione vykdomos. Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, vadovaujamasi Strateginio plano administravimo taisyklių nuostatomis dėl projekto priskyrimo konkrečiam įgyvendinimo regionui.“

2.16.    Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Kai galutiniams gavėjams teikiama valstybės pagalba vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. gruodžio 22 d. nutarimu Nr. 1123 „Dėl regioninės pagalbos teikimo pagal Lietuvos Respublikos regioninės pagalbos žemėlapį, taikytiną nuo 2022 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.“, projekto ar jo dalies (veiklos) išlaidas priskiriant atitinkamam įgyvendinimo regionui atsižvelgiama į finansavimo dydžius, nustatytus šiame nutarime.“

2.17.    Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Projektų finansavimo sąlygų apraše (kai veikiama pagal Taisyklių 28.2 papunktį) arba ministerijos rašte, kuriuo prašoma projekto vykdytojo atnaujinti investavimo strategiją (kai veikiama pagal Taisyklių 28.1 papunktį), nurodoma, kuriam įgyvendinimo regionui gali būti priskirtos projekto ar jo dalies (veiklos) išlaidos.“

2.18.    Pakeičiu 38 punktą ir jį išdėstau taip:

38. Projekto ar jo dalies (veiklos) išlaidų priskyrimas įgyvendinimo regionui (-ams) nustatomas projekto sutartyje. Jei projekto sutartyje nustatytas požymis, kad projektas arba jo dalis (veikla) įgyvendinami Sostinės ir (arba) Vidurio ir vakarų Lietuvos regione, visos projekto ar jo dalies (veiklos) išlaidos priskiriamos atitinkamam įgyvendinimo regionui. Visi tokio projekto ar jo dalies (veiklos) rodiklių pasiekimai priskiriami atitinkamam įgyvendinimo regionui.“

2.19.    Pakeičiu 39 punktą ir jį išdėstau taip:

39. Kontroliuojančiojo fondo valdytojas arba specialiojo fondo valdytojas, įvertinęs, kuriam įgyvendinimo regionui tenka nauda iš investicijų, užtikrina, kad galutinių gavėjų patirtos išlaidos būtų priskirtos atitinkamai projekto veiklai pagal įgyvendinimo regioną:

39.1. kai projektas finansuojamas ES fondų lėšomis, remdamasis svetainėje esinvesticijos.lt paskelbtomis 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos projektų išlaidų paskirstymo regionams rekomendacijomis;

39.2. kai projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis, remdamasis Strateginio plano administravimo taisyklėmis.“

2.20.    Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Kai veikiama pagal Taisyklių 28.2 papunktį, projektų atrankos komitetui rekomendavus pasirašyti projekto sutartį, vadovaujančioji institucija parengia projekto sutarties projektą:

40.1. kai projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, projekto sutarties projektas parengiamas pagal Projektų administravimo ir finansavimo taisyklių 3 priede pateiktą formą ir vadovaujančioji institucija jį išsiunčia kitoms projekto sutarties šalims derinti. Projektui įgyvendinti, kai kontroliuojantysis fondas arba specialusis fondas, jei kontroliuojantysis fondas nesteigiamas, finansuojamas naudojant vieno asignavimų valdytojo lėšas, su projekto vykdytoju sudaroma trišalė projekto sutartis tarp vadovaujančiosios institucijos, ministerijos ir projekto vykdytojo, o kai kontroliuojantysis fondas arba specialusis fondas, jei kontroliuojantysis fondas nesteigiamas, finansuojamas kelių asignavimų valdytojų lėšomis, – viena daugiašalė projekto sutartis tarp vadovaujančiosios institucijos, ministerijų ir projekto vykdytojo;

40.2. kai projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis, sudaroma trišalė vadovaujančiosios institucijos, Mokėjimo agentūros ir projekto vykdytojo projekto sutartis, atitinkanti Reglamento (ES) 2021/1060 X priede nustatytus reikalavimus.

