ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T1-216

Šilalė

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 2 dalies 7 punktu, 67 straipsniu, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalies 1 punktu, 4 dalimi ir 7 straipsniu, atsižvelgdama į Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos 2024 m. liepos 31 d. raštą Nr. 2-35 (1.7) „Dėl Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatų teikimo“, Šilalės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1Patvirtinti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2Įgalioti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos savivaldybės kontrolierių pasirašyti Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatus ir juos įregistruoti valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registre teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

3Pripažinti netekusiais galios Šilalės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. gruodžio 20 d. sprendimo Nr. T1-259 „Dėl Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos steigimo, nuostatų tvirtinimo“ 3 ir 6 punktus.

4Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnybos nuostatų įregistravimo valstybės įmonės Registrų centro Juridinių asmenų registre dienos.

5Paskelbti informaciją apie priimtą sprendimą vietinėje spaudoje, o visą sprendimą – Šilalės rajono savivaldybės interneto svetainėje www.silale.lt ir Teisės aktų registre.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                    Tadas Bartkus

 

 

 

PATVIRTINTA

Šilalės rajono savivaldybės tarybos

2024 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu

Nr. T1-216

 

ŠILALĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Šilalės rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra savivaldybės viešojo administravimo įstaiga, prižiūrinti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Šilalės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

2. Tarnybos savininkė yra Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Savivaldybės taryba, jos kompetenciją nustato Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymas ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymas. Tarnyba atskaitinga Savivaldybės tarybai.

3. Tarnyba yra biudžetinė įstaiga (juridinio asmens kodas 304975771), turinti savo sąskaitų banke ir antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu. Tarnybos buveinė: J. Basanavičiaus g. 2-1, LT-75138 Šilalė.

4. Tarnybos finansavimo šaltiniai – Savivaldybės biudžeto asignavimai, kitos teisės aktų nustatyta tvarka gautos lėšos.

5. Tarnybos veiklos rūšis – Lietuvos Respublikos savivaldybių veikla, kodas 84.11.20.

6. Tarnybos veiklos sritys – išorės auditas, priežiūra, vertinimas ir kontrolė Savivaldybėje. Tarnybai priskirti viešojo administravimo įgaliojimai administracinių sprendimų priėmimo, teisės aktų ir administracinių sprendimų įgyvendinimo ir laikymosi priežiūros srityse tiesiogiai nustatyti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme ir kituose įstatymuose.

7. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, kitais įstatymais, tarptautiniais aukščiausiųjų audito institucijų standartais, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės (toliau – Valstybės kontrolė) tvirtinamomis metodikomis, kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

8. Tarnybos veikla (be bendrųjų viešojo administravimo ir vietos savivaldos principų) grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti Savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių organizacijų veikloje. Be to, šių tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

 

II SKYRIUS

TARNYBOS VEIKLOS TIKSLAS, UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

9. Tarnyba yra išorės audito, priežiūros, vertinimo ir kontrolės subjektas, įgaliotas nustatyta tvarka atlikti viešojo administravimo funkcijas Savivaldybėje.

10. Tarnybos veiklos tikslas – siekti, kad savivaldybės turtas ir ištekliai būtų naudojami teisėtai, efektyviai, ekonomiškai, skaidriai ir teiktų kuo didesnę naudą savivaldybės gyventojams.

11. Pagrindiniai Tarnybos uždaviniai:

11.1. prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas Savivaldybės turtas bei patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas Savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai;

11.2. skatinti teigiamą ir veiksmingą audito poveikį Savivaldybės finansų valdymo ir kontrolės sistemai ir į rezultatus ir visuomenės poreikius orientuotam viešajam valdymui;

12. Siekdama veiklos tikslo ir įgyvendindama jai nustatytus uždavinius, Tarnyba vykdo šias funkcijas:

12.1. atlieka išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą bei vertinimus Savivaldybės administracijoje, Savivaldybės administravimo subjektuose ir Savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

12.2. kiekvienais metais iki Vietos savivaldos įstatymo nustatytos datos parengia ir Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka pateikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;

