SPRENDIMAS

DĖL VALSTYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJOMS

KAZLŲ RŪDOS  SAVIVALDYBĖJE, PLANAVIMO, TIKSLINIMO, NAUDOJIMO,

APSKAITOS IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. vasario 26 d. Nr. TS IV(35)-2060

Kazlų Rūda

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, Lietuvos Respublikos investicijų įstatymu (Žin., 1999, Nr. 66-2127) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 23 d. nutarimu Nr. 205 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimo  Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2001, Nr.37-1251; 2011, Nr. 24-1155) Kazlų Rūdos savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms Kazlų Rūdos savivaldybėje, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Įpareigoti Kazlų Rūdos  savivaldybės administracijos direktorių vykdyti šio   Aprašo kontrolę.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo (Žin., 1999, Nr. 13-308; 2000, Nr. 85-2566) nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                           Vytautas Kanevičius


 

PATVIRTINTA:

Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos

2014 m. vasario 26 d.

sprendimu Nr. TS IV(35)-2060

 

VALSTYBĖS LĖŠŲ, SKIRTŲ VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJOMS KAZLŲ RŪDOS SAVIVALDYBĖJE, PLANAVIMO, TIKSLINIMO, NAUDOJIMO, APSKAITOS IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠas 

 

I. BENDROJI DALIS

 

1. Kazlų Rūdos  savivaldybės investicijų projektų, finansuotinų ar finansuojamų iš valstybės kapitalo investicijų programos lėšų, inicijavimo, planavimo, atrankos, rengimo ir tikslinimo tvarkos aprašas (toliau vadinama aprašas) reglamentuoja Kazlų Rūdos savivaldybės investicinių projektų, teikiamų gauti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšoms  ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui sukurti, įsigyti arba jo vertei padidinti (toliau vadinama – valstybės kapitalo investicijos) savivaldybės institucijoms, struktūriniams padaliniams, įstaigoms ir įmonėms, taip pat kitiems ūkio subjektams, priklausantiems savivaldybės institucijų valdymo sričiai.

2. Investicijų projektai, siūlomi teikti Valstybės investicijų programos finansavimui gauti, rengiami vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintais strateginiais tikslais (prioritetais);

2.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės veiklos programa, jos įgyvendinimo priemonėmis ir ūkio šakų (sektorių) strateginiais planais;

2.3. Lietuvos ūkio plėtojimo ilgalaike strategija pagrįstu Nacionaliniu plėtros planu bei jo priemonių įgyvendinimo dokumentais;

2.4. Marijampolės regiono plėtros planu bei jo priemonių įgyvendinimo dokumentais;

2.5. Kazlų Rūdos savivaldybės tarybos patvirtintais trumpalaikiais ir ilgalaikiais planavimo dokumentais (strateginiais tikslais, prioritetais);

2.6. Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintu investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašu.

3. Siūlant investicinius projektus teikti Valstybės investicijų programos finansavimui gauti, pirmenybė teikiama bendrai su Europos Sąjunga finansuojamiems ir Europos Sąjungos reikalavimus atitinkantiems investicijų projektams.

4. Viešųjų pirkimų sutartys su rangovais (tiekėjais) dėl investicijų projekto įgyvendinimo turi būti sudaromos dėl visų darbų, prekių arba paslaugų vertės arba techniškai priimtinos jų dalies. Viešųjų pirkimų sutartyse turi būti numatyta, kad už darbus, paslaugas arba prekes bus mokama atsižvelgiant į einamųjų metų Valstybės investicijų programoje atitinkamam investicijų projektui nustatytąja tvarka patvirtintas (patikslintas) asignavimų sumas.

 

II. INVESTICIJŲ PROJEKTŲ INICIJAVIMAS, RENGIMAS IR TEIKIMAS

 

5. Šio Aprašo 1 punkte nurodyti subjektai:

5.1. Investicijų projektus inicijuoja savivaldybės administracija, jos struktūriniai padaliniai, savivaldybės įstaigos ir įmonės, priklausantys Savivaldybės institucijų valdymo sričiai, kurių įstatymais ir kitais teisės aktais suteiktiems įgaliojimams vykdyti, strateginiuose planavimo dokumentuose nustatytiems siektiniems rezultatams pasiekti, taip pat viešojo administravimo funkcijoms atlikti reikia sukurti, įsigyti ilgalaikį materialųjį ar nematerialųjį turtą arba padidinti jo vertę.