2.21.    Pakeičiu 44 punktą ir jį išdėstau taip:

44. Kai projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, informaciją apie pasirašytą projekto sutartį ar susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo vadovaujančioji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo projekto sutarties ar susitarimo dėl projekto sutarties pakeitimo pasirašymo dienos pateikia administruojančiajai institucijai, kuri projekto sutartį ar susitarimą dėl projekto sutarties pakeitimo užregistruoja INVESTIS ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos.“

2.22.    Pakeičiu 45 punktą ir jį išdėstau taip:

45. Kai veikiama pagal Taisyklių 28.2 papunktį, pasirašius projekto sutartį, sudaromas priežiūros komitetas iš ministerijos, o kai finansinės priemonės finansuojamos EŽŪFKP lėšomis, – Mokėjimo agentūros ir vadovaujančiosios institucijos atstovų. Į priežiūros komitetą stebėtojo teisėmis įtraukiami ir kitų institucijų atstovai, kviečiami socialinių ir ekonominių partnerių atstovai ir ekspertai. Priežiūros komiteto funkcijos nurodytos Skatinamųjų finansinių priemonių įgyvendinimo taisyklių IV skyriuje.“

2.23.    Pakeičiu 57 punktą ir jį išdėstau taip:

57. Projekto vykdytojas ne vėliau kaip iki kitų metų, einančių po ataskaitinių metų, kovo 31 dienos teikia vadovaujančiajai institucijai ir, kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, ministerijai metinę projekto ataskaitą pagal projekto sutartyje nustatytą formą.“

2.24.    Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Kiti informacijos apie atitinkamo projekto įgyvendinimą teikimo reikalavimai, kuriuos nustato ir su projekto vykdytoju bei, kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, ministerija suderina vadovaujančioji institucija, gali būti nustatomi projekto sutartyje.“

2.25.    Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Projekto vykdytojas projekto sutartyje nustatytu periodiškumu administruojančiajai institucijai Taisyklių 62 punkte nustatyta tvarka teikia veiklos ataskaitas,:

60.1. Kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, veiklos ataskaitos rengiamos ir tikrinamos Bendruosiuose nuostatuose nustatyta apimtimi pagal CPVA priskirtas funkcijas bei tvirtinamos Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatyta tvarka, išskyrus veiklos ataskaitos tikrinimo ir tvirtinimo terminus, nustatytus Taisyklių 63 punkte. Veiklos ataskaita ir jos dalys rengiamos pagal tarpinstitucinės darbo grupės 2021‒2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ investicijų administravimo procesams kurti, sudarytos Lietuvos Respublikos finansų ministro 2021 m. birželio 11 d. įsakymu Nr. 1K-219 „Dėl tarpinstitucinės darbo grupės sudarymo“, patvirtintas formas, kurios skelbiamos svetainėje esinvesticijos.lt.

60.2. Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, veiklos ataskaitos rengiamos pagal projekto sutartyje nustatytą formą.

2.26.    Pakeičiu 62 punktą ir jį išdėstau taip:

62. Kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, projekto vykdytojas, DMS užpildęs veiklos ataskaitos formą arba iš DMS parsisiuntęs iš dalies užpildytą veiklos ataskaitos formą ir ją papildęs, teikia veiklos ataskaitą administruojančiajai institucijai per DMS. Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, projekto vykdytojas veiklos ataskaitą siunčia Mokėjimo agentūros nurodytu elektroninio pašto adresu.“

2.27.    Pakeičiu 63 punktą ir jį išdėstau taip:

63. Administruojančioji institucija veiklos ataskaitą be mokėjimo prašymo dalies patikrina ir patvirtina bei apie tai informuoja projekto vykdytoją ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, veiklos ataskaitą su avanso mokėjimo prašymo, kuriuo prašo išmokėti projekto sutartyje nustatyto dydžio avansą, dalimi (toliau – avanso mokėjimo prašymas) – ne vėliau kaip per 10 darbo dienų ir veiklos ataskaitą su finansinės priemonės tarpinio mokėjimo prašymo, kuriuo prašoma apmokėti projekto išlaidas ir (arba) deklaruoja tinkamas finansuoti išlaidas, kaip nustatyta Taisyklių 69 punkte, dalimi (toliau – tarpinio mokėjimo prašymas) – ne vėliau kaip per 50 darbo dienų nuo veiklos ataskaitos gavimo dienos. Jei administruojančioji institucija, patikrinusi pateiktą veiklos ataskaitą, nustato, kad ji parengta netinkamai ir (ar) nepridėti reikalingi dokumentai, apie tai informuoja projekto vykdytoją ir nurodo ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų terminą, per kurį turi būti pateikta patikslinta veiklos ataskaita, jeigu administruojančioji institucija ir projekto vykdytojas bendru sutarimu nenusprendžia kitaip. Administruojančioji institucija projektų, finansuojamų ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, informaciją apie veiklos ataskaitos patikrinimo rezultatus projekto vykdytojams teikia per DMS, o projektų, finansuojamų EŽŪFKP lėšomis, – projekto vykdytojo nurodytu elektroninio pašto adresu.“