12.3. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl Savivaldybės prisiimamų įsipareigojimų pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis, garantijų suteikimo kreditoriams už Savivaldybės valdomų įmonių prisiimamus įsipareigojimus pagal paskolų, finansinės nuomos (lizingo) ir kitų įsipareigojamųjų skolos dokumentų sutartis;

12.4. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia išvadas dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo ir pritarimo galutinėms viešojo ir privataus sektoriaus partnerystės sutarties sąlygoms, jeigu jos skiriasi nuo sprendime dėl viešojo ir privataus sektorių partnerystės projektų įgyvendinimo tikslingumo nurodytų partnerystės projekto sąlygų;

12.5. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

12.6. rengia ir Savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl galimybės Savivaldybei prisiimti finansinius įsipareigojimus dėl prioritetinės Savivaldybės infrastruktūros plėtros;

12.7. Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

12.8. organizuoja ir tvarko Tarnybos raštvedybą, užtikrina tinkamą dokumentų saugojimą ir perdavimą nustatyta tvarka į valstybės archyvą;

12.9. atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

III SKYRIUS

TARNYBOS VALDYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

13. Tarnybai vadovauja Savivaldybės kontrolierius.

14. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytu atveju be konkurso ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Vienu iš pretendentų į savivaldybės kontrolieriaus pareigas konkurso komisijos narių skiriamas savivaldybių kontrolierius vienijančios asociacijos atstovas. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnę kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito arba kontrolės srityse patirtį. Jeigu Savivaldybės kontrolieriaus pirmosios kadencijos savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklą Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas įvertina teigiamai, savivaldybės kontrolierius gali būti skiriamas antrai kadencijai be konkurso.

15. Savivaldybės kontrolieriaus, Tarnybos valstybės tarnautojų darbo santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, Lietuvos Respublikos darbo kodeksas ir Vietos savivaldos įstatymas.

16. Savivaldybės kontrolieriui įstatymuose numatytos atostogos suteikiamos ir vykimas į komandiruotes įforminamas Savivaldybės kontrolieriaus įsakymu.

17. Tarnybos veikla organizuojama vadovaujantis metų Tarnybos veiklos planais.

18. Savivaldybės kontrolierius:

18.1. teikia Savivaldybės tarybai tvirtinti Tarnybos nuostatus;

18.2. nustato Tarnybos struktūrą, valstybės tarnautojų pareigybių skaičių ir pareigybių sąrašą, tvirtina pareigybių aprašymus; Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

18.3. leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

18.4. sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, jį teikia Savivaldybės tarybos Kontrolės komitetui, su šio plano projektu supažindina Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnybą; kiekvienais metais iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas; prireikus patvirtintą Tarnybos veiklos planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

18.5. Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

18.6. turi teisę dalyvauti Savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų, kolegijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

18.7. valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės atliekamuose Savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose, atitikties ir veiklos audituose;

18.8. pats atlieka ir (ar) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį, atitikties ir veiklos auditą arba vertinimą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

18.9. priima sprendimus pagal atlikto finansinio, atitikties ir veiklos audito ataskaitas, nurodo Savivaldybės merui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai. Savivaldybės meras, audituotų subjektų vadovai per Savivaldybės kontrolieriaus nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 30 dienų, privalo ištaisyti audito metu nustatytus jų veiklos trūkumus ir pažeidimus ir apie jų pašalinimą raštu pranešti Savivaldybės kontrolieriui;

18.10. teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės tarybai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio, atitikties ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų;

18.11. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

18.12. imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

18.13. nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

18.14. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir Savivaldybės institucijoms;

18.15. Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka ir terminais pateikia Tarnybos metinių ataskaitų rinkinį ir jį paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje;

18.16. Savivaldybės tarybos arba Savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

18.17. atlieka Savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

18.18. atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose nustatytų Tarnybos įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