5.2.Investicijų projekto iniciatorius iki einamųjų metų gruodžio 20 d. parengia investicijų projekto inicijavimo paraišką ir kartu su prašymu įtraukti investicijų projektą į savivaldybės prioritetinių investicijų projektų, siūlomų teikti finansavimui iš ateinančių metų valstybės kapitalo investicijų programos lėšų gauti, pateikia ją savivaldybės administracijos Ekonominės plėtros  skyriui.

5.3 Ekonominės plėtros skyrius apdoroja gautą informaciją iš investicijų projektų iniciatorių ir iki einamųjų metų sausio 3 d. parengia savivaldybės investicijų projektų, siūlomų teikti finansavimui iš valstybės kapitalo investicijų programos lėšų gauti, sąrašą.

6. Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija (toliau – Komisija) iki einamųjų metų sausio 20 d. priima sprendimą dėl investicijų projektų, siūlomų teikti Valstybės investicijų programos finansavimui gauti, ir informuoja šio Aprašo 1 punkte nurodytus subjektus dėl tolimesnio investicijų projektų rengimo.

7. Ekonominės plėtros skyrius, kuris rengia galutinį investicijų projektų, siūlomų teikti Valstybės investicijų programos finansavimui gauti sąrašą, gavęs komisijos pritarimą, iki einamųjų metų kovo 1 d. artimiausiame Savivaldybės tarybos posėdyje teikia šį sąrašą tvirtinti.

8. Šio Aprašo 1 punkte nurodyti subjektai, rengdami investicijų projektus, privalo atsižvelgti į Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos pateiktas rekomendacijas bei pastabas ir prireikus patikslinti investicijų projektą.

9. Bendrai iš Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės paramos finansuojami investicijų projektai rengiami ir atrenkami laikantis Europos Sąjungos institucijų ir tarptautinių sutarčių nustatytų reikalavimų, Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatų. Investicijų projektai, kartu su parengtomis paraiškomis, skirti Lietuvos valstybės lėšų bendrai įgyvendinamiems investicijų projektams finansuoti, teikiami ministerijoms ir Vyriausybės įstaigoms, kurioms įstatymais ir kitais teisės aktais pavesta įgyvendinti atitinkamos srities valstybės politiką, jų nustatytais terminais.

10. Ekonominės plėtros skyrius, atsižvelgdamas į Investicijų projektų rengimui taikomų reikalavimų aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro, pateikia ministerijoms ir Vyriausybės įstaigoms, kurioms įstatymais ir kitais teisės aktais pavesta įgyvendinti atitinkamos srities valstybės politiką, parengtus investicijų projektus, užpildytas formas ir kitus reikalingus dokumentus.

11. Ekonominės plėtros skyrius atsako už investicijų projektų pateikimą laiku, kad jie būtų įtraukti į Valstybės investicijų programą.

 

III. VALSTYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTŲ TIKSLINIMAS

 

12. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus tam tikrų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymą ir patvirtinus Valstybės investicijų programą (pagal investavimo sritis), Ekonominės plėtros skyrius, atsižvelgdamas į Finansų ministerijos pateiktą informaciją, prireikus organizuoja pateiktų investicijų projektų tikslinimą ir nustatyta tvarka bei terminais teikia juos ministerijoms ir Vyriausybės įstaigoms, kurioms įstatymais ir kitais teisės aktais pavesta įgyvendinti atitinkamos srities valstybės politiką.

13. Investicijų projektai prireikus kasmet atnaujinami ir tikslinami, atsižvelgiant į šio Aprašo 2 punkte nurodytų ekonominės politikos dokumentų ir valstybės lėšų, numatomų skirti investicijoms, pokyčius.

14. Prašymą patikslinti einamųjų metų Valstybės investicijų programoje numatytas investicijas Kazlų Rūdos savivaldybės administracija teikia,  vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. vasario 23 d. nutarimo Nr. 205 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimo Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo“  nuostatomis.


 

IV. VALSTYBĖS LĖŠŲ SAVIVALDYBĖS INVESTICIJŲ PROJEKTAMS

PLANAVIMAS

 

15. Valstybės lėšos gali būti planuojamos savivaldybės investicijų projektams, kurie būtini Vietos savivaldos įstatymui ir kitiems įstatymams įgyvendinti. Kiti savivaldybės investicijų projektai turi būti įgyvendinami naudojant šio aprašo 1 punkte  nurodytų subjektų nuosavas, skolintas, negrąžintinos finansinės paramos lėšas arba kitais būdais.

