HERB21

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2022 M. LIEPOS 25 D. ĮSAKYMO NR. D1-239DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTERIJOS APLINKOS APSAUGOS IR KLIMATO KAITOS VALDYMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ ĮGYVENDINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. spalio 26 d. Nr. D1-355

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. liepos 25 d. įsakymą Nr. D1‑239 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ įgyvendinimo“ ir jį papildau 7 punktu:

7. Plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ 2 veiklos „Organinė renovacija“ 2.2 poveiklės „Dotacijos bandomiesiems daugiabučių ir viešųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) naudojant skydus projektams įgyvendinti“ projektų finansavimo sąlygų aprašą.“

 

 

 

Aplinkos ministras                                                                                              Simonas Gentvilas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2022 m. liepos 25 d. įsakymu Nr. D1-239

(Lietuvos Respublikos aplinkos ministro

2023 m. spalio 26 d. įsakymo Nr. D1-355

redakcija)

 

 

PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 02-001-06-04-01 „SKATINTI PASTATŲ RENOVACIJĄ“ 2 VEIKLOS „DOTACIJOS ATNAUJINTI (MODERNIZUOTI) PASTATUS“ 2.2 POVEIKLĖS „DOTACIJOS BANDOMIESIEMS DAUGIABUČIŲ IR VIEŠŲJŲ PASTATŲ ATNAUJINIMO (MODERNIZAVIMO) NAUDOJANT SKYDUS PROJEKTAMS ĮGYVENDINTI“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS

 

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finansavimo šaltinis

Prioritetas ar komponentas

Uždavinys ar priemonė

Veikla ar papriemonė

Intervencinės priemonės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas

(-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanaudotos Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

2.2.  „Dotacijos bandomiesiems daugiabučių ir viešųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) naudojant skydus projektams įgyvendinti projektus“

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės ir valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti

B. 2

B.1.3.

B.1.3.1.

025a

026a

-

-

-

-

-

-

NE

 

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Atrinkti pastatai renovacijai

P-02-001-06-04-01-16

P.S.1.1049.1

vnt.

1

(2023 m. III ketv.)

Renovuotų demonstracinių pastatų plotas, siekiant pirminės energijos suvartojimą vidutiniškai sumažinti bent 30 %, kaip nurodyta Komisijos rekomendacijoje (ES) 2019/786 dėl pastatų renovacijos

P-02-001-06-04-01-17

P.S.1.1049

16.500

(2026 m. II ketv.)

Renovuotų demonstracinių pastatų skaičius

P-02-001-06-04-01-18

P.N.1.4002

 

vnt.

6

(2026 m. II ketv.)

Per metus sutaupytas pirminės energijos suvartojimo kiekis

R-02-001-06-04-01-11

R.B.1.2001

MWh/per metus

n/a

(2026 m. II ketv.)

 

Aplinkos ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://am.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/skatinti-pastatu-renovacija-1

 

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir jį įgyvendinant, finansuojamą pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-01 „Skatinti pastatų renovaciją“ 2 veiklos „Dotacijos atnaujinti (modernizuoti) pastatus“ 2.2 poveiklės „Dotacijos bandomiesiems daugiabučių ir viešųjų pastatų atnaujinimo (modernizavimo) naudojant skydus projektams įgyvendinti“ projektų finansavimo sąlygų aprašą (toliau – Aprašas):

1.1.      Bendrieji:

1.1.1. Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programa, kuriai pritarta 2020 m. gruodžio 11 d. Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu Nr. XIV-72 „Dėl Aštuonioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“;

1.1.2. Vadovaujančiosios, administruojančiosios ir audito institucijų funkcijų, įgyvendinant Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, paskirstymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 25 d. nutarimu Nr. 1322 „Dėl pasirengimo administruoti Europos Sąjungos fondų lėšas ir jų administravimo“;

1.1.3. Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Strateginio valdymo metodika);

1.1.4. 2021–2030 metų nacionalinis pažangos planas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. rugsėjo 9 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl 2021–2030 metų nacionalinio pažangos plano patvirtinimo“;

1.1.5. 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės), Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT) ir Stebėsenos rodiklių nustatymo ir skaičiavimo aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“;

1.1.6. 2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė, su visais pakeitimais;

1.1.7. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai su visais pakeitimais;

1.1.8. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje su visais pakeitimais;

1.1.9. 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje su visais pakeitimais;

1.1.10. 2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas Nr. CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo.