2.28.    Pakeičiu 64 punktą ir jį išdėstau taip:

64. Projektui skiriamos finansavimo lėšos projekto vykdytojui išmokamos dalimis pagal projekto sutartyje nurodytus finansavimo šaltinius. Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, mokėjimo prašymai rengiami pagal projekto sutartyje nustatytą formą.“

2.29.    Pakeičiu 72 punktą ir jį išdėstau taip:

72. Jei projekto vykdytojas pastebi riziką, kad dalis projektui skiriamų finansavimo lėšų nebus panaudota, jis turi ne vėliau kaip per vieną mėnesį paaiškėjus tokiai rizikai informuoti vadovaujančiąją instituciją ir ministeriją (kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) apie būtinybę tam tikra dalimi mažinti projektui skiriamų finansavimo lėšų sumą arba imtis kitų priemonių šiai rizikai sumažinti. Vadovaujančioji institucija, atsižvelgdama į gautą informaciją iš projekto vykdytojo, prireikus inicijuoja projekto sutarties keitimą.“

2.30.    Pakeičiu 73 punktą ir jį išdėstau taip:

73. Jei projekto vykdytojas nepanaudoja visų ar dalies pagal mokėjimo prašymą gautų projektui skiriamų finansavimo lėšų per projekto sutartyje nustatytą laikotarpį, administruojančiajai institucijai inicijavus projektui skiriamų finansavimo lėšų susigrąžinimo procedūras, projekto vykdytojo gautos lėšos ar jų dalis grąžinamos ministerijai (kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis) arba Mokėjimo agentūrai (kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis). Sprendimai dėl lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo priimami ir vykdomi vadovaujantis Taisyklių XVIII skyriaus nuostatomis.“

2.31.    Pakeičiu 75 punktą ir jį išdėstau taip:

75. Atlikusi Taisyklių 74 punkte nurodytą veiklos ataskaitos su mokėjimo prašymo dalimi patikrinimą:

75.1. kai projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, administruojančioji institucija, nepažeisdama Taisyklių 63 punkte nustatyto termino, parengia paraiškos asignavimų valdytojui duomenis, juos patvirtina ir perduoda į VBAMS. Paraiškos asignavimų valdytojui duomenis tvirtina administruojančiosios institucijos vadovas ar jo įgaliotas asmuo. Administruojančiajai institucijai patvirtinus paraiškos asignavimų valdytojui duomenis ir perdavus juos į VBAMS Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka VBAMS rengiama mokėjimo paraiška Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas), pagal kurią projekto vykdytojui išmokamos projektui skiriamos finansavimo lėšos;

75.2. kai projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis, administruojančioji institucija lėšas projekto vykdytojui išmoka Strateginio plano administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.

2.32.    Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Projektui skiriamos finansavimo lėšos pervedamos į projekto sutartyje nurodytą sąskaitą. Jei pasikeičia projekto sutartyje nurodytos sąskaitos duomenys, projekto vykdytojas privalo per 2 darbo dienas nuo sąskaitos duomenų pasikeitimo dienos per DMS, jei projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, arba Mokėjimo agentūros nurodytu elektroninio pašto adresu, jei projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis, apie tai pranešti administruojančiajai institucijai. Jei projekto vykdytojas neįvykdo šios pareigos arba sąskaitos duomenys pasikeičia po to, kai administruojančioji institucija patvirtina mokėjimo prašymą, ir projektui skiriamos finansavimo lėšos pervedamos į ankstesnę sąskaitą, toks lėšų pervedimas laikomas tinkamu ir visa atsakomybė dėl tokio lėšų pervedimo tenka projekto vykdytojui.“