16. Siūlant įtraukti investicijų projektus į Valstybės investicijų programą, pirmenybė teikiama tiems investicijų projektams, kuriuose investicijų projektui įgyvendinti numatyta panaudoti gautas iš kitų finansavimo šaltinių lėšas ir kuriuos įgyvendinus sumažėtų išlaidos, skiriamos eksploatacinėms išlaidoms padengti, arba pagausėtų darbo vietų.

 

V. VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJŲ NAUDOJIMAS

 

17. Šio Aprašo 1 punkte nurodyti subjektai Valstybės investicijų programoje numatytas lėšas naudoja tik šioje programoje nurodytiems investicijų projektams įgyvendinti, t. y. sumokėti už atliktus darbus, suteiktas paslaugas ar įsigytas prekes, neviršydami atitinkamam laikotarpiui numatyto lėšų dydžio.

18. Investicijų projektų įgyvendinimo sutartys su tiekėjais (prekių tiekėjais, paslaugų teikėjais, rangovais) turi būti sudaromos dėl visos darbų, prekių ar paslaugų vertės arba techniškai priimtinos jų dalies taip, kad:

18.1. už darbus, prekes ar paslaugas būtų mokama, neviršijant einamiesiems biudžetiniams metams atitinkamam investicijų projektui nustatyta tvarka patvirtintos (patikslintos) asignavimų sumos;

18.2. jose būtų nustatyta, kad tuo atveju, jeigu einamaisiais biudžetiniais metais teisės aktais bus apribotas tam tikram laikotarpiui numatytas valstybės piniginių išteklių išdavimas, perkančioji organizacija turi teisę einamaisiais biudžetiniais metais atsisakyti tam tikrų sutartyje numatytų, tačiau dar neatliktų darbų atlikimo, nesuteiktų paslaugų arba nepatiektų prekių pirkimo ir privalo apie tai informuoti teikėją (prekių tiekėją, paslaugų teikėją, rangovą).

19. Valstybės lėšos negali būti investuojamos į fizinių asmenų veiklą ar privačius juridinius asmenis, išskyrus atvejus, numatytus Lietuvos Respublikos įstatymuose ir tarptautinėse sutartyse.

20. Einamaisiais biudžetiniais metais sutaupyti asignavimai išlaidoms gali būti naudojami vykdyti tik tiems investicijų projektams, kuriems pagal tam tikrų metų Valstybės investicijų programą buvo skirta lėšų. Visų sutaupytų lėšų naudojimas turi būti derinamas su ministerijomis ir Vyriausybės įstaigomis, kurioms įstatymais ir kitais teisės aktais pavesta įgyvendinti atitinkamos srities valstybės politiką.

 

VI. VALSTYBĖS KAPITALO INVESTICIJŲ KONTROLĖ IR APSKAITA

 

21. Už valstybės investicijų naudojimo apskaitos tvarkymą, jų naudojimą pagal paskirtį  ir sutartyse su rangovais (tiekėjais) numatytas kainas atsakingi šio Aprašo 1 punkte nurodyti subjektai (užsakovai) bei Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti asmenys, atsakingi už Valstybės investicijų programos lėšomis finansuojamų projektų vykdymą.

22. Šio Aprašo 1 punkte nurodyti subjektai ir Kazlų Rūdos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti asmenys, atsakingi už Valstybės investicijų programos lėšomis finansuojamų projektų vykdymą, įgyvendinę investicijų projektus, pasibaigus pirmajam pusmečiui – iki liepos 10 d., ir biudžetiniams metams – iki sausio 10 d.,  Ekonominės plėtros skyriui teikia šią informaciją:

22.1. ar taupiai ir nepažeidžiant sudarytų sutarčių naudojamos jiems skirtos valstybės kapitalo investicijos;

22.2. apie investicijų projekto vertinimo kriterijų įvykdymą, įgyvendinus investicijų projektą;

22.3. apie nustatytus pažeidimus,  įgyvendinant investicijų projektus.

23. Šio aprašo 1 punkte nurodyti subjektai, panaudoję investicijų projektui einamiesiems metams skirtas Valstybės kapitalo investicijų programos lėšas ar įgyvendinę investicijų projektą, Finansų ministerijos nustatyta tvarka teikia informaciją apie jiems skirtų valstybės lėšų panaudojimo efektyvumą, ataskaitos kopijas pateikdami Ekonominės plėtros skyriui.

24.Valstybės lėšų panaudojimo auditą vykdo Valstybės kontrolė ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba.

 

––––––––––––––––––––