1.2. Specialieji:

1.2.1. Lietuvos Respublikos valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) įstatymas;

1.2.2. 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. kovo 30 d. nutarimu Nr. 318 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos patvirtinimo“;

1.2.3. Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugsėjo 23 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl Daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) programos patvirtinimo“ (toliau – Programa);

1.2.4. Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklės, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. gruodžio 16 d. nutarimu Nr. 1725 „Dėl Valstybės paramos daugiabučiams namams atnaujinti (modernizuoti) teikimo ir daugiabučių namų atnaujinimo (modernizavimo) projektų įgyvendinimo priežiūros taisyklių patvirtinimo ir daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui įgyvendinti skirto kaupiamojo įnašo ir (ar) kitų įmokų didžiausios mėnesinės įmokos nustatymo“ (toliau – Nutarimas Nr. 1725);

1.2.5. Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 974 „Dėl Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės pagalbos tvarkos aprašas);

1.2.6. Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimu Nr. 1328 „Dėl Viešųjų pastatų energinio efektyvumo didinimo programos patvirtinimo“;

1.2.7. Lietuvos ilgalaikė renovacijos strategija, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. kovo 31 d. protokoliniu sprendimu Nr.18;

1.2.8. Lietuvos Respublikos nacionalinis energetikos ir klimato srities veiksmų planas 2021–2030 metams, kuris Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. gruodžio 31 d. pateiktas Europos Komisijai.

1.3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 1.1 ir 1.2 papunkčiuose išvardytuose teisės aktuose.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Projekto atranka atliekama valstybės projektų planavimo būdu.

2.2. Galimas pareiškėjas ir projekto vykdytojas – Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – projekto vykdytojas).

2.3. Projektas įgyvendinamas su partneriais. Galimi partneriai:

2.3.1. Daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratoriai.

2.3.2. Lietuvos Respublikos miestų ir rajonų savivaldybių administracijos.

2.3.3. valstybės įmonė Turto bankas.

2.4. Partnerius ir jų pageidaujamus atnaujinti (modernizuoti) pastatus atrenka Projekto vykdytojas pagal kvietimų teikti paraiškas atrankos sąlygų aprašus (toliau – Kvietimas/-ai).

2.5. Projekto tikslai:

2.5.1. Įgyvendinti daugiabučių ir viešųjų pastatų bandomąjį atnaujinimą (modernizavimą) naudojant skydus (toliau – atnaujinimas (modernizavimas)), pasiekiant ne mažesnę kaip A energetinę klasę.

2.5.2. Parengti metodines rekomendacijas serijiniam daugiabučių ir viešųjų pastatų atnaujinimui (modernizavimui) naudojant skydus.

2.5.3. Viešinti ir skatinti daugiabučių ir viešųjų pastatų atnaujinimą (modernizavimą) naudojant skydus.

2.6. Projekto remiamos veiklos:

2.6.1. subsidijos teikimas faktinėms daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies parengimo ir projekto vykdymo priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo, faktinėms statybos techninės priežiūros išlaidoms apmokėti ir (ar) kompensuoti;

2.6.2. išlaidų kompensavimas už įgyvendintas Programos priede nurodytas energinį efektyvumą didinančias priemones;

2.6.3. kompensavimas daugiabučiams namams kredito bendrų metinių palūkanų dalies, viršijančios 3 procentus;

2.6.4. perkama ar projekto vykdytojo personalo teikiama konsultacinė pagalba projekto partneriams įgyvendinant projektą;

2.6.5. pastatų atnaujinimo (modernizavimo) naudojant skydus metodinių rekomendacijų parengimas;

2.6.6. pastatų atnaujinimo (modernizavimo) naudojant skydus viešinimas ir skatinimas.

2.7. Apraše išvardytų rodiklių pasiekimą turi užtikrinti projekto vykdytojas.

2.8. Iki pateikiant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), parengtą pagal PAFT 1 priedą, turi būti sudaryta partnerystės sutartis. Partnerystės sutartį pasirašo projekto vykdytojas ir projekto partneris. Partnerystės sutartyje turi būti aiškiai išdėstyti šalių įsipareigojimai ir teisės dėl projekto (nurodytas kiekvienos šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekviena šalis, teisės į bendrai sukurtą ar įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, projekto rezultatai ir kita), šalių atsakomybė, įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių:

2.8.1. partneris turi būti perskaitęs projekto įgyvendinimo planą ir susipažinęs su savo teisėmis ir pareigomis įgyvendinant projektą;

2.8.2. įgyvendindamas projektą, projekto vykdytojas privalo reguliariai konsultuotis su partneriu, nuolat jį informuoti apie projekto įgyvendinimo eigą;

2.8.3. visi projekto įgyvendinimo plano pakeitimai, turintys įtakos partnerio įsipareigojimams ir teisėms, prieš kreipiantis į administruojančiąją instituciją turi būti suderinti su partneriu.