2.33.    Pakeičiu 78 punktą ir jį išdėstau taip:

78. Kai projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, informacija apie Valstybės iždo departamento atliktus mokėjimus VBAMS siunčiama į INVESTIS. Projekto vykdytojas apie atliktus mokėjimus informuojamas per DMS. Kai projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis, projekto vykdytojas apie atliktus mokėjimus informuojamas elektroninio pašto adresu.“

2.34.    Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Administruojančioji institucija projektų išlaidas pripažįsta deklaruotinomis Europos Komisijai, vadovaudamasi Administravimo taisyklėmis, kai projektas finansuojamas ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, arba Strateginio plano administravimo taisyklėmis, kai projektas finansuojamas EŽŪFKP lėšomis. Projektų išlaidos Europos Komisijai deklaruojamos Administravimo taisyklėse arba Strateginio plano administravimo taisyklėse nustatyta tvarka.“

2.35.    Papildau 82.2.3 papunkčiu:

82.2.3. kai projektai finansuojami įgyvendinant Strateginį planą:

82.2.3.1. projekto išlaidos turi būti patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2029 m. gruodžio 31 d., jeigu visos projekto veiklos nėra baigtos, iki potencialus projekto vykdytojas pateikia investavimo strategiją;

82.2.3.2. projekto išlaidos, kurios tampa tinkamos finansuoti keičiant Strateginį planą, laikomos atitinkančiomis finansavimo reikalavimus nuo tos dienos, kurią Europos Komisijai pateiktas prašymas peržiūrėti Strateginį planą, jeigu Europos Komisija pritarė Strateginio plano pakeitimui, arba nuo pranešimo apie Strateginio plano elementų, susijusių su kaimo plėtrai skirtomis intervencinėmis priemonėmis, įskaitant tokių intervencinių priemonių tinkamumo finansuoti sąlygas, keitimą pateikimo Europos Komisijai dienos, jei dėl to nesikeičia Strateginio plano rezultatų rodiklių siektinos reikšmės. Kai Strateginis planas keičiamas siekiant reaguoti į gaivalines nelaimes, Strateginiame plane gali būti numatyta, kad su tokiu pakeitimu susijusių išlaidų tinkamumas finansuoti pradedamas skaičiuoti nuo tos dienos, kai įvyksta gaivalinė nelaimė.

2.36.    Pakeičiu 82.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

82.5.                       turi atitikti tam tikro ES fondo finansavimo sritis, nurodytas konkrečiam fondui taikomuose Europos Parlamento ir Tarybos reglamentuose, Investicijų programoje, Plane „Naujos kartos Lietuva“ arba Strateginiame plane, ir atitinkamos ministerijos veiklos srities (-čių) pažangos priemonę (-es). Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, taikomos specialios tinkamumo finansuoti finansinėmis priemonėmis taisyklės, nustatytos Reglamento (ES) 2021/2115 80 straipsnyje, ir tinkamumo finansuoti finansinėmis priemonėmis išimtys, nustatytos Reglamento (ES) 2021/2115 73 straipsnio 3 dalyje.“

2.37.    Pakeičiu 83 punktą ir jį išdėstau taip:

83Kaip nustatyta Reglamento (ES) 2021/1060 58 straipsnio 2 dalyje, finansavimas galutiniam gavėjui gali apimti investicijas į materialųjį ir nematerialųjį turtą, taip pat apyvartinį kapitalą, neviršijant taikytinose valstybės pagalbos taisyklėse nustatytų ribų. Kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, visais atvejais paramos suma turi neviršyti maksimalios paramos sumos, taikomos atskiroms intervencinėms priemonėms, išskyrus atvejus, kai teikiama parama apyvartiniam kapitalui, kuris pats vienas sudaro išlaidas, finansuoti, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2021/2115 80 straipsnio 3 ir 4 dalyse.

