LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL DIENOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMO SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ NUMATYTOSE SAVIVALDYBIŲ MOKYKLOSE, PASKELBUS MOBILIZACIJĄ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

 

2023 m. gruodžio 14 d. Nr. V-1566

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinių mobilizacinių užduočių valstybės ir savivaldybių institucijoms ir įstaigoms sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 23 „Dėl Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo įgyvendinimo“, 4.7 papunkčiu, vykdant Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai skirtą valstybinę mobilizacinę užduotį „Koordinuoti į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų vaikų (įvaikių, globotinių (rūpintinių)) iki 14 metų (dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų) dienos priežiūrą, įskaitant maitinimą ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, kai dėl objektyvių priežasčių į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyti asmenys negali to užtikrinti patys, savivaldybių administracijų numatytose savivaldybių mokyklose“,

 

t v i r t i n u Dienos priežiūros organizavimo savivaldybių administracijų numatytose savivaldybių mokyklose, paskelbus mobilizaciją, tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                                                   Gintautas Jakštas

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo

ir sporto ministro

2023 m. gruodžio 14 d.

įsakymu Nr. V-1566

 

 

 

 

DIENOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMO SAVIVALDYBIŲ ADMINISTRACIJŲ NUMATYTOSE SAVIVALDYBIŲ MOKYKLOSE, PASKELBUS MOBILIZACIJĄ, TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Dienos priežiūros organizavimo savivaldybių administracijų numatytose savivaldybių mokyklose, paskelbus mobilizaciją, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų, turinčių vaikų (įvaikių, globotinių (rūpintinių)) iki 14 metų (dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčių didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių – iki 21 metų), kurie mokosi pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas (toliau – vaikai), dienos priežiūrą, įskaitant maitinimą ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, savivaldybių administracijų numatytose savivaldybių mokyklose, savivaldybių administracijoms numatant steigti mokyklos dienos priežiūros (toliau – DP) centrus, kai, Lietuvos Respublikos Seimo nutarimu arba Lietuvos Respublikos Prezidento dekretu paskelbus (dalinę arba visuotinę) mobilizaciją, būtina ginti Tėvynę arba vykdyti Lietuvos tarptautinius įsipareigojimus, kai mobilizacijos sistemos subjektai pagal kompetenciją ir poreikį privalo vykdyti mobilizacijos planuose ir pagal Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatyme numatytus veiksmus.

2. Vadovaudamosi šiuo Aprašu, savivaldybių administracijos numato savivaldybių mokyklas, kurios turi organizuoti dienos priežiūrą, įskaitant maitinimą ir visuomenės sveikatos priežiūrą, į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų vaikams, jei dėl objektyvių priežasčių jie negali to užtikrinti patys.

3. Savivaldybės institucija parengia ir patvirtina numatytos savivaldybės mokyklos DP centro veiklos aprašą bei nustato DP centro steigimo, jo veiklos organizavimo tvarką.

4. DP centre teikiamos nemokamos paslaugos į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų vaikams, jei dėl objektyvių priežasčių tėvai (globėjai, rūpintojai) negali to užtikrinti patys, pagal pateiktus jų prašymus. DP paslaugas gali teikti numatytoje savivaldybės mokykloje dirbantys pedagoginiai darbuotojai, pagalbos mokiniui specialistai, savanoriai, socialiniai darbuotojai, visuomenės sveikatos priežiūros specialistai bei Švietimo įstatyme nustatyti paslaugų teikėjai ir specialistai.

 

II SKYRIUS

DIENOS PRIEŽIŪROS ORGANIZAVIMO TIKSLAS IR VEIKLOS PRADŽIA

 

5. DP organizavimo tikslas – vaikų saugios aplinkos ir dienos priežiūros užtikrinimas.

6. DP uždaviniai:

6.1. užtikrinti dienos priežiūros organizavimą į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašytų asmenų vaikams bei organizuoti neformaliojo švietimo veiklas ir pedagoginių darbuotojų konsultacijas;

6.2. organizuoti vaikų maitinimo ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas DP centrų veiklos metu.