2.9. Jeigu projekto vykdytojas, siekdamas nustatytų rodiklių reikšmių, papildomai atrenka projekto partnerius, partnerystės sutartys su jais ir 2.13.1–2.13.6 papunkčiuose nurodyti dokumentai gali būti pateikti administruojančiai institucijai ir pateikus PĮP.

2.10. Projektas (projekto vykdytojas ir projekto partneriai) turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede.

2.11. Projekto veiklos turi būti įgyvendintos iki 2026 m. birželio 1 d. Tarpinis stebėsenos rodiklis „Atrinkti pastatai renovacijai“ (rodiklio kodai P-02-001-06-04-01-16; P.S.1049.1) turi būti pasiektas iki 2023 m. rugsėjo 30 d.

2.12. Projekto tiesioginėms ir netiesioginėms veikloms įgyvendinti skiriama iki 12 100 000,00 (dvylikos milijonų vieno šimto tūkstančių) eurų, iš jų 10 000 000,00 (dešimt milijonų) eurų – ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos, 2 100 000,00 (du milijonai vienas šimtas tūkstančių) eurų – valstybės biudžeto lėšos netinkamam PVM finansuoti.

2.13. Su PĮP administruojančiajai institucijai turi būti pateikta:

2.13.1 partnerio deklaracija (PAFT 1 priedo 1 priedas);

2.13.2 informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (pagal PAFT 1 priedo 2 priedą); projekto išlaidų pagrįstumą patvirtinantys dokumentai (pvz., investicijų planai, išsamiojo energijos ir energijos išteklių vartojimo audito ataskaitos, sudarytų sutarčių kopijos, komerciniai pasiūlymai, taip pat pateikiamos nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje));

2.13.3. Projekto partnerių – savivaldybių ir Turto banko – nuosavo indelio užtikrinimą pagrindžiantys dokumentai. Projekto partneriai – daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratoriai – įsipareigoja kreiptis ir gauti sprendimą dėl kredito suteikimo iš finansinę priemonę įgyvendinančio subjekto daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektui finansuoti.

2.13.4. darbo užmokesčio išlaidas patvirtinantys dokumentai (veiklų sąrašas, kuriame nurodytos projektą vykdančių asmenų darbo valandos projekte, įkainis (valandinis arba mėnesinis), jo pagrindimas) (jei taikoma);

2.13.5. investicijų projektas, parengtas pagal Investicijų projektų rengimo metodiką, patvirtintą viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri skelbiama interneto svetainės http://www.ppplietuva.lt/, skiltyje „viešųjų investicijų projektų rengimas“, prie „rengimas ir vertinimas“. Investicijų projektas rengiamas ir teikiamas kaip nurodyta Strateginio valdymo metodikos 140.5 papunktyje;

2.13.6. informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus (pagal PAFT 1 priedo 3 priedą).

2.14. Vadovaujantis žaliųjų pirkimų tikslais, nustatytais Vyriausybės 2010 m. liepos 21 d. nutarimu Nr. 1133 „Dėl žaliųjų pirkimų tikslų nustatymo ir įgyvendinimo“ (toliau – Nutarimas), projekto partneriai, atlikdami visus pirkimus, išskyrus Nutarime numatytas išimtis, turi taikyti žaliųjų pirkimų reikalavimus pagal Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. D1-508 „Dėl Aplinkos apsaugos kriterijų taikymo, vykdant žaliuosius pirkimus, tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.15. Apie projektą informuojama vadovaujantis PAFT VIII skyriaus pirmojo skirsnio nuostatomis.

2.16. Vadovaujantis PAFT 99.8 papunkčio nuostatomis, Projekto vykdytojas privalo surengti komunikacinį renginį ar veiklą laiku įtraukiant EK ir vadovaujančiąją instituciją.

2.17. Visi dokumentai apie projekto įgyvendinimą turi būti saugomi PAFT VIII skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka. Duomenys apie suteiktą de minimis pagalbą turi būti saugomi 10 finansinių metų nuo datos, kada paskutinį kartą buvo suteikta individuali pagalba.