2.38.    Pakeičiu 87 punktą ir jį išdėstau taip:

87. Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo ir EŽŪFKP lėšomis finansuojamais projektais galima įgyvendinti investicijas, kurios apima neužstatytos ir užstatytos žemės pirkimą už sumą, neviršijančią 10 procentų projektui skiriamų finansavimo lėšų sumos, sumokėtos galutiniam gavėjui (apleistose ir ankstesnės pramoninės paskirties vietovėse perkant žemę, kurioje yra pastatų, – 15 procentų), kaip nurodyta Reglamento (ES) 2021/1060 64 straipsnio 1 dalies b punkte. Kai teikiamos garantijos, ši procentinė dalis taikoma pagrindinės paskolos sumos dydžiui. Žemės pirkimo procentinis apribojimas netaikomas, kai žemės pirkimas susijęs su aplinkos apsauga ir kai žemės pirkimą vykdo jaunieji ūkininkai, kaip jie apibrėžti Strateginio plano administravimo taisyklėse.“

2.39.    Pakeičiu 90 punktą ir jį išdėstau taip:

90ES fondų lėšos turi būti skiriamos nepažeidžiant 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1057, kuriuo nustatomas „Europos socialinis fondas +“ (ESF+) ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1296/2013, 16 straipsnio 1 dalyje, 2021 m. birželio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2021/1058 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir Sanglaudos fondo 7 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) 2021/2115 73–78 straipsniuose nurodytų apribojimų.“

2.40.    Pakeičiu 93 punktą ir jį išdėstau taip:

93. Su projekto vykdytojo veikla susijusius pažeidimus tiria ir juos nustato arba pripažįsta, kad pažeidimų nėra, administruojančioji institucija, vadovaudamasi Administravimo taisyklėmis ir atlikdama Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėse nustatytas procedūras, kai projekto veikla finansuojama ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, arba Strateginio plano administravimo taisyklėmis, kai projekto veikla finansuojama EŽŪFKP lėšomis, išskyrus lėšų susigrąžinimo procedūras, kurios atliekamos vadovaujantis Taisyklių XVIII skyriaus nuostatomis, projekto sutarties keitimo procedūras, kurios atliekamos vadovaujantis Taisyklių VII skyriaus nuostatomis, ir kitas procedūras, taikomas išimtinai ES ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojamiems projektams, finansuojamiems pagal dotacijas ir (ar) dotacijas taikant sąlygas. Administruojančioji institucija registruoja tik tuos su projekto vykdytojo veikla susijusius pažeidimus, kurie negali būti ištaisyti arba per nustatytą terminą nėra ištaisyti.“

2.41.    Pakeičiu 107 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

107. Projekto vykdytojas turi užtikrinti galimybę ES institucijų, organų, tarnybų ar agentūrų prašymu jiems susipažinti su projekto komunikacijos ir matomumo medžiaga, taip pat užtikrinti, kad ES institucijoms, organams, tarnyboms ar agentūroms būtų suteikta nemokama, neišimtinė ir neatšaukiama licencija naudoti tokią medžiagą ir visas su ja susijusias ankstesnes teises pagal Reglamento (ES) 2021/1060 49 straipsnio 6 dalį ir IX priedą, Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės finansinio susitarimo tarp Europos Komisijos ir Lietuvos Respublikos 10 straipsnio 6 punktą ir 2021 m. gruodžio 21 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2022/129, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) 2021/2115 nustatomos su aliejingosiomis sėklomis, medvilne ir vyno gamybos šalutiniais produktais susijusių intervencinių priemonių rūšių ir informavimo, viešinimo ir matomumo reikalavimų, susijusių su Sąjungos parama ir BŽŪP strateginiais planais, taisyklės, III priedo 1.7 papunktį. Pagal Reglamento (ES) 2021/1060 49 straipsnio 3 ir 5 dalis ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės finansinio susitarimo tarp Europos Komisijos ir Lietuvos Respublikos 10 straipsnio 2 dalies c punktą svetainėje esinvesticijos.lt, Finansų ministerijos interneto svetainėje finmin.lrv.lt, Europos Komisijos interneto svetainėje kohesio.eu, o pagal Reglamento (ES) 2021/2115 123 straipsnio 2 dalies k punktą ir Reglamento (ES) 2022/129 III priedą Mokėjimo agentūros interneto svetainėje nma.lt ir kitose su ES investicijomis susijusiose interneto svetainėse bei projekto komunikacijos ir matomumo priemonėse bus skelbiama:“.