18.19. sudaro sąlygas Valstybės kontrolei dalyvauti atliekant Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio auditą tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus, reikalingus išvadai dėl nacionalinio metinių ataskaitų rinkinio parengti, ir teikia Valstybės kontrolei duomenis apie Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio audito rezultatus;

18.20. atstovauja Tarnybai valstybės valdžios ir savivaldybės institucijose, kitose įstaigose ir organizacijose arba įgalioja atstovauti kitą asmenį;

19. Tarnybos valstybės tarnautojai:

19.1. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius, atitikties ir veiklos auditus ar vertinimus;

19.2. Savivaldybės kontrolieriaus pavedimu nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl Savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;

19.3. įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;

20. Tarnyba bendradarbiauja su Lietuvos Respublikos valstybės kontrole, Savivaldybių kontrolierių asociacija, Lietuvos Respublikos veikiančiomis audito institucijomis, įstaigomis, įmonėmis bei vidaus audito tarnybomis;

21. Tarnyba palaiko tarnybinius ir profesinius ryšius su Lietuvos Respublikos savivaldybių asociacija, valstybės ir savivaldybės institucijomis bei įstaigomis.

 

IV SKYRIUS

TARNYBOS TEISĖS

 

22. Įgyvendindami pavestus uždavinius ir atlikdami nustatytas funkcijas, Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai turi teisę:

22.1. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimo bei kitų kontrolės funkcijų atlikimo metu netrukdomi įeiti į audituojamo subjekto patalpas;

22.2. gauti visus auditui ar kitoms kontrolės funkcijoms atlikti reikalingus dokumentus, informaciją, duomenis bei jų kopijas, audituojamo subjekto vadovų ir kitų darbuotojų reikiamus rašytinius ir žodinius paaiškinimus;

22.3. naudotis visa Savivaldybės administracijos, Savivaldybės administravimo subjektų ir Savivaldybės valdomų įmonių archyvuose ir duomenų bazėse sukaupta informacija, reikalinga auditui, vertinimui ar kitam Savivaldybės kontrolieriaus pavedimui atlikti;

22.4. finansinio, atitikties ir veiklos audito ar vertinimų metu pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

22.5. atliekant auditą, pasinaudoti Savivaldybės centralizuoto vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jeigu audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir savivaldybės valdomose įmonėse dokumentais;

22.6. nurodyti audituojamų subjektų vadovams veiklos trūkumus ir nustatyti terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;

22.7. mokytis ir kelti kvalifikaciją įstatymų nustatyta tvarka;

22.8. naudotis kitomis Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų suteiktomis teisėmis.

23. Tarnyba metų veiklos plane numatytam išorės finansiniam, atitikties ir veiklos auditui atlikti ir (ar) atliktam auditui peržiūrėti gali bendradarbiavimo sutarčių pagrindu pasitelkti kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybų valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

24. Tarnyba gali jungtis į asociacijas.

 

V SKYRIUS

VEIKLOS KONTROLĖ, VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

25. Tarnybos buhalterinę apskaitą, finansinę, statistinę ir mokestinę atskaitomybę tvarko, atlieka ūkinį, materialinį aptarnavimą – Savivaldybės administracija, teisės aktų nustatyta tvarka.

26. Valstybės kontrolė, kaip aukščiausioji audito institucija, valstybės kontrolieriaus nustatyta tvarka atlieka Tarnybos atlikto audito išorinę peržiūrą.

27. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

28. Tarnybos vidaus auditas Savivaldybės tarybos iniciatyva atliekamas ne rečiau kaip kartą per 5 metus, nepriklausomo vidaus audito paslaugas įsigyjant Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš Tarnybai skirtų asignavimų.

29. Audito ataskaitos ir išvados ir kita informacija skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje, o jeigu įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones.

30. Tarnybos metinių ataskaitų rinkinys skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

31. Tarnybos nuostatai tvirtinami ir keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka. Pakeistus Tarnybos nuostatus pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo. Pakeisti Tarnybos nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

32. Tarnyba pertvarkoma, reorganizuojama ar likviduojama įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

_________________________