 

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma.

4. Projekto tikslinės grupės

4.1. Projekto tikslinės grupės:

4.1.1. daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkai;

4.1.2. savivaldybių administracijos ir jų viešųjų pastatų naudotojai;

4.1.3. Turto bankas ir jo valdomo pastato naudotojai.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Neutralus – projektai negali daryti neigiamo poveikio horizontaliems principams.

5.2. Įgyvendinami projektai tiesiogiai prisideda prie Darnaus vystymosi horizontalaus principo darnaus vystymosi rodiklio „1.1. Darnaus vystymosi indeksas“ reikšmių pasiekimo, t. y. prisidės prie Jungtinių Tautų darnaus vystymosi:

5.2.1. 7 tikslo „Užtikrinti visiems galimybę naudotis prieinama, patikima, darnia ir modernia energija“ 7.3 uždavinio „Iki 2030 metų padvigubinti pasaulinį energijos vartojimo efektyvumo padidinimo rodiklį“ įgyvendinimo. Atnaujinus (modernizavus) pastatus, jiems šildyti reikės mažiau šiluminės energijos, o tai padės efektyviau naudoti energiją;

5.2.2. 13 tikslo „Imtis skubių kovos su klimato kaita ir jos poveikiu veiksmų“ 13.2 uždavinio „Įtraukti klimato kaitos priemones į nacionalinę politiką, strategijas ir planavimą“ įgyvendinimo.  Atnaujinus (modernizavus) pastatus, jiems šildyti reikės mažiau šiluminės energijos, t.y. sumažės, ją gaminant, išmetamo į atmosferą ŠESD – anglies dioksido (toliau – CO2) – kiekis, tai padės švelninti klimato kaitos procesųs. Mažesnis energetinių išteklių poreikis didins energetinę nepriklausomybę, mažins vartotojų išlaidas šildymui, pagerės gyvenimo ir darbo sąlygos atnaujintuose (modernizuotuose) pastatuose. Skydų gamybai naudojant atsinaujinančias organinės kilmės medžiagas, bus „užrakinamas“ CO2, skatinamas šių medžiagų vietos išteklių panaudojimas išvengiant pervežimų didesniais atstumais, su tuo susijusių CO2 ir kitų teršalų išmetimų. Skydai pakeis šiuo metu naudojamas fasadų ir stogo apšiltinimo medžiagas, kurias gaminant, pasibaigus naudojimo laikui, šalinant, išsiskiria CO2.

5.3. Įgyvendinami projektai tiesiogiai prisideda prie inovatyvumo (kūrybingumo) horizontalaus principo įgyvendinimo išbandant ir plėtojant naują ir pažangų pastatų atnaujinimą (modernizavimą) naudojant gamyklose pagamintus skydus.

5.4. Projekto įgyvendinimas neturės neigiamo poveikio lygių galimybių ir nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos ir kt. principams įgyvendinti.

5.5. Projekto reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas pateikiamas Aprašo priede.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Projektas neprieštarauja Chartijos nuostatoms pagal 2016 m. liepos 23 d. Europos Komisijos pranešimą – Rekomendacijas, kaip užtikrinti, kad būtų laikomasi Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos nuostatų skirstant Europos struktūrinių ir investicinių fondų (ESI fondų) paramą (2016/C 269/01) (III priedas). Projekto veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingo teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

8.1. Pagal Aprašą neteikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje.

8.2. De minimis pagalba, kuri atitinka 1.1.7–1.1.9 papunkčiuose išvardytų reglamentų nuostatas, gali būti teikiama daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkams, vykdantiems ūkinę veiklą. Projekto įgyvendinimo metu Projekto vykdytojas, vadovaudamasis Valstybės pagalbos tvarkos apraše nustatyta tvarka, vertins daugiabučių namų butų ir kitų patalpų savininkų, vykdančių ūkinę veiklą, gaunamą valstybės paramą dėl rizikos finansavimui netapti de minimis pagalba. Suteikta de minimis pagalba Projekto vykdytojo bus registruojama Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrą jo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35, „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ nustatyta tvarka ir terminais.

8.3. De minimis pagalba bus teikiama vadovaujantis Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. rugsėjo 25 d. nutarimu Nr. 974 „Dėl Valstybės pagalbos, tenkančios ūkinę veiklą vykdančiam buto ar kitos patalpos savininkui, įgyvendinančiam daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektą, apskaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

9. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nenustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Papildomi reikalavimai įgyvendinus projekto veiklas, nenumatytas Administravimo taisyklėse ir PAFT, netaikomi.