2.42.    Pakeičiu 109 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

109Be Taisyklių 108 punkte nurodytų prievolių, projekto vykdytojas apie suteiktą ES finansavimą, kaip nustatyta Reglamento (ES) 2021/1060 50 straipsnio 1 dalyje ir Reglamento (ES) 2022/129 III priede, aiškiai ir matomai informuoja tikslinę auditoriją tokiomis priemonėmis:“.

2.43.    Pakeičiu 109.3.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

109.3.1. Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, EŽŪFKP ar Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis finansuojama kontroliuojančiojo fondo valdytojo arba specialiojo fondo valdytojo sutartis su galutiniu gavėju, kurios visos išlaidos viršija 500 000 (penkis šimtus tūkstančių) eurų;“.

2.44.    Pakeičiu 121 punktą ir jį išdėstau taip:

121. Sprendimai dėl projektui skiriamų finansavimo lėšų, išmokėtų ir (ar) panaudotų pažeidžiant ES arba Lietuvos Respublikos teisės aktus ar jų nepažeidžiant, palūkanų, sukauptų administruojant projektui skiriamas finansavimo lėšas, ir kitų reikalaujamų pagal teisės aktus ir (ar) projekto sutarties nuostatas grąžinti lėšų susigrąžinimo iš projekto vykdytojo priimami ir vykdomi:

121.1. kai projektai finansuojami ES fondų arba Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis, Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir atsižvelgiant į projekto sutarties nuostatas. Kai susigrąžinamos projektui skiriamos finansavimo lėšos ir (ar) mažinama Taisyklių 22 punkte nustatytų kitų bendrojo finansavimo lėšų, pripažintų tinkamomis finansuoti ir (ar) deklaruoti Europos Komisijai ir (ar) deklaruotų Europos Komisijai, suma, taip pat vadovaujamasi Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis;

121.2. kai projektai finansuojami EŽŪFKP lėšomis, grąžintinos lėšos, susidariusios įgyvendinant Europos Sąjungos žemės ūkio fondų priemones, administruojamos Strateginio plano administravimo taisyklėse nustatyta tvarka ir atsižvelgiant į projekto sutarties nuostatas. Kai susigrąžinamos projektui skiriamos finansavimo lėšos ir (ar) mažinama Taisyklių 22 punkte nustatytų kitų bendrojo finansavimo lėšų, pripažintų tinkamomis finansuoti ir (ar) deklaruoti Europos Komisijai ir (ar) deklaruotų Europos Komisijai išlaidomis, suma, vadovaujamasi Strateginio plano administravimo taisyklėmis.“

2.45.    Pakeičiu 122 punktą ir jį išdėstau taip:

122. Projektų įgyvendinimo dokumentai ir informacija saugomi atsižvelgiant į reikalavimus, nustatytus Reglamento (ES) 2021/1060 82 straipsnyje, užtikrinant tinkamą audito seką ir laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) reikalavimų. Projektams, finansuojamiems EŽŪFKP lėšomis, papildomai taikomos dokumentų saugojimo nuostatos, nustatytos Strateginio plano administravimo taisyklėse. Projekto vykdytojas taip pat saugo išlaidų tinkamumo finansuoti patvirtinimo dokumentus, kai bendrojo finansavimo lėšos skiriamos galutiniam gavėjui. Jei pragrįstais ir išskirtiniais atvejais ketinama galutiniams gavėjams sutartyje nustatyti reikalavimus saugoti tam tikrus duomenis ir (ar) dokumentus, šie reikalavimai suderinami su vadovaujančiąja institucija ir ministerija projekto sutartyje ir, jei kontroliuojantysis fondas steigiamas, įtraukiami į kontroliuojančiojo fondo valdytojo sudaromas dvišales sutartis su finansų tarpininkais.“

 

 

 

Finansų ministrė                                                                                                       Gintarė Skaistė