7. DP centras steigiamas savivaldybės administracijos numatytoje savivaldybės mokykloje (toliau – Mokykla). Mokyklos turi būti numatytos iš anksto, kad tėvai (globėjai, rūpintojai), paskelbus (dalinę ar visuotinę) mobilizaciją bei jiems vykdant valstybinę mobilizacinę užduotį gyvybiškai svarbiai valstybės funkcijai „Gyventojų būtinųjų poreikių tenkinimas“ atlikti, žinotų, kuriai Mokyklai teikti prašymus.

8. Esant poreikiui ir galimybėms, dalis DP centrų pradeda veikti iš karto, paskelbus (dalinę ar visuotinę) mobilizacinę padėtį ir į civilinį mobilizacinio personalo rezervą įrašytiems asmenims, turintiems vaikų, pradėjus vykdyti mobilizacines užduotis. DP centrai pradeda veikti ir vykdo vaikų priežiūros procesą, kol valstybėje nebus atšaukta mobilizacinė padėtis.

9. Mokinių skaičius DP centre nustatomas pagal higienos normose nustatytą vaikų skaičių. Jei vaikų, kuriems reikalinga priežiūra, skaičius viršija 100 asmenų, būtina numatyti steigti kitą DP centrą.

10. DP centro darbo laiką nustato savivaldybių administracija, atsižvelgdamos į susidariusią padėtį ir esamą situaciją. DP centro darbo laikas ir veiklos organizavimas gali būti pakeičiamas, nutraukiamas ar kitaip koreguojamas.

11. DP centro veikla grindžiama vaikų priežiūra saugioje aplinkoje, mokomąja, pažintine, kultūrine, menine, sportine, socialine veikla.

12. Nesant galimybės organizuoti DP centro (-ų) veiklą vienos savivaldybės teritorijoje numatytoje (-ose) Mokykloje (-ose), savivaldybei, susiderinus su gretimai esančiomis savivaldybėmis, ieškoti galimybių ir būdų organizuoti vaikų pervežimą į kitos savivaldybės numatytas Mokyklas, kuriose steigiami DP centrai, kad jose papildomai įkurdintų ir tos savivaldybės vaikus. Iškilus poreikiui, įteisinti tokius pervežimus sutartimis ar tarpusavio pagalbos planais.

13. DP centro mokinių tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę savo vaikams parinkti kitokią DP centro lankymo trukmę, neviršijant nustatytos DP centro veiklos darbo laiko.

14. Didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams DP centre veikla organizuojama pagal pedagoginės psichologinės tarnybos (toliau – PPT) rekomendacijas. Dėl rekomendacijų gavimo į PPT kreipiasi Mokyklos Vaiko gerovės komisija.

15. DP centro veikla finansuojama vadovaujantis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančios šalies paramos įstatymo nustatyta tvarka.

16. DP centro pedagoginiai darbuotojai:

16.1. teikia pagalbą vaikui ruošiant namų darbus, jeigu organizuojamas mokymas, teikia konsultacijas;

16.2. vykdo saugią vaikų priežiūrą DP centro veiklos darbo metu;

16.3. siekia ieškoti efektyvių ugdymo organizavimo būdų, skatina gerosios patirties sklaidą, užtikrina kryptingą pažintinę, meninę, sportinę veiklą grupės Mokyklos patalpose ir už jos ribų;

16.4. informuoja tėvus (globėjus, rūpintojus) apie DP centro vaikų savijautą, sveikatą, elgesį, veiklą DP centro veikimo metu;

16.5. bendradarbiauja su pagalbos mokiniui specialistais, socialiniais partneriais, tėvais (globėjais, rūpintojais);

16.6. organizuoja kokybišką vaikų laisvalaikį;

16.7. vykdo kitas su DP centro veikla susijusias funkcijas;

16.8. vykdo DP centro lankomumo apskaitą.

17. Organizuojant DP centro darbą, sudaromos sąlygos grupės vaikui pailsėti (pertraukos, žaidimai lauke ir kt.), suteikiant galimybę pabūti vienam ramybėje, neformaliojo švietimo veiklų įvairovę, pritaikant mokyklos erdves skirtingo pobūdžio veikloms įgyvendinti, siekiant vaikų pažinimo, lavinimosi, saviraiškos poreikių tenkinimo, specifinių gebėjimų ir kompetencijų ugdymo.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Už DP centrų veiklos užtikrinimą atsakingos savivaldybių administracijos.

__________________________