12. Kiti reikalavimai

Netaikomi.

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1. Projekto finansavimo forma – dotacija.

13.2. Išlaidų tinkamumui finansuoti taikomos PAFT VII skyriaus nuostatos.

13.3. Iš 2.12 papunktyje išvardytų lėšų tinkamos finansuoti:

13.3.1. projekto partnerių – daugiabučių namų atnaujinimo projekto administratorių – išlaidos:

13.3.1.1. teikiant 100 procentų subsidiją faktinėms daugiabučio atnaujinimo (modernizavimo) projekto ar jo dalies parengimo (įskaitant investicijų planą ir jo tikslinimą teisės aktuose nustatytais atvejais, techninio darbo projekto parengimą ir ekspertizę, pastato energinio naudingumo sertifikato, parengto ir išduoto prieš atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimą, pastato energinio naudingumo sertifikato (įskaitant pastato sandarumo matavimą), parengto ir išduoto po atnaujinimo (modernizavimo) priemonių įgyvendinimo, parengimo, techninės (projektavimo) užduoties, topografinio plano parengimo, prisijungimo sąlygų, specialiųjų reikalavimų gavimo, statybą leidžiančio dokumento išdavimo išlaidas), projekto vykdymo priežiūros, projekto įgyvendinimo administravimo, faktinėms statybos techninės priežiūros išlaidoms apmokėti / kompensuoti, neviršijant Nutarime Nr. 1725 nustatytų dydžių arba suteikiant avansą šiame papunktyje nurodytoms išlaidoms apmokėti Nutarimo Nr. 1725 2.31 papunktyje nustatyta tvarka;

13.3.1.2. kompensuojant iki 70 proc. išlaidų už įgyvendintas Kvietime nurodytas energinį efektyvumą didinančias priemones iš finansinę priemonę įgyvendinančio subjekto gauto kredito;

13.3.1.3. kredito bendrų metinių palūkanų dalies, viršijančios 3 procentus, apmokėjimo išlaidos.

13.3.2. projekto partnerių – savivaldybių ir Turto banko – išlaidos kompensuojant iki 70 proc. išlaidų už įgyvendintas savo lėšomis Kvietimuose nurodytas energinį efektyvumą didinančias priemones;

13.3.3. projekto vykdytojo tiesioginės išlaidos apmokėti jo vykdomas perkamos ar projekto vykdytojo personalo teikiamos konsultacinės pagalbos projekto partneriams projekto veiklų įgyvendinimui, pastatų atnaujinimo (modernizavimo) skydais metodinių rekomendacijų parengimo, pastatų atnaujinimo (modernizavimo) skydais viešinimo ir skatinimo veiklas;

13.3.4. projekto vykdytojo netiesioginės išlaidos projekto veikloms (projekto administravimas, privalomas projekto viešinimas), kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai, nurodyti 14 p.

13.4. PVM netinkamas finansuoti Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšomis. PVM gali būti finansuojamas Lietuvos biudžeto lėšomis vadovaujantis PAFT ketvirtajame skirsnyje nustatyta tvarka.

13.5. Kryžminis finansavimas netaikomas.

13.6. Tinkamos finansuoti pripažįstamos ne anksčiau 2020 m. vasario 1 d. patirtos Projekto išlaidos, kaip nurodyta Administravimo taisyklių 57.4 papunktyje.

 

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

 

Indeksuojama

× Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

14.1. Netiesioginės projekto vykdytojo veiklos ir išlaidos joms apmokėti.

FN-01

01

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma.

 

14.2. Projekto vykdytojo privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-01

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM.

 

14.3. Projekto vykdytojo privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-02

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM.

 

14.4. Projekto vykdytojo privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-03

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio fiksuotoji suma be PVM.

 

14.5. Projekto vykdytojo privalomos projekto matomumo ir informavimo apie projektus priemonės ir išlaidos.

FS-01-04

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio fiksuotoji suma su PVM.

 

14.6. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.7. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.8. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.9. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.10. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.11. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

14.12. Projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas, kurios apskaičiuojamos nuo tinkamų finansuoti faktiškai patirtų vykdančiojo personalo darbo užmokesčio išlaidų arba tiesiog projektą vykdančio personalo išlaidos už kasmetines atostogas.

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos.

 

________________