LIETUVOS RESPUBLIKOS Ekonomikos ir inovacijų MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRO 2016 M. BALANDŽIO 4 D. ĮSAKYMO NR. 4-265 „DĖL RIZIKOS KAPITALO PRIEMONĖS „KO-INVESTICINIS FONDAS“ schemos patvirtinimo“ PAKEITIMO
2019 m. birželio 27 d. Nr. 4-396
Vilnius
P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2016 m. balandžio 4 d. įsakymą Nr. 4-265 „Dėl Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schemos patvirtinimo“:
1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schema nauja redakcija nedėstoma):
2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Rizikos kapitalo priemonės „Ko-investicinis fondas“ schemą:
2.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:
„1. |
Teisinis pagrindas
|
2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentas (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2017 m. birželio 14 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 2017/1084 (OL 2017 L 156, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014). 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartis, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos (toliau – Ministerija), Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Finansų ministerija) ir uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“) (toliau – Sutartis).“ |
2.2. Pakeičiu 5 punktą ir jį išdėstau taip:
„5. |
Finansų tarpininko atrinkimas ir sąlygos
|
Ministerija kartu su Finansų ministerija Sutartimi „Invegą“ paskyrė INVEGOS fondo valdytoja, o INVEGOS fondo tolesniam esamų ir naujų priemonių įgyvendinimui skyrė dalį grįžusių ir (ar) grįšiančių lėšų. „Invega“ iš INVEGOS fondo finansuojamą rizikos kapitalo priemonę „Ko-investicinis fondas“ (toliau – Priemonė) įgyvendina kartu su specialiai rizikos kapitalo fondams valdyti ir jiems efektyviai įgyvendinti įsteigta „Invegos“ patronuojamąja įmone, kurios teisinė forma – uždaroji akcinė bendrovė, o vienintelė akcininkė – „Invega“. Priemonę valdo „Invega“ kartu su „Invegos“ patronuojamąja įmone. Priemonė yra įgyvendinama per „Invegos“ patronuojamosios įmonės įkurtą komanditinę ūkinę bendriją (toliau – Fondas), kurios tikroji narė yra „Invegos“ patronuojamoji įmonė (toliau – Fondo valdytojas), o narė komanditorė – „Invega“. Fondas yra laikomas viešuoju investuotoju. Fondas yra sudarytas iš kelių subfondų, kurie skirti rizikos kapitalo priemonėms su atskiromis investavimo strategijomis įgyvendinti. Siekiant atskirti Priemonės investavimo strategiją, Fonde papildomai yra išskirtas specialiai Priemonei įgyvendinti skirtas subfondas (toliau – Subfondas). Fondo valdytojas per atvirą ir skaidrų procesą, užtikrindamas laisvą konkurenciją, vienodą ir sąžiningą traktavimą, atrinks privačius investuotojus – ne valstybės lėšomis finansuojamus reguliuojamus (licencijuotus ir finansų rinkų priežiūros institucijų prižiūrimus) bei nereguliuojamus rizikos ir privataus kapitalo fondus, kurie teikia finansavimą įmonėms, taip pat ne valstybės lėšomis finansuojamus alternatyvaus finansavimo fondus ir kitus kolektyvinio investavimo subjektus, verslo angelus, kurie kartu su Subfondu investuos į įmonių kapitalą.“ |
2.3. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:
„10. |
Finansavimo dydis vienai MĮ |
Bendra investicijų iš Subfondo, įskaitant paskesnes investicijas, į vieną MĮ suma negali būti didesnė nei 800 000 Eur (aštuoni šimtai tūkstančių eurų) (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 3 dalies c punkte), o investicijų į novatoriškas MĮ suma negali būti didesnė nei 1 600 000 Eur (vienas milijonas šeši šimtai tūkstančių eurų) (kaip nurodyta Reglamento Nr. 651/2014 22 straipsnio 5 dalyje).“ |
2.4. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:
„11. |
Investavimas į MĮ |
Investicijų iniciatoriai bus Fondo valdytojo atrinkti privatūs investuotojai, kurie kreipsis į Fondo valdytoją dėl investavimo į jų pasirinktas MĮ ir vėliau šias investicijas bendrai valdys savo ir Subfondo naudai pagal sudarytą investuotojų sutartį.
Fondo valdytojas įvertins privataus investuotojo siūlymą investuoti į MĮ ir priims sprendimą dėl investavimo (investicijos kofinansavimo).“ |
2.5. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:
„13. |
Pelno iš vienos investicijos pasiskirstymas |
13.1. Pirmiausia Subfondas ir privatūs investuotojai atgauna savo investuotas sumas. 13.2. Jeigu MĮ iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į ją dienos nėra pritraukusi papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir nėra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 6 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 6 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų (toliau – pelno dalis). 13.3. Jeigu MĮ iki Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos ar per 12 mėn. laikotarpį po Subfondo pradinės rizikos finansų investicijos atlikimo į ją dienos yra pritraukusi papildomai lėšų (viešo ar kitu akcijų platinimo investuotojams būdu) ir yra įtraukta į alternatyviąją rinką „First North“ Lietuvos Respublikoje, ir pelno iš investicijos suma investicijos realizavimo momentu yra lygi arba viršija 4 proc. metinių sudėtinių palūkanų, Subfondas už kiekvienus investavimo metus gauna 4 proc. savo investuotos sumos metinių sudėtinių palūkanų (toliau – pelno dalis). 13.4. Šios schemos 13.2 ir 13.3 papunkčiuose nustatyta metinė pelno dalis yra didžiausias Subfondui, kaip viešajam investuotojui, skiriamas grąžos dydis. 13.5. Pelno dalis, likusi paskirsčius Subfondui šios schemos 13.2 ar 13.3 papunktyje nustatytą pelno dalį, atitenka privatiems investuotojams. 13.6. Jei pelno iš investicijos suma neviršija šios schemos 13.2 ar 13.3 papunktyje nustatytos pelno sumos, pelnas paskirstomas privatiems investuotojams ir Subfondui proporcingai investuotoms sumoms.“ |